W środę o godz. 20.54 burmistrz Zakopanego Janusz Majcher podpisał umowę kupna Polskich Kolei Linowych. TP podał tę informację jako pierwszy. Dziś na sesji zakopiańskiej Rady Miasta wiceburmistrz Mariusz Koperski stwierdził, że to bardzo ważny moment w historii Zakopanego.
::attachment{"type":"gallery", "template":"thumb3", "item_id":"19019"}
Powołana przez Zakopane oraz Poronin, Bukowinę i Kościelisko spółka Polskie Koleje Górskie wygrała proces prywatyzacyjny PKL.
Jerzy Zacharko, przewodniczący zakopiańskiej Rady Miasta zapowiedział, że radni spotkają się w poniedziałek z burmistrzem Majchrem , aby ten złożył sprawozdanie z okoliczności przeprowadzenia transakcji zakupu PKL.
Oto oficjalny komunikat w sprawie zakupu PKL:
"Polskie Koleje Górskie, spółka akcyjna powołana przez cztery podhalańskie samorządy, zostaje nowym właścicielem Polskich Kolei Linowych. To kluczowa decyzja dla przyszłości polskich Tatr i zrównoważonego rozwoju oferty turystycznej regionu. Oferta złożona przez PKG została oceniona jako najlepsza w kilkuetapowym procesie sprzedaży przeprowadzonym przez PKP. Umowa została podpisana 22 maja 2013 r. Wartość transakcji to 215 mln złotych.
Polskie Koleje Państwowe, będące dotychczas właścicielem Polskich Kolei Linowych, zakończyły proces ich sprzedaży. PKP uznało za najlepszą ofertę złożoną przez spółkę Polskie Koleje Górskie, której założycielami są Miasto Zakopane, Gminy Bukowina Tatrzańska, Kościelisko i Poronin. Środki finansowe, pozwalające na zakup i rozwój kolei górskich, pochodzą z obecnej od wielu lat na polskim rynku renomowanej instytucji finansowej – funduszu inwestycyjnego Mid Europa Partners.
Kapitały, którymi dysponuje fundusz, zostały mu powierzone między innymi przez Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOR), finansowany przez kraje członkowskie Unii Europejskiej, Europejski Bank Inwestycyjny czy międzynarodowe firmy ubezpieczeniowe i fundusze emerytalne. Wśród wcześniejszych inwestycji Mid Europa Partners znajdują się m.in. sieć przychodni Lux Med, sieci sklepów detalicznych Żabka i Freshmarket czy telewizja kablowa Aster.
– To wielki sukces mieszkańców Podhala. Nasza spółka kupuje Polskie Koleje Linowe. Po raz pierwszy samorząd ma tak silny wpływ na kształt, rodzaj i jakość oferty turystycznej. Koleje górskie będą integrującym centrum nowoczesnej oferty, oczekiwanej przez turystów – powiedział Janusz Majcher, Burmistrz Zakopanego. – Pozyskaliśmy optymalnego partnera finansowego, który dobrze rozumie oczekiwania gmin. Koleje górskie zyskują szansę na zrównoważony rozwój, uwzględniający oczekiwania mieszkańców, lokalnych przedsiębiorców i turystów. Gwarantujemy też mieszkańcom możliwość udziału we własności spółki w ramach Akcjonariatu Obywatelskiego. Podtrzymujemy również zaproszenie dla samorządu Województwa Małopolskiego, aby dołączył on do grona akcjonariuszy PKG.
Zarówno władze samorządowe, jak i kierownictwo PKG podkreślają, że zakup PKL to dopiero początek drogi. Ich strategia to nie tylko przejęcie kolei linowych, ale również doskonale przygotowany projekt wykreowania oferty turystycznej konkurencyjnej wobec zagranicznych ośrodków. To do nich z każdym rokiem wybiera się coraz większa grupa Polaków.
– PKL mają wielki potencjał, który zamierzamy właściwe rozwijać z korzyścią dla całego regionu. Chcemy by koleje górskie stanowiły bazę do integracji branży turystycznej, umożliwiając zbudowanie nowoczesnej i profesjonalnej oferty. Zakup PKL oraz połączenie sił samorządów i funduszu jest gwarancją podjęcia koniecznych inwestycji z jednoczesnym poszanowaniem górskiej przyrody – zapewnił Łukasz Chmielowski, prezes zarządu PKG.
Przyszłe korzyści dla lokalnej społeczności w związku ze sprzedażą PKL Polskim Kolejom Górskim podkreślił także prezes PKP S.A. :
- Nabycie PKL przez PKG to rzadki przykład sytuacji, w której zyskują nie tylko bezpośrednie strony transakcji. Spółka regionalna o profilu turystycznym znajdzie się w rękach tych, którzy najlepiej pokierują jej przyszłością, czyli społeczności lokalnych. Wiarygodny partner finansowy zapewnia sprawne przeprowadzenie transakcji i gwarantuje rozwój spółki. Profesjonalnie przeprowadzona transakcja pozwala PKP SA na pozyskanie środków na spłatę zadłużenia oraz jest dobrą prognozą dla pozostałych projektów prywatyzacyjnych - mówi Jakub Karnowski, prezes PKP SA.
Potrzebę długoterminowego współdziałania dostrzega także fundusz Mid Europa Partners, traktując inwestycję w koleje górskie jako perspektywiczną i prestiżową.
– Chcemy wnieść do tego przedsięwzięcia nasze doświadczenie na rynku usług. Zdajemy sobie przy tym sprawę, że przed samorządami i PKG jeszcze wiele pracy. Mid Europa będzie aktywnym inwestorem, co oznacza, że jesteśmy gotowi do uczestniczenia w budowie i realizacji strategii turystycznego rozwoju Podhala – podkreślił Tomasz Blicharski, Dyrektor w Mid Europa Partners.
Po podpisaniu umowy rozpoczął się proces, w rezultacie którego PKG przejmie majątek PKL. Wszystkie kolejki będą działać pod marką Polskie Koleje Górskie".

22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
Ale jaja !
0 0
no to cienko widze przyszlosc PKL w rekach urzednikow gminnych. Nadal nie wiadomo SKAD kasa na zakup PKL?
0 0
Brawo ! Brawo ! Brawo !
0 0
Kiedyś pod jednym z artykułów właśnie na temat prywatyzacji PKL,zwracałem się bodaj do @uorcyka, że jeśli mówi się o rozwoju narciarstwa to dobrze by właśnie samorządy mogły mieć wpływ na bazę po PKL,a mieszkańcy szansę na to by patrzeć jak samorządy wywiązują się z tego zadania no i właśnie taka szansa przed nimi...
P.S.Cytat z artykułu :
"...Pozycję faworyta zachwiała jednak ostra wypowiedź prezydenta Bronisława Komorowskiego, który stwierdził, że Lasy Państwowe nie powinny kupować wyciągów i kolejek narciarskich..."
To jakiś niesmaczny żart dziennikarski?Takie sformułowanie mogłoby być przez kogoś odebrane jako być może jakieś naciski?Państwo dziennikarze zastanówcie się czasem co piszecie.Czyżby nieudolny PR?
0 0
Popieram!!!!!Największym problemem w tym wszystkim jest likwidacja polskich Fabryk i zakładów pracy a cały towar jest sprowadzany z zagranicy . W ten sposób niema gdzie zarobić pieniędzy ale za to jest gdzie wydać pieniądze . i w ten sposób zagranica zarabia dwa razy na Polsce, 1)pracujemy dla zagranicznych przedsiębiorstw a nie dla swoich i oni się bogacą , 2) wydajemy pieniądze też do zagranicznych sklepów i też oni się bogacą ... A Polska ma tylko ochłapy ...
0 0
Ciekawe z kąd mieli taką kasiore ? Ponoc bieda była i nie mieli az tyle
0 0
Ja obstawiam, ze za PKG stoją "Nasi ":
Król A.S. +koza nostra [ Gubałówka, już dawno próbował ją kupić]. 99%
ABC- Kasprowy i może Niem cycki
G.M, póżniej dołączy Szanowny Tatuś,działke na Gubałowce podobno już mają, bedzie hotel.na szczycie.
Szszawnica tamtejszy Hrabia i inni ?
W tym Totku, może chociaż "trójke" trafię :):):)
PS
Kto ? obali B.Beton ;):):)
0 0
Co sie ciesycie cymbały, platformery to ukradly.
0 0
Nazywanie tego co sie stało w stosunku do samorzadu PKG prywatyzacja jest smieszne.Jest to uwłaszczenie a nie przetarg.Takie Centrum Handlowe Ptak posiadające własny kapitał ok.1 mld zł w normalnym przetargu mogło kupić całe PKL jak 5 worków kartrofli ........... a ''kupili' gołodupcy .....Teraz tylko czekać jak młody Majcher zostanie prezesem tej prywatnej samorzadowej spólki
0 0
cobra pisze-A Polska ma tylko ochłapy ...no i DŁUG!!! (zegar Balcerowicza)
Do makówki przeciętnego Polaka nie dochodzi,że to on i jego pokolenia ten DŁUG będą spłacać.
0 0
To dla nas dzień żałoby..czarno widzę prowadzenie PKL przez kolejną świtę państwową.. nic kreatywnego z tego nie wyniknie tylko dalsze rozkradanie...
0 0
To wszystko to jeden wielki wałek, nie wiadomo kto stoi za pieniedzmi tej spółki.
Pomimo wszystko życzmy Kasprowemu powodzenia :)
0 0
Ale że się M z ABC dogadał? Szok! Skąd ABC wziął tyle kasy?
0 0
no i się stało Kasprowy podzieli los Gubałówki !
0 0
niebawem się wyjaśni jaki kapitał wspomógł Spółkę PKG powołaną przez cztery dość ubogie samorządy i wtedy się okaże Kto faktycznie "kupił" PKL? ...
0 0
zośka żal ci du...ę ściska nie twój zasr...ny interes skąd gość ma kasę ! rooty się nikomu nie zazdrości , każdy może pracować ! ale niektórzy są nauczeni ,że czy się robi czy się leży to każdemu się należy ! te czasy już minęły bezpowrotnie . jak kasę da ABC to super przynajmniej kupił swój nie warszawiok , albo jakiś inni ceper !
0 0
Banda , złodziji i ciekawe co zwykły mieszkaniec tych miernych gmin ma z tego , no co ma z tego .W dooopie mam cały ten starodawny relikt , który i tak bedzie bankrutem , zamiast zadbać o wsie i miasta , to woli ta banda wkładać pieniądze do takiego gó.......na .Skandal juz lepiej było Slowakom sporzedać
0 0
przewał, przewał, przewał
było cicho a tu nagle taka bomba? kto to podpisał, gdzie i co panowie potem pili? tak wyglada polska sprawiedliwa - polska knajpiana
0 0
No to po ptokach... I tak oto polski majątek narodowy w Krynicy-Zdroju (Góra Parkowa) został sprzedany obcym. Żeby to jeszcze jakiś Polak kupił (nawet z Warszawy, albo Gdańska), a tak poszło w góralskie łapska. Polakom pozostały ulice. Szefie, jaka piękna katastrofa!
0 0
"Pseudonim: wiater 2013-05-22 23:54:01
Banda , złodziji i ciekawe co zwykły mieszkaniec tych miernych gmin ma z tego , no co ma z tego .W dooopie mam cały ten starodawny relikt , który i tak bedzie bankrutem , zamiast zadbać o wsie i miasta , to woli ta banda wkładać pieniądze do takiego gó.......na"
Ciekawe, czemu MATOLE nie agitujesz za sprzedaża innego starodawnego reliktu PRL, PKP, który i tak jest, i BĘDZIE bankrutem.
Za niego palancie nikt nie da ci łapówy???????
0 0
Lach masz świadomośc że jestes nazistowsko bolszewickim bękartem ?
0 0
Dlaczego nazistowsko bolszewickim bękartem? Chyba Ci się pojęcia poplątały. Piszę tylko o odmiennościach narodowych i chyba mam prawo do tego, aby ubolewać, że kolejka w Krynicy przeszła w ręce góralskie, a nie polskie? A może chcesz mi zabronić wyrażania myśli? Facet pode mną ucieszył się, że PKL kupili Górale, a nie Polacy ("warszawioki lub inne cepry"), on też jest nazistą, czy tylko ja? A może jemu wolno bo to Góral, a mnie nie wolno, bo jestem Polakiem? O to Ci chodzi?
0 0
cyt: Pseudonim: yogi 2013-05-22 23:33:22
niebawem się wyjaśni jaki kapitał wspomógł Spółkę PKG powołaną przez cztery dość ubogie samorządy i wtedy się okaże Kto faktycznie "kupił" PKL? ...
rzeczywiscie, to kupił fundusz inwestycyjny a teraz cichaczem zacznie sie wykup PKL przez rodzimych biznesmenow poprzez nabywanie akcji ... Finalnie, obstawiam ze ktos z rodzimych rekinow to wykupi i bedzie eksploatował . Na rozwoj infrastruktury narciarskiej w Zakopanem nie ma specjalnie co liczyc
0 0
żabką to sie nie ma co chwalic...Luxmed sprzedany firmie Bupa ( news z kwietnia 2013 :Bupa, międzynarodowa grupa działająca na rynku opieki zdrowotnej, przejmie grupę LUX MED, największą polską prywatną firmę świadczącą usługi zdrowotne, za 1,625 mld zł (400 mln euro). LUX MED jest teraz własnością funduszu typu private equity Mid Europa Partners.) zatem istotne bedzie komu potem odsprzeda sie PKL. Mysle, ze w jakiejs mierze to KTO PRZEJMIE W PRZYSZLOSCI PKL zostało juz zdeterminowane , ale nie beda to podhalanskie gminy ani samorzady , bo te kaski nie maja i miec nie beda ...
0 0
@uorcyk - jakby to ABC przejął nie byłoby żle. Zauważ, że na terenie hotelu Wersal możnaby postawić 3 takie hotele albo ze 300 apartamentów (w formie Starej Polany). A stoi jeden i kupa miejsca naokoło. Przynajmniej on robi ze smakiem. Na PKL, liczę, że jakby co będzie miał też dobry pomysł.
0 0
Lachy to to chodoki więc po co sie wypowiadasz...
0 0
Uorcyk
Masz rację że zacznie się" przepychanka" ,bo ten MEP to na pewno figurant,
Obstawiam że, Gubałówke to na 100% bedzie miał Stoch z Majchrem i może ktos tam jeszcze. z kolesiów . BBeton ustąpi pod warunkiem zezwolenia deweloperki na stoku Kotelnicy
ABC - Kasprowy albo Szczawnica
Białcany też dołączą,pokażą jak się buduje wyciągi !!!
P.S
Już tak zasług Prezydentowi nie przypisujcie .Zimą już Warszawiacy mówili. że jest bardzo silny lobbing na rzecz PKG On to Tylko głośno POwiedział .
Mimo tej "Euforii', to czuję sie " SPRZEDANA" ;(:( smutne
0 0
tak, tylko teraz pytanie do Redakcji za 100 złotych: ILE UDZIALOW MA SAMORZAD/Y w tak zakupionym PKL??? a co do pracownikow: szykujcie sie na zwolnienia , ten fundusz sie z wami cackał nie bedzie !
0 0
@ qaz: a czy z rownym smakiem obudowuje dawny dworzec PKS pod Granitem??
0 0
Skoro pan Majcher lekka rączka zadeklarował zapłate za PKL 229 mln zł to przy zysku jakie PKL miały zz zeszły rok ok. 9 mln to 229 mln zł : 9 mln=25 lat będzie trwała spłata wczorajszego zakupu.Ponieważ te 229 mln zł to będzie prawdopodobnie kredyt bankowy to dojdą bajońskie odsetki w ciągu 25 lat zmiejszające się co roku.Nie jestem ekonomistą ale po kilku latach jak przyjdzie otrzeżwienie euforią zakupu PKL to moze się okazać ,że PKG będzie bankrutem
0 0
uorcykula , cackać się nie będą z pracownikami bo napewno będą mieć do spłacenia kredyty :)
0 0
Co do pracowników to nie ma strachu, bo zarobią na siebie.poza tym nie przyjdzie jakis tam ? z ulicy. Kadra musi przejsc szkolenia i egzaminy [państwowe tak bylo] Ktossi TO musi obsługiwać a Prezes Laszczyk ograniczył do minimum zatrudnienie .
W najgorszym wypadku polecą po kasie
0 0
Nie dobrze, nie będzie darmowych przejazdów dla gajowych. Mimo to uważam, że i tak jest nie dobrze. Z dwóch powodów: po pierwsze to nie gminy wyłożyły kasę i kluczowa jest tutaj umowa z Mid Europa Partners, która zapewne jest tajna. Po drugie samorządy nie są w stanie zapewnić stabilnego rozwoju czegokolwiek z racji swojego upolitycznienia. Proszę zauważyć, że co 4 lata może samorząd się zmieniać, a razem z nim koncepcja rozwoju. Dodatkowo tych samorządów jest kilka. Teraz może jest zgoda, jutro może jej nie być. Zaraz zaczną się przepychanki, która gmina korzysta bardziej, która mniej, gdzie są robione większe inwestycje, gdzie mniejsze, itp., itd. Czyli taki polski standard.
0 0
Nastał ciekawy czas. Warto obserwować, kto zasiądzie we władzach spółki, bo dotychczasowe pewnie się zmienią. Dokładnie pamiętać, co kto z zaangażowanych w ten biznes o zawartej umowie będzie mówił, bo mądrej głowie dość dwie słowie. Zapewne zasłona "tajemnicy handlowej" spowoduje, że prawie nic się nie dowiemy, a przecież już wszystko wiadomo.
Gdybym był mieszkańcem gmin wchodzących w konsorcjum nie krzyczałbym Victoria, bo tylko niektóre fortuny osiągną szczyty. Większość może już po kilku latach będzie płakać i płacić.
0 0
hehe nowe stołecki dla lokalnych kacyków albo ich pomiotów
0 0
Przestańcie pisać,że Gminy kupiły Kasprowy,bo to kłamstwo i oszukiwanie ludzi! PKL kupił obcy kapitał,jakim jest fundusz MiD Europa,który na swojej stronie ma żelazną maksymę private eqiuty, a więc kupić a chwilę potem sprzedać z maksymalnym zyskiem! A 4 gminy muszą spłacić te 215 mln zł,życzę powodzenia.Wcześniej niż później Kasprowy pójdzie w inne ręce. Pytanie do Burmistrza Zakopanego,który niedawno mówił,że Honor Polaka nie pozwala na zakup PKL przez Słowaka.Co się zmieniło przez 3 m-ce,że Honor Górala pozwala na zakup PKL przez kapitał,jak widać ze strony funduszu mocno żąrłoczny turecki,austriacki itp.??? Czarne czasy dla PKL,bo nie będzie żadnych inwestycji tylko maksymalny zysk przy minimalnym zatrudnieniu i zamykanie ośrodków Góra Żar,Mosorny,Parkowa i Palenica,aby się pozbyć konkurencji. Ludzie myślą że coś z tego będą mieć,figę z makiem i spłatę zobowiązań przez te gminy!!!
0 0
no ogólnie to nie spodziewałem się , że PKG uda się kupić PKL , pewnie jakich wpływowych lobbystów znaleźli
0 0
To jest porażka dla rozwoju narciarstwa. Zniweczą wszystko. Są jak kornik co drąży zdrowe drzewo.
Rozklonują się po posadach.
No własnie "Kupiliśmy kasprowy" - widać schody na krupówkach mu mało.
Oj będzie teraz wesoło!
0 0
ja tam z racji , że koszula bliża ciału dodam , że im bliżej centrum zarządzania tym lepiej dla każdej firmy i bez względu ma to jaki zarząd teraz będzie to powinien być bardziej zaangażowawszy w jej los niż pod zarządem PKP , szczególnie ,że to tak dochodowa inwestycja
0 0
Ludzie SAMORZADY GMINNE z PKG to tylko tzw ''słup'' w tej transakcji .Cwaniaki z MD EUROPA PARTNERS to najmnicy z najwyższej półki finansowej ,których podstawowym celem jest wyciśniecie jak najwyższej stopy zwrotu zainwestowanych pieniedzy.Dyrdymały o rozwoju regionu Podhala to taka podpucha......teraz poczujecie na włąsnych plecach oddech prawdziwego krwiożerczego kapitalizmu.....i obym sie mylił
0 0
cyt: .Co się zmieniło przez 3 m-ce,że Honor Górala pozwala na zakup PKL przez kapitał,jak widać ze strony funduszu mocno żąrłoczny turecki,austriacki itp.???
Wiesz, pewnie sie zmieniły okolicznosci: Słowak by nie pozowlił zarobic znajomym królika, bo mial swoja wizje i ludzi. Funduszowi wszystko jedno kto, byle do przodu (tzn. nie przywiazuje sie do swoich inwestycji a jedynie ZARABIA na tym) wiec "gminy" beda miec stołki dla swoich w bliskiej perspektywie czyli do czasu, jak w koncu ktos to kupi/odkupi czy skupi ( nawet w akcjach ew)
0 0
nie wiem, skad ta euforia u JJ?? po głebszych przemysleniach widac, ze przyszlosciowo to dopiero moze byc "przewał" z Kasprowym. Za jakis czas kupi go ktos, kto nie był jawnym graczem a chcial zarobic swoje. Gminy w tym Majcher to tylko cover do tego interesu ...Zatem poczekajmy a bedzie tak jak z zakopianskim PKS. Był ale juz go nima, za to jest ktos kto na tym zarobil, prawda?
PS. teraz pewnie pozbeda sie inwestycji w terenach spoza gmin- "wlascicieli": Zawoja, Krynica i pewnei te odciete kawałki tortu pozyja wlasnym zyciem na rzecz swoich lokalnych spoleczenstw. U nas dalej bedzie rzadzic 'gmina" czyli .(..) wie kto :(
0 0
tytuł powinien brzmiec: Gminy za 215 mln Funduszu Mid Europa kupiły Kasprowy
0 0
MID Europa przejął żabke w 2011 roku : oto cytat z Forbesa: Carrefour, Tesco, Metro – to między nimi miała się rozstrzygnąć walka o przejęcie sklepów Żabka. Ale wielkie sieci handlowe znowu nie dały rady inwestorom finansowym. Walka o Żabkę była tak zażarta, że nie udało się jej rozstrzygnąć w 2010 roku
0 0
Private equity - termin oznaczający inwestycje na niepublicznym rynku kapitałowym, w celu osiągnięcia średnio- i długoterminowych zysków z przyrostu wartości kapitału. Private equity może być wykorzystane na rozwój nowych produktów i technologii, zwiększenie kapitału obrotowego, PRZEJMOWANIIE SPÓLEK lub też na poprawę i wzmocnienie bilansu spółki. .
0 0
telewizja Aster tez została sprzedana , w 2011 roku przez MID Europa
0 0
"Jak twierdzi burmistrz, swoją rolę Chmielowski będzie pełnił społecznie (będzie dalej pobierał pensję doradcy burmistrza) i jedynie tymczasowo.
Wybór Chmielowskiego na prezesa wywołał jednak burzę. Były zakopiański radny (w 2011 roku złożył mandat i objął stanowisko doradcy Majchra) nie ma bowiem pod Giewontem najlepszej biznesowej opinii." GK 18.07.2012
0 0
Ten wielki fundusz inwestycyjny MiD EUROPA PARTNERS to spóleczka z o.o z siedzibą w W-wie z dwoma członkami zarzadu i brakiem sprawozdania finasowego za zeszły rok......Te ich pieniądze mogą byc bardzo szemrane.....
0 0
Oj Panowie ,
aby nie wyszło jak zawsze .
Ale z doświadczeń wiemy że Wy nie macie NIGDY KACA MORALNEGO .
I tak obudzicie się z letargu -wcześniej czy później z ręką w nocniku .
Pozdrawiam
0 0
Z przyszłością PKL-u , a teraz PKG , będzie tak samo jak z Podhalańską Spółdzielnią Mleczarską !!! Kto pamięta koktajlbar na Krupówkach i kto pamięta proces "uzdrawiania" tej spółdzielni- to wie o czym piszę......Miał być nowoczesny , nowy mający długą tradycję koktajlbar po 7 latach...minęło 20 i jest ...prywatna dziura. A co się ostało z Mleczarni Podhalańskiej ??? W przypadku PKL , rozgrabią co się da. PKG nie przetrwają długo.Po części wykupią zainteresowani. Karty już rozdane. Może dociekliwy dziennikarz coś napisze.
0 0
z punkty widzenia PKP i rzadu to jest OK. Cel sprzedazy osiagniety, MID Europa zaplaciła konkretne pieniadze.
Z punktu widzenia dalszego rozwoju PKL/PKG to juz nie jest takie oczywiste.
0 0
Niby fajnie dla nas, że to PKG kupiło PKL ale jakoś nie mogę się oprzeć wrażeniu, że część stanowisk czy to w PKG czy PKL to będą teraz synekury dla rodzin osób reprezentujących uczestniczące w PKG gminy...
0 0
betka cy lorcyk niech ci babo bedzie jak chces i inni krytcy.Czy do was dalej nie diociera ze kypily to gminy?? a nie Majcher czy ktos inny?? Zawsze sie znajdzie ewentualnie ktos kto walnie reka w stol i powie ze nie tedy droga.Ale wam jak by nie bylo wszystko jest zle.Jak by czesi kupili to bylby wrzask dlaczego nie polacy kupily gminy to dlaczego nie czesi.Kapitalizm polega na tym zeby tak kierowac spolka zeby do kieszeni wpadalo najwiecej pieniedzy a jezeli kupily gminy a nie jakis prywatny inwestor to przez swoich radnych mozna miec wplyw na podejmowanie decyzji.Zaraz ktos powie ze na to wplywu niema bo radni sie z wasza opuinia nie licza.Ale..............ktos tych radnych wybrak ktos na nich glosowal a jak decyduja inaczej tzn ze decyduja tak jak chca tego ci co ich wybrali a ze wybrala ich wiekszosc to niestety takie sa prawa demokracji ze nie mniejszosc ale wiekszosc decyduje.Zostaly koleje w swoich rekach i nie zastanawiajcie sie jak komu dokopac tylko ci co maja sie pasmi opiekowac nie ch to robia fachowo a wyborcy szturm na urzedy radnych ze krawat zlapac i powiedziec czego oczekujecie.(przenosnia).Trzeba byc debilem zeby psioczyc ze to co goralskie nie poszlo w obce rece.Zal mki was naprawde
0 0
To chyba nie jest dobra wiadomość. Często jeżdżę na narty na Kasprowy i uważam, że koleje powinny trafić w prywatne ręce, tak aby ktoś naprawę zadbał o dobro klienta. Narciarze parkują przy rondzie. Parking od chodnika oddzielony jest wysokim tunelem śniegu, większość narciarzy idzie więc drogą. Najgorzej jest, gdy parking jest już pełny i trzeba maszerować w butach narciarskich z samego końca aż do ronda, bo busy tylko stąd odjeżdżają. Dlaczego PKL nie uruchomi swojego busa, który dowoziłby turystów do kolejki? W którym wygodnie można by stać ze sprzętem narciarskim. A tak to tylko ścisk i zdenerwowani busiarze. Kolej na Goryczkowej pamięta lata PRL-u. Jakoś nie wierzę w to, że teraz sytuacja się zmieni. Wielu narciarzy ucieka na Słowację na Łomnicę, gdzie standard jest nieporównywalnie wyższy.
0 0
harnas, to ty nie rozumiesz: gminy kupiły tylko ze za cudza kasę. I ja trzeba oddac bedzie albo fundusz sprzeda swoje udzialy komus innemu. Niech oglosza jak wyglada umowa z funduszem to ci wiele wyjasni...
0 0
@uorcyk - to co pod Granitem staje to jego ? Bo ponoć kogo innego. A jak będzie wyglądało zobaczymy jak skończą ;)
0 0
harnaś , litości !!! Ty mylisz Czechów ze Słowakami !!! Ogarnij się chłopie!
0 0
" Wiarygodny partner finansowy zapewnia sprawne przeprowadzenie transakcji i gwarantuje rozwój spółki. Profesjonalnie przeprowadzona transakcja pozwala PKP SA na pozyskanie środków na spłatę zadłużenia oraz jest dobrą prognozą dla pozostałych projektów prywatyzacyjnych - mówi Jakub Karnowski, prezes PKP SA."
Piękne zdjęcia!
Ta pani z tymi panami zrobili dobrą robotę!
Czyż nie zasłużyli na premię?
0 0
Moi Mili jak widać z komórki Burmistrza,o godz. 20.42 dobiegł żywot ponad 75-letniego PKLu.Cześć jego Pamięci!
0 0
Podziękować prezydentowi
0 0
Ja to widzę tak.Kolejka na Kasprowy-to łakomy kąsek.Najbardziej i najgłośniej kręcili się koło niej Słowacy.Ponieważ opinia publiczna niezbyt sprzyjała temu żeby Tatry Mountain Resorts to sfinalizował,trzeba było coś wymyślić.(w demokracji z opinią publiczną trzeba się albo liczyć albo ją oszukać) No więc stworzono Polskie Koleje Górskie.Pamiętacie kiedy,w jakich bólach i niejasnościach się to rodziło?PKG posłużyło za słupa.
Kto kupił to jest mało ważne.Ważne jest co dalej.Kupioną krowę można wydoić na śmierć,można o nią zadbać,a i można ją dać komuś.Wcale bum się nie zdziwił jak by za jakiś czas na Kasprowym gazdowali Słowacy
0 0
KSW górą brawo absolwenci odnoszą międzynarodowe sukcesy co na to absolwenci PPWSZ.
0 0
dziadek
A co , chcesz im wypłacić 3% z tych 215 mln??
Nie musisz , oni się NA PEWNO już nagrodzili .
Pozdrawiam
0 0
obserwatore zakopano
No to trzeba rozwieść KLEPSYDRY po mieście .
Z żalem informujemy iż w dniu 22/05/2013 r wraz z przejęciem infrastruktury przez PKG odszedł PKL ze swoją 75 letnią historią
Uroczystości żałobne DEKRETEM wielmożnych decydentów zostały odwołane ,
O czym pogrążeni w smutku i żalu
informują przyjaciele .
0 0
troche to takie kupowanie kota w worku, bo nadal przyszlosc PKL/PKG jest duza niewiadoma. Jedno jest pewne, ten fundusz za cztery lata zakonczy dzialanosc wiec nie bedzie inwestowal w rozoj PKL a jedynie go odsprzeda kazdemu, kto da zarobek. Czas pokaze, jak wyjdziemy na tej transakcji "gmin"
0 0
Wystarczy przeczytac poprzedni artykul gdzie wypowiada sie pan Dorula i bedzie wiadome kto to kupil . Sa podani inwestorzy ktorzy wylozyli kase na zakup i oni beda czerpac z tego procederu dywidendy . Wyglada na to ze gminy wystapily w roli slupow , podobnie jak przy wykupach ziemi w zachodniopomorskim .Chcialabym sie mylic .Cos jest na rzeczy bo wycofala sie PO.
0 0
Gminy kupiły, za co ??? _PROPAGANDA_ taka jak Unia daje..... Unia daje na wszystko i bez Łunii zyć sie nie da - INO skąd Łunia mo ????
A skond samorządy piniądze wytrzasnęły....
Propaganda kwitnie i interes też, ale nadal nie nasz...
Jeszcze POprzewracają transakcje tak, że głowa boli i ocy niejedenemu wypucy
O hej!
0 0
Scenariusz jest prosty; - wpierw powstaną spółki "córki", żeby "słupy" coś oblizały i załoga nie "fikała". Następnie firmy zewnętrzne przejmą część najemników na umowy śmieciowe do pracy sezonowej.
0 0
Mniejszy ruch turystyczny powoduje, że coraz więcej Podhalan ma kłopoty z regulowaniem swoich zobowiązań. Uciekając przed widmem bankructwa coraz więcej górali sprzedaje swoje domy, pensjonaty i często niedokończone hotele – czytamy w „Rzeczpospolitej”.
0 0
Żarnecki ???? On niech lepiej się zastanowi jak tłumaczyć dzieciom fakt że Pani nakłada loda potem cztery razy zdejmuje i nakłada a w między czasie sześć razy waży .....!!! wg mnie i najbliższych beznadziejne lody tak nawiasem mówiąc.
0 0
czyli co? ja - podatnik, właściciel skarbu państwa czyli pańswowej kolejki, kupiłem sobie swoją kolejkę jako podatnik utrzymujący samorządy?! super .... utrzymywanie tego państwa coś za dużo mnie ostatnio kosztuje....
0 0
A ja to widzę tak . Kupili to- świetnie .
Fundusz im się nie da wyrąbać i to jest pewne .
Mam nadzieję iż w końcu będzie nacisk z Funduszu na to by jak najszybciej dogadać się z mieszkańcami i to ruszyć .
Ciesz mnie fakt że Fundusz to nie jakiś GOŁODUPIEC - ma kasę na to by zrobić porządek , tak aby to zaczęło funkcjonować .
Doinwestują PKG , rozwiną ustawią relacje z właścicielami gruntów i sprzedadzą z zyskiem nie wiadomo komu - Po to są powołani .
A wtedy PSEUDO PREZESOM I CZŁONKOM RAD - stołki uciekną .
SUPER , i piszę to z pewnością , bo bynajmniej nasi PSEUDO samorządowcy / nie udolni od lat do rozpoczęcia rozmów mimo woli mieszkańców / muszą się tu liczyć z konkretnym inwestorem .
A te inwestycje to korzyści dla całego regionu Zakopanego .- niezależnie od tego kto jest tego właścicielem .
Pozdrawiam
Jacek Kalata
0 0
@cobra - przejrzyj komentarze. Jak nas pięknie opluwają. Ehhh - pokolenie "promocji za 1 zł".
0 0
Naiwnie sadzisz, ze Fundusz obchodzą mieszkancy czy wlasciciele gruntów:) Oni sa od zarabiania czytaj POMNAZANIA zyskow a nie od charytatywnosci :P
0 0
uorcyk
tu nie chodzi o charytatywność , tylko o ustawienie relacji biznesowych .
Nie okłamujmy się , to jest biznes .
Pozdrawiam
0 0
Aborygen 07.17.18 - " Profesjonalnie przeprowadzona transakcja pozwala PKP SA na pozyskanie środków na spłatę zadłużenia oraz jest dobrą prognozą dla pozostałych projektów prywatyzacyjnych - mówi Jakub Karnowski, prezes PKP SA. "
"Jakub Karnowski, prezes PKP S.A. jak sam ujawnił, pobiera 59 tys. zł miesięcznie brutto. Dodatkowo może otrzymać premię roczną w wysokości 6 miesięcznych wynagrodzeń, czyli około 350 tys. zł!"
To tacy bełkocą o zielonej wyspie!
0 0
Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze .Porównajmy siły tych udziałowców :
1.PKG S.A kapitał własny 400 000 zł
2.MiD EUROPA PARTENERS sp.zo.o kapitał wniesiony przy zakupie PKL S.A około 215 000 000 zł -400 000 zł /wniesione przez PKG S.A= 214 600 000 zł.
Stosunek udziałow czyli głosów na WZA wyniesie wtedy
4 głosy PKG S.A do 2146 głosów MiD EUROPA PARTERNS
0 0
Nieświadomi sie ciesza, wtajemniczeni zacieraja ręce i liczą zyski, a rozumny obywatel wie, że jak spólka o niejasnym pochodzeniu (kapitał własny 86.157 zł) będąca w całości własnościa spólki o prawnej formie LTT (nieuznawanej w większości krajów świata odmianą spółki komandytowej) zarejestrowanej jeden Bóg wie gdzie wykłada nie swoje 215.000.000 zł to nie po to żeby cieszyli sie mieszkańcy Podhala. Faktyczny inwestor to klasyczna "hiena biznesowa", która kupuje po to, żeby szybko sprzedać z zyskiem, bądź poćwiartować nabytą firme na kawałki i sprzedać je po kolei. Przykłady z przeszłości tejże firmy to historia Aster i Lux-Medu. Teraz wyjątkowo uważnie musimy patrzeć kto spozywa wysmażone tu konfitury.
0 0
Mid Europa Partners, the leading private equity firm focused on Central Europe and Turkey, announced that, together with four Tatra Mountains communities, it has entered into an agreement to acquire a 100% stake in Polskie Koleje Linowe ("PKL" or "Company") from Polskie Koleje Panstwowe ("PKP") and has committed to support PKL's growth strategy. The transaction will be completed through Polskie Koleje Gorskie ("PKG"), an entity established by the communities, and is subject to customary closing conditions, including competition clearance. Upon completion, expected in Q3 2013, Mid Europa will become PKG's majority shareholder.
0 0
Samorządowa spółka PKG S,A, ""słupem'' dla MiD Europa Partners sp z.o.o
taki powinien być tytuł tego artykułu...........obym się mylił
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz