W zdecydowanej większość szkół w powiecie tatrzańskim i nowotarskim nauczyciele opowiedzieli się za strajkiem.
W Nowym Targu członkowie Związku Nauczycielstwa Polskiego dysponują już dokładnymi danymi, w Zakopanem trwają jeszcze ostatnie obliczenia wyników strajkowego referendum.Wzięła w nim udział zdecydowana większość placówek oświatowych na Podhalu. Nie we wszystkich szkołach udało się jednak uzyskać wymaganą 50-procentową frekwencję - tak jest na przykład w Zespole Szkół Budowlanych w Zakopanem - i ta szkoła nie będzie strajkować.
W tych szkołach, w których referendum jest ważne za strajkiem opowiedziało się ok. 80 procent nauczycieli.
Więcej na temat strajku zapowiadanego na 8 kwietnia Podhalu w czwartek w papierowym wydaniu TP.
A Wy co sądzicie o strajku - czekamy na komentarze!
p

22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
Wg mnie to jakieś bzdury
Robią po 25h tygodniowo i chcą jeszcze dodatkowej kasy? Za co? Za to że nie potrafią nauczyć uczniów a jak ci chcą poprawić ocenę to robią problem?
W jakiej sytuacji są maturzyści którzy kończą teraz szkołę i za niedługo mają wystawienie ocen a nie wyrobili się z materiałem bo niektórzy nie potrafią dotrzeć do ucznia i nauczyć ?
Wg mnie zamiast podwyżek dla nauczycieli to powinni im poucinac wynagrodzenie za brak kompetencji i za wprowadzenie ucznia w depresję!!!
0 0
Brawo dla Budowlanki !
Uczeń na pierwszym miejscu a nie kasa.
Dochodzić swoich praw można, ale nie kosztem uczniów.
0 0
Fibi brawo dla budowlanki?
Uczeń na pierwszym miejscu? gdzie? Tam gdzie uczniowie z profilu z rozszerzoną matematyką nie potrafią zdać podstawy na 30%? haaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!
0 0
Popieram strajk. Dopóki rząd i inne następujące po nim będą wspierać z podatków organizacje wyznaniowe w Polsce, to każde wystąpienie poszczególnych grup zawodowych jest zasadne. Takie organizacje niech utrzymują wierni z własnych środków i majątków. Duchowieństwo niech żyje pasją i tym do czego ich Bóg powołał.
0 0
Tyle wolnego i płatnego jak nauczyciele nie ma nikt. A paragony za prywatne korepetycje? O tym nic nie mówią?
0 0
W czasach jakich się doczekaliśmy, znaleźć nauczyciela z powołaniem graniczy z cudem. Nawet się specjalnie nie starają bo wiedzą , że min 90% uczniów uczęszcza na korepetycje ( wtedy potrafią przekazać wiedzę )
0 0
Yogi - w szkole Ci nie szlo i sie na nich odgrywasz. Te 25 to na pol etatu. Sprobuj popracowac z dziecmi . Tydzien by wystarczyl.
W Budowlance to ksiadz zakazal strajku.
0 0
Rys, zawsze można zmienić zawód
0 0
Da Wam Paluchowa strajki????
0 0
Jak słyszę o strajku to mnie głowa boli już. Biedni nauczyciele. naprawdę ktoś w to wierzy??? Oni na nic czasu nie mają i życia nie mają, bo tak uczą żeby potem całe popołudnia mieć zawalone prywatnymi lekcjami, to nie dziwota że życia swojego nie mają. Poziom nauczania jest żenujący. Dzieci mają po 40 lekcji w tygodniu i muszą jeszcze zapylać na 4-5 prywatnych lekcji w tygodniu dodatkowo. W szkole nauczyciel nie nauczy ale prywatnie za kasę to już owszem. Ale pretensje mieć o wszystko to pierwsi. Mam dzieci to widzę jak uczą i co się dzieje. Czasem to cholera człowieka chce wziąć jak się ma z tym do czynienia na co dzień. Ile by nie dostali podwyżki to lepiej uczyć nie będą nie czarujmy się.
0 0
Panie rys
No niestety szkole już mam z 10lat za sobą a i na 4 i 5 się latało więc się nie zgodzę że mi nie szło ????a do tego miałem nauczycieli z powołania
A co do tych 25 godzin na tej połowie etatu to nasówa się myśl że na tych pół etatu chcą jeszcze podwyżek za co? Że przekazują połowę wiedzy? Czy za mało im kasy wpada z korepetycji? A może protest przeciw braku paragonów za korepetycje?
Bardzo prosta sprawa
Koreoetytorzy się rozliczają z dodatkowego dochodu i są pieniążki na podwyżki ????????
Wilk syty i owca cała ????
0 0
Popieram nauczycieli. Rzad PiSu mówił w grudniu że nie ma kasy. W lutym Prezes Kaczyński sypnął obietnicami dla wszystkich, mówił kasy jest w bród. No to nauczyciele sprawdzają.
Poza tym jak to taki miód to zawsze można sie przyjąć do szkoły.
System oświaty w Polsce jest atrapą:
1. Do 18 roku przymus nauki, nawet za komuny był do 16 r.
2. Nauczyciel w 1 klasie ma uczniów zdolnych , z deficytami,słabych , upośledzonych., ma z wszystkimi pracować.
Do kogo ma się dostosować.
3. Szkoły średnie przyjmują wszystkich nawet nie potrafiących porządnie pisać i liczyć. Bo muszą zapełnić klasy.
Starsi pamiętają że dawniej do Liceum i Technikum szło się z co najmniej dobrymi ocenami.
4. Jak uczeń nie chce się uczyć to nauczyciel nawet kijem go nie zmusi.
5. Papiery sprawozdania i inna badziewna dokumentacja to codzienność szkoły.
Można by tak pisać w nieskończoność ale puentą jest żeby każdy obejrzał ,, Dzień Świra"
Tam jest najprawdziwsza prawda.
To że nauczyciele Budowlanki nie wzięli udziału w referendum to świadczy że boja się . Tylko nie wiadomo kogo,
Tak że ich bym pominął przy podwyżkach jeżeli takowe nastąpią.
I na koniec akcent lekko polityczny. Rząd PiSu mówił że kasy jest w bród, wystarczy nie kraść, Dalszą część każdy sobie dopowie.
0 0
Z nieoficjalnego źródła, ponoć podwyżka ma być, ale z pominięciem tych co nie przystąpili do protestu
0 0
Nauczyciel nic nie musi bo mu zapewnia to karta nauczyciela jego najwyższe dobro. jak chce to może.
0 0
-100 dni wolnego w roku szkolnym 2018/2019
-18h pensum godzin tygodniowo
- praktycznie nieusuwalny z zawodu dzięki karcie nauczyciela
- dofinansowanie do dokształcania się
- dodatek wiejski ok 10%
- dodatek za trudne warunki pracy ok 20%
- raz na 10 lat prawo do płatnego rocznego urlopu
-praca w przyjaznych warunkach
- ulga na komunikację PKP
0 0
Do Przeciw: Karta nauczyciela? A co takiego zapewnia? Mniejszą pensję po 5 latach studiów niż nie ubliżając nikomu kasjer w markecie na dzień dobry?
Do Annnna: Zawód zmienić? Masz rację, a Twoje dzieci będzie uczył spawacz, malarz i producent wyrobów regionalnych.
0 0
Nie, moje dzieci bedzie uczył nauczyciel z pasją i zrozumieniem dziecka a nie taki pretensjonalny jak ty. Niech zlikwidują kartę nauczyciela i dadzą podwyżki tym co się chce. Wtedy będę za. Lepiej być malarzem z pasją niż nauczycielem z wiecznym niezadowoleniem ale malarz nie ma 3 miesiące wolnego.
0 0
Czas wypowiedzieć konkordat. Popieram strajk nauczycieli.
0 0
Do internauty Kawka:
- proszę wymienić daty tych 100 dni wolnych w roku szkolnym 2018/ 2019
- 18h to lekcje przy tablicy, a lekcja to tylko efekt końcowy, dla porównania czy gotowy film trwający 2 godziny to cała praca aktora?
- owszem można liczyć na dofinansowanie na dokształcanie się, np. w mojej szkole ok. 60 zł rocznie
- dodatek wiejski został zlikwidowany
- nie ma czego takiego jak dodatek za trudne warunki pracy!
- nie ma płatnego rocznego urlopu, jest urlop dla podratowania zdrowia dla ludzi chorych, zresztą ograniczono mocno możliwość korzystania z niego
- praca w przyjaznych warunkach, potraktuje to jak żart, ma Pan/Pani do wyboru: lekcje w zawodówce z trudną młodzieżą lub 20 minutowy dyżur na piętrze dla nauczania początkowego. Zapraszam!
- ulga na komunikację PKP, owszem jest ale nie na wszystkie połączenia (nie na intercity), tylko lokalne przy bilecie miesięcznym,
Następnym razem przed zamieszczeniem komentarza proszę zapoznać się z faktami.
0 0
Kiedyś jak się chciało kogoś przekląć, to mówiono OBYŚ CUDZE DZIECI UCZYŁ. I coś w tym jest, zwłaszcza obecnie. Pewnie że są nauczyciele, którzy nie nadają się do tej pracy. W każdym zawodzie znajdzie się miernota ale jest dużo wartościowych i mądrych nauczycieli. Za swoją ciężką pracę muszą dostawać godziwe wynagrodzenie. Muszą upominać się o swoje, bo nic nie dostaną jak będą cicho. Strajk to sprawdzona metoda.
0 0
Wiem z doświadczenia, że jak nauczyciel chce nauczyć w szkole, stara się, żeby uczeń nie musiał iść na korepetycje to przychodzi rodzic z awanturą i pretensjami, że nauczyciel za dużo wymaga, że za dużo chce od dzieci, że absolutnie syn/córka nie może zostać po lekcjach choćby na kilkanaście minut, bo ma iść do domu. Niektórzy rodzice wspaniale potrafią podciąć skrzydła każdemu nawet bardzo chętnemu do pracy nauczycielowi, niestety.
Przykro jest czytać większość tych komentarzy, gdzie opluwa się nauczycieli - ludzi, którzy każdego z tu piszących nauczyli pisać, czytać, liczyć, pokazali świat. Łatwo wiesza się psy na nauczycielach nie mających o ich pracy zielonego pojęcia.
0 0
Im to się chyba w d.....ach poprzewracało tak im źle mają wolne 2-mc wakacji Płatne ferie 2-tyg.Płatne i wiele innych wolnych dni w roku Też Płatne.Narzekanie na ciężkie warunki pracy w ciepełku,zapraszam na tydzień np.do zakładu ślusarskiego lub innego gdzie pracują urządzenia.Za korepetycje biorą nie małe pieniądze nie wystawiając rachunków ani paragonów a pieniądze są nieopodatkowane,to jest okradanie budżetu Państwa i w dodatku jeszcze żądają podwyżki natychmiastowej bo jak nie to będzie strajk.Mnie jak zarobki nie pasowały to zmieniałem pracę na inne lepiej płatne i nie w swoim zawodzie a pracy na rynku nie brakuje jest jej do wyboru do koloru.
Na miejscu Rządu to bym za te wolne dni powyżej 2-tyg.dałbym URLOPY bez płatne minus 500+ i niech se idą dorobić do wypłaty gdzie chcą i będą na takich warunkach jak wszyscy którzy pracują i nie strajkują a potem dać im te podwyżkę 1000 zł i będzie git.
0 0
Są nauczyciele którzy nie pracują w szkole, dają korepetycje i wychodzą w miesiącu na tym lepiej. Nie dziwię się. Dziwię się, że Ty nie zaczniesz udzielać korepetycji po pracy :D albo nie zaczniesz uczyć w szkole :D
0 0
Widać dziewczyno, że mało o życiu wiesz i dzieci nie masz. Sama sobie przeczysz. Piszesz, ze nauczyciel ma zmienić zawód a za chwilę ze Twoje dzieci będzie uczył nauczycie z pasją. Za 1800. Życzę powiedzenia. 3 miesiące wolnego? Skąd to wzielas. Rozumiem ze ktoś, gdzieś ci cos powiedział a Ty bezrozumnie to powtarzasz nie starając się sprawdzić jak jest naprawde. Weź się dowiedz jak pracuje nauczyciel a nie opowiadaj bajek. I nie jestem nauczycielem, na szczęście.
0 0
Proszę mi wytłumaczyć, jak się to ma do pensji księdza powyżej 5 tys. w skarbówce. Po kiego grzyba taki tam etat na koszt podatnika. Nadajecie na nauczycieli, a tolerujecie pobory za nic.
0 0
Niech się wezmą lepiej do pracy a nie strajkują bo dzieci rodzice muszą w domu uczyć a im całe życie mało!!!!
0 0
Mam sposób na znalezienie pieniędzy na podwyżki dla nauczycieli,przecież w powiatach w całym kraju i w Tatrzańskim są ośrodki ZNP które są nie rentowne i trzeba do nich dokładać ogromne pieniądze żeby je utrzymywać a więc należy je sprzedać żeby nie dokładać do nierentownego interesu z naszych podatków i będą pieniądze na podwyżki dla nauczycieli.A kto będzie chciał wyjechać sobie na wczasy może sam sobie wynająć pokój w pensjonacie lub w hotelu i zapłacić za pobyt a nie liczyć na zniżkę/darmochę,niech płacą jak każdy z nas.
0 0
a najbardziej przepracowani są nauczyciele WFu.. rzucić piłkę i iść do swojego kantorka... im się należy po 5000 zł na miesiąc.. tak się muszą przepracowywać, przygotowywać do zajęć... Dać podwyżkę, ale zakaz prowadzenia działalności, bez możliwości pracowania równolegle w innych firmach czy to na umowę o pracę czy umowę zlecenie.. skoro tacy przepracowani są.
0 0
Do wszystkich , którzy zazdroszczą nauczycielom pensji, wolnych dni i całej Ich cudownej roboty. Dzisiaj w nocy PiSejm uchwali nowelizacje karty nauczycielskiej i bez lat nauki, ciągłych kursów i doszkalań będzie można zostać nauczycielem. Pozwoli to mimo strajku przeprowadzić egzaminy, jeżeli oczywiście zgłosicie się do tak cudownej pracy, a wasze dzieci w końcu będą uczone przez nauczyciele z pasją i zaangażowaniem. Obecni belfrowie - lenie, którzy wymyślili sobie strajk, pewnie z nudów pójdą na zieloną trawkę. Ale to dopiero jutro. Do tego czasu, jeżeli ktoś był za głupi żeby zostać nauczycielem, jest też za głupi żeby komentować ich prace. Sam na szczęście nie zdecydowałem się na męki z głupimi rodzicami przeciętnych uczniów. I to była najlepsza decyzja w moim życiu.
0 0
@szacun dla nauczycieli. Czy może się zdarzeć po tej nowelizacji, że uwielbiany zawód przez PIS ksiądz, będzie uczył matematyki lub innego przedmiotu?
0 0
Nauczycieli kompletnie pogieło. Ja żeby zarobić wysokość pensji nauczyciela muszę robić po 9 godzin dziennie i jeszcze w sobotę, a on tylko tylko 18 godzin w tygodniu. Jeszcze zajeść dodakowych nie chcą prowadzić bo lepiej jest iść na korepetycje i kroić rodziców bo w szkole ich nie są w stanie nauczyć na lekcji.Totalna porażka w dzisiejszych czasach tylko kasa, a nikt nie troszczy się o takich pracowników np. jak piekarze.
0 0
@Normalny. Zerwać konkordat, będzie normalnie.
0 0
Jako byłemu absolwentowi "Budowlanki" jest mi wstyd za taką postawę nauczycieli. Pewnie nie uczą już tam nauczyciele, którzy mnie uczyli, bo nie wierzę, że tamci wstrzymali by się od głosu, a tak traktuję nie oddanie głosu w referendum. Uważam, że w każdej sprawie trzeba mieć zdanie. Nieoddawanie głosu lub wstrzymywanie się od głosu jest cechą definiującą miernoty moralne i intelektualne.
0 0
@Normalny
Są wolne etaty w szkołach, zatrudnij sie
0 0
Jestem nauczycielem (z pasją) od 30 lat. Wszystkim życzyłbym takiej satysfakcji z pracy jaką miałam ja. Urodziłam i wychowałam 4 własnych dzieci, teraz są już dorosłe, każde wykształcone i wszyscy pracują zawodowo dośc dobrze zarabiając. Gdybym dzisiaj namawiała któreś z nich, aby zostali nauczycielem, wyśmiali by mnie. W dobie pogoni za pieniądzem nikt ambitny, raczej nie zechce wykonywać tego zawodu... Chyba, że to kocha. Boje się, że za chwilę nie będzie miał kto pracować z dziećmi, uczyć ich kultury, życia..., przecież nie będą tego robić zbyt zajęci rodzice, a nauczycieli może zabraknąć...
0 0
A czy wszyscy, którzy dają po cichu korki, odprowadzają podatek do Skarbówki?A jest ich trochę..
0 0
@korki . PO co w skarbówce ksiądz siedzi za 5000 PLN.
0 0
naprawdę tak żle maja nauczyciele? to czemu w szkołach pracują całe rodziny z pokolenia na pokolenie , dyrektor z zona synowa syn, przyjaciółka bratanica kochanek przyjaciółki . od lat nikt spoza zaklętego kręgu pracy w szkole nie znajdzie.
A zarobki :nadgodziny ,premie ,nagrody trzynastki. Widzieliście pity nauczycieli ,ja tak, średnio ponad 4 tyś miesięcznie na łapkę, pokażcie pity a nie ściemniajcie tym 1800, ilu tyle zarabia 4 % nauczycieli???
rodzinne biznesy nastawione na zyski
0 0
Idiotyzm w biznesie pracujom cale rodziny tak wyglonda szkola
0 0
Na początku zamiast oceniać, że nauczyciel zarabia 4 tys. zł., trzeba się zastanowić ile lat musiał pracować na taką pensję, bo żaden początkowy nauczyciel przez dobrych kilka lat takich pieniędzy nie będzie otrzymywał. Droga awansu zawodowego w przypadku tej grupy pracującej była długa, a teraz jest jeszcze dłuższa. Tak więc osoby, które piszą tutaj jak dobrze nauczyciele zarabiają, mają szczęście, że znają takich. Płatne wakacje i ferie? Zapraszam do szczegółowego rozpisania wytycznych na poszczególne stopnie i ułożenie całego programu z konspektami dla każdej klasy. Do tego dochodzą egzaminy poprawkowe i rady w szkole, które UWAGA są od sierpnia. Tak więc wakacje nie są całkiem wolne, a tutaj podane jest tylko kilka przykładów tego co nauczyciel musi robić.
Jeśli chodzi o rodziny pracujące w szkole, to faktycznie taki proceder ma miejsce i z tym powinno się walczyć, jak również z tym, że rodzice uczą swoje dzieci.
Kolejną sprawą są korepetycje. Drodzy rodzice, to nie jest tak, że nauczyciel zawsze jest zły. Są tacy, którzy nie potrafią uczyć i to powinno być weryfikowane, ale czasem jest tak, że dziecko ma problemy z materiałem, a przy 30 osobach w klasie nie da się mieć indywidualnego nauczania z każdym uczniem. Niestety mamy przepełnione klasy i to jest główny problem. Gdybyśmy mieli klasy 10 osobowe, to z każdym uczniem taki nauczyciel mógłby pracować. Rozwiązaniem w dzisiejszych czasach są darmowe lekcje dodatkowe (organizowane w szkole w bibliotece, albo na świetlicy), na których uczniowie (za darmo), którzy mają problemy mogą przyjść i nauczyciel im wytłumaczy drugi raz materiał, albo poćwiczy to z czym uczeń ma problem. Jeśli komuś nie podoba się fakt, że udzielają korepetycji, to nie ma potrzeby zapisywać dziecka na te zajęcia. Jak wyżej jest napisane, istnieją też lekcje darmowe w szkole, ale większość rodziców nawet o tym nie wie, bo często się nie interesują.
Jeśli dziecko ma problem z nauką, bo wszyscy nauczyciele są źli, to jest naprawdę dużo szkół. Czy wszyscy rodzice uczą swoje dzieci? Uczniowie muszą ćwiczyć materiał, a jeśli moje dziecko nie rozumie czegoś to dla mnie jest normalnym, że tłumaczę na spokojnie w domu, bo może w klasie było za szybko itp. Nie róbmy też aniołów z uczniów, ponieważ nie zawsze są "super grzeczni", co się przekłada na poziom wiedzy. Zawsze można podejść do nauczyciela i porozmawiać, co się dzieje, czy może pomóc. Myślę, że duża część nauczycieli pomoże. Może bardziej skupią się na danej osobie na lekcji, albo na świetlicy wytłumaczą i rozwiążą zadania.
Czy nauczyciele odprowadzają wszystko do Skarbówki? Moje pytanie jest inne. Czy wszyscy, którzy jakkolwiek dorabiają, a nie wierzę że takich tu nie ma też się siebie o to pytają? Czy społeczeństwo polskie XXI w. naprawdę jest tak idealne, że w niczym nie oszukuje państwa czy skarbówki. Większość ludzi na boku dorabia i będzie dorabiać, ale się do tego nie przyzna, oczerniając innych. Część nauczycieli faktycznie odprowadza podatki, zwłaszcza jeśli działają poprzez platformy na internecie, albo mają zgłoszoną działalność. Czy powinniśmy pozbawiać te osoby dodatkowego źródła dochodu? Nie, bo większość całego polskiego społeczeństwa dorabia.
Jeśli tak łatwo potrafimy krytykować osobę, która pracuje (w tym przypadku) w szkole i nie ma wiedzy, nie umie uczyć, to można zaprosić tych z rodziców, którzy uważają że zrobią to lepiej. A poza tym jeśli tak prosto jest oceniać, że ktoś nie ma wiedzy itd, to nie wiem w czym problem z korepetycjami. Skoro potrafią Państwo tak w pełni uzasadnić swoją ocenę, tzn. że mają wiedzę w tym zakresie i mogą uczyć swoje dzieci (nie mówię tutaj do wszystkich rodziców, bo oczywiście są tacy, którzy mają zdrowe podejście do nauki).
Praca nauczyciela rzadko jest w pełni przyjaznych warunkach, a faktycznie w trudnych. Rodzice mają problemy z dzieciakami w domu, a w szkole jest kumulacja kilku takich osób w klasie. Część nauczycieli nie musi być zwalniana, bo sama odchodzi nie dając rady psychicznie wytrzymać. Jeśli mamy płacić uczniom za depresję, bo muszą się nauczyć (tak, oceny nie są darmowe, istnieją kryteria na poszczególne oceny, które trzeba spełnić, żeby ją podwyższyć) to płaćmy nauczycielom, którzy mają traumę, bo uczniowie się nad nim znęcali.
Każdy może strajkować i walczyć o lepsze życie. W Polsce przyjęło się, że każdy kto strajkuje jest zły i każdego trzeba krytykować. Dlaczego tylu z Nas nie potrafi stanąć z tej drugiej strony i się zastanowić jak to jest. Nie bezmyślnie słuchając głupich plotek czy wywodów, ale właśnie wejść w daną rolę. Każdy kto chce krytykować jakikolwiek zawód, nie wie tak naprawdę z czym pracujące się styka i najlepiej mu krytykować.
0 0
Nie dodałam kwestii odnośnie 18, 25 godzin w pracy. Ja się chętnie zatrudnię w takiej pracy. Tylko liczmy czas w szkole + przygotowanie kartkówek, sprawdzianów, materiałów do lekcji, potem sprawdzenie wszystkiego, do tego opracowanie różnych metod, żeby uczniowie się nie nudzili. Sprawdzenie zadań, zeszytów, wypracowań, referatów itd. itd., do tego koło zainteresowań i świetlica. Chcę mieć kiedyś tylko te 25 godzin w pracy.
0 0
...a co na to zakopiańskie władze? W innych miastach zorganizowana jest opieka dla uczniów klas I-III. Nikt nie myśli o tym co mają zrobić rodzice!
Od 08.04 strajk do odwołania, od 15.04 szkoły zamknięte - egzaminy, od 18.04 przerwa świąteczna oraz 23.04.
...19.06 zakończenie roku szkolnego do 30.08.
Przerwy świąteczne, ferie, 2,5 miesiąca płatnych wakacji - żyć nie umierać!!!
Dajcie nauczycielom - ale niech szkoły zrobią w wakacje dyżury. Co ma zrobić rodzic, najlepiej nie pracować, by móc opiekować się dzieckiem gdy szkoły mają wolne.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz