2019-01-30 17:23:32

Reklama

Tatry

Lawina pod Rysami porwała sześć osób (WIDEO)

Reklama

Na miejsce poleciał śmigłowiec z ratownikami TOPR i psami lawinowymi. Lawina porwała sześć osób. Trzy są w dość ciężkim stanie.

Pod śniegiem znalazło się sześć osób. Na miejscu znajdowało się kilka grup turystów. Nie wiadomo, kto wywołał lawinę. 

- Stan trzech osób jest poważny. Po jedną z nich leci śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, żeby ją przetransportować bezpośrednio do Krakowa. Jeden pacjent w stanie ciężkim trafił do szpitala w Zakopanem - mówił po godz. 12 Stanisław Krzeptowski Sabała, ratownik TOPR. - Śmigłowiec poleciał teraz wysadzić ratowników, aby sprowadzili turystów, którzy są powyżej lawiny.  

Informacja o lawinie pochodziła od osoby, która zobaczyła, że masy śniegu porywają turystów. Cztery porwane osoby pochodzą ze Śląska, a dwie z naszego regionu.  

Ostatecznie osoba w najcięższym stanie z Zakopanego została przetransportowana do szpitala w Nowym Targiem, ale jej życiu nie zagraża niebezpieczeństwo. 

W Tatrach obowiązuje drugi stopień zagrożenia lawinowego. - Turyści często źle interpretują, że skoro była czwórka, a jest dwójka to można iść wszędzie, a tak nie jest. Przy drugim i trzecim stopniu dochodzi do największej liczby wypadków lawinowych, bo ludziom wydaje się, że jest bezpiecznie - dodał Stanisław Krzeptowski Sabała.




Kilka dni temu w internecie pojawił się film pokazujący, jak swnowboardzista o mały włos nie wywołuje pod Rysami lawiny "deskowej".

Przypomnijmy, że niemal dokładnie 16 lat temu, 28 stycznia 2003 roku, również pod Rysami, wydarzył się najbardziej tragiczny wypadek lawinowy w historii Polskich Tatr. Pod śniegiem zginęło ośmioro licealistów z Tychów.

p, j

Zostań Patronem Tygodnika Podhalańskiego.

1
2
Komentarze Facebook
Dodaj komentarz
Wysłanie komentarza oznacza akceptację regulaminu komentowania na łamach 24tp.pl
do kaśki 2019-02-01 22:08:49
@Kaśka, miło mi słyszeć, że zagłębiasz się w lekturę tylko i wyłącznie moich komentarzy. Szkoda tylko, że jak na pierwotniaka o inteligencji ameby przystało, nie potrafisz przeczytać ich ze zrozumieniem. Oraz przyjąć do siebie, że nie jest to jedynie moja opinia, nawet tutaj, poniżej. Że takich podatników jak ja, jest więcej.
do ratownika TOPR
Stach 2019-02-01 10:43:30
Do Kaśka
Szanowna Pani.To bardzo szlachetne z Pani strony.Zawsze może Pani przekazac swój procent,może Pani zrobić dożywotni przelew,wpłacić gotówkę.Swoimi pieniędzmi może Pani na wiele sposobów czynić dobro,le myślę że Pani tego nie rob( jeśli się mylę to chwała Pani)
Nikt tu nie obniża zasług ratowików, ale nie tędy droga.Mówimy o ludzkim zdrowiu i życiu.Profilaktyka zawsze jest tańsza-to tak trudno zrozumieć?Niebezpiecznie,ryzykonie-nie idę,a jesli ide to na władną odpowiedzialność.!!!
Może spytać u żródeł, np.wychowawcy i rodziców młodzieży która zginęła pod po Rysami w lawinie pare lat temu??Rodzin ratowników którzy zginęli ratując bezmyślnych ?może spytać ubezpieczycieli.Nasze dyskusje sa jałowe Szanowna Pani.
Kaśka 2019-01-31 18:39:58
@do ratownika topr
Wypowiadasz się jak byś był w Polsce jedynym płatnikiem podatku. Nie uzurpuj sobie prawo do rozporządzania moimi pieniędzmi. Też płacę podatki i ZGADZAM SIĘ by był z nich finansowany TOPR a nawet jestem za zwiększeniem tego finansowania. To MOJE pieniądze.
miejscowa 2019-01-31 12:19:13
Jesli z moich pieniedzy jest finansowanie ratownictwa to mam prawo do dyskusji na co one idą.
Rozsądek nakazuje dążyć do zmniejszenia wypadków w Tatrach-ale jeśli Tatry są tak otwarte dostępne bez względu na warunki,a pomoc przyleci z nieba-bezwarunkowo i jeszcze przy okazji medialnie-to nie dziwmy się że do nich dochodzi.toś nizej ma rację-TOPR GOPR kiedy się zacznie finansować sam-może komentować niechęc społeczeństwa do finansowania akcji.Póki co to koszt społeczeństwa a znim prawo do wyrazania opini.
Turyści jeżdżący na nartach sie ubezpieczają,i o dziwo nie ma problemu z odszkodowaniem w razie wypadku.Ubezpieczenia są powszechne-to zaden eksperyment.Uciekanie od tego rozwiązania zresztą wzorem innych krajów z dużo większymi i wyższymi górami,jest wręcz głupie.Zgadzam się-obciązenie kosztami akcji ratunkowej włączy myślenie i rozwagę.
Dziwię się samym ratownikom podejścia do tematu.To tak trochę -są ratownicy-musi być robota.
Czy tak samo będą myśleć kiedy którys z Was zginie podczas akcji?Historia nie uczy?Może trzeba by było spytać Bartka Olszańskiego i Marka Łabunowicza.
Ryzykować za bezmyślnych jest głupotą nie bohaterstwem.
działacz TZN 2019-01-31 08:58:28
Nigdzie na świecie ubezpieczeń obowiązkowych od chodzenia po górach nie ma. Pojazd jest zarejestrowany sprawa prosta. Ale od człowieka kiedy? Ja idzie drogą pod reglami także? Kilka dni temu TOPR zwoził pijaną kobietę z Gubałówki w wielki mróz. Ja też nie chcę TOPR-owi z moich podatków robić prezentów. Ale póki co jest im tak wygodnie. Musimy zmienić Polskę. Siedzą bandyci w Warszawie i i budują sobie wieżowce na tym co Bierut ukradł także mojemu dziadkowi. Pewnie mnie teraz zamkną za mowę nienawiści. W tym są zgodni. Boja się o własne tyłki.
do ratownika topr 2019-01-31 07:34:51
@turYsta, @miejscowy turysta, zatem za akcje niech płaci TPN, nie MSWiA, czyli ja! Ja słucham, co na temat obowiązkowych ubezpieczeń mówią ratownicy i sam naczelnik TOPR. Szkoda, że oni nie słuchają tego, co mówię ja i ci, którzy jak ja są za tym, aby koszty głupoty ponosili albo szukający kłopotów, albo ratownicy z naczelnikiem włącznie. Pozostaje jeszcze TPN, skoro według waszej wiedzy w cenie biletu zawarta jest polisa ubezpieczenia.
@działacz TZN, jeśli te ubezpieczenia byłyby obowiązkowe, tak, jak np. w przypadku pojazdów mechanicznych, wtedy wierzyciel kopałby się ubezpieczycielem. Gwarantuje, że od dłużnika należności przez tego ostatniego zostałyby wyegzekwowane. W końcu w OC jakoś to działa i Policja czy poszkodowani nie muszą latami dochodzić swoich należności w Sądzie. Świetny przykład z zaparkowanym byle gdzie pojazdem. Hol + mandat + punkty karne. Kto wtedy ponosi koszt, Policja, holujący czy holowany? I czy ubezpieczyciel zwraca mu z tego tytułu kwotę jaką zapłacił za swoją głupotę?
Kapcie z piwem 2019-01-31 01:07:46
Porażające i przerażające, że zawsze znajdzie się jakiś "moher", który uważa, że ma coś do powiedzenia...
POrażka 2019-01-30 23:28:33
Do miejscowy MARUDNY turysto napisz nam ile Państwo na Słowacji dopłaca do ratownictwa górskiego !
działacz TZN 2019-01-30 23:15:01
Jednym słowem jak kupili bilet do TPN-u to taniej zadzwonić po helikopter niż wracać do busa. Jednym słowem Naczelnik TOPR-u popiera tą patologię. Więc niech narzekają na turystów. Powinni się cieszyć z każdego klienta.
abc 2019-01-30 23:02:51
Kupując zapałki płacimy vat - także jest to jakiś rodzaj ubezpieczenia.
Wolę osobno kupić młotek i osobno łopatę. Łopatomłotek jako narzędzie wielofunkcyjne może się okazać do niczego. Więc niech TPN zajmie się ochroną przyrody. PZU i inne biura ubezpieczaniami. PTTK niech prowadzi schroniska i remontuje z zysków i składek szlaki turystyczne. Planu Ochrony TPN dalej nie ma jeden tylko Zięba potrafi wyjąć niedźwiadka z potoku. Za to chcą przejąć schroniska i PKL.
do ratownika topr 2019-01-30 23:00:09
@turYsta, zatem za akcje niech płaci TPN, nie MSWiA, czyli ja!
@działacz TZN, jeśli te ubezpieczenia byłyby obowiązkowe, tak, jak np. w przypadku pojazdów mechanicznych, wtedy wierzyciel kopałby się ubezpieczycielem. Gwarantuje, że od dłużnika należności przez tego ostatniego zostałyby wyegzekwowane. W końcu w OC jakoś to działa i Policja czy poszkodowani nie muszą latami dochodzić swoich należności w Sądzie. Świetny przykład z zaparkowanym byle gdzie pojazdem. Hol + mandat + punkty karne. Kto wtedy ponosi koszt, Policja, holujący czy holowany? I czy ubezpieczyciel zwraca mu z tego tytułu kwotę jaką zapłacił za swoją głupotę?
gazda1 2019-01-30 22:56:05
Po styczniowych dużych opadach śniegu było tylko kwestią czasu kiedy ktoś poleci z lawiną. Praw fizyki się nie zmieni i mentalności ludzi chodzących po górach także nie. Można natomiast dużo zmienić w zakresie profilaktyki lawinowej realizowanej obecnie przez Topr i TPN a ta moim zdaniem pozostawia wiele do życzenia. Jednym z elementów profilaktyki który należałoby zmienić są te nieszczęsne stopnie zagrożenia lawinowego, które nie pomagają turystom ale wręcz wprowadzają ich w błąd. Dzisiaj w dniu wypadku pod Rysami na stronie Topr widnieje drugi stopień zagrożenia lawinowego. Wczoraj widniał tam pierwszy stopień a więc zupełny "luzik" podobnie jak i przy 2 stopniu. Czy ktoś z tych wychodzących dzisiaj na Rysy turystów zastanawiał się głębiej nad sensem tych ostrzeżeń ? Na pewno nie bo gdyby tak było nikt rozsądny nie wyszedłby na taka trasę.
Ostrzeżenie w skali wielostopniowej dla tak dużego obszaru jakim są Tatry (choćby tylko polska część) nic bowiem nie mówi o realnym zagrożeniu. Zagrożenie jest bowiem związane z wieloma czynnikami meteorologicznymi i fizycznymi i podanie jednej wartości zagrożenia dla całego obszaru gór jest po prostu nie prawdziwe. I tu nie trzeba być żadnym specjalistą od lawin czy absolwentem wielu szkoleń lawinowych by drogą analizy kilku podstawowych czynników dojść do właściwych wniosków czyli określenia realnego zagrożenia. Praktycznie oznacza to, że na szlaku np. do schroniska i wokół Morskiego Oka będzie rzeczywiście niskie zagrożenie lawinowe np. 1 ale już powyżej Czarnego Stawu będzie w tym samym czasie zagrożenie maksymalne ze względu na ukształtowanie terenu, ekspozycję zbocza, rodzaj śniegu itp. elementy. Bazując na wieloletnich doświadczeniach i wiedzy odpowiednie instytucje (Topr, Tpn) odpowiedzialne za bezpieczeństwo w górach powinny takie bardzo zagrożone fragmenty zamykać okresowo by zapobiec wchodzeniu tam ludzi, którzy sami nie są w stanie tego niebezpieczeństwa ocenić i tym samym nie mogą zapewnić bezpieczeństwa sobie. Jeżeli tacy ludzie wędruja po górach to w sytuacji awaryjnej czyli wezwania Topr narażają dodatkowo zdrowie i życie ratowników którzy wyruszają im na pomoc, poszukiwania czy sprowadzanie z gór.
miejscowy turysta 2019-01-30 22:38:56
Kiedy w końcu do was, MARUDY, dotrze że TOPR jest współfinansowany . in. przez KAŻDEGO kto kupuje bilet do TPN???

Na Słowacji wstęp do Parku jest darmowy więc wymyślili inny sposób czyli ubezpieczenia - z tym że wtedy pieniądze płyną (jeśli wpłyną) jedynie po ewentualnych akcjach ratunkowych i nie działa to z automatu.


Naprawdę posłuchajcie co mówi od lat na ten temat Naczelnik TOPR i inni ratownicy.
turYstka 2019-01-30 22:13:24
kupując bilet wejścia do TPN kilkadziesiat procent idzie do TOPR takze jest to jakis rodzaj "ubezpieczenia"
działacz TZN 2019-01-30 21:52:09
@do ratownika topr
Oczywiście TOPR jest przy korycie MSW. Nie muszą się o nic martwić. W naszych realiach 80% rachunków za akcje byłaby nie do wyegzekwowania. TOPR zamiast ratować siedziałby po uszy w sprawach sądowych. Pięć lat procesu potem przedawnienie. Tak jak z tym mordercą z Gdańska. Zrobią z niego wariata i wyjdzie po 5 latach. W Polsce nie ma poszanowania prawa. Popatrzcie na tych co parkują auta byle gdzie - także na drodze do MOKA. Powinni zrobić parking i holować auta. 500 zł holowanie 10 zł/ godź parking + mandat i punkty karne i byłoby po problemie. Mamy taki burdel na jaki zasługujemy. Każdy zamiast odważnie działać woli swoje małe korytko.
do ratownika topr 2019-01-30 20:22:07
We wszystkich krajach europejskich które słyną ze świetnych ośrodków narciarskich kosztami ratownictwa obciążani są poszkodowani. Zarówno w Austrii, Francji, we Włoszech, w Szwajcarii, Czechach czy w Słowacji są dwa wyjścia: albo płacisz za akcję tamtejszych służb ratowniczych z własnej kieszeni albo jeszcze przed wyprawą w góry czy na stok wykupujesz ubezpieczenie pokrywające koszty ratownictwa. Tak samo powinno być u nas, opłacenie akcji TOPR-u z własnej kieszeni wykluczyłoby sytuacje, w których ludzie bezmyślnie i w nieuzasadnionych przypadkach wzywają ratowników, traktując ich jako bezpłatnych tragarzy i taksówkarzy. Gdyby kilku turystów czy narciarzy zapłaciło za wezwanie śmigłowca po parę tysięcy złotych, z pewnością na przyszłość zrezygnowaliby z bezmyślnej wyprawy w zagrożone rejony Tatr czy szarżowania na ich terenie, dając tym samym nauczkę innym nieodpowiedzialnym osobom. Skoro sami ratownicy TOPR nie widzą w tym żadnego problemu, mają do tego pełne prawo. Jednak z takim podejściem, jakie mają do tego tematu, niech to robią za swoje pieniądze. Niech się utrzymują z własnych środków, niech sami płacą za niesienie pomocy, a nawet za leczenie czy wręcz dozgonne utrzymanie ofiar własnej głupoty. Vika , anal i inni mogą się dorzucić. Ja nie mam zamiaru. I mam do tego prawo.
moherowy beret 2019-01-30 19:36:00
vika twoje mądrości powalają , widać że nauczyłaś sie kopiuj wklej :) bingo :)
działacz TZN 2019-01-30 18:41:27
Wprowadzenie odpłatności za akcje ratunkowe powinno wzmóc ostrożność turystów i zapobiec nieuzasadnionym wezwaniom. Ratownictwo górskie to nie pomoc drogowa i raczej wszędzie na świecie się za ratownictwo płaci. Przez ponad sto lat od powstania TOPR-u sporo się zmieniło. Sprzęt kosztuje miliony złotych. Eksploracja gór nie jest elementem podstawowym życia jak edukacja i służba zdrowia. Roszczeniowi turyści mają jakieś wyobrażenie, że wszystko się im należy za darmo. Ja boję się w górach tylko jednego, że któryś z tych asów taternictwa spuści mi na głowę lawinę lub kamień. Trzydzieści lat temu jak chodziłem zimą po Tatrach Zachodnich zdarzało się, że przez cały dzień nie spotkałem nikogo. Pamiętam samotną wycieczkę na Starorobociański. Czułem się jak na Księżycu. Piękny zachód słońca na szczycie Ornaku. Początek lutego. Na żadnym szczycie przez lornetkę nie mogłem wypatrzyć człowieka. Byłem tam jak u siebie. Wszystko pod 100% kontrolą.
antykancelista 2019-01-30 18:09:20
moherowy beret
ale gdzie Rzym, gdzie Krym?!!!! czytając twoje wątpliwe wypociny raczej rzeczoną wskazówkę zastosuj do siebie......z twojej pozycji to raczej inna galaktyka ale bardziej martwiłbym sie tym ile i po co państwo wydaje na partie i związki wyznaniowe w tym twoje.........
vika 2019-01-30 16:42:19
@ moherowy beret - Cytaty:
"Chodzi tylko o finansowanie tego ratownictwa ! Powinni sami na siebie zarabiać ! Koniec z dofinansowaniem od Państwa !"

"zamknąć niektóre szlaki zimą, tak jak na Słowacji. Wtedy jeżeli sie coś stanie, a warunki są trudna nawet ratowników nie wysyłać , po co narażać ich zdrowie i życie ! "

Ech.......... tylko pod moherowym beretem mogły się zrodzić takie wiekopomne pomysły .
enapokaz 2019-01-30 16:32:51
Zagrożenie lawinowe niezależnie od stopnia jest ZAGROŻENIEM lawinowym. Ci co lubicie ryzyko - pamietajcie - macie tylko 15 minut. A ubezpieczenie - obojętnie jakie - oznacza pieniądze dla rodziny, a nie dla was.
mieszkaniec 2019-01-30 16:15:18
Nie przesadzicie znowu do TOPRu ich nikt nie zmuszał aby szli na siłę.
Chcieli to poszli więc praca jak każda inna służb ratunkowych. To że w górach? Bez przesady znowu nie mają tyle akcji co pogotowie ratunkowe czy straż pożarna do wypadków. Tam sa dopiero drastyczne wypadki. Tutaj co mają 15 ofiar w skali roku, reszta to połamania na stokach albo omdlenia.
Zdarzy się 1 większa akcja ratunkowa na miesiąc o ile jest taka.
TOPRowi jest dobrze bo kasa wpada z MSWiA więc po co mają cokolwiek zmieniać.
anal 2019-01-30 15:47:52
Miałam nic nie pisać, ale jednak nie da się . Nie rozumiem ludzi negatywnych których żal dupę ściska ..... wiec napisze tak chamsko .... Gdyby któregoś z was bliska osoba znalazła się w takiej sytuacji potrzebująca TOPR bo JAK BY NIE PATRZĄC SA W TYM NAJLEPSI I ODPOWIEDNIO SZKOLENI .... hmm pokazał byś skruchę i jako pierwszy byś dzwonił po nich o pomoc . Wiec darujcie sobie. Ukłon dla chłopaków bo tez ryzykują swoje życie a maja tak samo swoje życie rodziny jak każdy z nas.
misia 2019-01-30 15:44:14
Do moherowy beret, masz rację. problem jest taki że jeśli państwo przestanie dofinansowywać ratownictwo to oni sami będą musieli naciągać się z ceprami o zapłatę za akcją , albo z firmą ubezpieczeniową. więc dla RATOWNIKÓW dobrze jest tak jak jest
jano 2019-01-30 15:36:53
Do :do ratownika TOPR
Racja. Popieram. To temat nie od dziś.
moherowy beret 2019-01-30 15:31:54
DO VIKA I INNYCH NIE POTRAFIĄCYCH CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM !!!
Chodzi o to iż do ratowników TOPR GOPR nikt nic nie ma , ani tez do ich pracy! ROZUMIECIE CZ JAŚNIEJ NAPISAĆ ?!
Chodzi tylko o finansowanie tego ratownictwa ! Powinni sami na siebie zarabiać ! Koniec z dofinansowaniem od Państwa !
A cepry niech płacą za każdą nawet najdrobniejszą akcję! Może wtedy dziesięć razy się zastanowią zanim pójdą w góry. I jeszcze jedna sprawa zamknąć niektóre szlaki zimą, tak jak na Słowacji. Wtedy jeżeli sie coś stanie, a warunki są trudna nawet ratowników nie wysyłać , po co narażać ich zdrowie i życie !
vika 2019-01-30 15:18:59
@ "do ratownika topr" - wypadłoby ci życzyć osiołku żebyś kiedyś MUSIAŁ skorzystać z pomocy TOPR, ale pewnie te swoje mądrości piszesz w ciepłym pokoju i i o górach nie masz zielonego pojęcia.
Dla RATOWNIKÓW TOPR SZACUNEK i CZAPKI Z GŁÓW.
Nie przejmujcie się komentarzami ludzi o jednej szarej komórce mózgowej w głowie.
Ciekawsko 2019-01-30 15:16:33
topr powinien utrzymywać sie sam, koniec z dopłatą!
moherowy beret 2019-01-30 15:14:53
antykancelisto dowiedz sie lepiej ile dokłada skarb państwa do ratownictwa górskiego, zanim cos powiesz to lepiej wcześniej pomyśl , a jak cię myślenie boli to zażyj cos przeciwbólowego !
do ratownika topr 2019-01-30 15:01:51
Przestaniemy jojceć, jak zaczniecie zamiast tego, co sami macie do powiedzenia na ten temat, sami się finansować w 100%. Łącznie z zakupem, utrzymaniem i tankowaniem śmigłowca, wszystkich pojazdów mechanicznych etc. itp. Dopóki jesteście finansowani z budżetu MSW, wasze zdanie wymieniajcie sobie między sobą.
TW Jeleń 2019-01-30 14:30:15
@moherowy: wtedy kiedy będzie płatne ratowsnie ofiar wypadków drogowych, topielców i in. Czyli za pisowskiej nowej konstyOTUA.
Bożka 2019-01-30 14:28:25
Jeśli ktoś chce wiedzieć więcej na temat pracy WSPANIAŁYCH PRACOWNIKÓW I OCHOTNIKÓW TOPR proszę przeczytać książkę " TOPR żeby inni mogli przeżyć " to na pewno zmniejszy ilość zbędnych ( aby nie powiedzieć głupich komentarzy) . Pozdrawiam TOPR i dziękuję za to, że jesteście.
Mic 2019-01-30 14:21:40
Życzę zdrowia poszkodowanym.
ratownik topr 2019-01-30 13:47:31
@moherowy beret
Oby nigdy. Kiedy wreszcie ludzie przestaną jojceć o te ubezpieczenia i zaczną słuchać co my sami mamy w tym temacie do powiedzenia...?
antykancelista 2019-01-30 13:27:45
moherowy beret
moher masz rzeczywiście zamiast szarych komórek!!!!! przeczytaj sobie jaki jest dokładnie model finansowania HS i ile z tego pokrywa ubezpieczenie!!!!!
moherowy beret 2019-01-30 13:13:38
I WSZYSTKO NA NASZ KOSZT !
Kiedy wreszcie zostaną wprowadzone ubezpieczenia , jak na Słowacji ?!
2026-04-16 10:00 15. Ludźmierskie Spotkanie ze Słowem 2026-04-16 08:59 Nocna kolizja i nietrzeźwy kierowca w Starem Bystrem 2026-04-16 08:00 Jak żyć, wójcie, jak żyć 1 2026-04-15 22:28 Woda niezdatna do spożycia na Słodyczkach. Wyznaczono zastępczy punkt poboru 1 2026-04-15 21:59 Podhale rozgromiło Sokół Kleczew 4:0 2026-04-15 21:34 Strażacy z Podhala uczcili pamięć zmarłego druha. O 18:00 zawyły syreny 6 2026-04-15 21:04 Fundamenty skończone pojawiły się początki ścian 3 2026-04-15 20:20 Maruszyna. Pożegnanie Iwony Jarząbek-Wilkus (ZDJĘCIA) 2026-04-15 19:30 Kompletnie pijany mężczyzna prowadził samochód 3 2026-04-15 19:00 Posłowie debatowali dziś nad najmem krótkoterminowym. Na przepisy czeka Zakopane 3 2026-04-15 18:47 Kryminalna promocja Ostatniego smreka. Goście spotkania porwani z Wańkówki (WIDEO) 1 2026-04-15 18:34 Utrudnienia drogowe w Rabie Wyżnej 2026-04-15 18:00 Cięcia w ochronie zdrowia dotkną Podhalański Szpital Specjalistyczny 11 2026-04-15 17:30 Trwają gody u płazów, które migrują między innymi przez ruchliwe drogi 2026-04-15 17:00 Szukamy wiosny w Dolinie Białego (WIDEO) 2026-04-15 16:30 Ogarnąć nieskończoność. Biblia w ilustracji. Finisaż wystawy 2026-04-15 16:00 Most na ul. Andrzeja Struga wzmocniony. Jest też pozwolenie na remont 4 2026-04-15 15:33 Ukrywał się przed wymiarem sprawiedliwości. Wpadł w ręce policji 2026-04-15 15:00 Ekologia i rozwój, stanowisko samorządów Podhala w sprawie ustawy o ochronie przyrody 1 2026-04-15 14:39 Wojna na Bliskim Wschodzie wpływa na nastroje turystów, lecz to koszty i konkurencja najmocniej ciążą branży noclegowej 2026-04-15 14:32 Orawscy karatecy z medalami 2026-04-15 14:00 W Tatrach wciąż zima. Wzrosło zagrożenie lawinowe 2026-04-15 13:28 Dziedzictwo, które trwa. 41. Muzykowanie na Duchową Nutę w obliczu wielkich rocznic patrona 2026-04-15 13:01 Pies spadł z kolejki na Szymoszkowej. Sąd nie dopatrzył się przestępstwa 4 2026-04-15 12:30 XI Dzień Świadomości Autyzmu w Nowym Targu 2026-04-15 12:00 Ponad 150 lat tradycji rzemiosła. Nowa wystawa w Muzeum Tatrzańskim 1 2026-04-15 11:00 Nocne poszukiwania uczestniczek maratonu. Kobiety straciły orientację w terenie 5 2026-04-15 10:29 Spokój rodziców: Jak wybrać najlepszy pakiet medyczny, który zapewni dziecku szybki dostęp do specjalistów? 2026-04-15 10:00 Utrudnienia na ul. Matygówka w Gliczarowie Górnym 2026-04-15 09:00 Sznurujące szlakiem wilki 1 2026-04-15 08:00 Harda Młodość na Krupówkach. Odkryj siłę podhalańskiej tradycji w obiektywie 2026-04-14 21:53 Nietrzeźwy kierowca zatrzymany w Poroninie. Szybka reakcja policji zapobiegła zagrożeniu 12 2026-04-14 21:44 Pierwszy tunel kolejowy wydrążony. Pojedziemy szybciej w Tatry i do Nowego Sącza 5 2026-04-14 21:00 Las budzi się do życia 3 2026-04-14 20:18 Wilk potrącony w Rogoźniku 5 2026-04-14 20:00 Seniorzy zadbają o formę na wiosnę. Kolejne warsztaty już 17 kwietnia 2026-04-14 19:30 Powiat stawia na nowoczesną komunikację. Lokalizatory i wspólny system dla pasażerów 1 2026-04-14 19:00 Drewniane opowieści w Zakopanem. Kreatywne warsztaty dla dzieci i młodzieży 2026-04-14 18:22 Policjanci w przytulisku 2026-04-14 18:00 Od Głosy zabrzmią w Zakopanem. Koncert duetu Jarząbek-Jurkiewicz w Stacji Kultura 2026-04-14 17:31 Dziś rozpoczął się remont nawierzchni na rynku w Nowym Targu 2026-04-14 17:00 Redyk Wiosenny w Szczawnicy i Jaworkach - największe pasterskie święto tej wiosny 2026-04-14 16:15 Samorządy przeciw takiej ochronie przyrody, to hamulec rozwoju regionów (WIDEO) 8 2026-04-14 16:00 Młodzież z Kościeliska bliżej parlamentu. Podpisano porozumienie o współpracy 2026-04-14 15:00 Kontrowersje wokół Pucharu Zakopanego. Mieszkanka: dzieci dostają misie, dorośli vouchery za tysiące 18 2026-04-14 14:02 Ruszyły zapisy na 11. Bieg po Oddech. Sportowa pomoc dla chorych na mukowiscydozę 2026-04-14 13:30 Spór o boisko API. Czy to będzie salomonowe rozwiązanie? 14 2026-04-14 12:47 W Herbach pod Częstochową żegnamy naszą redakcyjną koleżankę 1 2026-04-14 12:04 Wypadek przy McDonaldzie 3 2026-04-14 11:00 Taksówkarz ukarany mandatem 4
NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY
NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE
OSTATNIE KOMENTARZE
2026-04-16 10:00 1. Bojownicy ROG u wiedzą jak żyć - tak jak szef każe. A poza tym tu nie ma mentorów I uczniów, jest twarde męskie partnerstwo I wspólny cel. 2026-04-16 09:54 2. Do " do epiki kamienia łupanego" prowadziły nas poprzednie rządy pisu. Prostą drogą i w szybkim tempie. Na szczęście się skończyły i oby nigdy się nie powtórzyły. 2026-04-16 09:51 3. Dla przypominia rolnicy płacą 1 zl na ubezpieczenie zdrowotne, i dla przypomnienia szara strefa ( osoby ktore sa tylko na papierze rolnikami) na krusie to na podhalu plaga 2026-04-16 09:49 4. Aniu ! "Tyknij" sobie w głowę , może przypomną ci się afery za nierządów pisu , na przykład afera z Funduszem Sprawiedliwości przez którą ci 'najlepsi prawdziwi patrioci" uciekli do przyjaciela putina, zakup od handlarza bronią respiratorów i ciężkich pieniędzy na nie wydanych , których nikt na oczy nie zobaczył, ani brudnych interesów robionych na chorych dzieciach , kar i odszkodowań płaconych z naszych pieniędzy za durną politykę i nietrafione inwestycje - i tak można długo wyliczać. No chyba że w tych czasach jeszcze ciebie nie było na świecie i dlatego o nich nie wiesz - a oglądając "patriotyczną" telewizję o tym się nie dowiesz , bo dla nich afery pisu nie istnieją. Prawicowcy mają pamięć wybiórczą - widzą i pamiętają tylko i wyłącznie "afery" przeciwników . 2026-04-16 09:29 5. @Ania, piszesz o aferze kłodzkiej:) przecież ci zwyrole zostali ukarani!!! Jedno 20 lat a drugie 6,5 nie wiem jaki związek z tym mają rządzący wierzę w to że to wszystko objaśnisz!!!!! :) Napisz też dlaczego gwałty na małoletniej których dopuszczał się syn pisiarskiego kurskiego zawsze były umarzane za nierządu pisu :) :) :) 2026-04-16 08:53 6. Kogoś coś jeszcze dziwi? Jest kasa do zarobienia, o przepraszam, wydania, to się buduje. Nieważne gdzie. Nie ma dojazdu? To się załatwi potem, poszerzy dojazd, przebuduje, komuś każe się cofnąć z płotem no bo dla dobra mieszkańców przecie to robimy. Normalna sprawa. 2026-04-16 08:49 7. Tylko szkoda, że prostymi i przyziemnymi sprawami dla mieszkańców nie ma się kto zająć. Można zgłaszać do UM i jak grochem o ścianę. Natomiast jeżeli wina jest po stronie mieszkańca, to go należy zaorać. 2026-04-16 08:45 8. chłopie!!!! nie rób zakupów w biedrze tam największy szajs wciskają!!! a zwłaszcza produkty produkowane dla biedry 2026-04-16 08:45 9. Hej @Sygnalista, w punkt, to już wiem skąd takie zatroskane twarze i smutek w sercu niektórych generałów i generałek 2026-04-16 08:40 10. Dla ciebie milczenie było by ratunkiem od głupoty. Nie wiesz to nie pisz. Pomyliłeś budowy....
2026-03-23 10:43 1. Pan Z. i koledzy.... i potem powiecie ze to prostest w sprawie mostu a nie wiec polityczny. hehe. kogo chcecie nabrac? 2026-03-11 08:14 2. Strategia rozwoju... Stawiać jak najwięcej deweloperki, reszta to ch... 2026-03-06 08:53 3. moze zamiast organizować te rozchwytywane i konsultacje miasta uruchomi druga zmiane u w urzedzie dla pracujacych obywateli petentów? 2026-03-06 08:25 4. Chętnie bym się dowiedział jakie studia i na jakich poważnych uczelniach mają ukończone uczestnicy dyskusji. Wprawdzie obowiązuje zasada, że wystarczy chęć szczera ale oni chcą zmarnować nasze pieniądze. Oj tam, oj tam. 2026-02-16 21:51 5. "Na spotkaniu zjawił się burmistrz Łukasz Filipowicz, radni Tymoteusz Mróz, Mateusz Łękawski i mieszkańcy. Ci ostatni niezbyt licznie." A kto miałby się tam pojawić jak spotkanie zorganizowane w godzinach gdzie normalni ludzie pracują a miejsca tam w tej "stacji kultura" było może jeszcze na jakieś 20 osób. Przecież to klita na poddaszu gdzie jest miejsce dla dzieci na zabawy a nie dla 100 czy więcej dorosłych. Przecież to była jawna kpina. Dlaczego spotkanie nie było bardziej komunikowane i nie zapewniono odpowiednio dużej sali? I przede wszystkim dlaczego w godzinach pracy a nie w weekend??? Wywalić miliona na sylwestra potrafią a zmobilizować mieszkańców "nie da się". Widać zależy im żeby przyszło jak najmniej mieszkańców. Boją się usłyszeć to i owo. 2026-02-08 13:18 6. Fajne eksponaty :) 2026-02-04 21:19 7. Nie moje klimaty ani dla uszu ani dla oczu 2026-01-29 15:43 8. Kasia Rysy 2026-01-03 13:15 9. Ładne góalki. 2025-12-29 19:33 10. Znakomity poMYSł panie @jarząbek
WARUNKI W GÓRACH
POGODA W WYBRANYCH MIASTACH REGIONU
Reklama
Polecamy


REKLAMA



REKLAMA


Pożegnania

FILMY TP

Dołącz do nas - facebook