Reklama

2014-08-31 12:03:38

Reklama

Główny Lekarz Weterynarii: Używanie koni na Drodze do Morskiego Oka nie łamie prawa

W opublikowanym w internecie oświadczeniu Główny Lekarz Weterynarii napisał, że używanie koni na Drodze do Morskiego Oka "nie jest działaniem niezgodnym z przepisami o ochronie zwierząt".

GLW wydał oświadczenie w związku z kierowanymi do niego żądaniami osób prywatnych, które domagają się wprowadzenia zakazu pracy koni na Drodze do Morskiego Oka. 

Oto całe oświadczenie:
"Użytkowanie koni pociągowych do przewozu osób nie jest działaniem niezgodnym z przepisami o ochronie zwierząt. Nie ma więc podstaw do wydania zakazu prowadzenia takiej działalności. Jednakże, w przypadku osób, które nie postępują zgodnie z przepisami ustawy o ochronie zwierząt sprawa powinna zostać zgłoszona do organów ścigania. Ponadto, gospodarz terenu Tatrzański Park Narodowy, w trosce o dobrostan koni, wprowadził regulamin przewozów, który nakłada na fiakrów konkretne obowiązki.

Kontrole w zakresie przestrzegania ww. regulaminu prowadzą funkcjonariusze Służby i Straży Tatrzańskiego Parku Narodowego. 
Tatrzański Park Narodowy wprowadził także coroczne badania koni pracujących na trasie do Morskiego Oka, przeprowadzane przez lekarzy weterynarii specjalistów w zakresie chorób koni oraz zootechnika lub hipologa. Wszystkie przypadki zgłaszane Inspekcji Weterynaryjnej będą szczegółowo sprawdzane, a powiatowy lekarz weterynarii w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości będzie nakazywał działania zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj. zapewnienie właściwych warunków utrzymania koni, zapewnienie właściwej opieki, w tym opieki lekarsko – weterynaryjnej, a w przypadkach, które będą świadczyły o znęcaniu się nad zwierzętami przekaże sprawę organom 
ścigania. 

Jednakże, każda osoba, która jest świadkiem postępowania niezgodnego z regulaminem powinna zgłosić to pracownikom Tatrzańskiego Parku Narodowego, zaś w przypadku łamania przepisów ustawy o ochronie zwierząt pracownikom Tatrzańskiego Parku Narodowego lub bezpośrednio Policji". 

Kup e-wydanie Tygodnika Podhalańskiego.

Komentarze Facebook
Dodaj komentarz
Wysłanie komentarza oznacza akceptację regulaminu komentowania na łamach 24tp.pl
ignacy 2014-09-09 10:14:25
Główny Lekarz weterynarii napisał, jak TYPOWY URZĘDNIK.
Używanie koni w zaprzęgu jest dozwolone, ale PRZECIĄŻANIE koni, to znęcanie się nad nimi i jako takie jest PRZESTĘPSTWEM spenalizowanym na mocy art. 35 ustawy o ochronie zwierząt! Grozi za to do 2 lat wiezienia!
rys 2014-09-05 20:44:18
koniczyna - pozdrowienia dla najstarszych gor w Polsce . Niewiem, czy tylko kobiety potrafia rozsadnie pisac ?
rys 2014-09-05 20:38:28
ana - co do fiakrow masz racje "jeden fiakier sam by sie przylaczyl ......." . Tu potrzeba konkretnych przepisow blokujacych zachowania pseudo fiakrow , narzucajacych swoja wole ( chec zysku ) innym .
ps. Dorozka ewentualnie "lando " max- 4 os. dorosle + 2 dzieci .
rys 2014-09-05 20:26:34
Mio ma duzo racji . Problem w tym ze pakuje wszystkich do jednego wora .
mio - nie wszyscy gorale sa pazerni .Nie wszyscy potepiaja prace p. Beaty.
ana 2014-09-05 13:47:26
Uorcyyyk!!....ale to Ciebie ja kocham....:D
uorcyk 2014-09-04 10:49:56
Andzia , wciaz masz jeszcze szanse u podhalanskiego :P
ana 2014-09-04 08:12:30
Nie odpowiedziała Szanownemu Panu podhalanskiemu??...no to trza ją bardziej przycisnąć ....:D i nikogo nie bronię bo tu na tyle jest każdy dorosły, że sam się obroni...a meleksy mnie najmniej interesują...mnie tylko kuni żal.....bo widzi podhalanski jak to jest, jeden fiakier to sam by się przyłączył do koni i razem z nimi ciągnął ten wóz a drugi jakby mógł to by tych co na wozie, batem poganiał by szybciej spierniczali i wio! z powrotem na dół bez wytchnienia...samiuśka to na własne oczka widziałam....za daleko byłam bo bym spisała numer tej taryfy...:D
podhalanski 2014-09-03 23:51:04
Jak bede je..ka pociagowy to wyrzne wszystki przyjemnie wygladajace .Lorcykuli napewno nie.Ty tez jej bronisz?? a kto jest winny ze ludzie umieraja z przepracowania konie? Konie sa od tego jak d..ko od s..a I tyle w tym temacie.Tylko do ciebie tez nie dociera ze wrzask jest nie o konie bo te sa od roboty ale o meleksy a te sa od kasiory dla kogos innegi niz furmani.A druda sprawa szanowna Pani to jezeli jakakolwiek krzywda zwierzeca jest mi wstretna to trzeba byc konsekwentnym do konca a nie tylko tam gdzie zysku z tego niema czy to az takie inteligentne zeby to nie zrozumiec ale zauwazyc??
Powiedz mi Szanowna Pani na ile pytan poszkodowana lorcykula odpowiedziala w tej sprawie??
ana 2014-09-03 22:28:41
ps2...mnie to już z tej wirtualnej rozkoszy się.postylizowało...

A czy tradycją wg @podhalanskiego jest to gdy leniwi turyści sadzają du...y i wleką je...
no...tak jest lepiej:D
ana 2014-09-03 22:10:19
ps....w SZCZAWNICY nie lepiej traktują konie.......
ana 2014-09-03 22:07:41
@podhalanski...przepraszam uprzejmie, że się wetkne ale....ale jakby na niego wlazło tak tyle bab co na fasiąg i miały one życzenie by un ich jeszcze podrzucał do góry w onej ekstazie a un by był w szelkach i chomącie, to wątpie jakby podhalanski zniósł tak wyczerpujący wysiłek i czy by tak zarżał z rozkoszy z kiełznem między zajadami .....i jeszcze bicz na żyć czy tak jakoś...:DD...i to jest prawdziwa rola chłopa...:DDDDD

A czy tradycją wg @podhalanskiego jest to by leniwi turyści sadzają du...y i wleklą je w rytmie biczującego i poganiającego batem konia górala ??....i niech mi podhalanski nie pisze,że jak człowiek umrze na trasie to nikt nie robi rabanu...ale czlowieka na trasie nikt NIE ZAMECZYŁ NA ŚMIERĆ...tylko sam się zmęczył albo tak było mu umrzeć.....
podhalanski 2014-09-03 20:48:43
a ty co obronca ucisnionych czy slepa na moje pytania??
Hanys 2014-09-03 20:36:29
Uorcyk:
"@cosik: coz napisal ekspert tPN w 2009 i 2012 r: ze przeciazanie silami ponad tzw normalnymi prowadzi do utraty zdrowia i stanowi przestepstwo :) Tyle ze w wyliczeniach sie bidok pomylił sromotnie ..."
Ja czegoś nie rozumiem, jak ekspert wydaje opinie że koń nie jest przeciążony to się pomylił.
Ale jak ekspert wydaje opinię że koń jest przeciążony to jest wszystko w porządku. Tylko mnie martwi jedno że gdyby ten twój ekspert miał racje to te biedne konie nie miałyby prawa spać na stojąco -> bo by je grawitacja zniszczyła. Inna sprawa że z tych wyliczeń wychodzi jedno -> koniom jest łatwiej wnieść jednocześnie sześć osób na grzbiecie niż w parze 12 w wozie.
Absurd? Raczej nie, po prostu ciekawa interpretacja praw fizyki...
koniczyna 2014-09-03 19:56:20
a'propos wpisów @podhalanskiego na temat cewki i kondensatora.
Zobaczyłabyś babo/chłopie choćby do wikipedii co to jest kondensator, a co to jest cewka.

i specjalnie dla tego komentującego przypomnę jedną z wielu złotych myśli Oscara Wilde'a:
"Lepiej w towarzystwie milczeć i być uważanym za głupca, niż powiedzieć choćby jedno słowo i rozwiać ostatnie wątpliwości"

i do Uorcyka - nie dawaj się tak łatwo wciągnąć w pyskówki - szkoda energii i nerwów :)


pozdrawiam spod najstarszych gór w Polsce
podhalanski 2014-09-03 19:53:35
Za to ty masz mozg przezwojowany.W ktorym momencie dalem ci do zrozumienia ze kazdy silmik takie cos ma?? Odpowiesz na pytanie mundralo czy nie??
uorcyk 2014-09-03 19:50:22
ty, podhalański masz po prostu za mało zwojów w mózgu :)
Btw, silniki elektryczne sa rozne, nie wszystkie musza miec ekstra wzbudzenie...
podhalanski 2014-09-03 19:28:54
po co tu myslec??
Czy jam mam myslec ze kielbasa jest niedobra bo z konia?albo czy kielbasa jest zla bo mnie cos nie pasuje ze ja zle zrobili? Od tego jest rzeznik zeby byla dobra bo on sie na tym zna a klienci to oceniaja a jak kupuja tzn je to zrobil fachowiec.Tutaj tez ci mundro zadam pytanie ile zwierzatek zostalo zamordowanych niby wbrew twojej woli dla potrzeb twojej egzystencji?? Ile odpowiedz I zamilcz raz na zawsze. Dodam z cala stanowczoscia ze nigdy z Fiakrami z MO nie mialem nic wspolnego.Jestem jednym z tych ktorzy konia uzywali do pomocy w swoim zyciu I ten kon ciezko zap...al ale mial szacunek nawet jak juz musial odejsc na rzeznie na emeryture.Taka jest jego rola w zyciu czlowieka zeby sluzyl nam a nie zeby meleksy tobie kasiore do kieszeni pchaly. Tradycja I szacunek. Masz ty pojecie ile czlowiek wklada energy zeby trzasnac konia biczem? A to tylko jeden ruch .Ale coz lobby meleksowe ci do lebka przemowilo I cie pokrecilo
olo 2014-09-03 19:15:41
eksperci VIVy powiadasz? a to nie czasem ci sami z tej VIVA którzy w TV a cała Polska to widziała mówili o człowieku obok w jego obecności i do kamer: " nie rozmawiaj z nim bo to jest NIKT". taaa....
podhalanski 2014-09-03 19:00:43
mundro
kondensator potocznie cewka nazywany sluzy do uzupelnienia mocy startowej silnika .Nie jestem ekspertrm ale do tego sluzy. Kon ma cewki czyli kondensatory?? I jak juz ten fasiag ruszy to tej mocy tyle nie potrzebuje I zmniejsza sie energia potrzebna do cignecia tegoz pojazdu. Ale ze ty widzisz kasiore w meleksach to kazdy ekspert jest imbecylem bo jego wypowiedzi sa przeciwko kasiorze z meleksow. Zadalem ci pytanie czy maz uzywa skorzanych rzeczy w swoim zyciu bo wiem ze ty tak .I na potrzeby twojej egzystencji zadne zwierzatko nie oddalo zycia?? Odpowiedz a nie siej ferment przeuczona babo
uorcyk 2014-09-03 14:48:19
@cosik: coz napisal ekspert tPN w 2009 i 2012 r: ze przeciazanie silami ponad tzw normalnymi prowadzi do utraty zdrowia i stanowi przestepstwo :) Tyle ze w wyliczeniach sie bidok pomylił sromotnie ...
uorcyk 2014-09-03 14:46:19
@cosik: innych norm pracy dla koni nie ma a ustawa zabrania przeciazania koni i tyle; skoro tak... to ..pomysl tylko :)
mio 2014-09-03 14:29:17
„Mio czyli tak jak myślałem nie masz pojęcia jak to wygląda ale jesteś ekspertem bo ktoś za ciebie odwalił robotę i coś zrobił by pokazać nieprawidłowości. Problem nie polega na tym że zdarzyło się coś nieprawidłowego i trzeba to zmienić. Tylko na tym że przez jeden przypadek chcesz zamknąć wszystkie rzeźnie... Swoją drogą ciekawa rzeźnia w której nie spuszcza się krwi z mięśni ;)....
I super ze ktos „odwala” taka robotę i piętnuje nieprawidłowości. I dokladnie chodzi o to, ze jezeli sa nieprawidlowosci to trzeba wyciagnać wnioski i ZMIENIC zasady postępowania.
A do bycia ekspertem dochodzi się TEŻ poprzez wykorzystywanie wiedzy zdobytej przez innych. Żeby być ekspertem w jakiejś dziedzinie nie można się opierać tylko na wiedzy z „własnego podwórka” bo może być wypaczona. Dlatego też zachęcam Cię Hanysie do dalszej nauki  i poznawania pogladów innych osób.
A wszystkim góralom i „góralom” życzyłabym też nieco więcej taktu oraz spojrzenia na problem spoza poziomu własnego nosa. U Was kazdy temat schodzi do poziomu organów rozrodczych lub jest po prostu zakrzykiwany hasłem: „tradycja”, albo „no i czego się czepiacie, przeciez nic sie nie stało”.
Fibi 2014-09-03 12:44:02
Kołatek:):) mam dobrą kawę i ciacho.

Dobra rada trzeba udrażniać.. ja to robię regularnie ..:) leję z dobrych wpisów.. nawet swoich i dowcipów.
Co do konia to tak zeście sie przypieprzyli ..,że niedługo koń nie będezie się mógł spokojnie wylać ..bo Ekosreko... jeszcze zakwestionują .czy aby długość i intensywność siku.. :) nie jest zależna od zmęczenia konia.. :):)
cosik 2014-09-03 11:53:04
@Hanys: "ekolodzy" i ich "eksperci" po prostu nie widzą różnicy pomiędzy "normalną siłą pociągową" a "normalna siłą pociągową z jaką qń może pracować cały dzień".

Mówią o tej pierwszej a używają do wyliczeń tej drugiej.

Ot i cała zagadka manipulacji opinią publiczną rozwikłana :)
kołatek 2014-09-03 11:49:40
@Fibi, masz na myśli swoją cewkę moczową?zalecam zmienić podpaskę!Te twoje idiotyczne komentarze wprowadzają człowieka mimo wszystko w osłupienie.
Fibi 2014-09-03 11:28:57
To pewnie chodziło o cewkę moczową :):) Żeby zakończyć...
Proszę nie przeszkadzać koniowi w oddawaniu moczu..... :P:):) możecie mu... raz na tydzień myć puzdro ciepłą wodą z mydłem.:) :):)
Zalecenia>>>Należy rozcierać konia aż do chwili wywołania silnych potów, następnie przykryć go -kilkoma kocami.. :):)
ps
Mazur nie pier8dol.:):) nikt sie nie odwraca a chamstwa u Ceprów/Polaków pod dostatkiem.
Mazur 2014-09-03 11:13:50
Powiedzcie mi zakute łby, za co te cepry mają Was szanować, za to wylewające się tu chamstwo i prostactwo? dziwicie się później, że Was opluwają ? na takie opinie sami ciężko pracujecie. Proszę przeczytać wypowiedzi pod, obojętnie jakim artykułem na temat Podhala lub jego mieszkańców, Polacy zaczynają się od Was odwracać, a Ty pajacu @podhalański przyhamuj trochę swoją buźkę.
uorcyk 2014-09-03 09:09:42
moze mial na mysli koncentratory mocy :P
koniczyna 2014-09-03 08:35:58
a konkretnie - "tzw cewki czyli kondensatory"
cewki CZYLI kondensatory

pies czyli kot
uorcyk 2014-09-03 08:26:59
*zezwojów :)
uorcyk 2014-09-03 08:13:40
@Koniczyna - podhalanski prezentuje poziom wiedzy dzisiejszego absolwenta oksfordu po praktykach u majstra "skocz po piwo" :) Tak sobie mysle bo w silnikach elektrycznych cewek, zwojow jest dosyc duzo, pewnie jemu chodzi i te dodatkowo instalowane poza obudowami :P
PS. Nie obrazajac oczywiscie doskonalych instalatorow, ktorych poziom wiedzy jest rownie wysoki jak poziom kultury osobistej . Znam takich , szanuje i podziwiam bardzo !!
uorcyk 2014-09-03 08:04:27
@Hanys: tak, to sa prawdziwe normy i dobre wykliczenia ze przy 7stopniach kon z sila nominalna wynosi tylko samego siebie; oczywiscie ze jest w stanie wydac z siebie wiecej ale wtenczas odbywa sie to kosztem jego zdrowia ...

A jak jes w MO ? Otoz konie, ktore przepracowaly pond 3 sezony letnie stanowia niecale 30% wszystkch ; od poczatku br roku do sierpnia 2014 juz wymieniono 64 zwierzeta a wymiana trwa nadal ... i to jest znamienne tylko gołymi czkami w MO tego nie zobaczysz - rzadko kiedy konie pdaja na trasie, znacznie czesciej w stajniach lub jada do rzezni ze zlymi rokowaniami ..
koniczyna 2014-09-03 07:50:02
nie da się przejść obojętnie wobec chamskiego sposobu argumentowania i epitetów stosowanych przez @podhalanskiego.
Przynosisz chłopie/babo wstyd temu pięknemu regionowi (wywodząc od Podhala swój nick)

jednak na uwagę inżyniersko/naukową zasługuje pomysł godny nagrody Nobla, a w istocie obnażający poziom wiedzy autora. Cytat z @podhalanskiego: "A czy ty myslisz ze ta zidiociala baba wie po co sa w sinikacg elektrycznych tzw cewki czyli kondensatory"
Uwaga - "tzw cewki czyli kondensatory"

CEWKI CZYLI KONDENSATORY - Oh, my God !!!
(jak to mówią moje misie - ROTFL )

@podhalanski - ani kultury ani wiedzy
podhalanski 2014-09-03 01:10:16
a to babsko sie tak kaze nazywac. Jezeli masz jakiekolwiek pojecie I.....masz sile z trym stworem polemizowac to powiedz mi ile koni z moka trzeba zebe jedego konia z moka wyciagnelo po gore o roznict poziomow 10m a dlugosci drogi 25 m. Powiem ci to nie da sie to musi byc fiakier z koniem na grzbiecie a nie kon. To to juz calkiem zidiocialo .Potrafi powiedziec ze zalezy kto komu placi a kto zaplacil niezaleznemu weciakowi I co on powiedzial zakazal czy..?
babo juz nic nie mow prosze kompromitacji nadszedl czas zapytaj meza lesnika czy buty ma skorzane czy gumiaki jak ty czy uzywa skory z zamordownych zwierzatek czy nie bo ja zaplace komus zeby wam zrobil fotki I beda jaja ze hej
Hanys 2014-09-03 01:09:34
"mozesz tez doczytac bardzo przystepnie policzone sily uciagu na tarsie do MO przez eksperta Vivy: jest to na ratujkonie. pl "
Doczytałem, liczyć też potrafię, może coś pomyliłem ale
Jeśli konie ważą 1200kg i mają iść pod górę pod kątem 7 stopni a przyspieszenie ziemskie wynosi 9,81m/s2
To konie żeby tam iść ruchem jednostajnym prostoliniowym potrzebują siłę 1434,64N. Tymczasem według jego norm konie mogą wytworzyć tylko 1420N.
To moje pytanie brzmi czy normy są nieprawdziwe? czy też po prostu ten p. Ekspert nie wie jak to policzyć? czy być może to jest tak jak z pszczołami że generalnie to według fizyków nie mogą latać z nektarem i pyłkiem bo im skrzydła odpadną ale one o tym nie wiedzą i latają.;)
podhalanski 2014-09-03 01:08:59
@ hanys A czy ty myslisz ze ta zidiociala baba wie po co sa w sinikacg elektrycznych tzw cewki czyli kondensatory?? una wie ale ja wyczyta z encyklopedi I sie bedzie madrzyc tylko czy ktos kto ma wiedze ecyklopedyczna moze byc inzynierem??
moher 2014-09-03 01:06:07
niedawno w telewizji pokazywali reportaż o księdzu, który zabierał dzieci na wycieczki nad jezioro, sam je przebierał itp. Sprawa była w sądzie, ale prawa nie złamano! To w ogóle co innego, ale jak to jest ze prawa się nie łamie a pewne rzeczy w ogóle nie powinny mieć miejsca??
Hanys 2014-09-03 00:27:33
Mio czyli tak jak myślałem nie masz pojęcia jak to wygląda ale jesteś ekspertem bo ktoś za ciebie odwalił robotę i coś zrobił by pokazać nieprawidłowości.
Problem nie polega na tym że zdarzyło się coś nieprawidłowego i trzeba to zmienić. Tylko na tym że przez jeden przypadek chcesz zamknąć wszystkie rzeźnie... Swoją drogą ciekawa rzeźnia w której nie spuszcza się krwi z mięśni ;)
Co do obliczeń Uorcyka to ciekawe, pytanie tylko dla jakich warunków są przyjęte te obliczenia. Bo na mój chłopsko inżynieryjny rozum siła uciągu potrzeba do ruszenia wozu jest o wiele większa niż siła potrzebna do utrzymania wozu w ruchu jednostajnym ;)
podhalanski 2014-09-02 23:08:30
babo napisalas wyraznie
Jezeli mowimy o kilogramach to konczymy na kilogramach. ciebie calkiem pogilelo z koniami i z niboszczykami za plotem .Wiesz wszystko doradzasz innym wiec sie wywalaszcz czemu nie ?? skoncz i nie sciemniaj z twoich wyliczen wychodzi ze kon niema prawa wspinac sie pod gore w miejscu gdzi musi pocignac drzewo na zrywce a maz jest lesnikiem i ty idiotko nie wiesz jak to jest a w skorzanych buciorach lazisz a maz skorzane torby uzywa ale to tak ma byc to ty tak hcesz .
nie mam slow
uorcyk 2014-09-02 22:50:14
natomiast ile moze uciagnac zwierze mozna tez doczytac eprints. icrisat. ac.in /8569/ 1/RP_ 00915_ Animal_ Traction....pdf
uorcyk 2014-09-02 22:41:49
ponizesze wyliczenia dotycza jazdy z mala predkoscia czyli stepa :)
uorcyk 2014-09-02 22:37:31
przykladowo : dwa konie o masie 600 kg na drodze plaskiej moga ciagnac wóz z sila uciagu normalna rowna 1420 N . Po plaskim na woz wazacy z pasazerami ok 1590 kg potrzeba siły uciągu ok 390N; gorzej jak nachylenie rosnie- ten sam woz wymaga dzialania sił ok 2060N przy nachyleniu 3,5 stopnia ( dochodza skladowe sil ciezkosci wozu i koni) oraz prawie 3700N przy nachyleniu ok 7 stopni ; Tymczasem nominalna sila uciagu nadal zostaje taka sama czyli 1420N
kapewu ?? malo wiesz :D
uorcyk 2014-09-02 22:30:09
mozesz tez doczytac bardzo przystepnie policzone sily uciagu na tarsie do MO przez eksperta Vivy: jest to na ratujkonie. pl
uorcyk 2014-09-02 22:28:11
siła uciagu a masa ciagnionego ładunku to sa dwie rozne sprawy, btw "podhalanski " :) ale jak to mowia , na naiuke nigdy nie jest za pozno :D
uorcyk 2014-09-02 22:25:59
doczytaj: Hodowla koni tom II prof H.Pruski - tam to jest dosyc przystepnie wyjasnione...
podhalanski 2014-09-02 21:39:50
ta bae juz pogielo calkiem wiedzilem ze ma zglowa nie tak ale ze az tak??????????????????????
podhalanski 2014-09-02 21:37:29
do kazdekokolwiekidioty pisze Jezaeli uciag konia nie moze przekraczac 15% masy czyli tak. Ja mam 70 kg zywaej wagi ile moge ciagnac?? 10,5 kg??tak a jak waze 100 kg to 15 kg moge ciagnac?? a ile w takim razie moge podniesc?? Jezeli chlop way tle co ja a lorcykula 100 to jaki chlop sie na niej polozy?? Ja pierdykam babo zamilcz i nie mow ze w Z mieszkasz bo nawet jak rodowici przecietni Z to prosci ludzie a mamy Doktorow, Inz nie naplywowych i Artystow to juz nawet nic nie mowie milcze chyba ze mnie kis grom z jasnego nieba zbudzi
Fibi 2014-09-02 19:43:22
"Wszystkie choroby pochodzą od stresu... Tylko weneryczne wywodzą się z zadowolenia".... :):)
Fibi 2014-09-02 19:39:05
Ale jak wprawna dżokejka to lekućko pojedzie.. :):) nawet na kucyku.. :):)
cobra 2014-09-02 19:35:33
Niekiedy taki mały kucyk a baba fest, jaz biydny ze strachu na baczność stoi..;)
cobra 2014-09-02 19:34:24
@Fibi,ale kielo Wy niekiedy domyncycie nase koniki i musi być..;)
Fibi 2014-09-02 19:06:40
Piłkarze to dopiero są męczeni :):)latają za piłką meczą się, doznają kontuzji konczyn jeszcze większych jak ten koń.. :) a treningi sam mordęga.. Jak można to oglądać.. :):) Zeby to wygrywali ale i jeszce przegraja.. :):)
Fibi 2014-09-02 18:59:57
O, jeny jak Wam się nie znudził ten temat.. jeżdzicie i jeździcie po tyk koniach az ik zamyncycie. :) :)
Jak macie halo co do opinii to zakwestionujcie dyplom tego weterynarza..Moze to jaki weterynorz/rzeźnik w przebraniu. :):):) :P
uorcyk 2014-09-02 18:54:49
a doswiadczenia z uciagiem koni , tzn tym bezpiecznym wykonywano w 19 wieku i w tej formie przetrwaly w zootecnice swiatowej i polskiej - jako tzw siły normalne ( (wynosza ok 15% masy ciala wyrazonej w kG). Wiec latwo mozna wyliczyc z jakim obciazeniem sie da a z jakim nie wolno pracowac- zakaz przciazania koni ma swoj rodowod w ustawodawstwie polskim geboki, bo siegajacy do lat 20 ub wieku !
mio 2014-09-02 18:45:40
Świnia wrzucana do wrzątku w rzeźni w Żelistrzewie pod Puckiem - wrzućse Hanysku na te google co takie niedobresom i pocytojse. Żelistrzewo akurat w moim ceperskim rejonie dlatego sprawa dobrze znana (no jo, ceper i jeszcze ma odwage z "góralami" dyskutowc....). Jakbyś jeszcze miał pytania dlaczego wyżeł do budy się nie nadaje to też chetnie odpowiem. Jak chcesz zobaczyć psa z łańcuchem wrosnietym w szyję to też Ci moge zdjecia podesłać. I takiego z wybitymi przez ludzi zębami i wydłubanymi oczami też. Sam sobie w internecie poszukaj nagrania z kamery przemysłowej jak panicz każe siedzieć owczarkowi niemieckiemu siedzieć bezwarunkowo na torach az go pociag rozjeżdza... Wiem. Temat to o koniach. I byc go nie powinno bo się przecież koniom nic złego nie dzieje na MOku. Wczasy tam maja. Tych innych tematów też być nie powinno... Aaaaa, zamiećmy pod dywan!!
mio 2014-09-02 18:30:13
Hanysku, jedni interesują się żłopaniem pifka, inni piłką nożną, a komus innemu nie jest obojetne to, jak ludzie traktują zwierzeta i interesuje sie tym tematem.
Żeby wiedzieć jak wyglada Statua Wolności nie trzeba lecieć do Hameryki. Żeby wiedzieć jak sa traktowane zwierzęta w ubojniach, miejmy nadzieję ze nie wszystkich, nie trzeba tam pracować, bo można to zobaczyć na filmach nagranych ukryta kamera. Film z uboju świn był nawet pokazywany kilka lat temu w telewizji, w jakims z wieczornych reporterskich programów.Aaaaa, wiem wiem, powiesz zaraz ze to ściema.. No tak, swienie - kaskaderki tam grały....
Hanys 2014-09-02 18:03:35
Mio jakie ty masz doświadczenie w hodowli koni że się wypowiadasz w tym temacie?
Już nie wspomnę o innych, na jakiej podstawie stwierdzasz że "żywcem świnie wrzuca się do wrzątku"? pracowałaś/łeś w rzeźni czy jak?
Sami specjaliści którzy wszystko w googlach wyczytali, nawet to ile koń je i ile może pracować ;)
cobra 2014-09-02 17:10:50
@mio,tu się z Tobą zgodzę..przykład chociażby naszego rządu.. niby są na stanowiskach,a na niczym się nie znają..;)
mio 2014-09-02 16:34:46
~ewka~, zapewniam Cie, ze sa też tacy, którzy zajmuja się warunkami chodowli drobiu, bo sa one makabryczne. Sa też tacy, co zajmuja się psami przywiazanymi na metrowym łańcuchu i bez miski z wodą, kotami topionymi w worku, świniami w ubojni wrzucanymi zywcem do wrzątku, krolikami żywcem oskubywanymi z angory, „producentami’ modnych piesków którzy przez kilka lat kryja suki co każda cieczkę, i wieloma wieloma innymi tego typu „wspaniałymi” pomysami człowieka...
I są też tacy, ktorzy wlaczą o prawa więźniow politycznych, pomagają bezdomnym, organizują fundusze dla sierot, są dawcami szpiku, nerek itp, itd.
Świat nie jest płaski a życie ma wiele aspektów, i jest miejsce oraz prawo do tego, zeby każdy mógł pamagać tam gdzie może, chce i ma możliwość. Przestancie więc „jechać” po tych, którzy chcą zmienić sytuację koni na Moku. Krzyczenie „no dajcie już spokój” to zamiatanie tematu pod dywan.
Konie są po to żeby pracować, ale do różnych prac mają predyspozycje inne rasy koni. Kon pociagowy nie bedzie brać udziału w wyścigach, a konie pod siodło nie sa do pracy w kopalni, tak jak wyzeł nie jest do budy a podhalan do polowań. Ja na Moku żadnego zimnokrwistego, pociągowego konia nie widziałam.
Ze ktoś jest panem Naczelnym Weterynarzem to nie znaczy że zna się na wszystkim. Sama miałam co prawda do czynienia tylko z Powiatowym Naczelnym Panem Weterynarzem ale doświadczenie nie było dobre. Chodziło o psa, i dokumentyację na jego wywóz za granicę. Żenujący był poziom wiedzy, o zachowaniu nie wspomnę. Niestety, że ktoś jest „na stanowisku” wcale nie oznacza, że na czymś się zna...
Jasne, konie mogłyby chodzić na Moko, ale konie pociagowe, i mają chodzić, nie kłusować. Powinno być określone jaka max wagę ma mieć pełny „fasiąg” bo 12 nie zawsze równa się 12 (12 dzieci lub 12 pasibrzuchów). Ja wiem, ze człowiek ma sobie czynić ziemię poddaną, ale czy tylko batem??... Skoro góral (i durny ceper, z którego opiekuńczy góral żyje) nie chodzą już rwać zębów do kowala, robią badania poziomu cholesterolu, nie noszą wody w wiadrze na koromysłach, to może przyszła pora żeby zaakceptować też to, co mówią inzynierowie i weterynarze na temat wydolności końskiego organizmu..
koniczyna 2014-09-02 13:23:09
dla pary koni platforma 16 -sto osobowa (i więcej) kłusem non stop pod górę do MOKA, chętnie z wyścigami fasiągów, , przy tej różnicy poziomów to OCZYWISTE PRZECIĄŻENIE.
a wyścigi z góry to OCZYWISTE i niczym nie uzasadnione ryzyko ciężkich urazów.

W sensie prawnym nie ma przeszkód, by konie ciągnęły pojazdy pod górę.
Diabeł tkwi w szczegółach ( dla koni są to szczegóły mordercze) - obciążenie, tempo, wznios.

Zaprzęg dwukonny, dorożka 4 osobowa, opłata 100-150 zł - i nikt nie będzie miał nic przeciwko takiemu rozwiązaniu.
Jak Państwa stać to państwo jedzie :) nawet kilka razy dziennie
znagor 2014-09-02 13:04:42
jak jedna osoba jak niedawno uorcyk dowodził że qń wchodząc pod górkę sam nad sobą się znęca!!!
Mienta 2014-09-02 12:29:38
Dla uorcyka nawet jedna osoba to przeciążenie
uorcyk 2014-09-02 10:36:31
@Jurajczyk : tutaj odbywa sie stały rytuał zaprzeczania faktom a fakty sa takie jakie sa, szalony kłus w góre i w dól... ale przeciez atwoej zaprzeczyc ze nie wystepuja zdarzenia wbrew regulaminowi niz je wyeliminowac ...
uorcyk 2014-09-02 10:35:16
@Jurajczyk : doczytaj ustawe o ochronie zwierzat a potem zabieraj głos; jesli konie pracuja w przeciazeniu tio niestety ale ich uzywanie ŁAMIE PRAWO ; Szkoda ze wetyerynarze bywaja słabi z fizyki :P
cobra 2014-09-02 09:54:14
Jakiego nieba,@uorcyk i ci wszyscy zieloni wierzą w reinkarnację..boją się więc że w następnym życiu może być koniem..wolą dmuchać na zimne..;)
matej777 2014-09-02 09:11:52
...SANTO SUBITO!!! i prosto do zielonego eko nieba! - koniecznie malaxerem !
Jurajczyk 2014-09-02 01:19:25
@uorcyk,jak czasem czytam to ręce opadają.Właściwie wynika że nikt się nie zna ani strażnicy, ani fiakrzy, ani teraz nawet-jak piszesz "Głowny Lekarz Weterynarii niewiele wie o pracy koni z Morskiego Oka (o pracy w przeciążeniu na przykład), podobnie jak jego podwładni w inspektoracie powiatowym."

No więc kto się zna?...
Tylko Ty?...

Czasem wydaje mi się,że niektórzy podchodzą do sprawy z góry założoną tezą i nie chcą słuchać nawet wtedy gdy ktoś informuje ich-jak np. teraz Główny Lekarz Weterynarii,że : "Używanie koni na Drodze do Morskiego Oka nie łamie prawa"...
podhalanski 2014-09-01 15:18:38
Nareszcie ktos madry sie wypowiedzial.Ale to i tak nic nie daje bo wszyscy sa skorumpowani i niedouczeni. jedna jedyna wyuczona i z czystymi lapskami to lorcykula. ty naprawde myslalas ze zmienisz swiat bo taki masz kaprys?? Boli cie tylko jedno dudki. ale sama nic za friko nawet palcem nie kiwniesz tylko kasiora. Jestes zalosna. Zostali ci teraz sasiedzi ale jak juz zauwazylas tez nic nie zwojujesz ale zawsze mozesz sie dac wywlaszczyc. Kasiora bedzie innym doradzasz i sama nie umiesz tego zrobic??
~ewka~ 2014-09-01 14:41:54
Koń od zarania dziejów był stworzony aby służyć człowiekowi i jak trzeba orać to ma orać, taka jego natura. Czemu ekologowie nie zainteresują się na przykład hodowlą drobiu. W jakich warunkach te "biedne" kurki egzystują. Jeszcze muszą znosić jajka. Niech się zainteresują "kurskimi" du..... !!!, Bo ile to cierpienia przy znoszeniu takiego jajka i to codziennie.
Jestem nad Morskim Okiem co roku. Żadna krzywda koniom się nie dzieje.
Dajcie ludziska już spokój z tym tematem, Jeśli chcecie zaistnieć, zaprotestujcie przeciwko rosnącej biedzie i chamstwu wśród społeczeństwa.
uorcyk 2014-09-01 11:59:26
@wow: nie, bo niektorzy specjalisci uczynili sobie z tych koni pomysł na łatwy i szybki zarobek; A przy okazji, wiesz ze te cale "badania" nawet nie eliminowaly kulejacych koni z pracy? bo tego akurat sie nie badało ...
Lucyy 2014-08-31 23:03:50
Dla tego lekarza weterynarji delfin to pewnie ryba, bo w wodzie zyje
Oswiadczenie moze by i mialo sens , gdyby sprawa tyczyla sie koni pociagowych . Tylko ze w Morskim Oku nie ma koni pociagowych !!!, to sa konie do bryczki lub pod siodlo !! I to wlasnie jest juz poczatkiem lamaniem prawa.
To ta sama roznica jak jamnik czy huski przy saniach... to nawet srednio douczony ignorant wie.
Czy tak trudno wlaczyc wojka google i sobie sprawdzic jak wyglada kon pociagowy?
qaz 2014-08-31 21:26:45
"gorale niech zrozumia ze to nie jest tylko ich zarobek." - hahahahhahaha. No tak - górale won, inni też chcą zarobić. Litości.
wow 2014-08-31 21:07:26
Uorcyk:... Bo Specjaliści to Ci co się wypowiadają po Twojej myśli, nie to co specjaliści tumany co ośmielają się zaburzać Twą wizję świata, o "Nieomylności" Wielka!
Franz Josef jesteś wielki!
Fibi 2014-08-31 21:06:43
A widzis ubodło :) jak sie powie po chłopsku co się myśli o tym. :) .
Pewnie niek walczą :) co by te biydoki czyt eko.. robiyły? Straciliby sens życia.. :P :)
a kabanosy zje sie.. :)
maj 2014-08-31 19:54:31
Fibi nie kazuj ekologom dmuchnac w zyc bo jak sie wezma za Wos to cienko bedzies kwicol teroz zycze wszystkim ekologa aby konie zniknely z Morskiegio Oka
a pojazdy weszly w ruch.Niech skonczy sie gechenna koni a jak wejdzie konkurencja to gorale spokornieja na razie broni ich starosta A.M. ale kazdy ma prawo starac sie o te komunikacje,a gorale niech zrozumia ze to nie jest tylko ich zarobek.
Fibi 2014-08-31 19:30:00
Aby tak cysto po góralsku spłętować to oświadczenie .. :):)To tak by wyziyrało
A duchnijcie ta ekolodzy Nom do rzyci.. :):):)
ps
uorcyk a zajmijta sie teroz your fucking bisness :):) bo cie konkurenca za płotu wykurzy.. i pudzies na kwartirke, :( a koniowi jw.. :):) :P
mała 2014-08-31 19:22:16
uorcyk: "Btw" - Bo tak wyliczyłam... ;)
moherek 2014-08-31 19:10:34
@Polonista
Z jezykiem polski jest u Ciebie bdb, z wnioskowaniem logicznym ndst !
Fibi 2014-08-31 19:10:33
Franek>>tekst świetny :) ale się uśmiałam, masz talent kabareciarza :)
ps
... Becia to wie=Btw :):):)
uorcyk 2014-08-31 19:08:44
@wow: sa dzisiaj takie czasy ze mamy specjalistow i Specjalistów ; Popatrz kto kogo opłaca to sie zorientujesz na ile obiektywne i "niezalezne " to sa opinie ; Jak bys troche wiedziala wiecej to bys sie nad tym zastanowila rowniez
ochotnicki 2014-08-31 19:00:52
Macie "rację". Lepiej od razu wysłać je na rzeź do Włoch, no bo po co mają się męczyć, powoli umierając, gdy nie będą nikomu potrzebne.... Ludzie opamiętajcie się, to są zwierzęta...
mała 2014-08-31 16:30:49
Byle do zimy! Jak już spadnie śnieg, melexy pójdą w odstawkę, a uorcyk "za bramkę". I wszystko wróci do normy.
Lach 2014-08-31 16:25:55
Hihihihi. No i się uorcyk zykompromitówała :D Żałosne to całe pierdzenie o koniach...
g 2014-08-31 15:53:39
Franz Josef
ka ześ siy taki poeta uchowoł do dzisiok.
to jest Genialne!!
Góral z Trójmiasta 2014-08-31 15:43:18
Ciekawostka - wczoraj na tablicy przy wejściu na asfalt do M.Oka w tekście angielskim było 12 osób max, w polskim 14.

Ilu faktycznie jeździło nie chciało nam się liczyć.
Franz Josef 2014-08-31 15:40:58
Za pokute, 3x dziynniy mociy pazerni Gorole teroz na kolanak (jesce lepiyj, klynknonc se na sajte, ftej brzmi barzyj zalosniy i placzliwie) uodmowiac tom to wej litanijom:

Dzieki Ci o Panie na wysokosciak, za tom postac wybitnom, cos nom, ciymnemu ludowi na To nase skalne Podhole zeslac raczyl, w miylosci Twojyj do nos nieskonconyj.
Za Tom "Krynice Wiedzy i Empatyji Wselakiyj "co nos, dzikik polskik Indian, miylosci do nasyj zywiny (i koniny), rozumu ucy, a weteryniorzy weterynaryje bo to tyz taki jak my, ciymny lud (abo jesce wiynkse tumany, jako my?) i pewniy studia za uoscypki i kwasne mlyko, co ik babka na uczelnie nosiyla, jakosi pokoncyli.
Spusc o Panie na Niom, jesce inne talynta, coby ucyla muzykantow grac, kosiorzy, kosic, spinkorzy, portkorzy, kyrpcorzy swojom robote jesce lepiyj robic, a cyganow jesce lepiyj cyganic, tfu...to znacy cd-romow lepsyl uobslugi komputerow naucyc, mialo byc.
A kie juz nasa umiylowano Pani "BTW" vulgo: de la uOrcykula (ona wiecny tak pise, co to znacy btw? Beata To Wyrocznia, cy co?) biydula pomrze, to: SANTO SUBITO!!! i prosto do zielonego eko nieba! Amen.
wow 2014-08-31 15:36:38
uorcyk - widzę, że pozjadano wszystkie rozumy, z doświadczenia wiem, że krowa która głośno ryczy mało mleka daje, po to są specjaliści żeby opinie wydawać. Jak ktoś wie lepiej i zna się na wszystkim to jest delikatnie ujmując niemądry... Domyślam sie, że należysz do tych miłośników którzy aktywnie jeżdżą konno i z pasją oglądają wszelkiego rodzaju zawody jeździeckie, do których nikt się nie przypierwiastkuje, a które robią dużo większą krzywde koniom. Dlaczego? Bo za tym idzie duża kasa.
Koniom u górali dobrze, są czyste, wyglądają dobrze, nie sa wychudzone ani znerwicowane... Przez cały sezon nic takiego nie widziałam. Tyle jako osoba nie będąca lekarzem weterynarii mogę powiedzieć. To, że fiakier się do konia nie przytula i go nie głaszcze w każdej wolnej chwili to nie znaczy, ze o niego nie dba!
vv 2014-08-31 15:29:27
uorcyk ty to pewnie niepełna podstawówkę masz żeś taki mądry.Zgadzam się z Fibi i g w 100 procentach.
Hanys 2014-08-31 15:02:10
Uorcyk jakie ty masz kobieto doświadczenie z koniem?
Pewnie tylko jak chłopu pieczeń zrobisz na obiad to ci konia pokaże....
Ludzie w szpitalu umierają bo brakuje lekarzy a się koni czepiasz.
U mnie jak na grubie wypadek jest to nikt nie ryczy że trzeba zakazać palić węglem. Tylko każdy górnik do Barbary się modli żeby nad nim czuwała.
Maj 2014-08-31 14:57:52
Pseudonim uorcyk.Przegladam Twoje komentarze i glowa boli jaki jestes pazerny, mozna mowic co sie chce w Polsce,ale mjej na uwadze ze gdyby nie te cepry to bys cienko kwiczol.Na nich zarabiacie za cene zdrowia konia.Wiec mjej troche szacunku do nich i wyrazaj sie Pany,tak bylo dawno mowione na Podhalu.Widze zes mlodego pokolenia i zadnego szacunku niemasz anido ludzi ani do koni.Jestem goralka po 50-tce moj dziadek mial konia i go szanowal,my jako dzieci niemoglysmy siedziec na wozie pod gore a tu siedzi tyle osob.I prawda jest taka zescie pazerni na pieniadze mozecie konia zajezdzic, aby zarobic groba kase bo konia sie kupi nowego.Powinna sie Wam przygladnac finansowka jakie macie majatki z tego zarobku.Powinniscie miec 6 zl od osoby to wtedy byscie szanowali zwierzaki i Ludzi czyli Panow.Jestem goralka i jestem zatym aby konie nie jezdzily do Morskiego Oka .Ajak juz gorale powoluja sie na tradycje to tylko i wyloncznie dorozki no i inne pojazdy zeby Pany mogly wybrac.
Polonista 2014-08-31 14:16:22
Fakt, że główny lekarz weterynarii nie zna ortografii. Pewnie matoł jest, na szkołę kamieniami rzucał i pluł na polonistkę. Został więc partyjnym figurantem i bierze ciężką kasę z naszych podatków. No ale redaktorzy TP mogliby przy przepisywaniu wypocin tego weterynarza poprawić błąd, a nie tylko tak Ctrl+c i Ctrl+v. Powinno być "...opieki lekarsko-weterynaryjnej,", a nie "...opieki lekarsko - weterynaryjnej,". Fuj.
luki_luk 2014-08-31 13:34:11
@uorcyk; rozumiem, że Ty uważasz jako byś miała większe kompetencje od lekarzy weterynarii (z wiedzą włącznie?)
Coś tu chyba nie jest tak...?!? .... oczywiście z Tobą!!!!
g 2014-08-31 13:20:19
uorcyk- z założenia nie oglądam takich telewizji.Co do koni- to głos zabrali też lekarze w swoich branżowych pismach. Okazuje się- że ludzie też miewają zawały serca, problemy ze stawami- a pracować muszą. Jak chcesz pomoc- pomagaj a nie pisz donosów,nie strasz sądami bo to działania czysto ubeckie.
uorcyk 2014-08-31 13:19:07
no to masz takie same poglady jak referent z TPN od spraw koni - tez jest milosnikiem koniny ...tak pisal na swoim fb
olo 2014-08-31 13:17:59
a jak wam w tej sekcie kuń zdechnie ( dla was umiera ) to robicie mu pogrzeb ? wszak widzę znacie sie i na zwierzetach i na biznesie cmentarnym. Bo u nas zjadamy zdrowe konie w postaci kabanosów. Nie ma nic lepszego niz koński kabanos.
uorcyk 2014-08-31 13:12:03
to o empatii bylo do Fibi i jej głupawych podsmiechujek :P
uorcyk 2014-08-31 13:10:41
@g: a co wie o rzeczywistosci koni z MO urzednik z Inspekcji weterynaryjnej? to samo co z ubojem rytualnym_ niby go nie ma a mieso koszerne i hallal bylo do kupeinia ??Zobcz film tv Podhale z sierpnia 2014 na ktorym dyr TPN wypowiada sie o upadku jukona - w tle jest wmontowany film z wozem i od min 2.08 widac KULAWEGO konia ciagnacego zaprzeg- tak tam sie specjalistycznie bada konie nie badajac np kulawizn!!, Ba , ten sam wozak i woz jest tez sfilmowany podczas badan, wczesniej ... dajze spokoj!
g 2014-08-31 12:53:00
uorcyk- a kto Ci powiedział, że brak mi empatii dla zwierząt? ja tylko nie darzę empatią ceprów, którzy w głupi sposób próbują nieść kaganek lewackich bzdur i chcą się na tym dorobić.
uorcyk 2014-08-31 12:39:57
coz, moze dopiero twoje dzieci albo wnuki beda miec wiecej empatii niz ty sama, tak jak zdarzylo sie w rodznie pewnego weterynarza :D ...
g 2014-08-31 12:39:34
ja chyba pękne ze śmiechu.... lekarz specjalista się nie zna na koniach....
Nie ośmieszaj się kobieto do reszty
Fibi 2014-08-31 12:35:01
No i co /.. :):) Na kwily bedzie spokój sezon sie kończy.. :):)
To przynajmniej powinno być zdjęcie zadowolonego konia.. :):) a nie tyk biydoków co protestujom.Znowu wykorzystujecie wizerunek tych niepełnosparawnych..a oni sami funkcjonować nie mogą... i ten ich bełkot... że się sprzeciwiają Koniom jest śmieszny.. Bo gdyby ich byt zależał od tego konia to godka byłaby inna.

Cza było jesce epitafium dla nad Melexa strzelić.. :P. bo siy poobno zepsuł.. :):)
ps
tak poza tym dalej mnie boli, ale kufa mnie nie boli ,to se moge poscekać.. :):):)
uorcyk 2014-08-31 12:34:49
zglaszanie do TPN to tez szkoda "zachodu"
uorcyk 2014-08-31 12:32:47
Głowny Lekarz Weterynarii niewiele wie o pracy koni z Morskiego Oka (o pracy w przeciążeniu na przykład), podobnie jak jego podwładni w inspektoracie powiatowym. Paradoksalnie, to Państwowa Inspekcja Weterynaryjna odpowiada na nadzór nad Ustawą o Ochronie Zwierząt, wiec pewnie dlatego urzędnicy nie zechcą przyznać się do niedostatecznego nadzoru nad końmi z MOKa. Nadal fasiągi wyładowane turystami kłusują pod górę a ktoś , kto twierdzi ze regulamin przewozów konnych jest przez wozaków przestrzegany zwyczajnie kłamie !
g 2014-08-31 12:21:25
Trza się wziąć za cmentarze bo ten biznes nie wypalił niektórym.Może tam będzie kaska?
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    DO WYNAJĘCIA LOKAL NA PIZZERIĘ W ZAKOPANEM. 502 658 638
  • SPRZEDAŻ | różne
    SPRZEDAM SIANO W BALACH. 502 658 638
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    DO WYNAJĘCIA PLAC POD MAGAZYN. 502 658 638
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    DO WYNAJĘCIA HALE NA WARSZTAT SAMOCHODOWY, LAKIERNIĘ, PRALNIE, HURTOWNIĘ, MAGAZYN. 502 658 638
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI REMONTOWO-BUDOWLANE, ŁAZIENKI, ZABUDOWY, ADAPTACJA PODDASZY, REMONTY, DOCIEPLENIA BUDYNKÓW, FASADY. 693 206 403.
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI REMONTOWO-BUDOWLANE, DOMY OD PODSTAW, POKRYCIA DACHOWE, SZALUNKI STROPOWE. 693 206 403.
  • USŁUGI | budowlane
    REMONTY I WYKOŃCZENIA. 660 079 941.
  • SPRZEDAŻ | budowlane
    DESKI ŚWIERKOWE, dł. 5 m, gr. 53 mm. DRZEWO OPAŁOWE BUK. 660 079 941.
  • USŁUGI | budowlane
    ADAPTACJA PODDASZY, OCIEPLENIA WEŁNĄ MINERALNĄ, SUFITY PODWIESZANE, ZABUDOWY GK, WYKOŃCZENIA WNĘTRZ. 660 079 941.
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI MINIKOPARKĄ 2.5 TONY - 722 307 227.
  • SPRZEDAŻ | budowlane
    Sprzedam KANTÓWKĘ, KROKWIE, DESKI, GONTY i OPAŁ - 788 344 233.
  • USŁUGI | budowlane
    REMONTY I WYKOŃCZENIA WNĘTRZ KRÓTKIE TERMINY GWARANCJA NA WYKONANE ROBOTY. 602839607
    Tel.: 602839607
  • PRACA | dam
    PENSJONAT "Willa Park" W CENTRUM ZAKOPANEGO ZATRUDNI OSOBĘ DO SPRZĄTANIA I RZYGOTOWYWANIA ŚNIADAŃ. 509 578 689.
  • PRACA | dam
    Kucharz al'a carte- Restauracja Górska w Białce Tatrzańskiej Do uzupełnienia zespołu poszukujemy osoby na stanowisko: KUCHARZ. Oferta pracy dla kucharza z doświadczeniem zawodowym. Praca na stałe, bardzo dobre warunki pracy. Więcej informacji pod nr. 518 259 536 www.restauracjagorska.pl rest.gorska@gmail.com
    Tel.: 518 259 536
    E-mail: rest.gorska@gmail.com
    WWW: www.restauracjagorska.pl
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Zakopane sprzedam wydzielone udziały w kamienicy na Krupówkach. tel 660797241 b12.pl.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Zakopane - DOM na ulicy Grunwaldzkiej. 660 797 241
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Zakopane -sprzedam dom na ulicy Stachonie 660797241 b12.pl.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Działka pow. 41ar do zabudowy położona w Lipnicy Wielkiej pod Babią Górą. 603071487, 609325040.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Las z drzewostanem pow. 41ar w Lipnicy Wielkiej 603071487, 609325040.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    APARTAMENT Za Strugiem, Zakopane - 607 506 428.
  • PRACA | dam
    Zatrudnię TYNKARZA I POMOCNIKA przy tynkach maszynowych. 730 39 73 01.
  • PRACA | dam
    Poszukujemy osób do pomalowania drewnianych balkonów w obiekcie turystycznym w Zakopanem. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt pod numerem telefonu: 693 692 100. 693692100
    Tel.: 693692100
  • KUPNO
    SKUP STARYCH SPAWAREK. 536269912.
  • RÓŻNE
    OBWOŹNY SKUP ZŁOMU - dojazd do klienta. 536269912.
  • USŁUGI | inne
    PROFESJONALNA WYCINKA DRZEW, GAŁĘZI Z PODNOŚNIKA I Z UŻYCIEM LINY. 889 105 476
  • USŁUGI | budowlane
    FLIZOWANIE, REMONTY, WYKOŃCZENIA. 882080371.
  • USŁUGI | budowlane
    KAMIENIARSTWO. 882080371.
  • USŁUGI | budowlane
    KAMIENIARSTWO, ELEWACJE, OGRODZENIA - WSZYSTKO Z KAMIENIA. 509 169 590.
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI BLACHARSKO-DEKARSKIE, KRYCIE I PRZEKRYCIA DACHÓW, KOMINY, BALKONY, RYNNY, GZYMSY, FASADY. 889 388 484.
  • USŁUGI | inne
    WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 691 317 098.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    POLE - 1.6 HA i 42 AR. 505 429 375.
  • NAUKA
    NATIVE SPEAKER - JĘZYK ANGIELSKI - nauka face to face lub online, PRZYGOTOWANIE DO MATURY - Zakopane, okolice - 605 069 173
  • USŁUGI | budowlane
    TYNKI MASZYNOWE. 604 857 880.
  • USŁUGI | budowlane
    MALOWANIE DACHÓW I ELEWACJI. 602 882 325.
  • USŁUGI | budowlane
    OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.
2024-04-18 20:00 Rabka ci wszystko wybaczy, nawet plagę egipską w kolorze blond 2024-04-18 18:00 Debata z kandydatami na burmistrza Zakopanego (WIDEO) 6 2024-04-18 17:00 Pienińscy flisacy uroczyście otwierają sezon flisacki 2024-04-18 16:27 Kładą asfalt na drodze w Kuźnicach (WIDEO) 1 2024-04-18 16:20 Płytki klinkierowe na elewacje - dlaczego warto je wybrać? 2024-04-18 16:00 Kawałek skały uszkodził figurę Matki Boskiej Fatimskiej w Pieninach 1 2024-04-18 15:15 Anna Tybor kolejny raz w Himalajach zjeżdża na nartach z ośmiotysięczników 1 2024-04-18 14:35 O włos od tragedii na przejeździe kolejowym w Nowym Targu 3 2024-04-18 14:30 Pieśń o Jaśku zbójniku 2024-04-18 14:00 Utrudnienia też na ul. Makuszyńskiego w Zakopanem 2024-04-18 13:30 Ten film tętni muzyką Amy Winehouse. Mamy dla Was bilety 2024-04-18 13:00 Zapraszamy na debatę kandydatów na burmistrza Zakopanego. Przygotowania trwają (WIDEO) 2024-04-18 12:24 Akcja szczepienia lisów 2024-04-18 12:08 Kiedy warto zdecydować się na ogrodzenie panelowe? 2024-04-18 12:03 Poranny śnieg w Zakopanem (WIDEO) 2024-04-18 11:08 Najciekawsze gadżety dla firm - Nr 4 cię zaskoczy! 2024-04-18 11:04 Poznaj możliwości kosiarek akumulatorowych Kärcher 2024-04-18 11:00 Jestem z miasta, to widać - przekonuje kandydat na burmistrza (WIDEO) 8 2024-04-18 10:00 Kolejna akcja pomocy pogorzelcom z Chabówki 2024-04-18 09:30 Chloe Gong wraca do Szanghaju. Finał dylogii o Lady Fortune. Mamy dla Was książki 2024-04-18 09:09 Czy ktoś widział Maksia? 2024-04-18 09:01 Wichrówka pełna tajemnic (WIDEO) 2024-04-18 08:30 Wiosenne wianki w Zawoi 2024-04-18 08:00 Dlaczego Urząd Miasta chroni skazaną naczelnik 9 2024-04-17 22:27 Kocha Tatry, teraz potrzebuje Waszej pomocy 2024-04-17 21:41 Piękne widoki i niesamowity podjazd rowerowy. Z tego słynie Gliczarów (WIDEO) 2024-04-17 21:12 Debata przed drugą turą wyborów w Zakopanem 19 2024-04-17 21:00 Dziadek wiedział, że będę lotnikiem 2024-04-17 20:26 Góralscy studenci mogą starać się o stypendium 2024-04-17 20:00 Nowe strony internetowe parków narodowych 1 2024-04-17 19:30 Przy cmentarzu na Olczy wycięto drzewa 9 2024-04-17 18:44 Dramatyczna walka o życie mężczyzny w Jurgowie 2024-04-17 18:00 Sushi na dowóz w Krakowie - Najlepsze propozycje dla różnych gustów 2024-04-17 18:00 Miasto Dzieci Świata zaprasza całą Polskę do sprzątania świata 1 2024-04-17 17:31 Ruszyły zapisy do tegorocznej edycji Biegu po Oddech 2024-04-17 17:30 Tradycyjny pogrzeb na Podhalu - jak wygląda? 2024-04-17 17:20 Tradycja jest naszą godnością 2024-04-17 17:15 Utrudnienia w ruchu podczas Pieniny Ultra-Trail 2024 2024-04-17 17:00 Oświetlenie LED - czy warto w nie inwestować i ile można zaoszczędzić 2024-04-17 16:32 Znamy trenerów reprezentacji Polski w skokach na sezon 2024/25 (WIDEO) 2024-04-17 16:30 Biżuteria premium - czym się cechuje, czy warto w nią inwestować 2024-04-17 16:23 Takie spojrzenie na piłkę nożną w Zakopanem. Bitwa o stadion (WIDEO) 5 2024-04-17 16:00 Suknia ślubna - jaką wybrać na ślub na Podhalu 2024-04-17 15:46 Zrobiło się nam trochę zimowo w Zakopanem (WIDEO) 2024-04-17 15:30 Kolejny Prolog Wiosny Jazzowej w Stacji Kultura Zakopane 2024-04-17 15:07 Ostry zakręt w Hyrnym 2024-04-17 14:59 Jutro nie wejdziesz do Wąwozu Kraków 2024-04-17 14:30 Teatr "Rabcio" wznawia "Małego Księcia" 2024-04-17 14:08 Samochód utknął pod mostem 2024-04-17 13:47 Radni w Bukowinie o planach zagospodarowania przestrzennego (WIDEO) 1
NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY
NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE
OSTATNIE KOMENTARZE
2024-04-18 20:24 1. @ zbyrcok Mi chodziło o komentarz "Brawo". Popatrz, jak postawienie kropki lub przecinka zmienia zdanie. "Refleks to podstawa drzew już niema będą deski." Refleks to podstawa drzew. już niema będą deski. Refleks to podstawa. Drzew już niema, będą deski. Jest różnica?... Wiadomo o co chodzi, ale starajmy się pisać poprawnie!. 2024-04-18 20:03 2. pani Agnieszce marzy się targ maślany w miejscu składowania śniegu na Szkolnej :) jaki chory pomysł :) pani Agnieszko! wielu turystów też robi zakupy na takim targu! jak oni znajdą go! :) 2024-04-18 20:02 3. Nad Zakopanem wisi klątwa intelektualisty. Ostatnie dwie kadencję był włodarzem wybitny intelektualista i ekonomista i wygląda na to że przez następną kadencję to się nie zmieni. Były radny ma problem z ustawą o samorządzie gminnym, no cóż przecież kiedyś byli razem choćby na Gubałówce ! 2024-04-18 19:50 4. Gratulacje . Asfalt kładziony w takich warunkach pogodowych na pewno długo przetrwa . 2024-04-18 19:49 5. Czy kandydaci czytają wpisy internautów pod artykułami i informacjami w 24tp.pl? 2024-04-18 19:33 6. miejsce takich gadżetów jest w muzeach albo kosciołach........ 2024-04-18 18:47 7. Czy prawdą jest (tak ludzie gadają) że obecny mieszkaniec Nowego Targu dawniej Zakopanego w tymże mieście czyli Zakopanem wynajmuje apartament turystom ?. Z ciekawości zwykłej pytam czy zarabia w Zakopanem bo tu lepiej można zarobić a mieszka w Nowym Targu bo tu tańsze życie. Nue żebym się czepiała ale interesują mnie zaradni ludzie. 2024-04-18 18:46 8. Jurkowski w potoku Szymanowskim zrobił asfalt tylko do miejsca, gdzie on i koleś radny wybudowali swoje domy. Dalej do mostu brakło zaledwie 80 metrów. Królczyk dokończył tą drogę. I kto tu dba o swoje, a kto o wspólne. 2024-04-18 17:59 9. Panie Macieju, kibicujemy i chcemy takie burmistrza w Nowym Targu. Nowy Targ ma dość Watychy! 2024-04-18 17:27 10. To siedzieć w mieście a nie pchać się do Zakopanego razem z mamą
WARUNKI W GÓRACH
POGODA W WYBRANYCH MIASTACH REGIONU
Reklama
Polecamy


REKLAMA


FILMY TP

Pożegnania