Wynik referendum w sprawie kandydowania Monachium do organizacji IO jest sensacyjny. Bawarczycy zagłosowali na NIE !
Nie jest to pierwsze miasto które zrezygnowało z organizacji Zimowych IO. Wczesniej odmówił finansowania olimpiady rząd Szwecji, blokując kandydaturę Sztokholmu a Szwajcarzy, mimo gwarancji rządowych w referendum odrzucili pomysł zorganizowania IO w Davos czy St Moritz ( kanton Gryzonia - 53% głosów przeciwko).Jak czytamy w wyborczej cyt.: Nie możemy udzielić gwarancji finansowych dla imprezy, która będzie kosztować podatników 10 mld koron (5 mld zł) lub więcej. Pieniądze te musiałyby zostać odebrane innym celom - mówiła w czerwcu Lena Adelsohn Liljetorth, minister kultury i sportu Szwecji.
Nie chcą zimowej olimpiady bogaci Niemcy, Szwedzi czy Szwajcarzy a biedniejszemu Krakowowi i Podhalu się marzy...
więcej : http://www.dw.de/referendum-ws-olimpiady-w-bawarii-zaskakuj%C4%85cy-wynik/a-17218200
PS. W krajach, w których nie musiano by budować infrastruktury sportowej oraz dróg od zera ( olimpiada przez to byłaby tańsza) podchodzi się znacznie bardziej odpowiedzialnie do kwestii organizowania ZIO. A przecież nie można powiedzieć, żeby im nie zależało na "promocji". Zresztą, mit o promocji to fatamorgana rozpowszechniana ochoczo przez naszych polityków - za dużo mniejsze pieniądze można się równie skutecznie (i efektywniej) wypromować, tylko najpierw zacznijmy inwestować w infrastrukturę sportowę przynajmniej na poziomie Słowacji ..

22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

14.05.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

21.05.2026
Sprzedam DOM i LAS - Spytkowice. 732 810 638.

14.05.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

14.05.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

14.05.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
Ciekawe czy "Nasi " jak składali wniosek spytali sie HOLNEGO, co on na to ? :) bo on też ma dużo do powiedzenia. :D
0 0
a moze dzialali pod jego wpływem??
Moim zdaniem to głownie ich własna autopromocja za duża kasę ...
0 0
Chyba najwyższy czas i u Nas na referendum !!
pozdrawiam
0 0
Wynik byl z gory wiadomy. Tutaj sie kocha przyrode, nature. Nie lubi sie "nowosci". kiedys sport byl czyms naturalnym. A teraz co?. Celbryci. Byl taki pilkarz Gerd Mueller (zreszta przez niego nie bylismy mitrzami swiata w Monachium), pojechal do Ameryki robic kariere w Cosmosie. I co? chlop sie zalamal. Zarabial krocie, ale tak tesknil za Bawaria, ze wszystko...przepil. Koledzy jednak nie dali go dobic. Beckenbauer i inni wykupili mu bilet, zeby mogl wrocic do domu...
0 0
Epitet zostal wyslany.
Juz wrzuciliscie mnie na czarna liste...
Niegazda
0 0
"W krajach, w których nie musiano by budować infrastruktury sportowej oraz dróg od zera ( olimpiada przez to byłaby tańsza) podchodzi się znacznie bardziej odpowiedzialnie do kwestii organizowania ZIO. A przecież nie można powiedzieć, żeby im nie zależało na "promocji". Zresztą, mit o promocji to fatamorgana rozpowszechniana ochoczo przez naszych polityków - za dużo mniejsze pieniądze można się równie skutecznie (i efektywniej) wypromować, tylko najpierw zacznijmy inwestować w infrastrukturę sportowę przynajmniej na poziomie Słowacji .."
Daleko słuszne spostrzeżenia! Tylko co mamy inwestować? I to jeszcze na poziomie Słowaków? Gdzie ten sponsor na 45 mln euro, bo jakoś go nie widzę.
W przypadku organizacji ZIO sponsorem jest państwo, które daje gwarancje. A w przypadku, kiedy nie chcemy ZIO, to dlaczego mają inwestować. Bo co, bo nam się tak podoba i uważamy, że tak jest słusznie?
Robimy wszystko, żeby zniechęcić wszystkich (w tym także państwowych) inwestorów do inwestowania u nas. Chcemy, by zakopianka od Nowego Targu stała się nie drogą krajową, a wojewódzką, mimo że jej modernizacja przekracza cały budżet Małopolski na drogi (wszystkie drogi).
Chcemy modernizować (nie wiem za co) obiekty sportowe, nie wiedząc kiedy (i czy w ogóle) mają być na nich organizowane konkurencje olimpijskie. Ale w takim razie będziemy musieli je modernizować co cztery lata, żeby cały czas spełniały standardy MKOL.
Myślę, że znajdzie się tuzin sponsorów i inwestorów. Wystarczy tylko tupnąć nogą i krzyknąć: "modernizować, ino już!". A my się zastanowimy - pozwolimy coś na nich zorganizować czy nie.
Bo Rzeczpospolita Góralska niech żyje!!!
Modlę się o referendum! Tylko zróbmy od razu kilka pytań: O ZIO, o zakopiankę, o to czy chcemy mieć trasy narciarskie, trasy biegowe, duże imprezy sportowe?
Bo gości mieć chcemy - to jasne! Tylko dlaczego mają tu przyjeżdżać? No bo tak i już!
I to koniecznie dużo i koniecznie bogatych!
A mit o promocji to rzeczywiście fatamorgana. Bo wszystkie TV na świecie nie pokażą miasta, w którym rozgrywane są konkurencje olimpijskie. Zrobią to specjalnie dla nas.
My możemy zrobić to za znacznie mniejsze pieniądze?
To zacznijmy. 30 sekund reklamy tylko w jednej telewizji - w TVP, na przykład przed meczami naszej kadry kosztuje 113 000 zł, a średnio jakieś 70 000 zł. Myślę, że stać nas na kampanię dwutygodniową, przynajmniej pięć spotów dziennie. To tak na początek i delikatnie. To będzie niespełna 5 mln zł.
Jutro wystawiam kapelusz na Krupówkach. Kto się dorzuca?
0 0
Jak ABC miał "Wizję" to też było referendum ? ale wtedy było jakoś inaczej, były nadzieje. Udana Uniwersjada byliśmy pełni energii i mieliśmy więcej w kieszeni no i nie było FOP-u :) Tylko HALNY rozrabiał :D na Uniwersjadzie i podczas wizyty komisji MKO-lu w Zakopanem :D
Mąż mi przypomniał, że wtedy delegacja nie wyjechała na Kasprowy bo duło, na Zakopiance wypadek, 5 godz opóznienia. Czekając na członków komisji nasi mieli pełno w gaciach :D
ABC dobrze musiał tłumaczyć we wniosku co to jest Halny, :D
0 0
Odklejony
SPONSORAMI - to jesteśmy MY , podatnicy - państwo NIC NIE MA prócz naszych podatków .
Referendum - tak jak najbardziej .
A z kapeluszem uważaj - musisz mieć zgodę Burmistrza na zbiórkę publiczną , a nie wiadomo ile i komu będziesz musiał coś odpalić .
Chłopie zejdź na ziemię , żyjemy w POLSCE .
pozdrawiam
0 0
Fibi
to były czasy kiedy to mieszkańcy jeszcze wierzyli w WOLNOŚĆ i DEMOKRACJĘ .
Po tych wszystkich latach i to już im odebrano , do dzi rządzą dziatki moherowe przywiezione na Podhale przez KC PZPZ-u .
Dziś świadomość ludzi jest inna , ale też już im siły i wiry w pozytywne zmiany brakuje .
A jak widać to w dzisiejszych czasach , my podatnicy nie jesteśmy dla rządzących nawet partnerem do rozmów .
I TO JEST ŻENUJĄCE .
Mają swoich we strukturach wszystkich istniejących ugrupowań - a jawnie to się nazywa demokracja .
Ale czy to co się nam serwuje naprawdę jest DEMOKRACJĄ ?
Ale chyba z rodu DEMOLUDÓW
pozdrawiam
0 0
Niestety nie mogę zgodzić się z tezami zawartymi w tym dezyderacie.
Olimpiada owszem kosztuje, ale to jest niewyobrażalna promocja dla kraju i regionu. Coś za coś.
Vancuver dużo zyskał, poczynione zostały inwestycje, które gdyby nie igrzyska nie zostałyby zrobione.
0 0
Myślę, że ta Olimpiada była by taką mobilizacją, "terminem" kiedy trzeba coś zrobić a wcześniej się nie chciało, albo nie było sposobności. Trza bedziy inwestować i koniec Ni ma ze BOLI .. nie bedziy godki "jo sie nie godze, nie pusce..." itp
Patrząc tak na Olimpiadę to jestem za.
0 0
Fibi
może i tak , ale nie przy obecnych POlitykach cy lepiej kupcach .
Bo polityk powinien dostrzegać i dbać o interes swych wyborców .
A oni wyborców mają GDZIEŚ .
Jesteśmy im potrzebni przed wyborami jako woli słuchacze ale nie daj borze mający jakie kol-wiek wymagania .
Może powinniśmy DZIŚ określić jakiś REALNY CEL -ZIO 2062 - tak aby obecna ekipa wymarła , a na niej miejsce weszli młodzi , ambitni , bezpartyjni i NIESKORUMPOWANI politycy .
O ile tacy istnieją ?
pozdrawiam
0 0
Aborygen, nie potrzeba żadnego referendum w sprawie zimowej olimpiady. Wystarczy trzeźwe i ekonomiczne myślenie. Jeśli nie masz dojazdu do chałupy a wiekszość budżetu pochłania Ci leczenie chorych domowników to jest normalne, że nie będziesz brał kredytów aby zrobić w chałupie huczna imprezę dla "wujków" z ameryki.
Olimpiada jest potrzebna kilku oderwanym od rzeczywistosci politykom, wszak to nie oni bedą za imprezę płacić. Zapłaci społeczeństwo.
0 0
Aborygen!
Ty musisz o polityce. A mnie mało obchodzi jaka opcja rządzi, byle nasz region się rozwijał. Może być PO, byle było to POdhale, może być PiS, byle było to Podhale i Spółka, może być PSL byle było to Podhale Super Land, a może SLD Sprowadźcie Ludzie Dutki.
Nie musisz mi mówić z czego składa się budżet państwa, ale wierz mi nie tylko z podatków, a już chyba najmniej z Twoich.
Natomiast ten budżet wydaje w jednym roku na budowę nowych dróg 3 mld złotych.
Na obiekty sportowe przed Euro 2012 poszło z niego ponad 4 mld złotych.
Nie trzeba więc dodatkowych środków, wystarczy, że politycy przesuną je na inwestycje U NAS. Mazowsze będzie nas nienawidzić, Pomorze będzie nas nienawidzić, Śląsk będzie nas nienawidzić. Ale to MY dostaniemy tą kasę, oczywiście pod warunkiem, że się uda zdobyć ZIO, którego tak nie chcemy. Proponuję jednak pomodlić się o to, żeby się udało, bo my, w przeciwieństwie do Bawarii, BARDZO tego potrzebujemy.
Aborygen mam pomysł jak szybko wybudować za..stą drogę na Furmanową i ustawić wszystkich jej mieszkańców na kolejnych 25 lat. Oto on w pięciu punktach:
1. Aborygen przekonuje wszystkich swoich znajomych (a znają go przecież już niemal wszyscy), że igrzyska olimpijskie powinny odbyć się u nas.
2. Rzuca hasło, że najlepszym miejscem na wioskę olimpijską jest... Furmanowa.
3. Namawia sąsiadów do przekazania na nią kilku hektarów ziemi w zamian za udziały w wiosce
4. Państwo/samorząd buduje wioskę na 3 tys. osób i piękną, bezpieczna drogę do niej.
5. Aborygen zakłada spółkę "Baran Maciek" S.A. i przejmuje wioskę olimpijską lub jej część (w zamian za wkład własny) - ma kilkaset miejsc noclegowych w dobrym standardzie, odkupuje odwiert termalny na Furmanowej i zakłada największą wioskę z basenami termalnymi w Europie.
Za 15 lat dzieci zapytane w szkole gdzie leży Zakopane, będą odpowiadać: "obok Furmanowej".
Masz ten plan ode mnie gratis, bo Cię lubię ;-)
Mnie wystarczy kapelusz na Krupówkach, bo zbieramy na promocję Zakopanego bez ZIO. Pamiętasz? Na początek 5 mln. Ale spoko damy radę! My nie damy?
0 0
a skad ci politycy wezma srodki, zeby przesunac ja na inwestycje U NAS? ograbia emerytów , odmowia kolejnycm pacjentom leczenia ( patrz sfinansuja mniej zabiegow medycznych) czy moze podniosa VAT do 27%? I kto za to zaplaci? MY równiez i nasi potencjalni goscie !
@Fibi w czasie gdy organizowano Uniwersjade byl jeszcze ogromny boom gospodarczy a nasze panstwo wyprzedawalo kolejne tuzy gieldowe a zatem mialo skad brac kase !! stad ten jak nazwalas "optymizm"
0 0
@Odklejony: chcesz 5 mln na promocje Zakopanego? to przesuń kase BPZ - odbierz panu Kaweckiemu, to zdaje sie jest miejsce wypływu podobnych srodkow, tyle ze głownie na kulturę ( nie wiedziec czemu nasi sie tak upieraja ze sie bedziemy promowac kulturą a tymczasem z powodu eventow kulturalnych na rynku przyjazdowym raczej nie drgneło ) , hahaha
A wiesz, ile oni placa czynszu riocznego za wynajem pomieszczeń w Kresach?? tez okragla sumke , Aborygen ci powie :P
0 0
Uorcyk!
A Ty swoje. Skąd wezmą? Z emerytów? VAT podniosą?
Czytaj ze zrozumieniem: co roku nasz budżet WYDAJE 3 mld na budowę dróg. Te pieniądze są w budżecie i nikt nie musi nikomu zabierać i nic podnosić. Stadiony wybudowano za ponad 4 mld i też nic nie podnoszono i nikomu nie zabierano (przynajmniej nic mi na ten temat nie wiadomo).
Nasze państwo jest spore i ma znacznie większe możliwości, niż na przykład taka Słowacja, która ma 5,5 mln mieszkańców.
Ja delikatnie próbuję zwrócić Waszą uwagę na to, że w przypadku organizacji ZIO te środki, które i tak są inwestowane, byłyby inwestowane U NAS. I o to chodzi.
Nie obawiałbym się tego, że politycy wprowadzą dodatkowy podatek - podatek olimpijski czy przestaną wypłacać emerytury z powodu organizacji igrzysk.
Ale zawsze lepiej pomarudzić, niż zakasać rękawy i zabrać się do roboty. Co nie?
0 0
Odklejony
Ameryki to tyś chłopie poniższym wpisem nie odkrył .
Jak widzisz od kilku miesięcy skutecznie reklamujemy Furmanową , ale naszym założeniem jest inne hasło :
Gdzie leży Zakopane ?
U podnóża Tatr i Furmanowej .
A co do Olimpiady - nadal jestem za referendum .
Do stworzenia odpowiedniej infrastruktury , wystarczą nam odpowiedni POLITYCY , z normalnie obranymi celami .
A tak na marginesie - To my podatnicy będziemy musieli spłacić zadłużenie rządu .
Także koło jest zamknięte .
Pozdrawiam
0 0
cytat:
"ale naszym założeniem jest inne hasło :
Gdzie leży Zakopane ?
U podnóża Tatr i Furmanowej . "
Cóż za mania wielkości (wysokości)...;) ;) ;)
0 0
Jurajczyk
nie masz racji - bo to jest jedynie opis położenia geologicznego Zakopanego względem dwóch punktów - Tatr i Furmanowej
Nie mamy tak chorego EGO jak Zakopane .
Pozdrawiam
0 0
@Aborygen,na końcu umieściłem ";) ;) ;)" więc to żart.
Zawsze taki NP.mieszkaniec Zębu - osobna miejscowość-może powiedzieć że ma was poniżej ... albo z góry na Was patrzy bo jesteście przecież częścią Zakopanego i jakby tak uśrednić wysokość położenia całości miasta to lichutko byście wypadli...;) ;) ;)
0 0
@odklejony: cyt: co roku nasz budżet WYDAJE 3 mld na budowę dróg. Te pieniądze są w budżecie i nikt nie musi nikomu zabierać i nic podnosić. Stadiony wybudowano za ponad 4 mld i też nic nie podnoszono i nikomu nie zabierano (przynajmniej nic mi na ten temat nie wiadomo).
1. skoro jest tak dobrze, to czemu dotad Zakopane nie moze sie pochwalic dobrymi drogami czy obiektami sportowymi ( chyba ze zaliczysz do tego place zabaw i trase biegowa na rowni ) ??
2 wytłumacz mi , skad sie wzieła rekordowa dziura budzetowa?? i to dla jej pokrycia juz w 2012 roku obciazono kasami fiskalnymi drobnych przedsiebiorcow co to ledwo 20 tysiakow zarabiaja ... i czy wlasnie w ten sposob nie splacamy kredytiow zaciagnietych na budowe stadionow??
ciekawy tekst wczoraj w krakowskiej sie ukazal..
0 0
cyt: ( GKrakowska, autor Ryszard Niemiec);'
Ja, niżej podpisany Ryszard Niemiec, syn Kazimierza, z zawodu dziennikarz, żonaty, ojciec dwóch córek i dziadek dwóch wnuków - oświadczam, że jako obywatel Krakowa, płacący w tym mieście podatki, w tym od nieruchomości i śmieci, nie popieram starań o organizację zimowych igrzysk 2022 w naszym mieście!
...
Stolica bogatej prowincji Quebec miała urządzić letnie igrzyska tanie, nieangażujące wielkich pieniędzy z kasy municypalnej i państwowej. Nic z tego nie wyszło; rzeczywiste koszty wielokrotnie przekroczyły te planowane. Nie zapominajmy wszak, że tego typu klajstrowanie rzeczywistości w fazie zgłaszania wniosku o przyznanie prawa do organizacji jest stałym zabiegiem propagandowym, obliczonym na zdobycie poparcia obywateli!
Epatuje się ich wolą "nieszastania groszem" (copyright poseł Jagna Marczułajtis, front-manka projektu), a następnie, po zgaszeniu znicza, postawi przed faktem dokonanym. Na polskie gadki szmatki o igrzyskach ekologicznych, tanich i przyjaznych ludziom, nie dał się wziąć MKOl już przy okazji starań Zakopanego o olimpiadę 2006.
Mimo że paru decyzyjnych ważniaków topiono w herbacie z prądem i pasowano na zbójnika, oferta uznana została jako przejaw porywania się z motyką na słońce. Teraz, nie kiwnąwszy palcem w rychtowaniu infrastruktury sportów zimowych, strasząc świat, przeżywający rewolucję komunikacyjną, nieprzejezdną "zakopianką", rozlatującymi się halami lodowymi w Krakowie, Nowym Targu i Oświęcimiu, archaicznym ośrodkiem biathlonowym w Kirach, znów kierujemy motykę ku słońcu…
0 0
Jurajczyk
sprostowanie jest dla osób postronnych .
A co do relacji Furmanowa -Ząb, wszystkim nam bliżej do Zębu .
Z Zębem mamy połączenie drogowe , Ząb to wioska o podobnym charakterze rolno-turystycznym .
I chcemy aby się Zakopane nas pozbyło na rzecz każdej sąsiedniej gminny .
Mamy ponad 98% poparcie , ponieważ otworzy to drogę do Naszego rozwoju poprzez rozwój agroturystyki i infrastruktury drogowej .
Dziś WSZYSTKIE gminy wiejski obok Zakopanego mogą się pochwalić zdecydowanym przyrostem NOWO WYBUDOWANYCH dróg i dróżek .
Nie wiem czy w Zakopanem na przełomie ostatnich lat wybudowano chociaż 1 km NOWEJ DROGI .
Pozdrawiam
0 0
@odklejony: chcesz budowania obiektow etc? to zobacz ze mozna na takie cele pozyskiwac fundusze Unijne. I wiesz co? akurat Zakopane jest w d..e z pozyskiwaniem tych pieniedzy ..
W Malopolsce sa gminy ( nowosadeckie) , gdzie na mieszkanca pozyskuje sie ponad 1000 zeta dofinansowania unijanego, w Polsce np Włoclawku 2900 zł /mieszkanca - najwiecej warminsko-mazurskie 9800 zł a u nas cos okolo 30 zeta ??
I to dopiero jest NIEGOSPODARNE, ze nie wykorzystujemy tych funduszy nalezycie na rozwoj !!
0 0
Jurajczyk
a tak na marginesie - na wczorajszej komisji pojawiła się następna wisienka z zakopiańskiego tortu .
Miasto kupuje za ponad 600 tyś , działkę na Kozińcu - by mieć .
Pieniądze pochodzą z oszczędności które to ponoć dokonał wydział inwestycyjny prowadzony przez Pana Bublika .
Ten sam Pan wciska nam KIT od miesięcy, jakby nie posiadał żadnych środków na nasz inwestycje .
Ciekawe do kogo należy ta działka i kogo , dlaczego pasuje zasilić .
Ale większość radnych idąc za głosem przewodniczącego Zacharki poparła wniosek - ponieważ jak widać ważniejsze dla nich jest dokonywanie NIEPOTRZEBNYCH nieruchomości / bez przeznaczenia strategicznego / aniżeli np. pozyskiwanie trenów pod drogi .
OBŁUDA ,OBŁUDA ,OBŁUDA i mydlenie oczu .
pozdrawiam
0 0
ERRATA
@odklejony: chcesz budowania obiektow etc? to zobacz ze mozna na takie cele pozyskiwac fundusze Unijne. I wiesz co? akurat Zakopane jest w d..e z pozyskiwaniem tych pieniedzy ..
W Malopolsce sa gminy ( nowosadeckie) , gdzie na mieszkanca pozyskuje sie ponad 5000 zeta dofinansowania unijnego _ Gródek nDunajcem, w Polsce np Włoclawku 2900 zł /mieszkanca - najwiecej warminsko-mazurskie 9800 zł a u nas cos okolo 300 zeta ( 170 miejsce w rankingu w Maloposlce_) ogółem ??
I to dopiero jest NIEGOSPODARNE, ze nie wykorzystujemy tych funduszy nalezycie na rozwoj !!
! szczegolowe zestaiwnie pozyskanych kwot gazeta Krakowska w artykule "ranking zaradni i nieporadni" ( to drugie to o obecnych wladzach?)
0 0
@ Aborygen: a to ciekawe, bo niedawno byla potrzeba odkupienia tego starego budynku vis a vis wjazdu do COS ( z boku) za 900 tysiakow zeby moc poprowadzic trasy biegowe i od tego odstapiono, chociaz to byloby strategiczne posuniecie ...
0 0
Uorcyk!
Coraz cieplej! Dlaczego tych pieniędzy nie wydali u nas? Bo kto inny miał większą siłę przebicia. Ja chcę, żeby wraz z ZIO nasza siła przebicia była większa od innych regionów. Żeby pieniądze budżetowe, unijne, samorządowe i jakie jeszcze się da płynęły do nas szerokim strumieniem.
Popatrz jaki cud już się zdarzył: nie było pieniędzy na modernizacje średniej skoczni nie było i nie było i nagle się znalazły! "Bo być może będą u nas Igrzyska". To jest pierwszy efekt "olimpijski". Zmodernizują skocznię i uczniowie z SMS nie będą musieli jeździć do Szczyrku i Wisły. Kurczę dało się, chociaż ZIO w Zakopanem to mrzonka! Ale jak działa i niech działa jak najdłużej. Wszyscy na tym skorzystamy.
Oczywiście dziura budżetowa i ocieplenie klimatu i asteroidy i wiatry w kosmosie. To wszystko nam zagraża i to jeszcze jak! Tylko, że to co zrobią u nas, u nas zostanie i będzie służyło przez kolejnych kilkadziesiąt lat. Chyba że asteroida spadnie nam na głowę, ale wtedy rozwiążą się nasze wszystkie problemy...
Czy myślisz, że Wielka Krokiew wyglądałaby tak jak teraz, gdyby nie FIS w 1962 i potem puchary świata w skokach? Nie, wyglądałaby jak skocznia w Tatrzańskiej Łomnicy, na której nikt nie skakał od lat i pewnie już nie skoczy. Ja pamiętam jak wyglądała przed "małyszomanią" i jak potok wypływał na zeskoku i jak straciła homologację. Gdyby się wtedy nie znalazły pieniądze (przecież nie z budżetu miasta), a znalazły się, bo mieliśmy szanse na wielkie imprezy, to dzisiaj moglibyśmy na niej sadzić bratki.
Nie przekonasz mnie, że wielkie imprezy sportowe nie stymulują rozwoju regionu, w którym się odbywają. Widać to u nas aż za dobrze.
Ale może rzeczywiście dać sobie z tym spokój. zasadzić bratki na skoczni, zaorać zakopiankę i od Nowego targu wozić turystów furmankami (oczywiście przez Furmanową). To dopiero będzie atrakcja i powrót do korzeni i dbałość o środowisko i racjonalna gospodarka i jeszcze ostateczne rozprawienie się z mrzonkami!
Tak! Wypnijmy się na wszystkie imprezy i zamknijmy to miasteczko, przecież i tam MUSZĄ nas docenić. Za to, że jesteśmy tacy WYJĄTKOWI. Tylko w czym???
0 0
Odklejony
Ale po chwilowej stymulacji jest okres wieloletniej stagnacji a nawet i recesji .
Zakopane ma za miasto partnerskie SOPOT - który jest jednym z liderów w pozyskiwaniu dotacji - szkoda tylko iż nasi włodarze nie potrafią tego wykorzystać .
Niech te pieniądze zamiast na mrzonki skierują jako wkład własny na pozyskanie środków z UE - efekt z pewnością będzie natychmiastowy i widoczny dla lokalnej społeczności .
U nas prowadzona jest jeszcze POLITYKA - WYŁUPMY KOGO SIĘ DA - ci ludzie wiedzą iż ich czas jest już POliczony .
I przyjdzie czas na odejście od koryta .
A wiec żryjmy dopóty się da .
Pozdrawiam
0 0
@odklejony: cyt: Bo kto inny miał większą siłę przebicia. ..??
najwieksza sile pzrebiccia to nadal maja górnicy robiac zadymy w stolicy. Tylko czy dobry gospodarz planuje wydatki i rozwoej czy zaspokaja zadymiarzy chcac splaszczyc ich sile przebicia i odeprzec natarcie.. alez to typowo "polskie" ( w zlym rozumieniu )- zamiast rozsadku- gaszenie "zadym" ...
Sam nawet w ten chory sposob rozumujesz ,,,,
0 0
@odklejony: a przyklad wielkeij skoczni jest chybiony- to jest obiekt COS a zatem finansowany inaczej. A ile Zakopane pozyskalo z funduszy unijnych na budowe infrastruktury sportowej>>>?? ZERO ??
0 0
a co tam, powiększymy dług publiczny o kilka miliardów i po zimowej olimpiadzie obudzimy się z ręką w nocniku ;-)
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz