To już pewne. Powstanie spółka Polskie Koleje Górskie S.A. Zadecydowali dziś o tym zakopiańscy radni.
Spółka ma będzie powołana przez Miasto Zakopane, ale chcą do niej wejść także pozostałe gminy powiatu tatrzańskiego: Poronin, Bukowina Tatrzańska i Kościelisko. Miałaby ona wyemitować obligacje. Będzie je mógł kupić każdy chętny, zarówno osoba prywatna, jak i firma czy instytucja.
22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
a czemu my z bukowiny mamy wchodzić w to sprzedadzą kolejkę to dla nas lepiej przynajmniej nam ubędzie konkurencja ,gdyby tak jeszcze Kotelnice sprzedać słowakom to my z bukowiny będziemy nr 1 na Podhalu , może i w Polsce,przeciez nasz Rusin ski juz jet teraz najlepszy
0 0
no i z czasem zamiast rozwoju bedzie stagnacja; gminy nie umieja rzedzic efektywnie, vide hotel k aquaparku...nikt tego nie kupi a skonczyc nie ma za co ...
0 0
Do Uorcyka- To prawda że większość firm w rękach tzw. władzy publicznej żle działa. Ale w tym wypadku chyba chodzi o to że te obligacje mają prawo kupić prywatni inwestorzy. Coś podobnego jak prywatyzacja - tylko nie poprzez giełdę. Trochę za mało informacji jest w tym artykule. O które to obiekty chodzi , czy Zakopane razem czy osobno z innymi samorządami będzie tworzyć tą spółkę. Trochę informacji już było , ale wszystkie jakieś niekompletne.Może ktoś z dziennikarzy TP napisze na ten temat porządny i merytoryczny artykuł.
0 0
Polskie Koleje Góralskie jeszcze lepiej by brzmiało ale niech tam ... ;) ;) ;)
0 0
no wlasnie, to zamiast nowoczesnej kolejki bedziemy miec firme taka jak Tesko . W niedziele i swieta nie pracuja etc
0 0
jedyna nadzieja, ze jak wejda na gielde to ktos rozsadny to skupi i powyrzuca zarzadcow z gminy...
0 0
Takie tam s_____ranie w banie.Wpiszcie sobie w goole pkl prywatyzacja ......
0 0
Ale za to będą króliki i znajomi królika ciepłe posadki i o to przecież chodzi a nie o interes kolejki
0 0
Góralskie Koleje Górskie! Choć lepiej by brzmało G.o.w.n.i.a.n.e Koleje Górskie
0 0
Może tak wiecej informacji na ten temat...
0 0
Haha nie dość ze nas bukowina Ciśnie i zakopane niebawem stracić Posade Zimowej stolicy Polski to jeszcze kolejka bd na jej bileciki Jeździć
0 0
@bukowian, weź że swoją babę w jasyr Słowakom sprzedoj.. od kolejki się odp....
Mój dziadek nie po to ja budował przed wojną, żeby teraz wsioki mieli się nią rządzić.
0 0
Jakby tak Bukowiany wykupiły kolejkę i zamknęły to by dopiero szybko Zakopane przeskoczyli ... ;) ;) ;)
0 0
@alias,co najwyżej dali by ci poasystować przy rozbiórce ... ;) ;) ;)
0 0
ja tu nie widze żeby tak ta bukowina cisnęła bo maja tylko jeden stary złom na Rusińskim,pozatym więcej się chwala tak jak tu nżej oszołom napisało tym że są najlepsi,a gó...no prawda,jak oni się z Białką Tatrzańską chca porównywać to tak jakby NowyTarg porównac do Nowego Yorku ha ha ha ja jako zakopian z krwi i kości trzynam kciuki za nasze miejscowości poniekond dalej zostanie stolica zimowaw powiecie tatrzańskim,a bukowianom radze trochę z pokorniec bo nie dość że stracili narciarstwo to jeszcze stracą termy.
0 0
Brawo @Sabało jaśków.
@Jurajczyku, bukowiany nie od dzisiaj ciągną ku POstęPOwi i \"nowoczesności\" Nawet mowę swoich ojców zaPOmnieli, rodzime hotele bukoVIAŃSKIMI nazywając. Takie prawdziwe bucowiańskie .... ! Zawsze mogą się sami sprzedać Slovakom, jak tacy euroPEJSCY się POrobili. A od kolejki, i terenów na której stoi, będących -kiedyś silą odebraną- własnością polskich górali im WARA !
0 0
alias nic dodać nic ująć taka prawda za k ase zapomina się nawet kim sie jest ,no ale skoro maja bukowiana senatorem PO to czemu maja nie spróbować ha ha ha Buce z Bucoviny fajnieś to wymuślił, to teraz tylko do drogowców niech nowe tablice przy drodze wymienią i bedzie POstępowo i POEUROPEJSKU.
0 0
@alias, @harnaś, ale musicie przyznać,że Bukowina nie przespała swojej szansy i dość dobrze ją wykorzystała.Pamiętam jakie różnice między Zakopanem,a Bukowiną były np. w latach 80-tych,a jak wygląda to teraz.Tak,że nie ma się co czepiać jednaj nazwy,a brać dobry przykład.Zresztą w Zakopanem więcej przyjezdnych mieszkańców niż w całej Bukowinie i Białce razem wziętych,że o Jurgowie nie wspomnę ... ;) ;) ;)
0 0
@Jurajczyk, jak się ma 80 % inwestycji i działalności lewej i nielegalnej, to pewnie że \"wykorzystali\". Coś na wzór wschodnich oligarchów, dzisiaj są kimś, pytanie tylko, jaką droga do tego doszli.
Ps. Zobacz, jak swoją szansę \"wykorzystuje\" jeden z synów pewnego burmistrza.
0 0
@alias,nie wrzucałbym wszystkiego do jednego worka,a poza tym na mocne słowa trzeba mieć mocne argumenty.Nie ma co narzekać tylko Zakopane powinno trochę sobie uporządkować spraw to i sytuacja lepiej by wyglądała.Ktoś te władze wybrał.
0 0
++przepraszam Jurajczyk,ale odnośnie Bukowiny to nie cieszyłbym się, co oni maja za narciarstwo jeden stary złom,na rusin SKI,jedna Turnie 2-osobowa i porównyy wać ja do np. zakopanego i Białki Tatrzańskiej jest wyrażnie nie na miejscu jedna stacja,a w Białce chyba jest już 6 kolejek,i za rok bedzie nastę pna.
0 0
Mnie się wydaje , że Zakopane było jest i będzie ,,lokomotywą\" dla całego Podhala. A jeśli jakaś podhalańska miejscowość ma sukces- to należy się bardzo z tego cieszyć. Zupełnie nie rozumiem tych prymitywnych zazdrości.Trochę znam gości którzy tu przyjeżdżają , oni Podhale traktują jako jeden region ze stolicą w Zakopanem... Sama Białka , czy Bukowina , czy jakaś inna miejscowość nigdy nie będzie konkurencyjna (są po prostu za małe , za ciasne) .
0 0
ale jakby kiedys to wszytko polączyc w jedna całosc, to biedzie sie działo :P
0 0
niestety powolny upadek to nie tylko sprawa obecnych władz ale i poprzednich . I na kogo tu głosować jak cały czas mamy hop siup zmiana d....p
0 0
a ja proponuje w uznaniu zasług dla miasta, nazwać trase biegowa na Równi imieniem milosciwie nam panujacego Majchra :P
wtenczas napewno nam dadza te organizacje PS w 2017. Btw wydatki z tego tytułu juz leca. loga , auto nowe oklejone...Szkoda ze JJ i TP nigdy nie zainteresowali sie ILE TO NAS Z BUDZETU kOSZTUJE!!
0 0
trzeba próbowac az trafimy na kogos pokroju prezydenta Starzyńskiego
0 0
Nie trafimy uosyporcyku, ludzie z takim etosem zostali wybici przez czarny i czerwony totalitaryzm... a potem nastała dyktatura ciemniaków
0 0
a moim zdaniem wciąż sie tacy rodzą; tyle ze ci mierni acz popularni dosyć szybko ich atakują i zwalczają, w obawie przed utratą swoich stołków...
0 0
Warunki może i Zakopane ma lepsze ale czy je wykorzystuje?Poza tym ja mówię o całym rejonie Bukowiny i Białki.Wiadomo,że Kasprowego ()Goryczkowej i Gąsienicowej) tam mieć nie będą ale z jakichś powodów dużo turystów woli wybrać tamten rejon niż Zakopane.Sam nawet wiem dlaczego ale niech to będzie moją ,słodką tajemnicą ... ;) ;) ;)
0 0
Te łosie z Zakopanego i okolic maja zerową zdolność do współpracy i nic z tego kupienia nie będzie, ale nawet jakby to kolejka będzie ze 1oo euro na górę i 150 w dwie strony kosztować. Zakopane tonie... i podobno ma Biuro Promocji pełne profesjonalistów:):):):)
0 0
BP prpomuje głownie siebie to co ty chcesz? Cz zakopane ma jakies hasło reklamowe ? czy ma jakis spot? nie, za to w malopolsce wydaje program telewizyjny, który na niewielka skalę informuje o naszym istnieniu i kulturze. Tyle ze odbiorcy tego nie sa naszym targetem docelowym ...
0 0
Idzie globalne ocieplenie. Chybiona inwestycja.
0 0
Przejmujecie się kolejką,a szpital nam prywatyzują!!Oj będziemy się możnym kłaniać
0 0
Nie wiem co promuje Biuro Promocji i tak na prawdę mnie to wali... problem tkwi w tym, ze prawdopodobnie - no nie raczej na pewno Te(CI) co tam pracują nie maja zupełnie pojęcia co oznacza słowo promocja i że promocja to są działania na zewnątrz, a nie na terenie Zakopanego, ale... o czym tu mowa, jest jak jest i tak jak jest będzie i to długo:):):):):):)
0 0
oni ( one) pojmuja to tak: ma nas byc widać ( kurteczki i koszulki z logiem ) i ma nas byc widać ( vide: logo BP na wszystkim). Z tego wniosek, ze oni zamiast promowac Zakopane jako miejsce do spedzania urlopu promuja siebie, o czym swiadczy tresc jaka zawiera logo : Zakopane i pod spodem Biuro promocji :P proste jak drut...:) w ten sposob zadnej nowej grupy docelowej nie zdobedą, ale poziom samozadowolenia u nich osiaga szczyty Himalajów :P
0 0
Uorcyku... jeżdżę w tatry od 1978, mam w okolicach Zakopanego przyjaciół, niemal rodzinę i jak teraz jeżdżę, to mnie szlag trafia. Takiego koszenia finansowego nie było nigdy, i wiem, ja płace grosze za kwatery, ale to tylko ja tak płacę .... wiem ze w Alpach jest taniej niż u was. Mnie to nie obchodzi, bo mnie nie dotyczy, ale czym chcecie się promować - cenami z kosmosu???? Przymusem przewodnickim (bezprawnym zresztą)????? Dolina Stubai w Austrii bije was na głowę za te same pieniądze. Może do Biura Promocji z 10 osób jeszcze zatrudnić trzeba ....????
0 0
jesli bije cenami za kwatery to tylko PO sezonie :) Austria ni ejest az tak tania; ot taka wypozyczalnia w Austrii zarabia od czterech do dziesieciu razy wiecej i to w euro a nie w zlotych
0 0
Wcale nie jest drożej w Austrii i na PEWNO nie 4 razy, a nawet gdyby to trzeba popatrzeć co za te cenę się dostaje, wiem jak jest w Stubaiu i wiem że jest taniej a na pewno nie drożej niż w Zakopanem. Owszem wypożyczalnie zarabiają ale na sprzedaży razem z ski-passami i to na trasy o wiele dłuższe niż w Tatrach. A w lecie przewodnika nie musi się brać jak się nie chce, tak samo jest w Dolomitach
0 0
cyt. : \"Jurajczyk
@alias,nie wrzucałbym wszystkiego do jednego worka,a poza tym na mocne słowa trzeba mieć mocne argumenty...\"
@Jurajczyku, nie dawno Tygodnik pisał o bombie ekologicznej czyli zupełnym braku uregulowania kwestii ścieków, śmieci etc tamtym rejonie. A to ma niebagatelny wpływ na koszt oferowanych usług, czyli konkurencyjność. Poza tym w Zakopanem ciężko być rolnikiem i jednocześnie prowadzić wynajem kwater, oczywiście na preferencyjnych zasadach, jak to ma miejsce na wsi. O jednej wielkiej szarej strefie, nagminnych przypadkach samowoli budowlanych, braku rejestracji tego typu usług w Białce, Bukowinie, Gliczarowie też tutaj nie jeden raz było pisane. Im dalej od centrum, tym większe przekręty i machloje. Jeśli chcesz, podam konkrety...
0 0
@Robi, z tymi -kosmicznymi, jak nazywasz- cenami, to sami, jako przyjezdni jesteście sobie winni. Sami je napędzacie. Prowadzę działalność dosłownie dwadzieścia metrów od Krupówek, na bardzo ruchliwej ulicy, jednak notorycznie słyszę, jak mówicie między sobą -choć kupimy na Krupówkach- pomimo, że mam ceny niższe o jedną trzecią!!! I co, taki wasz snobizm, nie ważna cena, ważne że na Krupówkach kupione. Jakbyście nie kupowali tam, gdzie najdrożej, taki jeden z drugim spuścił by z ceny, tym bardziej, że macie obok konkurencyjne ceny! Więc nie opowiadaj głupot.
0 0
@Lorcyk to jaki problem ,ustal w swojej wypożyczalni ceny 10 razy większe jak inni i napisz że tak ma być.Wtedy będzie cię stać na napiwek pięciotysięczny jak tego biznesmena z Nowego Targu.
0 0
Nigdy w życiu nic nie kupiłem na Krupówkach i nie kupię i to co piszesz akurat nie do mnie się odnosi, ale pewnie jest tak jak piszesz, Więcej - wierzę, że tak jest. Ktoś kiedyś powiedział - głupich nie sieją, sami się rodzą, a jak masz taka świetną cenę w centrum Zakopanego napisz gdzie i za ile:)
0 0
@Robi, nie w tym rzecz, żeby robić sobie reklamę -zresztą chyba by nawet nie przeszła-, ale naświetlam tylko problem, który dla nas, przedsiębiorców ulokowanych w ściśle przylegających do Krupówek uliczkach jest nie do opanowania. Oczywiście cały czas mam na myśli działalność ściśle związaną z turystyką i usługami dla przyjezdnych.
Tym bardziej to boli, że ceny takie wczasowiczów dotyczą tylko podczas ich pobytu pod Giewontem, nas niestety cały rok.
0 0
dziani, widzisz a w grudniu wypozyczalnie pod Nosalem tak sie biły o gosci ze pozyczały i po 10 zeta za dzień...Za takie zyski to nie sposob oplacić Zusu, prądu ani tez zarobic na nowsze narty czy deski ...gdzie tu rozum??
0 0
Doskonale wiem że konkurencja jest bardzo silna ale nikt wam jej nie robi obcy.To wy sami ustalcie sobie warunki i zasady na jakich działacie.A,nie da się ? Noo ,widzisz to jest nadprodukcja i szukaj sobie innego zajęcia.Proste.
0 0
ja nie mowie ze jest nadprodukcja, mam swoich klientow i nie narzekam. Tylko widze głupote tych co pozyczaja po dumpingowych cenach...a sprzet sie zuzywa przecież :)
0 0
Czyli nadal jest dobrze,stać cię na pracownika i na dostatnie życie przez resztę roku.Nie masz co biadolić inni mają gorzej.
0 0
@alias masz rację co do snobizmu kupujących na Krupówkach.Dziwi cię to jednak przy społeczeństwie,które w dużej mierze wierzy nie tylko w PR ale również reklamy?Najbardziej zabawni są ci co to przyjechali się pokazać i siedzą w knajpkach wzdłuż Krupówek ale tak by ich było widać bo nic tak nie smakuje jak piwo,które obejrzało koło 1000 przechodzących osób.A paniusie,które przyjeżdżają pod Tatry żeby polatać po drogeriach jakby ich u siebie nie miały to już całkowita żenada.Trzymając się naszej ostatniej rozmowy o kulinariach to powiem tak-Nie będę uogólniał ale w większości knajpek przy Krupówkach jedzenie jest średnie jeśli porównamy jego jakość do ceny.Są oczywiście wyjątki.Natomiast warto
0 0
... Natomiast warto poszukać lokali mniej widocznych ale ze stanowczo ciekawszym menu.
0 0
dziani, ja tez odczuwam lekki spadek koniunktury a i wzrost kosztow utrzymania!
0 0
@Jurajczyku, akurat w tym przypadku, który opisuję, niczego nie trzeba szukać. Tłumy ludzie się przewijają, wybrzydzają, oglądają, marudzą, po czym najczęściej się słyszy, -Aaa chodźmy dalej, na Krupówkach kupimy, zjemy, wypijemy, itd...
Dobrze, że chociaż drzwi zamkną za sobą :-)
0 0
Jurajku, żarcie w kanjpach jest ohydne ; moze tylko Gessler probuje ludziom uswiadomic ze z byle czego nie da sie dobrze i smacznei ugotowac niczego; tylko czy to trafia do głow naskich restauratorów? watpię ...
0 0
@alias, ale nie wszyscy tak robią bo już dawno byłbyś bankrutem jak i inni,którzy prowadzą własną działalność w miejscach innych niż na Krupówkach.Wiesz przykładów podawać nie będę ,żeby nie było to uznane za kryptoreklamę ale wiem gdzie sam coś kupuję czy się stołuję.
0 0
a tu psikus. Czy ktoś policzył ile jest knajp których właścicielami są ludzie z Polski??? W nich Zakopiańczycy to tylko pracują, za najniższą stawkę albo i na czarno. - tak bywa, nie mówię że tak jest zawsze. Lokale na Krupówkach - fakt wszędzie mniej więcej to samo. Ale to jest masówka na gusty przeciętnych turystów, którzy dostają orgazmu jedząc kotleta z frytury. Lokal poza Krupówkami musi się naprawdę mocno natrudzić aby po pierwsze zaistnieć a po drugie przeżyć. Nie będę tu wymieniał lokali które były ale się zmyły.
0 0
ponadto, wielu z was by się zdziwiło jeśli nie jest w temacie, jak bardzo trudno wprowadzić do menu, coś typu domowego, z wołowiny, jarskie a nie powszechny standard: grill i frytura. Masz rację @jurajczyk z dala od krupówek są dobre lokale w których nawet w sezonie nie ma zbytniego tłumu. Jak przędą po sezonie to już inna bajka
0 0
od zawsze dobrze ( tyle ze dużo niestety) dawali jesc w hotelu Kasprowy Wierch ( przy Krupówkach) , Tam rzeczywiscie było jedzenie domowe; piesze było bo od lat nie łaze po knajpach ,a le nie sadze, zeby sie wiele zmieniło
0 0
Masz Senso pod bokiem. Można dobrze zjeść
0 0
La strada oczywista anie Senso !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! coś mi się po...yło !!!!
0 0
mam pod bokiem, tylko nei jestem przekonanan ze to jest wysmienite jedzenie :) owszem, margaritę zjem od nich ale ...wole zupke ogórkową amino , bo wiem co jem :P
0 0
@Zyntyco. @Jurajczyku, poza lokalami gastronomicznymi, są, a w zasadzie były, jeszcze kioski -nazwijmy to Ruchu- różnego rodzaju punktu usługowe, dyskoteki, etc. A dajmy na to samych kiosków, na Krupówkach tuż przy oczku wodnym w obrębie kilkunastu metrów jest aż 6. I przędą, pomimo takiego skupiska na tak małym obszarze. Podobnie jest z biurami podróży na Krupówkach, a poza nimi. Tzw ciucholandy też nie odstają od tej reguły. I ktoś tutaj , jak ostatni neandertal będzie bredził o nadprodukcji danej branży i zmianie zajęcia. Lepiej niech zmieni lekarza, jak nie wie o czym mówi.
0 0
@alias niestety ilość kiosków jest powodowana konkurencją,a przynajmniej jej próbą.Kiedyś dystrybutor był jeden,a teraz masz np. Kolportera i Ruch.O ile jeszcze ktoś bierze w ajencję kiosk,a ZUS płaci na preferencyjnych zasadach to może jako tako się utrzymać ale po dwóch latach gdy zacznie płacić ZUS w pełnej wysokości to już zaczyna być sporym obciążeniem...
Zapewne są nawet przypadki gdy rotacyjnie w rodzinie niektórzy otwierali działalność gospodarczą by korzystać z różnych ulg dla nowo tworzonych firm.Jestem ciekawy jak wiele firm nie utrzymuje się na rynku po takim preferencyjnym okresie opłat czy unijnych dofinansowań bo to również może świadczyć o nieprzemyślanym systemie.
0 0
moja w tym roku onchodzi 20 lecie istnienia :)
0 0
moja w tym roku obchodzi 20 lecie istnienia :) tzn dokladnie 13 stycznia skonczyła 20 lat !
0 0
No to powinnaś dostać za to jakąś co najmniej \"I nagrodę PGR-u\" ... znaczy się Przedsiębiorczą Gazelę Regionu ... ;) ;) ;)
0 0
wystarczy mi wlasna satysfakcja :P
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz