Reklama

2015-04-23 12:03:33

Reklama

500 lat polskiego wymachiwania szabelką

Amerykanie pomiatają nami, bo na wszystko się godzimy. Sojuszów szukamy nie tam gdzie trzeba. Nasza miłość do Ukrainy i machanie szabelką w stronę Putina doprowadzi nas tam, gdzie zawsze w ostatnich 500 latach. Do kolejnej narodowej klapy. Politycy PO-PiS-u opamiętajcie się!

Dowiedzieliśmy się niedawno z ust szanownego szefa FBI, że to my jesteśmy współodpowiedzialni za Holocaust. Jedyny kraj w Europie, który w zorganizowany sposób nie kolaborował z nazistami, nie miał marionetkowego rządu, oficjalnie nie stał się sojusznikiem Hitlera. Tak naprawdę to jednak my, a może raczej nasi dyplomaci są odpowiedzialni za taką wypowiedź.

Dlaczego James Comey zapomniał też o "bohaterskiej" postawie swojego kraju, który do walki z nazizmem włączył się dopiero po japońskim ataku na Pearl Harbor, a przecież wielu znanych polityków, wielkich przedsiębiorców z USA jawnie wspierało Hitlera - wystarczy przypomnieć Henriego Forda, który od Hitlera dostał nawet order. Szczyt hipokryzji w najczystszym wydaniu. Dlaczego James Comey nie wymienił francuskich kolaborantów z Vichy? Dlaczego tak się dzieje, skąd Polska na ustach psów gończych z FBI? 

Ano dlatego, że Francja jest dla Amerykanów ważnym, liczącym się partnerem. Polska nic dla USA nie znaczy. 99% obywateli tego kraju nie wie, gdzie leży jej największy w tej części Europy sojusznik. Sojusznik, który po klęczeniu na kolanach przez 45 lat przed Moskwą, ostatnie 25 lat spędził dalej na kolanach, tyle że odwrócił się w drugą stronę. Sojusznik, który nie jest szanowany, bo wykonuje każde zlecenie, jest niczym goniec, który i tak spełni każdy rozkaz. 

Jak amerykański żandarm wprowadzający demokrację na lufach karabinów, a raczej głowicach rakiet atakuje Irak, to Polacy bez słowa biegną z pomocą. Jak Amerykanie atakują Talibów w Afganistanie, których w latach 80-tych sami w ramach wprowadzania antyradzieckiej demokracji dozbroili i wyszkolili, to polski odważny żołnierz siada na rumaka i biey przez pustynie i góry na wschód.

Co mamy w zamian? Brak zniesienia wiz - jako jedno z niewielu państw dawnej postkomuny, mamy takie właśnie wypowiedzi wysokiego funkcjonariusza jednej z najważniejszych amerykańskich instytucji, i mamy po Amerykanach jeszcze do spłacenia trochę gierkowskich długów, i tyle. Bo deklaracje, traktaty przyjaźni, sojusze wojskowe to tylko papier. Jestem przekonany, że gdyby Putin zaczął wysuwać wobec Polski jakieś roszczenia terytorialne Amerykanie swoją pomoc zakończyliby na kilku embargach i wystąpieniach prezydenta Obamy.

I taka polityka niewłaściwych sojuszy, wymachiwania szabelką w niewłaściwe strony towarzyszy Polsce od 500 lat. W XVI i XVII wieku, gdy byliśmy jeszcze mocarstwem walczyliśmy ze wszystkimi, wyruszaliśmy na odsiecz Wiednia, co dostaliśmy w zamian - austrowęgierski rozbiór Polski. Niestety zabory niczego nas nie nauczyły, wręcz przeciwnie.

Polskie bohaterskie poparcie bez zająknięcia, bez żadnego "ale" dla Ukrainy przeciwko Rosji to po prostu polityczne samobójstwo. Na Ukrainie jedna mafia wspierając się na barkach biednych ludzi z pomocą osławionego Majdanu i nacjonalistów, wyrzuciła jeszcze większą mafię. Różnica między nimi jest tylko taka, że jedna jest prorosyjska, a druga teoretycznie prozachodnia. Prozachodnia, ale na pewno nie propolska.

Największymi sojusznikami nowych ukraińskich władz są Amerykanie, wielkie mocarstwo, wiele tysięcy kilometrów od Ukrainy. Im bliżej nas i Ukrainy tym bezwarunkowo popierających Ukraińców, jakby mniej, a i entuzjazm antyrosyjski jakby mniejszy, z jednym fatalnym, oczywiście, polskim wyjątkiem.

Nasi politycy z tych 500 lat nie potrafią wyciągnąć żadnych wniosków. Teraz "wojen" nie wygrywa się wymachując szabelką, teraz liczy się gospodarka - głupcze. Na tym haśle zresztą pewien gubernator Arkansas został kiedyś prezydentem USA. Co Polska zyskuje przez ciągłe wymachiwanie szabelką w stronę Putina? Nic, kompletnie nic, zero, zero bezwzględne, a wręcz minus. Tracimy gospodarczo, tracimy politycznie. Oczywiście nie nawołuję do tego, aby Putina nie krytykować, ale po co od razu ładować amunicję, i po co dolewać oliwy do ognia wypowiedziami o Ukraińcach wyzwalających Auschwitz i to jeszcze płynącymi z ust pierwszego dyplomaty III RP? Panie dyplomato, wstydu oszczędź. Zajmij się pan koszykówką, to lepiej panu wychodzi.

Oj głupi my jesteśmy głupi! Szukajmy sojuszników blisko siebie, we Francji, w Niemczech, w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech, a nie za wielką wodą. Zachowajmy neutralność, szarże ułańskie na czołgi niewiele nam dały. Przez ostatnie 500 lat wygraliśmy chyba tylko jedną wojnę, czy naprawdę nic nas to nie nauczyło? 

PS. I nawet przeprosiny, chociaż ważne, niewiele tu zmienią, szukajmy przyjaciół, bliżej na Zachodzie, Południu, a nie za wielką wodą.

Kup e-wydanie Tygodnika Podhalańskiego.

Komentarze Facebook
Dodaj komentarz
Wysłanie komentarza oznacza akceptację regulaminu komentowania na łamach 24tp.pl
swistok 2015-11-19 07:29:18
zesrala sie bida i place wygrywol wojny gory wolol lasy wyrywol a za chwile go ji bylo


coto Bronus gados..zes dostol zopolenio Pluc?
Jurajczyk 2015-05-05 15:05:07
Jak duży wpływ miały lub mają nadal zakulisowe działania-również te w MON i służbach specjalnych-na obecnie bardzo niekorzystną sytuację i stan zarówno polskiego państwa jak i jego bezpieczeństwa warto przeczytać niedawno na naszym rynku księgarskim wydane-choć już bestsellerowe- dwie książki:

Wojciech Sumliński "Niebezpieczne związki Bronisława Komorowskiego",wyd.WSR,Warszawa 2015.

Dorota Kania,Jerzy Targalski, Maciej Marosz "Resortowe dzieci.Służby"wyd.Fronda,Warszawa 2015.
Stasek z Tater 2015-04-29 18:17:48
@ staszek z gorcow , chyba cie w gorcu maku znalezli , a leziesz w zlym kierunku , bo okropnie w lewo , zebys ino nie zbladzil . Idz ty lepiej prosto jesli potrafisz , to najlepszy kierunek dla ciebie.Cobys nie zaginal miedzy tymi pgorkami.
majachogori 2015-04-29 06:00:49
Pan Bronek w ogóle nie zna historii swojego kraju, szczególnie stosunków polsko-sowieckich. Musiał na lekcjach historii wagarować. Proponuję aby się zapisał do szkoły podstawowej dla dorosłych i pilnie uczęszczał na lekcje historii. No i czytał publikacje naukowe. Może wtedy obiektywnie spojrzy na rosyjskiego nienasyconego agresora, który wchłania słabe, skłócone narody.
staszek z gorców 2015-04-28 19:12:39
Większość nie ma zielonego pojęcia o polityce, po co to pisać jak się jest takim zerem.Polska zawsze miała kłopoty jak do rządu dochodzili antysemici,narodowcy podobni do obecnego PiS i tego się trzeba bać,tej prawicowej zbieraniny.
Polska idzie w dobrym kierunku tylko my Polacy nie mamy cierpliwości, jesteżmy trudnym narodem i dlatego mamy kłopoty.
gepard czester 2015-04-28 08:38:28
Teraz szabelki kupuje się w zabawkowym, a czołgi mają lufy z rur PCV.
niegoralen 2015-04-27 07:21:26
Mój kolega urzędnik strasznie narzekał, że bolszewizm zlikwidował analfabetyzm i on teraz tyle grafomańskich donosów musi czytać. Jak widać,Bronek juz nie tylko donosy, ale bloga-olaboga naskrobał, śrubokrętem.
gosc 2015-04-26 21:43:55
Panie Bronek , czy pan zna historie , o jakich 500 latach pan opowiadasz, o jakich wymachiwaniach szabelka ? Chyba nie wymachiwali tylko jej uzywali nasi przodkowie , a to zasadnicza roznica , chyba moze chodzi o 50 lat i tych mocnych w gebie i tchorzy a nie o 500.Niechze sam sobie pan nie zaprzecza. A rozbiory to efekt podobnych zachowan jak dzisiaj.
boruta 2015-04-26 15:42:41
Jak nie wiadomo, o co chodzi, czy chodzi o pieniądze? Rosjanin zabijał - bolało. Ukrainiec zabijał - nie bolało. Rosjanie chcą są odwiedzić groby swoich bliskich - nie wolno. Ukraińcy budują(bez zgody) pomnik- można. Budujemy cmentarze poległym oficerom w Rosji - można. Dla zamordowanych na Wołyniu - pomników nie można stawiać.
Góral z Trójmiasta 2015-04-25 18:59:07
@B, Semek napisał:
"A co do wojen w XVII wieku wygrywanych przez nas, to tak je wygrywaliśmy, że za chwilę nas nie było na mapie świata."

"za chwilę" - czyli po jakichś 100 latach. ;)
figofago 2015-04-25 08:38:47
Obłudni skundleni wasale, pachołki, stangreci i niewolnicy USS- manow przestraszyli się trzydziestu motocyklistów. Nie boja się banderowskich ludobójców którzy wymordowali 200 tys. polskich cywili a teraz mordują swoich obywateli rosyjskiego pochodzenia. Tej swołoczy z łapami po łokcie w polskiej krwi nie boja się wpuszczać co roku do Przemysła gdzie czczą morderców polskich kobiet, dzieci i starców.
cobra 2015-04-25 07:35:45
(KABARET - Bronisław Komorowski na otwarciu inowrocławskiej obwodnicy :)..YT...)..SKORO MAMY TAKIEGO PREZIA..to jak Polska może liczyć się na arenie międzynarodowej...!
Janowski1 2015-04-24 16:59:05
Gepard czester
Masz racje na pusty śmietnik się nie napada bo poco . Tutaj właśnie jest kwintesencja znaczenia Polski w świecie i prestiżu międzynarodowego o którym bredzą idole tępaków .Tania siła robocza i wychodek to jest właśnie dorobek tych mających się za elity polityczne i intelektualne mędrców którymi za sprawą mediów przepełniona jest scena - właściwie arena cyrkowa . Menalnia POlityczna chucpa . Ostatnie wydarzenia z sitwą Makowskiego Majchra na naszym terenie i innych którzy jakimś cudem się załapali na ciąg dalszy zorganizowanego rabunku są przykładem tej menelni ,tej ( powagi ) , tego szamba .
gepard czester 2015-04-24 15:05:18
Masz tą suwerenność Jurajczyku. Wg ministra SZ o przejeździe "Nocnych Wilków" przez Polskę zadecydują Niemcy. Twoje gęganie było dobre zaraz przed puczem w 1989 roku. Wiele osób zastanawia się jakby wyglądał Świat po zamachu na Wojtyłę zamiast mistyfikacji.
hamernik 2015-04-24 14:59:45
@majachogori- takich komentarzy mozna sie naczzytac mnostwo na Onecie, myslalem ze tu moze bedzie troche inaczej, moja naiwnosc, widze ze dla niektorych kazda okazja jest dobra.
Ci sami Amerykanie ktorzy ratowali Europe , najpierw ja w to bagno wsadzili. Dzisiaj probuja to samo zrobic . Europa chce wyciszyc konflikt na Ukrainie a ci posylaja im bron. Ukraina to sztuczny sowiecki twor. Zeby miec panstwo trzeba miec najpierw narod jednolity z mocna swiadomoscia odrebnosci od innych, czego tam nie ma( troche inaczej jest w zachodniej czesci). Jezeli rzeczywiscie chca miec ten kraj musza sie sfederalizowac, o czym od samego poczatku mowil Putin. Gdyby to zrobili nie byloby wojny domowej i granice pozostalyby nienaruszone nienaruszone. Nikt w sumie ich chce . Ukraina jest tylko czescia wielkiej gry mocarstw.
@Jurajczyk- moze pan nie zauwazyl , ja jestem przeciwny wszelkim sojuszom Polski( oczywiscie jest to teoria , bo na praktyke to juz pewnie za pozno)
Disiaj wojny prowadzi sie troche inaczej, te rowniny o ktorych pan mowi nie sa takie konieczne. A poza tym rowniny czy nie , praktycznie lepiej na swoim terytorium nie miec zadnych waznych instalacji wojskowych , bo to jest zaproszenie wiadomo do czego. A z tymi demokracjami to mala przesada , W razie konfliktow demokracji nie ma, Wystarczy glowie panstwa wyjsc i oglosic ze kraj w stanie wojny, konstytucja od razu koryguje cala strukture rzadzenia.
@stary komuch- ma racje czy sie to podoba czy nie , Swiat byl w tamtym okresie spokojniejszy. ale zachodnia Europa zyla na kredyd zeby pokazac sowietom ze ich system to szajs, dzisiaj maja konsekwencje tego , dlatego co poniektore panstwa sa na skraju bankructwa, Kredyt ma to do soiebie ze ma swoj limit.
milego dnia zycze wszystkim !!
gepard czester 2015-04-24 14:42:43
Do Jurajczyk. Teraz napad na Polskę przypomina skok na pusty śmietnik. Po co miałby ktoś napadać na kraj, który jedynie co ma, to tanią siłę roboczą i długi. Czy ty wiesz co mówią o Polsce uchodźcy, którzy traktują ten kraj jako przesiadka na zachód.
Janowski1 2015-04-24 14:25:43
Sami geopolityczni eksperci się znaleźli ( rada mędrców już się zbierała ) Szkoda polemiki , popatrzcie sobie na Czechy i wyciągnijcie wnioski jak potraficie . Czesi mają niemal podobne położenie geopolityczne - z pewnych względów gorsze . Wobec Czechów na dziś jesteśmy dziadami , to właśnie dzięki takim geopolitycznym mędrcom jak wy jesteśmy w pyrdeli z gigantycznymi długami , rozsprzedanym majątkiem i skretyniałym społeczeństwem z największą chyba liczbą profesur , doktoratów w europie . Dla przykładu Prof. Komorowski nie umie pisać , polityką zajmują się kucharze , entomolodzy , psychiatrzy itp.natomiast ludzie z przygotowaniem zawodowym do polityki , rządzenia , administracji zajmują się wszystkim tylko nie tym do czego byli przygotowani . Tak jest właśnie- podejrzewam z wami - jak przyjdzie do udziału w wyborach to siedzicie na d.... w domu mówiąc że nic nie zmienicie , później wypisujecie bzdury o sytuacji geopolitycznej . Tak właśnie pojmujecie demokrację i geopolitykę - godne pogardy , śmiechu przez łzy .

Ps . Wczoraj na spotkaniach lewackich ( niemal tajnych ) piąta kolumna kościoła katolickiego ( nawróceni na pokaz ) otrzymali polecenie partyjne by głosować na Komorowskiego i w swoim środowisku propagować pewne zwycięstwo Komorowskiego . Tak samo było z Majchrem w Zakopanem - zobaczymy .
Fibi 2015-04-24 14:21:13
Witaj Jurajku :)
Czyżbyś był zafascynowany tureckim.... serialem "Wspaniałe Stulecie" :)
ps
Dawaj wykład..
Jurajczyk 2015-04-24 13:22:05
Myślałem,że ktoś może poruszy temat o którym za chwile napisze ale skoro nie to zrobię to sam.
Wspominając o różnych sojuszach jak widzę nie zauważyliście jednego z bardzo ważnych ogniw-drugiej armii w NATO-armii tureckiej.Szkoda bo sposób w jaki Turcy rozbudowują własny potencjał obronny i dbają o rozbudowę własnych zakładów militarnych mógłby nas wiele nauczyć.Ale widzę,że brak na TP tej świadomości.Nie każdy musi się geopolityką i militariami interesować ale Ci którzy chcą się na ten temat wypowiadać przynajmniej powinni nieco liznąć temat ;)
majachogori 2015-04-24 11:53:49
Autor chyba jest reżimowym dziennikarzem tuby propagandowej Putina, radia Sputnik, nadającego z Legionowa. Bardzo dobrze, że Polska pomaga Ukrainie, aby była suwerenna, niepodległa, demokratyczna, bez korupcji. To nasz najbliższy sąsiad, Słowianie, a przyjacioł i krewnych nie zostawia się w biedzie i potrzebie. Sojusz z USA jest Polsce bardzo potrzebny. Amerykanie dwa razy wyzwalali Europę z piekła wojen, podczas I i II wojny światowej. Mówi się, że męzczyźni z Europy uwielbiają jedyny sport, nieustanne , mordercze wojny pomiędzy sobą. Sojusz z Rosją na nic się nie zda. Stalin wymordował ponad 53 miliony swoich obywateli i zaludnił bezimiennymi mogilami ogromny obszar Syberii. Polacy mają bardzo tragiczne doświadczenia ze słowiańską Rosją; represje, zbrodnie wojenne i ludobójstwa podczas Konfederacji Barskiej, powstania kościuszkowskiego, powstania listopadowego, powstania styczniowego, wojny polsko-bolszewickiej, wywożenie powstańców warszawskich do łagrów i kopalń uranu, trzy deportacje ludności cywilnej /200 tyś/ na Syberię podczas ostatniej wojny, masakrowanie czołgami jeńców wojennych podczas zdobywania Litwy przez Armię Czerwoną, wysłanie 50 tyś.Żołnierzy Wyklętych do łagrów Syberii, grabież majątku narodowego. Najlepiej aby Polska była krajem neutralnym, ale niestety z racji geograficznego położenia jest to niemożliwe. Skoro przez stulecia nie mogliśmy się skutecznie bronić przed agresywnymi najeżcami, warto zawierać sojusze z przyjaznymi i potężnymi krajami, które dysponują nowoczesną bronią i dobrze wyszkoloną armią.
ana 2015-04-24 11:32:24
U "naszego sojusznika" sprzedano już 3 mln. egzemplarzy gry "Nazistowska Polska"......
Jurajczyk 2015-04-24 10:55:51
P.S.
W naszym przypadku ważne jest pojęcie odstraszania.Przeciwnik powinien wiedzieć,że próbując nas zaatakować-nawet gdyby wygrał-jego straty są tak dotkliwe,że atak robi się nieopłacalny militarnie.

By być krajem bezpiecznym od strony militarnej trzeba mieć solidną armię.Żeby to mieć trzeba mieć na to pieniądze.Niestety trudno mieć na to środki jeśli nie dysponuje się własnym przemysłem generującym zyski i zasobami energetycznymi.Gdy nie jest się producentem,a jedynie usługodawcą,a co gorsze nie wspiera się-resztkowego już-własnego przemysłu zbrojeniowego.

Tak czy inaczej w naszym obecnym interesie jest by Ukraina była od wschodu krajem buforowym między nami a Rosją.
Jurajczyk 2015-04-24 10:45:21
@hamernik,Polska nie może być niestety-podkreślam niestety-neutralna bo jesteśmy w położeniu w jakim jesteśmy. To główna arena zmagań i do tego łatwo dostępna bo w większości teren Polski jest płaski co wybitnie ułatwia operowanie jednostkom lądowym.
Co do tracenia znaczenia USA.Świat powoli staje się wielobiegunowy ale czyżbyś chciał powiedzieć,że powinniśmy zawrzeć sojusz z Chinami?Marnie widzę rolę Polski w takim sojuszu.
Kolejna podstawowa rzecz,którą trzeba wyjaśnić gdy mowa o "papierowości" NATO.O co chodzi?Kraje rządzone autorytarnie czy dyktatorsko zawsze będą miały szybszą-przynajmniej na początku-możliwość podjęcia decyzji niż demokracje w których na działania muszą zgodzić się parlamenty i rządy.Z definicji zatem dyktatorzy będą bardziej agresywni.

@stary komuch,gwarancją pokoju CCCP? ha ha.Wiesz gdyby nie było NATO to ten Twój "gwarant" miał agresywne plany by najpierw zająć Europę,a z czasem i cały świat.Twój nick idealnie się wpisuje w wypowiedź. ;)

Kapitalizm nie jest najlepszym rozwiązaniem ale socjalizm to najzwyklejsze dzielenie się biedą i jak widać same narody wschodniej Europy tej szczęśliwości nie mogły zdzierżyć ;)
hamernik 2015-04-24 04:34:30
Naszym najwiekszym problemem jest moze nie tyle polozenie geograficzne , co brak tozsamosci. Nalezymy do ludow slowianskich, ale zorientowani jestesmy na zachod w germanska strone. A oni traktuja nas jak uzytecznych idiotow, Ich celem jest i zawsze byla Rosja ze swoim olbrzymim bogactwem naturalnym. Dzisiaj dochodzi jeszcze chinski problem. Nie wiem czemu mamy zakodowane ze musimy byc czescia jakiegos sojuszu, czemu Polska nie moze byc neutralna. Nikomu to jakos do glowy nie przyszlo przed wstapieniem do NATO i Unii.
PS: Stany Zjednoczone traca pozycje swiatoweg hegemona , jest to proces powolny ale staly. Ich dominacja skonczy sie z chwila kiedy Swiat odwroci sie od Dolara . Rezerwy dolarowe na Swiecie z roku na rok topnieja ,
Miejmy nadzieje ze wszystko to odbedzie sie spokojnie bez zawieruch wojennych.
stary komuch 2015-04-23 23:05:44
@Jurajczyk, chrzanisz. Nie będę robił loda murzynowi. Nie robiłem nikomu. To co się dzieje teraz, to śmiało stwierdzam, ze gwarancją pokoju na świecie był Związek Radziecki. Po upadku ZSRR wszyscy mają równo, czyli g..... Zauważ, że Zachodnią Europę w czasie Zimnej Wojny było stać na dobrobyt i przywileje socjalne bez żadnego uszczerbku dla gospodarki, powiem więcej to był okres rozkwitu dobrobytu i klasy średniej. W tej chwili po upadku ZSRR wszystko się cofa, ludzie pracują coraz dłużej cofają się przywileje socjalne, co raz pojawiają się jakieś dziwne kryzysy a to wszystko dlatego, że nie ma już przeciwwagi w postaci ZSRR. Patrz jak wygląda teraz słynny socjal w Szwecji.
Jurajczyk 2015-04-23 18:15:52
@uorcyk,nie dla tego wpisu, a przy okazji bytności na TP się wypowiedziałem. Zresztą zauważ, że "Dzień dobry wszystkim" pisałem pod Twoim wpisem blogerskim i on był pierwszy z moich dzisiejszych wpisach, a ten pod blogiem Pana Bronisława dopiero trzeci...

Panie Bronisławie, a które państwo przeciwstawiłoby się trzem ówczesnym potęgom? Byliśmy silni lecz niestety nasze położenie pomiędzy ówczesnymi hegemonami kontynentu doprowadziły do tego do czego doprowadziły. Nasza chata nie była z kraja niestety. Nasza chata była i jest w samym sercu Europy na które raz jedni, raz drudzy spoglądają chciwym okiem.
Tego nie powinienem tłumaczyć ale jeśli trzeba wyjaśnię, że sprzymierzenie się słabsze z kimkolwiek mocniejszym kto ma zamiary imperialne prowadzi do całkowitego wchłonięcia słabszego partnera lub całkowitego go sobie podporządkowania. Stąd polityka Piłsudskiego o próbie równoważenia zagrożeń ze wschodu i zachodu choć Marszałek nie łudził się,ze wcześniej czy później do wojny dojdzie i kwestią jest jak się do niej przygotujemy. Mowa również o tzw. wojnie prewencyjnej.
Niestety nie my odpowiadamy za czyjeś plany imperialne i chęć podbojów. Dlatego dla nas jedyną szansą jest sprzymierzanie się z mocarstwem które nie ma imperialnych planów włączenia naszych ziem do swojego państwa lub uczynienia go kadłubowym. Historia uczy i co więcej dobitnie pokazuje, że mimo tak wielkich przeciwności losu i geopolitycznych Polska nadal istnieje.

A tak w ogóle to polecam zapoznanie się z opracowaniami możliwości gospodarczych i militarnych poszczególnych państw oraz prawdopodobnymi ścieżkami ich rozwoju i przyszłości geopolitycznej Europy i świata. To dużo więcej mówi o tym z kim powinniśmy, a z kim nie zawierać sojusze.
uorcyk 2015-04-23 17:59:28
fakt, nawet Jurajczyk "zmartwychwstał" :P
Bronisław Semek 2015-04-23 17:54:00
Widzę, że mój wpis sprowokował innych komentatorów. I bardzo dobrze. Dobrze wiem, z kim mamy sojusz w NATO, ale moim zdaniem to sojusz papierowy, chodzi o zacieśnianie współpracy gospodarczej, militarnej, mówienie wspólnym środkowoeuropejskim i europejskim głosem. A co do wojen w XVII wieku wygrywanych przez nas, to tak je wygrywaliśmy, że za chwilę nas nie było na mapie świata.
Jurajczyk 2015-04-23 16:06:12
@lach, a Ty znów „w koło Macieju”…
Wiesz w psychologii jest takie pojęcie jak projekcja czyli przypisywanie innym różnych cech czy spraw, które mogą odnosić się do przypisujących. Czyżbyś miał jakiś problem z tym? A skoro zafiksowałeś się na tym temacie i piszesz ciągle o Goralenvolk-bo to Twój temat przewodni na TP- to wydaje się to co najmniej trochę dziwne.
Czytając co piszesz można dojść do wniosku, że być może chodzi o jakieś zaszłości rodzinne po 1944/1945? Pytam z ciekawości bo niejednokrotnie można się było z podobnymi przypadkami kalkowania oskarżeń w stosunku do górali i Polaków spotkać. Często takim zachowaniem charakteryzowali się komunistyczni funkcjonariusze lub ich potomkowie , którzy wiele starali się mówić o ofiarach faszyzmu, a pomijali ofiary komunizmu, który sami jako funkcyjni systemu budowali. Jest coś faktycznie na rzeczy i to jakiś rodzaj projekcji?
A jak Ci tak Rosja pachnie to czy spełniłeś już internacjonalistyczny obowiązek i wstąpiłeś w szeregi prorosyjskiej partii „Zmiana”? Kadry mają słabe to mógłbyś zabłysnąć ;)

Nie chcesz ,nie odpowiadaj.
Matt Z_ne 2015-04-23 15:33:17
"Przez ostatnie 500 lat wygraliśmy chyba tylko jedną wojnę"

Autor się skompromitował do IMENTU tym zdaniem!
Lach 2015-04-23 15:19:06
Poza tym popieram. Święta Rosja jest Matką wszystkich Słowian. Dość już tej polskiej zdrady, zapoczątkowane Powstaniem Listopadowym. Albo będziemy trwać przy boku Moskwy, albo staniemy się pieskiem amerykanskiego imperializmu, który swoimi brudnymi butami włazi na Ruś.
Lach 2015-04-23 14:51:22
Toś Pan przywalił z tym jedynym krajem, który w zorganizowany sposób nie kolaborował z Hitlerem. Góralenvolk się kłania, tak jak Krzeptowski kłaniał się Frankowi. Współpraca z nazistami i wyrzekanie się polskości to kolaboracja Polaków, czy kolaboracja przeciw Polakom? Jak Pan uważa?
Jurajczyk 2015-04-23 14:49:07
Pan w geopolityce widzę trochę słaby. Sojusz z Francją czy Niemcami? No przecież jesteśmy wspólnie w NATO. Poza tym państwa te mają zbyt dużo interesów na wschodzie by brać nas jako ważnego sojusznika. Niemcy uwalniają się-a przynajmniej chcą uwolnić-od zwierzchniej roli USA. Tyle, że kosztem krajów Europy centralno-wschodniej. Ich naturalnym rynkiem zbytu będzie Rosja czy Chiny. To dobitnie widać w działaniach Niemiec czy Francji w sprawie Ukrainy. Skoro już Pan tak o sojuszach pisze to przypomni sobie z kim Niemcy-ówcześnie Prusy- w sojusz wchodziły? Najbardziej z Rosją bo im się to opłaca. Co jest oczywiście bardzo niekorzystne dla nas.
Co do Francji to Francja może być brana pod uwagę wtedy gdyby Niemcy stanowiły dla niej zagrożenie. Póki co się na to nie zapowiada. A nawet gdyby tak się zdarzyło to wartość sojuszu z Francją może być tak samo „wielka” jak w 1939…
Co do sojuszy ze Słowacją i Węgrami. Owszem ale to zbyt mikroskopijny sojusz, a poza tym jesteśmy z nimi w NATO, a współpraca Grupy Wyszehradzkiej jest obecnie-również z winy naszego rządu-tak naprawdę żadna.
Wiele chciejstwa w Pana wpisie, mało realiów i dużo niechęci do USA. Jesteśmy gdzie jesteśmy w Europie i pierwszym rozsądnym geopolitycznie postulatem nie jest obrażanie się na USA.
Drugim to wiązanie państw tak samo zagrożonych geopolitycznie czy gospodarczo od wschodu czyli prócz drobnych państw naszego regionu, również państwa skandynawskie plus w dalszej perspektywie Wielka Brytania, która jest dość mocno z USA związana.
Zresztą to temat rzeka i trudno powiedzieć coś więcej w kilku zdaniach ale nie czarujmy się bo najwięcej do powiedzenia w zachodnim-i nie tylko zachodnim-świecie mają USA i to my jako kraj niepewny własnego bezpieczeństwa powinniśmy zabiegać o jak najlepsze stosunki. Tyle, że nie opowieściami o bigosie…
Chyba,że-czytając tak między wierszami-zależy Panu by sojusz był oparty o ...Rosję. Tego ani Panu ani sobie nie życzę by tylko wspomnieć doświadczenia zaborów, czasów wojen czy PRL...
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    DO WYNAJĘCIA LOKALE HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWE o powierzchniach ok. 58 i 55 m2, oraz PIWNICA 23 m2. Możliwość połączenia lokali. Zakopane centrum, ul. Kościuszki - 691 124 272.
  • USŁUGI | budowlane
    REMONTY I WYKOŃCZENIA. 660 079 941.
  • SPRZEDAŻ | budowlane
    DESKI ŚWIERKOWE, dł. 5 m, gr. 53 mm. DRZEWO OPAŁOWE BUK. 660 079 941.
  • USŁUGI | budowlane
    ADAPTACJA PODDASZY, OCIEPLENIA WEŁNĄ MINERALNĄ, SUFITY PODWIESZANE, ZABUDOWY GK, WYKOŃCZENIA WNĘTRZ. 660 079 941.
  • USŁUGI | budowlane
    ŁAZIENKI KUCHNIE PLYTKI INSTALACJE MONTAZ MEBLI ARMATURY. 602839607
    Tel.: 602839607
  • PRACA | dam
    Centralny Ośrodek Sportu w Zakopanem zatrudni Kasjera. 725300144 https://bip.cos.pl/1509/zakopane praca.zakopane@cos.pl
    Tel.: 725300144
  • USŁUGI | budowlane
    WYKONCZENIA I REMONTY. 602839607
    Tel.: 602839607
  • SPRZEDAŻ | budowlane
    ŁAZIENKI KUCHNIE PLYTKI INSTALACJE MONTAZ MEBLI ARMATURY. 602839607
    Tel.: 602839607
  • USŁUGI | budowlane
    TYNKI I WYLEWKI MASZYNOWE tanio i solidnie, zacieranie mechaniczne, technika silosowa. Realizujemy małe i duże obiekty 18 26 550 39, 503 532 680.
  • PRACA | szukam
    KUCHARKA, POMOC KUCHENNA, SPRZĄTANIE. 796 358 958.
  • SPRZEDAŻ | zwierzęta
    SZCZENIAKI SHIH TZU. 730 519 594.
  • PRACA | dam
    Przyjmę Cieślę - budowa w Kluszkowcach Stawka do uzgodnienia Proszę dzwonić - 788 624 940. 788 624 940 aleksandra@tatrastyle.pl
    Tel.: 788
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    DO WYNAJĘCIA LOKAL NA PIZZERIĘ W ZAKOPANEM. 502 658 638
  • SPRZEDAŻ | różne
    SPRZEDAM SIANO W BALACH. 502 658 638
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    DO WYNAJĘCIA PLAC POD MAGAZYN. 502 658 638
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    DO WYNAJĘCIA HALE NA WARSZTAT SAMOCHODOWY, LAKIERNIĘ, PRALNIE, HURTOWNIĘ, MAGAZYN. 502 658 638
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI REMONTOWO-BUDOWLANE, ŁAZIENKI, ZABUDOWY, ADAPTACJA PODDASZY, REMONTY, DOCIEPLENIA BUDYNKÓW, FASADY. 693 206 403.
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI REMONTOWO-BUDOWLANE, DOMY OD PODSTAW, POKRYCIA DACHOWE, SZALUNKI STROPOWE. 693 206 403.
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI MINIKOPARKĄ 2.5 TONY - 722 307 227.
  • SPRZEDAŻ | budowlane
    Sprzedam KANTÓWKĘ, KROKWIE, DESKI, GONTY i OPAŁ - 788 344 233.
  • PRACA | dam
    PENSJONAT "Willa Park" W CENTRUM ZAKOPANEGO ZATRUDNI OSOBĘ DO SPRZĄTANIA I RZYGOTOWYWANIA ŚNIADAŃ. 509 578 689.
  • PRACA | dam
    Kucharz al'a carte- Restauracja Górska w Białce Tatrzańskiej Do uzupełnienia zespołu poszukujemy osoby na stanowisko: KUCHARZ. Oferta pracy dla kucharza z doświadczeniem zawodowym. Praca na stałe, bardzo dobre warunki pracy. Więcej informacji pod nr. 518 259 536 www.restauracjagorska.pl rest.gorska@gmail.com
    Tel.: 518 259 536
    E-mail: rest.gorska@gmail.com
    WWW: www.restauracjagorska.pl
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Działka pow. 41ar do zabudowy położona w Lipnicy Wielkiej pod Babią Górą. 603071487, 609325040.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Las z drzewostanem pow. 41ar w Lipnicy Wielkiej 603071487, 609325040.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    APARTAMENT Za Strugiem, Zakopane - 607 506 428.
  • USŁUGI | inne
    PROFESJONALNA WYCINKA DRZEW, GAŁĘZI Z PODNOŚNIKA I Z UŻYCIEM LINY. 889 105 476
  • USŁUGI | budowlane
    FLIZOWANIE, REMONTY, WYKOŃCZENIA. 882080371.
  • USŁUGI | budowlane
    KAMIENIARSTWO. 882080371.
  • USŁUGI | budowlane
    KAMIENIARSTWO, ELEWACJE, OGRODZENIA - WSZYSTKO Z KAMIENIA. 509 169 590.
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI BLACHARSKO-DEKARSKIE, KRYCIE I PRZEKRYCIA DACHÓW, KOMINY, BALKONY, RYNNY, GZYMSY, FASADY. 889 388 484.
  • USŁUGI | inne
    WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 691 317 098.
  • NAUKA
    NATIVE SPEAKER - JĘZYK ANGIELSKI - nauka face to face lub online, PRZYGOTOWANIE DO MATURY - Zakopane, okolice - 605 069 173
  • USŁUGI | budowlane
    TYNKI MASZYNOWE. 604 857 880.
  • USŁUGI | budowlane
    MALOWANIE DACHÓW I ELEWACJI. 602 882 325.
  • USŁUGI | budowlane
    OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.
2024-04-23 21:40 Definitywny koniec z narciarstwem w Tatrach 2024-04-23 20:41 Kijem Rzeki nie zawrócisz 2024-04-23 19:39 Ostry zakręt w stronę Hyrnego, czyli jedziemy z tą sztuką przez duże "S" (WIDEO) 2024-04-23 18:40 Samochód jechał pod prąd zakopianką. Ekstremalnie niebezpieczne zachowanie (WIDEO) 6 2024-04-23 18:00 Policyjne ćwiczenia na Podhalu 6 2024-04-23 17:30 Przegląd smaków z różnych stron świata 1 2024-04-23 17:00 To nie zmiana władzy sprawiła, że na Cyrhli zatrzymano prace, jest odpowiedź urzędu 1 2024-04-23 16:00 Na majówkę, na majówkę... Sprawdź, gdzie warto w Polsce zaplanować długi weekend! 2024-04-23 15:00 Kolumbijczycy i Nepalczycy ukryli się w pojemnikach na mięso 1 2024-04-23 14:36 Dywany orientalne - jak poznać te oryginale? 2024-04-23 14:00 Elektryczny wózek odnaleziony na Równi Krupowej 3 2024-04-23 13:29 Streszczenie - wszystko, co warto wiedzieć. Jak napisać naprawdę dobre streszczenie? 2024-04-23 13:00 Czworaczki niedługo wracają do domu 2 2024-04-23 12:44 Fenomen Tatrzańskiego Orła 2024-04-23 12:00 Taki rzadki i kolorowy gość odwiedził Dzianisz (WIDEO) 3 2024-04-23 11:46 Czarter Jachtów - świetny pomysł na wakacje 2024-04-23 11:01 Jak dobrać podłogę do mieszkania? 2024-04-23 11:00 Bajkowy poranek w Dolinie Strążyskiej (WIDEO) 1 2024-04-23 10:55 10 Niezwykłych Atrakcji w Zakopanem, Które Musisz Zobaczyć 2024-04-23 10:00 Nie dość, że pijany to jeszcze wpadł na radiowóz 3 2024-04-23 09:55 Kto rozpoznaje tego psiaka 6 2024-04-23 09:00 Pomoc na dwa serca 2024-04-23 08:00 Zbyt wcześnie dotknięte cierpieniem, czyli obozowe strofy z Ravensbruck 6 2024-04-23 07:30 Mroczne zakamarki czasem lepiej pozostawić niezbadane... Mamy dla Was książki 2024-04-22 23:08 Dramatyczna akcja GOPR na Maciejowej 1 2024-04-22 22:00 W środę pogrzeb Józefa Krzeptowskiego, gospodarza tatrzańskich schronisk i ratownika TOPR 2024-04-22 21:00 11 edycja Pieniny Ultra-Trail za nami! (ZDJĘCIA) 2024-04-22 20:00 Kolejny etap zabezpieczania osuwiska. Kiedy droga będzie przejezdna? 2024-04-22 18:59 Radość ze sztandaru! (ZDJĘCIA i WIDEO) 2024-04-22 17:59 Rozmawiamy z Łukaszem Filipowiczem, nowym burmistrzem Zakopanego (WIDEO) 40 2024-04-22 17:30 Festiwal Nowe Horyzonty tournée 2024 tylko w nowotarskim kinie MCK 2024-04-22 16:59 Podjeżdżają ciężarówki i zrzucają ziemię 25 2024-04-22 16:30 Mistrz i uczeń wspólnie na scenie 2024-04-22 16:06 Czy to przez zmianę władzy, czy przez fatalną pogodę wszystko na Cyrhli stoi? 5 2024-04-22 15:59 W Zakopanem sypie śnieg, ale to już raczej ostatni zimowy dzień (WIDEO) 2024-04-22 15:30 Dziecięce super moce. Warsztaty 2024-04-22 15:00 Nowy burmistrz Szczawnicy Bogdan Szewczyk w ogniu pytań Jurka Jureckiego (WIDEO) 8 2024-04-22 14:05 Jak powinno wyglądać oświadczenie sprawcy kolizji? 2024-04-22 13:59 Ratownik GOPR zginął pod lawiną w Tatrach 1 2024-04-22 13:32 Tych przystanków nie obsługujemy, na razie do połowy maja 3 2024-04-22 12:54 Korek: wszechstronność i trwałość zastosowań 2024-04-22 12:25 Nie żyje twórca Blachotrapezu 4 2024-04-22 12:15 Jak powiedzieć dziecku o rozwodzie? 2024-04-22 12:11 Nowa definicja podróży globalnych dzięki World Tourism Portal 2024-04-22 11:33 Miał za szafą plantację marihuany 2 2024-04-22 11:30 Szokująca historia dwudziestowiecznych sierocińców. Mamy dla Was książki 2024-04-22 11:30 Do czego wykorzystać wodę ze zbiornika na deszczówkę? 2024-04-22 11:01 Znamy szczegóły akcji TOPR, nocą ruszyli na lawinisko po ciało turysty 2024-04-22 10:00 Roman Giertych kpi z wyników wyborczych PiS na Podhalu i puszcza Jarosławowi przebój Sławomira 39 2024-04-22 09:35 Kto pospieszył się z wymianą zimówek na letnie opony, ten może mieć problem 2
NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY
NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE
OSTATNIE KOMENTARZE
2024-04-22 15:13 1. Tutaj można się wiele dowiedzieć o naszym świecie i przyszłości. Super! 2024-04-21 22:36 2. Dlaczego nie piszecie o hejcie jaki sąsiedzi wyrzygują na organizatorów tej inwestycji? Grupa sąsiadów brnie w zaparte, skargi, blokady, pisma, w żaden sposób nieuzasadnione. Może nagłośnienie ich zachowania przywróci im poczucie przyzwoitości i serdeczności wobec osób którym los nie oszczedził kalectwa? 2024-04-05 23:21 3. O myszka znowu się lansuje, a miała zawiesić kampanię wyborczą. Najlepsze są jej plakaty wyborcze - poza z założonymi rękami obrazuje jej ostanie dwie kadencje na stanowisku zastępcy burmistrza: "siedziałam dwie kadencje z założonymi rękami i nic nie robiłam i staram się teraz o wasz głos drodzy mieszkańcy aby sobie dalej tak posiedzieć tylko za lepszą kasę" 2024-04-05 23:11 4. O myszka znowu się lansuje, a miała zawiesić kampanię wyborczą. Najlepsze są jej plakaty wyborcze - poza z założonymi rękami obrazuje jej ostanie dwie kadencje na stanowisku zastępcy burmistrza: "siedziałam dwie kadencje z założonymi rękami i nic nie robiłam i staram się teraz o wasz głos drodzy mieszkańcy aby sobie dalej tak posiedzieć tylko za lepszą kasę" 2024-04-05 07:05 5. BRAWO WY !!! 2024-03-29 17:19 6. Ja się pytam jaką partię ten pan reprezentuje?Nazwa komitetu nic nie mówi. 2024-03-14 18:58 7. I to jest miś a nie jakosi cepersko podróba! 2024-03-09 17:01 8. Deportowac drugiego na anktartyde. 2024-02-23 16:54 9. patrząc na tą kobitkę z kieleckiego to cuć ze wiosna idzie ... cuć to nawet niedźwiedzie z gawry wychodzą a niedzwiedzice śpią ... po co wszytko im wiedzieć ... po co ... 2024-02-22 20:48 10. Pnioki, sroki w krzoki takie potoki.
WARUNKI W GÓRACH
POGODA W WYBRANYCH MIASTACH REGIONU
Reklama
Polecamy

Pożegnania

FILMY TP


REKLAMA