Jutro rano okaże się ilu nauczycieli rzeczywiście przystąpi do akcji protestacyjnej. Dopiero wówczas każdy z nauczycieli opowie się formalnie czy strajkuje czy przystępuje do pracy.
Przypomnijmy, że po referendum na Podhalu do poniedziałkowego strajku ma się przyłączyć zdecydowana większość szkół. W Nowym Targu, w mieście i gminie, oraz w Krościenku nauczyciele wszystkich szkół, a nawet jednego przedszkola, chcą przystąpić do protestu. Spośród 99 szkół z 11 gmin, jakie obejmuje swym zasięgiem nowotarski oddział Związku Nauczycielstwa Polskiego, 67 placówek brało udział w referendum, a 57 przystąpi do strajku. W placówkach aż 80 proc., a w wielu nawet 100 proc. nauczycieli opowiedziało się w referendum za akcją. Jedyną gminą, w której strajku nie będzie w żadnej szkole, są Łapsze Niżne.
Mt
2019-04-08 17:01:43
Życzę wszystkim nauczycielom żeby osiągneli to o co strajkują a może z dodatkami jeszcze za uszczerbki na zdrowiu psychicznym po kontakcie z co niektorymi rodzicami których poziom reprezentują co niektórzy w komentarzach:)) @Matka prawda boli ale prawda to prawda. :)
Matka
2019-04-08 15:34:05
Nie trafiles w sedno. Tak się składa że wogole nie trafiłeś w niczym, podejrzewam że nie tylko tu, ale w swoim życiu również. Nie mam ochoty na dalszą wymianę zdań, bo to do nieczego tutaj nie prowadzi. Swojego zdania nie zmieniam. Nie popieram nauczycieli strajkujących. Szczerze wątpię żebyś był rodzicem. Mam nadzieję, że nauczyciele poniosą konsekwencje za ten strajk. Zarówno finansowa jak i kadrowa. To tyle. Mt idź się wyzywac teraz w komentarzach na innych artykułach bo widzę że bardzo aktywny jesteś.... Chyba za dużo masz teraz czasu... W pokoju nauczycielskim.
Mt
2019-04-08 15:18:16
@Matka też jestem rodzicem dzieciaków, tak sie składa że nie mają problemów z nauką. Wracają ze szkoły, robią co do nich należy i mają wyniki. Nikt nie obwinia nauczyciela że czasu nie ma. Będę bronił nauczycieli bo wiem jak cieżką pracę mają, z roku na rok jest gorzej bo z roku na rok rodzice są coraz bardziej roszczeniowi a coraz mnie wymagają do dzieci. Słysze na zebraniach co jeden z drugim opowiada i się włos jeży jakie problemy mają co niektórzy. A co lepsze im bogatszy rodzic tym wiecej ma problemów ze szkołą.
Mt
2019-04-08 15:13:36
:))) @Matka.. trafiłem w sedno?:) hehehe... zabolała cię prawda co? Jakie ty możesz mieć doświadczenie swoje skoro taka biedna i poszkodowana jesteś że twoje dzieci muszą odrabiać lekcje po szkole i nie macie dla siebie czasu. Myślałby kto że potrzebujesz tego czasu. Widać że jesteś młodą mamusią i prawdopodobnie miałaś problemy w szkole skoro tak oceniasz prace nauczycieli bo niewiele pojmowałaś z tego co do ciebie mówili. Chcesz żeby nauczyciel poświecał cały swój czas dla twojego dziecka i robił to za półdarmo a sama go nie masz dla niego. Rodzic który reprezentuje coś sobą nigdy nie skoczy na nauczyciela bo ma do niego szacunek i potrafią rozmawiać ze sobą. Co innego rodzic który nie zajmuje się swoim dzieckiem...oooo jaki żal wtedy.. Wtedy to samo siano z butów wychodzi...Jaki nauczyciel jest zły i podły...naprawdę mi cie szkoda:).
Matka
2019-04-08 14:25:27
Do Mt kimkolwiek jesteś, jesteś żałosny i na 100 procent nie masz ani rodziny ani dzieci. Tylko ktoś tak nieszczęśliwy, niespełniony, samotny, sfrustrowany i ograniczony umysłowo może pisać takie bzdury. Ktoś kto wie że niewiele może w swoim życiu zmienić, bo przez swój wstrętny charakter i prawdopodobnie wygląd obudzil się z ręką w nocniku i żal ma do całego świata na swoje położenie tylko nie do samego siebie. Uwierz mi ze poświęcam swojej rodzinie więcej czasu niż jesteś to w stanie sobie wyobrazić, a wszystko co napisałam o sytuacji uczniów i rodziców wzięłam ze swojego doświadczenia. Tragedia... Ale cieszę się że Mt napisał jak widzą rodziców nauczyciele, bo to wiele tłumaczy skąd tak niskie poparcie maja u rodziców. My sobie zdajemy z tego sprawę dlatego nauczycieli nie popieramy.
U
2019-04-08 14:23:46
@Mt to się uśmiałem skąd ty jesteś? Napisz proszę chętnie się umowie z tobą to mi pokażesz tych niedożywionych bez obiadu i kawy nauczycieli .
Osobiście składałem się na koniec roku na nowy ekspres do kawy żeby bidusie nie pili parzonej .
Mt
2019-04-08 14:19:58
Panie @U tak się składa że nie jestem nauczycielem ale doskonale znam ich środowisko pracy w przeciwieństwie do ciebie i reszty która wypowiada się nie mając zielonego pojęcia o pracy nauczyciela. Szacunek..hmmm. To słowa powinni się najpierw nauczyć rodzice niektórych dzieciaków a później przekazać to dzieciakom a jeszcze wcześniej nauczyć się kultury osobistej. Na zebraniach najwięcej to widać. Życzę ci żebyś był tak zadowolona z życia jak ja:). O autorytet nie muszę się martwić:).
Mt
2019-04-08 14:07:54
jeszcze jedno @Matka. Zróbmy wzrost wynagrodzeń dla wszystkich proporcjonalnie do wiedzy którą mają to okaże się że 3/4 tu skaczących po nauczycielach mało że powinno dopłacać do swojej pensji żeby ją wogóle dostać. Chcesz rozliczać nauczyciela z wiedzy jaką przekazał to rozlicz swoje dziecko z tego ile tej wiedzy pochłonęło na lekcji słuchając co się do niego mówi. Mierzmy proporcjonalną miarą!!!
Mt
2019-04-08 13:59:17
@Matka proponuje czytaj mniej głupich gazet i portali które przedstawiają nauczycieli w złym świetle. Praktycznie każdy nauczyciel ma dziś swoje dzieci więc jest równocześnie rodzicem jak i nauczycielem. W tym czasie kiedy ty piszesz te swoje wyimaginowane bzdury to nauczyciel poprawia prace twojego dziecka zamiast zająć się swoim jak rodzic. Połowa Was widzi nauczyciela jako nieroba pracującego po 5 godzin dziennie a najwięcej mają do powiedzenia matki które zamiast zająć się swoimi dziećmi to szukają winnego w nauczycielu że nie nauczył. A czy patrzysz dziecku w zeszyt jak wraca ze szkoły? owszem, przed zebraniem samym i wtedy masz wielki żal do nauczyciela no bo za co bierze kase skoro gówniarz nic nie umie. Powiem ci za co. Za to żeby nauczyć twoje dziecko wszystkiego tego czego ty niechcesz go nauczyć poczynając od wychowania kończąc na wiedzy. Siedzisz po godzinach w pracy i pracujesz drugi etat za free poprawiając prace? więc po co się wypowiadasz nie mając o tym kompletnie pojęcia. Najwięcej szczekają tu matki i rodzice którzy o swoich dzieciach nic nie wiedzą bo całe dnie spędzają u koleżanek na pogaduszkach i u manikiurzystek. Zainteresuj się swoim dzieckiem i popatrz mu w zeszyt czasem, być może nie umie bo nie notuje na lekcji a niejednokrotnie nie ma odrobionych lekcji bo sam rodzic nie dopilnował tego by się nim zajęło. I coś jeszcze. Kiedy ty pijesz swoją 7 kawkę i palisz papieroska na tarasie to nauczyciel użera się z pyskującym "bachorem" który nie ma za grosz szacunku do człowieka a kawy nie pił od rana nie mówiąc o obiedzie!!!
U
2019-04-08 13:49:24
@Mt widzę że ubodło czyżby Pan( Pani) nauczyciel bez autorytety, niestety na to trzeba sobie zasłużyć a nie zganiać na niedobre dzieciaki. Nigdy nie twierdziłem ze wszyscy nauczyciele są źli ale pora zrobić miejsce młodym którym się chce uczyć. Pora na emeryturę a może zmianę pracy? Chyba lepiej niż być ciągle niezadowolony z życia.
medea42
2019-04-08 13:34:57
NAUCZYCIELE!1
Czy twierdzenie Pitagorasa się zmienia co roku że się musicie dokształcać?Czy zasady gramatyki się zmieniają ?
Czy nie możecie tych godzin (40 w tygodniu) spędzać w miejscu pracy? Biurko, czerwony długopis się zawsze znajdzie.Nie musicie po nocach pracować
Słychać wycie? znakomicie!!
Matka
2019-04-08 13:33:50
Do Mt jako matka 3 dzieci mam inne zdanie. Od dłuższego czasu widać że to uczniowie są dla nauczycieli, a nie nauczyciele dla uczniów. Nauczyciele maja prawo do kilku godzin pracy dziennie, mają prawo do odpoczynku, mają prawo do wolnych weekendów, do ferii i wakacji, do rocznych urlopów na podratowanie skolatanych nerwów, do strajku, do szacunku, do wysokiego wynagrodzenia. A my??? Do czego my mamy prawo? My jako rodzice i nasze dzieci? Czy nie mamy prawa do efektywnych zajęć w czasie których dzieci coś więcej wyniosą niż oglądanie filmow na projektorze? Czy nie mamy prawa do zajęć dodatkowych w których słabsi uczniowie będą mieć szansę na wyrównanie się z lepszymi??? Czy nie mamy prawa do wolnych popołudni spędzonych wspólnie z rodziną a nie odrabianie i utrwalanie wiadomości których nie umieli przekazać nauczyciele w czasie zajęć? Czy nie mamy prawa wydać pieniążki na rozwijanie hobby i pasji zamiast pod stołem pakować je w kieszeń nauczyciela za korepetycje??? Czy nie mamy prawa aby w spokojnej atmosferze nasze dzieci przystąpiły do egzaminu, który niejednokrotnie zadecyduje o jego dalszym życiu??? Uważam, że wzrost wynagrodzeń powinien być proporcjonalny do wzrostu skuteczności i efektywności pracy nauczyciela. Do wyników jego uczniów. Gdyby każdego nauczyciela rozliczano z wiedzy jaka przekazał uczniowi połowa pseudonauczycieli straciłaby pracę. Ciekawa jestem jak im smakowała dzisiejsza kawa w pokoju nauczycielskim??? Czy mieli jakiekolwiek wyrzuty?? Czy dziś zyskali większy szacunek do swojej osoby i swojego zawodu?
Mt
2019-04-08 13:10:37
Panie @U tak się składa że siedzą po godzinach bo na lekcjach zamiast słuchać to zajmują się czym innych lub co gorsza błaznują, to nie czasy dawne gdzie uczeń siedział na lekcji i słuchał i coś z tej lekcji wynosił. Obecnie dzieci są rozpuszczone przez rodziców a nauczyciel w domu jest obgadywany przez rodzica. Jaki autorytet ma mieć w oczach ucznia? Najciekawsza lekcja jest niczym jeśli dzieciak zamiast słuchać to rozpuszczony błaznuje przed resztą klasy. W każdej klasie tacy są. Na zebraniach rodzice robią wielkie oczy i skaczą po nauczycielach a przecież dziecko nie przynosi zachowania takiego ze szkoły a z domu.
U
2019-04-08 11:57:44
Panie @U dwójka dzieci w wieku szkolnym, pensjonaciku nie posiadam na świetlice dzieci nie uczęszczają . Po szkole muszą siedzieć nieraz do późnych godzin przy lekcjach bo nauczyciel nie potrafił przekazać na lekcji. (Dzieci nie są tępe )nie wspominając o przedmiotach takich jak np. Muzyka itp.gdzie zazwyczaj oglądają na lekcji filmy. Większość nauczycieli jest wypalona zawodowo podwyżka tu nic nie zmieni, szkoła to poczekalnia do emerytury.
Mt
2019-04-08 10:58:36
@Bukowion zazdrościsz nauczycielowi to trzeba było sie uczyć, skonczyć studia i zrobić stopnie awansu. NIe, ty siedzisz w swoim pensjonaciku przed telewizorkiem i pouczasz nauczyciela nie mając pojęcia o jego pracy. Sam możesz dawać korepetycje jeśli potrafisz ale jak widać nie masz pojęcia więc zazdrościsz. Chyba zapomniałeś że nauczyciel oprócz poprawy prac wychowuje twojego dzieciaka, tak wychowuje bo sam wychować go nie potrafisz!. Uczy go kultury i szacunku do drugiego człowieka bo z domu go nie wynosi bo tam go nie ma!!. Za nim powiesz cokolwiek o nauczycielu to stań przed lustrem i pomyśl jak sprawdzić żeby twoje dziecko nie bylo tak tępe jak ty!!
Mt
2019-04-08 10:48:06
Połowa piszących komentarze i plujących jadem na nauczycieli to cepy z pensjonacików którzy nawet dzień dobry powiedzieć nie potrafią a jadą po nauczycielach. Szkoła to nie przechowalnia dzieci, stać cie na pensjonacik to sobie zatrudnij opiekunkę jeden z drugim. Trzymacie dzieci do ostatnich godzin w szkole na wszystkich mozliwych zajęciach bo macie darmowe opiekunki w postaci nauczycieli!!. @Nikt ty kiedy pierdzisz w stołek to nauczyciel poprawia prace twojego niewdzięcznego dzieciaka a piszesz o urlopach i dniach wolnych nauczycieli!.@ Nauczyciel podający się za nauczyciela - są ludzie którzy uczą z pasją i osoby zatrudnione dla świadczeń właśnie z pensjonacików którzy wogóle w szkole znaleźć się nie powinni. Pouczasz nauczycieli o szacunku a sam go nie masz. Naucz swoje dziecko szacunku do nauczyciela to będzie mieć ono szacunek do ciebie!.@ zle sie dzieje pamietaj że szkoła to nie darmowa opieka społeczna dla dzieci. Ten strajk jest też po to żeby twojej dziecko było wyuczone na poziomie i znacznie wyższym od tego który sam reprezentujesz. Nie powołuj się na strajk kosztem dzieci tylko zajmij się swoim dzieckiem jak przystało na rodzica!!
Nikt
2019-04-08 09:40:49
@popieram nauczyciel też rodzic 500+ również dostaje komentarz mocno nietrafiony (a przepraszam nauczyciel to misja na pewno się zrzekł )
ps. Na Olczy nawet siostry zakonne w przedszkolu strajkują :)
popieram
2019-04-08 08:31:44
Pisowski skowyt czas zacząć :))))
Ten durny naród zamiast stanąć murem za nauczycielami i wspierać ich w proteście potrafi tylko pluć jadem bo nie daj Boże będą mieć więcej pieniędzy od innych. Ale jak 500+ się chciało dostać to było bardzo dobrze, tak? Wtedy siedzieliście cicho i nikt nie mówił o darmozjadach i nierobach. Oni domagają się godnej płacy i szacunku za swoją ciężką pracę, a nie daniny za nic nie robienie. Podobno jest tak wspaniale, morawiecki , szydło, kaczyński i cała propaganda pisowska trąbią od rana do wieczora w tvpis jak to jest wspaniale, jacy jesteśmy bogaci, ile to pieniędzy jest wszędzie. No to nie ma co się dziwić że ludzie chcą podwyżki skoro jest tak z czego rozdawać.
To nie nauczyciele są winni tego strajku tylko pis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! To rządzący są odpowiedzialni za taki stan bo to na nich spoczywa obowiązek zapewnienia godnych warunków pracy i wynagrodzeń.
A pisowskim fanatykom proponuję trochę przejrzeć na oczy i zastanowić się jak jesteście każdego dnia otumaniani propagandą sukcesu. Czemu strajkują nauczyciele, służby mundurowe, służba zdrowia, rolnicy itd. Bo może wcale nie jest tak wspaniale jak Pan morawiecki wam mówi co rano z tvp info.
Hipokryzję i zakłamanie pis widać jak na dłoni ale jak powiedział pisowski funkcjonariusz Pan jacek kurski z waszej pisowskiej telewizji " ciemny lud to kupi"
Nie odpuszczajcie Nauczyciele!!!!!
Nikt
2019-04-08 08:19:18
Jeszcze jedna dość istotną rzecz.
Nauczyciel pracujący w szkole, w której przewidziane są ferie, ma praw do urlopu wypoczynkowego w wymiarze odpowiadającym okresowi ferii i czasie ich trwania. W efekcie przysługuje mu ponad 70 dni wolnego: 14 dni ferii zimowych oraz wolny cały lipiec i sierpień w czasie wakacji letnich.
Nauczyciel
2019-04-08 08:18:16
Nauczyciel. Kim on jest ?? Jest taka sama oaoba jak inni pracujacy na ktorych normalni ludzie pracuja placa podatki itp. Kazda praca wiaze sie z opowiedzialnoscia tez mam bardzo odpowiedzialna prace tez chce podwyzke !!!!! Zawsze mozna zmienic prace na lepiej platna np. Budowlaniec, sprzataczki ich nikt nie trzyma na tym stanowisku wiec droga wolna. I niech nie zapominaja ze ich pracodawcami sa rodzice ludzie ktorzy placa podatki itp. Ale co tam nauczyciel dostanie 30% podwyzki a male firmy oddadza wiecej do budrzetu panstwa to jest polska. Jezeli chodzi o szacunek to na taki trzeba sobie zasluzyc a wiekszosc nauczucieli sie uwaza za nie wiadomo kogo !! !!!!!! Jak oni zachowuja sie wobec swoich kolegow z branzy chodzi o dyrektorow ktorych postawili pod sciana !? Jest bardzo duzo mlodych nauczycieli ktorzy by chcieli pracowac niech teraz zwolnia tych co strajkuja i zatrudnia mlodych ktorzy beda pracowac starac sie a nie wielkich zeiazkowcow
Bukowion
2019-04-08 08:00:15
Tyle godzin tygod iowo za taką pensje każdy by chciał. A opowiadanie, że przecież on jeszcze w domu pracuje-to wytłumaczcie mi jak to jest możliwe, że ma dwa etaty i jeszcze czas na korepetycje!??? To ich doba ma więcej niż 24 godziny??? Biedak, uprzywilejowana kasta speleczna, która "z powołania" debiluje i matoluje naszym dzieciom, bo to jest w szkole norma.
dziadek
2019-04-08 07:50:19
@ Lukos - i co dalej???????
Największą grupą zawodową opłacaną z pieniędzy podatników wcale nie są urzędnicy. Z badania przeprowadzonego przez Fundację Republikańską wynika, że są to osoby zatrudnione w systemie edukacji. Zostali do niej zaliczeni zatrudnieni w szkolnictwie powszechnym, wydzielonym, wyższym i w przedszkolach. Najwięcej etatów państwo opłaca w szkolnictwie powszechnym ? 366 800. Nie są to jednak najdroższe etaty. Najwięcej zarabiają zatrudnieni w szkolnictwie wyższym (11 262 810 000 zł/rocznie) i przedszkolach (4 906 070 000 zł/rocznie). Najsłabiej ? w szkolnictwie wydzielonym.
Zatrudnieni w edukacji generują także średnio największe koszty dla budżetu państwa. Na 589 770 osób przypada 41 341 210 000 zł z budżetu państwa, co daje *średnio na osobę 70 097 zł rocznie.*
źrudło - .gazetaprawna.pl
kierowca123
2019-04-08 07:45:49
w państwie pisu powoli nie daje się żyć. Na świnię jest 500 złotych ale na ludzi i system którzy uczą dzieci nie ma pieniędzy. Paranoja nie do obrony
Miejscowo
2019-04-08 07:06:27
Brawo Gmina Lapsze!!! Chochołów też nie strajkuje. Broniarz to stary komuch na usługach opozycji.
Posluguje się nauczycielami żeby obalić rząd. A nauczyciele naprawdę zle nie mają. Co powiedzieć o emerytach z glodowymy emeryturami? A co powiedzieć o niepełnosprawnych z 800 zl renty?
orfik
2019-04-08 06:17:18
Dziel i rządź nie ma to jak skłócić ludzi a niewolnicze stawki w tym kolonialnym państwie nadal będą obowiązywać .Jedni niewolnicy pogonią drugich dla kilku marnych groszy a yelita się cieszy bo dalej rządzi.
Polacy to tania siła robocza stojąca niżej niż emigranci z Afryki taka to demokracja i wolność!
Lukos
2019-04-07 23:59:11
Bardzo dobrze że strajkują. Rząd gra z ludźmi w bierki. Solidarność dawno się sprzedała. Jak może radny PiS być przeciw PiS...Zobaczycie komentujący pro Pisowcy że za brak kasy dla nauczycieli a dawanie swoim i obiecywanie kasy za krowy ten rząd już szybko poleci . Jutro w poniedziałek strajk nauczycieli i taksówkarzy a kolejne grupy czekają. Ludzie się budzą i tu na Podhalu też się obudzą i będzie koniec PiS...
zle sie dzieje
2019-04-07 23:39:32
Ci ktorzy maja , powinni dawac przyklad (poza rodzicami) naszym dzieciom
taka opinie sobie ksztaltuja ? Niechaj strajkuja ale ...
NIE KOSZTEM DZIECI !!! Jest to celowa ''zagrywka'' wpisana na dzien i czas egzaminow ,
Nie wymagajcie od dzieci szacunku dla was skoro sami go nie macie !
WSTYD !
sp
2019-04-07 23:36:52
Prawdziwy nauczyciel tak dziecka nie zostawi !!
Mama gimbazy
2019-04-07 23:26:56
Po porozumieniu rządu z Solidarnością Nauczycieli do ZNP i Broniarza żadne argumenty nie trafiają.
Zakuty beton dla których przekonania polityczne ważniejsze, jak uczniowie.
Wcale na lekcjach sie z tym niektórzy nauczyciele nie kryją, Młodzież potrafi punktować nawet kosztem uwagi.
Brak porozumienia to Niechęć do PiSu, która jest ważniejsza jak dobro uczniów.
Głosy z sieci.
"Nie popieram rządu PiS i nigdy nie będę Waszym wyborcą... Ale tego głupiego strajku także nie popieram, dlatego jako obywatel RP liczę na to, że rząd się nie ugnie nauczycielom, a wobec strajkujących pracowników zostaną wyciągnięte konsekwencje za zaniedbanie obowiązków..."
mól
2019-04-07 23:04:32
Analfabeci zawsze mogą zostać wróżbitami.
Koniec z karta nauczyciela
2019-04-07 22:55:35
Nieroby będą protestować ? Kartę nauczyciela zlikwidować korepetycja opodatkować ! Urlop tylko miesiąc ! Koniec z emeryturami wcześniejszymi ! Można tu jeszcze więcej wymianiac !
Mama gimbazy
2019-04-07 22:54:27
Strajk ma być bo to zapisane w programie wyborczym Platformy.
Dziecka niech w domu siedzą, a oni sie tym strajkiem wcale nie przejmują, ale swoje myślą . Egzaminy obstawimy sami. Bez łaski.