Blogi

Zamknij

Morskie Oko: zły system nadzoru i kwalifikowania koni do pracy.

Beata Czerska 09:08, 21.01.2014
Treść artykułu pod wideo ↓
84 Morskie Oko: zły system nadzoru i kwalifikowania koni do pracy.

W sierpniu 2011 roku, podczas badań koni w Morskim Oku, weterynarz reprezentujący w komisji organizacje pro-zwierzęce uznał, że koń Mekey nie nadaje się do pracy z uwagi na wadę wrodzoną nóg tylnych (tzw. niedźwiedzią łapę), a w dniu badań m.in. kulał, miał opuchliznę na nodze tylnej oraz reagował bólowo. Nie był to jedyny koń, którego stan zdrowia w dniu badań weterynarz zakwestionowała...

::attachment{"type":"gallery", "template":"thumb3", "item_id":"21608"}

Wbrew decyzji o natychmiastowym zaprzestaniu użytkowania, przez kolejne dwa dni wozak przywoził Mekeya do pracy, robiąc nim jeszcze 28. km, z tego połowę -kłusem- po twardym podłożu (przynajmniej tyle mu można było udowodnić). I to postępowanie wozaka Sąd ocenił, uznając go winnym znęcania. Wyrok jest nieprawomocny, ale orzeczenie [przynajmniej animalsów] satysfakcjonuje: zakopiański Sąd merytorycznie rozstrzygnął, że do znęcania nad koniem pracującym na drodze do Morskiego Oka doszło...

Sprawa Mekey’a jaskrawo pokazuje, że w 2011 roku konie pracujące w Morskim Oku cierpiały. Podczas badań  lek. wet. Bożena Latocha (reprezentująca w komisji organizacje pro- zwierzęce) wychwyciła szereg zwierząt, których stan zdrowia nie pozwalał na pracę w Morskim Oku, pomimo że  posiadały wymagane przez TPN zaświadczenia i badania weterynaryjne dopuszczające je do pracy. Również w ubiegłym roku pan doktor Paweł Golonka stwierdził cyt: wyraźne nieprawidłowości u  14,3% przebadanych koni.

Z kolei fachowcy zatrudniani przez TPN w  latach 2012-2013 oceniają, że konie kupowane przez wozaków są zdrowe (z wypowiedzi medialnych dr Tischnera wynika, że bez mała wszystkie uzyskują status zdolnych do pracy), ale dopiero na trasie do Morskiego Oka rozpoczyna się ich trening, czyli przystosowanie do warunków tej ciężkiej pracy.

Tymczasem badania przeprowadzone wspólnie przez doktora Pawła Golonkę oraz weterynarza reprezentującego TPN  w ubiegłym roku wykazały, że po przejechaniu trasy pod górę i po dziesięciominutowym odpoczynku, żaden z badanych koni nie uzyskał parametrów oddechowych  na poziomie normy spoczynkowej ( czyli 6-12 oddechów/min)  a cyt: u czterech koni ilość oddechów zdecydowanie wzrosła po odpoczynku , co wskazuje, że część pracy odbyły w warunkach anaerobowych , destrukcyjnych dla mięśni podczas długotrwałego wysiłku. Również cyt.:  tętno po 10 minutowym odpoczynku spadało , ale utrzymywało się powyżej normy spoczynkowej  ( 30 – 40 uderzeń/ min).  

Trudno zatem uznać, że przebadanych blisko sto koni pracujących w sierpniu  2013 roku na trasie do Morskiego Oka miało dobrą kondycję.  Dodatkowo, w raporcie końcowym, pan doktor Paweł  Golonka zwrócił uwagę na fakt, że sześć koni miało urazy narządu ruchu.  U dwóch kolejnych koni wykryto znaczne przekroczenie normy poziomu kinazy kreatyninowej (CK ), a łączna ilość stwierdzonych wyraźnych nieprawidłowości wynosi 14 .

Badania przeprowadzone w sierpniu 2013r ewidentnie potwierdziły, że na trasie do Morskiego Oka wciąż można spotkać konie  które cierpią i pracują ponad siły, a wprowadzenie od ubiegłego roku obowiązkowych postojów (m.in. na Włosienicy- 20 minut) nie miało istotnego wpływu na  warunki pracy zwierząt.


PS. Trudno oczekiwać, aby animalsi się tej sytuacji  biernie przyglądali ...

 Więcej  http://ratujkonie.pl/2013/09/list-od-turystki-do-dyrekcji-tatrzanskiego-parku-narodowego/

Jednoczesnie polecam tekst  "Jaki jest koń [nie] każdy widzi" :  http://24tp.pl/?mod=blog&strona=2&u=66&id=20220


 

(Beata Czerska)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (84)

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

i co? nie ma kontrargumentów ??

19:17, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

borutaboruta

0 0

Najwyższy czas wprowadzić pojazdy elektryczne na trasę do Morskiego Oka. Cepelia skończyła się wraz PRL-em.
Poza tym dobrze byłoby sprawdzić przez obrońców zwierząt, jak są traktowane konie przy zrywce drewna, jeżeli się do tego nie nadają(praca w lesie, turystów brak). Kierunek, okolice Kamienicy Murowanej; - tam gdzie odbywa rokrocznie konkurs Wielkanocny na najwyższą palmę. Oczywiście wcześniej zwierzę należy ubezpieczyć.

19:17, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

strefastrefa

0 0

A gdzie w raporcie Golonki napisane jest że nieprawidłowości u tych 14 dyskwalifikuje je z pracy?

Gdzie napisane jest że tętno obligatoryjnie po 10 min musi spaść do spoczynkowego?

I po trzecie o ile dobrze kojarzę to koń jest zwierzęciem plochliwym, czyż sam fakt badania go przez obcą osobę nie wpływa na podwyższenie tętna?

I tak dla usystematyzowania, jeśli mowa o Panu Golonce z Gliwic to nie jest on doktorem ;)

Ale gratulacje za przyznanie się do złego nadzoru nad tymi konikami!

19:55, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

___---______---___

0 0

Gdyby głupota miała skrzydła uorcyk (=BC) obserwowała by wszystko znad Giewontu. Ot cały komentarz.

19:57, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

HanysHanys

0 0

Oj tak Urocyk
"Mekey’a posłać do rzeźni niech go na kiełbasę przerobią. Bo ma krzywe kopyta"
Swoją drogą ciekawe jakie tętno mają konie badane przez p. Pawła w kadrze polski WKKW 10 min po konkursie ?

20:00, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

wlasciciel Mekeya mial niejedna propozycje odkupienia konia do przytuliska, gdzie miałby opieke weterynaryjna, ortopedyczne kucie i dozywocie. Ale mial inne plany wobec niego i sie nie zgodził na propozycje animalsów.

@Hanys - Ja wierzę, ze konie z kadry ktorymi sie opiekuje dr Paweł sa w zgola odmiennym stanie zdrowia, wytrenowania etc niz te biedaki . Ale doceniam, ze wiesz jakiego doskonałego Fachowca udało sie animalsom sciagnąc do Moka :D

20:07, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@strefa: jesli stwierdzone nieprawidlowosci nie dyskwalifikuja je z pracy to chyba nie slyszales uzasadnienia wyroku: choroba to rozstrój zdrowia. Zatem jesli zwierze jest chore ( ma nieprawidlowsci w stanie zdrowia) to praca nim stanowi znecanie. Poniał??

PS. Oczywiscie , byłoby fajnie gdybys jako osobnik nadzorujacy prace koni z Moka sie ujawnił :D

20:12, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@strefa :reprezentuje cyniczne podejscie do problemu cierpiacych zwierząt ....ot taki "nurt" w jaki sie doskonale wpisuje ...

20:14, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

GospodyniGospodyni

0 0

@ uorcyk - spadla popularnosc czytelnikow twojego blogu i znow zaczynasz o koniach !!!!!!!!!

20:16, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

cyt: I po trzecie o ile dobrze kojarzę to koń jest zwierzęciem plochliwym, czyż sam fakt badania go przez obcą osobę nie wpływa na podwyższenie tętna?

Na ten kolejny cynizm i manipulację odpowiem tak: rzetelna ocena stanu zdrowia koni najpewniej podnosi tętno ich włascicielom ( co wtórnie może sie przenosic z fiakrów na konie)

:D

20:23, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

strefastrefa

0 0

Nadzoruje pracę jedynie swojego konika i krzywdy nie dam mu zrobić.

Zadałem Ci kilka ( niewygodnych) pytań ale widzę że nie o konie tu chodzi a o Twoją nienawiść do fiakrów z Bukowiny.

Pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu do równowagi psychicznej. A i pozdrów Jurka ;)

20:24, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Przez kilku nieodpowiedzialnych wozakow straca robote wszyscy .

20:47, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Nie tylko przez wozaków. Bo ja nie winię ich akurat ze istnienie tych wszystkich narosłych patologii.... Tylko, ze ktos im na to pozwala , prawda? i to ktos duzo bardziej swiadomy ...

20:52, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

fan fijakierki:)fan fijakierki:)

0 0

Szanowna Pani Beato Czerska primo Kasia voto Uorcyk
Poziom Pani skromności powala na kolana- pisze Pani jakieś wypociny w większości mijające się z prawdą, po czym w komentarzu zalogowana już jako uorcyk od czytających (sam czytam Pani prozę czysto w celach rekreacyjnych - traktuję ją jako terapię śmiechem) - wymaga Pani komentowania swoich bredni. Mało tego, uważa to Pani jako Oczywistość komentowania owych ze strony ludzi nadzorujących pracę koni w rejonie Morskiego Oka. I tu wychodzi Pani największa naiwność- bo kimże Pani jest, aby tego wymagać? A kimże?

21:57, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

fan fijakierki:)fan fijakierki:)

0 0

Przystępując do jakiejkolwiek próby opisu stanu zdrowotnego koni wypadałoby przedstawić swoje kompetencje w tej dziedzinie- z tego co wiem nie jest Pani lekarzem weterynarii, nie jest Pani zoologiem, nie jest Pani zootechnikiem, ..właściwie... to kim Pani jest ??? Jeżeli chce się Pani uwiarygodnić w moich oczach proszę o przedstawienie zeskanowanych dyplomów wyższych uczelni na tym blogu.

21:59, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

fan fijakierki:)fan fijakierki:)

0 0

kończąc - zasyłam pozdrowienia parafrazując Pana Prezydenta
Beato Czerska i Sabo !
Nie idźcie tą drogą!
My tu byliśmy, my rządziliśmy i nie z nami te numery Uorcyk:)

22:03, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@Gospodyni: otóż NIE. W piatek sad wydał przełomowy wyrok w sprawie konia z MOka i stad ...

22:22, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@fan: najwieksze kompetencje do oceny sytuacji ma referent nadzorujacy konie z Moka. I podejrzewam, że to TY wlasnie tutaj "polemizujesz" z oczywistymi faktami :P

22:34, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Nie wiem czemu mój komentarz zablokowano?

22:36, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@Jurajczyk kiedyś napisał, nie karmić trolla!Trollowanie czasem bywa stosowane przez lamera – osobę, która podkreślając swoje doświadczenie i wiedzę w danym temacie (a w praktyce jest ona bardzo niewielka), próbuje wypowiedzieć się na temat wad czegoś/kogoś, próbuje na siłę pomóc komuś w problemie etc.

22:37, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

cyt: Przystępując do jakiejkolwiek próby opisu stanu zdrowotnego koni wypadałoby przedstawić swoje kompetencje w tej dziedzinie"

Niechaj osoba ktora to pisze przedstawi pierwsza swoje kompetencje, jesli ma odwagę :D
To oczywiscie kolejna manipulacja majaca na celu dezawuowanie oceny fachowców niezależnych, bo ja przeciez wyłacznie cytuje wypowiedzi weterynarzy specjalizujacych sie w leczeniu koni :D

22:45, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@cobra: to nie jest zwykły troll . Ja to juz nieraz słyszalam w realu, wlasnie od osob z otoczenia fiakrów ...
Czekam na dalsze 'ataki" ... co poczac, takie życie ...:D

22:48, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

a na zakończenie napisze tak: sentencja tego wyroku ( jeszcze nieprawomocnego, owszem) jest nie w smak wszystkim tym, którzy bagatelizują cierpienia koni z Moka . I tyle ...

22:52, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

słoiksłoik

0 0

Szykujta sie na zmiany. Dwa lata temu firma SOLARIS zaprezentowała autobusy całkowicie elektryczne, a więc stuprocentowo bezpieczne dla środowiska. Obecnie Solaris oferuje kilka typów autobusów elektrycznych. Są to pojazdy o długości 9, 12 i 18 metrów, a także o różnych sposobach ładowania baterii. Kto bedzie pirsy ten wygro.

23:11, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

fan fijakierki:)fan fijakierki:)

0 0

Piszecie że nie jestem zwykłym internetowym trollem- i macie rację Pani Beato primo Kasia voto Uorcyk. To, że jestem z otoczenia fijakrów to jedyny wasz trafny trop. Jeżeli jest Pani prawdziwym obrońcą koni to proszę o przytoczenie wyroku sądu - dokładnie- żądam cytatu z ogłoszenia owego wyroku!!!, a nie niby opowiastek zmanipulowanych na wasze potrzeby.... Mało tego, jako główny bagatelizujący cierpienia koni (wg was oczywiście)- jak sami zauważacie - wyrok jest nieprawomocny, co pozostawia otwartą furtkę do odwołania do drugiej instancji co mnie niezmiernie cieszy

23:53, 21.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Uorcyk - Dalej nie rozumiesz w czym jest problem.Nie jest przeszkodą to , że koń ma ,,niedźwiedzią łapę"( choć cytowany przez Ciebie Pruski-podaje że to jest ustawienie podsiębierne lub szablaste -Tom1 str152). Nie jest aż tak wielką tragedią zadrapanie pod oblodrem. Ważne są ,,parametry oddechowe" na poziomie normy spoczynkowej ! Abyś zrozumiała moją wypowiedź. Podam przykład. Aby normalny turysta wszedł na Rysy ze schroniska w Morskim Oku potrzebuje 3 i pół godziny (tak podaje p. Józef Nyka w przewodniku TATRY na 238 stronie). Spróbuj wejść w 2 godziny i niech Ci zbadają tętno i oddech???ROZUMIESZ PROBLEM??? Bo jak nie- to od jutra zamykamy wejście na Rysy....

00:05, 22.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

fan fijakierki:)fan fijakierki:)

0 0

Pani Beato
Póki co - wyrok nieprawomocny - tak jakby sprawy nie było - nie ma się czym podniecać, mało tego przedstawiam mój punkt widzenia, z którego jestem niezwykle dumny. Otóż ! Jeżeli ja jestem właścicielem konia- (taka rubryka w paszporcie o tym mówi), jeżeli daję mu jeść i pić, jeżeli go trenuję - to ja mu mówię wio, żeby jechał gdzie ja chcę, a nie Pani - rozumiemy się? Pewnie się pani zapyta dlaczego?- odpowiadam - BO KOŃ JEST MÓJ, A MY SOM NA SWOIM !!!!!

00:10, 22.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

FAN FIJOKIERKI - już nie mądruj tak i nie dogaduj ,bo zaczeło sie od Władusia , potem pójdzie na Jacusia , a na końcu przyjdzi i twój koniec trooolu jeden .

00:12, 22.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@fan: zapominasz "serdeńko" o ustawie o ochronie zwierzat. Praca chorym koniem lub jego przeciazanie stanowia znamie znecania sie nad nim i tyle.
Wiec jesli jako "wlasciciel" tak postepujesz to sie nad nim znecasz, podobnie jak wszyscy ci , ktorzy swiadomie dopuszczaja do znecania , pozwalajac na prace chorymi końmi czy w przeciazeniu ... .
Polecam znamiona znecania art 6 ust 2 UOZ.
NAtomiast wyrok wydany w Zakopanem jest zgodny z wyrokiem kasacyjnym VKK 187-09( wykladnia SN, casus niedzwiedzia z wroclawskiego zoo). Moim zdaniem przy tej argumentacji i uzasadnieniu - nie da sie go zmienic w II instancji . A jakby, to zawsze pozostaje nam kasacja :D
Ale pozyjemy, zobaczymy :)

07:54, 22.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

to że @fan jest z "otoczenia" wozaków to mało powiedziane... wiem kim jest

07:56, 22.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@hawrański-masz rację. Zreszta teraz toczy się kuluarowa sie 'walka " o tempo jazdy ( stępa w oba kierunki, dla jakiego tempa wyliczono nowa obsade wzoów). Ale przyznaj, ze te kłusy i galopy to przeciez jest konsekwencja braku nalezytego nadzoru i "pozwalania" na przeciazenia koni ...
no ale jak sie głosi, ze "nikt nie liczy spoconych turystów" to czego oczekiwać??

08:00, 22.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@hawrański- tzn. to sa dwie różne sprawy ,ale stanowiace dwa przejawy zaniedbania dobrostanu.
PS. Jesli zwierzeciu swiadomie zadawano ból- to jest to znecanie w sensie prawnym ( nie mylic z "popularnie" postrzeganym znecaniem jako biciem etc)

08:04, 22.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@hawrański-zobacz na te niedzwiedzią łapę i jej 'stan zaawansowania". Akurat w takim stanie to jest juz przeszkoda - powtarzam za weterynarzami .
na fejsie jest fota z ub roku z tym koniem, zobacz jego stawy skokowe i w ogóle "narzad ruchu"...

08:15, 22.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZbychuZbychu

0 0

Wśród ludzi się nie może znaleźć przyjaciół i szacunku to się zwierzeta uszczęśliwia na siłę ;)

10:06, 22.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Wykorzystywanie koni do transportu do Morskiego Oka powinno być zabronione !

11:23, 22.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Jak kobiety będą musiały u lekarza wypełniać ankietę co do współżycia i skali doznań erotycznych . To pewnie jej i nie jednemu koniowi ulży :):):) podejrzewam,że nawet temu w MOK-u :D

13:44, 22.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@Fibciu: "takie teksty to prosze u Modzia na lodach koń/tynuować :D

13:47, 22.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Ja myślę,że jak by orzecznicy ZUS badali konia to na pewno nadawał by się do pracy i nikt by się nim nie interesował, że go np kręgosłup boli, lub nie ma jednej nogi .....itd

13:47, 22.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

no to tacy orzecznicy badali Mekeya przez pare sezonów...

16:43, 22.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Litości Czerska!
Daj se już za przeproszeniem siana z tymi końmi bo przynudzasz.
@ fibii masz całkowitą racje, orzecznicy zus ale i dawniej w komisje wojskowe uznawały za zdatne osoby, które zdatnymi nie były A tutaj szopke odstawiają z tymi badaniami zasrenymi

18:33, 22.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

GospodyniGospodyni

0 0

@ krakus - zeby nie przeszlo na ciebie - bo kto mieczem wojuje od miecza ginie......@ uorcyk - jezeli ja jestem wlascicielem konia -{ taka rubryka w paszporcie o tym mowi ], jezeli daje mu jesc i pic, jezeli go trenuje - to ja mu mowie wio , zeby jechal gdzie ja chce , a nie pani - chyba jest wyraznie powidziane ??!!!!

18:57, 22.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@uorcyk
Jaki wniosek z tego ? ano taki, że każdy musi zapier dalać, bo nikt go za darmo utrzymywać nie będzie. Żyć trzeba i rodzinę utrzymać też. Jak Ci się wydaje ?

19:29, 22.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Jak wam się podoba ta ankieta u doktora? .... .:D
Jednak "Hrabia" miał rację.... :D a oni teraz do tego dopiero doszli, .:D

19:38, 22.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@Fibi: trzeba znac granicę tego co wolno a co już nie. To po pierwsze....
@Sz: przeciez ty nie masz za grosz empatii, to sie nie odzywaj albo hoduj sobie w zaciszu pytona a innym zostaw sprawy koni ??

20:14, 22.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

gosc12gosc12

0 0

a prawda jest taka że narzekacie a dup...ska sami wozicie tymi koniami...

20:36, 22.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

LkaLka

0 0

Pani Beato,zeby pani tak szanowala ludzi jak zwierzęta... pani nie wie ile pani zla wyrzadza.. moze kiedys na lozu smierci pani sie zreflektuje..

21:18, 22.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

mekeymekey

0 0

A ja życzyłabym sobie żeby sędzia który wydał taki wyrok był orzecznikiem w komisji przyznającej renty.Wszyscy bylibyśmy już na rencie. Ze zdjęcia widać że koniowi nic się nie dzieje.Pasie się na zielonej łące.To na mój babski rozum chyba dobrze.Ludzie mają takie problemy zdrowotne i muszą zapieprzać i nikt się nad nimi nie lituje.A jaka organizacja chciała konia kupić.Ja osobiście nie sprzedałabym zwierzaka takim organizacjom.To dla mnie wyłudzanie pieniędzy od ludzi.Wykupią takiego konia a potem piszą i płaczą że nie ma na lekarstwa,że wiatr zerwał dach ze stajni i konie stoją pod gołym niebem,że powódź,że brak siana...a ludziska posyłają kasę...Jest to dobry biznesik.Trzeba podpowiedzieć fiakrowi,że na tak medialnym koniu zarobić może trochę grosza.Po co ma go oddawać w obce ręce.Konik niech stoi w rodzimej stajence a ludzie niech zafundują mu ortopedyczne podkówki i owiesek a może i jakieś specjalistyczne leczenie...

21:54, 22.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Znowu sie odezwał "referent" . .. Głupiś i tyle - kiedy zrozumiesz ze sie sam wpuszczasz w kanał ...??

22:45, 22.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@Lka: z wzajemnoscią :D

22:50, 22.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@lka,uorcyk jest nie do zdarcia,ona umierać nie bedzie..., trzeba czekać na ewolucję koni ,może zamienią się w małpy?I wtedy problem koni wreszcie się dla Beatki skończy:D

00:16, 23.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@uorcyk i tak dobrze że jeszcze takiej teorii nie głosi ze człek od konia powstał..bo wtedy by trochę głupio było swego praprapradziada...do wozu zaprzęgać:D

00:19, 23.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

bendikbendik

0 0

@cobra poczekaj, jeszcze parę wpisów pani Beaty na blogu i będą ludzie z koniowatymi bliskimi kuzynami z duszą i ze po cichu w stogach siana piszą prace naukowe o swoim oporze poprzecznym przy ciągnięciu woza.;D

00:26, 23.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Mi już sie nie chce nawet tych bredni komentować. Rzygac mi się chcę tym tematem wyimaginowanego konskiego holocaustu. Czerska tylko szuka argumentów by dowalic fiakrom.
To mi zupełnie przypomina Macierewicza jego mgłę i teorię wybuchu.

08:29, 23.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZuskaZuska

0 0

Pani Czerska a gdzie jest Pani i całe Towarzystwo . Każdego dnia przejeżdżam przez Kośne Hamry / Poronin i widzę gospodarstwo w którym konie są wyłudzonych, w błocie i w mrozie gdzie Pani jest. Może to nie jest medialne Tam niech Pani pojedzie i się tym zajmie.

10:11, 23.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

fijakierrrrrfijakierrrrr

0 0

Zuska , kup im ubranka kies telo litosciwo.

10:51, 23.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZuskaZuska

0 0

Fijakierr może dla ciebie śmieszne ale tak jest Czerska uczepiła się jednego tematu i nie widzi nic więcej

11:08, 23.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

bo ten temat trzeba nareszcie załatwić !

14:06, 23.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

cyt: Czerska tylko szuka argumentów by dowalic fiakrom.
a gdzie tu jest o fiakrach?? to jest o tym co dookoła sie dzieje ...

14:08, 23.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

bendikbendik

0 0

Pani Beato do dzieła, jest policja, straż miejska, graniczna, prokuratura, sądy, NIK, wybory niebawem, kandydaci na senatorów, posłów, wszelkiej maści urzędników elekcyjnych itd stoją gotowi itd. wachlarz narzędzi prawnych jest bardzo szeroki. No chyba ze nie ma podstaw do żadnych działań to niestety pani Beata (Osz)Czerska czepia się tylko tego co może być medialne? Takie pisanie żeby pisać, mówienie żeby coś mówić...

14:41, 23.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

WIATERWIATER

0 0

będzie nareszcie koniec z męczeniem koni tylko musi przyjść nowy dyrektor parku , najlepiej z Warszawy lub z innego nie przepłaconego miejsca .

15:55, 23.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

(Osz)Czerska -sprytnie wymyślone. Ale pasuje jak ulał.

"To że piję z byle powodu nie oznacza, że jestem alkoholikiem. To tylko przyzwyczajenie."

17:42, 23.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

to sa oczywiste pomowienia . Jest wyrok a pewnie ( nie wykluczam) kolejnych :D

07:47, 24.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

mądrymądry

0 0

Już chyba była o tym mowa ale jeszcze raz zapytam...jak pani Beatka wywalczy już zakaz konnych transportów do Morskiego Oka to wykupi te koniki i będzie je hodować u siebie w ogródeczku...czy może temat przestanie być poczytny i w nosie będzie mieć los koni z MO...a co z tymi które pracują w polu i w lesie...dojdzie do tego że jedynymi końmi na Podhalu będą te z bilbordów Vivy...ale głupota...

11:10, 24.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

na Podhalu zyje ponad 3000 koni ( wiecej w nowotarskim rejonie niz w Z)a te z Moka stanowia tylko ułamek tej liczby. Wiec bez tych kolejnych manipulacji prosze.

PS. To sa typowe argumenty tych co od wozakow ciągną niezłą kase za "obronę " ich zyciowych interesów

16:18, 24.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

mądrymądry

0 0

Jestem gospodarzem.Moje konie pracują w lesie i w polu. To co może je też wyzwólcie.Anialsi musieliby zobaczyć jakie zmęczone wracają latem z całodziennej pracy na roli. Widzicie problem w Morskim gdzie te konie są podmieniane i mają opiekę weterynaryjną.

17:11, 24.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

to ty nie widzisz problemu !

22:26, 24.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Uorcyk, sama przyznaj, że go wyolbrzymiasz.

"To że piję z byle powodu nie oznacza, że jestem alkoholikiem. To tylko przyzwyczajenie."

22:37, 24.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

nie

22:53, 24.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

qazqaz

0 0

Jak walczę z @uorcykiem tak czasem ma nieco (;P) racji. Jeśli fiakrzy to czytają: w zeszłym tygodniu jechały sanie (woźnica na saniach) po asfalcie na Kościeliskiej. Koń spieniony, a fiakier pogania, bo z tyłu korek. Panowie - nie róbcie obciachu tylko zrzućcie się koledze na kółeczka do sań. Konie są do roboty, ale nie do zarzynania.

21:20, 29.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

do fiakra: jesli ktokolwiek zrobiłby fote z tego zajscia, to byłby 100% wyrok o znecanie ( a dokladnie za przeciezenie konia).
Zatem róbcie tak dalej a predzej czy pozniej traficie pod osąd Temidy !!

08:06, 30.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

do muzykanta z Krzeptówek: w takie mrozy jak były , jak sie idzie na dłużej z domu- to trzeba konika ( 2letni arabek?) schowac, a nie zostawiac na pastwisku do poznej nocy !!
PS. o reszcie inwentarza nie mam jeszcze zgłoszeń :P

08:09, 30.01.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

hehehehe

0 0

kobieto rusz sie do doliny koscieliskiej wczoraj tam wszystkie dorozki oprocz jednego jezdzily na kołach reszta na płozach ciagła ludzi po kamieniach i asfalcie ......te wsie z którcych sa fiakrzy to zacofanie na maksa

11:19, 01.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

hehehehe

0 0

jeden byl na kolach reszta na płozach turysci jak wrocili byli oburzeni ...

11:29, 01.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

hehe_ a co na to TPN? oni sa przeciez nalezycie wykształceni i chyba wiedza jak byc powinno na ich terenie??

13:19, 01.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

hehehehe

0 0

ale to ty robisz propagande na fb masz swoja stronke RKZMO a to tylko tamte cie inetresuja reszte masz gdzies jako prezes towarzystwa opieki nad zwierzetami......najlepiej zrobcie za mnie i cudzymi rekoma...no chyba ze ma sie w planach w morkism oku jakis interes a dobro zwierzat ----zrobcie to nie ja

14:28, 01.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

to wlasnie jest zadanie tej stronki: INFORMOWANIE o warunkach pracy koni na terenie TPN na trasie do MOKA. Nadal twierdze ze (od strony instrumentow prawnych- majac umowy z wozakami) ) - to TPN dopuszcza do takich sytuacji jak jazda saniami po drodze bez sniegu etc - nienalezycie nadzorujac ich prace na terenie parku narodowego. Tymczasem takie zachowania sa czesto pokrywane PR i dobrym imydzem parku narodowego (instytucji gdzie zwierzeta sa chronione etc etc etc)
Ja moge tylko apelowac do wozakow lub zawiadamiac o popelnionych wykroczeniach/przestepstwach.... lub uswiadamiac spoleczenstwo :D

15:09, 01.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

hehehehe

0 0

na tej stronce nie jest informacja a propaganda zrobcie idziecie ulotki i oczywiscie zakopane winne jestem na niej widze i czytac umiem wtsydz sie jako prezes nie robisz nic a tylko duzo szumu moze pasowaloby by to tym ludziom oznajmic wtedy by juz nie bylo tylu lubiacych

15:29, 01.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

choć z Uorcykiem mam na pieńku :) to podobnie jak qaz (2014-01-29 21:20:32)
uważam, że Uorcyk MA RACJĘ w sprawie koni do MOKa.

Byłam w lecie, widziałam te platformy :(
Skandal, że władze TPN na to pozwalają !

18:04, 01.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

qazqaz

0 0

@uorcyk - ani mnie nie denerwuj. Bo widzę, że jakby się paliło u sąsiada to dzwoniłabyś do niego zamiast na straż pożarną.

18:46, 01.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@qaz i hehe: ja nie mam akurat takich instrumentow, ktore by mogły w trybie natychmiastowym nakazac (pozwolic mi na) zawrócenie tych wozakow od domu (zreszta nie jestem pewna czy pod koniec trasy mimo wszystko nie ma lodu a nie jest gola ziemia??). Takie uprawnienia ma SP ale władnym do podjecia takich dzialan mimo wszystko powinni byc parkowcy odpowiedzialni za nadzór na tymi wozakami...
Natomiast od dawna dobijamy sie do TPN mowiac o tym, ze w takich przypadkach gdzie czesc trasy jest w sniegu a czesc nie, albo nalezy wstrzymac przewozy albo trase odsniezyc ( jak w Moku). Natomiast TPN ma mozliwosc wywierania presji na decyzje wozakow, bo im może zawiesic licencję. ALe ze tego nie robi to druga sprawa- moim zdaniem to jest swiadome dopuszczanie do przeciazenia koni etc etc etc ...
Akcja ulotkowa to takie zrywanie zasłon "ułudy" i walka o prawde - to tez jest wazne. Nie wiem czy wiecie, ale sprawa bannerów i loga ze zdechłym koniem ma wymierny finał- TPN prowadzi obecnie rozmowy w sprawie zmiany regulaminu , ktore maja poprawic warunki pracy zwierzat. Tyle ze dzieje sie to opieszale nadwyraz i czasem mam wrazenie ze to sa pozorowane ruchy ...

19:06, 01.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@qaz: przypominj sobie sprawe orła, tego co rzekomo nie potrzebowal wody... Otoz wizyta Policji wezwanej na miejsce nic nie dała albowiem wlasciciel przekonał ich ze orły wody nie piją etc ( zobacz w necie rzeszte). I dopiero niedlugo cos sie w tej sprawie dalej podzieje ... Takze w Polsce załatwienie tych spraw nie polega niestety na szeryfowaniu a mozolnej pracy papierkowej ...

A póki co, to musicie uwierzyc ze w końcu doprowadzimy do podjecia radykalniejszych posuniec wobec wszystkich odpowiedzialnych za te sytuację :D

19:12, 01.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

I jeszcze jedno: przeciez ja tutaj nie bede ujawniac wszystkiego co robimy w sprawie. Nie mozemy uprzedzac o naszych posunieciach, prawda??
Z drugiej strony "bawi" mnie ta krotkowzrocznosc, ze wine upatrujecie we mnie a nie w tych ktorzy faktycznie decydują w sprawie tych i innych koni. Ot takie kuriosum: na Wiktorowki SZLAKIEM turystycznym tez jezdza fasiągi... A tam tak stromo, ze starsi ludzie ledwo ida na nogach ... ??

19:22, 01.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@hehe: syt .w Koscieliskiej trwa od swiat- juz na fotach Bartka Jureckiego zrobionych po halnym widac i sanie i dorozke . Nie powiesz mi zatem, ze tej sytuacji nie znaja parkowcy ??

19:32, 01.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

zebulonzebulon

0 0

Trzeba iść z duchem czasu i zamiast koni wprowadzić fasiągi elektrycne ...

22:10, 10.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OGŁOSZENIA PROMOWANE

  • budowlane

    22.12.2025

    OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

  • ogloszenie

    29.05.2026

    Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

  • budowy

    02.06.2026

    BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

  • praca

    02.06.2026

    Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

  • ogloszenie

    27.05.2026

    Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

  • ogloszenie

    19.05.2026

    KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

  • biznes

    02.06.2026

    Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

  • domy

    02.06.2026

    Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

  • 01.06.2026

    ZLECĘ WYKONANIE PRAC WYKOŃCZENIOWYCH: SUCHE TYNKI,...

  • 01.06.2026

    ZATRUDNIĘ DO KARCZMY i PENSJONATU W KOŚCIELISKU. 6...

  • 01.06.2026

    DO WYNAJĘCIA MIESZKANIE 38m2 i 55m2 w CENTRUM NOWE...

  • ...

    01.06.2026

    DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

  • SZCZ

    01.06.2026

    SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

  • ...

    29.05.2026

    RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

  • 26.05.2026

    RESTAURACJA W ZAKOPANEM ZATRUDNI KELNERA/-KĘ, POMO...

  • 26.05.2026

    PRACA W RESTAURACJI W ZAKOPANEM: KELNER/-KA - DLA ...

  • 26.05.2026

    PRACA W RESTAURACJI W ZAKOPANEM DLA UCZNIÓW, STUDE...

  • 25.05.2026

    URZĄD GMINY KOŚCIELISKO zatrudni INSPEKTORA ds. po...

  • ...

    25.05.2026

    ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

  • ...

    22.05.2026

    RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

  • budynek

    12.05.2026

    Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

  • ...

    28.04.2026

    WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

  • pożyczki

    23.04.2026

    PROVIDENT. 571 240 909.

  • usługi

    17.04.2026

    OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

  • ...

    07.04.2026

    Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

  • ...

    07.04.2026

    NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...


POLECAMY

0%