Miasto Zakopane

Zamknij

Fundacja Viva chce likwidacji konnego transportu na Drodze do Morskiego Oka

Paweł Pełka 17:59, 05.08.2013
Treść artykułu pod wideo ↓

Przedstawiciele fundacji od dłuższego czasu protestują przeciwko konnemu transportowi na Drodze do Morskiego Oka. Teraz akcja przeniosła się na telebimy w Zakopanem.

Od marca przedstawiciele fundacji zbierają podpisy pod petycja w sprawie wprowadzenia zakazu konnego transportu.

 "Wbrew zapewnieniom dyrekcji Tatrzańskiego Parku Narodowego o tym, że „konie w Morskim Oku mają się dobrze” okazało się, że:

- w roku 2012do rzeźni trafiło 36 koni, w tym zwierzęta 4 i 5-letnie, czasami po zaledwie kilku miesiącach pracy na trasie do Morskiego Oka;

- 4 konie padły w okresie od września 2011 roku, w tym dwa w szczycie sezonu (w sierpniu)

- średni wiek konia oddanego do rzeźni wynosił 8,8 lat (rok 2012) – konie dożywają około 30 lat;" - czytamy na stronach fundacji.

Teraz na Krupówkach trwa akcja informacyjna w tej sprawie. Na telebimie wyświetlany jest film namawiający turystów do niekorzystania z konnego transportu.

p
(Paweł Pełka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (59)

IRONDOGIRONDOG

0 0

a co z końmi z doliny kocsieliskiej, chochołowskiej no bo tam też są chyba?? A konie na Krupówkach? Brońmy wszystkich !!

19:03, 05.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

WW

0 0

Chyba jest różnica między bryczką 5-6osobową jadącą po ulicach Zakopanego a wozem jadącym cały czas pod górę z kompletem ceprów.Nie ma co porównywać drogi w Kościeliskiej czy Chochołowskiej,chyba że tam nie byłeś.Powinno się zlikwidować wozy do Morskiego.

19:40, 05.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Koń od wieków służy do pracy !!! teraz jakaś śmieszna fundacja sponsorowana przez jakiegoś burżuja protestuje !!!! a po co protestuje ? po to by później zrobić własny dowóz do morskiego oczka wszystko w temacie.

19:44, 05.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

jożojożo

0 0

ciekaw jestem skąd wzięli te dane....kolejni pseudo-ochroniarze w służbie ciemnych interesów. Ale oczywiście głupie "Polaczki" podpiszą wszystko, jeśli akcja jest dobrze rozreklamowana w mediach... Ehhh i dziwić się potem, że nigdzie nas zagranicą nie lubią, bo jeśli ktoś ma lepiej niż my to od razu trzeba mu doje***.

19:52, 05.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Turysta123Turysta123

0 0

Do THOMASTEW,jeśli jesteś taki kozak to spróbuj wziąć jedną osobę waga średnio 70kg na barana i tak wystarczy żebyś trzy razy doszedł do morskiego oka w taką pogodę jaka jest teraz . Padniesz zanim przejdziesz pierwszy zakręt a potem ktoś powinien przyje... ci batem na pośpieszenie,na końcu drogi miska siana i szklanka wody a potem na dół. Przecież ludzie też są stworzeni do ciężkiej pracy,bo takie pseudo polaczki jak tacy dorobkiewicze jak JOŻO chcą sie na chapać a potem zgrywać biznesmenów ze słomą w butach

20:19, 05.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

gdyby te dane były nieprawdziwe, to by juz dawno poszły na tym pozwy :)

20:23, 05.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

http://www.youtube.com/ watch?v=pqYvBhPv5bg ten spot jest pokazywany na telebimie !

20:28, 05.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

milomilo

0 0

Brawo. Po górach się chodzi a nie jeździ. Grubasy bez kondycji niech najpierw poćwiczą w wielkomiejskich siłowniach. Potem nauczą się podstawowych zasad bezpieczeństwa w górach i szacunku dla przyrody a potem jadą w góry. Widzę co sie tu dzieje, Cepry zaśmiecają i zajeżdżają parki narodowe. Hałasują, śmiecą i dewastują. Chcą być dowiezionym, nakarmionym i obsłużonym.
Na szlakach "japonkowi turyści", damule w sandałkach i modnisie z pieskami. A Góralom dutki w głowach poprzewracały

20:31, 05.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

rychorycho

0 0

Konie na bryczki . Viva do ciągnięcia bryczek. Sprawiedliwośc dziejowa musi być

20:34, 05.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

qazqaz

0 0

Uwierzę w ten ludzki zapał jak zobaczę kolejkę pustych fasiągów i tłumy drałujące na nogach. Doskonale pamiętam jak wygląda "dzień bez samochodu" albo "dzień bez papierosa". Zwłaszcza jak do pozbycia się wozu funduje się darmowe bilety komunikacji miejskiej. Bo tu jest "drobny" problem - trzeba zrezygnować Z WŁASNEJ, A NIE CUDZEJ wygody.

20:41, 05.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

JONJON

0 0

konie zawsze pracowały , tak jak ludzie !A VIVA NIECH SIĘ CZEPIA TRANWAJU !!

20:50, 05.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

chruby gazdachruby gazda

0 0

zarosinki ta fundacyjo wystompi lo zakoz udoju owiecek i krow , bo tyz biydne ciyrpiom bez to pocionganie za wymioncka.

21:16, 05.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

amicusamicus

0 0

Całkowita zgoda z milo i to w całej rozciągłości.
Szacunek do gór i przyrody zdobywa się również wysiłkiem fizycznym.

21:28, 05.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

dobredobre

0 0

a moze pasowalby z viva pogadac jak to Czerska ratuje konie ze zamuast zajac sie konmi obrzydza ludziom ze swoim ekologicznymi przyajciólmi teren ---proste sa tak nie udolni ze zamiast dzialac na korzysc zwierzat to czepiaja sie ludzi całego podhala tworzac coraz nowsze stronki " Nie jeżdżę na Podhale dopóki w Morskim Oku giną konie" druga " Ratujmy konie z Morskiego Oka" trzecia:W obronie zakopiańskich koni".....gdzie bluzga sie po ludziach i po terenie podhala ....zero godnosci w swoim postepowaniu ---byleby osiagnac cel

21:28, 05.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Zgadzam się z milo.
Szacunek do gór i przyrody zdobywa się również poprzez wysiłek fizyczny, a nie wożąc swoją tłustą d...ę w bryczce czy fasiągu.
I bardzo proszę nie wycierajcie mi oczy słowami np. pana Czubernata z TPN, że nie wszyscy są w stanie pokonać tej tasy.
Jak nie są w stanie to niech siedzą w domu.

21:44, 05.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

zlikwidujcie Morskie Oko to nie będą jeździć koniami
Konie zawsze ciągnęły wozy a z morskiego i tak park ciągnie większy haracz
bo cały rok a turysta jest tylko 2 miesiące

21:58, 05.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ekonomistaekonomista

0 0

skoro jest popyt no to jest podaż - proste, gdyby nie było chętnych na wywiezienie swoich tyłków do Morskiego Oka, to bryczki stały by puste i transport konny upadł by sam. A z tego co tam można zobaczyć, to upadek tego biznesu raczej nie wchodzi w grę, wręcz odwrotnie, powinno się zwiększyć ilość wozów, bo chętnych jest pełno....

22:24, 05.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

FibiFibi

0 0

"Fiakrzy z Morskiego Oka: Niszczy nas meleksowe lobby"
"Do obrońców zwierząt walczących o likwidację przewozów konnych w Tatrach zgłosiła się właśnie firma gotowa wyprodukować pojazdy elektryczne, które mogłyby zastąpić konie przy wożeniu turystów na szlaku. Zdaniem wozaków to dowód na to, że ataki na ich środowisko nie mają tak naprawdę nic wspólnego z obroną koni."

http//:www.gazeta krakowska.pl /artykul/927554 ,fiakrzy-z-morskiego -oka-niszczy-nas- meleksowe-lobby,id,t.html
PS
Warto przeczytać. Uorcyk co Ci to da, jak te konie znikną z MOka? Skąd w Tobie tyle nienawiści do Górali.

22:28, 05.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

thomekthomek

0 0

fundacja VIVA z myślą o likwidacji konnego transportu kupiła 20 melexów.. Tylko kasa się liczy.. ktoś zwęszył interes..

22:41, 05.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

jas babkijas babki

0 0

jestem za wrescie

22:48, 05.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

egzoegzo

0 0

Jako że jestem z podhala, byłem i w Tatrach ale i byłem w alpach.. I powiem wam tak: w Bawarii czy w Tyrolu jakoś nie mieli problemu zamienić konie na melexy, bądź po prostu zostawić drogę żeby ludzie mogli dojeżdżać autem pod wskazany parking a potem pokonać 3-4 km na nogach. I Co?????????? Świat jakoś się nie zawalił.

23:17, 05.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

anglikanglik

0 0

I to jest kolejna promocja LIKWIDACJI STOLICY TATR.
KTO JEST ZA idzie na zasiłek
KTO PRZECIW, umiera z braku środków do ŻYCIA

23:53, 05.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

TarnowianinTarnowianin

0 0

Transport musi być, ale dla:
- 70 latków i plus wyżej (można tu też zaliczyć DPSy, Domy Starców),
- kobiet w zaawansowanej ciąży (kurna, to widać, która ma bęben),
- inwalidów z 3 grupą (chyba widać kto nie ma nogi, nóg, ma chorobę Downa, itp. plus opiekun), opiekuna (1 sztuka opiekuna a nie cała rodzina) dziecka lub inwalidy i tegoż dziecka do lat (załóżmy 4),
WSZYSCY, NIE ZALICZAJĄCY SIĘ DO W/W GRUPY, ... NÓŻKI I JAZDA POD GÓRKĘ !!!! (WSZYSCY TZN. POSŁOWIE, ŻOŁNIERZE, OCHRONA BOR, MAFIA, CEPRY Z OTYŁOŚCIĄ, CWANIACZKI, PREZYDENCI I ICH ŚWITA, DZIENNIKARZE, PAPARAZZI, ETC).

00:46, 06.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

harnas63harnas63

0 0

Tu nie chodzi o zadne konie. Normalni ludzie wiedza ze konie sa stworzone do ciezkiej pracy . Czy lorcykowej cwokuli sie to podoba czy nie ale tego nie zmieni.Konie do wozu a ludzie na woz.,mozna odwrotnie?? Jezeli juz tak coniektorzy chca oddac serce zwierzatkom to prosze bardzo zacznijcie od swojego podworka.. Czy psy kiedykolwiek wczesniej byly zamykane w 4-ech scianach na caly dzien?? Nie ! zyly sobie na wolnosci badz na lancuchu ale na swierzym powietrzu. Takie pies na lancuchu mogl sie zerznac I odlac kiedy chcial a teraz co?? rzna wam psy w domu po katach?? NIE ! Mecza sie az ktos laskawie ich wyprowadzi bo wiedza ze jak narzna w koncie to wpi...ol zapewniony. Kto smie powiedziec ze jest inaczej?? Nastepnie wyscigi konne I oczywiscie skoki przez przeszkody -dyscyplina olimpijska. Skoro dawniej konie ciezko pracowaly a teraz juz nie moga bo mamy swiat oswiecony XXI-ym wiekiem to dlaczego ktos ma dupsko wozic na koniu skoro moze sie przesiasc na motocykl SUV lub skuterek.. Nastepnie ZOO jakim prawem tam majabyc wiezione dzikie zwierzeta skoro mamy XXI wiek??.Jakim prawem ktos meczy krowy dojac je skoro juz od 13-tu lat mamy XXI wiek?? itd.. Wlasciwie to dlaczego mamy niszczyc w Tatrach przyrode wydeptujac sciezki I ploszac swistaki I kozice skoro mozna to wszystko ogladac w telewizji?? Przeszkadzaja konie ale za kasiore ktora ktos bedzie trzepal bo juz jest gotowy z meleksami .No co cwokula wiesz cos na ten temat??

04:15, 06.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MonaMona

0 0

Popieram inicjatywę Fundacji Viva i popieram samą fundację , jak tylko mogę pomagam im ratować konie , którym ludzie zgotowali ciężki los . Pamiętajmy , że to jak traktujemy zwierzęta świadczy o nas jako ludziach i jako narodzie . Jeśli chodzi o Morskie Oko jesteśmy " Polaczkami " - i ci co z tego transportu korzystają i ci , którzy na ten proceder pozwalają a przede wszystkim ci , którzy czerpią zyski . Mam nadzieję , że to będzie początek zmiany i sytuacji i naszej mentalności .

07:14, 06.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@milo, @seba. Zgoda, ale to wy z własnej kieszeni zapłacicie za spadek dochodów z turystyki??? Na cłąym świecie jest turysta ambitny i turysta "japonkowy" . Problem w tym, że moko jest od zawsze dla tych i tych. W pięciu stawach raczej nie uświadczysz "grubych dupsk". Ponadto co to za określenie "cepry?? ono zawsze miało głęboko pogardliwy wydźwięk. " Szanujcie ludziska tych, z których żyjecie!!
PS A nie łaska zmniejszyć "pogłowie" na fasiągu?? Problem by sam zniknął.

07:43, 06.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

qazqaz

0 0

Widzę, że zaczyna wychodzić jak mówiłem. Badania koni będą tylko wtedy zadowalające jak konie znikną z M. Oka. Czyli wcale nie chodzi o ich los. Ciekawym czy jak zlikwiduje się tam transport konny ktoś odkupi te konie czy tylko będzie znów płacz, że fiakrzy oddają je na rzeź. W końcu skoro koń traci rację bytu to po co go trzymać.

09:12, 06.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Popieram Was w 100 procentach , dość tego morderczego procederu .Po ostatnim wypadku spowodowanego przez furmana z "zielonymi papierami " powinno się przynajmniej spojrzeć na wygląd zewnetrzny furmana zanim sie wsiądzie .Wiem coś o tym gdyż znam delikwenta osobiście .

09:35, 06.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

A na Łonecie wczoraj napisali, że to ciemna strona Zakopanego. Nigdy nikt z Zakopca nie protestował kiedy całe Tatry kojarzono tylko i wyłącznie z Zakopanym, to i teraz chyba nie wypada. Ale wracając do meritum. Nie mam powodu nie wierzyć w przedstawione dane przez Fundację, bo jak słusznie zauważono posypałyby się pozwy, ale niestety nie znamy danych z lat wcześniejszych, a może być różnie. Może być tak, że na skutek ostrej kampanii na rzecz likwidacji transportu konnego, operatorzy fasiągów wolą dmuchać na zimne i przy najmniejszych wątpliwościach co do kondycji konia oddają go do rzeźni. Następne spektakularne padnięcie zwierzaka w tłumie turystów może oznaczać koniec. Po co ryzykować i na stałe wpisać swoje nazwisko jako osoby, która zlikwidowała złoty interes? Po drugie trzeba mieć świadomość, że prędzej, czy później ta "wielowiekowa" tradycja zostanie zlikwidowana. Moim zdaniem prędzej i zdaniem Bukowian pewnie też, a na pewno trzeba się z tym liczyć, więc należy teraz wycisnąć z interesu ile się da, bo za moment nie będzie z czego. Czy po ewentualnej likwidacji przewozów konnych nad MOkiem pojawią się meleksy? Pewnie tak. Czy będą to meleksy jakieś fundacji ekologicznej? Śmiem wątpić. A nawet jeśli wejdzie w to jakaś zewnętrzna firma - to ja już jej współczuję. Nie mam nic przeciwko temu, żeby Bukowiany dalej sobie tam robiły interesy, tylko może już nie za pomocą koni. Na ich polach konia już prawie nie uświadczysz - same traktory i inne ciągniki. Skoro tutaj mogli zamienić zwierzaka na mechanikę, to i tam mogą.

09:49, 06.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Urazy ścięgien i więzadeł są jednymi z najczęściej występujących u koni wyścigowych. Tradycyjne leczenie tych kontuzji jest niezwykle trudne i mało efektywne.A tu jakoś cicho sza....

09:55, 06.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Dane systemu raportującego wypadki podczas wyścigów podają, że na 1000 startów zdarza się 1,6 wypadków, co oznacza, że każdy koń biorący udział w wyścigu ma szanse jak 1:624 , że go nie ukończy. Statystyki obejmowały 469,644 startów koni w Kanadzie i USA w roku 2005. 753 konie nie przeżyły tego sezonu wyścigowego Umierały więc ponad dwa konie dziennie!!

09:59, 06.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

kulawy mariankulawy marian

0 0

A ja chcę ,żeby Fundacja Viva zajęła się pomocą dla zwierząt w schroniskach i kundelkach przywiazanych łancuchami sznurami powrózkami w zagrodach wiejskich na Podhalu.Biedne psiny czesto umierające z głodu w skwarze i mrozie czekają na posiłek chociaz raz dziennie i miskę wody....Dobroczyńczy z Fundacji Viva jakoś nie widza tego problemu bo to be nie medialne ...temat koni jest chwytliwy i jest cool.....mozna sie wylansowac w mediach i rżnać bohaterów.Trudno nie zauważyc ,że wozacy z MO każdego konia , który padnie muszą zastąpic innym którego kupują na wolnym rynku....Twierdzenie ,ze celowo doprowadzaja do smierci koni na trasie do MO jest absurdalne , to tak jakby taksówkarz lub busiarz celowo niszczył swój samochód którym jeżdzi.......

10:04, 06.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Badania koni przebywających na trze wyścigowym (USA) wykazały, że 89-94% z nich ma wrzody żołądka. Wiele z nich miało głębokie, krwawiące wrzody już w 8 tygodni po rozpoczęciu treningu wyścigowego. U 42 koni, które startowały w poprzednich 2 miesiącach częstotliwość ta wyniosła 100%. Dla porównania w podobnej stawce roczniaków nie poddanych treningowi wyścigowemu znaleziono tylko kilka płytkich ubytków. Przyczyną powstawania wrzodów, prócz stresu związanego z treningiem i startami, jest sposób żywienia. Konie pastwiskowane spędzają około 70% swojego czasu pasąc się, ich żołądki wydzielają soki trawienne nieprzerwanie i nieprzerwanie są one neutralizowane przez pokarm. Koń wyścigowy żywiony w określonych porach nie ma możliwości neutralizacji kwasów pobieraniem pokarmu. Rozwiązaniem tu byłby nieograniczony dostęp do karmy zawierajęcej odpowiednią ilość włókna.
Konie wyścigowe spędzają ponad 20-22 godziny dziennie w stajni. Może to także prowadzić do zaburzeń zachowania - pojawiają się zachowania takiej jak obgryzanie drewnianych przedmiotów, krążenie o boksie, łykanie i tkanie. Aż 13% koni wyścigowych wykazuje takie patologiczne zachowania. ACH CI PAZERNI GÓRALE,PRZECIEŻ ONI SIĘ TYLKO ZNĘCAJĄ NAD KOŃMI!!!!

10:04, 06.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

TYLKO DLA LUDZI O MOCNYCH NERWACH:
Zdjęcia z wypadku Go For Wand

10:08, 06.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@zyntyca
To jest populizm.
Nie masz żadnych danych potwierdzających czy zaprzeczających wygłoszonej przez Ciebie tezie, że to obniży wpływy z turystyki.
Śmiem twierdzić, że w najlepszym wypadku spowoduje to u tej specyficznej grupy "turystów" potrzebę wyszukania innych równie ciekawych miejsc w Tatrach, czy to po naszej czy po słowackiej stronie.
Co do określenia "tłuste dupy" to nie chodziło mi oczywiście o ludzi otyłych, ale o ludzi leniwych fizycznie i umysłowo. To jest cecha charakteru, z którą po prostu trzeba się urodzić lub zostać odpowiednio źle wychowanym.
Zgadzam się z postulatem zmniejszenia "pogłowia" na fasiągu. Ale w tym uroczym, katolickim kraju, gdzie nikt nie oszukuje i nie nagina prawa to się po prosu nie może udać.

10:37, 06.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

cyt z harnasia 63: "Takie pies na lancuchu mogl sie zerznac I odlac kiedy chcial a teraz co?? rzna wam psy w domu po katach?? NIE"
otoz, drogi "mundry" inaczej, pies na łańcuchu robi pod siebie, bo nie ma wyjscia. Z kolei ten trzymany w 4 scianach ale chodzacy na spacery załatwoe sie wyłacznie POZA domem, bo zadne zwierze nie "kala" wlasnego gniazda. Ale co ty o tym mozesz wiedziec???

11:58, 06.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MonaMona

0 0

@kulawy marian . Viva zajmuje się również pomaganiem innym zwierzętom . Polecam zajrzeć na ich stronę . Zrozumiałe , że wszyscy , którym ten temat jest " niewygodny " będą się starali Vivie dołożyć . Ja jestem pełna uznania , że CHCĄ to zmienić , bo aprobując ten proceder i nie edukując społeczeństwa niebezpiecznie upodabniamy się do ludzi prymitywnych !

12:26, 06.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

czopekczopek

0 0

Grubi muszą tyć, skacowani muszą pić, lenie muszą jechać, żeby lepsi mogli pianę bić.

13:30, 06.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Pisząc o grubych dupskach miałem dokładnie to samo na myśli. Spadek dochodów jest dla mnie niewątpliwy, no bo co w zamian? Transport konny, fasiągi, bryczki etc. mogą być, ale należy dokładnie obliczyć ile osób to optimum. Nie mam nic przeciwko ochronie zwierząt, ale rozsądnej a nie zakładającej, że zwierze to też człowiek.

16:55, 06.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

uaniauania

0 0

Podpisuje się pod tym protestem rękami i nogami!!! Szkoda koni, a góry są po to żeby po nich chodzić, a nie jeżdzić!!! Pozdrawiam.

17:59, 06.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

GospodyniGospodyni

0 0

Zgadzam sie 100%z kulawy marian. przyczepili sie fiakrow w moku, jak rzep psiego ogona , nie myslac ze to jest ich praca. Kazdy z jakiejs pracy zyje. Chyba ze mu sie nie chce pracowac , to lezy i zazdrosci drugiemu!!!!! A przeciez jest tyle wspanialych cznynow ktorymi mozna pomoc zwierzetom , nie uprzykszajac zycia innym ludziom !!!!!!

18:25, 06.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

dobredobre

0 0

zajdla baba wszedzie pisza ze zakopane winne temu gratulacje poczekaj jeszcze zeby to wszytko nie obrócilo sie przeciw tobie jak nie bedzi ekomu nartek wypozyczac .....medialna po trupach do celu doązaca

21:51, 06.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

juhas1990juhas1990

0 0

haha dopiero konie pudom do rzeżni jak zlikwidujom jazde bo co mu z konia jak roboty nima to cza go bedzie łoddać na wage ciekawe co na to czersko????!!!!

21:55, 06.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

a ja wam powiem , że to wygląda na przygotowania do wprowadzenia prototypowej kolejki gondolowej na tej trasie , ale jak widać jest kilka problemów z władani TPN i wozaków , bo to by im biznes zmniejszyło

a co do meleksowego lobby to śmiechu warte , bo tylko w lecie by mogli pracować i do tego maja problem z zasilaniem na tej trasie

22:18, 06.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

qazqaz

0 0

@zyntyca - właśnie w tym problem. Bo jak widzisz badania zawsze są takie, że nie pasują. Obawiam się, że zamiast rzeczowych rozwiązań zadowalających wszystkie strony zostało przyjęte założenie, że badania mają wykazać konieczność likwidacji fasiągów.

Ciekawym czy fundacja ma kasę na wykup tych wszystkich koni, bo niewątpliwie większość pójdzie pod nóż.

07:19, 07.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ad.ad.

0 0

panowie (i panie) z TPN maja bardzo wybiorcze pojecie na temat ochrony przyrody . Badania badaniami, ale niezaleznie od wynikow trzeba nie miec ani oczu ani serca , zeby twierdzic, ze koniom sie tam zadna krzywda nie dzieje i wszystko jest w porzadku. Nikt nie ma krzty odwagi cywilnej , zeby spojrzec faktom w oczy, zeby "sie postawic" osobom czerpiacym z tego zyski. Rozumiem,ze parkowcy chodzac do moka odwracaja glowe, czy po prostu naprawde nie widza, ze cos jest nie tak?? ja powiem jedno- jest mi WSTYD, ze jestem z znego i dzieje sie to na naszym podworku.

09:33, 07.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

kulawy mariankulawy marian

0 0

Panowie wozacy do Morskiego Oka.Skrzyknijcie się do kupy.....zabierajcie na fasiąg tylko połowę pasażerów i podnieście cenę przewozu jednej osoby o 100 % wtedy konie będą miały o połowę miniejszy ciezar do ciągnięcia Wasza kasa taka sama a Fundacja Viva niech się zajmie bezdomnymi psami.......

14:42, 07.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

harnas63harnas63

0 0

Prawda jest taka ze konie sa do tego do czego sa. W MOKU ktos ma zamiar rozkrecic wlasny interes a lorcyk cwokula to jego instrumencik do nagonki. Jezeli viva tak sie troszczy o konie niech sie troszczy o wszystkie te ktore pracuja na roli I te na wyscigach. Nikomu nie przeszkadza kon ciezko pracujacy w polu ani kon na torze wyscigowym. Na torach wyscigowych konie sie wykorzystuje tak samo jak w moku tylko ze tam niema szans zaistniec to sie mowi ze tam jest wszystko zgodnie z natura bo konie nie ciagna ponad swoje sily. Ale ze gina tak samo jak gdzie indziej to juz cisza. Kon pociagowy jest do cigniecia a kon wyscigowy do biegania. Konie byly z czlowiekiem zeby mu sluzyc I tak ma byc. Dlaczego nie zabrania sie strzelania do pieknych dzikich swinek czy sarenek?? Powinny sobie zyc az do smierci. Bo one sa po to zeby je zjadac. Pozamykac wszystkie ogrody ZOO I cyrki dlaczego o tym sie milczy?? Bo z tego nie bedzie kasy. Jakim prawem trzyma sie psy caly dzien w 4 scianach ?? Pytam sie jakim prawem sie je tak meczy??? Kaza z vivy powie bo to nasz pupilek I on ma dobrze. Ale ze oczy mu na wierzch wyciska jak ma parcie na klocka to poprostu tak ma byc bo pies wie ze w domu nie mozna bo wpie...ol murowany. Jak chronic zwierzeta to wszystkie a zaczac od swego podworka czy domu. Powodzenia. Psy do lasu albo do uspienia innego wyjscia niema.

16:35, 07.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Krucafuks, na godnom kupke to i djaboł dołozy, Pogiyno Wos z tom ochronom zwierząt pociągowych, cy jako, Górol bez konicka to jak Fundacja Viva bez grosicka. Syćkie fundacje majom cosik poza usami, ino dobrze ik skontrolować. Nimo fto, he?. Na kozdy chlebuś zymby sie nońdom, tak i tutok w Morskim Oku, kcieliby łacno pojeść eliminując górola z koniem. Nogorzyj , kie rozumu do rozumu nieftorym juz brakuje i sukajom dziury w całym. Górole, nie wiysojcie torby na dziadach.. Moze na te meleksy zawcasu trza dobry kijosek wyzdajać. Na klin trza klina i telo.

20:01, 07.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

fiakier1506fiakier1506

0 0

niek chłopy przestanom jeżdzić do M.oka a niek viva kupuje im łowies tym co majom po 5 , 6 koni to sie dowiedzom kielo cza kasy wydać oszołomy jedne a łoproc tego jesce nie ino cza łowies!!!!

07:24, 08.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

@FIAKIER , a Ty i wielu innych ludzi zobaczcie jak sobie reszta ludzi żyje bez koni , już nie róbcie się tacy wszyscy pokrzywdzeni , bo jak znam świat to wszyscy wynajmujecie jeszcze turystom domy , więc z głodu chyba nie wyzdychacie , no ale jak się nie chce łyżeczką chlipać tylko żreć chochlą to już inna sprawa , Przynosicie nam wszystkim góralom wstyd i hańbę ,wszyscy , cała Polska się z nas śmieje , wystarczy wejść na RATUJMY KONIE Z MORSKIEGO OKA .

10:35, 08.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

kulawy mariankulawy marian

0 0

@fikier1506.Nie przejmujcie sie tymi oszołamami z Fundacji viva bo głaby które nie rozrózniają podstawowych pojęć ekonomicznych jak: przychód , koszty .zysk.Najlepiej wychodzi im liczenie cudzych pieniedzy a przychód traktują jako zysk....

11:29, 08.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

dobredobre

0 0

harnas juz nie tylko " ratujmy konie z Morkisego Oka " --Czerska zrobiła zdrowa nagonke bo juz powstały strony : Nie jeżdżę na Podhale dopóki w Morskim Oku giną konie lub jeszcze inna : W obronie Zakopiańskich konie "
wiesz Morksie jest na sśrodku kurpówek dlatego zakopianskich ---tak Czerska nam robi i pozwala na to ---by pluli po nas za 60 fiakrów Moka ---to medialna osóbka

11:56, 08.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

VIVA kolejan fundacjVIVA kolejan fundacj

0 0

Ciekawe kto i ile fundacji VIVA zapłacono żeby żądać i wymuszać likwidacji kolejnych miejsc pracy z których utrzymuje się niejedna miejscowa rodzina. Nie będzie transpotru to po co konie? Niech sobie żądają na swojej ziemi nie na naszej. Koń jest zwierzęciem pociągowym. Zajmijcie się ochroną dzieci, rodzinami które nie mają co do garka włożyć. Kolejna fundacja która służy do wyłudzania i wyciągania pieniędzy od ludzi.

08:00, 09.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

ja bardzo lubię końskie kabanosy !!!
a ostatnio w TV widziałem jakies nawiedzone babsko z jakiejś fundacji nt. zwierzat która do drugiej mówiła na temat jakiegoś posła z pogardą " z nim nie gadaj, bo to jest NIKT". Najwazniejsze sa święte zwierzatka które przeciez wg . sekciarzy z różnych fundacji umierają a nawet maja duszę, a ludzie to śmieci....
kto nie kocha zwierzat ten nie kocha ludzi ale na pierwszym miejscu jest człowiek tak mi się wydaje....

22:28, 11.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

to ci sie zle wydaje. Tak sadził Kartezjusz ale to jest wadliwy pogląd.
Co do koniny, to zycze ci zebys sie nie zatruł tym wszystkim, czego dodają do niej za zycia konia: czyli srodkow farmakologicznych...

PS. likwidacja transportu konnego nie oznacza likwidacji miejsc pracy a jedynie zamiane narzedzi pracy... zobaczcie test malenkiego samochodu ekologicznego ciagnacego na podobnej trasie forda :)

08:23, 12.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

do każdego mięsa dodaja antybiotyki , ale konina jest najzdrowsza.
Skoro dla ciebie człowiek nie jest najważniejszy to dlaczego nie mieszkasz ze świniami w chlewie ???

09:00, 12.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

a to nie wiesz, ze swinie to teraz sie trzyma w mieszkaniu ??

14:37, 12.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

turysta_nie_sadystaturysta_nie_sadysta

0 0

Osobiście byłem nad Morskim Okiem w poprzednim tygodniu (oczywiście z buta) i widziałem co przechodzą te konie na szlaku , na dole jest informacja że może jechać 14 osób a jedzie 16 i do tego jeszcze Pan który powoził był bardzo nie miły dla przechodniów a nawet potrafił się zatrzymać i robić awanturę że to my na forach opisujemy że się znęcają nad tymi zwierzętami . Powiem szczerze że tak jest . A jeśli czyta to Pan który tak bardzo dyskutował to na pewno będzie mnie pamiętał.

16:47, 12.08.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OGŁOSZENIA PROMOWANE

  • budowlane

    22.12.2025

    OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

  • ogloszenie

    29.05.2026

    Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

  • budowy

    02.06.2026

    BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

  • praca

    02.06.2026

    Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

  • ogloszenie

    27.05.2026

    Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

  • ogloszenie

    19.05.2026

    KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

  • biznes

    02.06.2026

    Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

  • domy

    02.06.2026

    Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

  • 01.06.2026

    ZLECĘ WYKONANIE PRAC WYKOŃCZENIOWYCH: SUCHE TYNKI,...

  • 01.06.2026

    ZATRUDNIĘ DO KARCZMY i PENSJONATU W KOŚCIELISKU. 6...

  • 01.06.2026

    DO WYNAJĘCIA MIESZKANIE 38m2 i 55m2 w CENTRUM NOWE...

  • ...

    01.06.2026

    DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

  • SZCZ

    01.06.2026

    SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

  • ...

    29.05.2026

    RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

  • 26.05.2026

    RESTAURACJA W ZAKOPANEM ZATRUDNI KELNERA/-KĘ, POMO...

  • 26.05.2026

    PRACA W RESTAURACJI W ZAKOPANEM: KELNER/-KA - DLA ...

  • 26.05.2026

    PRACA W RESTAURACJI W ZAKOPANEM DLA UCZNIÓW, STUDE...

  • 25.05.2026

    URZĄD GMINY KOŚCIELISKO zatrudni INSPEKTORA ds. po...

  • ...

    25.05.2026

    ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

  • ...

    22.05.2026

    RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

  • budynek

    12.05.2026

    Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

  • ...

    28.04.2026

    WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

  • pożyczki

    23.04.2026

    PROVIDENT. 571 240 909.

  • usługi

    17.04.2026

    OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

  • ...

    07.04.2026

    Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

  • ...

    07.04.2026

    NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...


POLECAMY

0%