Miasto Zakopane

Zamknij

Zakopane bez fajerwerków. Jesteś za, czy przeciw?

Beata Zalot 15:14, 26.02.2012
Treść artykułu pod wideo ↓

Zakopane powinno być miastem wolnym od fajerwerków przez cały rok - zakopiańczycy uczestniczący w spotkaniu w magistracie mówili jednym głosem.

Temat fajerwerków, które spędzają sen z oczu wszystkim właścicielom drewnianych budynków, posiadaczom czworonogów i tym, którym los tatrzańskich zwierząt nie jest obojętny, pojawił się tuż po sylwestrze na sesji rady miasta. List otwarty w tej sprawie napisali także do burmistrza mieszkańcy. Na początku spotkania radny Jerzy Jędrysiak odczytał odpowiedź burmistrza Janusza Majchra na interpelację w tej sprawie. Majcher wyjaśnia, że używanie petard czy sztucznych ogni samo w sobie nie jest zabronione, ale używanie ich może prowadzić do naruszeń prawa - głównie Kodeksu wykroczeń. Dotyczy to np. zakłócenia spokoju, porządku publicznego, spoczynku nocnego, złośliwego niepokojenia czy zaśmiecania miejsca publicznego.

Burmistrz wyjaśnia też, że w myśl Ustawy o samorządzie gminnym, \"rada gminy może wydawać przepisy porządkowe, jeżeli jest to niezbędne dla ochrony życia lub zdrowia obywateli oraz zapewnienia porządku, spokoju, bezpieczeństwa publicznego\". Przepisy takie mogą być ustanowione w formie uchwały rady gminy. Zdaniem Majchra drewniana zabudowa w Zakopanem uzasadnia podjęcie takiej uchwały. W podobnym tonie była też wypowiedź wiceburmistrza Wojciecha Solika.

Zdaniem Macieja Krupy władze Zakopanego powinny wprowadzić całkowity zakaz sprzedaży materiałów pirotechnicznych na terenie Zakopanego, bo to już ograniczyłoby w dużym stopniu wystrzały. -Pokazy sztucznych ogni powinny zniknąć też z Festiwalu Folkloru Ziem Górskich czy z zawodów sportowych. To skandal, żeby podczas imprez firmowanych przez miasto takie pokazy się odbywały - grzmiał Maciej Krupa. Filip Zięba z TPN-u przypomniał, że zwierzęta w Tatrach nie odróżniają imprez legalnych od nielegalnych i każdy wystrzał jest dla nich niebezpieczny.

- Zakopane powinno być wolne od fajerwerków przez cały rok, tak jak jest to w innych kurortach górskich i wielu miastach na świecie - tak radykalną propozycję Macieja Krupy poparli także inni uczestnicy spotkania. - Szkoda, że na to spotkanie nie przyszli radni - ubolewała Iwona Pawłowska, reprezentująca stowarzyszenie \"Zakopiańskie Perspektywy\". - Problem petard wiąże się z szerszym problemem - Zakopane staje się miastem, w którym wszystko wolno. Powinna być ustalona jakaś granica - apelowała.

- Czy całkowicie zakazując wystrzałów w mieście, nie stracimy turystów? Może zamiast tak radykalnych zakazów, wprowadzić tylko ograniczenia. Żebyśmy nie wylali dziecka z kąpielą - nie krył obaw Jarosław Jach, ale był to jedyny tego typu głos na sali.

- Zastanówmy się, na jakim turyście nam zależy. Czy tym, który przyjeżdża, żeby popić i porozrabiać na Krupówkach? Który nawet kwater w Zakopanem nie wynajmuje, bo przyjeżdża tylko na noc sylwestrową spędzoną na ulicy, a rano wraca? - pytała Iwona Pawłowska.

Zdaniem Agaty Nowakowskiej-Wolak należy wprowadzić całkowity zakaz fajerwerków w mieście, ale trzeba turystom dać coś w zamian. - Może należałoby zorganizować w kilku miejscach, np. pod skocznią, na Harendzie czy Gubałówce jakieś imprezy sportowe. Może w sylwestra na Równi Krupowej powinno zapłonąć kilka ognisk, przy których grałyby góralskie kapele, towarzystwo bawiłby wodzirej, może byłyby jakieś kiełbaski - proponowała.

Wiceburmistrz Wojciech Solik obiecał zrelacjonować radnym przebieg spotkania i wprowadzić temat fajerwerków do obrad na jednej z najbliższych sesji rady miasta.

Beata Zalot
(Beata Zalot)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (50)

JareckiJarecki

0 0

niedługo Zakopane będzie moherową geriatią

18:49, 28.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

piórkopiórko

0 0

Czy Zakopane powinno być miastem wolnym od:
A. Burmistrza
B. Rady Miasta
C. Przygłupów
Ja proponuję taką sondę.

18:51, 28.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

zoz64zoz64

0 0

CIEKAW JESTEM ILU CEPRÓW PRZYJEDZIE DO ZAKOPANEGO NA SYLWESTRA?
BARDZO DOBRZE ROBICIE SŁOWACY CZEKAJĄ NA NASZYCH TURYSTÓW
A POTEM DZIWIĄ SIĘ GÓRALE ŻE CEPRY UCIEKAJĄ Z PODHALA I IDĄ DO SĄSIADÓW.

18:55, 28.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Jeżeli chodzi o pożary fajerwerki stanowią zagrożenie ALE główna przyczyną są piece. Może sonda w sprawie palenia.

19:28, 28.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Drakula pięknyDrakula piękny

0 0

Postuluję aby miasto Zakopane zrobić miastem wolnym od turystów i zwinąć asfalt w NT. Rozumie troskę o tatrzańską przyrodę ale szkody wyrządzane np masową turystyką letnią jakoś mało pseudo ekologów interesują (zadeptywanie gór). Zakopianka nie, fajerwerki nie, trasy narciarskie nie. Tylko co chcemy dać w zamian bo jak widać na razie dajmy niezły podhalański kabaret.

19:41, 28.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

anroniusz pospolityanroniusz pospolity

0 0

Nie mamy już stoków narciarskich, ktos wymyślił, żeby w czasie euro zakopane było wolne od kibiców, teraz ten kretyński pomysł. Jest więc już hasło promocyjne: Zakopanem bez narciarzy, Zakopane bez fajerwerków, Zakopane bez turystów!

19:46, 28.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

esekesek

0 0

Ja bym poszedł za ciosem i ogłosił Zakopane miastem bez alkoholu. W końcu nie zależy na na takich turystach :)))) zresztą wtedy na mieszkańcach też :)

20:09, 28.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

\"Może w sylwestra na Równi Krupowej powinno zapłonąć kilka ognisk, przy których grałyby góralskie kapele, towarzystwo bawiłby wodzirej, może byłyby jakieś kiełbaski\" - to jest jakiś konkretny pomysł, który wbrew pozorom może przyciągnąć turystów, a nie ich odstraszyć. Fajerwerki można oglądać wszędzie, a Zakopane mogłoby wreszcie zaproponować coś czego wszędzie nie ma :)

20:32, 28.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

ja sadze ze niechec miasta do organizowania bierze sie z tych 180 tysiecy wyplaconych za kumoterska gońbe turystce z Łodzi !
a co do fajerwerkow, to ostatnio przyciagamy takie barachło zamiast tursytow, ze to strzelanie w Sylwestra jest zwyklym chuliganstwem a nie zabawa !

20:48, 28.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

co do pomyslu imprez sportowych to ja pamietam jak lat temu nascie zorganizowal Strama sylwester pod Nosalem ...i co? chyba zdemolowali rzy auta, a potłuczone butelki ze sniegu wybieralismy do wiosny ...raz jeden i ostatni ..natoamiast w Bialce organizauaj i jest spokojniej. Widac ze do nas hołota zjezdza i tyle..Ale rzeczywiscie czas przywrocici range wypoczynkowi pod Tatrami czyli w Zakopanem . Kanonady temu nie sluza

20:53, 28.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Zachowanie współczesnego turysty uzależnione jest od jego wychowania i przyzwolenia społecznego. Odnosi się wrażenie, że tzw. turysta w Zakopanem, jest jak pies spuszczony z łańcucha i korzysta z nieograniczonej wolności słowa i obyczaju. Jeśli istnieje w mieście i w ludziach przyzwolenie na tego rodzaju chuligańskie wybryki, to nic dobrego nie wróży na przyszłość \"stolicy Tatr\".

21:13, 28.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Może należałoby wzmocnić ćrodki egzekucyjne wobec tych,którzy używają petard niewłaściwie..(no tak..tylko komu by się chciało..najłatwiej ogólną prohibicję wprowadzić) zamiast zakazać ich używania wszystkim..to troche tak jakby np.zabrać prawko wszystkim kierowcom a nie tylko tym pod wpływem..)

21:16, 28.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

w sylwestra o jest niewykonalne, zadna ze sluzb nie chce interweniowac !

21:43, 28.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

No własnie...nie chce...a podobno chcieć,to móc..dla chcącego nic trudnego..czy jakoś tak..;)

21:47, 28.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

esekesek

0 0

Stad kolejna próba pójścia na łatwiznę i od d... strony. Przeciez wiadomo, ze nikt tego nie jest w stanie wyegzekwować. Jedynym skutecznym sposobem na zmiane obyczajów noworocznych jest danie coś w zamian a tak będziemy świadkami ganiania się młodzieży ( bo nikt inny już nie chce tu przyjeżdżać na Sylwestra) ze straża. Co ciekawsze kąski pokaże TVN i promocja będzie jak talala

21:50, 28.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

etametam

0 0

Proponuję by Zakopane było wolne od turystów. Po co się mają tu tłuc w korkach, a potem narażać życie na stokach wyzamykanych przez Byrcynową...

22:05, 28.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

no ludziska zacznijcie się powoli przyzwyczajać do XXI wiecznej wersji : Żegnajcie mi góry, w chacie nie ma chleba a ponoć w (Anglii, Niemczech, itp itd) do sprzątania trzeba, oraz góralu czy Ci nie żal, chyba że padna tu jakieś naprawdę rewolucyjne pomysły, typu połowa mieszkańców na emigrację, połowę chałup (blokowisk) won i wracamy do korzeni

22:07, 28.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

powinnismy wrocic do dobrej tradycji wypoczywania w Zakopanem , tzn przyjazdow na tydzien ( co np w Austrii jest wymuszane tanszym/skalkulowanym karnetem na wyciagi etc) i chronic tych co wypoczywac chca i sa na poziomie ...

22:13, 28.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

esek..tyle,że ta młodzież tego \"dania w zamian\" nie przyjmie..więc będą się ganiać jeszcze dłużej..

22:16, 28.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

esekesek

0 0

@lukas, zakładam, ze miałeś okazję obserwować na przestrzeni lat zmiany w pobytach akurat w tym czasie. 1o lat temu pobyty często połączone ze świętami, rodziny koncerty fajerwerki zadymy na poziomie przewidywalnym, 5 lat temu już wyraźny rozdział ucieczek rodzi po świętach a przed sylwestrem , troszkę braci ze wschodu dla których ognie były atrakcją a miasto skończyło z czymkolwiek. Potem już tylko młodzież z Biedronki i warszawka w białych kozakach. To jest skutek nie przyczyna. Jaka oferta taki odbiorca oferta zero resztę sobie sam dopowiedz

22:34, 28.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Najlepiej w Poroninie postawcie zasieki z drutu kolczastego.Zamknijcie Zakopane dla wszystkich.
\" Zastanówmy się, na jakim turyście nam zależy\" Nowy rok bez petard i sztucznych ogni zostanie ZAKOPANE. Komu zależy żeby Zakopane zakopać?Mieszkałem w Zakopanem przez trzydzieści sześc lat nigdy nie było problemu.2000 rok też niespalil Zakopanego. TPN niedługo zejdzie ze swoim rewirem do Olczy,bo Cyrhlę już zablokowali.PS to tak cobysciy nie mysleli ze nie zolezy mi na naszym Zokopanym.Oddałem głos na NIE.

22:34, 28.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

esek wszystko się zgadza..ja nie jestem przeciwny temu,by miasto coś sensownego młodzieży i nie tylko jej organizowało w sylwestra..ale raczej ciężko będzie w zamian za petardy..oczywiscie nie jestem z kolei za tym by je puszczać na drewniane budynki,czy gonić uciekające przed nimi zwierzęta..zakazany owoc najlepiej smakuje..zwłaszcza tej młodzieży,o której piszesz..

23:05, 28.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Nie dość, że nic się w tym mieście nie dzieje, to jeszcze chcą tego zabronić. Władze miasta chcą kompletnie \"zamknąć\" to miasto dla turystów. Tu możemy spodziewać się tylko takich turystów, którzy będą rozrabiać na Krupówkach (o których mowa w tekście) , bo przecież ludzie, którzy mają pieniądze i są jakoś tam wychowani nie jeżdżą w takie miejsca. Ja też bym tu nie przyjeżdżał, a niestety tu mieszkam...

23:32, 28.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Och zakopane powinno być wolne od wielu rzeczy a nie tylko od fajerwerków.
Przede wszystkim powinno być wolne od nieporadnej i dbajacej o swoje rodziny władzy.

23:42, 28.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Komu zależy na tym by Zakopane było nieatrakcyjne? Kto i od kogo i ile dostał tego niwie nikt postronny.Ale... W Bukowinie i w Białce niema takich zakazów.PS. Tam też są biedne małe świstaki i psy,koty i spa.

00:12, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

adaada

0 0

JESTEM JAK NAJBARDZIEJ ZA mam nadzieje ze ten pomysl przejdzie a ci co sa przeciwni- pewnie jestescie przyjezdni?????

00:52, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MonaMona

0 0

W Zakopanem odstrasza turystów zupełnie coś innego , ktoś nie chce albo nie potrafi dostrzec problemu . Wielogodzinne odpalanie petard nie ma nic wspólnego z miłym przywitaniem Nowego Roku , w zakopiańskim wydaniu dziś jest raczej \" zdziczeniem obyczajów \" . A wszystkim polecam przeczytanie artykułu \" Agonia Zakopanego ma smak żelków \" Igora Zalewskiego w \" Uważam Rze \" z 27.II.12 ( str. 61 ) - lektura jest porażająca , pokazuje jak nas widzą i z jakiego powodu turyści coraz mniej chętnie przyjeżdżają do naszego miasta . Nie ma tam słowa o zakazie używania fajerwerków , ale padają bardzo mocne słowa o tym , że my , zakopiańczycy sami niszczymy nasze miasto . I najważniejsza kwestia - nie jest to pierwszy i podejrzewam , że nie ostatni taki artykuł i takie nas postrzeganie .

06:54, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrzeciwPrzeciw

0 0

Jestem przeciwko chińskim lampionom, które w tym roku latały nad Kościeliskiem w olbrzymiej ilości, powodując stres ludzi mieszkających w drewnianych chałupach! To jest latający, żywy ogień, może wpaść na dach jakiegoś domu... Skrajna bezmyślność osób puszczających te \"lampiony\". I nie robi huku, ale ludzkiej tragedii może być dużo...

07:07, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Nie nie nie!!!!!!!!!!! bo co by powiedzielo mieszkancy Chocholowa skoro w tej miejscowosci w porownaniu na 1 mieszkanca jest duzo wiecej domow drewnianych????!!!!!!

07:25, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Nie nie nie!!!!!!!!!!! bo co by powiedzieli mieszkancy Chocholowa skoro w tej miejscowosci w porownaniu na 1 mieszkanca jest duzo wiecej domow drewnianych????!!!!!!

07:26, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

esekesek

0 0

A ja nadal się upieram ( przy czym wcale nie w obronie fajerwerków) nad kolejnością. Coby użyć analogii: Szefowie Volkswagena ( chyba nie muszę tłumaczyć nazwy) uważają, ze tak naprawdę rządzą Mercedesem tylko nikt o tym nie wie. Stąd chcą promować markę Mercedes zapominając ze za nią kryje się nadal VW. Niestety lud od lat wie ze używali VW stąd póki nie zauważą zmian w produkcie nadal będą wiedzieć swoje. Odejmowanie dodatków i wmawianie , ze to wysublimowana oferta dla koneserów działa po latach i tylko przy produktach najwyższej klasy. Pytanie jak przeżyc do tego momentu no i czy na pewno klient da się przekonac , ze minimum to maksimum :)

07:47, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MonaMona

0 0

ad.esek - tylko żeby ta próba \" przetrwania \" nie zakończyła się niebytem Zakopanego . Może się okazać , że nie mamy do czego wracać i czego zaoferować . Myślę , że mimo wszystko metoda jest w jakości nie ilości , chociaż zgadzam się , że trzeba poczekać na efekty . A tak nawiasem mówiąc zakazu nie ma , szaleństwo faierwerków było a jak wyglądały ferie ? . Proszę nie tłumaczyć małej ilości turystów kryzysem , bo w tym samym czasie w innych górskich miejscowościach ( np. Białka , Bukowina ) było ich mnóstwo . Argument o atrakcyjności Zakopanego z powodu fajerwerków jest dyskusyjny .

08:18, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

bobolbobol

0 0

...najlepiej wszystkich wysiedlić z zakopca!!! wtedy bedzie wolne od wszystkiego! ----jaka władza takie pomysły..dno

09:23, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZdziwionaZdziwiona

0 0

Po przeczytaniu artykułu i komentarzy nasuwa się jeden wniosek - codziennie powinniśmy odpalać w Zakopanem fajerwerki w celu promocji miasta , jego świetności i pozyskania jak największej ilości \\\" gości \\\". Rozumiem , że demolowanie Krupówek i niszczenie witryn ( w Sylwestra ) też jest dozwolone , akceptowalne i mieści się w ramach działań promocyjnych . Można się tylko cieszyć , że używanie maczet jest na dzień dzisiejszy JESZCZE karalne !

11:21, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

redred

0 0

Zakopane powinno być przede wszystkim wolne od muzyki wylewającej się każdej knajpy i straganu - takie granie jest wbrew przepisom, ale straż miejska tego nie egzekwuje. Ja kiedyś interweniowałem i się skończyło, więc można.

11:30, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Byłem ostatnio przez chwilę w Zakopanem. O chwilę za długo. To, co się tam dzieje, mrozi krew w żyłach nawet podczas odwilży

Szara breja zalegająca na Krupówkach to już element tradycji, do której trzeba się po prostu przyzwyczaić. Podobnie jak podpite misie zbierające na miodek i chrapiące wieczorami w bramach. Chociaż wcale nie są białe, tylko w kolorze brudu, jawią się jednak bardziej swojsko niż abstynenckie Kubusie Puchatki.

to fragment wspomnianego artykułu..zatem nasza codziennosci i BRUD ma przelozenie na prawdziwa atmosfere wypoczynku i pozostaje w sprzecznosci z PR jaki rozsiewa UMZ...

11:40, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

a co w temacie ma do powiedzenia nasza wladza? ano ze miasto jest nalezycie odsniezone i sprzatane, prawda?

11:43, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Mona : nasza oferta tursytyczna wita turystów: brudem, smieciami, chodnikami nie do przejscia, KORKAMI I SMOGIEM na dzien dobry. Do tego pazernosc fikarów ( czesto spoza Zakopanego, ale ktorzy uosabioaja wizerunek prawdziwego gorala), czyli drogo , bylejako ( konie zmachane do zywego) i na dodatek na koniec jeszcze zadajacych wiecej kasy ...to tylko wspomnienie z horroru .Do tego wszechogarniajacy HAŁAS , scisk i tłok ...to nie sa warunki do wypoczynku ...mało zieleni , gesta zabudowa ...

11:48, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

qazqaz

0 0

@esek, @uorcyk - święta racja. Musi być promocja Z jako miejscowości do wypoczynku z dziećmi na dłuższe pobyty. I racją jest mylenie przyczyny ze skutkiem. Poza tym walka z hołotą nie polega na zakazie petard tylko na obecności Policji. Jak znajoma opowiadała, w Gdańsku po paru Sylwkach dobrze ochranianych skończyło się zabijanie witryn deskami. Sam odradzam gościom wypad na Krupówki dłużej jak do 24.30 bo potem zaczyna się rzucanie w tłum butelkami po szampanie. I MUSI być impreza zorganizowana. Kolejną sprawą jest egzekwowanie od gości spokoju na kwaterze. Jeśli pozwala się im na głośne chlanie po nocach to ci spokojni uciekają. Sam w regulaminie umieściłem wielkimi literami, że wyrzucam takich bez zwrotu kosztów i tak samo mam napisane w ofercie, że nie przyjmuję \"imprezowiczów\". Jeśli mylimy gościnność z pozwalaniem na łażenie sobie po głowie to jest taki efekt - przyjeżdża hołota, której wydaje się, że im wszystko wolno. Dla przeciwników - w solidnych hotelach istnieje ochrona, która reaguje na zakłócanie ciszy nocnej. Bo łatwo dobrą markę stracić, natomiast ciężko odzyskać.

11:56, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

i jeszcze jedne argument: wladza, co reprezentuje glównie interesy deweloperki, bo co jak co ale dla apartamentowcow jest u nas nadal prawdziwe El Dorado :(
ps. a niektorzy tu mi wytykali ze ja wylewam jedynie swoje żale...gdy tymczasem tylko IDIOI nie widze tego, co widac gołym okiem a za sprawa czego uceka od nas tursyta ...Poza tym szybka kasa , czyli oferta dla masowego odbiorcy ktory nas zreszta aktualnie zalewa :(

12:20, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

KatarzynkaKatarzynka

0 0

Fajerwerki na pozór sprawa wydaje się błaha,wręcz drugorzędna, ale patrząc w szerszej perspektywie to likwidacja kolejnych miejsc pracy.Pozbawianie Zakopanego jako miejscowosci turystycznej, gdzie turyściprzyjeżdżaja odpocząć, kożystać w czasie urlopu z możliwości uprawiania sportu, rozrywki i relaksu, to kolejny egoistyczny pomysł ludzi bez wyobraźni. Takimi pomysłami ogranicza się mieszkańcom możliwości pracy, o którą coraz trudniej. Ale co tam praca dla rodziny, dzieci na utrzymaniu skoro raz w roku w Sylwestra zabawa i fajerwerki stresują psy bo burz i błyskawic przyzwyczaiły się. Szkoda że pomysłodawcy ograniczania atrakcyjności miasta blokując trasy narciarskie teraz zabrali się za fajerwerki uatrakcyjniające międzynarodowe imprezy sportowe czy karnawałowego Sylwestra - nie myślą o ludziach, którzy z turystyki żyją, a także zarabiając na turystach dają pracę również innym z poza hotelarstwa, gastronomii i handlu, którzy zasilają również budżet miasta. Przecież u nas nie ma fabryk, przemysłu ani pozabudżetowych dużych zakładó pracy.
Fajerwerki to temat zastępczy. Po co podejmować trud organizacji wypoczynku i rozrywki turystom przyjezdżającym do Zakopanego skoro wybryki pijakó można wykorzystać do manipulacji i zastosowania odpowiedzialności zbiorowej. Przecież nie fajerwerki są powodem pożarów co potwierdzają statystyki Straży Pożarnej, ani nie one są przyczyną burd wywoływanych przez pijany margines. Trudno samymi zakazami \\\"promować\\\" walory miasta turystycznego a taka \\\"promocja\\\" pewnie wywodzi sie z sąsiednich miejscowości turystycznych przejmujących zakopiańskich turystó, wpływy z ich pobytu oraz nasze miejsca pracy.
Pomysłodawcom życzę dobrego samopoczucia i w coraz bliższej perspektywie ostatniego miejsca w Urzędzie Pracy w kolejce po zasiłek dla bezrobotnych.

12:25, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

pokazy fajerwerkow sa organizaowane przez firme ze Slaska wiec na naszym rynku nikt pracy nie straci , natomiast same w sobie nie stanowia zadnej wartosci : ani przy okazji zawodow sportowych ani festiwalu . Taki poglad prezentowal m in M.Krupa i ja sie z tym w pelni zgadzam..

13:01, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

natomiast fajerwerki schlebiaja gustom masowym i w tym tkwi problem, ze nasze atuty zamieniamy na drobne i w efekcie watrosciowy turysta od nas ucieka a zostaje POPELINA i masówka, w tej liczbiei hołota i zwykli chuligani ...A twoej jargumenty to zwyczajna demagogia godna biura prasowego UMZ !! Wskaz prosze ile miejsc pracy zyskujemy lub tracimy z powodu odpalenia sztucznych ognii przy okazji festiwalu?? ale to jest najlatwiej pokazac; miasto zorganizowalo pokaz dla turystow , hahaha. To juz lepioej nich organizuje koncerty , te skupiaja wiele wiecej publicznosci ( a le darmowe !!) W ischgl ( ktore sie reklamowalo w polskiej telewizji ) wystepowali m in Tina Turner oraz Peter Gabriel oraz filharmonicy wiedenscy ale byly to koncerty DARMOWE a nie jak u nas ( filharmonicy) odplatne . Na te koncerty przyjezdzala cala Austria nieomal ..aha i tamte miasteczka sa CZYSTE !!
ps. jesli ktos mialby przyjachac wylacznie dla pokazu fajerwerkow to proponuje Jure bo tam sa pokazy z cyklu swiatlo i dzwiek na zamku w Olsztynie bodajze ( niech mnie Juraj poprawi jak co)

13:08, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Ja mogę to ocenić tylko z własnej perspektywy. Do Zakopanego nigdy nie przyjadę celem spędzenia tam urlopu. I nie ma znaczenia, czy będą fajerwerki, czy ich nie będzie, czy będzie brudno, czy czysto i schludnie, a nawet czy drogo, czy tanio. Musiałbym bowiem upaść na głowę, żeby z miasta pojechać na wywczasy do miasta. Zakopane to miasto i cokolwiek by nie uczynić miastem pozostanie. Pewnie są ludzie którzy lubią miejskie klimaty. Ja nie lubię i nic tego nie zmieni. Do Krupówek nawet się nie zbliżam, chyba, że naprawdę muszę.

13:18, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

dokladnie, ale ta zamiane , przemiane swoista zawdzeiczamy Majchrowi: to on sprzyja budowieapartamentowcow, dogeszczaniu budynkow i to jego wzizt umozliwiaja biudowanie na dzialkach malutkich, których powierzchnia biologiocznie czynna jest mniej sza niz te 60 %. Zobaczcie na Sienkiewicza: zamiast jednego, starego domu i drzew mamy wyłysiałe trzy budynki kolo szkoly muzycznej ...
I taka zmiany, zubranizowanie daja w konu efekt odstarszajacy potencjalnego tursyte; gdyby do Zakopanego nie wpuszczac do centrum samochodow, to byloby jeszcze do uratowania: ciche miasteczko :)

13:50, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

qazqaz

0 0

@uorcyk - Katarzynka mówiła o miejscach pracy w turystyce, nie przy pokazach. Tu akurat podzielam jej zdanie. Ile jest firm niezależnych od turystyki ? UMZ, skarbowy, starostwo, ZUS ? Połowa spożywki zdechnie, reszta zostanie co piąty jeśli chodzi o handel. Może przybędzie ciucholandów za 1 zł. Wrócimy do XIXw.
Za to deweloperka będzie hurtowo skupować tanie grunty ;)

17:14, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

ja tez pracuje w turystyce i to od 20 lat !! mam wlasna firme i nikt mnie nie zatrudnia, wiec rozumeim co znaczy miejsce pracy i turysci ..ale Katarzynka pisala o sporcie i relaksie , zatem trudno mi uznac ze odnosila sie do fajerwerkow ? te pokazy nie sa ni sportem ani rekreacja co najwyzej moga byc uznane za rozrywka dla mas...Ja z kolei wiem, ze z powodu pobytu sylwestrowego, wlasnie tej nieokileznanej kanonady straciłam bardzo dobrego partnera holenderskiego ...
a Katarzynka napisala tak :
Pozbawianie Zakopanego jako miejscowosci turystycznej, gdzie turyściprzyjeżdżaja odpocząć, kożystać w czasie urlopu z możliwości uprawiania sportu, rozrywki i relaksu, to kolejny egoistyczny pomysł ludzi bez wyobraźni. Takimi pomysłami ogranicza się mieszkańcom możliwości pracy, o którą coraz trudniej. Ale co tam praca dla rodziny, dzieci na utrzymaniu skoro raz w roku w Sylwestra zabawa i fajerwerki stresują psy bo burz i błyskawic przyzwyczaiły się.

18:00, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

JareckiJarecki

0 0

walcie sie z tą wiochą - mamy lepsze tematy

19:30, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@Edi,znaczy od Nowego Targu busem w lewo? ... A później na busiarzy narzeka,no ... ;) ;) ;)

20:36, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

ktoś mnie tu na naiwność chce wziąć o sylwestrze bez fajerwerków piszą tylko poto by sylwestra nie przepłacić dla mieszanców może wkoncu coś planują zrobić
ognisko to ja se sam moge w ogródku zapalić ,równie ekologicznie bez spalania popularnych na podchalu smieci .
czemu nie ma pytania czy jesteśmy za rozbudową Zakopanego

21:51, 29.02.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OGŁOSZENIA PROMOWANE

  • budowlane

    22.12.2025

    OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

  • ogloszenie

    29.05.2026

    Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

  • budowy

    02.06.2026

    BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

  • praca

    02.06.2026

    Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

  • ogloszenie

    27.05.2026

    Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

  • ogloszenie

    19.05.2026

    KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

  • biznes

    02.06.2026

    Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

  • domy

    02.06.2026

    Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

  • 01.06.2026

    ZLECĘ WYKONANIE PRAC WYKOŃCZENIOWYCH: SUCHE TYNKI,...

  • 01.06.2026

    ZATRUDNIĘ DO KARCZMY i PENSJONATU W KOŚCIELISKU. 6...

  • 01.06.2026

    DO WYNAJĘCIA MIESZKANIE 38m2 i 55m2 w CENTRUM NOWE...

  • ...

    01.06.2026

    DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

  • SZCZ

    01.06.2026

    SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

  • ...

    29.05.2026

    RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

  • 26.05.2026

    RESTAURACJA W ZAKOPANEM ZATRUDNI KELNERA/-KĘ, POMO...

  • 26.05.2026

    PRACA W RESTAURACJI W ZAKOPANEM: KELNER/-KA - DLA ...

  • 26.05.2026

    PRACA W RESTAURACJI W ZAKOPANEM DLA UCZNIÓW, STUDE...

  • 25.05.2026

    URZĄD GMINY KOŚCIELISKO zatrudni INSPEKTORA ds. po...

  • ...

    25.05.2026

    ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

  • ...

    22.05.2026

    RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

  • budynek

    12.05.2026

    Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

  • ...

    28.04.2026

    WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

  • pożyczki

    23.04.2026

    PROVIDENT. 571 240 909.

  • usługi

    17.04.2026

    OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

  • ...

    07.04.2026

    Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

  • ...

    07.04.2026

    NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...


POLECAMY

0%