Jeśli wynik wyborów samorządowych 7 kwietnia będzie po myśli komitetu "Nasa Gmina Bukowina", to na stołek wójta wróci po 27 latach kolejny Jezierczak. Andrzej, to były nauczyciel geografii, od kilkunastu lat prowadzi w Bukowinie pensjonat. Franciszka Jezierczaka mieszkańcy gminy pamiętają jako spokojnego i bezkonfliktowego wójta. O jego synu mają na razie podobne zdanie. Raczej cichy i spokojny - śmieje się Pani Maria, góralka która zna obu panów Jezierczaków.
Syriuszek
2024-03-19 23:10:07
Nowy komitet błysnął niezłą manipulacją na Facebooku twierdząc, że Onet raportuje ,,stagnację i regres". Ewentualnie nie potrafią czytać ze zrozumieniem. Jeżeli jest to ten drugi fakt, to mogę posłużyć pomocą i wyślę ćwiczenia z czytania ze zrozumieniem na adres Komitetu Nasa Gmina.
Benio
2024-03-16 21:39:10
Białcon tz Panie Pawle..niech się Pan zacznie zajmować żetelną kampanią wyborczą, bo na razie polega to na mieszaniu z błotem kontrkandydatów. Ma Pan coś to zaoferowania dla naszej Gminy..?? To co Pan wyraża pod pseudonimem takim czy innym to skowyt człowieka, któremu pali się grunt pod nogami. Niech się Pan udziela na Fejsie, pod imieniem i szarej żeby wszyscy poznali Pana prawdziwe oblicze.
Mieszkanka
2024-03-16 04:17:39
@Białcon wstyd mi za Ciebie !
Widać jak bardzo Ci zależy żeby teścia machloje nie ujrzały światła dziennego!
Sprzedoł syćko i dobrze na tym zarobił, cemu nie krzycys ze się zajmuje handlem nieruchomościami. Mom nadzieję że zrobią z Wami porządek. Teściu już siedzioł za kradzieże - starsi nie zabocyli.
Matka chyba zabocyla naucyć kultury i szacunku .
Białcon
2024-03-15 22:38:30
Prowadzący spotkanie to warszawiak który ma domki pod wynajem w Białce. Podobno ma byc zastępca. Będzie rządził spadochroniarz z Kielc i z Warszawy. A jak będą wspierać lokalny biznes? Za gminna kasę będą rozbudowywać swoje biznesy, nie będą płacić podatków ( termy mają w tym doświadczenie. Ta władza kazała zapłacić to zła ) Teraz chodzą po domach jak Jechowi a ta Rabiańska to chamskie i bezczelne babsko która idzie do gminy żeby przekształcać działki i tereny pod inwestycje robić żeby handel nieruchomościami się kręcił a o walce z deweloperka gada. Kłamstwo i obłuda
Anteros
2024-03-15 13:21:48
Owca ja chętnie dałbym szansę nowym ludziom, ale wymieniłem poniżej punkty, dlaczego ten komitet mnie nie przekonuje. Mówisz, że potencjał jest marnotrawiony. A podasz przykład, gdzie władza działa sprawnie? Chcę zobaczyć do czego zmierzasz. Mówisz, że brakuje ci tego, że Gmina nie szkoli przyszłych mistrzów sportów. Kolejne pytanie, jaka Gmina to robi? Trzeba też trochę zrewidować, czym ma się zajmować Gmina. Ciekawe na jakiej podstawie sądzisz, że nowy komitet będzie popierał lokalnych biznesmenów, a nie obcy kapitał, skoro nawet kandydat na Wójta jest obcy, prowadzący pierwsze spotkanie wyborcze również.
Owca do @Anteros
2024-03-13 17:17:18
Akurat Twoja analiza podobała mi się ale w przeciwieństwie do Ciebie chciałabym dać im szansę. Mieszkam tu bo przyrodniczo i geograficznie jest to piękny region , lubię górali i ich kulturę dlatego z przykrycią patrzę jak potencjał tego regionu jest marnotrawiony. To prawda nie zawiązałam nigdy żadnej inicjatywy ale płacę nie małe podatki co daje mi prawo do krytyki. Przedstaw mi proszę te możliwości dzieci bo ja ich nie dostrzegam. Stoki narciarskie nie są w żaden sposób wykorzystywane a gdzie jak nie tu powinni rodzic się przyszli mistrzowie sportów zimowych. Owszem są różne kluby i szkółki ale wszystko prywatne. Być może jestem nie świadoma ale z dwojga złego wolę lokalnych biznesmenów niż obcy kapitał a ten się panoszy na dobre przy obecnych układach.
wilk i zając
2024-03-13 16:00:55
@Anteros. Fajna analiza - dobry punkt wyjścia do dyskusji. Być może w tym roku ruszy zakopianka i przybliży Podhale do Polski. W ślad za tym mogą przyjść poważne inwestycje bo powiat nowotarski dysponuje dużą ilością zdolnych rąk do pracy. Dla przykładu podam, że w fabryce Toyoty w Wałbrzychu pracuje 2100 osób i produkują po ok pół miliona silników i skrzyń biegów (w tym te najbardziej zaawansowane bezstopniowe skrzynie do hybryd). Nadejście przemysłu (może nie w takiej wielkiej skali jak w Wałbrzychu) spowoduje konkurencję pracodawców w pozyskiwaniu pracowników. Dobry pracownik będzie w cenie a nie za najniższą krajową. Co mają do tego gminy? Przemysł (zwłaszcza ten zaawansowany) przyjdzie tam, gdzie gminy będą transparentne i dobrze zorganizowane. To jednak jest swoisty konkurs piękności pomiędzy gminami i powiatami. Potrzebni są aktywni wójtowie i burmistrzowie mający wizję rozwoju swoich "Małych Ojczyzn"., którzy ściągną inwestycje na Podhale. Wtedy firmy X czy Y zajmą swoje miejsce w szeregu. Nadchodzą ważne dla Podhala czasy..
juhas
2024-03-13 15:50:45
Nei jak to z tymi Owcami.... bo piniondze nie śmierdzom, a cytom ze baca nie śpi; zob. https://www.facebook.com/TatrzanskieSamorzady
Anteros
2024-03-13 15:36:53
Owca każdy ma prawo do swojej opinii, ale rodzi się pytanie, dlaczego mieszkasz w tej brudnej, śmierdzącej i dziurawej gminie jak ci się tutaj tak nie podoba? Najłatwiej krytykować czy stawiać ,,diagnozy". Czy zrobiłaś coś ku temu, żeby coś zmienić? Ewentualnie podpowiem, że można zmienić miejsce zamieszkania. Problem jest tego typu, że narzekaczy jest cała masa, a ludzi czynu tak niewielu. Czy zawiązałaś jakąś inicjatywę społeczną? Być może całe swoje życie widzisz w czarnych barwach, może trzeba się lepiej rozejrzeć? Czego ci brakuje w sporcie dzieci i młodzieży? Według mnie teraz dzieci mają masę możliwości na naszym terenie. Ja dla odmiany mieszkałem na Śląsku kilka lat i według mnie tutaj zdecydowanie szybciej zmienia się dużo rzeczy plus. Możesz odbierać jako zwykłą zawiść brak ustawiania Gminy pod duże podmioty, bo jesteś zbyt mało świadoma i za mało wiesz. No chyba, że chcesz mieć zabudowę wszędzie, a środki na inwestycje gminne tylko dla dużych wybrańców. Nie neguję zasług dużych firm turystycznych w rozwój Gminy, ale nie mogą one stać się centrum wszystkiego, bo stanowią zdecydowaną mniejszość jako społeczeństwo. Na szczęście, szanse że tego typu kierunek zagości u nas w najbliższej kadencji są iluzoryczne.
Jo
2024-03-13 15:31:45
Tygodniku daj już sobie spokój z tym ciągłym pisaniem że ojciec obecnego kandydata na wójta z cyja ta gmina to pierwszy wójt w wolnej Polsce. Jest to zupełnie niepotrzebne bo ludzie też doskonale pamiętają że był dyrektorem szkoły i naczelnikiem gminy za komuny. I piszę to tylko dlatego że szkoda mi p. Franciszka żeby na stare lata tego typu sprawy były mu wyciągane.
Z drugiej strony zdaję sobie sprawę że próbujecie w ten sposób osłodzić wizerunek jego syna który mało jest znany w gminie ponieważ od wielu lat mieszka poza Podhalem i nigdy w żaden sposób nie działał na jego rzecz.
Kwiatuszek
2024-03-13 15:24:55
@Owca zgadzam się z Tobą, gdyby nie lokalni biznesmeni, którzy zatrudniają mieszkańców Gminy i wszyscy tu żyjemy z turystyki, a co za tym idzie płacimy podatki oraz różne opłaty, z których właśnie są utrzymywani pracownicy urzędu dlatego nie rozumiem o co tak wszyscy się boją. Trzeba dla zdrowia odświeżyć ten górski klimat.
Owca
2024-03-13 14:14:05
Jestem osobą obiektywną bo nie stąd ale mieszkam w tym pięknym regionie wystarczająco długo aby móc postawić swoją diagnozę. Gmina Bukowina jest zaniedbana i źle rzadzona od dziesięcioleci. Jest brudna , śnierdząca i dziurawa. Nie ma żadnych inicjatyw społecznych ,leży sport dzieci i młodzierzy , transport publiczny praktycznie nie istnieje z kulturą trochę lepiej ale szału nie ma. I niestety tak wygląda całe Podhale z Zakopanem naczele. Wydaje mi się, że problem polega na tym, że górale potrafią doskonale rządzić ale tylko na własnym prywatnym podwórku . Biznesy działają świetnie. Jednak jeśli przyjdzie coś zrobić dla dobra ogółu to już trudni sięgnąć poza czubek własnego nosa. Nie rozumiem zarzutów że lokalni biznesmeni chcą rządzić. Co w tym złego? Odbieram to jako zwykłą zawiść. Czy nie dzięki tym właśnie biznesom przybywają tutaj tak licznie turyści?
jarek
2024-03-13 13:55:37
Tak wiec w Bukowinie mamy kolejna odmiane syndromu dzieci resortowych.
antywójt
2024-03-13 12:42:54
No akurat nie trafiłeś, bo ja prywatnych porachunków z wójtem nie mam w ogóle. Prywatnie to może i on jest fajnym gościem, nie wiem tego, ale nie ma to tutaj znaczenia. Nie każdy nadaje się na wójta, nie każdy też potrafi należycie ten urząd sprawować. Z różnych przyczyn, czasem intencjonalnie, a czasem nieintencjonalnie. Napisałem suche fakty, o których się czyta co jakiś czas w prasie i słyszy na ulicach gminy. Za to stwierdzenia przeciwników o rzekomej protekcji "term" są już wyłącznie spekulacjami i do tego jak widzę nie masz zastrzeżeń. Wygląda to trochę na panikę i strach przed oderwaniem od koryta. A jakbyś mógł o tych sukcesach trochę więcej napisać :)
Anteros
2024-03-13 12:29:59
Być może Pietrzyk nie jest idealnym Wójtem, ale też rzeczy, które są mu wytykane, są jakoś mało konkretne. Co do sprawy karnej: pozwać można każdego, a do czasu wyroku nie powinno być tematu, zwłaszcza, jeżeli jest to z oskarżenia prywatnego. Nie popieram PiSu jako partii (PO tym bardziej dla niepoznaki przebranżowionej na KO), ale co do działalności w Gminie wiejskiej to powinny być komitety lokalne, a nie pokazywać się pod szyldem PiS. Być może wielu to przyciąga, ale dużą część zniechęca. Czekałem na jakąś sensowną alternatywę, ale komitet, który się pojawił, mnie nie przekonuje. Już śpieszę z wyjaśnieniem:
1. Chodzą słuchy, że jest to Komitet założony przez duży biznes, aby realizować cele dużego biznesu, a nie pospolitego mieszkańca. Bardzo wiele na to wskazuje.
2. Kandydat na Wójta jest osobą, której praktycznie nikt nie zna lokalnie. Wszystko wskazuje na to, że będzie sterowany z tylnego siedzenia. Dodatkowo, nie wykazywał inicjatywy społecznej i jest osobą niezamieszkałą Gminę Bukowina. Ja rozumiem, że polecenia przyjdą, ale jednak wolałbym Wójta, który się orientuje w sprawach lokalnych obserwując to z bliska.
3. W programie wyborczym wspominane jest tylko Podhale, brak wzmianki o Spiszu. Być może osoba układająca program o tym nie wie, że Gmina Bukowina Tatrzańska to Spisz i Podhale.
4. Dobór kandydatów na radnych: są osoby działające lokalnie i wartościowe, ale są też osoby, które są ,,antyradnymi". Mam na myśli postawę, gdzie blokuje się inicjatywy społeczne i brak jest społecznej aktywności.
5. Konwencja nowego komitetu: z całym szacunkiem, ale spotkanie między samochodami strażackimi, trwające około pół godziny, gdzie nic konkretnego czy ciekawego nie zostało powiedziane to trochę obciach. Co więcej, nie wiadomo kim jest człowiek prezentujący kandydatury. Zapowiedzi były huczne, a efekt mizerny.
6. Nowy Komitet jeszcze nie rządzi, ale jeżeli oznaką gospodarności jest wymiana dużych bannerów po tygodniu - dwóch, to jednak trochę źle się to zapowiada. Sam wiem, jaki jest to koszt.
Podsumowując, bardzo dobrze, że jest jakaś alternatywa, ale mojego głosu nie dostaną.
do @antywójt
2024-03-13 12:18:20
Antywójt ! Prywatne porachunki załatwiaj w w trybie niepublicznym... działalność obecnej Rady Gminy i wójta zdecydowana większość mieszkańców ocenia pozytywnie... No wiadomo, koń ma 4 nogi i jeszcze się czasem potknie, za to ci co manią i z tylnego siedzenia sypią obiecankami bez pokrycia nie są w stanie zaprzeczyć wielu sukcesów przez ostanie lata w każdej wsi gminy Bukowina Tatrzańska.
@ wilk i zając
2024-03-13 12:11:10
@ wilk i zając no właśnie-gmina przeszkadza w rozwoju ICH biznesów! Tylko trzeba sobie zdać sprawę z tego że biznesy w tej gminie mają nie tylko K***y. Każdy chce korzystać ze swojej "małej ojczyzny " a skończy się tak, że ci młodzi o których wspominasz będą jeszcze bardziej stąd uciekać bo osobiście wolę pracować na swoim , lub gdzieś daleko za uczciwą kasę niż u K**ty za minimalną krajową
antywójt
2024-03-13 11:48:41
O, jak pięknie widać wysyp pietrzykaczy po pojawieniu się prawdziwej - realnej konkurencji i nadziei na potrzebną zmianę. To jak obecna władza samorządowa się w tej gminie rozpasała to woła o pomstę do nieba i powinna zostać jak najszybciej rozliczona. Brak przejrzystości w działaniu urzędu jest co najmniej podejrzany (konkurencja obecnego wójta nie zwraca uwagę na brak przejrzystości także w zamówieniach publicznych- a powinna). Czysta woda jak długo postoi to też zaczyna śmierdzieć, tyle że ta "woda" z lekka trącała od samego początku. Sprawy karne toczące się przed Sądem przeciwko obecnemu wójtowi również nie polepszają jego wizerunku jako praworządnego włodarza gminy. Oby tym razem poparcie partyjne nie przesłoniło mieszkańcom realnej oceny i pozwoliło na rzetelny wybór. Walcz Bukowino!
wilk i zając
2024-03-13 09:30:41
@Czujny. A może Ci ludzie o których mówisz zrozumieli, że zaniedbana, źle zarządzana gmina jest hamulcem ich biznesów. Może zauważyli, że młodzi opuszczają rodzinne strony bo nie widzą dla siebie perspektyw. Może ich biznesy mają się gorzej bo mieszkańcom jest gorzej a turyści coraz częściej wybierają inne kierunki.
Pacyf8iator
2024-03-13 08:33:41
Urząd gminy przeniosą na termy czy do autoremo?
Czujny
2024-03-13 07:03:59
Grupa stojąca za wójtem to ludzie, którym mało że już mają termy i salony samochodowe. Teraz chcą trzymać całą gminę za pomocą swoich pachołków. Jak już dorwą się do władzy to zaczną się ich inwestycje- na które teraz nie ma zgody gminy. Oczywiście "wszystko dla dobra Bukowiny" bo oni zawsze udawali społeczników
tymianek
2024-03-12 23:48:26
Nie ulega wątpliwości, że Termy w Bukowinie ruszyły z kopyta kiedy gmina oddała im odwiert... (wykonany za komuny). Chwała gminie i nasyj Bukowinie...
Tyz Bukowianin
2024-03-12 22:02:32
Dziękuję Tygodnikowi, że nie usuwa komentarzy. Bukowina od powstania Term stanęła w miejscu. Nie jest to wina wójta tylko tego, że wszystko co by chcieli ludzie zrobić musi otrzec się o rodzinę K...tow, a że są wpływowi i nietykalni mają większe macki jak my szaraki. Proszę dajcie mi odpowiedź ile zarabia zarząd z wodociągów w Bukowinie wraz z prezesem. Po ile wypłacają sobie pieniędzy z term. Nikt nie da mi odpowiedzi. A pieniądze są wielkie. Szkoda mi tej miejscowości. Mam tylko nadzieję, że nie dopuszcza ich do władzy tzn ludzi co wystartowali do rady oraz co gorsze na wójta .
sadd
2024-03-12 21:23:19
i jeszcze mały szczegół.. według programu chcą bronić gminy przed napływem deweloperów z poza Podhala, a ich koordynatorem jest gość z Warszawy, który robi deweloperkę w Białce..
sadd
2024-03-12 21:17:33
do GT: gdzie to złodziejstwo widziałeś? nie zauważyłeś ile inwestycji poszło za te 8 lat? podaj przykład złodziejstwa a nie powtarzaj hasła, którymi karmi społeczeństwo TVN i osiem gwiazdek. Włączcie myślenie a nie płyńcie z nurtem bo z nurtem to każde g***o potrafi płynąć. Przed 2015 rokiem było cudownie? Skleroza kogoś dopadła? To było złodziejstwo a poprzedni wójt z podobnego nadania był jak władca gminy który nie znosi odmiennego zdania. Często zachowywał się jak prostak i cham. Kto nie pamięta tej buty i arogancji to jego problem. Wójt Pietrzyk nie jest z nadania żadnej grupy biznesowej w naszej gminie, sprzeciwia się kretyńskim inwestycjom i dlatego chcą się go pozbyć. A to, kto teraz kandyduje, utwierdza mnie i nie tylko mnie w przekonaniu, że komuna wraca i to jeszcze z poparciem zmanipulowanego społeczeństwa. Skąd go wyjęli tego kandydata, bo wygląda to tak jakby starzy komuniści się spotkali i wyszukali "odpowiedniego" kandydata, który będzie wykonywał polecenia. Czy nie znaleźli jednego człowieka, który by był uczciwy spośród siebie, że wzięli gościa którego oprócz sąsiadów w Bukowinie mało kto zna i kojarzy? Co zrobił dla społeczności że zasłużył na objęcie posady wójta? Czy jedyny argument to fakt, że jest synem byłego sekretarza/wójta?
kato-pisior
2024-03-12 21:12:47
@gt, które powstanie było najtragiczniejsze w skutkach dla Polski?
Powstanie PO!!
Bukowion
2024-03-12 20:57:06
Historia zatoczyła koło. Pierwszy Jezierczak komunista oddał wodociągi Kuchtom drugi Jezierczak z Kielc będzie robił dla Kuchtów co tylko będą chcieli. To takie błędne koło.
Hotel na Rusinsim proszę bardzo będzie hotel. Nie zna się na niczym to będzie sługusem Edka.
Qrrr
2024-03-12 20:50:35
Czy można opluwać ludzi którzy gminę poprzez własne działalności podnieśli na wyżyny popularności turystycznej i nie tylko, obrażać byłego wójta nie pamiętając np. o korzeniach PZPR niektórych członków Zarządu Powiatu Tatrzańskiego w przeszłości, natomiast fakt jest taki że dwóch geodetów zarządzających gminą i powiatem dobrze się dogadują ale czy to jest z korzyścią dla mieszkańców ocenimy w wyborach ! Bo co innego jest administrować samorządem, a co innego dbać o jego rozwój dla mieszkańców i gości którzy korzystają z dobrodziejstw natury i pracy ludzi zaangażowanych w pracę dla nich.
Swój
2024-03-12 20:48:55
Najwięcej pomyi wylewają Ci co boją się o swoją dupe No wstyd hańba żeby tak prowadzić kampanię i to z PiSu .Tj Prawa i sprawiedliwości gdzie to prawo skoro nikt nie widzi jak Pietrzyk okłamuje ,sprawa karna czeka na niego w sądzie tylko sędziowie mają problem dostarczyć mu zawiadomienia i pytają uczestników pod jaki adres wysłać.Ti samo prokuratora wszystkie sprawy do tej pory umarzała może obecny rząd a zwłaszcza ministerstwo sprawiedliwości sprawiedliwego włodarza rozliczy hańba kto jest włodarzem tak znanej i bogatej gminy a w gruncie rzeczy gnój smród i brud
halny
2024-03-12 19:54:07
Trafna diagnoza aktualnego stanu gminy. Konkurencja odjeżdża.
Janka
2024-03-12 18:38:40
Komuniści wypad
GT
2024-03-12 18:35:54
Najwyższy czas odciąć od koryta pisowską zarazę. Najgorsze co spotkało Polskę, to złodziejstwo które było przez 8 lat rządów kato-pisiorów udających patriotów i gęby wycierane Bogiem.
Ulcia
2024-03-12 18:32:16
Bezkonfliktowy spokojny Franciszek zanim został wójtem był z nadania władzy ludowej naczelnikiem gminy.
Potem jako wójt bezkonfliktowo i bezproblemowo przekazał majątek wspólny - wodociąg wiejski, przedsiębiorczej rodzinie "K".
Jeśli taki będzie tok myślenia kandydata na wójta, to nie jest żadną tajemnicą, że już czekają w kolejce do gabinetu chętni na nowe plany zagospodarowania przestrzennego, które pozwolą na budowę wielkich hoteli i apartamentowców developerskich....
Zastanówcie się dwa razy drodzy mieszkańcy oferujący miejsca noclegowe, bo potem będzie za późno.
Stanowisko wójta wymaga mocnego charakteru i umiejętności odmawiania miłym, uprzejmym, pełnym energii i zapału wielkim przedsiębiorcom, którzy coś gdzieś subtelnie raz prośbą, a raz groźbą podsuwają do wdrożenia przez władze. Oni z tylnego siedzenia są kryci, bezpieczni i zawsze na wierzchu, a na tych którzy (może i w dobrej wierze) będą podejmowali decyzje spadnie cała odpowiedzialność!!!
Bukowion
2024-03-12 18:13:58
Nie pierwszego wójta tylko ostatniego naczelnika. Jednego włożyła na stołek partia drugiego próbuje wsadzić klika z term. A ich hasło " uczciwość* do Edzia z GPS na nodze i Dziubasikôw to pasuje jak pięść do nosa. Mam nadzieję że obecny Wójt podjął już działania, do których zobowiązują go przepisy prawa i zawiadomił odpowiednie organy o nielegalnym zgromadzeniu i i nielegalnej siedzibie tej partii.