Na wideokonferencji zorganizowanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad omówiono dotychczasowe efekty prac nad przyszłym, możliwym przebiegiem drogi ekspresowej S7 na odcinku Kraków – Myślenice. Przedstawiono także opinie, uwagi i sugestie, które GDDKiA będzie mogła wykorzystać w dalszych pracach koncepcyjno-projektowych.
W spotkaniu wzięli udział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, wojewoda małopolski Łukasz Kmita, a także m.in. kierownictwo Wydziału Infrastruktury Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie. Zaproszonych zostało również około 80 samorządowców z Małopolski.
Tomasz Żuchowski – p.o. generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad – przedstawił wyniki studium korytarzowego dla tej inwestycji. Studium korytarzowe jest podstawowym dokumentem projektowym, kompleksowo przedstawiającym nowe drogowe zamierzenia inwestycyjne. Jest pierwszą dokumentacją projektową określającą lokalizację pasa (korytarza) terenu pod nowe zamierzenie drogowe z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych.
Wykonane studium korytarzowe potwierdziło zasadność realizacji drogi ekspresowej S7 na odcinku Kraków - Myślenice. W kolejnym kroku nastąpi uszczegółowienie rozwiązań w postaci studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego.
- Kluczowe zadanie to ocenić, które warianty będą najbardziej optymalne także z punktu widzenia ruchu tranzytowego. Musimy patrzeć na tę inwestycję nie tylko lokalnie, ale także z perspektywy całego regionu. Interesy poszczególnych samorządów winny współgrać z interesami całej Małopolski, gdyż jest to strategiczny odcinek dla nas wszystkich. Wiele już takich projektów jest realizowanych w Małopolsce. Skutecznie nadrabiamy zaległości. Odcinek S7 Kraków-Myślenice będzie miał ogromne znaczenie dla „rusztu” komunikacyjnego prowadzącego przez nasze województwo. Deklaruję gotowość do zorganizowania kolejnego spotkania w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie, aby wypracować możliwie najlepsze rozwiązania dla tego projektu – mówi wojewoda małopolski Łukasz Kmita.
Wojewoda zapewnił również, że będzie koordynował działania mające na celu wypracowanie wspólnego optymalnego stanowiska z samorządami.
Gość
2022-01-29 00:45:07
Teren i położenie geograficzne nie pozwala na budowę ekspresowej drogi jak i pociągu.. Karpaty to teren trudny do budowania dróg a dodatkowo jest zabudowany domami chyba że będzie prowadził prosto na ziemia.. i z Myślenic do Krakowa jest 35 km pogórza doliny ciężki temat..
qaz
2022-01-28 14:37:36
Proponowałbym UM zacząć poważnie myśleć o obwodnicy Zako. Jak tam zrobią expres, dojadą z 4 pasami do NT to się tu udławimy. Zbiorkom wtedy musi być, bo jak nie to trzeba będzie limity na wjazd tu robić.
czteropasmówka
2022-01-28 13:06:45
@moreh, na takim rozsądnym podejściu nie da się zarobić, a tu chodzi o rozwalenie grubej kasy, bo...
"Prawdziwe pieniądze robi się na drogich, słomianych inwestycjach"
Do "Gvqv"
2022-01-28 11:28:05
Zgadzam się z tobą, ale przecież wybory się zbliżają, a tutaj najlepszy suweren jest ;)
moreh
2022-01-28 10:05:11
To jest mocno pofałdowany teren, pełno niewysokich pagórków. Może na istniejącej drodze, tej co jest teraz, w miejscach, gdzie jest z górki a potem zaraz pod górkę estakady dobudować. Tam gdzie przewyższenia trochę trasę zagłębić w szczyt wzniesienia (nie tunelem tylko szczyt pagórka rozepchać w stronę stoków, w kierunku trasy). Piesi i ruch lokalny odetchną z ulgą bo pójdą nad trasą tam, gdzie jest zagłębiona albo pod trasą, pod estakadą tam, gdzie jest wyniesiona. Oczywiście odpowiednią liczbę wjazdów na trasę dla ruchu lokalnego dodać.
Gvqv
2022-01-28 06:51:14
Ten odcinek to masakra, ale czy od razu ekspresówka? Dla pieszych przejścia podziemne lub nadziemne, dla samochodów parę bezkolizyjnych skrzyżowań, to wystarczy.