Rozpoczęły się rozmowy z właścicielami działek na Gubałówce w sprawie otwarcia zamkniętej przed 8 laty trasy.
To, że nieoficjalne rozmowy trwają, potwierdza zakopiański radny Maciej Wojak.
22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

14.05.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

21.05.2026
Sprzedam DOM i LAS - Spytkowice. 732 810 638.

14.05.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

14.05.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

14.05.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
Gubałówka: Światełko w tunelu?A już myślałem,ze zaczną tunel pod Gubałówką kopać ... ;) ;) ;)
0 0
Oto świetny przykład Zakopiańskiego stylu PROPAGANDY SUKCESU - uprawianego przez radnych i UM .
0 0
Gdzie ten wodociąg ?
0 0
Tunel mamy jak w banku (amber gold), dużo trudniej pójdzie z płotami na stoku.
0 0
Od 8 lat co roku są szanse,rok w rok ktoś mówi że trasa będzie otwarta. Coraz mniej ludzi zaczyna wierzyć w otwarcie trasy, zwłaszcza że na ogrodzonym terenie posadzono drzewka więc kolejny problem będzie. A czy na pewno PKLowi zależy na tej trasie, przecież to są poważne koszty: ratrak, naśnieżanie, opłata za działki a większość kupuje karty godzinowe, więc za jeden wyjazd nie maja dużych pieniędzy a teraz jak ferie były to kolejka góra dół pełna jeździła.
0 0
Agonia Zakopanego.....widzimy światełko w tunelu :(
0 0
Czyli W.G.B.popuścił ? Aż wstyd , że taki niby wykształcony człowiek i były dyrektor tak renomowanej firmy (TPN-u) - tak szkodzi swojemu miastu.... A potem się dziwią zwykłym szarakom że nie wyrażają zgody na poszerzenie drogi czy budowie czegokolwiek. Elita daje przykład.
0 0
B.Brcyn z J. Chromik co mogły to już wszystko poblokowały !!!!!!
Teraz przyszedł czas na odblokowanie ;))) [ ostatnie wystapienie na Sesji w UM ]
Przy okazji dowiedziała się co mysli o Niej mysle Wiekszość
Ustawy o Parkach Kulturowych,które ograniczają Jej Własnosc i blokują Jej inwestycje ,grozą wywłaszeniem ?????? ;)) Wiec nie POdniecajcie się ze coś się zmieni
0 0
Majcher przecież głosił, że już się dogaduje i nic . A więc i to światełko szybko zgaśnie.
0 0
Nosal
Masz racje dogaduje sie ale Grzesiu M z Kacperkiem B w sprawie Deweloperki na
Gubalówce tam gdzie B Y Ł wyciąg na Kotelnicy i to jest KARTA przetargowa w całym
tym zamieszaniu . Jak ruszy trasa z Gubałowki to bedą budowac,!!!!! .................
Póki co Siedzimy, Fajnie Jest ,Nic się nie Dzieje, Staszek Cię POzdrawia, nie Staszek Cie nie POzdrawia \"[ kaberet M .St] Janusz
0 0
Jak zawsze dużo mówimy , mało robimu . Dokładnie rok temu była wielka rozpacz i wielki krzyk , że nasze miasto umiera , że ferie fatalne , ze trzeba działać . I co ? I nic . Minął rok , tegoroczne ferie jeszcze dramatyczniejsze . Znowu są plany i obyśmy je zrealizowali i to jak najszybciej , bo kolejnego sezonu możemy nie przetrwać . Słuchajmy przede wszystkim tego co turyści chcieliby widzieć w Zakopanem a co im się nie podoba , bo mówią to nie dlatego , aby nam \" dopiec \" , tylko dlatego , że chcą zmian i dają nam konkretne informacje . A jest ich ostatnio dużo i są \" mocne \" : Gazeta Wyborcza ( \" Siedem zakopiańskich grzechów głównych \" , \" Wprost \" , \" Za , a nawet przeciw \" w Trójce i sonda : \" Czy turyścvi pokochają jeszcze Zakopane ? \" - 30% TAK , 70% NIE ! , a dlaczego to posłuchajcie !
0 0
oscypkorz
niey du..c , siedni z ludziami , pogodoj z ludziami a bojek niy łozgaduj .
0 0
Fibi
Kup se tu kawołek , uwidzis co władza potrafi i zaroz zmiynis zdaniy
0 0
Aborygen
Tu to znaczy na Gubałowce czy Furmanowej (czyli też Gubałowce bo całe pasmo od
Rafocówek z do Wieży ma adres GUBAŁÓWKA ) Apartamenty w Słodyczkach to też
Gubałowka tak sie reklamuja
Wiem co potrafi Władza bo KTOŚ to zrobił w wiadomym CELU.
Sprawdz w geodezji czy czasem Grzesiu nie ma działki koło Ciebie ???? ;)))))))
to moze tatus J .M Ci drogę zrobi .;)))))) JAK NIE to JA będę twoją Sąsiadką ;)))
0 0
Aborygen , a kto zablokował trasę narciarską z Gubałówki ?
0 0
oscypkorz jak nie wiys jak to było to nie opowiadoj bojyk.
0 0
Mona
Masz racje mnie też wstyd było jak przy wyjezdzie w ramach podziekowań za pobyt wreczono
Mi Gazetę z artykułem
Może UM propaguje hasło; BIAŁKO !! Zima WASZA a Wiosna z Latem Nasza !!!!!!
Poki co Cieszmy się dzisiaj ze Starostą ,ze Rosjanie i Ukraina przyjechała , nawet na Gubałowce byli ;))) artykuł w GW
0 0
pucok
Moze TY wiesz KTO ??? lezał na trasie zeby ratrak nie jezdził NO POWIEDZ KTO !!!
B . B (nie mylic z B. Bardot) Media pokazywały ;)))))))
0 0
oscypkorz
ciekawe jak by było jak ktośi by siy po twoim piź....ł . A ty byś nic z tego niy mioł .
Abo robimy sycka i sycka z tego cosi momy , abo se robcy na swoim .
0 0
komentarz jednego z Naszych turystów :
To tytuł i wynik sondy ostatniego programu \" Za , a nawet przeciw \" w radiowej Trójce ( 25.II . )Polecam posłuchać , przede wszystkim dzwoniących słuchaczy , którzy tak naprawdę byli naszymi gośćmi i już nie są . Gościem programu był też starosta A.Gąsienica-Makowski i A.Kawecki , ale jeśli chodzi o ich wypowiedzi to niestety jak zwykle było tylko ble, ble, ble . Panowie , jak się \" zużyliście \" trzeba odejść , bo przyszły czasy , gdzie trzeba ostro i efektywnie działać a nie wygłaszać sztampowe frazesy , teksty Pana starosty może dobre dla swoich ziomków i 10 lat temu , teraz wypadły blado przy argumentach i zastrzeżeniach słuchaczy/turystów a wynik sondy mówi sam za siebie . To już ostatni dzwonek , abyśmy coś zmienili .
0 0
Aborygen
Mieliście !!!!! szanse dawniej Wykazac SIĘ inicjatywą na Furmanowej mozna bylo
inwestowac Ale jak Furmaniany chciały wypromowac sie na GUBAŁÓWCE szybko lecieli do UM zeby zmienic adres w dowodzie WTEDY NIE PROTESTOWALIŚCIE !!!!!!
tylko jak Was UM wykolegował robiąc PARK KULTUROWY to się Obudziliscie z ręką w nocniku. GUBAŁOWKA i FURMANOWA nie ma nawet szans na radnego.!!!!!!!!!!!!
Bo dawne władze zrobiły DWA OKREGI WYBORCZE zeby WAS rozdrobnić
NO CHYBA ZE TY bedziesz miał taką siłe Przebicia. Powodzenia
0 0
A ja proponowałabym jeszcze zapytać Pana Starostę co zrobił w sprawie nadmiaru reklam \" zachwaszczających \" zakopiankę . Kilka miesięcy temu były wielkie plany i obietnice , kolejny raz BEZ POKRYCIA ! Oczekiwałabym , aby ludzie władzy mieli honor i słowo , wodolejstwa i tak mamy za dużo .
0 0
\"Pseudonim: Aborygen 2013-03-05 12:50:11
komentarz jednego z Naszych turystów :
To tytuł i wynik sondy ostatniego programu \" Za , a nawet przeciw \" w radiowej Trójce ( 25.II . )Polecam posłuchać , przede wszystkim dzwoniących słuchaczy , którzy tak naprawdę byli naszymi gośćmi i już nie są . To już ostatni dzwonek , abyśmy coś zmienili .\"
Aborygen, za każdym razem gdy coś tutaj piszesz, zawsze przeczysz sam sobie, czym robisz z siebie bałwana! Turyści między innymi wypowiadali się o zamkniętej trasie na stoku Gubałówki. Pytam się, jak ty chcesz coś zmieniać, skoro na pytanie oscypkorza : \"Aborygen , a kto zablokował trasę narciarską z Gubałówki ?\" odpowiadasz:
\"Pseudonim: Aborygen 2013-03-05 12:20:51
oscypkorz
ciekawe jak by było jak ktośi by siy po twoim piź....ł . A ty byś nic z tego niy mioł .
Abo robimy sycka i sycka z tego cosi momy , abo se robcy na swoim .\" Przecież to co ty tutaj wypisujesz, to się kupy nie trzyma.
Wszystkim też proponuję posłuchać pewnego przewodnika z Krakowa, który również w tej audycji się wypowiedział!!!!
0 0
Aborygen
FURMANOWA jak jesteś TAK Głodna Inwestycji !!!!! to na Gubałowce straszą dwa zamknięte Wyciągi na KOTELNICY o których wczesniej było mówione. MASZ pole do
popisu UM na pewno zezwoli wtedy złote Bałwany przyniosą zysk
Rada - nie brataj się z BETONEM ;)
NO!!!! chyba że nie o TAKIE inwestycje chodzi ?????
Obyś komuś Kreciej Roboty nie Robił !!!!!
0 0
Aborygen - odpowiem Ci tak : Wszyscy patrzymy na Białkę , Jurgów ,Czarną Górę czy Bukowinę ostatnio na Ząb i nawet trochę im zazdrościmy. Tam też nie jest sielankowo i różowo z problemami dzierżawy czy współwłasności . Ale jak by mieli takiego upartego szkodnika jak rodzina B. to nic by nie dali rady zdziałać.Tam też może każdy z właścicieli gruntów powiedzieć że \"po jego polu się piź...i\". Ale często z zaciśniętymi zębami , nieraz z goryczą -godzą się i udostępniają swoje tereny. A tu jedna rodzina blokuje możliwość zarobienia kilku złotówek innym.Takie to trudne żebyś pojął i spojrzał na problem szerzej, nie tylko przez pryzmat swej fanatycznej walki z Urzędem Miasta.
0 0
Oscypkorz
SWIETNIE TO UJĄŁEŚ i TO JEST SEDNO SPRAWY
Aborygen nie dołuj się Masz potencjał tylko GO wykorzystaj z Mądrymi Ludzmi ,n
a nie z B,B bo jak na razie masz ten sam tok myślenia,
Póki co ryktuj Barana Maćka ze stadem ( mysle że cosi spłodził przez zime) razem z
Baranem Starosty Makowskiego na Szlak Karpacki
Zwiedzi se troche świata i nabiere rozumu HEJ :):):)
0 0
Mam poważne wątpliwości czy wypowiedź przewodnika z Krakowa jest pożądaną reklamą i pochwałą Zakopanego , cudownie , że są u nas obiady po 10 zł i że na Słowacji jest drożej , ąle to argument słaby i przede wszystkim , co realia pokazują , nie przekonywujący turystów . Oni oczekują czegoś więcej , razi ich wiele innych zjawisk i nie wykreujemy naszego miasta wyłącznie taką ofertą ( vide: \" Siedem grzechów .... \" ) .
0 0
Zapytajcie się BURMISTRZÓW -co stało się z projektem porządkującym Gubałówkę .
Projekt był autorstwa FOP i miał poparcie mieszkańców i właścicieli gruntów .
Był złożony do UM wo 2008 r . ZAGINĄŁ
Miejcie odwagę zapytać o niego , lub chociaż o możliwość wglądu do niego .
A później oceniajcie mieszkańców ,
Zamęt robią pracownicy BURMISTRZA , tak jak robili z nami w sprawie drogi .
Pozdrawiam
z Zakopiańskiego parku Absurdów Administracyjnych
Jacek Kalata
0 0
Aborygen
Zastanawiam się o jaki porzadek ? Ci chodzi , JAK narazie to Gubałówka ma \"POZAMIATANE \" :)
Jezeli o te BUDY ( Bangladesz) to Masz RACJE \'!!!!!!!
bo te ROZKRACZONE BABY na DRODZE razem z tymi STRAGANAMI dobrze NIE wygladają !!!!!!!!
POwinno to być wszystko estetyczne: Budy jednakowe.! Dalej od Drogi !!!! Ławeczki :) itp...........
z tym Walcz i tym się Zajmij !!!!!!!
Będę Ci kibicowac ;;)))))
0 0
Do Aborygen - a tak z czystej ciekawości, czy jak UM będzie miał w planie budowę drogi na Furmanowej czy wtedy nie zjawi się FOP i nie zacznie blokować drogi, czy mieszkańcy pozwolą na swoich działkach poprowadzić drogę. Może powstanie przy okazji jakiś ciekawy projekt tunelu z Furmanowej. Jestem ogólnie za cywilizowanym dojazdem do posesji, za uruchomieniem Gubałówki.
Co do Gubałówki ciekawa sytuacja miała miejsce podczas obchodów 100-cia Gubałówki, zjawiły się siostry Matuski, jedna z pan wygłosiła opinię że dobrze się stało że Gubałówkę zamknięto, co było kuriozum gdyż przyjechały \"świętować\" 100 lecie trasy.
0 0
\"Pseudonim: Mona 2013-03-05 18:21:16
Mam poważne wątpliwości czy wypowiedź przewodnika z Krakowa jest pożądaną reklamą i pochwałą Zakopanego ,ąle to argument słaby i przede wszystkim , co realia pokazują , nie przekonywujący turystów . Oni oczekują czegoś więcej ,\"
Niestety, polskich Tatr nie da się powiększyć, A głównie o tym mówił krakowski przewodnik.
0 0
jagodowy KAPUSIU czy ty bez cytowania nie swoich wypowiedzi i prócz ubliżania innym potrafisz coś jeszcze TRANSWESTYTO???
0 0
\"Nadchodzi zmiana pogody. W górach wiatr halny\"
0 0
Fibi
przejdź się do UM - zobacz a później się wypowiadaj .
To był plan UPORZĄDKOWANIA Gubałówki - ale niestety NIGDY nie był poważnie potraktowany prze UM - bo nie było w nim miejsca na KOLEGÓW i PSEUDO DOBRODZIEJÓW i ich RODZIN powiązanych z Zakopiańskimi SAMORZĄDOWCAMI .
0 0
Tomash
Nie boję się FOP-U jak ty . A tylko dlatego że się z tymi ludźmi kilkakrotnie spotkałem i porozmawiałem .
Znam ich stanowisko z pierwszej ręki .
A Einstein już dawno powiedział :
\"trzeba poznać fakty , zanim się je przekręci \"
Zapraszam WSZYSTKICH do ich poznania i wysłuchania argumentacji FOP.
ja zwykle pozdrawiam z Zakopiańskiego Parku Absurdów Administracyjnych
Jacek Kalata
0 0
Tomash
widzisz , ta droga już jest wytyczona po terenach prywatnych od końca lat 50 .
Dodatkowo tereny po starej drodze należą do Skarbu Państwa .
Jak by ktoś chciał tą drogę zrobić , nie powinno być z tym problemu .
Co innego jak ktoś jej nie chce ZROBIĆ
0 0
\"Pseudonim: cobra 2013-03-05 21:53:07
jagodowy KAPUSIU czy ty bez cytowania nie swoich wypowiedzi i prócz ubliżania innym potrafisz coś jeszcze TRANSWESTYTO???\"
\"Ma Pan szczęście, bo według kodeksu matołectwo i głupactwo to okoliczności wyłączające winę. Przy okazji wszystkiego najlepszego w dalszej walce o wartości katolickie, czego twoje słowa i uczynki są tego jawnym przejawem.\"
0 0
Fibi
Z pewnością Baran Maciek coś tam spłodził , w przeciwieństwie do reszty baranów z zakopiańskich samorządach .
Ale niestety od jego wystąpienia Publicznego na sesji Rady Miasta - zerwał kontakt z Nami .
Doszedłszy do wniosku , iż ciężko mu konkurować z tak dorodnym STADEM baranów - jakie tam zobaczył .
Ha ha ha
0 0
\" ..trzeba poznać fakty \" Aborygen
Nie widzę problemu Zaproś FOP i Media i Przyjdż na Gubałowkę !!!!!
to może dowiemy się jak TO teraz wygląda ??? bo moze się coś zmieniło ????
i to co Było w tym Dokumencie ?? ? [ o który tak się ubijasz!!!!!!! ]
Pewne rzeczy straciły Sens Mieszkańcy może teraz myślą INACZEJ
w końcu minęło 5 lat
OJ OJ !!!!! BEDZIE SIĘ DZIAŁO ;):):)
0 0
Fibi
żałosne jest to iż osoby odpowiedzialne za rozwój tego miasta , nie wywiązują się z obowiązków i zamiast motywować mieszkańców do wspólnego działania ich skłócają ,
UM i Rada nie podejmują NAWET rozmów z mieszkańcami , a to jest podstawą kompromisu .
KOMPROMIS można osiągnąć tylko wtedy - gdy chcą go obydwie strony konfliktu .
A zachowanie Burmistrzów i RADY wyraźnie daje do zrozumienia że oni nie chcą tego kompromisu - ponieważ nie inicjują i nie podejmują rozmów z mieszkańcami .
Świetnym rozwiązaniem by było , zwołanie kilku spotkań w celu określenia jakiegoś kierunku rozwoju ,
Przedstawienie kilku wypracowanych konceptów , i podanie ich pod dyskusję WŁAŚCICIELI nieruchomości .
O ile będą one wychodziły na przeciw ich oczekiwań z pewnością uda osiągnąć kompromis .
Ale niestety w UM i RADZIE nie ma chęci na rozmowy i kompromis , a uchwalone uchwały mają dać Mieszkańcom do zrozumienia kto tu rządzi .
I tak przepaść pomiędzy samorządowcami a mieszkańcami jest pogłębiana .
Co doprowadzi Zakopane wkrótce do rozpadu .
A wtedy to Dyrektor Kawecki będzie mógł sobie stworzyć trasę tematyczną .:
BYŁO SOBIE ZAKOPANE .
Pozdrawiam z Zakopiańskiego Parku Absurdów Administracyjnych
Jacek Kalata
0 0
O trasie na Gubałówce chyba nie ma powodu rozmawiać, trasy nie ma i nie będzie . Za to Furmanowa może coś ugra. A czy tam zaraz na początku (od strony Ciągłówki) jest taki przejazd zasypany, kiedyś można tam było chyba przejechać, podobno to jest kogoś prywatna działka (pewny nie jestem, dlatego pytam).
Jeśli chodzi o absurd, to projekt zakopianki tez ma pewnie z 50 lat i raczej za najbliższe 50 lat drogi nie będzie chyba że do Białki Tatrzańskiej. Akurat miałem okazję słyszeć na żywo poglądy FOP i jestem przeciwnikiem tej organizacji, zresztą pewnie jak większa część Zakopanego.
0 0
Tomash
Przeciwko FOP - jest większość Zakopanego ale nie GÓRALE - tylko zakopiańczycy .
A pasmo Gubałówki w większości właśnie do GÓRALI należy i to bili Zakopiańczyków .
0 0
Tomash
Przeciwko FOP - jest większość Zakopanego ale nie GÓRALE - tylko zakopiańczycy .
A pasmo Gubałówki w większości właśnie do GÓRALI należy i to boli Zakopiańczyków .
I dlatego jak ognia unikają rozmów ,
0 0
Aborygen
Pisząc Mieszkańcy masz na \' mysli \" chyba FOP z którym to i Ja nie mam ochoty
Rozmawiac !!!!!!!
PRAWDZIWI Mieszkańcy żyją spokojnie i nikt ICH z UM nie Wyrzuca !!!!!!!
Wyjdz na Pole od tego kompa i niech CI HALNY mózg przewietrzy
bo się
Motasz:):) :):):):)
I JESZCZE EKSPLODUJESZ !!!!!!!!!!!!
0 0
Może wreszcie dojdzie do poważniejszej debaty i wreszcie wyjdzie o co właściwie chodzi, bo na razie to ciężko powiedzieć o co komu chodzi. W ostateczności Zakopane stanie się skansenem większym niż jest. Przy okazji fajnie jest posłuchać kolejnych ciekawych pomysłów typu estakada w Poroninie, tunel pod rzeką, tunel pod Gubałówką. Przy okazji ciekawe kiedy most w Dunajcu się zwali i będzie święty spokój, nikt nie przyjedzie :)
0 0
\"Pseudonim: Fibi 2013-03-06 13:44:05
Aborygen
Wyjdz na Pole od tego kompa i niech CI HALNY mózg przewietrzy
bo się
Motasz:):) :):):):)\"
Święte słowa!!! Ja już w końcu też nie wiem, z kim ten Maciek od wystąpienia Publicznego na sesji Rady Miasta - zerwał kontakt. Ha ha.
0 0
Tomash
GIGANTOMANIA -choroba na którą cierpią okazy oderwane od rzeczywistości .
Jak nasi SAMORZĄDOWCY.
Zamiast konsekwentnych zmian np . wybudowanie 3 nitki na odcinku Nowy Targ Zakopane , tak aby samochody skręcające w lewo nie blokowały przejazdu .
To IM się marzy tunel pod Gubałówką - I tu widać ich oderwanie od rzeczywistości i lokalnych problemów .
0 0
jagoDZIANA- przekaz musi być konkretny , i ma dotrzeć do odpowiednich osób .
Już się wietrzyłem -z wodą u nas krucho !!! ha ha ha
0 0
Fibi
Widocznie jesteś jedną z osób NIEKOMPETENTNYCH w UM do rozmów z mieszkańcami .
0 0
Fibi
cyt\"
PRAWDZIWI Mieszkańcy żyją spokojnie i nikt ICH z UM nie Wyrzuca !!!!!!!\"
ROZUMIEM iż my nie jesteśmy prawdziwymi mieszkańcami , a nasze problemy to dla was fikcja .
Zejdźcie kochani na ziemię ???? Bujacie w obłokach już od dłuższego czasu
0 0
Aborygen
RZUCIŁAM CI WYZWANIE!!!!!!!!!
W SPRAWIE GUBAŁÓWKI
Podejmij JE razem FOP może wtedy dowiemy się ??????????
Jakie intencje ma FOP razem B.BBETONEM
Myslałam ZE JESTES WOLNY STRZELEC , który chce coś DOBREGO osiągnąć
A TY Wyszedłeś z Cienia I SZCZEKASZ
JAK BULTERIER FOP :):):)
TO TYLE W TYM TEMACIE...........!!!!!!!!!
0 0
Popieram Fibi twoje zdanie
0 0
Fibi
ja krytykuje otwarcie , Tak samo zapraszam do rozmów .
Wiesz jak się ze mną skontaktować .
kontakt@ furmanowa.pl
Zawsze jestem gotów do poważnych rozmów i negocjacji .
Ale do tego muszą być DWIE strony konfliktu , a nie jedna .
Na tym polega DIALOG .
Pozdrawiam jawnie -jak zawsze w przeciwieństwie do WAS
Jacek Kalata
0 0
Fibi
w pysku to masz dobrze .
Ale DUMY i ODWAGI - to , ani za grosz !!!!!!!
Czekam na maila .
0 0
Do ABORYGENA - jak jesteś taki mądry i na wszystko masz odpowiedż co UM i RM mają robić to zrób się Pełnomocnikiem mieszkańców Furmanowej I Gubałówki oraz FOP i zaraz się dogadasz z Burmistrzami i Radnymi na wszystkie tematy a turyści i narciarze drzwiami i oknami (bo Zakopianka ) będą do nas przyjeżdżać.
0 0
Śnieżynka
prawda boli , a w szczególności osoby krytykowane .
Miejcie odwagę chociaż krytykować otwarcie ,inaczej nie jesteście WIARYGODNI , jak reszta pracowników UM i Rady .
Pozdrawiam
Jacek Kalata
0 0
Tylko czy wszyscy mieszkańcy Furmanowej są za tym by Aborygen był ich pełnomocnikiem. A jak wcześniej pisałem że nie miałem pewności co do faktu rozkopania drogi, to znalazłem na stronie Furmanowej link do programu Interwencja. Droga była ale na prywatnych posesjach i została rozkopana przez Pana Michała Mardułę, jeszcze Pan Andrzej Polak chciał rozkopać drogę. Zyskali na tym wszyscy mieszkańcy Furmanowej \"po moim\" nie będzie drogi. Osobiście gdyby to był mój kawałek to wolałbym go nawet oddać by była cywilizacja, by mogli goście przyjechać. Ale tak jest u nas i tego się nie zmieni, chodniki nie powstają bo nikt nie odda kawałka, bo jak ktoś może korzystać z mojego. Wiec nie koniecznie się tam dogadacie, FOP będzie miał co robić. Jak miasto ewentualnie by wykupiło działki i zrobiło drogę to się mogą protesty zacząć że za duży ruch na drodze i mieszkańcy będą wnioskowali o postawienie zakazu wjazdu dla osób nie mieszkających na Furmanowej.
0 0
\"seudonim: Aborygen 2013-03-06 14:05:20
Zamiast konsekwentnych zmian np . wybudowanie 3 nitki na odcinku Nowy Targ Zakopane , tak aby samochody skręcające w lewo nie blokowały przejazdu.\"
Aborygen, niby po czyim mieliby robić tą 3 nitkę? Bo wcześniej sam napisałeś:
\"oscypkorz
ciekawe jak by było jak ktośi by siy po twoim piź....ł.\"
Nawet maciek przy tobie ZBARANIEJE!!!
0 0
Tomash
Masz rację , tylko Marduła prosił o uregulowanie stanu drogi a UM odmówił - Co innego mu zostało ????
0 0
jagoDZIANA
Jest coś takiego co się nazywa -PAS DROGOWY .
Leży to po prawej i lewej stronie drogi . Odwadniamy drogę kanałami i klatkami ściekowymi , a pozyskany teren z FOS wykorzystujemy na budowę 3 pasa .
Widzisz jakie proste .
0 0
Tomash
Jeszcze jedno niech tą drogę wybudują po terenach SKARBU PAŃSTWA
Tak jak leciała stara droga .
Też nie ma z tym problemem .
A przecież wszyscy widzimy po synie burmistrza PUBLICZNE -NICZYJE
0 0
Tylko Pan Marduła nie zrobił na złość UM tylko mieszkańcom Furmanowej. Rozumiem że teren pod drogę (państwowy) to ten co idzie mniejszymi zakosami, to się dziwie po co mieszkańcy w ogóle zrobili drogę w stanie takim jak był jeszcze nie tak dawno temu, a potem zasypali ją, wcześniej musiała być zgoda wszystkich. Nie przekonują mnie zapewnienia że nie będzie problemów, jak już wcześniej pisałem to jak droga powstanie to będą protesty że za duży ruch, a ruch się zrobi bo jak na zakopiance będzie korek to tędy będzie można skrócić czas przejazdu. Ale to raczej odległa przyszłość. Co do zakopianki to przecież Ci co protestują to są śmieszni, sami prowadzą wynajem pokoi, więc powinni robić wszystko aby turystów ściągnąć do siebie, a zakopianka w obecnym stanie raczej nie gwarantuje komfortowego dojazdu, Gubałówka zablokowana. Własność prywatna powinna być respektowana, ale dodatkowo liczy się też dobro ogółu, za działki powinno być odpowiednio płacone. W Białce Tatrzańskiej widać najlepiej jak zgoda potrafi działać, w kilka lat Białka stała się kurortem narciarskim, w tym czasie Zakopane straciło Gubałówkę, Kotelnicę, krzesełko na Nosal też chyba już nie chodzi. W swoim czasie odpokutujemy za takie działania, może będzie czas na korektę działań, w tym momencie zakopianka stoi pod znakiem zapytania, chcą zmienić kategorię drogi i to będzie koniec projektu zakopianki, FOP się cieszy.
0 0
Tomash
zdaje mi się że jesteś młodym człowiekiem , nie pamiętającym KC PZPR .
W tych czasach decyzje zapadały odgórnie , i nikt się z właścicielami terenów nie liczył .
Był przykaz aby droga TU była i zaczęli budować , nie zważając na nic .
A dziś MY to mamy cały ten absurd administracyjny .
Kilka lat temu OSP ząb chciał tą sporną drogę pod remontować ale UM im nie wydał zgody - przecież ich stać na utrzymanie swych dróg .
Od tego czasu , nic nie zrobili w od zimy 2008 /2009 zaprzestali zimowego utrzymywania odcinka .
I bądź tu mądry , z ust urzędników słyszymy tylko wymówki , że nie wolno im za środki publiczne remontować dróg prywatnych / spuścizny po komunie /
A z drugiej strony wszędzie remonty na terenach prywatnych ze środków gminy idą na całe , np. Kotelnica , remonty wiat przystankowych , zimowe utrzymanie dróg do dziś z nie uregulowanym stanem prawnym / jak i nasza droga /
I gdzie tu prawo -sprawiedliwość ?????
0 0
Komuny na szczęście nie pamiętam, jednak trzeba brać pod uwagę że od upadku komuny mija już polowa czasu jej trwania trzeba to brać pod uwagę. Jeśli chodzi o odśnieżanie to problem będzie co roku (reszta miasta tez nie jest rewelacyjnie utrzymywana). Pług ma problem dojechać, przecież jest zawalona droga. Akurat UM drogę na Furmanowej wpisał w listę do odśnieżania, tylko jest jeden problem jest ona w V standardzie utrzymywania, co daje firmie odśnieżającej furtkę do nie odśnieżania. Prawdopodobnie jak śnieg zaczyna topnieć to możecie próbować wymuszać uszorstnianie drogi, albo przynajmniej starać się o otrzymanie kruszywa. Może powinniście zacząć zbierać podpisy od mieszkańców całego miasta, może większa ilość ludzi wymusi konkretne ruchy (pod warunkiem że mieszkańcy będą konkretnie poinformowani jaki jest stan działek itp. Dla mnie, jak i dla większości mieszkańców nie do końca sytuacja na Furmanowej jest jasna).
0 0
Tomash
to ci wyjaśnię jak to wygląda . Teoretycznie mamy 2 drogi .
Jedną /starą / biegnącą przez las po terenach skarbu państwa , którą to nasi włodarze porzucili budując nową .
Oraz nowa wybudowana w latach 50 ,po terenach prywatnych , ale niestety nigdy nie ukończona z nie uregulowanym stanem prawnym .
Ale jest i inny dylemat , w 2010 r rada miasta uchwaliła Plan Zagospodarowania Przestrzennego , w tymże planie droga NOWA jest oznaczona jako droga publiczna KDD-2 .
Uchwały Rady miasta widać mają skutki prawne wobec mieszkańców , nakładając na nich to kolejne obwarowania i obowiązki , ale nie dotyczy to niestety UM - które to w trybie natychmiastowym powinno przejąć teren / DROGI PUBLICZNEJ / i uregulować jego stan prawny .
Co do odśnieżania , skąd wiesz że jesteśmy w V kategorii odśnieżania ?
Ja do dzisiaj nie otrzymałem odpowiedzi z UM na pytanie , na jakiej podstawie prawnej - droga ta była odśnieżana ?
Jeżeli dla TESKA jest to za duży problem oby tą drogę utrzymać , znam kilka prywatnych firm które chętnie to zrobią , ale wydział drogownictwa odmawia wyasygnowanie jakich kol-wiek środków .
W tym tylko roku utopiliśmy z sąsiadami ok 3000 zł w zimowe utrzymanie + dopełnimy nasz jedyny przywilej jakim jest płacenie podatków .
Tylko rodzi się pytanie DLACZEGO mamy za wszystko płacić WIELOKROTNIE więcej niż inni .
Woda często nas kosztuje po 30 z za m3 - a zaopatrzenie mieszkańców w wodę jest ustawowo nałożonym obowiązkiem na mieszkańców .
DLACZEGO W TYM MIEŚCIE JESTEŚMY TRAKTOWANI JAK IDIOCI PRZEZ UM ?
JAK DŁUGO JESZCZE ?
0 0
Tomash
w poniższy fragment wkradł mi się błąd - powinno być jak poniżej
Woda często nas kosztuje po 30 z za m3 - a zaopatrzenie mieszkańców w wodę jest ustawowo nałożonym obowiązkiem na GMINĘ .
0 0
Teraz już wiem którędy idzie stara droga, tylko jak będzie robiona droga po państwowym to ucierpią mieszkańcy na zakręcie, przecież nie wyleją tam dodatkowo asfaltu i zimą też nie będą odśnieżać dojazdu do posesji (przynajmniej tak mi to wygląda z map geoportal.gov.pl) Z odśnieżaniem nie wiem jaki jest patent że wcześniej było odśnieżane po terenach prywatnych, po zasypaniu drogi może miasto doszło do wniosku że mieszkańcy nie chcą by cokolwiek na ich drodze robić. Co do standardu odśnieżania, to informację mam z umowy przetargowej z poprzedniej zimy, w tym roku nie wiedziałem umowy na odśnieżanie, poprzednia jest na stronie UM.
0 0
Tomash
niech ją nawet wybudują po terenie skarbu państwa , wtedy mamy na własnym utrzymaniu odcinek 100 m . a nie 500-600 .
Albo niech w końcu uregulują stan prawny nowej drogi .
KAŻDA z opcji jest lepsza niż PUSTE OBIETNICE .
Przejrzyj umowy z roku 2007/2008 wtedy to ta droga jeszcze była utrzymana .
A rozkopanie drogi było skutkiem odmowy uregulowania stanu prawnego nowej drogi przez UM ,
Oraz z cedowanie CAŁEJ odpowiedzialności na mimowolnego właściciela drogi .
Nie miej żalu do właścicieli gruntów , nie wszyscy są mieszkańcami zakopiańskiego Parku Absurdów Administracyjnych .
Pozdrawiam
0 0
Niestety na razie najlepsze rozwiązanie to samochód terenowy. Żeby rada miasta chciała się zainteresować waszym problemem na poważnie, może dałoby się powoli coś działać. Jedynie jak by syn Majchra kupił działkę gdzieś w okolicy to pewnie droga by była zrobiona (legalnie lub nie)
0 0
Wiem , ale my takich sąsiadów nie chcemy .
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz