Wstyd mi, że Polska do dziś nie ukarała członków WRON - u.
Wstyd mi, że Polska do dziś nie ukarała członków WRON - u z Jaruzelskim na czele. Nie chodzi o zemstę ani o zamykanie za kratami schorowanych starców. Powinni na własne uszy usłyszeć wyrok skazujący. Za wytoczone przeciwko Polakom czołgi, za śmierć setek osób, za tragedie wielu rodzin, którym marzyła się wolna Polska. Za zmarnowane lata stanu wojennego - WINNI!
22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

14.05.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

21.05.2026
Sprzedam DOM i LAS - Spytkowice. 732 810 638.

14.05.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

14.05.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

14.05.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
No wlasnie, ale do tego trzeba WYROKU sądu a skoro go nie ma to na razie NIEWINNI ?? Co najwyzej wina w sensie moralnym czy etycznym, to owszem ...
0 0
z drugiej strony- warto by dzisiaj zestawic fote z obecnej walcowni a moze sie okazac, że .. zyjemy w parszywych czasach...
0 0
Mi wstyd za tych,którzy mogli ich ukarać,a nie zrobili tego tylko zajęli się tylko własnymi interesami...
0 0
Panie Jurecki!! Bardzo Panu dziękuję za ten lakoniczny, ale jakże wymowny w swojej treści wpis. Z niecierpliwością ЧКam na łacha, niech on teraz osądzi, czy Pan jest Polakiem, czy nie : D
0 0
Panie Jerzy,
Pana, jako "wydawcę i jednocześnie dziennikarza śledczego Tygodnika Podhalańskiego "( cytat ze strony TP), poprosimy o więcej, szerzej i głębiej na temat skutków wprowadzenia stanu wojennego i jego wpływie na obecną rzeczywistość.
Jeśli Pana wpis to "ćwiczenie lapidarności stylu" (cytat z klasyka), to się chyba nie udało, bo zgubił Pan kupę treści.
0 0
Pan Jurecki przecież jest przecież ceprem (mam rację?).
С л у ж у С о в е т с к о м у С о ю з у
0 0
fragment wywiadu z Marcinem Wolskim:
"Marcin Wikło: Do generała Jaruzelskiego na przyjęcie urodzinowe przybyli tacy panowie, jak Jerzy Urban, Tadeusz Iwiński czy Kazimierz Kutz. Każdy z nich podkreślał, że idzie uczcić bohatera. Jak pan to odbiera?
Marcin Wolski: Każdy ma takiego bohatera, jakiego sobie wybierze. Demokracja polega między innymi na tym, że każdy sobie wybiera bohaterów. Dla jednych to może być Alicja w krainie czarów, dla innych Markiz de Sade. Wybór bohatera świadczy o danej osobie. Gdybym, jak Kazimierz Kutz był autorem filmu "Śmierć jak kromka chleba", to by mi w życiu nie przyszło do głowy, żeby iść i bić czołem do generała Jaruzelskiego. Urban jest tam jak najbardziej na miejscu, natomiast Kutz zniszczył tym posunięciem już do końca swoją legendę reżysera filmowego.
Marcin Wikło: Lewica bardzo zabiega o to, aby obraz generała wybielić. Czy nie ma pan wrażenia, że takie osoby, jak właśnie Kutz pomagają im w pisaniu historii na nowo?
Marcin Wolski: Nie można napisać historii na nowo, kiedy ona już została napisana. Historię można, jak pokazuje historia "wykręcić" raz, góra dwa razy, ale nie można w nieskończoność działać wbrew dowodom. Jestem świeżo po lekturze książki Jerzego Eislera o grudniu 1970 roku, gdzie rola rola Jaruzelskiego jest ewidentna, wbrew plotkom, którym sam ulegałem. Ta jedna zbrodnia wystarczyłaby w jakimś innym kraju do jakiejś wieczystej infamii, nie mówiąc już o procesie zakończonym wyrokiem.
(...)
Marcin Wikło: Wypływa z tej historii pytanie na przyszłość, czy skoro Jaruzelski za nic nie odpowiada, to czy ktokolwiek za cokolwiek jeszcze odpowie?
Marcin Wolski: To nie tak. Wszyscy jeszcze odpowiedzą. Prędzej, czy później. Nie mam co do tego żadnej wątpliwości. Oczywiście będzie to odpowiedzialność moralna, ale będzie to wieczna hańba w podręcznikach, taka, jak dzisiaj spada na Nowosilcowa, czy margrabię Wielopolskiego.
"
Prawdę można na jakiś czas ukryć, lecz nie da się jej ukryć na zawsze -dociera to do ciebie komuszy bękarcie???
0 0
Rozumiem, że wiek Ci nie pozwala, sprzęt już nie ten, ale są specjalne tabletki. Może jeszcze coś z siebie wykrzeszesz. Trzymam za cie kciuki, oby pomogło, bo inaczej skończysz jak Jarek K. U tego też kiepsko na tym polu, to i widzisz co wyczynia.
0 0
Ja przynajmniej nie chowam się w szpitalu każdego roku w okolicach 13 grudnia, jak twój okaz zdrowia. Nie zasłaniem się stanem zdrowia przed wymiarem sprawiedliwości, jak twój okaz zdrowia. Temu zdrajcy tylko jedno może pomóc. Solidny sznur.
0 0
Ty nie masz przed kim się chować, bo pies z kulawą nogą nie interesuje się Twoją marną osobą. Jak wychodzisz do sklepu, to nawet burek sąsiada podnosi tylko łeb, by zaraz go opuścić i lekceważąco oblizać sobie jajka. I porównuje się taki do Pana Generała, uczestnika Wielkiej Wojny Ojczyźnianej, Bojownika o lepszą Polskę.
0 0
A mnie się wydaje, że jak na prawdziwego dziennikarza przystało Pan Jurecki nie powinien na łamach strony tygodnika obnosić się ze swoimi poglądami bo zwyczajnie traci stałych klientów, którzy w tej kwestii są podzieleni tak jak podzielona jest cała Polska. To nie profesjonalne z Pana strony, szczególnie,. że dziennikarz nie powinien trzymać żadnej ze stron. Myślę, że po 32 latach od Stanu Wojennego tym bardziej powinien się Pan ugryźć w język, już nie wspomnę o tym iż jest Pan Dziennikarzem Roku a to do czegoś zobowiązuje..
Niestety nas Pan stracił. /może ku swojej radości, może nie ale pamiętać trzeba, że Pan z nas żyje/.
Pozdrawiam
0 0
Panowie poniżej
Widać że Was spiekło , Materiał jest świetny , krótki i dobitny .
0 0
są winni wprowadzenia stanu wojennego i jego konsekwencji ale co do oceny , czy to dobrze czy żle to chyba historycy za lat dziesiat sie powinni wypowiedziec . Z kolei czy mieli prawo - TK??
0 0
Lach - zastanawiam się czy piszesz na szyderę Pana Generała do Mtm czy Ty tak na poważnie ?....prawda jest jedna - stary komunistyczny dziad jak zwykle ściemnia i kilka dni przed rocznicą udaje się do szpitala, a niech sie udaje, kostucha juz czeka - a tam nie ma PZPR i starych kolesi....
0 0
Czy zostaną osądzeni??.....wątpię.....mało tego , gdy umrą /kiszczak, jaruzelski/ będą chowani z honorami Wojska Polskiego jak gen.siwicki....powinni dawno być zdegradowani!!
"........ pogrzeb Siwickiego odbył się przy wojskowej asyście honorowej......"
czyż to nie jest ujma dla WP???
Mam tylko nadzieję, że wtedy wszystkie BurkI podniosą tylko łby, by zaraz je opuścić i lekceważąco oblizać sobie jajka....:D
0 0
Dzisiaj po latach musimy się zadowolić zapaloną świeczką. Daremne żale, próżny trud, bezsilne złorzeczenia ...
0 0
Ukarac winnych stanu wojennego to przyznać, że włądza była wtedy nielegalna, a to z kolei znaczy, że wszyscy którzy dla niej pracowali, nie mają żadnych praw do emerytur czy nawet doliczania lat przepracowanych w komunie do teraźniejszych emerytur. Więc trzeba im to zabrać. Jakby do tego doszło, to za co te wszystkie babcie i dziadkowie będą jeździć do Warszawy pokrzyczeć z Jarkiem, Panie Redaktorze? Cały bałagan ze starymi komuchami to tylko i wyłącznie wina Solidarności i oddzielenia "grubą kreską". To Oni po 89 byli przedstawicielami ludu i powinni załatwić wtedy tą sprawę, ale przecież wiedzieli, że jak zaczną rozliczać UBecję to będą rozliczać 80% (albo więcej) samych siebie. Dziękuję za uwagę.
0 0
Kiedyś Styropianowy Stefan powiedział tak cyt.:
Z pamięci "....że powinniśmy się wstydzić, że na Wawelu leży Lech Kaczyński bo przez to Kraków stracił,... bo mniej ludzi odwiedza Wawel...a Dziwisz powinien coś zrobić z tym wstydliwym tematem "
Pewnie ,że "musi:" no bo gdzie pochować Jaruzelskiego przecież to niemalże bochater narodowy a miejsca odpowiedniego brak, zegar nieubłaganie tyka, honory i salwy armatnie czekają.
PS
ORŁA WRONna nie POKONA !!!!!!
0 0
Teraz cos na wesoło
Rozmawiają generałowie WRONy :)
Oj panie kolego coś ze mną już nie tak wstaję rano o szóstej chce zrobić siku a tu nic, Tylko kap, kap parę kropelek, ból nie miłosierny.
Drugi pan Oj, panie kolego u mnie też nie wesoło wstaję o siódmej, próbuję zrobić kupkę a tu nic stękam, prę tylko mała byrka.
Jaruzel na to Panowie ze mną to chyba najlepiej, o szóstej robię siku, o siódmej kupka a o Ósmej to się Budzę ......:D
PS
Dlatego Lachu masz rację niech on żyje sto lat . Bo gdy mózg funkcjonuje a ciało odmawia posłuszeństwa, to jest to jakaś kara.
0 0
"Był bardzo miłym starszym panem. Kresowiak z Pińska, a żona ze Lwowa. Jego ojciec był przedwojennym podoficerem. Chętnie opowiadał o sobie, nie tylko o myślistwie i wędkarstwie. Było o czym rozmawiać, ale najmniej o wojsku"
- tak wspomina w swojej książce "Prawą stroną" zmarłego wczoraj gen. Floriana Siwickiego Bronisław Komorowski,
Co wy -to szczególnie się tyczy juhuhu- QRWA macie z tym Jarkiem. Jakieś urojone obsesje? Mamroczesz komuchu POnury jeden z drugim o grubej kresce, nawet półsłówkiem się nie zająkniesz przy tym o Mazowieckim, a we wszystko wplątujecie Jarka i wszystkie babcie z dziadkami krzyczącymi z nim w Warszawie. Niedługo się okaże, że to Jarek wprowadził stan wojenny, mało tego, rozpętał II wojnę światową, zorganizował zamach na JFK i JPII, skonstruował bombę atomową i zrzucił ją na Hiroszimę i Nagasaki. Ogarnijcie się, i przestańcie wszystkich dookoła mierzyć swoją i swoich rodziców miarą!!
Ps. Jurecki ma prawo pisać co mu się podoba. Tym bardziej na swoim blogu. Gazeta jest prywatna. Gorzej jak taki Lis czy Olszański obnoszą się ze swoimi pedalsko lewackimi poglądami w PUBLICZNEJ TV i PUBLICZNYM PR, ponieważ robią to za moje pieniądze.
0 0
@Fibi, ciebie pokonała ortografia przy "bochaterze" :P
0 0
"bohater" dla mnie przez " ch " :P
0 0
Uorcyku, piszesz:
cytat:
@Fibi, ciebie pokonała ortografia przy "bochaterze" :P
koniec cytatu.
Toś Uorcyku posunął dyskusję do przodu !
Właśnie o takie bzdetne komentarze mi chodziło na innym wątku.
Wracając do meritum,
wbrew temu, co piszesz w innym komentarzu, stan wojenny można obiektywnie ocenić. Bezsprzecznie dobry był dla całości układu komunistycznego, dał im klika lat, które skrzętnie wykorzystali na przygotowanie koncesjonowanej opozycji, gruntu dla "demokratycznego" przejęcia władzy politycznej i gospodarczej.
Dla Polski był tragedią.
Poza indywidualnymi dramatami ludzkimi (śmierć, internowanie, utrata pracy itd.) stan wojenny doprowadził do wyjazdu z Polski ponad miliona ludzi (jeśli dobrze pamiętam). Gospodarka się cofnęła o kilkanaście lat. Kompletna dezorganizacja i rozkład. Upadek wszelkich nadziei na zmiany. Złamany duch narodu.
Widmo stanu wojennego ciągnie się za nami do dzisiaj, i jeśli źle pójdzie, będzie się ciągnęło za nami jeszcze długo...
I tego właśnie brakuje mi we wpisie pana Jurka - oceny wpływu na teraźniejszość i diagnozy - co zrobić by zrzucić ten ciężar, który nas dławi.
0 0
Dziwicie się,że tak hołubią komuszki Jaruzelskiego,Kiszczaka i paru innych.W końcu to oni rządzili,wiedzą jak kariery tych ówczesnych maluczkich aparatczyków przebiegały,skąd się majątku dorobili,z kim mieli kontakty itp.Na paru opozycjonistów też mają ciekawe kwity więc i ci czasem "ludźmi honoru" ich nazywają czy na baczność przed gensekami stoją.
Przegniłe to wszystko od środka.Czasem rąbek tajemnicy uchyli jakiś napity działacz jak Oleksy swego czasu.
Gdyby nie wspólnota interesów i strach przed tym co na nich komunistyczni generałowie mają to już lewica sama by się wzajemnie powycinała ze stołków przez pazerność,
A tak się jeszcze trzymają ,zrobią pogrzeby uroczyste gensekom i dalej się będą trzymać razem chyba,że materiały z szaf trafią w odpowiednie ręce,a wówczas może się zrobić bardzo ciekawie kto na czyim sznurku chodzi(ł)?
0 0
Panie Jurecki,a co pan powie na to:
"Rocznicę 13 grudnia szef MON „uczcił” z autorem planów stanu wojennego.
Jak wynika z informacji opublikowanych na oficjalnej stronie internetowej Związku Żołnierzy Wojska Polskiego, 13 grudnia szef MON Tomasz Siemoniak spotkał się z przedstawicielami organizacji skupiających weteranów i kombatantów, w tym weteranami „ludowej” armii m.in. z gen. Franciszkiem Puchałą, który był odpowiedzialny za przygotowanie planów stanu wojennego..." (źródło: niezalezna.pl)
0 0
P.S.Co roku 13 grudnia odbywa się manifestacja przed "domem (willą) Jaruzelskiego"...
Do kogo tak naprawdę należała wspomniana willa,którą od ok. 30 lat zajmuje Jaruzelski?To dom łączniczki AK, Haliny Martinowej, która mimo prób do swojej śmierci nie zdołała go odzyskać.
wsumie.pl/ kraj/ 87437-jaruzelski-mieszka-w-jej-domu
0 0
Do jakiego stopnia upodlenia musi dojść człowiek który na własne oczy widział nędzę, głód, śmierć bliskich... aby stać się takim pachołkiem i oprawcą własnego narodu... Wierzę, że historia właściwie osądzi zdrajców o odszczepieńców ... i chodziaż tyle będzie satysfakcji.
0 0
@Jurajczyk!!!!! Przebóg!!! Kiszczak??? PAN Kiszczak. wszak to :"człowiek honoru" Zdaniem pewnego............................. (ma za dużo prawników aby dać pełen tytuł)
0 0
"Pan Kiszczak był chory i leżał w łóżeczku. I przyszedł pan doktor. – Jak się masz, koteczku? – Źle bardzo – i łapkę wyciągnął do niego. Wziął doktor i zaraz opuścił chorego. A później się z sądem opinią podzielił: – Można go przesłuchać, lecz tylko w pościeli!"......:D
0 0
Zyntyca, widzisz, jaki jesteś podły i fałszywy, nazywając tych, którzy się domagają najzwyklejszej w świecie sprawiedliwości, oszołomami?
0 0
A mi wstyd że stoczniowiec jest bezrobotny,nie ma Stoczni Gdańskiej a Bolek obraca milionami mając pałac a o Radiu Maryja mówi "ci z Torunia"" !!!!!!!!
0 0
jedz kwas foliowy Mordo ty... czyjaś, może spłynie na ciebie dar czytania ze azozumieniem ... gdybyś miał intelekt o 1 punkt wyższy od pływaka żółtobrzeżka to byś pojął że z tymi oszołomami to byłą finta.
0 0
Zyntyca, jeżeli to z tymi oszołomami było fintą, przepraszam, i zwracam honor. Ale nie miej mi za złe, że skoro ironii, czy sarkazmu nie bierzesz w cudzysłów, to nawet najbardziej światły umysł, prócz Twego, nie wie, że się tylko przedrzeźniasz.
0 0
przyjmuję przeprosiny, za dobre słowo dziękuję... @MTM ja łajdactwa nie znoszę organicznie a to byli łajdacy z łajdaków najwięksi z targowiczanami w jednym ordynku stanęli... O ile Warszawa i Wilno kilku ukarało, Ci bezkarni, nawet nie napiętnowani moralnie w łóżkach swoich zemrą. BTW Byłem na wojnie Polsko - Jaruzelskiej, jako podchorąży SPR wydano już ostrą amunicję.... w którą stronę strzelałby pluton.... lepiej nie wiedzieć
0 0
Toć i acan kontent jestem, że przeprosiny przyjęte!
0 0
Kanał YT:
Lot kuli (1999)
Film dokumentalny:
"Lot kuli" w reż. Jerzego Ridana powraca do wydarzeń w kopalni Wujek, do dramatycznej śmierci śląskich górników. Ale nie czyni tego w tradycyjny sposób, porażając dydaktycznym komentarzem zbrodni. Swój film zaczyna Ridan od zaznajomienia widza z... nabojami, różniącymi się wielkością, budową, wyglądem, mocą rażenia, itp. Od naboi przechodzi do ich "oprawy" czyli pistoletów, karabinów maszynowych, by znawców tematów zmusić do wygłoszenia definicji "Skuteczna broń to taka, która zabija". Kolejne rodzaje broni, jakie oglądamy na ekranie udoskonalane są z zapałem równym sile ich rażenia. O wydarzeniach w kopalni Wujek opowiadają świadkowie zdarzeń, lekarze udzielający pomocy rannym górnikom. Jedno nie ulega wątpliwości: wbrew powszechnie głoszonym przez autorów stanu wojennego opiniom, w kopalni Wujek strzelano po to, by zabić. Strzelano z karabinów maszynowych ogromnej mocy. Strzelano z bliska - najczęściej trafiając ofiary w samą czaszkę. Nikt nie wie też czemu "strzały oddawane w powietrze" zabijały. Skuteczność pocisków jest niemalże 100 - procentowa. Ridan zrobił film o świadomym, zaplanowanym zabijaniu.
Dni, które wstrząsnęły Polską (2006)
Film dokumentalny:
W środę, 16 grudnia 1970 r., zapłonął w Gdańsku budynek zwany przez Polaków "Reichstagiem" – gmach KW PZPR, podpalony przez uczestników buntu, który przybrał postać powstania narodowego przeciwko sowieckim rządom w Polsce. Jeden z młodych uczestników akcji na'„Reichstag" powiedział, że choć wszystkiego nie rozumiał, to czuł, że idzie "drogą ku wolności"! To samo czuli 14 lat wcześniej uczestnicy buntu w Poznaniu piszący na murach: "Precz z ruską demokracją!".
Grudzień 1970 roku. Polską wstrząsa głęboki kryzys. W wielu miastach wybuchają strajki, dochodzi do masowych protestów i demonstracji ulicznych. Przeciwko robotnikom władza kieruje milicję i wojsko. W Gdańsku, Gdyni i Szczecinie padają strzały. Według oficjalnych danych ginie 45 osób, a 1165 jest rannych. Nigdy dotąd, w czasach pokoju, nie użyto takich ilości wojska i milicji do zdławienia protestów społecznych. Przeciwko demonstrantom władza rzuciła 27 tysięcy żołnierzy, 550 czołgów, 750 transporterów opancerzonych i 2100 samochodów, poderwano do lotów 108 samolotów i śmigłowców. Z wojskiem współdziałały siły milicji obywatelskiej, służby bezpieczeństwa, ORMO oraz służby więziennej liczące blisko 9 tysięcy funkcjonariuszy.
Film stanowi wierną rekonstrukcję wydarzeń na wybrzeżu. Materiały pochodzą ze zbioru, do końca PRL-u opatrzonego klauzulą "ściśle tajne", odnalezionego w archiwum Instytutu Pamięci Narodowej.
Polecam również program TVP z cyklu "Warto rozmawiać" zatytułowany "Polskie Grudnie - zbrodnie nierozliczone", w którym zaprezentowano komentarze świadków tamtych wydarzeń, historyków, znawców tematu.
0 0
Kilka lat temu czytałem w jakimś czasopiśmie , że Wiaczesław
Mołotow w swych (zupełnie w Polsce nieznanych)pamiętnikach pisał: "W ostatnich kilku latach wielkim naszym osiągnięciem,
naszym, to jest komunistów, było pojawienie się dwóch ludzi. Pierwszą przyjemną
niespodzianką był Andropow (…). Drugi człowiek to Jaruzelski. Ja, na przykład,
nigdy wcześniej nie słyszałem takiego nazwiska, zanim nie ujrzałem go w roli
pierwszego sekretarza" – wspomina sędziwy Mołotow. Po czym stwierdza, dosłownie
-komentując wprowadzenie stanu wojennego w Polsce:
"Bolszewików było wśród Polaków niewielu. Jaruzelski nas wyręczyl.
0 0
Sporo ciekawych wątków dotyczących Polski,Jaruzelskiego,stanu wojennego itp jest w tzw."Archiwum Mitrochina".
0 0
@MTM
Bardzo ciekawy wpis. Dodam,że jeszcze pózniej ginęli ludzie od kul ZOMO .
Ja przypomnę Sierpień 82 rok. ?
Dzisiaj w każdym miejscu, gdzie doszło do zbrodni, leżą Głazy=Świadki
Na jednym z takich kamieni jest napis:
"Milczą, a jednak Wołają"
PS
My na co dzień też milczymy, a tutaj jednak Wołamy, że Pamiętamy !!!!!!
0 0
@Baciar 1 Prześledź karierę aparatczyka. To od samego początku tajne służby, na GRU stawiam... od początku szykowany był do takiej roli
0 0
Ależ Panie Jurecki! Toż przecież pana znajomi aktywiści zrobili grubą kreskę najpierw potem zniszczyli niewygodne teczki.
Dzisiaj po przeszło 20 latach się panu przypomniało i starca nad grobem chcesz pan skazywać?
A djacie już mu wszyscy święty spokój. To jest jak kopanie leżącego.
Przez te przeszło 30 lat bez mała generał już wysłuchał się tych aktów oskarżenia że wystarczy ujadać.
A jak się chciało stawiać przed sąd to trzeba to było zrobić na początku lat 90-tych a nie teraz ubolewać jak już musztarda po obiedzie
0 0
Nawijanie makaronu na uszy. Zastanawiam się kto jest większym zbrodniarzem, czy Jaruzelski? czy ci co chcą wieszać 90letniego dziadka. Idźcie chłopy sprawdzić, czy nie macie grzybicy penisa. Najgorzej, jak drzewo psuje się od korzenia. Najlepiej to szukajcie winnych po 89, w końcu tyle ludzi odebrało sobie życie w wyniku tzw. demokracji.
0 0
PS
@JUrecki - ja panu odpowiem kto gdzie są WINNI!!!
WINNI to są ci wszyscy którzy teraz ujadają a w latach 90 tych zamiatali kwestię odpowiedzialności za stan wojenny pod dywan!
oto są pańscy WINNI!
0 0
PPS
@Jurecki - i proponowałbym rozpracować teraz kto tak naprawdę rządzi w Zakopanem. Jakie siły za tym stoją.
Z tego co mi osobiście wiadomo burmistrz to marionetka. Żeby potem za 30 lat pan nie jęczał że zakopane już nie należy do górali i rozliczał po 30 latach obecne ekipy
0 0
@Szymszel masz trochę racji.To jak po 1989 roku gdy konserwatyści czy prawica alarmowała o wyprzedaży majątku narodowego, banków, wrogich przejęciach, przejmowaniu prasy przez zachodni kapitał- obecnie ok.90% tytułów prasy lokalnej jest w rękach kapitału obcego- aferach gospodarczych, wyprowadzaniu majątku państwowego i wielu innych poważnych gospodarczo i ekonomicznie sprawach dla państwa to się robiło z nich oszołomów.
Teraz jakoś wszyscy zgrabnie chcą umyć ręce i odpowiedzialnych za ten bajzel brak...
0 0
To jednak Jurajczyk nie jest wlascicielem tego pisma. Brawo Jurajczyk.
PS Ja juz przeszedlem wszystko (obozy, nieobozy, zdane , niezdane egzaminy, brany przez UE-... wszystko mam na swoich garbach). Pewno , ze moglbym schylic czola i mialbym lepiej. Ale ja mysle , ze niemialbym lepiej. Bo ja pochodze ze zwyklego plebsu. I coz mozna osiagnac ?. Jak sie juz ma zakodowane "bic zaborce, bic szefa", to jak mozna na egzaminie w UE zachwycic egzaminatora...
0 0
Szymszel, błędne rozumowanie. Starzec stojący nad grobem, nie starzec, przeprosić by mógł. Ale on cały czas idzie w zaparte. A ci, co odcinali grubą kreską, idą mu w sukurs. Gdzie w tym wszystkim przyzwoitość i sprawiedliwość społeczna? Górnicy każdorazowo zjeżdżając na dół stoją nad grobem, im nikt nie dał spokoju, strzelając, żeby zabić. Nie można mieć pretensji, że nie osądzono zbrodni katyńskiej w 1942roku. Winnych wprowadzenia stanu wojennego też można było osądzić w 1982 roku, po co czekać do 89? Tyle tylko, że wiesz czemu nie można tego było zrobić. A po 1989, cóż, ci co pili gorzałę z autorami stanu wojennego w Magdalence byli bardziej zainteresowani niszczeniem swoich teczek -vide noc czerwcowa, zwana także nocną zmianą, niż sądzeniem swoich kompanów od kieliszka. Twoja naiwność musi być niesamowita, skoro wymagasz aby ci, co dzisiaj Kiszczaka i Jaruzelskiego nazywają ludźmi honoru i mężami stanu, mieli ich sądzić 25 lat temu.
0 0
Tak per simbolum powiem. Na wszelki wypadek gdyby Kliczko wygral. Ale jak przegra?. No to sie zdeklarowales. Cala redakcja ...przepadnie.
0 0
"22 grudnia 1981 r., na posiedzeniu Biura Politycznego KC PZPR, Jaruzelski postanowił rozprawić się z szerzącymi się w społeczeństwie -po dziś dzień zresztą- fałszywymi pogłoskami, że stan wojenny został narzucony przez radzieckich towarzyszy i miał zapobiec ich zbrojnej interwencji. W wąskim, zaufanym gronie, generał oświadczył, że należy stanowczo przeciwstawiać się propagandzie, że wprowadzenie stanu wojennego zostało narzucone z zewnątrz. "To nas obraża. Sami podjęliśmy decyzję, sami zrealizowaliśmy i sami za nią odpowiadamy"
16 grudnia 1981 roku w trakcie telekonferencji z udziałem I sekretarzy Komitetów Wojewódzkich PZPR. Jaruzelski przekonywał swoich współpracowników, że stan wojenny został podjęty, by zapobiec krwawemu zamachowi ze strony sterowanych zza granicy terrorystów z "Solidarności".
Dopiero w 1989 r., kiedy (niektórzy) terroryści i zagraniczni agenci z „Solidarności” okazali się cennymi partnerami okrągłostołowego kontraktu, generał zmienił front. I od tego czasu obraża go przypominanie, że wprowadził stan wojenny by ocalić rządy PZPR i swoje osobiste, jako jej pierwszego sekretarza. Podtrzymał natomiast swoją gotowość do poniesienia odpowiedzialności za tę decyzję. Oczywiście przed historią, bo już niekoniecznie przed sądem."
0 0
@MTM
Nie wiem,nie.znam się. Być może generał mówi prawdę ze gdyby nie wprowadził stan wojenny toby Rosja wkroczyła.
Nie wiem
Wiem tylko jedno, że po roku 1990, więcej ludzi poległo/nie wytrzymało cudownych reform Balcerowicza niż przez poprzedzającą dekadę.
Generał jest w oczach wielu zbrodnirzem A np Mazowiecki, Wałęsa i inni bohaterami?
Polska po 1990 została rozkradziona i winnych nie.ma albo bryluje jako wyzwoliciele.
0 0
Szymszelku drogi. Czasami odnoszę wrażenie, że nie potrafisz jednak czytać ze zrozumieniem. Tyle razy pisałem o biesiadnikach z Magdalenki. Poszukaj w necie, kto z kim wtedy pił gorzałę, i z jakiej okazji. (wpisz frazę Magdalenka, Arłamów, Wałęsa, Kiszczak, Michnik) Poczytaj też moje wcześniejsze komentarze, szczególnie te dotyczące Mazowieckiego, Wałęsy, Niesioła. Michnika etc... Przecież nawet pod spodem napisałem, że ktoś kogoś nazwał mężem stanu, i człowiekiem honoru. Zresztą nie tylko ja tutaj o tym napisałem. Przerażające jest to, że Wałęsa donosił, przyznał się do tego u Moniki Olejnik -do znalezienia w YT. A to oznacza, że kawał historii trzeba wyrzucić do śmietnika. Na litość boską, rusz troszkę głową :-)
0 0
Po drugie, przytoczyłem wypowiedź generała, która wyjaśnia precyzyjnie: "że należy stanowczo przeciwstawiać się propagandzie, że wprowadzenie stanu wojennego zostało narzucone z zewnątrz. Sami podjęliśmy decyzję, sami zrealizowaliśmy i sami za nią odpowiadamy"
Ponadto , jak już wcześniej napisałem, twierdzenie, że wkroczy do nas armia radziecka jest błędne. Przecież ona była wtedy u nas cały czas!!!
.
0 0
koniecznie pamiętajcie jeszcze o s łowach ... odpieprzcie się od generała.... to taki jeden... powiedział
0 0
@MTM
Potrafię czytac ze zrozumieniem, ale uyważam że czepianie się po przeszło 30 latach człowieka jedną grobą w grobie to już jest podłość i przeszłość!
To tak jakby chcieć teraz Stalinowi proces wytaczać
Podczas gdy bonzowie solidarności którzy klolaborowali z władzą ludową bo musieli.
Te wszystkie internowania to były tak mi się wydaje kursokonferencje i ustalanie jak ma przebiegać przejęcie władzy a przede wszystkim uwłaszczenie komuchów.
Dlatego uważam że teraz jeszcze czas na postawienie przed sądem tych wszystkich Balcerowiczów i innych cudotwórców, a nie odwracanie uwagi na postać generała.
Myślę że to celowe jest co robi red. Jurecki aby odwrócić uwagę od żyjących sprawców którzy doprowadzili kraj do ruiny.
Wmaiwa się nam tylko że jest dobrobyt. 23 lata minęło a zarobki są w polsce najniższe w całej EU
0 0
Możecie tak jeden z drugim dyskutować,nie jest to czasem kazirodztwo ?
0 0
Zyntyca, to powiedział taki jeden... co nie pozwolił PZPR mieszać z błotem, i dał sądom wytyczne, jak mają postępować z generałem?. Jak widać „Odpieprzcie się od generała” wciąż obowiązuje
0 0
No i co tam generał zrobił? Och kilku górników poszlo do piachu, jakieś czołgi na ulicach i kontrolowanie rozmów.
było minęło.
Mi chodzi MTM o tych co sobie siedzą spokojnie i dożywają starośći a odpowiedzialność za ten cały burdel i ubóstwo mają na sumieniu
0 0
I ich się niekt nie czepia!!! A generała znaleźliscie sobie jako chłopca do bicia, a dziadostwa obecnego nie jest on winny, a tamto to historia.
Dlatego jeszcze raz napiszę, trzeba rozliczyć tych wszystkich co za bezcen wyprzedali majątek i inne machlojki robili dlatego mamy to co mamy
0 0
"Och kilku górników poszlo do piachu, jakieś czołgi na ulicach" Przyznam, że takiego podejścia do tragedii nie spodziewałem się nawet po michniku. No nic Szymszel, wystawiłeś sobie tym wizytówkę. Nic, tylko pogratulować!
0 0
To co pisze Szymszyl jest "pospoilte". Bo on (nie ublizam) wyraza poglady ogolnowojskowe. "Ogolnowojskowe" powtarzam, bo tak na poligonie oficerskim w Minsku Mazowieckim mnie uczono w 1987 roku. I jaka przeszedlem przemiane... Z niedoszlego oficera radzieckiej armii stalem sie zwyklym zjadaczem chleba. Ale nie poddalem sie, (cave kazdy musi wiedziec co chce). Jak ja wypilem, to w rozmowie z ojcem zawsze plakalem ze postawilem na zlego konia. Ojciec byl bezwzgledny i odrzucal moje slabosci. Zawsze byl dla mnie autorytetem i mnie pocieszal. Byl wielki...
0 0
A pro pos . Tak sie niestety ta przeszlosc bedzie ciagnela. Przykladem tego jest Republika Federalna Niemiec. Tam otworzono sowieckie Acta i co sie stalo, ze jeszcze bardziej spoleczenstwo zostalo spolaryzowane. Wschod przeciw zachodowi i na odwrot. Dopiero teraz nowy rzad (od wczoraj) chce to zrownowazyc. .Bo Niemcy to sie kochaja dlugo dlugo obraduja, zeby obywatelom bylo dobrze. Ale niestety tego nie mozna powiedziec o obywatelach polskiego rzadu (czytaj PO). Polaryzacja jest na kazdym kroku. To ze sekcje zwlok odbywala pani Kopacz (pediatra) niczego nie tlumaczy. Sama pewno miala " w majtkach" . ..
0 0
Niegazda, sądząc z wpisów, Szymszela, to jest prawdopodobnie młody człowiek. I zapewne z wojskiem nie za wiele miał do czynienia. A nawet w ogóle nie miał do czynienia, więc nie wie, co to "wąchać proch". Może się mylę, tego nie wiem.
Wracając do Jaruzelskiego i jego odpowiedzialności za swoje czyny. Chodzi o potwierdzenie sprawstwa i winy w zakresie śmiertelnych ofiar, chociażby nawet na Wujku. Zaniechanie tego powoli zaczyna obracać się przeciwko ofiarom. Coraz częściej i głośniej zaczyna być słychać, że winni są organizatorzy strajków i Kościół.
Reszta, szczególnie Michnik, Wałęsa, Kiszczak, i cała ta pookrągłostołowa sitwa wisi mi jak zeszłoroczny śnieg.
0 0
No coz mozemy sie pocieszac tylko tym, ze zagranica z Rosja przesunie sie dalej poza Ukraine. Zaraz po przysiezeniu od 12 godzin nowy minister RFN przebywa w Warszawie. Czy to jest wizyta oficjalna to nikt nie wie. Dla calej Europy Rosja jest grozna. Bo Rosja ma najsilniejsza armie na swiecie i nie ma dlugow. To jest wynikiem prania mozgow swojego spoleczenstwa. Pic wodke i eksploatowac zloza naturalne. Bogaci sa od Boga wystarczy na pokolenia.. Niegazda jednak uwaza , ze osobiste interesy(PO) nie pozwola na poparcie rewolucji na Ukrainie. Jestem ciekaw co z tego bedzie, bo Niemcy woleliby poprzec Kliczke..Przeciez Niemcy boja sie Rosji jak diabel swieconej wody..A PO chce utworzyc wielka armie "obronna" .. przed Rosja.Ciekawe co z tego bedzie..Jutro sie dowiemy.
0 0
Było już Gowin pisane jako Go Win
Teraz jest Winni jako Win Ni...ma...
A to już dla niektórych 32 lata jak zamordowani w stanie wojennym w grobach leżą.
0 0
@niegazda,ta twoja geopolityka taka trochę płytka.Oczywiście lepiej gdyby Ukraina nie była pod wpływami rosyjskimi ale to proces,który będzie trwał.Tych powiązań jest sporo,a ze względu na często ich ekonomiczne i gospodarcze znaczenie nie będzie to ani łatwe ani przyjemne dla Ukrainy.
Łatwiej Rosji przejść przez Kaliningrad i Białoruś niż Ukrainę.Może nie rozumiesz szczególnie tego co w Obwodzie Kaliningradzkim ale stamtąd bardzo blisko drogą morską do Zatoki Gdańskiej i Trójmiasta.Nie przypadkiem ich wpływy w tym rejonie i innymi sąsiadującymi z obwodem są dość silne niestety.Morze Bałtyckie staje się szczególne ważne jako jedno z miejsc gdzie państwo takie jak Rosja będzie chciało pilnować swoich wpływów,w szczególności jeśli idzie o linie przesyłowe na dnie Bałtyku.Nie przypadkiem Rosjanie chcieli w pełni kontrolować rurociągi na Ukrainie również.Rosjanie wiedzieli po co po rozpadzie Związku Radzieckiego zostawiają sobie ten kawałek ziemi nad Bałtykiem,którym jest Obwód Kaliningradzki.
0 0
P.S.Dwa materiały filmowe Ministerstwa Prawdy na YouTube:
"Komunikat Ministerstwa Prawdy nr 350: Niesiołowski broni Generała!"
"Towarzysz Wiesław o "Resortowych dzieciach"
I ktoś tu pisał o nie sądzeniu "staruszków" ... ;) ;) ;)
0 0
@Morda niby proch wąchał ... tylko w jakim kolorze ??
0 0
@uorcyk,znaczy się pani "gjenierał" tam w filmiku na początku coś o woj.łódzkim (ówczesnym) było ...;) ;) ;)
0 0
@Lach,piszesz "Pan Jurecki przecież jest przecież ceprem"...
No nie wiem,nie wiem mnie na Cypryjczyka nie wygląda chociaż czasem udaje Greka ...;) ;) ;)
0 0
No to Jurajczyk wyjasniles sprawe jasno. Mozemy byc spokojni. Tym bardziej , ze w Sejmie w Post-PRL-u sa ludzie swiadomi geografji i politycznie rozgarnieci. Dla mnie zjadacza codziennego chleba to za malo. Po co tyle debat i dzielenia wlosa na czworo. Cala ta swita siedzaca przy kawce lub w restauracjach " wpolszy" przebija sie elokwencja i znajomoscia tematu. Mnie interesuje to, ze mam dom (w ktorym sie urodzilem) i chcialbym dopiac swego i go wlasnymi silami wyremontowac. I chcialbym, zeby jego wlascicielem byli moi synowie zeby nie musieli sie poniewierac po swiecie. Zeby zyli w swoim domu i nie wyjezdzali na emigracje. O takim marze losie dla moich synow..
0 0
Lepiej byłoby teraz pod flagą Federacji Rosyjskiej, nie Panie Jurek Ogórek?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz