Las reklam po obu stronach jezdni nie tylko szpeci nasz region, ale odbiera nam i turystom to, co w nim najpiękniejsze - widok na Tatry. Z drugiej strony liczba billboardów, ich nagromadzenie i chaos, jaki tworzą, sprawił, że nie pełnią już roli informacyjnej, o co zapewne chodziło ich właścicielom. Władza nie radzi sobie z krajobrazem, weźmy się za to sami. 
Zwracamy się do Was - przedsiębiorców, restauratorów, hotelarzy, usługodawców - z propozycją. Jeśli usuniecie z zakopianki swoją reklamę, to dostaniecie od nas powierzchnię na nią w czterech wydaniach Tygodnika Podhalańskiego. Będzie kształtem podobna do Waszego billboardu, ale będzie też obok niej - jeśli wyrazicie na to zgodę - informacja, że dla dobra krajobrazu Podhala, Orawy, Spisza, Tatr, Beskidów i Pienin właśnie usunęliście swój przydrożny billboard. 
Jest tylko jeden warunek - trzeba nam udowodnić, że reklama stała jeszcze w maju 2019 roku i zniknęła, to wszystko. 
Czekamy na Was w naszych redakcjach w Zakopanem, Nowym Targu, Szczawnicy. Możemy też kontaktować się telefonicznie i mailowo. A zatem już od dzisiaj zaczynamy odsłaniać nasze kochane góry. 
Redakcja 
					
		
			
		
		
				
		
									
					
									
					
								
									
		 
		
		
		
		
		
			
			
				
					  Zenon
					  2019-08-27 09:59:28
				
				Jestem ze wschodniej Polski i bywam w NT i okolicach kilka razy w roku. Jest u was coraz gorzej z zaśmiecaniem przestrzeni tymi ogromnymi płachtami, ostatnio przodują w tym dwie chyba konkurencyjne przychodnie z tymi reklamami powiększania cycków i leczenia hemoroidów. Bałagan przestrzenny w Nowym Targu i okolicach jeszcze jest potęgowany przez tą prymitywną reklamę. Z utęsknieniem czekam aż reklama zewnętrzna zostanie radykalnie ukrócona, tak jak jest to np w Szwajcarii lub Niemczech.
			 
					
				
					  Jasiyk
					  2019-08-01 22:37:51
				
				A czy to ma sens? Bo już coraz mniej ludzi czyta papierowy tygodnik a w reklamy to już pewnie nikt nie zagląda.
			 
					
				
					  Pawel
					  2019-07-03 08:46:28
				
				Akcja usuwania reklam....a wczoraj przy drodze miedzy Rogoznikiem a Ludzmierzem 2 nowe reklamy term.....
			 
					
				
					  Edward
					  2019-06-07 07:56:35
				
				Jak to jest że na terenie należącym do Państwa tj. Na nowym węźle w Poroninie na środku stanęła reklama Jezus na lodowisku??? My tu o zdejmowaniu reklam, a na gruncie na którym przede wszystkim nic nie powinno być ktoś sobie stawia reklamę i pewnie jeszcze dali mu na to zgodę?? Może Tygodnik sprawdzi jak ewentualnie takie pozwolenie można dostać i czy każdy tak może??? Masakra nigdy tych reklam się nie pozbędziemy!!! Ludzie mają siano zamiast mózgów.
			 
					
				
					  kijwoko
					  2019-06-01 00:45:37
				
				A ja proponuje dzwonić  na te numery z reklam z prośba o niezaśmiecanie przestrzeni publicznej .  Ps: czy plan zagospodarowania przestrzennego nie wyklucza takich reklam ?
			 
					
				
					  witowian
					  2019-05-31 11:40:37
				
				a i nas radni uchwalili kodeks
i za rok będzie rewolucja.
moze wreszcie zniknie większość tych paszkwili.
			 
					
				
					  Dusulka
					  2019-05-31 09:59:33
				
				Super pomysł. Mam nadzieje że się uda chociaż połowę usunąć ????
			 
					
				
					  Jaś Fasola
					  2019-05-31 09:45:37
				
				@Örn. Po co mi reklama za wodą?. Może w Europie się przyda ze względu na cenę towaru i usług, ale za wodą? może Chile.
			 
					
				
					  Örn
					  2019-05-31 02:13:14
				
				Witejcie
   To prawda wlasciciele dzialek nie zrezygnuja z mieszecznej wyplaty za reklame.
    Ale dziwi mnie ze firmy traca kase na tym bo im wiecej to nic nie widac... 
   Nie lepiej kupic reklame na tp24? I to bylaby dobra inwestycja bo ogladaja je osoby z USA...Canady...Islandiii...
PANY I PANEWKI teraz tylko INTERNET!!! 
Pozdrawiam wszystkich!
			 
					
				
					  Miś fazi
					  2019-05-30 22:26:59
				
				Mnie się podobajo reklamy . Są jakoby dopełnieniem całości. Bez nich nie było by turystyki bo goście nie wiedzieliby gdzie skręcać autami np do pensjonatów.bez reklam będzie ponuro i nic ciekawego w widoku . Fajne są bo są takie  reklamy kolorowe bo rozwijają wyobraźnię i horyzonty i możemy być dumni że nas stać na bilbordy jak np Niemców.
Widać że jesteśmy zamożni . Nie wstydźmy się chwalić przed światem niek widzom ile to trudu rąk ludzkich. A i przyjadom na następne lata , bo jest ciekawiej a nie tylko stare rudery drewniane .
			 
					
				
					  Nie czaicie
					  2019-05-30 22:13:49
				
				Nie czaicie  że za dzierżawę działki pod baner właściciel dostaje kasę? Teraz każdy ściska poślady żeby utrzymać gościa na działce co wy robicie kolejna wojna i powstanie? Lenin wąsa goli.... Walczycie z wiatrakami a kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień....
			 
					
				
					  Iwona
					  2019-05-30 16:56:10
				
				Doskonały pomysł, wszyscy powinniśmy olać te wszystkie firmy i przedsiębiorców, którzy dla swojego wyłącznie zysku niszczą to co dla nas najcenniejsze! A Stasiuk opisał to dosadnie, ale bardzo celnie. Tak nas i Zakopane widzą inni. My niestety trochę przywykliśmy/zaakceptowaliśmy :-((( , ale dla odwiedzających to szok i odrażające.
			 
					
				
					  muta
					  2019-05-30 16:01:56
				
				Świetny pomysł. Ja również obiecałam sobie, że do żadnego z punktów reklamowanych wzdłuż Zakopianki w ten obrzydliwy pomysł nie pójdę, nie skorzystam z ich usług. Tyczy się to zarówno wszystkich tych AllMedica (tfu!) jak i rzekomego bastionu elegancji Nosalowego Dworu. Wstyd tak zaśmiecać przestrzeń publiczną!
			 
					
				
					  antykancelista
					  2019-05-30 15:34:43
				
				świetny pomysł Tygodnika!!!! obawiam się tylko, że w mateczniku suwerena taka akcja będzie miała zerowy wydźwięk......
			 
					
				
					  Kozica
					  2019-05-30 14:20:06
				
				Najwyższa pora - przecież te reklamy w takiej ilości nie spełniają swojej roli  i mamy inne narzędzia nowoczesne i skuteczniejsze  . Poza tym nic nie pobije przyciągania turysty jak widok  naszych bajecznych Tatr , które są za tą "okropną zasłoną". Brawo Tygodnik  może przedsiębiorcy chociaż raz popatrzą oczami tak  mile widzianych w naszym mieście Turystów- do dzieła.
			 
					
				
					  vika
					  2019-05-30 12:21:44
				
				Najgorsze jest to że tych reklam NIKT NIE CZYTA , bo zamiast zachęcać - wkurzają. 
Osobiście postanowiłam że nigdy nie kupię ani nie skorzystam z usług w ten sposób reklamowanych, ponieważ pozbawiają mnie tego co kocham najbardziej - widoku Tatr.
Brawa dlaTP za tą akcję.
			 
					
				
					  Iwona
					  2019-05-30 11:29:48
				
				Wielkie brawa i wielka nadzieja, że pomysł zadziała!!!!  I jeszcze większy apel do reklamodawców, nie niszczcie już krajobrazu!!!!
			 
					
				
					  Kinga
					  2019-05-30 09:56:24
				
				Genialne! Dziękuję Tygodniku ")
Teraz mieć tylko nadzieję, że nasi kochani krajanie w to wejdą.