Twierdzi, że gdy ktoś z pracowników chciał iść na przykład na szkolenie, słyszał od wiceburmistrza, że on "zna te szkolenia, które pewnie odbywać się będą na zakupach w galeriach handlowych". Zdaniem naszego rozmówcy obgadywanie innych urzędników za plecami to zwyczaj burmistrzów. - Burmistrz Dorula miał pretensje do naczelników, że pracownicy na korytarzu nie mówią mu dzień dobry. Ale on wymienił tak dużą liczbę ludzi, że nie wszyscy go po prostu znają - tłumaczy. Jego zdaniem burmistrzowie sami sobie robią na złość. Wiceburmistrz Filar podejmuje decyzje i zabrania pracownikom mówić o tym burmistrzowi Doruli. - Burmistrz Dorula z kolei chce, aby wszyscy widzieli, że to on rządzi. Stąd bierze się jego zachowanie, które odbija się na urzędnikach. Wielu głośno tego nie mówi, ale bardzo to przeżywa - twierdzi.
Według naszego rozmówcy żądna władzy jest wiceburmistrz Agnieszka Nowak-Gąsienica. Często manifestuje to wobec podwładnych. Najgorsze w pracy w urzędzie - jego zdaniem - były poniedziałki. Część poniedziałkowych pomysłów Doruli było ciekawych, ale część zupełnie oderwanych od rzeczywistości. - Gdy ktoś mu o tym powiedział, przyjmował to impulsywnie. Do tego wszyscy burmistrzowie nie są zbyt mocni merytorycznie. Dorula chce być dobry, a niestety na niczym się nie zna. Odszedłem stamtąd i odetchnąłem z ulgą. Wolę miesiącami szukać pracy, niż pracować w tym urzędzie. To były najgorsze lata w moim życiu zawodowym - dodaje.
Długa list tych, którzy odeszli
Lista osób, które odeszły z zakopiańskiego urzędu w ostatnich miesiącach, jest naprawdę długa i są to często osoby pełniące ważne funkcje. W ciągu roku z pracy zrezygnowali: Zofia Kiełpińska, naczelnik Wydziału Kultury Fizycznej, Natalia Skiepko, konserwator zabytków, Jan Malacina, jedyny geodeta z uprawnieniami w urzędzie (przeszedł do Urzędu Gminy w Poroninie), Agnieszka Bartocha, naczelniczka Wydziału Ochrony Środowiska, Regina Korczak Watycha z Wydziału Komunikacji Społecznej (przeszła do UG w Poroninie), Kinga Ripper, naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej (przeszła do Urzędu Gminy w Kościelisku), Marcin Jaźwiec z Wydziału Drogownictwa (przeszedł do Tatrzańskiego Parku Narodowego), Krzysztof Topór Huciański, ekodoradca (przeszedł do Geotermii Podhalańskiej), Renata Zielińska, naczelnik Wydziału Spraw Społecznych (obecnie dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie), Michał Murzyn z biura Konserwatora Zabytków (przeszedł do Muzeum Tatrzańskiego).
Powody rozstań tych osób z urzędem są bardzo różne, czasem również osobiste, ale wśród powodów najczęściej wymieniają atmosferę panującą w urzędzie i brak decyzyjności. Niektórzy podkreślają, że tak naprawdę odeszli nie tylko ze względu na finanse, ale właśnie z powodu problemów z zarządzaniem, jakie pojawiają się w urzędzie miasta.
Fatalna atmosfera
- Nie ma co ukrywać - atmosfera w urzędzie jest fatalna. Nie wiadomo, kto o czym decyduje. Są osoby faworyzowane, które nic nie robią, ale nikt nie ma do nich pretensji. Są z kolei takie, od których wymaga się zbyt wiele - tłumaczy jedna z osób, która zrezygnowała z pracy w urzędzie. Wskazuje też na brak komunikacji z burmistrzami. - Jeśli ktoś podpadnie z jakiegoś powodu burmistrzom, to ma problem z wyjaśnieniem jakiejkolwiek sprawy. Wydaje mi się, że iskrzy też między samym burmistrzem i jego zastępcami. Uśmiechy na zdjęciach są na pokaz, a to wygląda tak, jakby zbliżała się kampania wyborcza - tłumaczy.
Niepokojące zjawisko
- To niepokojące zjawisko i sygnał, że w urzędzie miasta nie najlepiej się pracuje, i jest to bardzo zastanawiające. Powinno to dać do myślenia panu burmistrzowi, który jest pracodawcą dla tych ludzi - komentuje Agata Wojtowicz, prezes Tatrzańskiej Izby Gospodarczej. Jej zdaniem z pracy w urzędzie rezygnują bardzo dobrzy fachowcy, którzy przechodzą do innych urzędów i publicznych instytucji. - Wydaje się więc, że pieniądze nie są tu najważniejszym czynnikiem. Wiadomo, że w dobrej pracy nie liczą się tylko finanse, ale także atmosfera, komunikacja, ścieżka rozwoju. Tego najwyraźniej w magistracie brakuje - twierdzi Agata Wojtowicz.
Sygnał, że dzieje się cos niedobrego
Radny Bartłomiej Bryjak podkreśla, że nie można generalizować, bo pewnie powody odejścia każdej z tych osób były inne, ale sama tendencja wskazuje na to, że w urzędzie nie dzieje się najlepiej. - Być może chodzi o atmosferę w pracy, a nie tylko o zarobki, szczególnie że duża część z tych osób przeszła również do instytucji państwowych, w których pensje są porównywalne. Jest to też sygnał dla osób zarządzających urzędem, że dzieje się coś niedobrego - uważa radny Bryjak. Dodaje, że osobiście znał wiele z tych osób i byli to fachowcy. - Pozostaje pytanie, jak szybko uda się znaleźć następców i czy będą to równie fachowe osoby - podsumowuje.
Nie ma niezastąpionych
Zdaniem radnego Jacka Kalaty takie odejścia z pracy w urzędzie nie są niczym nadzwyczajnym. - Każda z tych osób odpowiada za swoje decyzje. Najwyraźniej zdobyły one doświadczenie w pracy w urzędzie i szukają nowych wyzwań gdzie indziej. Po stażu w urzędzie to są już specjaliści, których zatrudniają chętnie inne instytucje - przekonuje radny. Jego zdaniem nie ma się czym martwić, mimo że z urzędu odchodzą fachowcy wysokiej klasy. - Nie ma bowiem ludzi niezastąpionych, a chętnych na ich miejsca z nowymi pomysłami też nie brakuje i te odejścia nie wpłyną negatywnie na pracę urzędu - dodaje Kalata. Jego zdaniem praca w urzędzie miasta jest trampoliną do rozpoczęcia nowego etapu w życiu.
Rotacja jest powszechnym zjawiskiem
Urząd miasta bagatelizuje problem. - Rotacja pracowników jest powszechnym zjawiskiem w wielu zakładach pracy. Każdy pracownik podejmuje decyzje o swojej karierze zawodowej indywidualnie, w zależności od pojawiających się ofert na rynku pracy, zmieniającej się sytuacji prywatnej i planów zawodowych, decyzji o przejściu na emeryturę itp. - tłumaczy Anna Karpiel-Semberecka, zastępca naczelnika Wydziału Kultury Fizycznej i Komunikacji Społecznej. Dodaje, że wiele osób pracujących w urzędzie zdobyło umiejętności i doświadczenie, które wykorzystuje w innym miejscu pracy. Inne urzędy i instytucje z kolei korzystają z kadrowego zaplecza, jakie zbudował magistrat. - Rotacja jest jednak korzystna także dla Urzędu Miasta Zakopanego. W wyniku prowadzonych naborów zatrudniane są osoby ze świeżym spojrzeniem, zapałem do pracy i nowymi pomysłami, które wiele wnoszą w pracę poszczególnych wydziałów i otrzymują tu możliwość rozwoju zawodowego. Cieszymy się, że cały czas mamy urzędników, dzięki którym możemy pracować dla Zakopanego, realizować potrzebne inwestycje, projekty i wydarzenia. Wszystkie ogłoszenia o nowych naborach są publikowane na stronie Biuletynu Informacji Publicznej bip.zakopane.eu. - podsumowuje Anna Karpiel Semberecka.
Nie odbierają telefonów
O sprawie chcieliśmy porozmawiać bezpośrednio z burmistrzami. Niestety, żaden z nich nie odebrał telefonu, ani nie odpowiedział na naszego SMS-a. Po tych próbach kontaktu z burmistrzami otrzymaliśmy z działu prasowego urzędu uzupełnienie informacji. Czytamy w nim, że powody rozwiązania umów o pracę nie mogą być upubliczniane ani komentowane. Do magistratu natomiast przechodzą do pracy również osoby z innych urzędów.
Paweł Pełka
wielbicielka
2022-04-30 07:37:23
Radny Jacek to największy zakopiański autorytet. Po raz kolejny z największym szacunkiem i uwielbieniem wczytuję się w jego słowa.
Ula
2022-04-29 21:43:36
W zakopiańskim mopsie podobnie. Z 20 osób zwolniono w ostatnich latach. Zostali nieudacznicy, którzy podlizują się p. burmistrz... i dyktatorowi.
skawa
2022-04-12 12:05:10
Tacy specjaliści..., żenada. Naczelnik kultury to leśnik. kultury też niestety brak. za to jechać po ludziach "umi" świetnie
Sara
2022-04-12 08:41:18
Taki marny "samorząd" w tym mieście,tak wygląda praca nie tylko w tym ale i w kazdym urzędzie,Ci którzy mają kompetencje i wiedzę chcieliby ale nic nie mogą bo mur,beton itd....Ci którzy kompetencji nie mają bełkoczą jak Pan Kalata....no cóż dzisiaj bełkot w modzie i na świeczniku...to się podoba i to się sprzedaje...manipulacja,chamstwo i spychanie innych .....mądry urzędnik to taki który chcąc coś dobrego zrobić opuszcza "wyścig szczurów " i dołącza do normalnych pracujących ludzi.Niestety rządy ostatnich kilku lat posłały urzędy i urzędników w głęboki kanał...Zakopane jest coraz bardziej ZAKOPANE....przykro mi...
Korsarz
2022-04-11 16:59:17
Wybraliśmy dwa razy .no to miejmy pretensje do siebie
#&*(%#^*@)(%
2022-04-11 16:31:22
Ucieczka fachowców z Zakopanego to zjawisko niestety wszystkim znane. Całe pokolenie właśnie wyjechało. Brakuje kilkunastu roczników. Po prostu: wszędzie indziej płacą lepiej i nie narzekają.
Gienek
2022-04-11 15:51:13
Pani burmistrz nie lubi sprzeciwu, jak ktoś jej powie nie to ma przechlapane. Mieni się też wyrocznią moralności. potrafiła wydzwaniać do nowych pracodawców byłych już pracowników twierdząc, że są nie kompetentni i nie moralni
Stasia93
2022-04-11 13:11:39
Fachowcy w urzędzie są zacni. naczelnik oświaty księgowa bez uprawnień, sama pani burmistrz to tylko przedszkolanka. Reszta ekipy też nie lepsza nie brakuje krawcowej a to tylko początek
Gość
2022-04-11 12:32:14
Nie tylko zle wiesci z UM ale również z jednostek podległych.
W okresie 5 lat ponoć z Biura promocji odeszło 20 osób. Bardzo zasłużonych na rzecz kultury. Pozdrawiamy nowa dyrekcję Biura Promocji. Osoby pelne miłosierdzia i szacunku dla pracowników.
czopek
2022-04-11 09:31:21
Tacy fachowcy co przez dziesięciolecia nie potrafią się uporać z budynkiem stojącym na połowie jezdni ul. Kasprusie. Mogę wymienić więcej przykładów. Ale po co? Wszyscy to wiedzą.
derulo
2022-04-11 08:35:10
Ale przecież o wiceburmistrzu to w urzędzie krążyły opowieści jeszcze zanim został wice. Niech tygodnik dopyta pracowników jeśli to prawda to może być materiał na kolejnych kilka artykułów.
rteyrety
2022-04-11 08:32:32
Czy ktoś z mieszkańców Zakopanego odczuwa w jakikolwiek sposób utratę tych "fachowców"? Pewnie gdyby tp24 o tym nie napisał, nikt by nawet nie wiedział. Zostali zamienieni innymi "fachowcami". Należy sobie zadać pytanie czy takie rzesze urzędników w ogóle są potrzebne, np. od komunikacji tzw. "społecznej" i cała masa "doradców"
Mirka
2022-04-11 08:25:39
Ktoś tu podał błędne informacje. Odeszli, ale na pewno nie w ciągu ostatniego roku. Jednego z wymienionych nie ma tam już minimum 4 lata, ale powiem że ma się dobrze w nowej pracy, jest fachowcem i ma szacunek do podwładnych.
Gigi
2022-04-11 08:24:15
Jak dzieci..... Dzien dobry nie powiedzial....
zakopianin
2022-04-11 06:02:14
No pięknie, co my tu czytamy...
Warszawa śledzi wpisy? Notują?
Zniesmaczony
2022-04-11 06:01:51
No i proszę, wyszło na światło dzienne. Może inni się zreflektują... Takie rzeczy drodzy Państwo nie tylko w Zakopanem. Uważam że takie są obecnie standardy, gnoić pracowników.
anonymous
2022-04-11 02:36:57
Powszechną praktyką w tym kołchozie jest mnożenie postępowań wobec mieszkańców-wrogów- które następnie tkwią w próżni. Nie wydaje się decyzji, nie kończy się tych postępowań w żaden sposób.. Na zasadzie "mamy na Ciebie haka - pilnuj się".
Chcesz załatwić skomplikowaną sprawę - czekasz nawet kilka lat. Ustawisz płot źle o 10 cm a Pan Filar Cię nie lubi - wezwanie dostajesz na drugi dzień. Taki z niego Szerrrryf yiihaa #!$
Ale spokojnie.. my też mamy różne haki ;) na każdego czeka teczka z jego alterego ;) uderzcie pierwsi, odpowiemy z potrójną mocą..
Z pozdrowieniem
anonymous
Andyq
2022-04-11 01:07:11
W tym urzędzie miasta za Derulo to jest tylko kumoterstwo, kolesiostwo, znajomości, układy i układziki
Alfa i omega urzędu T.S
2022-04-11 00:37:15
Ale to tylko jemu się tak wydaje
Mimoza
2022-04-10 21:31:13
I to jest szczera prawda. Traktowanie w naszym urzędzie jest okropne są równi równiejsi proszę popatrzeć np. na naczelnika wydziału oświaty i spraw społecznych. Ani oświadczenia majątkowego nie ma złożonego a to jest obowiązkiem każdego naczelnika aby takie mieć złożone. Tylko ja nie miałam takich układów jak ta pani a złożyć musiałam a ona nie musi.
goral4102
2022-04-10 21:09:31
Jak to leciało? Jako w niebie (Warszawie) tak i na ziemi (na prowincji).
Może napiszcie, jak to rodzina rodzinie załatwia stołki w urzędzie. Nie ważne, że brak wiedzy, wykształcenia czy umiejętności, ważne że swoi a tych się nie rusza no i jak będą wybory to zagłosują jak trzeba.
Swojak
2022-04-10 20:25:04
Niech Dorula zatrudni ototatry tom jest Halicka i Ramzes Ukrainiec hihihihi
łapka
2022-04-10 19:33:51
Fachowcy wogóle uciekają z tego kraju. Pozostają tacy, którzy dają się pociągać za sznurek.
Mieszkaniec
2022-04-10 18:37:20
A już myślałem, że tylko z Gminy Czorsztyn uciekają urzędnicy
pisman
2022-04-10 18:26:11
Zostają tylko bmw.
-
PRACA | dam
PKL Horeca Sp. z o.o. jest Spółką wchodzącą w skład Grupy PKL, która oferuje całoroczny, kompleksowy zakres usług turystyczno-wypoczynkowych oraz posiada własną bazę noclegową i restauracyjną. Obecnie poszukujemy osoby na stanowisko: KOORDYNATOR ZESPOŁU DS. ROZLICZEŃ I ADMINISTRACJI. Miejsce pracy: Zakopane. CO BĘDZIE NALEŻEĆ DO TWOICH OBOWIĄZKÓW? - Koordynacja pracy zespołu rozliczeniowego, - Kontrola poprawności dokumentacji magazynowej i sprzedażowej, - Zarządzanie procesem zamknięcia miesiąca oraz rozliczaniem inwentaryzacji gastronomicznych (niezgodności, wdrażanie usprawnień), - Nadzór nad obsługą administracyjną Spółki, obiegiem i ewidencjonowaniem dokumentów, - Nadzór administracyjny nad umowami kierowanymi do podpisu, kontrola poziomu realizacji zawartych umów, - Nadawanie uprawnień i zarządzanie rolami użytkowników w systemach magazynowo-sprzedażowych, - Administrowanie bazy systemowej w zakresie indeksów, receptur i pozycji sprzedażowych, - Opracowywanie procedur i instrukcji, prowadzenie wewnętrznej księgi standardów, - Ścisła współpraca w obrębie działu, oraz z klientem wewnętrznym i zewnętrznym, - Tworzenie zestawień, porównań i raportów na zlecenie przełożonego. DOŁĄCZ DO NAS! Aplikuj przez: https://www.pkl.pl/post/koordynator-ds-rozliczen-i-administracji.html
WWW: https://www.pkl.pl/post/koordynator-ds-rozliczen-i-administracji.html
-
NIERUCHOMOŚCI | pośrednictwo
Siewierski Nieruchomości ul. Br. Czecha 1, Zakopane. +48 18 20 66 129, +48 506 13 14 63 www.siewierski.pl
-
NIERUCHOMOŚCI | kupno
Kupie Pilnie -Pensjonat w Zakopanym -tel 660797241 b12.pl.
-
PRACA | dam
Zatrudnię KIEROWCĘ C+E na pracę po kraju ( poniedziałek - piątek). Praca na plandece. Kontakt 514 240 136, 691 758 882.
-
SPRZEDAŻ | zwierzęta
Sprzedam konia czeskiego zimnokrwistego. Masc karogniady,przyjazny dla dzieci, jezdzil w zaprzęgu i siodle. WAŁACH. Prawie 3 lata. kontakt tylko telefoniczny 791818377.
-
PRACA | dam
Przyjmę DO OPIEKI NAD STARSZĄ OSOBĄ. 602 534 193.
-
SPRZEDAŻ | zwierzęta
Dwa KONIE 8.500 zł/szt. 790 759 407.
-
SPRZEDAŻ | różne
DREWNO OPAŁOWE 160zł/ m3 i odpad tartaczny 130zł/m3. 790 759 407.
-
SPRZEDAŻ | budowlane
WIĘŹBA 950 zł/kubik. 790 759 407.
-
MOTORYZACJA | sprzedaż
SKUTER SNIEŻNY POLARIS. SILNIK ŻUKOWSKI prawie nowy. 515 503 494.
-
NIERUCHOMOŚCI | wynajem
Do wynajęcia MIESZKANIE, I piętro, Waksmund. 515 503 494.
-
PRACA | dam
Skicontrol H.Martinczak.s.k.a. (Białka Tatrzańska) przedstawiciel na Polskę firmy SKIDATA, zatrudni: INFORMATYKA - SERWISANTA. Oferujemy: umowę o pracę, możliwość rozwoju zawodowego. Wymagania: znajomość rozwiązań IT, wykształcenie kierunkowe, doświadczenie na podobnym stanowisku, znajomość j.angielskiego, czynne prawo jazdy kat.B. Główne obowiązki: montaż i serwis systemu kontroli dostępu SKIDATA. CV prosimy przysłać na e-mail: praca@skicontrol.pl
-
PRACA | dam
Zlecę SZYCIE NARZUT z kawałków skór włoskich, kożuchowych. Dzwonić tylko z doświadczeniem. 504 636 921.
-
PRACA | dam
POTRZEBNA OPIEKUNKA DO 8-MIESIĘCZNEGO DZIECKA, 4-5 godzin dziennie. Zakopane. 692 278 855.
-
NIERUCHOMOŚCI | wynajem
Oferujemy powierzchnię parkingową dla pojazdów osobowych/dostawczych/ciężarowych z możliwością składowania /przechowywania towaru, na monitorowanym obiekcie z własną stacja paliw. Przemysłowa dzielnica Nowego Targu blisko wjazdu na S7. Zapraszamy. Tel. 602 290 555
-
PRACA | dam
PIEKARNIA W ZAKOPANEM ZATRUDNI PIEKARZA. Na stałe, umowa. 602 759 709
-
PRACA | dam
Zatrudnię SPRZEDAWCZYNIĘ DO SKLEPU SPOŻYWCZEGO W ZAKOPANEM. 602 759 709
-
NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
Sprzedam DZIAŁKĘ W ŁAPSZACH WYŻNYCH (nr 2903, 2904, 2905). 572624414.
-
USŁUGI | budowlane
USŁUGI BLACHARSKO-DEKARSKIE, KRYCIE I PRZEKRYCIA DACHÓW, KOMINY, BALKONY, RYNNY, GZYMSY, FASADY. 889 388 484.
-
KUPNO
OBWOŹNY SKUP ZŁOMU - dojazd do klienta. SKUP STARYCH SPAWAREK. 536 269 912.
-
USŁUGI | budowlane
FLIZOWANIE, REMONTY, WYKOŃCZENIA. 882080371.
-
USŁUGI | budowlane
KAMIENIARSTWO. 882080371.
-
PRACA | dam
NIEMCY - murarz cieśla malarz ocieplenia spawacz elektryk kranista. 601-218-955
-
USŁUGI | budowlane
HYDRAULIK - 660 404 104.
-
PRACA | szukam
KUCHARKA, POMOC KUCHENNA, POSPRZĄTAM. 796 358 958.
-
USŁUGI | budowlane
PRACE WYSOKOŚCIOWE, MALOWANE DACHÓW, MALOWANIE ELEWACJI METODĄ NATRYSKOWĄ ORAZ KLASYCZNĄ. 537 160 398.
-
KUPNO
Kupię LIMBĘ na pniu. 605 306 244
-
PRACA | dam
Praca na budowie - docieplenia, budowy od podstaw, wykończenia. Zakopane i okolice. tel. 500160574. 500160574
Tel.: 500160574
-
PRACA | dam
PRACA W SKLEPIE SPOŻYWCZYM - BUKOWINA TATRZAŃSKA - STOISKO MIĘSNO-WĘDLINIARSKIE. 609820250 as.stasik@op.pl
Tel.: 609820250
-
USŁUGI | inne
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 691 317 098.
-
PRACA | dam
POSZUKUJEMY KANTORA DO UDZIAŁU W TRADYCYJNEJ MSZY ŚWIĘTEJ WSZECHCZASÓW. 697 718 044
-
USŁUGI | budowlane
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. 787 479 002.
-
SPRZEDAŻ | różne
DREWNO KOMINKOWE. 501 577 105.
-
NIERUCHOMOŚCI | kupno
Kupię działkę na Podhalu GOTÓWKA!!! 600 404 554
Tel.: 600
-
USŁUGI | budowlane
CIEŚLA BLACHARZ, BUDOWA OD PODSTAW. 516 563 400.
-
USŁUGI | budowlane
KAMIENIARSTWO, ELEWACJE, OGRODZENIA - WSZYSTKO Z KAMIENIA. 509 169 590.
-
USŁUGI | budowlane
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.