Blogi

Zamknij

Pozory bezpieczeństwa czyli słów parę o wykazie ras uznawanych za agresywne.

Beata Czerska 09:55, 28.04.2013
Treść artykułu pod wideo ↓
45  Pozory bezpieczeństwa czyli słów parę o wykazie ras uznawanych za…

Na całym świecie zdarzają się sytuacje, w których dochodzi do pogryzień przez psy. Często ofiarami pogryzień stają się dzieci. Media takie zdarzenia nagłaśniają z uwagi na ich chwytliwość i stąd społeczeństwo ma przejaskrawiony obraz incydentów z udziałem psów. Znacznie rzadziej dowiadujemy się o tym, jak pomocne ludziom mogą być psy, nawet pit bulle, które stereotypowo postrzegamy jak bestie (np. http://bslnews.org/pit-bull-heroes-hall-of-fame/).

::attachment{"type":"gallery", "template":"thumb3", "item_id":"18732"}

Wbrew opiniom behawiorystów,  w wielu krajach ustawodawcy posegregowali rasy psów pod kątem bycia groźnymi . Fachowo to zagadnienie nazywa się BSL  czyli Breed Specific Legislation. W każdym z państw, w których wprowadzono BSL, istniały mechanizmy aby skutecznie ścigać nieodpowiedzialnych właścicieli czworonogów.  Istota problemu sprowadza się przecież do tego, aby właściciele sprawowali należyty nadzór nad swoimi psami a jeśli nie są w stanie się z tego obowiązku wywiązać, to należy ich pozbawić prawa do posiadania psów zamiast  wylewać dziecko z kąpielą…

Behawioryści są przeciwni wprowadzaniu  sztucznych podziałów (w tym i na psy ras uznanych za agresywne) , gdyż patrząc zdroworozsądkowo, każdy pies stanowi potencjalne zagrożenie dla ludzi. Psy w ogólności gryzą!. Co warte podkreślenia,  najczęściej gryzą ludzi psy ras zaliczanych do „niegroźnych”! A dowody? Ot chociażby artykuł Stephena Colliera (opublikowany w 2006 roku w  Journal of Veterinary Behavior), który przedstawia dane dotyczące psich ataków ( http://pittiesplace.com/PIIS1558787806000128.pdf, strona 19).

Również w Polsce  utworzono wykaz tzw ras niebezpiecznych.  Jak wiele aktów  prawnych został wprowadzony bez głębszego zastanowienia. Jest niekompletny. Nie określono w nim m.in. wzorców poszczególnych ras.  I tak w wykazie znalazły się zarówno psy ras uznawanych przez FCI ( Międzynarodowa Federacja Kynologiczna) jak i rasy przez nią nie uznane. Wymienione w wykazie ras agresywnych amerykańskie pit bull teriery, z punktu widzenia definicji rasy, według standardów FCI są psami nierasowymi!. Samo pojęcie rasy też jest  niedoprecyzowane, bo np. w Polsce istnieją dwie organizacje kynologiczne prowadzące księgi hodowlane, a każda z nich inaczej certyfikuje "rasowość”. Podstawową słabością wprowadzonego przepisu w sprawie ras groźnych jest jednak  fakt, że rozporządzenie nie dotyczy mieszańców czyli tzw. psów w typie rasy ( mniej lub bardziej podobnych do rasowych).

Poza wyglądem, najważniejsza jest u psa psychika. Z nią bywa różnie. Rasy "niebezpieczne" są popularne pośród ludzi chcących dowartościować  się posiadaniem killera czy którym zwyczajnie imponuje siła i dominacja. Pies w rękach osoby agresywnej, niezrównoważonej,  alkoholika czy/i narkomana raczej nie ma szans na bycie normalnym i nie okaleczonym psychicznie. Tak rodzą się późniejsze mity o psach mordercach... Tymczasem każdy pies staje się wypadkową własnego charakteru oraz  zachowań jego właściciela, szczególnie tych z pogranicza bestialstwa czy znęcania się. Nie dalej jak w listopadzie 2012 Sąd Rejonowy  w Zakopanem wydał wyrok ( z odebraniem włącznie) na właściciela szczeniaka amstaffa, który rzucał psem o ścianę w ramach nauki zachowania czystości. Nie czarujmy się, brutalnie traktowany pies będzie bardzo karny i podporządkowany, ale nie będzie do końca ufać ludziom. Stąd niedaleka droga do pogryzienia (często ze strachu, przyparty do muru etc ). Dopiero po radykalnej zmianie otoczenia da się go naprawić czyli uzdrowić . TTB czyli  Teriery Typu Bull są psami bardzo wrażliwymi, nastawionymi na bliską współpracę z człowiekiem. Źle traktowane są szczególnie podatne na urazy psychiczne. Nie na darmo mówi się o nich, że są z satyny i stali...

PS. Niuńka (fot.) mój tymczas od siedmiu miesięcy z wyglądu przypomina pit bulla red nose. Porzucona, potrącona, wycieńczona i wychudła, okazała się być psem nadwrażliwym, po  przejściach. Mimo potężnej budowy (waży ok. 60kg) jest lękliwa. Na widok psów nadal bardzo się BOI. Mega inteligenta, szybko się uczy, doskonale zapamiętuje. Każdego dnia robi ogromne postępy. Potrzebuje spokojnego, opanowanego właściciela/ki,  kochającego domu bez przemocy i dominacji oraz  bez innych zwierząt. Potrzebuje miłości, ciepła  i poczucia bezpieczeństwa. Jeśli Państwo chcielibyście jej taki Dom zaoferować, to proszę o kontakt mailowy.  Jest młoda i żywiołowa, dobrze gdyby nowi właściciele prowadzili aktywny styl życia :) 

 PPS. 1. Na dowód niesamowitej wrażliwości bullowatych, polecam poruszającą historię z udziałem "wojowniczej" Xeny: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2316449/ Abused-warrior-puppy-nearly-starved- death-transforms-life-autistic-boy.html.  

 2. Na koniec fragment wzmiankowanego tekstu z Journal of Veterinary Behavior:

It is a truism that all dogs can bite and that dogs of any breed can be dangerous. Indeed , American records (Lockwood, personal communication, 2006) indicate that several toy breeds have killed infants, and a recent unpublished Australian study recorded very serious injuries to children in-icted by toy breeds (Ryan, 2002). However, it often has been claimed that the APBT and other “ghting” breeds are especially dangerous because of human breeding selection for physical and“temperamental” traits functional in pit ghting (Budiansky, 2001). Although some APBT have been under selection for dog ghting traits, it has also been undercomplementary selection for stability and tractability with people. As is true for any medium-sized and powerful dog, the APBT has the potential to be dangerous, but there 20 Journal of Veterinary Behavior, Vol 1, No 1,July/August 2006 is no specic research to demonstrate that breeds with a ghting past are more aggressive toward people than others

3. 

(Beata Czerska)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (45)

czopekczopek

0 0

Nie boję się psów tzw normalnych właścicieli, ale widziałem jak garną się do psów nienormalni.

10:12, 07.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

czopekczopek

0 0

Nie boję się psów tzw normalnych właścicieli, ale widziałem jak garną się do psów nienormalni.

11:18, 07.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

tzn?

11:35, 07.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

To wszystko co jest napisane to same bzdury ponieważ żadne zwierze nie kieruje się kodeksem towarzyskim tylko prawami jakie rządzą w świecie zwierząt. Podam ostatni przykład z jakim się spotkałem. Widzę w sklepie kobietę całą w bandażach ,pytam się co jej się stało no i wyjaśniło się że została na całym ciele pogryziona przez jej ukochanego psa owczarka niemieckiego. Pies szczekał na przechodniów no więc chciała go uspokoić podnosząc głos na niego a reakcja była taka że pies rzucił się na swoją właścicielkę i tylko milimetry dzieliły kobietę od śmierci z powodu przegryzienia tętnicy szyjnej !!!! Takie są WSZYSTKIE psy jeśli nie dziś to kiedyś taki los spotka KAŻDEGO włascicela psa !!!!!!Znam takich przypadków mnóstwo . Najgorsze to to że dla każdego właściciela psa ten jego pies to najukochańsze zwierzę ! Ostrzegam do czasu !!!!!!!!!!

15:04, 07.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

jaki wlasciciel taki pies ,jak sie go wychowa taki bedzie -Richard idz sie pomodlic o zdrowie .........

16:10, 07.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@Richard: nie wierzysz mnie to uwierz fachowcom i statystykom.
PS. Chociaz z drugiej strony.... jak powiadaja : bo ostatnich gryzą psy :)

16:52, 07.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@Richard napisales, ze zwiezeta kieruja sie prawami jakie rządzą w świecie zwierząt. No wlasnie, a przeciez w obrebie wlasnego stada wspolpracuja a nie zagryzaja sie... Rzecz w tym, zeby twoj pies postrzegał ciebie jako czlonka wlasnego stada a po drugie, zeby uznał twoja przywodztwo w nim . A to w naturze niekoniecznie jest zwiazane z najwieksza agresja a rpoztropnoscia samca/samicy alfa :P

16:55, 07.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MikeMike

0 0

Mam kochanego amstafa - można mu z tyłka jedzenie wyciągać -I NIC .
Jest nauczony każdemu zrobić miejsce .
Wychowaliśmy przy min 2 dzieci .
Ujeżdżały go , podgryzały , spały z nim .

Pies jest taki , na jakiego go wychowasz .
To ja decyduje o nim i jego losie - On to wie .

I jeszcze nigdy nie przekroczył dozwolonej mu granicy , nawet podczas głupich zbaw .

18:35, 07.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Jest takie powiedzenie,Babie i psu się nie wierzy,sorry uorcyk ale taka prawda!!!

22:30, 07.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

jak sie i psa i babę zle traktuto rzeczywiscie nie ma co liczyc na 'wdziecznosc:"

22:42, 07.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Odp Mike przypomni sobie kiedyś co napisałem że któregoś dnia twój kochany pupil dopadnie cię a kogoś z rodziny i jeśli nie przegryzie wam tętnic to będziecie największymi szczęśliwcami. Z właścicielami psów to przepraszam jak z pijanym człowiekiem mówisz mu że jest pijany ale jeszcze nie spotkałem pijanego żeby się do tego przyznał będzie zaprzeczał i mówił że jest trzeżawy ! Tak samo zachowują się własciciele psów i ten idiotyczny argument jak wychowasz psa taki bedzie ! To sa brednie osób które tak mówią !!! Pies dziś będzie się bawił z niemowlakiem,można mu wyjmować jedzenie z pyska i nic nie zrobi ale przyjdzie taki dzień że zagryzie niemowlę bo takie jest zwierzę ! Jeśli ktoś tego nie rozumie to niech sobie sprawi pluszowego pieska bo trzmając psa szczególnie te zaliczane do agresywnych trzyma w domu MORDERCĘ który wcześniej czy póżniej dokona zagryzienia nawet tego niemowlaka co się z ni bawił !!!!!!!!!!!!!!!!!

22:44, 07.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

jeszcze dwa słowa do Mike proszę wejśc w Google i wpisać słowa pies pogryzł dziecko i zobaczysz Mike strasznie pokiereszowane buzie malutkich dzieci pogryzione przez "kochane pieski """ Polecam tą stronę dla otrzeżwienia !!!!!!

22:58, 07.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Mike albo wpisz w Google słowa "pies zagryzł dziecko " tam dopiero poczytasz do czego sa zdolne psy 2 miesiczne dziecko zagryzione na oczach matki kochanego pieska !! Polecam lekturę tych makabrycznych opisów zagryzania dzieci i dorosłych przez kochane pieski !!!!!

23:04, 07.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@Richard: to jeszcze dla rownowagi, wygooglaj sobie : matka zabiła dziecko, dziecko skatowane etc. Dewianci sa wsrod nas! A z drugiej strony, poglad jaki prezentujesz czesto jest wyznawany przez ludzi ktorzy z psem/ zwierzeciem nie nawiazuja blizszych relacji, trzymajac go w izolacji w kojcu, na łancychu czy w ogrodzie... Tak mysli przecietny mieszkaniec wsi.
Co do wypadkow pogryzien niemowlat , nikt tam nie analizowal przyczyn dla jakich to sie stało. ALe niemowlecia to w ogole sie nawet z chomikeim nie powinno zostawiac, btw

00:44, 08.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

uorcyk,te Twoje wywody są bardzo naciągane,żeby Twoje było zawsze na wierzchu,ale myślę że już zdążyłaś nas do tego przyzwyczaić:D

08:00, 08.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Ja proponuję obok siebie posadzić jakiegoś piesa i Jurajczyka a następnie każdemu z nich wsadzać patyk do oka...daję głowę że pierwszy zacznie gryźć ten DRUGI bo on i bez patyka kąsa....:D
Mnie zawsze zastanawia tylko fakt jak idę ulicą i idzie sobie człek z wielkim psem....człowiek sztywnieje a on: "proszę się nie bać on nic pani nie zrobi" ......no to idę dalej śmiało bo widocznie podpisał z tym psem umowę .... :):):)

08:05, 08.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

odp uorcyk nie odwracaj kota ogonem bo komentujemy zachowanie psów a nie ludzi. Natomiast co do mojego stosunku do zwierząt jestem osobą która aż nazbyt pomaga zwierzętom gdy widzi że są krzywdzone albo potrzebują pomocy. Prowadzę mini schronisko dla dzikich kotów a jeśli jest taka potrzeba to również udzielam pomocy pieskom. Jak widzisz więc jestem osobą wrażliwą na krzywdę zwierząt ale jednocześnie mam wiele przykladów na agresję ze strony psów stąd bezkrytyczne wypowiedzi włascicieli psów uważam za idiotyzmy !!!!!Jeszcze raz polecam wszystkim włascicelom agresywnych psów poczytać w Google wpis " pies zagryzł dziecko "!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

09:10, 08.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Anulko, zapraszałam zeby poznała Niuńkę :) przy niej nie da się zesztywnieć a co najwyżej .. skurczyć :)

10:38, 08.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@Richard: poczytaj co pisza fachowcy w tym czasopismie Weterynarii Behawioralnej . Oni podają argumenty w miejsce twoich STEREOTYPÓW.
I wiesz co, ja sie tez przyznam, ze pierwsze dni z Niuńką były trudne, ona się cała trzęsła ze strachu ( a była potracona, obolała i miala szczeniaka), oblizywała chcąc wytracic napięcie emocjonalne a i moja wyobraźnia podpowiadała przeróżne scenariusze :). Ale dobra wola i opanowanie działają CUDA !

10:43, 08.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@Richard:a skad wiadomo, ze opis dotyczy prawdziwych wydarzeń? Madzia W tez niby miala wypasc z kołderki ... Ludzie w necie czasami bajki pisza , btw...

10:46, 08.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

odp uorcyk nie dajesz wiary zamieszczonym filmom i wiadomościom jakie to potrafią być agresywne psy no a dajesz wiarę "fachowcom " od marketingu w temacie robienia kasy ze sprzedaży rasowych agresywnych psów. Taka osoba tak jak koncern farmaceutyczny będzie pisała cuda o swoim produkcie a ja opisuję rzeczywistość tak jak to co spotkało moją znajomą kobietą całą w bandażach po tym jak o milimetry kły jej ukochanego owczarka niemieckiego minęły tetnicę szyjną podczas ataku na twarz tylko dlatego że jako pani psa sforowała go żeby przestał szczekać na przechodniów zza płotu !!!!!!Ja opisuję fakty a ty piszesz to co piszą aby zrobić kasę pseudofachowcy od znajomośći psiej psychiki w stylu Superniani która tak się zna na wychowaniu dzieci jak wilk na gwiazdach ale program leci i ma ogladalność wśród prymitywów !!!!!!!!!!!

13:26, 08.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

a jak go strofowała? dla mnie to nie do pomyslenia. Owszem, w zabawie zdarzyło mi sie kiedys podłożyc palec niechcacy pod trzonowce Walka, ale jak tylko go poczuł to zwolnił nacisk :)
Pies był chyba podworzowym, prawda?? pewnie potraktowal ja jak intruza?

13:35, 08.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

btw moje postepowanie z Niunią stale konsultowalam z bardzo dobrym fachowcem od behawioru, najlepszym w Polsce zreszta, Poczatkowo była bardzo podporzadkowana co stwarzało pozory, ze jest bardzo spokojna, tymczasem była nadwyraz lękliwa i znerwicowana ... potem nastąpiło pewne zdarzenie i wyszły 'cuda", ale w końcu udalo sie opanować: m in złe nawyki, ze pies musial dopiero zasluzyc na miske udajac agresje etc. W efekcie suka bała sie własnej miski pełnej jedzenia , tak ja to stresowało, co tylko "dobrze" mówi o jej poprzednim wlascicielu.
Ale jak sie ma wlasciwe podejscie, to się uda :)

13:43, 08.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Pewnie.....mój Wacek np.za okazaną mu miłość bardziej się cieszy na mój widok jak druga moja połowa...:D
Ńawet lew okaże swą miłość człowiekowi za okazane mu serce...
wyszukiwarka:
"Drapieżnik o czułym sercu"

13:55, 08.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

EEE... jak czytam na necie, ze bity pies trzymany w ciemnicy wydostał sie i zagryzał dziecko a dorosli zeby je popuscił polali go wrzatkiem to to dopiero idiotyzm. Pobudzonego psa polewanie wrzatkiem dodatkowo rozdraznia . W sumie, zeby wypuscil ofiare to najwyzej odciagać za obroże można( co powoduje umiarkowane przyduszenie)...

14:48, 08.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

o ile mozna wierzyc tabloidom :P

14:49, 08.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Anulko, witaj :) wpadłas na kawkę??

14:50, 08.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

jeśli ktoś z faktu pogryzienia a często śmiertelnego zagryzienia robi sobie jaja w postaci popołudniowej kawki to daje tym zachowaniem o swoim poziomie intelektualnym !!!!!Podobnie zachowują się POlitycy pluj im w twarz a oni mówią że deszcz pada !!!!!!!!

17:10, 08.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

człowieku! przecież na razie nikogo nikt nie pogryzł !

17:16, 08.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

harnas63harnas63

0 0

Richard. Zgadzam sie z Toba w wielu punktach w 100% z milosniczka (od siemiu bolesci)zwierzat nie podyskutujesz.Ty nie masz racji on jest jedna jedyna ktora ma racje.Tu Cie usczypne tak jak jegomosc klamczynski,on jest jednym jedyn bojownikem o wolnosc i demokracje ktory nigdy z SB nie mial do czynienia(bo i z jakiego powodu??)W dyskusji w ktrej masz racje nie podkreslaj POlityki to bez sensu. Polityka to najwieksza K...wa na tym padole bedzie sie rznela z kim popadnie i gdzie popadnie aby tylko kasa wpadla.Niestety taka jest prawda a spiewanie piesni pochwalnych na temat PiSu nic nie zmieni.
Wracajac do tematu uorcyk jest w wielkim bledzie bo takie psy jak Owczarek niemiecki same sobie Pana obieraja w domu w ktorym sie znajduja.Przed jednym czuja wiekszy respekt a przed innym mniejszy ale Pan jest obrany przez nich.Zamalo wiesz na temat takich zwierzat jak owczarki rzeczniczko koni z MOKA.Twoja teoria sie ma do tego tak jak to ze kon kradzionego drzewa nie pociagnie bo jest slaby a swoje bedzie darl ile wlezie.On ma w d..ie czyje drzewo ciagnie ,ciagnie tyle ile moze bo w jego narurze jest ze ma to robic.Psa nie nauczysz myslenia mozesz mu jedynie wyrobic w jego swiadomosci respekt do czynow zakazanych.Nie wyrobisz tego nagroda czy glaskaniem tylko kara.Ale za mlodu tylko i wylacznie.Nie znaczy to ze pies nie czuje i nie mysli bo on roznie reaguje jak poczuje ze moze stracic swoje panowanie na swoim terytorium. Pies nawet najlagodnieszy ma w genach atakowac kazdego kto mu zagrozi.Nawet taki pies ktory boi sie myszy moze czlowieka zaatakowac nie dlatego ze sie go nie boi tylko dlatego ze jakis jego element z jego swiata ktory alezy tylko do niego zostal zagrozony.

20:43, 08.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

cyt: Psa nie nauczysz myslenia mozesz mu jedynie wyrobic w jego swiadomosci respekt do czynow zakazanych.Nie wyrobisz tego nagroda czy glaskaniem tylko kara.Ale za mlodu tylko i wylacznie.Nie znaczy to ze pies nie czuje i nie mysli bo on roznie reaguje jak poczuje ze moze stracic swoje panowanie na swoim terytorium. Pies nawet najlagodnieszy ma w genach atakowac kazdego kto mu zagrozi.Nawet taki pies ktory boi sie myszy moze czlowieka zaatakowac nie dlatego ze sie go nie boi tylko dlatego ze jakis jego element z jego swiata ktory alezy tylko do niego zostal zagrozony.
nareszcie wiem z kim mam do czynienia :) ło matko, chce sie zawołac !

23:19, 08.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Ostatnia dzisiejsza widomość z WPROST 4 pitbulle zagryzły 63 letnią kobietę uprawiającą bieganie w parku !! To jest wiadomość do wszystkich którzy uważają że ich pieski to kochane lalunie do pieszczenia !!!!!!!!

14:37, 11.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Nie znamy szczegółow dotyczacych psów. Ja przeciez nie twierdze ze to sie nie mogło zdarzyć ale jak napisałam, wokol nas jest mnóstwo nieodpowiedzialnych wlascicieli psów. Ot chociazby niedawno pisal TP o wilczurze i bernadrynie z Za Strugiem chyba, prawda??

21:08, 11.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@Richard: jak zawsze to CZLOWIEK JEST WINIEN, Psy w rekach ludzi nieodpowiedzialnych staja sie nieobliczalne i tyle...

21:10, 11.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

uorcyk to nawet nie wina nieodpowiedzialnych właścicieli psów tylko natury psów !!! Można w domu nawet mieć tygrysa i chodzić z nim na spacery ale to nie znaczy że umiejętnie postępując tygrys będzie niegrożny bo tygrys i pies zawsze będzie wielkim niebezpieczeństwem a problem w tym że właściciel czy to tygrysa czy psa będzie uważał swojego pupila za chodzącą dobroć ! TO jest właśnie problem !!!!!

23:50, 12.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Potencjalnym niebezpieczństwem zapewne tak. Ale zważ ze w naturze tych zwierzat jest zycie STADNE. Wiec o ile one uznaja ciebie za swoje stado a tym bardziej za jego przywodce, to wlos z głowy ci nie spadnie...

11:55, 13.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

tyle ze aby uznały cie za swoje stado musisz nawiazac z nimi wiez emocjonalną. A tego nie osiagniesz wylacznie trzymajac psa w ogrodku i rzucajac mu zarcie :)

11:57, 13.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

czopekczopek

0 0

Psiarze - nie macie racji, bo to Wy wystawiacie mnie na ryzyko pogryzienia, hałasy i śmierdzące odchody.

10:18, 14.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

To co tutaj napisano to demagogia w czystej postaci.
Gdyby nie było ras agresywnych to po co ministerstwo taką listę by sporządzało.
Oczywiście Pani Beatka wie lepiej.

11:44, 15.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

To co napisałam to nie jest demagogia, akurat ten temat wałkujemy na grupach dyskusyjnych w Koalicji z behawiorystami dosyc czesto..
PS.odpowiedz specjalna dla FCB ( w tej samej retoryce): Po co ministerstwo utworzyło listę ? zeby zaspokoic oczekiwania takich osobnikÓw , Ktorzy nie mysla samodzielnie a zdaja sie na władze ze im cos zabezpieczy

15:40, 15.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

harnas63harnas63

0 0

pani beatko milosniczko zwierzatek.ty tez jestes taka sama jak rta pani z krakowa??liczy sie zysk i piekne slowa mowione i pisane .Tamta pani tez tak zwierzatek bronila nawet ja prezesem wybrali a ty tez mierzysz w stolek prezesury?? Zalosni obroncy i jeszcze bardziej zalosny los zwierzat ktore sie dostaja w rece takich obroncow.

17:58, 15.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

mówisz o Annie K? No coz, ja nie zbzikowalam ani tez nie mam ukrytych "problemow" ale znam niejedna osobe ze "srodowiska", ktora takie problemy miała lub nadal ma. Ale oczywiscie o tym sie nie mówi, a potem wychodzi tu i ówdzie na wierzch szokujaca prawda. W kazdym razie, bądz spokojny, mnie sie to nie przytrafi :) z emocjami tez mam poukladane jak należy i nie działam pod wplywem impulsu, przygarniajac kolejne pieski z poczucia winy dajmy na to (co fachowo nazywa sie hordingiem...

12:24, 16.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

harnas63harnas63

0 0

A wiec zamiasrt trzepac jezorem pierdoly o fiakrach i inne dyrdymaly to zrobcie zalosni mlosnicy pieskow i innych masci najpierw porzadek na swoim podworku a pozniej zagladajcie koniom pod ogon

17:54, 17.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

A jednak się zdarza, coś co nie powinno się wydarzyć, podobnie jak i z tymi pieskami co to nie gryzą, hahaa, dobrze że takich ludzi pieskowych to jest margines w społeczenstwie,bo inaczej rasa ludzka mogłaby się czuć zagrożona:D

19:36, 17.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@harnaś: kazdy jest kowalem własnego losu i odpowiada indywidualnie za swoje uczynki. A kariera niejednego "Nikodema Dyzmy" predzej czy później sie skończy ...

10:16, 21.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OGŁOSZENIA PROMOWANE

  • budowlane

    22.12.2025

    OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

  • ogloszenie

    29.05.2026

    Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

  • budowy

    02.06.2026

    BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

  • praca

    02.06.2026

    Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

  • ogloszenie

    27.05.2026

    Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

  • ogloszenie

    19.05.2026

    KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

  • biznes

    02.06.2026

    Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

  • domy

    02.06.2026

    Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

  • 01.06.2026

    ZLECĘ WYKONANIE PRAC WYKOŃCZENIOWYCH: SUCHE TYNKI,...

  • 01.06.2026

    ZATRUDNIĘ DO KARCZMY i PENSJONATU W KOŚCIELISKU. 6...

  • 01.06.2026

    DO WYNAJĘCIA MIESZKANIE 38m2 i 55m2 w CENTRUM NOWE...

  • ...

    01.06.2026

    DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

  • SZCZ

    01.06.2026

    SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

  • ...

    29.05.2026

    RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

  • 26.05.2026

    RESTAURACJA W ZAKOPANEM ZATRUDNI KELNERA/-KĘ, POMO...

  • 26.05.2026

    PRACA W RESTAURACJI W ZAKOPANEM: KELNER/-KA - DLA ...

  • 26.05.2026

    PRACA W RESTAURACJI W ZAKOPANEM DLA UCZNIÓW, STUDE...

  • 25.05.2026

    URZĄD GMINY KOŚCIELISKO zatrudni INSPEKTORA ds. po...

  • ...

    25.05.2026

    ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

  • ...

    22.05.2026

    RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

  • budynek

    12.05.2026

    Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

  • ...

    28.04.2026

    WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

  • pożyczki

    23.04.2026

    PROVIDENT. 571 240 909.

  • usługi

    17.04.2026

    OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

  • ...

    07.04.2026

    Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

  • ...

    07.04.2026

    NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...


POLECAMY

0%