Urzędnicy mierzą, czy restauracje przy Krupówkach leżą 100 metrów od gabinetów lekarskich i czy w tych knajpach nielegalnie podaje się alkohol. – Lepiej niech urzędnicy zmierzą własną głupotę – komentuje Andrzej Kawecki, szef Biura Promocji Zakopanego.
W Zakopanem zapachniało prohibicją. Wielu zastanawia się, czy pojawi się góralski Al Capone, a turyści, aby kupić piwo, będą musieli znać ukrywane przed organami ścigania knajpy. I nie jest to wcale mało prawdopodobny scenariusz.
Wszystko zaczęło się po doniesieniach do prokuratury Piotra Sambora z Radia Alex. Urzędnicy zajrzeli wtedy do uchwały z połowy lat 90. poprzedniego stulecia. Znajdowały się w niej powszechnie znane zapisy, zakazujące sprzedaży alkoholu 100 metrów od kościołów i placówek oświatowych. Sambor odkrył, że widnieje tam również zapis zabraniający handlu alkoholem w pobliżu placówek służby zdrowia.
Tylko przy Krupówkach gabinety lekarskie i dentystyczne znajdują się w kilku miejscach. – We wtorek pojawiły się u mnie trzy miłe osoby z komisji antyalkoholowej – mówi jeden z restauratorów na Krupówkach. – Przynieśli metr i zaczęli mierzyć odległość mojej restauracji od budynku „Poraju”, w którym znajdują się gabinety dentystyczne. Stwierdzili, że odległość jest mniejsza niż 100 metrów.
Słyszałem o różnych prawnych bublach, które uchwalano w Polsce, ale czegoś takiego się nie spodziewałem.
Na Krupówkach zapanowało powszechne oburzenie. – Większej głupoty chyba nikt w historii nie wymyślił – mówi inny właściciel restauracji na deptaku.
– Nagle przypominają sobie o jakiejś uchwale sprzed 15 lat. Gdyby przestrzegać tych zapisów, trzeba byłoby zakazać sprzedaży piwa prawie na całych Krupówkach. Bylibyśmy ciekawostką na skalę światową. Pierwsze miasto turystyczne z prohibicją.
Władze miasta potwierdzają, że wysłały na Krupówki członków komisji antyalkoholowej z metrem do mierzenia.
– Po doniesieniach pana redaktora Piotra Sambora do prokuratury w tej sprawie nie mieliśmy innego wyjścia. Wytykano nam, że nie przestrzegamy prawa – twierdzi wiceburmistrz Zakopanego Jan Gąsienica Walczak. Burmistrz Janusz Majcher zapowiada, że wnioski z przeprowadzanej teraz kontroli przekaże radnym.
– To radni powinni zadecydować, czy mamy utrzymywać i przestrzegać takie prawo, czy też trzeba po prostu zmienić uchwałę. W wielu miejscach w naszym mieście gabinety lekarskie powstały niedaleko starych, renomowanych restauracji. Czy ma to oznaczać, że muszą one zaprzestać sprzedaży alkoholu? – dodaje burmistrz Janusz Majcher.
Niektórzy radni niezbyt chętnie podchodzą jednak do pomysłów zmiany antyalkoholowego prawa.
– Kilka razy próbowano już zmieniać tę uchwałę i zmniejszać odległość 100 metrów – mówi Józef Figiel, radny PiS. – Zawsze rada sprzeciwiała się takiemu prawu. To dziwne, że urzędnicy, znając uchwałę, wydawali koncesje na alkohol. Jestem zdecydowanie przeciwny sprzedaży alkoholu w miejscach, gdzie są dzieci. Jeśli chodzi o placówki służby zdrowia, trzeba tę sprawę przemyśleć.
Zupełnie innego zdania jest szef Biura Promocji Zakopanego Andrzej Kawecki.
– Proponowałbym, aby tym metrem mierzyć co innego, na przykład głupotę niektórych osób. Zamykamy w Zakopanem stoki narciarskie, mamy teraz zamykać knajpy? Przecież Zakopane żyje z turystów. A może niech radni przegłosują, że koło dentysty jednak wolno sprzedawać alkohol, a obok ginekologa nie. Przecież niedawno jeden ksiądz, zatrzymany pod wpływem na autostradzie, tłumaczył, że wypił alkohol, bo bolały go zęby. A tak na poważnie ta uchwała powinna być szybko zmieniona, a takie pomysły zostawmy na prima aprilis – podsumowuje dyrektor Kawecki.
Nie jest to pierwsze doniesienie tego typu. Piotr Sambor ostatnio zasypuje instytucje państwowe pismami dotyczącymi ustawy alkoholowej. Jego donosy trafiły już na policję, do prokuratury, do urzędu skarbowego a nawet do Ministerstw – Sprawiedliwości i Sportu. Wśród tych którzy jego zdaniem łamią ustawę są organizacje sportowe, w tym Tatrzański Związek Narciarski, a nawet wydawca Tygodnika Podhalańskiego. Kwestia odległości placówek służby zdrowia od punktów sprzedaży alkoholu to najnowszy przejaw aktywności naczelnego radia Aleks.
Piotr Sambor nie chciał komentować tej sprawy. Stwierdził, że z Tygodnikiem nie rozmawia.
Paweł Pełka

22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

21.05.2026
Sprzedam DOM i LAS - Spytkowice. 732 810 638.

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
nie ma co jak tak dalej pójdzie to trzeba bedzie emigrować nie za pracą ale w poszukiwaniu wyciągów i karczm regionalnych,notabene miejsc które przyciągają turystów i zakopiańczyków.Normalnie PaRaNoJa.Szkoda że nie zajmą się sprawami naprawde istotnymi i ważnymi dla miasta.
0 0
A może by tak przenieść gabinety lekarskie? bo rzeczywiście jak człowiek idzie do dentysty a ma wybór to zawsze lepiej do knajpy!!! Niech żyje bal....A pan S. pewnie ma problem alkoholowy i jak pies ogrodnika sam nie wypije i drugiemu nie da. Może będzie z PiS startował na Burmistrza? Ale numer!
0 0
a co było pierwsze? knajpa czy gabinet? bo może nie wydawać pozwolenia na otwarcie gabinetu jeżeli w odległości 100 m. jest już dawno restauracja? czy komuś się tu coś nie pomyliło?
0 0
ciekawe na co pierwsze w kolejności wydała decyzję Rada Miejska, na sprzedaż alkoholu i piwa, czy na uruchomienie gabinetów lekarskich w pobliżu tych knajp, gdzie już udzielono koncesji ?
0 0
A jednak da się \"ugryźć\" Tygodnik ... no, no Panie Sambor ... Respect.
0 0
to życzę miłej emigracji bo za granicą ograniczenia w sprzedaży alkoholu są tak wielkie że nasi biedni sprzedający alkohol chyba by się powieśili gdyby kazano im sprzedawać i podawać alkohol tylko do godziny 24 i to nawet na weselu. A u nas można wszędzie sprzedawać i podawać alkohol 24 godziny na dobę!!!!!! i tak jest źle!!
0 0
aha przepraszam zapomniałam- pisząc \"alkohol i piwo\" wyjaśniam Panu że piwo to też jest alkohol o czym wielu zapomina!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dlatego proszę dać do śniadania synkowi 14 leteniemu zamiast kakao - piwko jeżeli to jest taki sam napój Oj dorośli, dorośli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0 0
Podobny typ ustawy istnieje ciagle w Angli ! Przed kazdym samochodem musi isc pieszy z latarnia....
0 0
To niech miasto zwróci opłaty, które nielegalnie pobierało za sprzedaż alkoholu
0 0
dura lex sed lex...
a gdzie się pochowali ci bezrozumni co je uchwalali????
0 0
nie mają nie innego do roboty !
0 0
To Sambor już nie pije?
0 0
Jak się nam udało wybrać tak inteligennych i mądrych włodarzy? Każdy chuba był dobrze naćpany albo po niejednym piwku.
0 0
uwaga :
buhahahahahahahahah
Sambor zaczyna bawic sie w Byrcyna..?
nie ma to jak zakopane...ludzia sie nudzi a potem jest cyrk....
0 0
Sambor poprostu nie lubi Zakopanego! ....ja też!
0 0
\".. ja też\" - to tylko moja mała prowokacja! Co Wy na to?
0 0
Sambor po tym numerze powinien chyba poprosić o ochrone Policji lub wynajać ochroniarza np.Jonny Pewex idealnie by się nadał ;)
0 0
Ciekawe,czy gdyby knajpy z Krupówek reklamowały się w radiu ALEX, to czy pan Piotr Sambor drążyłby ten temat tak dociekliwie narażając się na pośmiewisko w mediach ogólnopolskich?Sprawa ta przypomina trochę walkę heroicznego Don Kichota z wiatrakami, ale rozgłos na pewno będzie,a podupadającej rozgłośni pewnie przybędzie słuchaczy,a może i reklamodawców.Nawet TZN i T.P zostali wzięci pod lupę przez \"wyczynowego\"redaktora!
0 0
Nie wiedzialem, ze Tygodnik tez sie trudni sprzedaza alkoholu. Zas u Sambora, kiedy stal sie abstynentem cos sie zlego porobilo w glowce. Oj p. Piotrze, p. Piotrze moze lepiej od czasu do czasu sobie walnoc sete i nie bedzie mial Pan problemow z donosicielstwem. Zreszta ten nawyk z donosicielstwem jest gorszy nawet od pijanstwa. Stare zle nawyki komuchow jak nie pija to donosza.
0 0
ja bym się nie śmiał. mocodawcy radia alex, czyli sanktuarium na krzeptówkach bardzo się ostatnio radykalizują, i jeszcze nie raz w zakopanem namieszają
0 0
Najwyraźniej alkohol w Zakopanem to główna atrakcja turystyczna. Do tej pory myślałem, że to tylko dodatek do posiłków. Tymczasem w obronie kilku karczm staje sam szef Biura Promocji. A co mu do tego?Panujący w Zakopanem burdel i wybiórcze traktowanie prawa sprzyja korupcji. Potem jeden dostanie koncesję. a drugi nie. Ktoś na tym zarobi.Czyżby doniesienia Pana Sambora kogoś zabolały. Łamanie ustawy zaczyna być bohaterstwem! Należy zmienić prawo jeśli jest złe, ale nie można tolerować anarchii.A Pan (...) zmodyfikowany przez moderatora.
0 0
Mnie zabolalo. Pan sambor zabil swoje radio teraz chce zabic zycie gospodarcze tego miasta. Mam nadzieje ze to mu sie nie uda!
0 0
mam nadzieje, ze zycie gospodarcze Zakopanego nie jest jednak oparte na sprzedazy i chlaniu piwska....
0 0
drodzy mieszkańcy jakby tak spojrzeć na tą aferę alkholową z boku to zauważmy ze kiedy zaczynaja się ferie zimowe dla dzieci i młodzieży to wtedy na Krupowkach i najblizszej okolicy jest najwiecej namiotów z piwem. Zywce , okocimy, tyskie i inne paskudztwa robią różne promocje aby jak najwięcej sprzedać i nie ptrzą nikomu w metrykę. I tu jest problem komu się piwo sprzedaje, tego nikt nie prawwdza.
0 0
A ja sobie mysle ze tu jednak nie chodz o zaden alkohol . Facet szuka pomyslu jak zaistniec? Chlopczyna z Zakiczyna i co tu dodac! Smutne tylko ze taka postac potrafila wyprowadzic na miasto urzednikow z centymetrem w reku!
0 0
A czy jest przepis, ze tacy ludzie jak Sambor nie oga przebywac w obrebie mniejszym niz 100 metrow od lduzi normalnych?
Jak ne ma, to ja prosze, by taka ustawe wprowadzic.
0 0
Poprawiam, bo zjadlo literki.
Czy jest przepis, ze tacy ludzie jak Sambor nie moga przebywac w obrebie 100 metrow od ludzi normalnych.
Jak nie ma, to ja prosze o taka ustawe
0 0
Ja proponuje, zeby tez nie bylo piwa nawet, calkowita prhibicja w Zakopanem.Bo to jest tak, ze jak sie chlop troszke przynapije, to ma chuc, chce mu sie baby. A po pijanemu milosc to wiadomo, ze i owoc tej milosci nie calkiem zdrowy na umysle jak ten (***)
Od moderatora: Zmieniono autora na \"racjonalny\" i usunięto pewną cześć wypowiedzi
0 0
więc, dodam, że to co mi Mod usunąl miało następujący sens:
red. S tak mówił w radio Aleksis, że nie mogłam tego w ogóle słuchać; myslałam, że mu tak się gadało naturalnie, a nie , że był na dopingu:)
czy teraz jest lepiej???
0 0
Najwyraźniej nie problem tu w alkoholu na Krupówkach, lecz w wojnie radio- gazetowej o wpływy w miejscowej polityce. Pan Paweł Pełka wykazuje się w niej naturalnie dziennikarską \"bezstronnością\". A moderator ostro cenzuruje niepochlebne \"tendencyjne\" wypowiedzi.
0 0
Oj widzę, że wielu z Was ma problemy ze zrozumieniem tekstu. Przecież opluwany przez Was p.Sambor nie skarży pijących i sprzedających alkohol ale nieprzestrzeganie ustawy alkoholowej. A że bzdurnej to inna sprawa ale w końcu ustawy uchwalonej przez mieszkańców Zakopanego. Uchwalający takie i inne uchwały radni nie spadli z Giewontu, tylko zostali przez Was wybrani. Teraz wszyscy mają pretensje do człowieka, który wytyka Wam zarazem nieżyciowe uchwały jak i nieprzestrzeganie ich przez władze miasta i jego mieszkańców. hej!
0 0
Brawo Piotrze !
Niech włodarze Zakopanego zaczną wreszcie dostragać - jakie głupoty wymyślają oraz ich poprzednicy wymyśleli.
Ps: mam również nadzieję, że przestaną jeździć \"pod prąd\" lub skracać drogę do domu po 1 listopada, a może się opamiętają i zmienią te kółka biało-czerwone na jakieś bardziej przyjazne
0 0
A przy artykule \" Sąd umorzył śledztwo...\" moderator usunął posty i zablokował dodawanie komentarzy.
0 0
tam ktos się wypowiedział, że niby jak rozwozi pizzę to do niej pluje, jak pod niepoprawny adres jedzie czy jakos?
czyżby ta wypowiedź uderzała w lobby rodzimych producentów pizzy i w związku z tym ludzie zaprzestali ową pizzę zamawiać?
ciekawe, czy mnie też ocenzuruje teraz nasz Modzio???
0 0
Pan Pełka gardzi rozwożeniem Pizzy. Woli przypodchlebiać się w swej pracy. Najwyraźniej Pan Lewcun wybrał inną drogę w życiu.Pamiętam go jeszcze z czasów komuny. Lepszy na wolności kąsek lada jaki nieśli w niewoli przysmaki.Pan Pełka wybrał to drugie. Ale dla Pana Pełki w jakiejś gazecie zawsze się miejsce znajdzie i w każdym systemie.
Chyba moderator zablokuje wszędzie komentarze i wszystko usunie.
Dla moderatora nie ma żadnego regulaminu. A może piszę coś niekulturalnie?
Po prostu krytykowanie Tygodnika to nietakt.
0 0
cyt. krytykowanie Tygodnika to nietakt.
poniekąd fakt, szczególnie na TPforum:)
własciwszy byłby ostracyzm...?
a może zainicjujesz BOJKOCIK;)
0 0
Pan Lewcun za komuny? Polecam podziemne pisemko zakopianskiej Solidarnosci o tych co poszli na wspolprace z SB. Wielu z nas dobrze pamieta, mlodszym zalecam rozmowe ze starszymi np. z pania Gosciejowa abo panem Zurowskim i wszystko sie wyjasni!
0 0
To może na Krupówkach niech postawią klasztor a ten co to wymyślił
będzie przeorem!!! Przy wjeżdzie do Zakopanego niech postawi punkt zaopatrywania sie w zgrzebne łachy, bo wracając z gór biedny turysto nie można Ci też wejść do koscioła bo masz krótkie spodenki albo bluzkę z dekoldem. Musisz lecieć po frak , żeby podziękować BOGU,żeś nie zleciał z Giewontu. Po 22-ej ma być cisza,psy z gór won i jeszcze po takich zakazach nie można skorzystać z szyszek chmielowych!To ja juz tam nie
jadę. RÓŻAŃCA tam nie mam zamiaru odmawiac!!!!!!
0 0
Najbardziej z tego świetnie napisanego artykułu podoba mi sie stwierdzenie: \"Piotr Sambor nie chciał komentować tej sprawy. Stwierdził, że z Tygodnikiem nie rozmawia. \"Jak media służące mieszkańcom wogóle mogą tak odnosić się do kolegów z branży.
0 0
Żeby odnosić się do kolegów z branzy trzeba do tej branży należeć, być w niej. To, ze ktoś jest właścicielem radia nie znaczy, że jest w dziennikarskiej branży,że o nazywaniu go dziennikarzem nie wspomnę. Nie rozmawianie z dziennikarzem, który prosi o wypowiedź na temat dotyczący tego kogoś osobiście świadczy właśnie o tym, jak Sambor rozumie dziennikrastwo. Może, gdyby mu Pełka zapłacił to by porozmawiał..
0 0
Kto slucha tego radia niech sie wpisuje!
0 0
ja słucham , szczególnie poranne felietony sambora. kto raz to przeżyje , to nic już w jego życiu nie będzie takie samo.
0 0
a ja tego nigdy nie mogłam dosłuchać do końca, cos mi zawsze kazało toto wyłączyć:)
0 0
Tak piszecie o tym radio i Samborze. Nie znam tej stacji .Gdzie mozna
posluchac i czy warto?
0 0
NIE WARTO na 100%
0 0
popieram - beznadziejne radio i prowadzacy szkoda czasu na takie bzdety
0 0
Bylam w Zakopanem tego lata i moi górale mówili mi, że mogę posluchac. Potem śmiali sie, że tego radia tu nikt nie slucha bo podobno straszna amatorka i że nie pracuja tam dziennikarze. Kiedys pracowal tam moj znajomy z radia Kraków - suchej nitki nie zostawil na panu S, wlaścicielu tej stacji.
0 0
Do kuma.
To jest tak samo, jak z moim byłym narzeczonym. Złapal mnie z innym in flagranti i od tej pry już nic nie było tak jak dawniej. Nawet narzeczonego.
Albo, jak z jednym, co go skazali na śmierć. Po wyroku już nic nie było tak samo.
Ja raz posłuchałam tego.
Tydzień temu wypisali mnie z Kobierzyna...., prochy na uspokojenie biorę do tej pory.
0 0
Ja już wiem! Właśnie zobaczyłam w google program radia alex. Dla mnie
jest to radio typowo katolickie. To ja już wiem dlaczego zimą cale
Krupówki byly wystrojone w świecące aniołki! Zaznaczam, ze tez jestem
katoliczką ale nie na pokaz tylko wyznaje zasadę\" staraj się by przez ciebie nikt nie płakał\" Przez B. płacze juz trzeci dzień. Wyjdzie mi na to, ze będę
na Krupówkach piła sam sok malinowy a nie piwko z soczkiem!!
0 0
Radio Aleks zeszło na psy.Ale Tygodnik Podhalański wcale nie jest lepszy. Powinien zmienić nazwę na Gazeta Ogłoszeniowa do rozdawania za darmo. W takiej liczbie ogłoszeń można się faktycznie pomylić i złamać ustawę o wychowaniu w trzeźwości. Ale bardzo dobrze, że Pan Sambor działa. To nie on jest winien tej paranoi. Równie dobrze można by występować przeciwko ujawnianiu agentów UB i PZPR w Tygodniku. Bo przecież powszechnie zajmują oni dalej kierowniczą rolę w społeczeństwie. Podobnie jak agenci nie potrafią się przyznać do swojej przeszłości, tak samo Tygodnik nie potrafi przyznać się do winy i wywnętrza się teraz na Panu Samborze.
0 0
cyt. Przez B. płacze juz trzeci dzień
chyba przez S ? będziesz płakać?
0 0
A Ty zakopianczyk boisz sie ujawniania agetnow w Tygodniku? Może sam masz coś naskrobane?
0 0
do kasi: masz rację, przez te łzy to już liter nie widzę!!! jeszcze ten zakopiańczyk bierze w obronę ciemiężyciela strapionych!
0 0
to zupełnie tak jak ja...
0 0
Jak ktoś walczy o praworządność to staje się czarną owcą. Pan Ciaptak też jest zły bo wygrał w sądzie z Sobańskim. To czkawka po komunie. A potem każdy homosowietikus głosuje na byłych funkcjonariuszy, bo nie umie wyobrazić sobie normalnego życia bez przekrętów. Nie wystarczy tylko pisać o agentach !
Nie każdy po kielichu jest grzeczny. Jeśli to Panu Samborowi przeszkadza, to jak najbardziej - niech walczy. Ma do tego prawo.
0 0
no to może? tezy stawiane w artykule są tendencyjne- zamiast wskazywać GŁUPOTĘ tych co uchwalili takie lokalne prawko uderza się w pana S, na dodatek raczej niezbyt lubianego?
0 0
PIOTR SAMBORE CHYBA DOKONAL ODKRYCIA USTAW PO SPORZYCU NADMIERNEJM ILOSCI ALKOCHOLU.PANIE SAMBOR I GDZE PAN BEDZE TERAZ PIL JAK PANU ZAMKNA WSZYSTKIE KNAJPY I SKLEPY KOLO ROZGLOSNI????????????????MYSLE ZE BEDZE TO DLA PANA BARDZO UCAZLIWE.
0 0
Zakazać picia piwa w całym Zakopanem z wyjątkiem Gubałówki. Bary piwne tylko na Gubałowce !!! Haj.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz