Miasto Zakopane

Zamknij

Bliżej do powołania Polskich Kolei Górskich

Paweł Pełka 12:23, 22.06.2012
Treść artykułu pod wideo ↓

Dziś większość radnych z Komisji Ekonomiki zakopiańskiej Rady Miasta opowiedziała się za powołaniem spółki Polskie Koleje Górskie, która ma wziąć udział w prywatyzacji Polskich Kolei Państwowych.

Do tej pory przygotowane przez burmistrza przed powstaniem spółki dokumenty budziły wśród opozycyjnych radnych sporo kontrowersji. Chodziło m. in. o niesprecyzowane zapisy dotyczące utworzenia Polskich Kolei Górskich. Poprzednia uchwała w tej sprawie przepadła. Dziś radni z Komisji Ekonomiki debatowali na temat nowej uchwały.

Wątpliwości co do powstania gminnej spółki miał radny Józef Figiel, który dziwił się, że w projekcie są \"wykropkowane części\", pytał też dlaczego zaangażowanie gminy w spółkę wyniesie tylko 40 tys. złotych.

Pełnomocnik burmistrza Łukasz Chmielowski zapewnił, że 400 tys. to górna granica finansowego zaangażowania gminy, natomiast przygotowanie całego projektu będzie kosztować gminę 40 tys.

Przewodniczący rady Jerzy Zacharko stwierdził, że po zmianach w uchwale będzie ją popierać. Zastanawiał się tylko, czy zakopiańskie władze nie powinny zaapelować do ministerstwa transportu o zmianę sposobu prywatyzacji PKL.

Przypomnijmy, że początek prywatyzacji - według najnowszych informacji - został zaplanowany na wrzesień. Chęć zakupu PKL od początku zgłaszają Słowacy z firmy TMR.

p
(Paweł Pełka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (30)

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

No aby nie był to początek do rozkradania PKL w postaci otwarcia furtki do takiego procederu ??!!!

16:07, 22.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

A co z prywatyzacją terenów, pod kolejką, które zostały odebrane właścicielom? Kto za to teraz łyknie kasiorkę?

16:35, 22.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

alojz2alojz2

0 0

Wreszcie, radni w końcu zmądrzeli!

16:38, 22.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

bez sensu, to juz bedzie gwozdz do trumny narciarstwa w Zakopanem!

12:18, 23.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

esekesek

0 0

Dzisiaj tam byłem. Ok 2,5 h kolejka. Za schodami placyk potem ok 10 m barierki. Co chwilę bokiem do barierki nasi znajomi wprowadzają mniej cierpliwych za to zasobniejszych turystów bez kolejki. Na końcu barierki ogolony ochroniarz skwapliwe odlicza 30 osób do kasy. To na tyle trudne zajęcie, ze nie widzi wpychających się boczniaków 7-8 m dalej. Wystarczyłoby by liczył te 30 osób na poczatku barierki ( bo wiadomo to czesto inwalidzi więc i wzrok moze nietęgi) i byłoby po sprawie. Ja jestem stary i mam czas , miałem na myśli tych wkurzonych turystów. Zastanawiam się tu nad jednym , czy jeśli to byłaby Słowacka prywatna firma dalej by stacze zarabiali ? czy jak będzie to \"nasza\" zakopiańska spółka ten proceder też zostanie ukrócony. To jest pierdoła ale pokazuje dbałość o PR firmy obecnie i obawiam się ze tylko obce ręce mogą tam zrobic porządek.

19:03, 23.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@esek w obce ręce to ty sobie oddaj swoją babę. Jak ją masz. Ciebie nikt obcy już nie weźmie.

19:23, 23.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

esekesek

0 0

@alias Masz powalającą merytorycznie argumentację. Babę pewnie bym oddał ale PKL to biznes i nie należy zapominać ze są chętni do kupna a nie darowizny. Poza tym PKL to biznes nie baba i poza kupnem trzeba to potem prowadzić tak by przynosiły firmie dochód a nie tylko kolego zarządu. Pokarz mi spółki miejskie które takowy przynosza. Ja właśnie się boję że po plajcie tak prowadzonego biznesu jak go opisywałem weźmie go komornik a potem na przykład Słowacy ale za bezcen.

19:48, 23.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@esek. Powalającą głupotą jest sprzedaż kury znoszącej złote jajka. Ci chętni niech kupią sobie PKP, razem z V peronem w Katowicach, jak tacy mądrzy.

20:12, 23.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

I oczywiście cały czas przypominam Tobie i tym \"chętnym\" o gruntach odebranych kiedyś prawowitym właścicielom pod budowę tej kolejki. Sprzedajcie sobie majchra razem z Tuskiem, rostowskim i całą tą nieudolną bandą złodziei, zanim cały kraj doprowadzą do ruiny.

20:17, 23.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

esekesek

0 0

@alias ta kura dotychczas była własnością sąsiada i jemu znosiła te jajka. Tu się mówi o jej zakupie i jej hodowli a więc ryzyku iz albo pasza będzie zła albo zbyt mało jajek w stosunku do chętnych. Dotychczasowa obserwacja miasta jako hodowcy uzasadnia moje obawy. Geotermia cz Tesko - przykładami.

20:20, 23.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

esekesek

0 0

@alias prawowici właściciele utrzymują , ze oddali te ziemie na rzecz PKL Ty masz jakąś nową wersję o zabraniu. Ja zaś wiem , ze trudno by znaleźć akt własności Kasprowego na jakieś konkretne nazwisko. I skończ z politykowaniem bo to kończy rozsądna dyskusję.

20:24, 23.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@esek, z tą wersją dobrowolnego oddawania gruntów pod inwestycję, to w zasadzie masz rację. Tym bardziej nie powinno być tak, że ktoś sobie będzie rościł prawo do sprzedaży czyjejś darowizny oddanej na rzecz ogółu. I tu zapraszam Cię do zapoznania się ze stanowiskiem tych, co oddali owe grunty. Z tego co wiem, to właśnie oni są przeciwni prywatyzacji.
Możesz mnie oświecić , o co biega w \"ta kura dotychczas była własnością sąsiada i jemu znosiła te jajka\"??? Czyli czyja była i komu znosiła, Czechom, Ruskom, Niemcom, a może Szwedom?
Ps. Sam zamiar sprywatyzowania kolejki, już sam w sobie jest uprawianiem polityki. W tym przypadku polityki gospodarczej.

21:23, 23.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

esekesek

0 0

@alias dobrze ze choc tu się wycofałeś ( grunty) Widzisz prawo , bo ono tu jest konieczne pozwala na dochodzenie swoich roszczeń w sądzie a zakup spółki poprzez zrzutkę środowiskową ( bo tym są nasze podatki) nie rozwiązuje w żadnym wypadku sprawy. Stanowisko byłych właścicieli jest li tylko i wyłącznie listem bez mocy prawnej. Wyjaśniam sprawę kur. Urzyłes sformułowania o kurze znoszącej złote jaja. W tym konkretnym przypadku z jaj korzystało wyłącznie PKP (sąsiad) bo nie my których teraz się namawia do wyłożenia kasy by ( właśnie kto?) zakupić PKL. To juz jest inwetycja która każe zapytac kto tym kórnikiem będzie zarządzać. I wtedy pytam czy ci od spółki Polskie Tatry którzy z 100 mln majątku nie potrafili wygenerować zysku, ci od Geotermii którym źródło bijące w Zakopanem pozwala zrobic jego energię tańszą tylko od importowanego oleju. TESKO przegrywającego przetargi będą praktycznie monopolistą czy urzędnikom miejskim o których skuteczności w promowaniu miasta i przysparzaniu mu zysków juz niejedno tu napisaliśmy moze jeszcze do zarządzani asie nadawac ekipa odpowiedzialna za naszą kandydaturę na MS w zimie. To biznes i jak rozumiem sentymenty tak nie rozumiem łatwego szastania wspólną kasą. Tworzy się spółke , opracoweania a nie słychać o abecadle w formie biznesplanu itp - boję się ze to kolejna para w gwizdek. To dlatego jestem daleki od polityki bo tu ani Tusk ani Kaczyński czy Palikot nie mają nic do roboty, to nasza kasa, i nasz chleb na przyszłość. Obojętne jest w takim razie kogo oskarżysz bez wyroku o złodziejstwo ich to obejdzie a nam nieczego nie da :)

21:49, 23.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

esek ma rację. Gmina nie bedzie dobrym zarzadcom a ni tym bardziej inwestorem. Jesli PKL ma sie rozwijac to musi miec wyspecjalizowanego inwestora. A miastO/ chcecie miec Solka na fotelu prezesa PKL ? albo Majchra ? ja dziekuje za takei rzady

22:06, 23.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

abdulabdul

0 0

Jaki znowu biznes? Przecież PKL to jest dobro narodowe i naród musi to dobro utrzymywać! Żeby prezesom i dyrektorom żyło się dostatnio.

22:16, 23.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

No tak, tu się zgodzę z aliasem.
To nie fair jeśli oddałem państwu ziemię na cel społeczny, a ktoś prywatnie to kupi, urzędale się napasą na sprzedaży, a społeczeństwu zostanie guzik z pętelką.
To tak samo, jak nie miałbym ochoty oddać kasy na biednych i patrzeć, jak \"pośrednik\" w fundacji tyje na tym jak pączek w maśle.
To może i nie jest niezgodne z prawem, ale na pewno hmm jak to nazwać - niesmaczne i nieetyczne.

22:22, 23.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

esekesek

0 0

@cargo Oczywiście , że nie jest to w porządku ale to tylko kwestia nazewnictwa. Po pierwsze te ziemie i tak nie byłyby w rękacha darujących je Górali bo wtedy był wybór ( siekierka i kijek) pomiędzy kolejką a Parkiem, przecież gdyby nie było tam wyciągu teren należałby do TPN, po drugie mówimy o nowej spółce a ta z zasady nie będzie w rękach wyłącznie Górali z tych rodów a ze swojej natury może być sprzedana komukolwiek czy poprzez akcje czy w całości. To dlatego twierdzę , ze problem jest w zarządzaniu a nie własności. Sprawna kolej na Kasprowy to dodatkowa atrakcja w i tak już ubożuchnej ofercie Zakopanego a to się przekłąda na środki dla nas wszystkich. Źle zarządzana to wstyd i kolejny gwóźdź do trumny miasta jeśli szybko nie zrobi się programu naprawiającego obecną niewesołą sytuację w turystyce, nie mówiąc o nieuchronnym przejeciu spółki jak i owych gruntów przez kogokolwiek. ( przykłądem PKS, czy Polskie Tatry)

05:07, 24.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

esekesek

0 0

Ja tu nawet nie mam na myśli złej woli miasta jako udziałowca tylko realia. Miasto jest ze swej natury zawsze deficytowe i zawsze będzie wyciągać zyski ze spółki na swoje potrzeby (polityka) nie patrząc na potrzeby inwestycyjne spółki ( ekonomia i biznes), to dlatego w zasadzie zawsze udział gmin czy miast w spółkach kończy się źle.

05:11, 24.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

esek. Nie myl pojęć. PKL nie jest żadną spółką ani własnością miasta jak to jest w przypadku Tesko albo Polskich Tatr. Jeżeli ma pójść w obce ręce to bez pomijania w zyskach właścicieli terenów. Kiedyś ktoś mądrze zapytał. Co to za gospodarz który wszystko sprzedaje. Zamoyski kupował. Walczył w sądzie o pozyskiwanie nowych części Tatr. Niczego nie sprzedawał.

08:43, 24.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

jak PKL zacznie byc rzeczywiscie spolką w której beda myslec o zyskach to bedzie inwestowac i sie rozwijac. Gmina bedzie dawac posady i wyciagac kase na kolejne chybione kandydatury w czymkolwiek, ktore z promocja czy rozwojem nie beda miec nic wspolnego. Urzednicy ktorzy nogdy nie musieli zarobic na swoje nie bedą sie wysilac i ryzykowac posad na wypadek plajty...

09:09, 24.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

esekesek

0 0

@pijany czytaj uwaznie . Nigdzie nie napisałem ze PKL ma obecnie jakiekolwiek związki z Miastem. Przy okazji pokaż jakie dochody do chwili obecnej czerpali właściciele grutów. Przeciez żadne. Tu cały czas isę pisze o emocjach a nie o kasie . Emocje są dobr przy podrywaniu panienek a nie przy robieniu biznesu. Niby jak spółka tworzona przez tych którzy kupią akcje ma zadośćuczynić darczyńcom gruntów zgodnie z prawem? Nawet jeśli chce to tego ni enapisze bo wtedy nikt nie kupi akcji.

09:13, 24.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

poza tym taka sprawa błaha: dlaczego promocja kuleje? bo jej szef niestety w zyciu zawodowym tez piastował stanowisko a nie musiał walczyc o klientów. bankwoiec był wszakaze domem wczasowym branozwymi tam miejsca wypelniali pracownicy banku ... oni tego nei czuja co znaczy wolny rynek, a z kolei biznesmen M. działal w gastronomii a nie w turystyce, stad tez nie ma pojecia. Solik sprzedawał lampy, stad pewnei blizsze mu kupno lampek choinkowych niz turystyka, Koperski jest nauczycielem niemieckiego ..Tam nie ma kogos, kto czułby problemy zw . z zastojem w tursytyce, w skracaniu sie sezonu etc nie wspominajac o zimie ..Smerfetki tez mlode, pierwsza praca i tez urzedniczki, bez doswiadczen w branzy turystyki.. Za to o deweloperke sie dba, maja teraz zlote lata za co my zaplacimy w przyszlosci brakiem terenow zielonych. W naszym miescie stalo sie duzo złego, wlasnei wycinajac zielen, Pojedzcie na Slowacje do czego zacheca dzisiaj TP i zobaczci ejakie tam maja przestrzenie. A u nas co wolne to sie zabuduje.. i tam jest potencjał a u nas budynki, jakich kazdy mieszczuch ma u siebie pod dostatkiem...

09:15, 24.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

esekesek

0 0

@pijany Co do Zamoyskiego , to jakbyś poczytał troszkę o historii to wiedziałbyś , ze mimo szczytnego celu to z niego był biznesmen jak z kozied... trąba. Nakupował ziem i posiółków nie zastanawiając się jak ( wtedy) takie nierentowne grunta maja sie utrzymywać bez kapiatału. Po wszystkim fundacja zwinęła się a tu zaczęli spływać wierzyciele. To między innymi dlatego tyle ziem jest w rękach górali czy zakopianczyków przecież inaczej wszyscy byśmy żyli dalej na ziemiach Zamoyskiego i nie byłoby tematu gruntów dla PKL. To zresztą też przypomina tamtą sytuację bowiem spółka musiałaby przejać spłatę kredytó zaciągniętych na modernizację kolejki wykorzystywanej w 50%

09:21, 24.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

\"Pseudonim: esek 2012-06-24 05:07:48
@cargo Oczywiście , że nie jest to w porządku ale to tylko kwestia nazewnictwa.\"

Ta, pewnie @esek. Właśnie przez takich cwaniaczków i kombinatorów dochodzących pod płaszczykiem prywatyzacji do niebotycznych fortun, został wymyślony termin Kreatywna Księgowość. Tylko i wyłącznie po to, żeby ładnie nazwać przekręty, machloje, pranie brudnych pieniędzy, oszustwa i wszelkie inne możliwe procedery defraudacji. Podobnie będziesz się burzył, jak ktoś Ci najzwyczajniej w świecie rąbnie samochód, a sąd i policja będą Ci wmawiały, że złodziej tylko \"krótkotrwale go przywłaszczył\"

\"Pseudonim: uoscypek 2012-06-24 09:09:46
Urzednicy ktorzy nogdy nie musieli zarobic na swoje nie bedą sie wysilac i ryzykowac posad na wypadek plajty...\"

@uorcyku, urzędnicy dopokąd nie będą osobiście odpowiadać za swoją nieudolność, i to włączając w ta odpowiedzialność ich majątek, to tak będzie. Na zachodzie mało co jest państwowe czy społeczne, a to właśnie tam wymyślono na własne potrzeby termin, o którym napisałem powyżej do eseka.
Z drugim Twoim wpisem zgadzam się w zupełności. Tylko, że na Boga, miasto nie zarządza kolejką.

09:23, 24.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

na razie nie zarzadza ale jak si e stanie wlascicielem to na posadzie posadzi takiego prezesa jak nie przymierzaja tego z Tesko czy innego totumfackiego i bedziesz miał plajtę i marazm zamiast rozwoju!
to bedzie kolejny gwoizdz do trumny!

09:38, 24.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

esekesek

0 0

@alias a Ty uparcie swoje. Przecież wracając do meritum Słowacy muszą zapłacić ( zresztą pal ich szesć, ktokolwiek kto to chce kupić musi zapłacic) miasto tworząc spółkę równiez musi zapłacić A Ty uparcie o rąbnięciu samochodu. Porównanie byłoby tu dobr wyłącznie gdyby ktos chciał ode mnie kupic za godziwą kase samochód który podarowała mi teściowa. Mozna sie z tym nie zgadzać ale auto moje i robię z nim co chcę. Nie mieszaj tu kreatywnej księgowości bo gdyby świat biznesu wyglądał wyłącznie tak jak go opisujesz to wszystko się by juz posypało nie tylko Zakopane. Przecież chyba najjaskrawszym przykłądem owej księgowości jest PKP i jego córka PKL.

09:48, 24.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Dorzucę i swój komentarz w tej sprawie. Po pierwsze: jeśli sprzedać -to za ile??? na razie cena oscyluje w granicach kosztów remontu tej kolei !!!! Po drugie - jak można sprzedawać część Parku Narodowego ??? - czuję że Trybunał Konstytucyjny będzie miał robotę Po trzecie - prywatyzacja ma sens, ale nie jest lekarstwem na wszelkie zło !!!! \"Esek\"- napisał ,że cyt.\"problem jest w zarządzaniu a nie we własności\". I to się zgadza. Trzeba wypracować takie sposoby doboru kadry zarządzającej , aby te kadry zarządzające NIE KRADŁY I NIE UPRAWIAŁY PRYWATY !!! I do tego ponosiły odpowiedzialność za swoją robotę - a tego w Polsce od 23 lat nie ma....\"esek\" -też masz rację - jak PKL nie może poradzić sobie z konikami??? Ale tak było za komuny , tak jest teraz i nie łudźmy się tak będzie dalej....chyba , że nasze kolejki kupi Rosyjska mafia(czyli Ci pseudo-Słowacy)

18:56, 24.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

hawranski jak kupi rosyjska mafia to kolejka i pieniadze u nas zostana a jak kupi pis to nie wiadomo????

20:02, 24.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Ryś - kolejki nie kupuje PIS!!!! Burmistrzem Zakopanego obecnie jest człowiek Platformy Obywatelskiej !!! Co Ty tam znowu czarujesz ???

22:59, 24.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

cyt. : \"Pseudonim: rys 2012-06-24 20:02:36
hawranski jak kupi rosyjska mafia to kolejka i pieniadze u nas zostana\"

Niestety, ale tutaj PEŁNA ZGODA z rysem. Bo tusk i jego banda Parszywych Oszustów, to przecież specjalnie wyselekcjonowana część rosyjskiej mafii,

23:29, 24.06.2012
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OGŁOSZENIA PROMOWANE

  • budowlane

    22.12.2025

    OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

  • ogloszenie

    29.05.2026

    Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

  • budowy

    02.06.2026

    BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

  • praca

    02.06.2026

    Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

  • ogloszenie

    27.05.2026

    Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

  • ogloszenie

    19.05.2026

    KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

  • biznes

    02.06.2026

    Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

  • domy

    02.06.2026

    Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

  • 01.06.2026

    ZLECĘ WYKONANIE PRAC WYKOŃCZENIOWYCH: SUCHE TYNKI,...

  • 01.06.2026

    ZATRUDNIĘ DO KARCZMY i PENSJONATU W KOŚCIELISKU. 6...

  • 01.06.2026

    DO WYNAJĘCIA MIESZKANIE 38m2 i 55m2 w CENTRUM NOWE...

  • ...

    01.06.2026

    DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

  • SZCZ

    01.06.2026

    SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

  • ...

    29.05.2026

    RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

  • 26.05.2026

    RESTAURACJA W ZAKOPANEM ZATRUDNI KELNERA/-KĘ, POMO...

  • 26.05.2026

    PRACA W RESTAURACJI W ZAKOPANEM: KELNER/-KA - DLA ...

  • 26.05.2026

    PRACA W RESTAURACJI W ZAKOPANEM DLA UCZNIÓW, STUDE...

  • 25.05.2026

    URZĄD GMINY KOŚCIELISKO zatrudni INSPEKTORA ds. po...

  • ...

    25.05.2026

    ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

  • ...

    22.05.2026

    RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

  • domy

    14.05.2026

    Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

  • LAS

    21.05.2026

    Sprzedam DOM i LAS - Spytkowice. 732 810 638.

  • praca

    14.05.2026

    Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

  • budowy

    14.05.2026

    BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

  • biznes

    14.05.2026

    Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

  • budynek

    12.05.2026

    Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

  • ...

    28.04.2026

    WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

  • pożyczki

    23.04.2026

    PROVIDENT. 571 240 909.

  • usługi

    17.04.2026

    OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

  • ...

    07.04.2026

    Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

  • ...

    07.04.2026

    NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...


POLECAMY

0%