W samo południe ok. 80 samochodów zablokowało w proteście centrum Zakopanego.
Jadące dwoma kolumnami samochody z flagami narodowymi, włączonymi klaksonami w żółwim tempie przejeżdżały przed urzędem miasta. To protest mieszkańców przeciwko planom powstania na Ustupie Biedronki oraz dużego centrum handlowego.
22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
@aborygen - a nie mówiłem ? Róbcie WZIZT na Kotelnicę. Decyzję należało wydać .
0 0
owszem w sklepach cynamonowyh sie bumo zaopatruje, bo nie musi uwazac na kase :P
0 0
Protestowali mieszkańcy czy sklepikarze? Bo to różnica. Najlepszym protestem przeciwko marketom jest nierobienie w nich zakupów. Wtedy same padną. Skoro Biedronka widzi sens (i przede wszystkim interes) w otwieraniu tu nowego sklepu, to znaczy, że jej się opłaca, bo klient będzie. I sklepikarze mogą płakać ile chcą, ale tę sprawę reguluje rynek, a nie władza. Na szczęście. Człowiek pracuje coraz więcej, coraz mniej zarabia, nic więc dziwnego, że wybiera duży sklep, w którym, po pierwsze - za jednym zamachem kupi wszystko, co potrzebuje, po drugie - czynne jest do późna, po trzecie, najważniejsze - jest tanio!
0 0
owszem... obowiązuje zasada wolnego rynku - każdy kupuje gdzie chce. Ale zastanówmy się nad tym jak "duże" jest Zakopane i ile z tych małych sklepików po otwarciu kolejnej biedronki padnie, a co za tym idzie zwolnią ludzi, których zatrudniali. Owszem, biedronka zatrudni może z 15 - 20 osób. A popadają okoliczne sklepy i pozwalniają znacznie więcej ludzi. Niedługo na podhalu będą same biedronki i banki... Zastanówmy się czy tego chcemy... Bo turysta już jedzie gdzie indziej a nie do Zakopanego.
0 0
tak naprawde protestowali hurtownicy (dostawcy) sadzac po autach oraz jedno auto mialo transparent STOP wywlaszczeniom to chyba szlo o te domy w BDunajcu?
0 0
tak ale gdyby był plan zagospodarowania z jasnymi wytycznymi nie było by problemu.....
0 0
A przeciez swego czasu Majcher chcial mediowac w sprawie LIDla tylko sie PSS i Gach nie zgodzili??
0 0
UORCYKJEST (***)
Od moderatora: Proszę unikać pisania wielkimi literami
0 0
jakoś brak konkretnych informacji to wspomnę , że jak postawią coś w stylu hipermarketu z dużym parkingiem to ma to szanse , jednak jak to będzie galeria handlowa , bez zaplecza to raczej w tym miejscu ta inwestycja zakończy się klapą ze względu na brak wystarczającej ilości klientów
0 0
Pracuję w jednym ze sklepów, który ucierpiałby bardzo gdyby Biedronka powstała na Ustupie. Protestowałem w obronie mojego miejsca pracy, tak samo zrobili dostawcy, piekarze i inni którzy nie mieliby gdzie wozić towaru, lekko licząc 50 osób straciłoby pracę ilu zatrudniłaby Biedronka?
0 0
to w końcu bedzie ten LIDL koło granitu , bo takie te informacje sprzeczne ,jedni mówią ,że bedzie drudzy , że nie .A dużo lepsza jakość jest w Lidlu niż w tych nędznych Biedronkach .Stracili chyba umiar w tych Biedronkach
0 0
Nich budują przynajmniej ceny bedą niższe a nie produkt wartosci 3.5zł ma nawet 100% marzy sklepiku !!!!. Działajmy bedzie konkurencja duza to i ceny normalne !
0 0
Do: górfanka
Niestety mylisz się stawiając taką tezę:
1. Biedronka działa nieuczciwie i wykorzystując niewiedzę klientów. i tu jak najbardziej Państwo- Samorząd ma prawo a nawet obowiązek interweniować
2. Podatki niestety nie wzmacniają naszego państwa tylko wędrują do Portugalii
3. Wyzysk w stosunku do twoich rodaków-Polaków który prowadzi Biedronka jest delikatnie mówiąc nie do zaakceptowania. 14 godzin pracy za przysłowiową złotówkę
"czytaj list pracowników Biedronki do Pana Olbryskiego"
Biedronka to niestety nieuczciwa, zdrowa o której piszesz konkurencja.
Polecam internet.
0 0
skoro można wybrać gdzie jest taniej , to dlaczego zmusza się nas do płacenia za śmieci dużo , dużo drożej ? i nie mamy już możliwości wybrać firmy gdzie będzie taniej ! !!
0 0
Ci co mało zarabiają z takim myśleniem ,że Biedronka umożliwia im tanie zakupy
daleko nie zajadą...niedługo mogą przestać w ogóle robić zakupy nawet w Biedronce..Biedronki wyniszczą rodzimych przedsiębiorców i wszyscy pójdą na zieloną trawkę. Pan B.M. mówi ,ze musi wydać zezwolenie/dlaczego musi/.To po to został Burmistrzem aby pilnować interesów ludzi napływowych.Wogóle już nie myśli o naszych mieszkańcach.Przecież takie inwestycje można zablokować.Od tego jest wybranym gospodarzem tego terenu.Jeżeli ma tylko wydawac zezwolenia to niech lepiej od razu idzie w czorty
0 0
SZOK! Jak tylko pojawiła się informacja w mediach o kolejnej Biedronce,
turyści dzwonią, aby rezerwować noclegi w Zakopanem. Mam już obłożenie prawie do końca tego roku ;)
Nawet z zagranicy dzwonią i pytają się:
"How many Biedronka market do you have in Zakopane "
Z dumą i uśmiechem na twarzy odpowiadam, ze 3 już stoją, kolejne 2 będę jeszcze w tym roku (masakra...)
Teraz już nikt nie powie, że jest drogo, ;) Może powinniśmy zmienić hasło dla miasta "Zakopane - codziennie niskie ceny" - nawet fajnie brzmi....;)
Nic tylko bić brawo za kolejne Biedronki dla pana Burmistrza i jego profesjonalną strategie marketingową dla Zakopanego...(sic!)
P.S
Potwierdzam, często widuję burmistrza robiącego zakupy w małym punkcie handlowym na stacji benzynowej Shell.
0 0
TO ZDJĘCIE (***)
Od moderatora: Proszę unikać pisania wielkimi literami
0 0
Chyba nas zabiedronkują na amen.Czy LIDL daje za mało,że nie może się przebić na Podhale?
0 0
Uważam że zamiast tej biedronki czy czegoś innego można by tam zrobić park dla dzieci bo miejscowi takiego nie mają a do centrum za daleko
0 0
W Zakopanem jest taka mieszanka nacji, że nic to nie da dopóki każdy z nich nie dostanie po własnej de. Do tego czasu ten problem go nie zainteresuje. Proponuje test. Podaj swój zawód. A teraz przyjmij do wiadomości, że podobnie jak w handlu ja też chcę, aby w zawodzie, który wykonujesz była taka sama konkurencja. Czyli chce mieć wybór pomiędzy naszymi taksówkarzami a korporacją za granicy, pomiędzy naszymi pielęgniarkami a np. pielęgniarkami ze Szwecji, turyści też powinni móc wybierać pomiędzy naszymi pensjonatami a pensjonatami postawionymi przez zagraniczna korporację itd. A co najważniejsze chcę mieć wybór czy sprawy urzędowe będę załatwiał u polskiego urzędnika czy też urzędnika z np. Włoch, który uśmiechem szybko załatwi mi moje sprawy. Polski urzędnik straci wtedy pracę, jeśli nie będzie miał petentów. I co ruszyło ? Czy dalej Was to nie obchodzi, bo uważacie, że w zawodach które teraz wykonujecie nie będzie tak nieuczciwej konkurencji. Miłośnikom obcych sieci handlowych polecam poszukanie informacji ile z 65 mld obrotu jakie uzyskały w zeszłym roku pozostało w Polsce podatku. I nie kitować mi tu podatkiem od płac pracowników, bo to nie jest podatek ich, tylko płacony przez pracownika. Pozostaje tylko podatek gruntowy i od nieruchomości. Miłośnikom taniego towaru polecam rachunek ekonomiczny. Dlaczego wielokrotnie sprzedawany tam wyrób jest tańszy od kosztów surowca potrzebnego do jego wyprodukowania ? A może dlatego, że zamiast surowca pełno wartościowego dodają coś innego ? Jakoś nie słyszę, jakie to sklepy odbierały wyroby, do których była dodawana padlina. Smacznego.
0 0
do ~ciszaWyborcza: NIe wiem czemu zwracasz się do mnie, bo w żaden sposób nie odnosisz się do moich argumentów! Poza tym piszę jako klient, a nie pracownik Biedronki. I mając do wyboru duży, tani sklep (niekoniecznie Biedronkę, także Lidla, Tesco czy tym podobne) - ZAWSZE wybiorę taki właśnie sklep, a nie coś małego a drogiego. Takie czasy. A przykry temat traktowania pracowników w np. Biedronce jest dokładnie taki sam w małym sklepie, w którym prywatny właściciel zatrudnia na śmieciowe umowy harujące od rana do wieczora ekspedientki. Tyle tylko, że o pracownikach Biedronek mówi się głośno np. w mediach a zwykła ekspedientka z małego sklepiku haruje i cierpi w milczeniu, bo nie ma się komu poskarżyć!
0 0
Do:górfanka
Jeśłi miałabyś-miałbyś troszeczkę oleju w swojej pustej głowie to zadała byś sobie proste i logiczne pytanie dlaczego jest taniej ???
Biedronka stosuje bardzo prostą zasadę.
Kupuje towar na swoje sklepy, a ma ich 2000 w wersji "gorszej"
W sokach jest mniej cukru,koncetratu itp.
W wędlinach jest mniej mięsa itp.
w chlebie jest mniej mąki itp.
itp.
Oczywiście to wszystko jest na opakowaniach napisane. Ale niestety małymi niewidocznymi literkami. Firmy typu Tymbark zabezpieczają się tłocząc na opakowaniu, że produkt jest dla Biedronki.
To jest oszustwo polskich konsumentów. i o tym pisałem.
Jeszcze raz powtórzę twej nie do końca kojarzącej głowie.
Podatki nie zostają tutaj tylko wypływają za granicę. To oznacza, że Ci tzw. biedni którzy mało zarabiają nie dostaną dofinasowania w postaci zapomogi ponieważ te pieniądze biorą się właśnie z podatków.
Ale z pewnością kiedyś to zrosumiesz
0 0
Oj, ciszaWyborcza, od raz widać, że jesteś przedsiębiorcą - gdzieś masz jakość, a zależy Ci na własnym zarobku. Pozwól więc, że Ci wyjaśnię - w tych nieszczęsnych Biedronakch jest TAKI SAM towar jak gdzie indziej. Asortyment "zastępczy' czyli robiony "dla Biedronki" stanowi tylko część oferty.
Niestety moja, jak to piszesz "pusta głowa", nie zdecyduje się kupować drogich produktów delikatesowych, bo mnie po prostu na to nie stać. Nie stać mnie na nabijanie kieszeni naszym lokalnym przedsiębiorcom. Tak trudno to zrozumieć??? I niestety takich jak ja jest większość, czego dowodem jest popularność dużych sklepów.
0 0
I jeszcze słówko o podatkach, Otóż sieci płacą do gmin podatek od nieruchomości, Do tego PIT i ZUS, Zaś VAT i CIT zasila budżet państwa (naszego Państwa!) . Jeśli zaś masz info, że ktoś nie płacić, zgłoś to do prokuratury, jak przystało na prawego obywatela.
0 0
górfanka
ciekawy jestem gdzie pracujesz ???
0 0
A ja się z ciekawości zapytam, bo już i takie słuchy chodzą.
1)działka nie ma dojazdu,a wierząc słuchom dojazd jest przez działkę należącą do gminy Zakopane?
2)Czy syn Pana Burmistrza prowadził negocjacje w sprawie tej budowy
0 0
W BIEDRONCE
0 0
a ja z ubolewaniem stwierdzam, ze kolejne miejsca na parkingi zaporowe zostaną zabudowane. Bidronak na wjezdzie? to chyba spoteguje korki od Poronina??
0 0
To nie jest tak do końca górfanka, ja nie jestem sklepikarzam a także przyłączyłem się do protestu, bo jeżeli mieszkańcy podchala stracą wszelkie możliwości zarobku to dotyczy piekarzy, lokalnych masarni, hurtowników i wiele innych (wielkie sieci nie handlują z drobnymi przedsiębiorcami) to także ja jako budowlaniec stracę możliwość zarobku i mieszkania tu, więć to dotyczy dużo szerszej grupy obywateli, mi właściciele wielkich sklepów nigdy nie dadzą zarobić. HEJ
0 0
Do: górfanki
Jeśli biedronka dzięki takim "patriotom" ja ty przejmie większość rynku w Polsce to stanie się monopolistą. Jeśli cienki Twój intelekt pozwoli Ci na wyobraźnię co się wtedy może się stać to z pewnością uświadomisz sobie, że to biedronka będzie dyktowała cenę. I gwarantuję Ci, że nie będzie taka "polska" w stosunku dla Ciebie
0 0
ciszaWyborcza - ja w rozmowie używam argumentów. Nie musisz się z nimi zgadzać, bo od tego jest dyskusja, żeby się spierać i wzajemnie przekonywać. Natomiast Twoje teksty do mnie, w stylu: " cienki Twój intelekt", "jeśli miałabyś-miałbyś troszeczkę oleju w swojej pustej głowie" czy " twej nie do końca kojarzącej głowie" - dyskwalifikują Cię w tej rozmowie. Nie potrafisz uzasadnić swojego zdani, to obrażasz. Dziękuję za taką rozmowę.
0 0
Z zadowoleniom czytam te Wasze wpisy -
z pewnością Wasz głos byłby bardziej zrozumiały , gdybyście mieli na tyle odwagi , by podpisywać swe wpisy .
Akcja naprawdę była udana - pogratulować organizatorom .
Z poważaniem
Jacek Kalata
0 0
Górfanko jakich ty używasz argumentów? Moim zdaniem pojęcia nie masz o prowadzeniu biznesu w Polsce. Podatek PIT i składki ZUS płacą pracownicy – jest to kosztem pracodawcy i on tylko przekazuje i rozlicza te kwoty. Aby zapłacić podatek CIT musi się wykazać dochód. Zagraniczne sieci robią tak: na koniec miesiąca wychodzi im dochód np. 10 mln zł. Macierzysta lub powiązana firma wystawia im rachunek w euro za np. używanie marki i jest to w Polsce kosztem. Z Polski wysyła się przelew a zysk = 0 zł i wtedy już podatku w Polsce się nie płaci. Podatek VAT jest od towaru i usług i wpływa on do budżetu Polski na każdym etapie nieważne czy firma polska czy zagraniczna. Specjalnie użyłem tyle razy słowo Polska, bowiem jesteśmy chyba jedynym krajem w którym tak nie wspiera się a wręcz zwalcza rodzime firmy. Sami to robimy z zawiści lub głupoty.
0 0
Ja tylko zwrócę wam uwagę .abyście się zastanowili za co bedziecie kupować w tej Biedronce...Nie długo tu nikt nie przyjedzie i Biedronki też odlecą.
Spierajcie sie dalej i nie zastanawiajcie się dalej co z tm miastem będzie.
0 0
Co za Kraj,
Brawo za odwagę na reszcie widać, że są w Zakopanem odważni ludzie.
Podhale patrzy na Was Cała Polska
Nie dajcie się i walczcie o swoje.
Samorządowcy gdzie wasz lokalny patriotyzm, gdzie wasza godność, gdzie Marka Podhalańska, po co to wszystko skoro:
Zabijacie swoich przedsiębiorców?
Hańba, Hańba i jeszcze raz Hańba.
0 0
Załączony to artykułu protest mówi wszystko........
0 0
tak" Zyd" niszczyl konkurencje (malych przedsiebiorcow) po wojnie komuna ,teraz kto niszczy prywatna inicjatywe ? kto wspiera naszych prominentow
-postawi sie nowa biedronke -poswieci-i bedzie dobrze ,ale dla kogo ?
0 0
Gdyby nie Biedronka i parę innych dużych sklepów nigdy byśmy się nie dowiedzieli jak ma wyglądać nowoczesny handel. Nie jestem fachowcem, ale każdy głupi wie, że sklep ma być przestronny, dobrze oświetlony, na jednej kondygnacji, ma mieć duże wyraźne ceny na produktach, Bezpłatny parkingi miłą obsługę i jeszcze parę innych rzeczy. Ale trzeba też stwierdzić, że nasze życie polega na robieniu sobie nawzajem na złość. Mądrzy twierdzą, że to jest ustrój polityczny.
0 0
Jeżeli mogę kupić chleb za 2 zł a nie za 3 zł to kupię tańszy i nie obchodzi mnie to, czy sprzedawca płaci podatek w Polsce i ile zarabiają jego pracownicy.
0 0
Załączony do artykułu, mówi wszystko........
0 0
Dla jasności , zanim skrytykujesz przeczytaj - jutro TY możesz szukać PRACY .
Ciekawe tylko gdzie ją znajdziesz ??
1 miejsce w sklepie wielkogabarytowym = minus 20 miejsc na lokalnym rynku pracy .
BRUTALNE STATYSTYKI
PROTEST
MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORCÓW
SPOŁECZNOŚCI LOKALNEJ
WOBEC DZIAŁAŃ PODEJMOWANYCH PRZEZ
BURMISTRZA MIASTA ZAKOPANE
JANUSZA MAJCHRA I JEGO PRACOWNIKÓW
My – lokalni przedsiębiorcy, właściciele małych i średnich przedsiębiorstw i mieszkańcy Zakopanego oraz okolic jesteśmy zatrwożeni polityką prowadzoną wobec Zakopanego. Nie jest to z pewnością polityka rozwoju naszego miasta.
Ekspansywna rozbudowa wielkokubaturowych i wielkogabarytowych obiektów takich jak apartamentowce czy supermarkety, np. Biedronka i Lidl oraz planowane galerie handlowe – powoduje, że Zakopane straciło już walory miasteczka o charakterze turystyczno-sportowym, przestało też być kurortem górskim.
Działania Burmistrza doprowadziły do:
WYNISZCZENIA LOKALNEJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI (filaru gospodarki) oraz utraty bezcennych dla regionu oraz społeczności lokalnej miejsc pracy. Pana działania doprowadziły do likwidacji lokalnych polskich sklepów, małych hoteli, pensjonatów, spowodowały spadek możliwości wynajmowania pokoi, z czego przez lata utrzymywała się znaczna część ludności miejscowej. Przez Pana działania do likwidacji swych pracowni zmuszeni zostali lokalni rzemieślnicy, producenci i handlowcy promujący produkty lokalne, które były do tej pory atutem Podhala.
Wzywamy Burmistrza Miasta Zakopane – Janusza Majchra i jego najbliższych pracowników do:
Zaprzestania wydawania szkodliwych decyzji związanych z wydzierżawianiem terenów miejskich o strategicznym dla miasta znaczeniu i wydawania pozytywnych decyzji warunków zabudowy dla wąskiej grupy przyjaciół i popleczników, a blokowania inwestycji lokalnych przedsiębiorców.
- Wzywamy do zaniechania wydawania w ekspresowym tempie warunków zabudowy dla potężnych inwestycji , a to:
1. Centrum Handlowego z wykorzystaniem działki Urzędu Miasta Zakopane przy stacji ORLEN na Ustupie.
2. Galerii Handlowej w rejonie obecnej betoniarni na Ustupie.
3. Innych niszczących przedsiębiorczość na Podhalu zaplanowanych już wielko powierzchniowych inwestycji na terenie Zakopanego i okolic.
4. Zaniechania wspierania projektów ustawodawczych mających na celu doprowadzenie do niekontrolowanych wywłaszczeń lokalnych mieszkańców pod niesprecyzowane cele publiczne.
Żądamy poszanowania rdzennej społeczności i jej własności oraz dorobku kulturowego.
Pozwólcie nam gazdować na ziemi naszych dziadów i ojców. Na Podhalu, w Zakopanem, damy sobie radę bez obcego kapitału, bez „Biedronek” , „Lidlów” i innych obcych naszej kulturze i tradycji inwestycji !
0 0
nie poszliscie na referendum to sie teraz zdziwicie , ile wuzetek dla takich nowych biznesow Majcher "popodpisywał"
0 0
moim zdaniem niech stawiają ja w biedronce świństwa nie kupuje temu że tanio jeszcze nadodatek promocje mięsa z zdechnientych krow haha a wyse kupojcie jak wcecie smacnego!!!!!
0 0
Szkoda że nikt tak nie strajkował jak zamykali gubałówkę tym się zajmijcie bo jak to otworzą to zaczną przyjeżdżać ludzie i wszyscy zarobią a narazie zostawiają pieniądze w okolicznych miejscowaościach ...tyle w tym temacie
0 0
Dokładnie, pani która przyczyniła się do zamknięcia Gubałowki dziś jeździła w proteście. Oni oprotestują wszystko, nawet protest, od Gubałowki się zaczęło
0 0
Panowie poniżej
Gubałówka jest do otwarcia , ale na warunkach właścicieli gruntów .
Projekt leży w UM od 2010 r .
A nie zakopiańskich elit .
0 0
Aborygen szanuję Twoje poglądy, ale moim zdaniem nie masz kompletnie racji. Piszesz Gubałówka otwarta na ich warunkach. No właśnie zero kompromisu, albo ich warunki albo wcale. Oni chcą budami zabudować Gubałówkę to zgodzą się na otwarcie? Hipokryzja. A facet chce zbudować Biedronkę i co? Zamknięcie Gubałówki w porównaniu z Biedronką to jak Tsunami z orawskim wiatrem dla Zakopanego. Ta pani ma czelność jeździć samochodem i protestować. Odgoniła od Zakopanego narciarzy. Narciarze nie przyjeżdżają przez do nas przez zamkniecie Gubałówki, tracą na tym wszyscy, Nie jestem za nową Biedronką, niech ona nie powstanie, ale te protesty powinny być w sprawie Gubałówki. Poza tym zaproponujcie coś a nie tylko protestujcie. Masz Aborygen jakąś propozycję w sprawie otwarcia Gubałówki, czy tylko albo nasze albo żadne???
0 0
Dzisiejszy protest popieram to jedyna słuszna akcja FOP
Nastepna akcja niezadowolonych mieszkanców Zakopanego to powinna byc w sprawie Otwarcia Gubałówki . Wtedy może by do tarło do tych tępych " Mózgów" ile przez NICH straciliśmy przez te 8 lat.
Tak naprawdę Zakopane nie pokazało swojego niezadowolenia w tej sprawie .
Byrcynowa wciąż bryluje w pierwszym szeregu i ma sie dobrze
Aborygen przygotuj Protest i zobaczymy ile podpisów zbierzesz ? wydaje mi się że ilość podpisów bedzie porażająca
0 0
Najpierw niech Wojtan, czopek, Fifer a w szczególności górfanka zapoznają się z terminem SSE (specjalne strefy ekonomiczne), na podstawie których zagranicznym inwestorom Polska oferuje wieloletnie zwolnienia podatkowe, co z kolei powoduje zachwianie zasad równych szans na wolnym rynku!!! Jak lokalny drobny handlarz, którego do granic możliwości obarcza się podatkami i innymi daninami na rzecz pazernego państwa ma konkurować z potężnym zagranicznym gigantem, któremu to samo państwo robi prezent w postaci ulg i zwolnień podatkowych???? Bardzo dobrze górfance napisał : "Pseudonim: Marzyciel 2013-04-17 18:37:14
Górfanko jakich ty używasz argumentów? Moim zdaniem pojęcia nie masz o prowadzeniu biznesu w Polsce."
Od siebie dodam, górfanko, otwórz mały sklepik na przykład na Staszica, i konkuruj z Biedronką cenami!!!
Fifer i czopek. Spokojna wasza rozczochrana. Już niedługo do Biedronki będziecie chodzić tylko po to ,żeby żebrać o pracę. Na zakupy już Was nie będzie stać. Nawet w Biedronce!!!
0 0
Biedronkom NIE.
Miało być Zakopane miasto mody,a jest wieś lumpexów i biedronek.
Albo się wymieni ekipy w UM i ST albo jeszcze długo nic dorego
a póżniej wcale.
Korupcja i układy w tych urzędach sięga ...
Panie starosto gdzie honor góralski?
Panie burmistrzu skończ wtydu oszczędż!
Ale najważniejsze pytanie?KTO ZA NICH?!
0 0
Ludzie! Trzeba powstrzymać tą STONKĘ! Dlaczego? BO nie tylko tracą przedsiębiorcy jako właściciele firm ale armia ludzi z tym związanych! Począwszy od przedstawicieli handlowych (wszystkich producentów , krajowych czy tych regionalnych) poprzez kierowców (dostarczających towar), magazynierów (przygotowujących ten towar), fakturzystki itp. (nikomu nie urażając wartości) bo to są ludzie, którzy pracują w tym mieście i płacą podatki a pytam się ile podatku zapłaci JERONIMO? CH..JA. A my pójdziemy na Stolarczyka po KURONIÓWKE.
My jako firmy konkurujemy ze sobą ale to jest normalne w regionie, tylko każda z nas płaci podatki ( w obojętnej postaci) na utrzymanie tego miasta.
STONKA NAS ZEŻRE!
PS
Staszek i Andzrzej
Dajcie znać wcześniej o takich eventach
Iglt K-ko
JESTEŚMY Z WAMI I WSZYSTKIMI
PZDR
WS
0 0
@gorfanka w jednym Cie popieram - w tych malych sklepikach pracownicy sa nieraz bardziej wyzyskiwani niz w Biedronce
0 0
niech budują , w zakopanem jest tak drogo ze szok. sklepiki padną, jak by nie wyzyskiwali ludzi to nikt by nie chodzil do biedronki.
0 0
A mojej rodziny najzwyczajniej w świecie nie stać na zakupy w małych, drogich lokalnych sklepikach i pytam się co z takimi ludźmi jak ja i moja rodzina i wiele innych znanych mi rodzin, których przychody nie pozwalają na szastanie pieniędzmi a zmuszają do oszczędności już nawet na jedzeniu??? Dlaczego mam być pozbawiona możliwości tanich zakupów we własnym mieście??? Likwidacja istniejących Biedronek spowoduje jedynie to, że ja i mi podobni biedni mieszkańcy Zakopanego (tak wyobraźcie sobie, że są tacy!!!) będziemy umawiać się z sąsiadami na wspólne wypady (aby zaoszczędzić na paliwie) do Nowego Targu i tam będziemy w Biedronce robić zakupy raz czy dwa razy w miesiącu. Mnie nie stać, żeby za dokładnie taką samą śmietanę, która w Biedronce kosztuje 2,05 zł płacić w lokalnym małym sklepiku 3,80 zł!!! I takich przykładów mogłabym przytoczyć wiele wiele więcej...
Czy nikt nie rozumie, że jak Zakopane nie zarobi na turystach to na miejscowych nie zarobi??? I tu jest problem, bo turystów coraz mniej... spójrzmy chociażby na ostatnie ferie zimowe... czy ktoś pomyślał, że zamknięcie od lat Gubałówki powoduje straty u hotelarzy, kwaterodawców, restauratorów, sprzedawców i tychże małych sklepikarzy też... jak turyści będą przyjeżdżać to zarobi i Biedronka choćby i piąta jak i mały sklepik...
Miasto umiera nie z powodu Biedronek czy tym bardziej nieistniejącego Lidla... miasto umiera bo od lat nic się w nim nie robi... nie ma żadnych nowych inwestycji... obiektów sportowych ubywa zamiast przybywać... dobrej drogi dojazdowej jak nie było tak nie ma... parkingów jak nie było tak nie ma... amfiteatru jak nie było tak nie ma... imprezy to już nie odbywają się tu żadne...
Zakopane to czarna dziura wyspecjalizowana w wyciąganiu pieniędzy od turystów i jak widać mieszkańców również... i boli mnie to, bo to moje miasto, piękne miasto, które powinno tętnić życiem i rozwijać się... a tymczasem umiera bo nie ma gospodarza a Ci, którzy dorwali się do władzy za bardzo zajęci są prywatnymi przepychankami i wojenkami o własne wpływy i korzyści... tak naprawdę o mieście nikt nie myśli... śmieciowisko z śmierdzącymi plackami Krupówkami i chińską tandetą na straganach... i to się nie zmieni dopóki nie zmieni się nasza mentalność, dopóki nie zauważymy, że działanie na rzecz dobra miasta jest równocześnie działaniem na rzecz dobra jego mieszkańców... niestety ale to, że jeden Pan radny z drugim się ustawią nie spowoduje, że miasto też będzie ustawione... uruchommy Gubałówkę, Nosal, wyremontujmy średnią skocznię, zróbmy trasy biegowe, parkingi, amfiteatr, organizujmy koncerty, parady, konkursy i inne imprezy dla turystów a miasto będzie się miało dobrze choćby i z piątą Biedronką za rogiem...
0 0
Z takimi idiotami nic się tu nie uda. Artykuł o Biedronce, a oni o Gubałówce.
0 0
Tereferekuku, masz całkowitą rację. A protest był przeciw powstaniu kolejnej, a nie likwidacji istniejących. Poza tym wszystko się zgadza
0 0
"Portugalia: Właściciel Biedronki stosował dumping. Obniżył wszystkie ceny o 50 proc., sąd zmniejszył wyrok.
W sierpniu ubiegłego roku portugalski urząd antymonopolowy nałożył na detalistę karę w wysokości 30 tys. euro. Sankcja była wynikiem stwierdzonych przez instytucję nieprawidłowości podczas majowej promocji. Władzom JM zarzucono m.in. dumping cenowy w przypadku 15 rodzajów produktów, w tym m.in.: cukru, kawy, płatków śniadaniowych, ryżu, wina, pieluch oraz mleka. Jednak władze Jerónimo Martins zaskarżyły we wrześniu decyzję portugalskiego urzędu antymonopolowego do sądu.
Ubiegłoroczna akcja detalisty korzystnie wpłynęła na wizerunek firmy na rodzimym rynku. Według badania Kantar Worldpanel promocja spotkała się z odzewem 183 tys. portugalskich gospodarstw domowych, zabierając klientów głównie placówkom handlu tradycyjnego."
"DUMPING -W związku z wejściem na rynek zagraniczny pojawia się problem dumpingu. Oskarżenie przedsiębiorców o stosowanie dumpingu jest częste, zwłaszcza wtedy, gdy towary są sprzedawane za granicę po cenie niższej, niż w kraju. Chociaż oskarżenie jest częste, to jednak bardzo trudno praktykę dumpingu udowodnić. W wielu państwach dumping jako praktyka nieuczciwa jest zwalczany, np. przez stosowanie przejściowych ceł importowych.
Dumping jest ekstremalną formą penetracji cenowej. Ta forma ustalania ceny daje możliwość zdobywania dużych udziałów na rynku. Po osiągnięciu znacznego udziału na rynku, cena powinna wzrosnąć do bardziej uzasadnionego poziomu."
"dumping łupieżczy: celem takiej polityki jest zdobycie jakiegoś rynku i wyeliminowanie konkurencji, poprzez zaproponowanie cen niższych od kosztów wytworzenia. Konkurencyjne przedsiębiorstwa, mając mniejsze zasoby, nie mogą sprostać takiej praktyce i zostają wyeliminowane z rynku. W przypadku, gdy przedsiębiorstwo stosujące dumping łupieżczy stanie się na danym rynku monopolistą podwyższa ceny, aby realizować zysk monopolistyczny. Ten rodzaj dumpingu uznaje się za praktykę nieuczciwej konkurencji. W handlu międzynarodowym praktyki tego typu są przyczyną nakładania przez państwo importera karnych ceł (cło antydumpingowe) czy ustanawiania ograniczeń ilościowych co do importu jakiegoś towaru"
No, i jak już nas, lokalnych drobnych handlowców Biedronka wyeliminuje, wtedy Tereferekuku ze Zbychem zostaną przez MONOPOLISTĘ zrobieni w tereferekuku!!!!.
0 0
Chcieliscie kapitalizmu to go macie ,wolna konkurencja jak moga niech obnizaja ceny a male sklepiki padaja ,przeciez nie mozna miec pretensji do Biedronki ze ma ceny niskie ,zle Wam bylo za komuny to posmakujcie wolnosc.
0 0
Czopek Nie wyzywaj ludzi bo to o to chodzi żeby pokazać skalę problemu przy każdej sytuacji ja prowadzę sklep na krupówkach nie spożywczy tylko sportowy i w tej branży jest coraz gorzej bo nie ma tyle ludzi ceny mamy konkurencyjne lepsze niż na Allegro i walczymy tylko żeby przetrwać a zarobić na czynsz 25 tys złotych nie jest łatwo przy minimalnym zarobku w około sie rozwijają bukowina białka coraz wiecej ludzi wszyscy tam teraz jeżdżą bo ludzie sie dogadali a nie jak u nas każdy chce więcej i nie ma tak naprawdę nikt korzystają na naszej głupocie a co do Biedronki to moim zdaniem wystarczy juz Biedronek na tak małe miasto
0 0
Czopek Nie wyzywaj ludzi bo to o to chodzi żeby pokazać skalę problemu przy każdej sytuacji ja prowadzę sklep na krupówkach nie spożywczy tylko sportowy i w tej branży jest coraz gorzej bo nie ma tyle ludzi ceny mamy konkurencyjne lepsze niż na Allegro i walczymy tylko żeby przetrwać a zarobić na czynsz 25 tys złotych nie jest łatwo przy minimalnym zarobku w około sie rozwijają bukowina białka coraz wiecej ludzi wszyscy tam teraz jeżdżą bo ludzie sie dogadali a nie jak u nas każdy chce więcej i nie ma tak naprawdę nikt korzystają na naszej głupocie a co do Biedronki to moim zdaniem wystarczy juz Biedronek na tak małe miasto
0 0
Ja nie wiem czy ten naród taki tępy ,że nic nie pojmuje..Wcale w Biedronce nie jest taniej niż gdie indziej.Tańszy jeden artykół a inne w takich samych cenach albo droższe.Już się tak utarło ,ze tam tanio..
0 0
Białka, Bukowina, Witów (wszyscy w koło) budują wyciągi, baseny, a Zakopane, co?
W Zakopanem buduje wielkie betonowe molochy!!!
Turyści mają w swoich miastach dość oglądania takich brzydactw, tu chcieliby odpocząć, nacieszyć oczy, pomoczyć się w wodach termalnych, czy poszusować na nartkach, ale się nie da.
Uciekają od nas.
0 0
Myślę, że ten protest wcale nie dotyczy biedronki lecz sprawa ta przelała czarę goryczy.
W Zakopanem panuje marazm i totalny zastój zgodnie z przysłowiem "jak się nie rozwijasz to się zwijasz". Większość inwestycji to Apartamentowce, jedyny handel jaki się rozwija to dyskontowo straganowy a turyści którzy do Zako przyjeżdżają zakupili w większości swój pobyt na Grouponie czy innym podobnym portalu.
Dzięki bogu zdarzają się turyści bogaci czy rosjanie którzy potrafią podratować chwilowo lokalnych przedsiębiorców ale zastanówmy się co się stanie gdy ich zabraknie. Nadal będziemy mieli masę turystów, tłumy na krupówkach i oblężone biedronki ale kasy nie przybędzie a w komentarzach i tak będzie królować stereotyp o chciwym góralu.
Ależ to smutne....
0 0
trzeba wymienic Majchra! przede wszystkim, bo on niewiele robi dla nas mieszkancow a interesuje sie wylacznie tymi, ktorzy chca robic duze interesy kosztem naszej przyszlosci. Zabudowuja ostatnie tereny zielone, nawet te cholerna dzialake chca sprzedac przy Sienkiewicza gdzie jak napisal tygodnick "rosna chaszcze" a ja tam widze zielen urzadzona czyli KRZEWY !!!!
0 0
Jak już pisałem nie znam się na handlu, ale znam się na cenach. Na Krupówkach nie robię prawie żadnych zakupów - już wiele lat temu sklepikarze pokazali mi, że organizują tutaj sprzedaż dla przyjezdnych frajerów, a więc nie dla mnie biedaka. Sprzęt sportowy kupuję na Allegro, bo nawet przy złodziejskim czynszu buty kt. kosztowały parę lat temu 300 - 400 złotych kosztują teraz 800 - 1000 i to jest absurd. Ukręciliście sami na siebie bicz, to czekajcie na Rosjan i Ukraińców. Ja już na Krupówki nie wrócę.
0 0
to jeszcze co do artykułu to nie wiem , czy zauważyliście , ale na zdjęciu auta z rejestracja warszawska , a protest niby w Zakopanem
a do reszty krzykaczy pod artykułem , to faktycznie kilka biedronek już jest i jak tak dalej pójdzie to zdominują rynek , to warto by dopuścić inne firmy , a to na pewno będzie z korzyścią dla klientów , ale jak to zawsze bywa ważniejsze dobro rządzących niż zwykłych ludzi , bo założę się , że ciągną profity od obecnych monopolistów na rynku , a w konsekwencji klientów sklepów
0 0
ŚWARNO- dobrze powiedziałaś w tej chwili w Białce już będą zaczynać budowe 2 ultranowoczesnych kolejek , czyli ciąg dalszy łączenia góry z dołem ,więc jednak można się dogadać , a dlaczego w Zakopcu nie można ?
0 0
Problem jest taki,
że z właścicielami na Gubałówce - nie chce się rozmawiać i poprowadzić konsultacji .
Ja wielokrotnie już wzywałem UM , radnych , PKL do rozpoczęcia JAWNYCH negocjacji .
Mieszkańcy nie mają nic do ukrycia .
0 0
Do: jagoDZIANA
Wieki szacunek dla Twojej wiedzy ale przede wszystkim do twych wspaniałych poglądów.
Ludziska uczcie się .
0 0
ale starszą babkę to umią karać za oscypka którego sprzedaje za1zł banda złodziei i tyle !!!!
0 0
akm990
Właśnie czekałem na twój komentarz.
Otórz pierwotne zdjęcie na tym portalu było to które jest w Tygodniku Podhalańskim z samochodem Cisowianki i za nim samochody polskich firm, bo jest to protest przedsiębiorców Podhalańskich. Ale dołaczali się do protestu też inni przdsiębiorcy i osoby popierające protest to chyba normalne.
Nie wiem dlaczego ktoś TP sprytnie wyszukał samochód z warszawskąr rejestracją
i w ciągu 4 minut od ujawienia się artykułu 24tp podmienił zdjęcie.
Panowie z TP bardzo nieładni próbować zmanipulować i zminimalizować falę protestu.
Skoro protest przedsiębiorców jest sprawą bardzo ważną.
Nie wiem czy długo czekałeś akm990 z tym komentarzem ????
Czy może ty jesteś osobą która prowadzi ten blog i pierwotne zdjęcie ty zamieniłeś???
Przypadkiem nie jeteś pracownikiem TP lub na uslugach UM???
0 0
górfanka
polemika z nimi ma sens jak, jak nalewanie wody wiadrem bez dna, tępaki i buraki!!!!dla łora zawsze będzie źle - kupuje w cynamonie, źle bo tam drogo a ona kupuje w biedronie obok, nie kupuje tam-źle bo nie daje zarobić lokalnemu przedsiębiorcy, słowem jak nie urok to .......ona ma albo jedno albo drugie.........
0 0
W interesie nas obywateli , miasta oraz naszego Państwa jest, by tego typu supermarkety jak Biedronka nie powstawały, a jeżeli już , to na pewno nie w centrum miasta jak jest obecnie w Zakopanem . Spójrzcie sobie na zachodnie miasta, tam takie sklepy powstają co najwyżej na przedmieściach miast, a gdy już powstają ich budowa jest konsultowana przede wszystkim z mieszkańcami !!!! architektem miejskim!!! konserwatorem zabytków!!!! ,itp.!!!!.. - Ciekawi mnie kto PERSONALNIE odpowiedzialny za budowę poprzednich BIEDRONEK w ŚCISŁYM CENTRUM ZAKOPANEGO . Czy ktoś z URZĘDNIKÓW konsultował budowę którejś BIEDRONKI z obywatelami naszego miasta ??? lub z architektem miejskim ??? konserwatorem zabytków...??? itp ??? Przynajmniej ja do tej pory o niczym takim nie słyszałem ...-:))) Debata powinna być publiczna .....:))) -----__Wydaje mi się że Polscy kupcy w zupełności zaspokajają potrzeby nas mieszkańców. Prawda jest taka, że właściciel małego sklepiku, który szanuje swoją pracę i klientów, nie będzie musiał nic zamykać. Jedynie mogą się bać Ci, którzy dobijają klientów wygórowanymi cenami i niewłaściwą obsługą ??? Popierajmy Polskich kupców , dający rodakom tak potrzebne w tych czasach miejsca pracy i wpływy z podatków do kasy miejskiej -))) . Poza tym co będzie z ludźmi, którzy stracą pracę, jeszcze teraz , kiedy mamy kryzys . ????Prawdopodobnie zasilą szeregi naszych bezrobotnych,czego im nie życzę !!!! Zaś szybkie przekwalifikowanie się i znalezienie obecnie odpowiedniej pracy to bardzo trudna rzecz ....:):):)
0 0
@adamrr to ciekawe , że czekałeś , bo w chaosie jaki panuje w komentarzach nie zauważyłeś , że to drugi mój wpis w temacie
a co do bloga to jakoś nie mam zamiaru tu prowadzić choćby mi nawet do tego dopłacali
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz