Zapraszamy
Zapraszamy na debatę przed drugą turą wyborów z kandydatami na burmistrza Zakopanego Agnieszką Nowak Gąsienicą i Łukaszem Filipowiczem. Czwartek, 18 kwietnia godz. 18.00 Kino Giewont. Relacja wideo LIVE.

Reklama

2016-01-14 14:02:24

Reklama

Ratownicy TOPR przeciwko obowiązkowym ubezpieczeniom i zamykaniu szlaków. Mają nową propozycję

Ratownicy TOPR wspólnie z Tatrzańskim Parkiem Narodowym przygotowali nowy projekt wsparcia swojej działalności. W tej chwili otrzymują oni 15% wpływów z ceny biletów do TPN. Chcą zwiększyć to wsparcie do 25%, a kwota byłaby dodawana do ceny biletu. Wypowiadają się też przeciwko zamykaniu szlaków.

Oto wspólne oświadczenie TOPR i TPN:

1. Stoimy na stanowisku, że wprowadzenie w polskich Tatrach dodatkowych ubezpieczeń obciążających turystów będzie rozwiązaniem nieskutecznym. Nie zapewni ono stabilności finansowej TOPR-owi, a znaczna część środków trafi do ubezpieczyciela. Nie znamy przypadków obligatoryjnych ubezpieczeń obowiązujących na terenach górskich. Wykupienie ubezpieczenia tego typu jest zawsze indywidualną decyzją turysty. W Tatrach istnieje system wsparcia służb ratownictwa górskiego poprzez 15-procentowy odpis z biletów wstępu do Tatrzańskiego Parku Narodowego, co jest pewną formą udziału własnego turystów w kosztach akcji ratowniczych.

2. Obowiązek pokrycia kosztów akcji ratunkowych przez turystów istnieje w wielu miejscach, ale z reguły dotyczy on części kosztów, a ich wysokość jest ustalana najczęściej w drodze cywilno- lub administracyjnoprawnej. Podkreślamy, że wprowadzenie odpłatności za akcje ratunkowe nie zwiększy bezpieczeństwa w górach.

3. Jedną z przyczyn wypadków w Tatrach jest brak wiedzy turystów na temat właściwych zachowań w górach typu alpejskiego. Prowadzimy działania edukacyjne, jednak  z uwagi na ograniczenia finansowe nie możemy zwiększyć aktywności w tym zakresie. Aby móc zintensyfikować edukację górską, proponujemy modyfikację obecnego systemu. 


Obecne rozwiązanie:
W tej chwili TOPR otrzymuje 15% wpływów ze sprzedaży biletów wstępu do Parku. Oznacza to, że 15% z każdego sprzedanego biletu trafia do TOPR-u. Aktualnie bilet normalny kosztuje 5 zł, z czego 0,37 zł stanowi VAT, 0,69 zł trafia do TOPR-u, a 3,94 zł -  do TPN-u.


Nowa propozycja:
Proponujemy zmienić sposób naliczania kwoty wsparcia dla działalności ratowniczej TOPR-u. Mogłaby ona być dodawana do obecnej ceny biletu. To rozwiązanie pozwoli dodatkowo zwiększyć wsparcie dla TOPR,  np. do 25 %. W takim wypadku: cena biletu normalnego będzie wynosić 6,25 zł, z czego 0,37 stanowi VAT, 1,25 zł trafia TOPR-u, a 4,63 zł pobiera TPN. 

Dzięki temu rozwiązaniu TPN przeznaczy zdecydowanie więcej pieniędzy na działania edukacyjne, z kolei TOPR zwiększy budżet na działalność ratowniczą. 

4. Uważamy, że obecne przepisy regulujące zasady bezpieczeństwa  osób przebywających w górach są wystarczające. Ograniczenie dostępu do gór jest w naszej opinii trudne i niepotrzebne. Naszą wątpliwość budzą kryteria zamykania szlaków. Z kolei ich otwieranie może stwarzać pozory bezpieczeństwa, a w górach ryzyko wypadku będzie istniało zawsze.

5. TOPR widzi również potrzebę zmian w Prawie Lotniczym. Miałyby one polegać na  uproszczeniu zasad funkcjonowania śmigłowca ratowniczego. Chodzi o umożliwienie wpisania go do rejestru statków państwowych, przy pozostawieniu go w zarządzie i własności TOPR, oraz rozszerzenie możliwości jego funkcjonowania, m.in. o obszary zorganizowanych terenów narciarskich leżących w obszarach górskich. Takie rozwiązanie pozwoli wykorzystywać śmigłowiec efektywniej, np. również do lotów ratowniczych nocą w wyjątkowych sytuacjach czy do zadań poza ratownictwem górskim, bez znaczącego zwiększenia kosztów jego obsługi i eksploatacji.

opr. p

Kup e-wydanie Tygodnika Podhalańskiego.

Komentarze Facebook
Dodaj komentarz
Wysłanie komentarza oznacza akceptację regulaminu komentowania na łamach 24tp.pl
andi66 2016-01-25 11:51:18
A moze ta podwyzke cala dla TOPR-u. Parkowcy to tak w biurach ta kase zostawia.
miejscowy turysta 2016-01-24 19:02:42
@gochagocha
Drogo jest w Zakopanem, ale co ma do tego tych parę zł za wstęp do TPN?
Pieniądze z biletów idą częściowo na TOPR, więc dzięki temu niepotrzebne jest jakieś wydumane ubezpieczenie, a ratownicy mają za co ratować.
gochagocha 2016-01-21 23:29:50
Propozycja TOPR obciaza znowu turystów, którzy i tak juz od lat wciąz narzekaja jak drogo jest w Zakopanem. To rozwiazanie najprostsze, bez specjalnych ustaw, zmian w prawie , podnieść opłate i ludzie niech sie zrzucają. Wyglada na to, ze TOPR chce bez wielkiego wysiłku zebrac dodatkowe pieniadze, które bezdyskusyjnie sa tam potrzebne ale sposób ich pozyskania co najmniej dyskusyjny. W górach nie giną tylko bezmyslne matołki, ofiarami sa często dobrze przygotowani i odpowiednio wyposażeni taternicy. Powinno zdecydowanie być ubezpieczenie, oczywiście dobrowolne z mozliwoscią wyboru róznych opcji.
miejscowy turysta 2016-01-20 21:05:58
@mak1

Podaj może choć jeden konkretny przypadek w którym "rozważni turyści" (czyli jacy swoją drogą?) płacili za akcję ratowania kogoś innego.
Tylko nie pisz tu bzdetów o "naszych podatkach" bo to co idzie z budżetu na TOPR jest ułamkiem kwoty wydawanej choćby na ratowanie rozmaitych pijaczków gdy coś sobie złamią lub upadną na główkę.
Zresztą nawet ratowanie ofiar nieudanych grzybobrań więcej kosztuje.
mak1 2016-01-19 06:55:12
Tylko dlaczego rozważni turyści mają płacić za tych, którzy przez własną głupotę narażają i siebie, i tych, KTÓRZY spieszą im na ratunek ? Wprowadzić ubezpieczenia , jak na Słowacji, i - co ważne - na ich poziomie , tj. 3-4 zł/dzień !
miejscowy turysta 2016-01-18 21:09:50
Ja tam wolę słuchać ratowników TOPR i ich pomysłów niż "mądrości" polityków i teoretyków zza klawiatury.

Polski system ratownictwa jest bardzo dobry, można go ulepszać, ale nie róbmy sobie z niego jaj.
rys 2016-01-15 23:35:22
or - spokojnie. Kiedys to znormalnieje. Bez piskorkow i zbokow w sukniach.
or 2016-01-15 22:09:33
wystarczyłoby żeby transport do moka i dolin przejąć jakąs formą publicznego elektrycznego busa (pesa spokojnie moze zbudowac specjalne dostosowane pojazdy) a zyski przekazać na tpn i topr, teraz zarabiaja na tym pazerni górale z zakopca wydajac koncesje i zajeżdżajac zwierzeta - park jest narodowy a zakopianskie buce wydaja koncesje na bryczki
Rob 2016-01-15 21:44:05
podnieść cenę biletu do 20 zł. A tym co się nie podoba to powodzenia po słowackiej stronie tatr.
all 2016-01-15 17:35:34
ja tam sie nie wtracam do zarobkow bo ci panowie powinni zarabiac jak najwiecej bo ratuja i narazaja swoje zycie tylko nie wiem czy ci co sa przeciw to nie sa tez przeciw obecnej wladzy? bo tak mi to dziwnie wyglada, co by mowili gdyby to powiedzial pare mies temu np z Platformy??? to bybylo ok???? jak sie cos dzieje to płacz w mediach nad tym jacy nierozsądni są turysci a jak sie chce cos z tym zrobic to sprzeciw. wiec nie rozumiem o co chodzi??? ubezpieczenia powinny byc obowiazkowe jak na slowacji, wg mnie bezdyskusyjnie.
topers 2016-01-15 10:22:38
@Hanys zamilkł. Miał podać ile zarabia ratownik TOPR , więc albo nie wie albo się wstydzi to ujawnić a powinno być to ogólnodostepne gdyż TOPR utrzymywany jest również z moich podatków i jest to informacja publiczna.
Corba 2016-01-15 10:20:07
Bardzo dobrze rozegrał to minister,popieram.Szczególnie jak czytam opinie pod artykułem to jestem za.
Gorolick 2016-01-15 10:12:51
Witam.
Czytajac oświadczenie TOPRU jestem przekonany, że propozycja którą przedstawili jest zabezpieczeniem przed ewentualną utraty płynności finansowej dle pracowników. Ale zarazem jestem przekonany, iż postanowienie nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem. Moim zdaniem w Tatry z zimie powinny być zamknięte powyżej schronisk, a każdy kto zadzwoni po pomoc do TOPRU powinien być obciążony kosztami akcji nawet w lecie kiedy dzwoniacy znajduja sie poza szlakiem i pieniadze na utrzymanie by były.. Bilety wstępu mogą się podnieść maksymalnie do kwoty, którą ustawa przewiduje, ale jedynie w okresie zimowym. A ratownicy nie zginą, bo po wyciągach siedzą i pinują, oprocz tego przeważnie nauczają jeździć po wyciągach i pracują też w innych miejscach pracy. Muszą być w TPN-ie - to nie podlegla dyskusji. Ale .Tak po prawdzie są naprawde proste rozwiązania tylko gdyby w niektorych instytucjach pracowali nie teoretycy a ludzie co chca i umią wprowadzać zmiany to by już dawno było po problemie, ale tacy są niedopuszczani do głosu
..
mona 2016-01-15 07:00:35
Bardzo rozsadne podejscie do sprawy. Mamy tak piekne gory i nie potrafimy je doceniac, cena biletu jest bardzo mala, A jesli chodzi o prace panow z TOPR-u to wielki szacunek.Juz raz uratowali mi i mojej przyjacolce zycie ,odwalaja kawal dobrej roboty ktorej nie kazdy sie podejmie.
tedii 2016-01-14 23:56:59
popieram poprzedniczkę trzeba napisać ile oni zarabiają i ile kosztuje uposażenie każdego ratownika ( ubranka i nie tylko )
sp 2016-01-14 22:37:37
Duppcus - a co Cie to obchodzi ?, zapytoj sie TOPRu !
ghost 2016-01-14 22:26:59
Najprostsze rozwiązanie: TOPR powinien stać się służbą państwową. Dokładnie tak jak na Słowacji, gdzie zawodowi ratownicy Horskiej Slużby formalnie są funkcjonariuszami policji. Mają stabilne finansowanie i do dyspozycji śmigłowce ministerstwa spraw wewnętrznych.
sp 2016-01-14 22:24:12
Vica madralko - o to chodzi, ze oleju we lbie nie maja, czy ty czytasz raporty TOPRu publikowane w TP ?
duppcuś 2016-01-14 21:44:41
a gdzie można się dowiedzieć ile zarabiają ratownicy ? i co dostają typu ubranie sprzęt itp. ? Może TP jakiś artykuł napisze na ten temat
vika 2016-01-14 19:34:10
@ dobry pan " napisał : "Nikt nikogo do TOPR na siłę nie ciągnie i jak idą ratować kogoś to chyba z własnej woli ?"

"dobry panie" lecz zły i mały człowieku - Dzięki Bogu, że są tacy Ludzie, którzy chcą narażać swoje życie z własnej woli żeby ratować innych.
Pomyśl jeśli potrafisz ( w co wątpię) , ilu turystów zawdzięcza Im życie i ilu ratowników zginęło w takich akcjach.
Można dostać szoku jak się czyta niektóre żałosne komentarze, tyle w nich zawiści niczym nie uzasadnionej w stosunku do tych, którym należy się wyłącznie WIELKI SZACUNEK. WSTYD !!!
dobry pan 2016-01-14 18:50:20
@Hanys to podaj ile wynosi to wynagrodzenie . Nikt nikogo do TOPR na siłę nie ciągnie i jak idą ratować kogoś to chyba z własnej woli ?
Hanys 2016-01-14 18:21:25
Ciekawe kto z was by ratował ludzkie życie na ochotnika w Tatrach?
Kasa? Jaka kasa? państwo płaci za utrzymanie śmigłowca w gotowości i tyle...
O resztę ratownicy starają się sami, ale najlepiej bredzić i nic nie robić...
Ciekawe kto z was ekspertów wie ile wynosi wynagrodzenie zawodowego ratownika TOPR-u ?
kapcie z piaem 2016-01-14 18:03:21
1.Odwalcie się od TOPRu i TPNu. Niech projekty składają ludzie, którzy się na tym znają najlepiej, bo mają z tym doczynienia na codzień!!! Ale Polacy już tak mają, że każdy uważa się za znawcę w każdej sprawie.
2.Kasa, kasa, kasa... A który mądrala pracuje za darmon a może jeszcze dopłaca...
3. Chciałabym aby w górach wprowadzono system karania beztroskich "turystów" mandatami
4. Pozdrawiam "dyskutantów" i ratowników
uorcyk 2016-01-14 17:48:07
a jakby podniesc cene do 10 złotych to by się łatwoej liczyło?
Fibi 2016-01-14 17:37:26
Zamiast ścianek wspinaczkowych.., to taka akcja.. pewnie adrenaline niektórym podnosi :)
Fibi 2016-01-14 17:32:59
Panowie z TOPR O co tu chodzi o bezpieczeństwo turystów czy kasę? Wam widać wszystko jedno ze się po graniach nocami tłucecie.
NNC 2016-01-14 17:06:31
To co się potem dziwić, ze jak klient kupił bilet i się zmęczy, to wymaga odwiezienia śmigłowcem do domu. Mam nadzieję, że podwyżka cen biletów wpłynie na podwyższenie komfortu powrotu turystów do domu i zwiększy ilość lotów śmigłowca. A właściwie to dlaczego tylko TOPR ma wykonywać takie usługi, co na to urząd antymonopolowy. Trzeba dopuścić więcej firm. A co tam tatrzańska przyroda. Można ogłosić kilka przetargów - znajomych nie brakuje. Co innego tacy paralotniarze. Przylecieli nie dawno ze Słowacji za darmo. I Straż TPN zapuściła się za nimi na Równię Krupową.
ext 2016-01-14 17:05:22
Wszystko wygląda dobrze, poza zwiększeniem opłaty za wstęp do parku dla TPNu.
qaz 2016-01-14 16:15:28
Zobaczymy jaki krzyk się podniesie po podwyżce. Drogi TPN, drogi Kasprowy, drogie Zakopane. I jak zwykle winni będą autochtoni.

Tak na marginesie - czy jest już wyrok w sprawie pobierania opłaty miejscowej ?
gronik 2016-01-14 16:01:48
Chodzę w Tatry kilkadziesiąt lat, pomocy na szczęście nie potrzebowałem. Pomysł bardzo dobry!!! Popieram. Najwięcej wypadków jest wtedy, gdy w Tatrach jest zbyt lekko.
miejscowy84 2016-01-14 15:58:37
pewnie że o kase chodzi, a akurat jest okazja, helikopter na własnosć i większe wpływy z biletów których z roku na rok sprzedaje się coraz więcej. a tak to co, od listopada mniej dyżurów, naciąganie się z ubezpieczycielami o zwrot za koszty akcji... szkolenia? no ciekawe..
kochanka biskupa 2016-01-14 15:47:16
ho ho ho Panowie TOPRowcy, ale rozpędziliście się finansowo niczym kler po 89. Może jeszcze loty widokowe śmigłowcem.
max13 2016-01-14 15:45:18
TPN chce powiększyć rezerwaty to niech i zamka wszystkie szlaki zero turystyki przez cały rok jak ma być ochrona ścisła to niech będzie ścisła.
mk 2016-01-14 15:25:04
TPN jako jedyny pobiera opłaty za wstęp na teren parku,więc niech po prostu zwiększy wysokość kwoty przekazywanej na TOPR. Cena za wstęp i tak jest wysoka. Na Słowacji taka opłata także nie jest pobierana, a obszar parku trzy razy większy niż u nas, poza tym w zeszłym roku składka za ubezpieczenie turystyczne wynosiło 0,5 euro za dzień.
Cóż w Zakopanem pobierana jest opłata klimatyczna za wydychanie smoku. Taka logika...
antek1 2016-01-14 15:15:14
A ile pieniędzy jest z dotacji państwowych?
Kiedy i w jaki sposób za akcje z winy turystów obciążać ich kosztami?-
to by wszystkich nauczyło pokory!!!!!
Pokazać jak i z czego funkcjonuje Horska słuzba!
vika 2016-01-14 15:09:58
Komentarze mądrali typu "marek-wacek|" i "sp" są żenujące i na poziomie inteligencji pantofelka .
Fajnie się komentuje czyjeś narażanie życie dla ratowania często bezmózgich głupoli - z ciepłej chałupy , przy komputerze.

Nie widzę potrzeby zamykania Tatr na zimę. Każdy turysta - w końcu dorosły - powinien mieć jakiś olej we łbie . Obciążanie wszystkich turystów przy zakupie biletów wstępu do TPN uważam jednak za niefortunne. Choć dużo chodzę po Tatrach zawsze płacę bez szemrania i poczucia krzywdy. 1 % podatku też daję TOPRowi.
Z jakiej jednak racji - jako turystka z odpowiednią dozą rozsądku i pokory dla gór oraz umiejętnością oceny swoich możliwości - mam płacić za debila, który idzie w góry bez względu na warunki pogodowe kompletnie nie przygotowany ?
Uważam, że TOPR powinien mieć możliwość kierowania pozwów do sądu o ukaranie takich idiotów, którzy doprowadzili do akcji ratunkowych w trudnych warunkach , narażając życie ratowników ewidentnie ze swojej pychy i głupoty.
Kary powinny być wysokie i przeznaczone na działalność TOPR.
Edukacja swoją drogą, bo należy to robić nieustannie - ale do niektórych pustych pał żadne nauki nie trafią ... nigdy.
Jedynie porządne walnięcie po kieszeni może trochę dotrze do ich świadomości że tak robić nie wolno.
mk 2016-01-14 15:04:05
TPN jako jedyny w Polsce pobiera opłaty za wstęp, więc niech po prostu zwiększy wysokość kwoty przekazywanej na TOPR, jeśli jest taka potrzeba. Cena biletu i tak jest wysoka. Swoją drogą, Słowacy utrzymują swoją- trzy razy większą część Tatr bez opłat za wejście. W zeszłym roku opłata za ubezpieczenie turystyczne na Słowacji kosztowało 0,5 euro za dzień...
Ada 2016-01-14 15:01:30
Nowy projekt ma sens, ja również nie jestem za tym, żeby zamykać szlaki. pozdrwiam wszystkich ratowników no i tych słabo myślących. Ceperka a raczej miłośnicza TATR.
Ra 2016-01-14 14:56:05
A jak mieliby stracić pracę?
Służba ratownicza w górach musi być całoroczna bez względu na ilość poruszających się tam osób. Czyli taka zmiana byłaby korzystniejsza dla ratowników, mniejsza teoretycznie ilość wypadków. Niestety tylko teoretycznie, ponieważ przy ostatniej serii śmiertelnych wypadków więcej ich było w zamkniętych na zimę tatrach słowackich. Gwoli ścisłości tam służba istnieje w zimie tak samo, pomimo zamkniętych gór.
Nie wiem jak sobie to wyobrażają osoby, które na zimę najchętniej topr by rozwiązali. Na wiosnę powołali i tak w kółko :)
konczyna 2016-01-14 14:36:57
A gdzie kasa ze sprzedazy piwa Tatra? Z dwie akcje TOPRu zasponsorowane z mojej strony.
podatnik 2016-01-14 14:33:41
Koniecznie obowiązkowe ubezpieczenie ! TOPR zawsze bedzie przeciwny no bo niby po co mają się naciągnąć z ubezpieczycielem czy tez z delikwentem nieubezpieczonym , skoro dostają naszą kasę od państwa !!! I nie muszą się z nikim naciągnąć.
ktoś... 2016-01-14 14:29:35
Najlepiej na całej tej aferze wyjdzie TPN
Za nic (nie biorą udziału w akcjach ratowniczych) dostaną 69groszy z każdego biletu - skoro podwyżka to całą kwotę powinni oddać na Topr -
paentrator 2016-01-14 14:16:12
Czyli idąc za Waszą logiką komentatorzy, najlepiej w ogóle zamknąć Tatry i wtedy TOPR straciłby rację bytu? Ile osób dzięki nim jest wciąż wśród żywych, dobrze stałoby sie, gdyby mieli takie stałe, mocne wsparcie z biletów
marek-wacek 2016-01-14 14:12:49
jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę. Po zamknięciu szlaków np :od 1 listopada do końca maja co by robili toprowcy? Jak by uzasadniali konieczność posiadania śmigłowca zatrudniania tylu ratowników i wszelkich dotacji? Kasa misiu ,kasa i tyle.
sp 2016-01-14 14:08:52
Boja sie, ze prace straca ?
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    DO WYNAJĘCIA LOKAL NA PIZZERIĘ W ZAKOPANEM. 502 658 638
  • SPRZEDAŻ | różne
    SPRZEDAM SIANO W BALACH. 502 658 638
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    DO WYNAJĘCIA PLAC POD MAGAZYN. 502 658 638
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    DO WYNAJĘCIA HALE NA WARSZTAT SAMOCHODOWY, LAKIERNIĘ, PRALNIE, HURTOWNIĘ, MAGAZYN. 502 658 638
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI REMONTOWO-BUDOWLANE, ŁAZIENKI, ZABUDOWY, ADAPTACJA PODDASZY, REMONTY, DOCIEPLENIA BUDYNKÓW, FASADY. 693 206 403.
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI REMONTOWO-BUDOWLANE, DOMY OD PODSTAW, POKRYCIA DACHOWE, SZALUNKI STROPOWE. 693 206 403.
  • USŁUGI | budowlane
    REMONTY I WYKOŃCZENIA. 660 079 941.
  • SPRZEDAŻ | budowlane
    DESKI ŚWIERKOWE, dł. 5 m, gr. 53 mm. DRZEWO OPAŁOWE BUK. 660 079 941.
  • USŁUGI | budowlane
    ADAPTACJA PODDASZY, OCIEPLENIA WEŁNĄ MINERALNĄ, SUFITY PODWIESZANE, ZABUDOWY GK, WYKOŃCZENIA WNĘTRZ. 660 079 941.
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI MINIKOPARKĄ 2.5 TONY - 722 307 227.
  • SPRZEDAŻ | budowlane
    Sprzedam KANTÓWKĘ, KROKWIE, DESKI, GONTY i OPAŁ - 788 344 233.
  • USŁUGI | budowlane
    REMONTY I WYKOŃCZENIA WNĘTRZ KRÓTKIE TERMINY GWARANCJA NA WYKONANE ROBOTY. 602839607
    Tel.: 602839607
  • PRACA | dam
    PENSJONAT "Willa Park" W CENTRUM ZAKOPANEGO ZATRUDNI OSOBĘ DO SPRZĄTANIA I RZYGOTOWYWANIA ŚNIADAŃ. 509 578 689.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Zakopane sprzedam wydzielone udziały w kamienicy na Krupówkach. tel 660797241 b12.pl.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Zakopane - DOM na ulicy Grunwaldzkiej. 660 797 241
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Zakopane -sprzedam dom na ulicy Stachonie 660797241 b12.pl.
  • PRACA | dam
    Pensjonat w Zakopanem zatrudni POKOJOWE - 666378357
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Działka pow. 41ar do zabudowy położona w Lipnicy Wielkiej pod Babią Górą. 603071487, 609325040.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Las z drzewostanem pow. 41ar w Lipnicy Wielkiej 603071487, 609325040.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    APARTAMENT Za Strugiem, Zakopane - 607 506 428.
  • PRACA | dam
    Zatrudnię TYNKARZA I POMOCNIKA przy tynkach maszynowych. 730 39 73 01.
  • PRACA | dam
    Poszukujemy osób do pomalowania drewnianych balkonów w obiekcie turystycznym w Zakopanem. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt pod numerem telefonu: 693 692 100. 693692100
    Tel.: 693692100
  • KUPNO
    SKUP STARYCH SPAWAREK. 536269912.
  • RÓŻNE
    OBWOŹNY SKUP ZŁOMU - dojazd do klienta. 536269912.
  • USŁUGI | inne
    PROFESJONALNA WYCINKA DRZEW, GAŁĘZI Z PODNOŚNIKA I Z UŻYCIEM LINY. 889 105 476
  • USŁUGI | budowlane
    FLIZOWANIE, REMONTY, WYKOŃCZENIA. 882080371.
  • USŁUGI | budowlane
    KAMIENIARSTWO. 882080371.
  • USŁUGI | budowlane
    KAMIENIARSTWO, ELEWACJE, OGRODZENIA - WSZYSTKO Z KAMIENIA. 509 169 590.
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI BLACHARSKO-DEKARSKIE, KRYCIE I PRZEKRYCIA DACHÓW, KOMINY, BALKONY, RYNNY, GZYMSY, FASADY. 889 388 484.
  • USŁUGI | inne
    WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 691 317 098.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    POLE - 1.6 HA i 42 AR. 505 429 375.
  • NAUKA
    NATIVE SPEAKER - JĘZYK ANGIELSKI - nauka face to face lub online, PRZYGOTOWANIE DO MATURY - Zakopane, okolice - 605 069 173
  • USŁUGI | budowlane
    TYNKI MASZYNOWE. 604 857 880.
  • USŁUGI | budowlane
    MALOWANIE DACHÓW I ELEWACJI. 602 882 325.
  • USŁUGI | budowlane
    OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.
2024-04-18 11:08 Najciekawsze gadżety dla firm - Nr 4 cię zaskoczy! 2024-04-18 11:04 Poznaj możliwości kosiarek akumulatorowych Kärcher 2024-04-18 11:00 Jestem z miasta, to widać - przekonuje kandydat na burmistrza (WIDEO) 2024-04-18 10:00 Kolejna akcja pomocy pogorzelcom z Chabówki 2024-04-18 09:30 Chloe Gong wraca do Szanghaju. Finał dylogii o Lady Fortune. Mamy dla Was książki 2024-04-18 09:09 Czy ktoś widział Maksia? 2024-04-18 09:01 Wichrówka pełna tajemnic (WIDEO) 2024-04-18 08:30 Wiosenne wianki w Zawoi 2024-04-18 08:00 Dlaczego Urząd Miasta chroni skazaną naczelnik 5 2024-04-17 22:27 Kocha Tatry, teraz potrzebuje Waszej pomocy 2024-04-17 21:41 Piękne widoki i niesamowity podjazd rowerowy. Z tego słynie Gliczarów (WIDEO) 2024-04-17 21:12 Debata przed drugą turą wyborów w Zakopanem 18 2024-04-17 21:00 Dziadek wiedział, że będę lotnikiem 2024-04-17 20:26 Góralscy studenci mogą starać się o stypendium 2024-04-17 20:00 Nowe strony internetowe parków narodowych 1 2024-04-17 19:30 Przy cmentarzu na Olczy wycięto drzewa 8 2024-04-17 18:44 Dramatyczna walka o życie mężczyzny w Jurgowie 2024-04-17 18:00 Sushi na dowóz w Krakowie - Najlepsze propozycje dla różnych gustów 2024-04-17 18:00 Miasto Dzieci Świata zaprasza całą Polskę do sprzątania świata 1 2024-04-17 17:31 Ruszyły zapisy do tegorocznej edycji Biegu po Oddech 2024-04-17 17:30 Tradycyjny pogrzeb na Podhalu - jak wygląda? 2024-04-17 17:20 Tradycja jest naszą godnością 2024-04-17 17:15 Utrudnienia w ruchu podczas Pieniny Ultra-Trail 2024 2024-04-17 17:00 Oświetlenie LED - czy warto w nie inwestować i ile można zaoszczędzić 2024-04-17 16:32 Znamy trenerów reprezentacji Polski w skokach na sezon 2024/25 (WIDEO) 2024-04-17 16:30 Biżuteria premium - czym się cechuje, czy warto w nią inwestować 2024-04-17 16:23 Takie spojrzenie na piłkę nożną w Zakopanem. Bitwa o stadion (WIDEO) 4 2024-04-17 16:00 Suknia ślubna - jaką wybrać na ślub na Podhalu 2024-04-17 15:46 Zrobiło się nam trochę zimowo w Zakopanem (WIDEO) 2024-04-17 15:30 Kolejny Prolog Wiosny Jazzowej w Stacji Kultura Zakopane 2024-04-17 15:07 Ostry zakręt w Hyrnym 2024-04-17 14:59 Jutro nie wejdziesz do Wąwozu Kraków 2024-04-17 14:30 Teatr "Rabcio" wznawia "Małego Księcia" 2024-04-17 14:08 Samochód utknął pod mostem 2024-04-17 13:47 Radni w Bukowinie o planach zagospodarowania przestrzennego (WIDEO) 1 2024-04-17 13:09 Montaż pasm świetlnych - jak się do tego przygotować? 2024-04-17 13:02 Z czym nosić bomberkę damską? 2024-04-17 13:00 Kto zadał sobie tyle trudu, by śmieci upchać w takim miejscu? 6 2024-04-17 13:00 Sposoby na pięknie wyglądające paznokcie! 2024-04-17 12:55 Dom na wąskiej działce - jak wybrać odpowiedni projekt? 2024-04-17 12:15 Uważajcie przed majówką! Oszuści nie śpią! 2024-04-17 11:34 Był przymrozek, teraz trochę cieplej 2024-04-17 11:30 Oszczędzaj na rachunkach dzięki pompom ciepła w Krakowie 2024-04-17 10:42 Kolej uszkodziła wodociąg w Rabce 7 2024-04-17 10:34 Fotowoltaika - poznaj jej największe zalety w 2024 roku! 2024-04-17 10:33 Modne sukienki damskie na co dzień i na wesele - co wybrać? 2024-04-17 10:20 Przygotuj się na sezon wiosna-lato. Polecane produkty w Alpin Sport 2024-04-17 09:59 Pędził fordem przez wieś, a na liczniku miał ponad 120 kilometrów na godzinę 1 2024-04-17 09:31 "Zemsta" na archiwalnym nagraniu 2024-04-17 08:57 W Poroninie po zakopiance biega owczarek podhalański 2
NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY
NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE
OSTATNIE KOMENTARZE
2024-04-18 10:14 1. Może ktoś postawi pytanie: Jak to się stało, że przeoczono, w badanym wg Burmistrza ( wywiad w wp.pl) parku, 100 chorych drzew? 2024-04-18 09:59 2. @ xyz podstawa to umieć korzystać ze znaków interpunkcyjnych. racja bo @franek napisał "wycięto" a stan faktyczny pokazuje że wycięto faktycznie. A postawienie kropki na końcu zdania czy trzech kropek w moim przypadku nie zmienia stanu faktycznego , Twój wpis dotyczył mojej stylistyki ... a temat artykułu o legalności wycinki ... chyba, to mieszkańcy informowali. ps można się lewą ręką podpisywać ... można nie jest to zabronione . nawet najważniejsze Ustawy w kraju ... 2024-04-18 09:47 3. miernoty też 2024-04-18 09:27 4. W filmiku Wiceburmistrz opowiada, że walczyła w sądzie z deweloperem. Zapomniała dodać, że sprawa dotyczyła pomówienia dewelopera i zakończyła się dla niej niekorzystnie. 2024-04-18 09:26 5. W Zakopanem palenie gałęzi jest legalne ? co na to ochrona środowiska ? 2024-04-18 09:21 6. A Pani Nowak nie jest skazana? Jak zakończyła się sprawa w sądzie z deweloperem? 2024-04-18 09:19 7. @kii, może i ty kiichasz na Zakopane. Nasza, góralska kandydatka na szczęście NIE!
Na szczęście też, w jej kampanię nie ładują NIE!mcy, jak w przypadku dt i jego kl-d... o czym swego czasu mówił Paweł Piskorski, pamiętasz?
@jareczku, wy macie swoci "wycedniaczy", dzięki którym można "kupić" kamienicę za 500zł w Warszawie.
2024-04-18 09:12 8. A co, mieli ją w ślad za rybeńką wysłać do Brukslei? 2024-04-18 09:06 9. "Pytanie do Pani Nowak czy zareaguje jak obejmie fotel burmistrza skoro do dziś tego nie zrobiła" Myślę że jest duża szansa na awans i podwyżkę. Zgodnie z pisoskimi standardami. 2024-04-18 08:42 10. Pytanie do Pani Nowak czy zareaguje jak obejmie fotel burmistrza skoro do dziś tego nie zrobiła
WARUNKI W GÓRACH
POGODA W WYBRANYCH MIASTACH REGIONU
Reklama
Polecamy

Pożegnania


REKLAMA


FILMY TP