Miasto Zakopane

Zamknij

Burmistrz Zakopanego chce podwyższenia opłaty miejscowej

Paweł Pełka 14:37, 21.03.2025
Treść artykułu pod wideo ↓
47 Burmistrz Zakopanego chce podwyższenia opłaty miejscowej

Z 2 do 2,5 złotego ma wzrosnąć w Zakopanem tzw. opłata miejscowa.

Opłatę miejscową odprowadzają właściciele kwater, pensjonatów, hoteli za każdą dobę pobytu turysty w Zakopanem. Do tej pory wynosiła ona 2 zł, teraz burmistrz chce, aby podnieść ją do 2,5 zł. Projekt odpowiedniej uchwały wpłynął do Rady Miasta. Radni będą podejmować decyzję na sesji w czwartek 27 marca.


Od paru lat toczy się spór czy Zakopane w ogóle może pobierać taką opłatę ze względu na jakość powietrza. Sprawę po skardze jednego z turystów do dziś rozpatrują sądy. Nie ma jeszcze ostatecznego rozstrzygnięcia. Jak mówi Tygodnikowi burmistrz Łukasz Filipowicz, powietrze w Zakopanem spełnia już wymagane normy. - W 2023 roku, a za ten rok mamy pełne dane nie było przekroczeń norm zanieczyszczeń powietrza w Zakopanem. Jesteśmy jednak w o tyle złej sytuacji, że Zakopane znajduje się pod tym względem w jednej strefie na przykład z Nowym Targiem, a tam powietrze jest gorszej jakości - tłumaczy burmistrz.


Radni w specjalnej petycji zwracali się już do władz centralnych o zmianę tych krzywdzących dla Zakopanego przepisów.

Podwyżkę opłaty miejscowej burmistrz Filipowicz tłumaczy rosnącymi cenami. - Pieniądze z opłaty są przekazywane na poprawę miejskiej infrastruktury, także na rozwój komunikacji miejskiej, która służy turystom - dodaje burmistrz.


Rocznie z opłaty miejscowej do budżetu miasta wpływa ok. 4 mln złotych, ale wielu twierdzi, że wpływy powinny być wielokrotnie. Wiele obiektów nie uiszcza tej opłaty, szczególnie tych zlokalizowanych w blokach czy apartamentowcach.


Radny Tymoteusz Mróz szacuje, że realne wpływy z opłaty powinny sięgać nawet 20 mln złotych.


p

(Paweł Pełka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (47)

Ujek CarolUjek Carol

0 0

Zero podwyżek, uszczelnienie wynajmu wystarczy by dochody wzrosły 4-krotnie. A z nimi opłaty za śmieci i ścieki zostaną urealnione tak by w przyszłości każdy płacił za swoje worki detalicznie. Po to są te kody paskowe, do roboty "urzędniki"!

10:19, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

franekfranek

0 0

Najpierw sprawcie żeby wszyscy to płacili, a nie tylko uczciwi. Od razu wpływy wzrosną.

10:26, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzarlotkaSzarlotka

0 0

Weźcie się wreszcie za tych wynajmujących w blokach i apartamentach blokowych , bez podatku ,bez wszelakich oplat z tego tytułu. A przemiał jest tam równy. Jedni goście wychodzą a drudzy już czekają pod drzwiami.Panie sprzątające przelecą ze ścierką zmienią pościel albo I nie a kasa leci na czysto. Najwyższy czas skrócić ten nielegalny proceder a UM sam się zdziwi ile dodatkowej kasy wpłynie do budżetu miasta ale trzeba jeszcze chcieć.

10:34, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

#%@$#%#@%#%@$#%#@%

0 0

Biorąc pod uwagę ilość nielegalnych wynajmów to raczej nie zrobi różnicy dla budżetu, a po raz kolejny uderzy się w tych, co chcą uczciwie. Czy nie można tak jak w Kościelisku?

10:39, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

sygnalistasygnalista

0 0

jednen wielki przekret od smieci wode po podatki Kraków,Warszawa,bural, blokers.

10:59, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

alibabaalibaba

0 0

Wyjątkowo zgodne komentarze. To o czymś świadczy. Można wygrać drugie wybory albo i nie. Tu jest decyzja do podjęcia.

11:01, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MadMaxMadMax

0 0

Opłata miejscowa 2zl to najtańsza opłata w Polsce, podobnie jak ceny kwater w Zakopanem są najtańsze w Polsce. Byle do jakieś dziury człowiek pojedzie i płaci 4zl lub 4,5zl. opłaty miejscowej. A kwatery również dużo droższe, a standardzie to już pisać nie będę. Schodzimy na psy tą taniościa wynikająca z przesytu ofert. Niedługo basen w pokoju będzie standardem za 50zl od osony - do tego dążymy. A i tak piszą ze jestesmy zlosziejami z takimi cenami.

11:41, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

burmistrz do baniburmistrz do bani

0 0

Tylko mierny i nic sobą nie reprezentujący zarządca podnosi opłaty zamiast uszczelnić system i zwielokrotnić wpływy. Bierze się to stąd że jak się jest marionetką i trzyma się właściciela samowoli budowlanej na stanowisku przewodniczącego komisji ekonomiki to nie można ruszyć kanciarzy i oszustów żeby nie nastąpić na odcisk swojemu chlebodawcy.

11:53, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

0 0

Przyjazne Zakopane potrafi jedynie podnosić stawki bo to sami karierowicze. Przeprowadzenie kontroli wynajmu ich przerasta.

11:56, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

smacznego karpia!smacznego karpia!

0 0

Figuranci, jak już chcecie podnosić jakieś stawki, to podnieście opłaty za fantazyjne grile.

11:57, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

parkingowyparkingowy

0 0

A kiedy burmistrzunio podniesie stawki na bezpłatne parkingi dla turystów? Tu jest potencjał!

11:59, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

goral4102goral4102

0 0

Burmistrz se może chcieć. Wybrany przez NAS na swoje stanowisko został po to, żeby robić to co MY chcemy i dla naszego dobra a nie to co on che. A jak tam radny Karp? Płaci za wynajem swojego "obiektu" czy nie płaci?

12:02, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

pikpik

0 0

A czy miasto mogłoby coś zrobić z taksówkarzami, którzy regularnie parkują sobie w zatoczce "Kiss&drive" przed dworcem i zwykły śmiertelnik nie ma jak odebrać bliskich??? Co tydzień odbieram żonę z dworca i nie mam jak nawet wjechać do zatoczki bo stoi tam 4-5 taksówek, panowie taksówkarze stoją z rękami w kieszeniach i sobie pogaduchy urządzają, a postój taxi 50 metrów wyżej stoi pusty.

A co do opłaty znowu uczciwi dostaną po łbie, jak zawsze.

12:09, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

pasazerpasazer

0 0

Moze tak chociaz dla zachowania pozorow uczciwego dziennikarstwa nalezaloby dodać ze 2.50 to obecnie jedna z najniższych stawek w Polsce.

Koscielisko 3.00
Sopot 6.30
Bukowina 2.50
Kołobrzeg 6.30
Wladyslawowo 3.00
Rabka 4.50

12:09, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

cynizmcynizm

0 0

Od początku przyjazne Zakopane tylko podnosi stawki uczciwym mieszkańcom: podatki, śmieci, teraz opłata miejscowa. Działający bezprawnie kanciarze i złodzieje mogą działać nie niepokojeni. No ale trudno się dziwić skoro główny sponsor kampanii wyborczej radny Stanisław Karp przyznał się do samowoli budowlanej i nadal jest jest przewodniczącym komisji ekonomiki która opiniuje wszystkie podwyżki. To jest czysty cynizm i brak szacunku do mieszkańców i elementarnej uczciwości. Przyjazne Zakopane nie ma żadnego moralnego mandatu do prześladowania uczciwych mieszkańców podwyżkami czegokolwiek dopóki samo się nie oczyści z obłudy i cynizmu.

12:10, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zakopane przyjazne kZakopane przyjazne k

0 0

Tu będą podnosić opłaty a komunikacją miejską jeżdżą wszyscy za darmo, parkingi dla turystów za darmo, karta turysty dla turystów za darmo, blokad na koła tylko 15 i używane od święta, całe Zakopane jedzie na lewym wynajmie. Coraz mniejsza garstka uczciwych, naiwnych mieszkańców utrzymuje ten chory system. Przyjazne Zakopane to bardzo słaba ekipa z przerośniętym ego. Nawet nie potrafią wziąć przykładu z Kościeliska i wezwać do dobrowolnego zarejestrowania działalności strasząc kontrolą. Tak, bez żadnych nakładów i kontroli Kościelisko zlikwidowało cześć nielegalnego wynajmu grożąc jedynie kontrolami. Zakopane nawet na to nie stać. Co każe domniemywać że władza jest tak przeżarta układami i lewymi interesami że jest po prostu bezwolna i reprezentuje interesy kanciarzy i oszustów.

12:19, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

oszukany wyborcaoszukany wyborca

0 0

Dość pajacowania! Weźcie się do roboty!

12:24, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

piękny ten grajdółpiękny ten grajdół

0 0

Pytanie pierwsze: ile kosztował nas sylwester?
Po drugie: ilu mieszkańców opowiedziało się za zorganizowaniem tej imprezy w konsultacjach społecznych?
Trzecie: w Zakopanem mają rządzić MIESZKAŃCY a nie marionetki

12:32, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

DoPatafianDoPatafian

0 0

Tej opłaty to turyści nie chcą wcale płacić, podwyżka obciąży tylko kwaterodawców. 1 noc i tak nie podchodzi po opłatę klimatyczną a obecnie pobyty nie są dłuższe. Podwyżka wręcz obniży wpływy.
Weźcie się raczej Sami do roboty a nie szukajcie pieniędzy u Mieszkańców a Wywalenie pieniędzy na remont Sienkiewicza to mistrzostwo świata.

12:36, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ciekawskiciekawski

0 0

ciekawe czy burmistrz placil wczesnie i jego radni

12:36, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

amarasamaras

0 0

Uszczelnić najpierw ten dziki wynajem na blokach, a nie nie tylko dojenie uczciwie płacących! Co konkretnie w tej sprawie burmistrz już zrobił? Radni niech o to rozpytają burmistrza, zanim zagłosują. Kościelisko jakoś mogło.

12:48, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

POPiSowy naganiaczPOPiSowy naganiacz

0 0

ale sie silna i sprawdzona ekipa rzucila sie na komentarze. Pali sie Wam grunt pisiory???

Czarna Mambo, moze napisz Państwu jak wypoczywałas z kolegami w Sheratonie w Sopocie za pieniądze publiczne.

Moze napisz jak kupowaliście butki i płaszczyki za kilkadziesiąt tysięcy

Może napisz jak wypłacaliscie sobie nagrody za każda bzdure

Teraz budzet trzeba łatać. Mysle ze te 50 groszy podwyzki to przez cała kadencje nie wystarczy zeby załatać dziure po roztańczonej ekipie Leszka D.

#silna #sprawdzona #zdemoralizowana

12:51, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MyslicielkaMyslicielka

0 0

A może Pan Burmistrz obniży sobie pensję, która po objęciu urzędu urosla w skali kraju do poziomu absurdu. To by dopiero był realny dopływ do miejskiego urzędu.

13:56, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

do PoPisowydurniudo PoPisowydurniu

0 0

Urzędniku długo jeszcze POjedziesz na poprzedniej władzy. ? Oprócz gadania i lansow na imprezach nic w miescie sie konkretnego nie dzieje Jesteście tak nieudolni że aż Wszyscy ręce załamują co wybrali. Wycieranie gęby poprzednikami świadczy o Was.
Sami macie świadomość tego dlatego takie reakcję i wpisy, jak ktoś Wam Nieudolność punktuje. Pisać możecie :))) ludzie i tak wiedzą swoje a zegar tyka. Tik tak .

14:02, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MajkiMajki

0 0

3,5 euro płace w Austrii, no i nie uznaniowo, nie zapłacę - nie skorzystam z usługi hotelu, pensjonatu.
Płacę od pierwszej doby.
Ściągalność równa do 100%.

ile u nas?
40%? 60%?
a może 15%?

ile mamy miejsc noclegowych?
WSZYSTKICH?!

ile kasy powinno być po uszczelnieniu poboru a ile jest faktycznie?

Na co pójdzie dodatkowa kasa z podwyżki?
Na kolejny chodnik na Bachledzkim, drugą godzinę religii, podwyżki dla radnych i kolejnych strażników miejskich?
Dodatkowe kursy do i z szkoły pracy dla mieskzanców?
poprawe dostepnosci toalet miejskich?

tak wiele pytań

pozdrawiam

14:38, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

sygnalistasygnalista

0 0

żadna ekipa sie nie rzuciła na komntowanie parkingi darmowe,pks darmowy jezdzi kto chce nie ma kontroli,śmieci zgłoszonych połowa w mieście to chyba najpierw sie robi porzadek a potem popdnostak czy nie bural od ekip jednej czy drugiej czy trzeciej?

15:12, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

sygnalistasygnalista

0 0

@amras kolejne dziecko 10 letnie pisze bajki po forach ,usczelić wynajem w blokach 0,01 procent.Boże co za bieda umysłowa.

15:14, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

asas

0 0

Ciekawe to wszystko, burmistrz ostro wkracza w regulacje wolnego rynku sponsoruje darmowa libacje na równi krupowej-gigantyczne wyzwanie dla służb, a nie moze sobie poradzic z WC na akejach gdzie parkuja autobusy i ludzkie odchody sa co kilka metrow wzdłuz żywoplotu!
całe miast zw butelkacg po małpkach, okoloce dworca to juz butelki sa wbite w ziemie.
Jesli wc nie dziala to obok postawcie toj toj tak jak na sylwestra ktory byl wielkim sukcesem i wszyscy go wspominamy z radosciom
TPN oficjalni nie daje rady z siusiu i kupa i rozdaje specjalne pojemniki, 5 milionow w malych górach to za duzo.Skazone sa stawy, potoki,gleba.
Za co te 50 groszy, nie ma gdzie parkowac, nie ma gdzie jezdzic na nartach?
ile mozna słuchac o pisowskich trolach i poprzedniej władzy.?
Co z dziecmiu z rowni krupowej zaopatrzonej w wódke i fajki z żabki?
kiedy pieszy patrol wyjdzie do centrum?
człowiekuzajmij sie mieszkancami, czystoscią, zalatw sprawe szaletów bo Lecha juz nie ma dawno a narobiłes juz nie małó biedy

16:10, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Chory ŚwiatChory Świat

0 0

hehe, szanowni wyznawcy PISlamu...

z tego co wiem to obecny burmistrz zarabia dokladnie tyle co Leszek Dorula
zastepcy natomiast sporo mniej niż nasze roztańczone gwiazdy poprzedniej kadencji
//// rozumiem w pełni wasze rozgoryczenie po odcięciu od koryta//// taka kasa czekała na wyciągniecie ręki///ciuszki, butki, delegacje////luksusowe wakacje w opatii///mieszkania do rozdania///

wszystko przepadło

16:17, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

gorzejsieniedagorzejsienieda

0 0

Filipowicz pora na podwyzke mandatow za strzelanie w sylwestra, chlanie w centrum i pozostawianie kału.
Wszystko drozeje a firma sprzatajaca to pokaż pisowskim maruda jaki koszt sprzatania po tym co sie dzieje dzien w dzien co dzień w centrum.
Wszystko co złe to dorula i myszka agresorka!!!

16:38, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

SlynnaPraczkaSlynnaPraczka

0 0

W Zakopanem rządzą mieszkańcy - przecież to oni wybierają przedstawicieli. Więc może najpierw pretensje do siebie. Ale przy okazji - nie ma takiej sprawy, w której mieszkańcy nie byli by podzieleni. Taka zwyczajna sprzeczność interesów. A powszechnie wiadomo, że kto ma większy, ten rządzi.

17:59, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

GTGT

0 0

Popieram propozycje burmistrza.
Byle nie opodaktowal belkotu bo skoncze na zebrach pod kosciolem.

18:05, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Archimedes z PiekielArchimedes z Piekiel

0 0

Przypomina mi Krzysztofa Kolumba.

20:05, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

miejscemiejsce

0 0

Po pierwsze. To jest jedna z najniższych opłat w kraju. Już z 10 lat temu nad morzem było 4 zł. Wy płaczecie tu nad 2,50zł. A po drugie czy to ty jeden z drugim płacisz? Nie - to płaci turysta. A turysta jeździ po Polsce to ma porównanie.... Pewnie 80% tutaj komentujących to nawet nie ma kwater.
ps. A tego pana co nie lubi ryb to już dawno nikt nie słucha i nie czyta :)

21:58, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrzysztofKrzysztof

0 0

@miejsce, to chyba logiczne że jak mamy najniższe ceny kwater w całym kraju to powinniśmy mieć najniższe opłaty miejscowe, tak czy nie? Wtedy jest jakaś spójność. Jak se tak będziemy podnosić po 50 groszy bo inni mają wyżej 4, 7 czy 10 złoty to niebawem za opłatę będzie więcej jak za kwaterę. Skoro burmistrz nastawia się na turystę żebraczego któremu należy się darmowa impreza sylwestrowa, darmowa komunikacja miejska, darmowe parkingi... to niech będzie konsekwentny. Skoro burmistrz nie potrafi egzekwować opłaty od wszystkich, uczciwych i oszustów, to niech wyrówna warunki konkurencji i zniesie te opłaty w cholerę jasną. ALBO NIECH SIĘ WEŹMIE DO ROBOTY! I nie chodzi mi o ustalanie stawek dla taksiarzy bo chyba już nie dorastał w komunie i podobno uczył się w Szwajcarii. Coś nie halo. Przypomina to trochę biegającego kurczaka z obcięta głową.

23:06, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

módlmy się!módlmy się!

0 0

"W Zakopanem rządzą mieszkańcy - przecież to oni wybierają przedstawicieli."
To ciekawe, bo myślałem że przedstawicieli wybiera ten który sponsoruje kampanię. Ale być może się mylę i Stanisław wcale nie rządzi w urzędzie... tak, na pewno, a świstak siedzi i zawija w te sreberka...

Jeśli piekło istnieje to mam nadzieję że jest tam miejsce dla obłudnych radnych stawiających samowole budowlane do prowadzenie nielegalnego wynajmu a podnoszących podatki uczciwym mieszkańcom. To jest niepojęte. Dodatkowo burmistrze i przewodniczący rady miasta z nieprzyjaznego Zakopanego nie widzą w tym problemu i nie podejmują żadnej interwencji ani publicznie nie odcinają się od łamiącego prawo kolegi. A przecież nawet kaczyński odciął się od czarneckiego gdy okazało się że łamał prawo. Tutaj jak widzę mamy do czynienia z układem naczyń połączonych do przepływu gotówki.

Wszechmogący wieczny Boże,
spuść nam szeroką i głęboką miłość ku braciom
i najmilszej Matce, Ojczyźnie naszej,
byśmy jej i ludowi Twemu,
swoich pożytków zapomniawszy,
mogli służyć uczciwie.

Módlmy się za samowolnego karpia nie z Zakopanego gdyż zaślepiła go chęć zysku a koledzy z klubu Przyjazne Zakopane nie potrafią mu pomóc gdyż... być może modlą się nieszczerze.

23:12, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

kac moralnykac moralny

0 0

Czy da się zrobić zestawienie ile opłaty odprowadził przewodniczący komisji ekonomiki? Czy system nie puszcza?

23:14, 23.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

sygnalistasygnalista

0 0

@miejsce dawniej jak się siedziało przy stole z dorosłymi to odzywało się tylko pytanym potem nastały czasy internetu i siedzisz dziecko w internetach masz 10 15 lat nie masz pojecia o niczym bo skąd możesz mieć a potem spotyka się to POKOLENIE na stacji benzynowej minus 15 a on w półbutach i bez skarpetek ale aplikacje WEŻ PARASOL MA dalsza dyskusja jest bez sensu jesteście wychodowani na bezmózgich konsumentów u których jakolwiek rozumowanie zostało zatrzymane poprzez rozwiązywanie testów i zgupienie.WIEC NIE ROZUMIESZ ,ŻE TO NIE MA ZNACZENIA ŻE NA MARSIE JEST 100ZŁ OPŁATA ZA DZIEŃ
JAK 1/3 JEST NIE ZGŁOSZONA 1/2 ŚMIECI NA LEGALNYCH JEST NIE ZGŁOSZONA MIASTO FUNDUJE BEZPŁATNE PARKINGI I KOMUNIKACJE.WIEC JAK BYŚ MIAŁ MÓZG TO BYS GO UZYŁ I ZROZUMIAŁ,ŻE NAPIERW MIASTO ROBI PORZADKI Z OCZYWISTYMI WPŁYWAMI A POTEM JAK BRAKUJE PIENIEDZY PODNOSI OPŁATY.ALE TY TEGO NIE ROZUMIESZ PRAWDA?

07:19, 24.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

miejscemiejsce

0 0

@sygnalista skąd ty wiesz ile ja mam lat? Byś się zdziwił haha i mam na pewno dużo więcej wiosenek od Ciebie... Owszem trzeba zrobić porządki z nielegalnym wynajmem, jestem jak najbardziej za, widzę co się dzieje szczególnie w blokach i od tego trzeba zacząć ale nie róbcie tutaj propagandy, że to jest jakaś wielka opłata miejscowa bo nad morzem masz 2x tyle! Ktoś tu mądrze napisał MadMax i zgodzę się z tym komentarzem w 100%, przeczytaj jeszcze raz jak mnie nie rozumiesz. Pozdrawiam

08:58, 24.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

iposipos

0 0

Zako? Buhahhaha.

09:36, 24.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxx

0 0

Powoli powoli. Zwyżka jest śmieszna i bicie piany to tylko objaw o ile ZA DUŻO jest wynajmów. Bo klient nie przyjedzie i zaś trza będzie kombinować. Czyli jesteście za większą ilością turystów. MadMax ma rację. Kolejno #sygnalista podnosi inną stronę tematu i powinniście mu klaskać, bo jak nie uwali się nielegalki to dalej nie będziecie mieli gości, bo nielegalka nie pobierze tej opłaty i będzie tańsza, a jak wiadomo za 2,50 niektórzy będą się zabijać. Więc należy zrobić jedno i drugie. Natomiast ze swojej strony polecam przemyślenie swoich biznesów, przemyślenie dlaczego tylu ludzi stąd spyla albo szuka innego zajęcia jak wynajem.

09:40, 24.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZenekZenek

0 0

Może najpierw należy wyjaśnić czy to legalne.
10 lipca Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie uznał, że z uwagi na zanieczyszczenie powietrza Urząd Miasta Zakopane bezpodstawnie pobrał od turysty opłatę miejscową. Do postępowania w tej sprawie przyłączył się Rzecznik Praw Obywatelskich.

Sąd stwierdził, że uchwała Rady Miasta dotycząca pobierania opłaty miejscowej z 2008 r. jest wadliwa i zachodzą przesłanki do uznania jej nieważności.

W ustnych motywach wyroku sąd stwierdził, że uchwała Rady Miasta została podjęta z istotnym naruszeniem prawa, m.in. dlatego, że:

dopuszczalne normy zanieczyszczeń powietrza w momencie podejmowania uchwały zostały przekroczone, co wynika z raportów Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska,
uchwała nie posiada uzasadnienia.
Na wniosek władz Zakopanego pod koniec 2016 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny skierował sprawę opłat miejscowych do Trybunału Konstytucyjnego, jednak Naczelny Sąd Administracyjny po rozpatrzeniu zażalenia Fundacji ClientEarth Prawnicy dla Ziemi wycofał skargę z TK i odwiesił postępowanie sądowe.
.

09:59, 24.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

OlaOla

0 0

No to kto popełnia przestępstwo , burmistrz nakłaniający czy ludzie ściągający haracz . Wyjaśnijcie to w końcu ludziom!

10:32, 24.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

krzysztof kolumpkrzysztof kolump

0 0

Gdyby burmistrz nie był marionetką mógłby się zastanowić nad następującą propozycją. Ustalamy cenę opłaty miejscowej na 1 zł. Taką symboliczną opłatę zapłaci prawie każdy bez marudzenia. Nie znosimy całkowicie lecz ustalamy symboliczną cenę która pozwoli nam zwiększyć pobieralność i przede wszystkim zdobywać dane statystyczne o ruchu turystycznym, obłożeniu, ilości miejsc noclegowych, skali lewego wynajmu. Dodatkowo robimy szeroką kampanię informacyjną że każdy turysta który wylegitymuje się potwierdzeniem opłaty miejscowej (musiałby to być system elektroniczny) dostaje na czas za jaki została uiszczona oplata, bezpłatnie "kartę turysty". Do takiej karty należy podpiąć tyle benefitów by turyści sami wbijali zęby w kwaterodawców że chcą zapłacić parę złoty by uzyskać taką kartę. Będą to przede wszystkim zniżki na lokalne atrakcje ale również bezpłatna komunikacja zbiorowa (która i tak jest defakto bezpłatna), bezpłatne parkingi miejskie (które i tak są defakto bezpłatne) i co tam jeszcze komu przyjdzie do głowy. Biorąc taką kartę do ręki (wystarczy wersja elektroniczna) turysta ma się czuć jakby dostał milion dolarów do wykorzystania w Zakopcu. Wtedy presja na kwaterodawców będzie tak wielka że zostaną zmuszeni do pobierania i odprowadzania tej opłaty a co za tym idzie do zalegalizowania działalności i płacenia jakichkolwiek podatków, opłat za śmieci i innych kosztów. Urealni to ceny wynajmu i zmniejszy nieuczciwą konkurencję. Zwiększone wpływy z podatków i opłat zbilansują ubytek na opłacie z nawiązką. Po dwóch, trzech latach wdrażania takiego systemu można się zastanawiać nad dźwiganiem opłaty ale bardzo powoli i stopniowo. Jednocześnie nakręcając kampanię informacyjną i dbając o utrzymanie atrakcyjności benefitów na karcie.

Tak mogłoby być... niestety "jak państwo wiecie niewiele możemy zrobić" i najłatwiej podnieść opłatę której ściągalność ponownie się zmniejszy... ale wtedy znowu się dźwignie... ehhh

11:35, 24.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

inojoinojo

0 0

Halo halo- Ale na jakiej podstawie prawnej właściciel pensjonatu, hotelu... ma pobierać opłaty miejscowe od turysty ??? Czy właściciele są zatrudnieni w urzędzie miasta jako pracownicy ? Skoro mają być inkasentami to za jakie wynagrodzenie ? Jakim prawem właściciel obiektu ma pobierać opłaty ustalone przez gminy, urzędy od turysty ? Jakieś umowy są podpisywane czy jak ? To dobrowolne czy przymuszenie pod groźbą kary ? Czyli właściciele obiektów turystycznych to dla miasta Wolontariusze ? Jaką korzyść mają mieć inkasenci ? " Inkasentom przysługuje zryczałtowane wynagrodzenie z tytułu terminowego wpłacania podatków pobranych na rzecz budżetu państwa" " Rada gminy, rada powiatu oraz sejmik województwa może ustalać wynagrodzenie dla inkasentów z tytułu poboru podatków stanowiących dochody, odpowiednio, budżetu gminy, powiatu lub województwa[3] (inkasenci podatków i opłat lokalnych). " "Powyższe oznacza, że uchwała nr XV/245/2015 Rady Miasta Zakopane z dnia 26 listopada 2015 r. w sprawie opłaty miejscowej, obowiązuje w pełnym zakresie i bezpośrednio na jej podstawie miasto Zakopane nadal będzie pobierać opłatę miejscową. " Czyli to miasto ma pobierać- aha ......

12:46, 24.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

prezes banku zbożoweprezes banku zbożowe

0 0

Na dzień dzisiejszy w Zakopanem mając średnią gotówkę sprawdzą się 2 modele biznesowe:
1. Parking w dobrym miejscu na swojej działce
2. Motel w stylu amerykańskim przy zakopiance od NT do Zakopanego
Znajomy wziął oprócz swojej kasy potężny kredyt, nastawiał tych budek pod wynajem i teraz rwie włosy z głowy jaki był głupi.

13:13, 24.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

księgowaksięgowa

0 0

Te, inkasent, jakbyś pobierał kiedykolwiek opłatę miejscową to byś wiedział że zostaje ci w kieszeni jej część jako prowizja w wysokości 5%...

https://www.zakopane.pl/media/download/03584935-711c-4b0f-ae8c-e11a4c31c0ea
UCHWAŁA NR XV/245/2015
RADY MIASTA ZAKOPANE
z dnia 26 listopada 2015 roku
w sprawie opłaty miejscowej

"§ 5. 1. Zarządza się pobór opłaty miejscowej w drodze inkasa.
2. Opłatę miejscowa pobierają osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające
osobowości prawnej, prowadzące ośrodki wypoczynkowe, hotele, sanatoria, pensjonaty, kwatery, wynajmujące
domy letniskowe itp., zgodnie załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 6. 1. Inkasentom opłaty miejscowej przysługuje wynagrodzenie w wysokości 5% zainkasowanej opłaty.
2. Inkasenci pobierający opłatę miejscowa zobowiązani są rozliczać ją i wpłacać na rachunek lub w kasie
Urzędu Miasta Zakopane w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano opłatę."

14:18, 24.03.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OGŁOSZENIA PROMOWANE

  • budowlane

    22.12.2025

    OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

  • ogloszenie

    29.05.2026

    Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

  • budowy

    02.06.2026

    BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

  • praca

    02.06.2026

    Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

  • ogloszenie

    27.05.2026

    Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

  • ogloszenie

    19.05.2026

    KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

  • biznes

    02.06.2026

    Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

  • domy

    02.06.2026

    Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

  • 01.06.2026

    ZLECĘ WYKONANIE PRAC WYKOŃCZENIOWYCH: SUCHE TYNKI,...

  • 01.06.2026

    ZATRUDNIĘ DO KARCZMY i PENSJONATU W KOŚCIELISKU. 6...

  • 01.06.2026

    DO WYNAJĘCIA MIESZKANIE 38m2 i 55m2 w CENTRUM NOWE...

  • ...

    01.06.2026

    DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

  • SZCZ

    01.06.2026

    SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

  • ...

    29.05.2026

    RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

  • 26.05.2026

    RESTAURACJA W ZAKOPANEM ZATRUDNI KELNERA/-KĘ, POMO...

  • 26.05.2026

    PRACA W RESTAURACJI W ZAKOPANEM: KELNER/-KA - DLA ...

  • 26.05.2026

    PRACA W RESTAURACJI W ZAKOPANEM DLA UCZNIÓW, STUDE...

  • 25.05.2026

    URZĄD GMINY KOŚCIELISKO zatrudni INSPEKTORA ds. po...

  • ...

    25.05.2026

    ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

  • ...

    22.05.2026

    RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

  • budynek

    12.05.2026

    Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

  • ...

    28.04.2026

    WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

  • pożyczki

    23.04.2026

    PROVIDENT. 571 240 909.

  • usługi

    17.04.2026

    OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

  • ...

    07.04.2026

    Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

  • ...

    07.04.2026

    NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...


POLECAMY

0%