Mieszkańcy pasma Gubałówki powołali dziś do życia społeczny komitet, który za cel stawia sobie wyłączenie tego terenu z granic administracyjnych Zakopanego.
Jacek Kalata z Furmanowej rozdał dziennikarzom podczas dzisiejszej sesji rady miasta tekst aktu założycielskiego komitetu. Oto fragment dokumentu:"My niżej podpisani wolni obywatele Rzeczpospolitej Polskiej, kierując się dobrze pojętym interesem społecznym, w obliczu zagrożenia Naszych fundamentalnych praw do wolności, do życia, do swobody polemiki z władzą, także wobec zagrożenia prawa własności w dniu 25 września 2014 postanawiamy powołać Społeczny Komitet "Zakopiańczycy na rzecz wyłączenia Pasma Gubałówki z granic administracyjnych Miasta Zakopane".
rav

22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
Niech powoła Republikę Furmanowską na wzór tej z przed stu lat.Początek 13 października a koniec 16 listopada.
0 0
a może Vladimir vladimirowicz by ich przygarnął ?
0 0
"Tu na razie jest ściernisko,
Ale będzie San Francisco,
A tam, gdzie to kretowisko,
Będzie stał mój bank."
0 0
piękna, podniosła preambuła :)
dwie uwagi:
1 - czemu podkreśla się "wolni obywatele" - czyżby byli inni?
2 - jeśli to mieszkańcy pasma gubałowskiego są za administracyjnym odłączeniem się od Zakopanego, to chyba bardziej właściwie byłoby nazwać komitet "Mieszkańcy Gubałówki na rzecz wyłączenia Pasma Gubałówki z granic administracyjnych Miasta Zakopane". No, chyba, że Zakopiańczycy z kotliny także chcą odłączyć Gubałówkę...
czy jednym ze skutków takiego odłączenia mogłoby być udrożnienie stoków narciarskich na południowych stokach Gubałówki ?
0 0
O ... moda na separatyzm dotarła na podhale.
0 0
Góralą już się het w głowach poprzewracało! Moja miedza, moja działka. I tak zabiorą to wszystko ze sobą do piachu, a tak to by ludzie sobie pojeździli chociaż na nartach.
Sport to zdrowie!
0 0
Czy aby wszyscy Zakopiańczycy, a w tym mieszkańcy Gubałówki tego chcą??
0 0
Kalat oddział na czwartym piętrze w Nowym Targu czeka na Ciebie
0 0
trzeba będzie im wprowadzić wizy za wjazd do miasta :)
0 0
Ja jestem ciekawy ile osób z Gubałówki jest za tym pomysłem?
Bo jeśli wcześniej szło o poprawę dojazdu i lepsze połączenie z ...Zakopanem to po ewentualnym wyłączeniu wcale może się to nie poprawić...
0 0
zagrożone jest życie?
to dlaczego prokuratura nic o tym nie wie? dlaczego nie ma spraw w sądzie?
wyczuwać ściemę ;)
Nie chce mi się nawet polemizować z takim poziomem intelektualnym. Zaproponuję tylko odgrodzenie furmanowej murem i drutem kolczastym. Wieżyczki strażnicze ze snajperami też by się przydały, aby ta "inteligencja" nie rozmnażała się w naszym kierunku.
Już bezpieczniej chyba dać ćwierćinteligentom AK47 niż pióro. w pierwszym przypadku najwyżej kilku odstrzeli a potem jego, w drugim, jak widać- nie ma końca ten cyrk.
0 0
Zakopane i tak ma Nas w czarnej d***e ! przeciez był tu wielki Pan burmistrz i obiecywał wielce, ze bedzie droga, jak jej nie ma ponad 40 lat to tym bardziej nie bedzie do tej pory, poza tym do tego trzeba normalnych ludzi z naciskiem na normalnych , z ktorymi da sie dogadac, a tutaj to raczej i tak nie ma sensu, są "mądrzejsi" ...zreszta szkoda sie wypowiadac i tak , jak juz jest jeden osioł, ktory utrudnia zycie innym to nie poradzisz.. juz mi sie powoli śmiac chce z wielkiego dzialacza pana Jacka (bez urazy) ;)
0 0
Co to znowu za nowa głupota? Czy nie ma w Zakopanem innych problemów?A może utworzyć państwo gubałowskie by mieszkańcom żyło się lepiej.Niech spróbują samodzielności,jestem za!
0 0
a niech ich odłączą ...wielkie mi co!
0 0
Ludzie jak zwykle mają coś do powiedzenia, kiedy teren do nich nie należy. Ciekawe czy choć jedna osoba jest z Gubałówki... Łatwo wypowiadać się, kiedy was to nie dotyczy. NIE MAMY WODY I DRÓG jedyne co udało sie zrobić przez te wszystkie lata to kanalizacja, ale cóż nam z tego BEZ WODY? Ciągle tylko słyszymy, że nie ma pieniędzy... ale żeby od nowa przekopać krupówki to są co roku.
0 0
koniczyna
TAK
0 0
Jurajczyk
dziś wodę mamy po 25 zł m3 .
Na dojazd z Zakopanego do Zakopanego za każdym razem musimy dodać 12-15 km w jedną stronę , bo UM nie potrafi uregulować stanu prawnego 1.5. km drogi od 1959 r .
0 0
korcia2
Dziękujemy za wsparcie , Zapraszamy do komitetu wspierającego nasze dążenia .
0 0
@Aborygen,ile osób realnie byłoby za odłączeniem?
Myślisz,że samo odłączenie załatwi sprawy wody, drogi itp?
Jak tak dalej będzie to niedługo paszportów będzie trzeba,żeby się na Gubałówkę dostać...;) ;) ;)
Na własny samorząd jesteście za słabi.Na przyłączenie do innej gminy-nie ma pewności ilu mieszkańców byłoby za,a poza tym czy tej relokacji chciałby inny samorząd i co byście zyskali?
Startujesz z jakimiś projektami w tzw."budżecie obywatelskim"?
0 0
Korcia2 że niby mieszkańcy gubałówki w czym sobie sami nie radza ?! Płacimy tak samo podatki jak mieszkancy zakopanego a na gubałówce nie mamy wody, kanalizacji sklepu ,droga jest w opłakanym stanie w zimie odśniezają jak sami chca czasem nie mozna dojechac do domu ,syf budka na budce a jak w zimie albo w lecie chcemy dojechac do domu to musimy 30 minut jechac przez stado ceprów ktorzy nie odsuwają sie jak widzą samochód a jest mozliwość zrobienia dolnej drogi ale nas mają gdzieś najlepiej jakby nas wzieła inna gmina bo może bysie nami zainteresowali bo jedynie comamy na gubałówce to piekne widoki !!!!!
0 0
Jurajczyk
w 2012 r 98 % ludności w ankiecie wypowiedziało się za wyjściem z gminy miejskiej -Zakopane .
Korzyści :
Są to tereny o charakterze rolnym .
-zamiast działalności , prowadzisz agroturystykę .
- Możesz korzystać z dotacji na rozwój terenów wiejskich / jak Białka ,Bukowina /
Widać po sąsiednich gminach jak budują wąskie asfaltowe dróżki nawet do pól .
A więc kasy na tego typu inwestycje nie brakuje .
Np w Bustryku w tamtym roku oddano 1500m drogi - kosztowała 320 tyś .
Nasze 1500 m. ma kosztować 20 mln ???
Teren pod wąską drogę należy do gminy , ale nie chcą go uregulować . /Mam stosowne dokumenty /
Woda , jest produktem jak każdy inny towar .
Dziś kupujesz go u jednego dostawcy jutro u innego.
Czy ktoś będzie chciał Pasmo Gubałówki - A jest to atrakcyjny kąsek .
Tylko PKL płaci 2.2 mln podatku , do tego dochodzą wyciągi , pensjonaty ,
Jeżeli ktoś będzie chciał inwestować na uczciwych warunkach - droga wolna ale najpierw omawiamy warunki współpracy a później inwestujemy .
KORZYŚCI DLA ZAKOPANEGO I ZAKOPIAŃCZYKÓW
Wszyscy muszą być świadomi , możemy przenieść tern rejon administracyjnie ale nie fizycznie .
A więc pozbycie się obecnej BLOKADY POLITYCZNEJ - uruchomienie tras i inwestycji posłuży przede wszystkim Zakopanemu .
A więc odłączenie się do innego powiatu , w którym Gminy nie były słupami w przejęciu majątku PKL-U jest jhak najbardziej uzasadnione .
Dlatego musimy wykorzystać niezadowolenie Witowa i Dzianisza i Nowego Bystrego , aby otworzyć drogę pod przejście pod gminę czarny Dunajec i Powiat Nowotarski .
A dl nich będziemy żyłą złota , już za kilka lat .
0 0
Jurajczyk
nie , Budżet obywatelski jest skierowany do Zakopiańczyków a nie do Górali zamieszkujących Zakopane / rdzennych zakopiańczyków /
0 0
@Aborygen,zgadzam się z częścią rzeczy które piszesz bo faktycznie Gubałówka może być niezłym kąskiem,szczególnie po uporządkowaniu wielu spraw ale to o budżecie jest naciągane bo być może boisz się porażki?Co więcej różnorakich "gubałowskich" powiązań jest znacznie więcej niżci się może wydawać.
0 0
Aborygen - plany ciekawe . Mam pytanie . Dlaczego chcesz (chcecie) do Czarnego Dunajca , a nie do Poronina .
0 0
Jurajczyk
masz racje z powiązaniami a reszta jest do wypracowania .
0 0
Czyli nie potrafisz nawet prawidłowo nazwać tego co sam stworzyłeś "Społeczny Komitet "Zakopiańczycy na rzecz wyłączenia Pasma Gubałówki z granic administracyjnych Miasta Zakopane".
A w ostatnim poście piszesz tak :"Budżet obywatelski jest skierowany do Zakopiańczyków a nie do Górali zamieszkujących Zakopane / rdzennych zakopiańczyków /"
Ogarnij się człowieku i zdecyduj się kto jest zakopiańczykiem i co to za zakopiańczycy stoją za tym komitetem.
0 0
rys
Ponieważ gm . Poronin też jest umaczana w PKL-u i jej prywatyzacji .
Czarny Dunajec - powiat Nowotarski .
Powiat Tatrzański przez 5 lat blokował termy w Witowie . Nowotarski pomógł i w 2 lata w Chochołowie mieli wszystkie pozwolenia .
Jak się chce to się i da .
0 0
W Poroninie na kominie :)
Ps
Trzeba ludzi uświadomić, to zwolenników przybędzie, Ten temat kiedyś już brany był pod uwagę, wśród mieszkańców panowała jedność, i nie jest to nowa sprawa, Rzeczywiście wtedy brany był pod uwagę Poronin. Teraz trzeba Casting zrobić. :)
0 0
Abeto
nie rozumiesz nawet niuansu nazwy .
0 0
Abeto
Za komitetem stoją rożni ludzie , którzy dostrzegli już potencjał i korzyści z wyjścia z gminy i Powiatu .
0 0
@Aborygen,tylko się tak nie rozpędzajcie bo jeszcze Zakopane się wypisze od siebie i do Czarnego Dunajca dopisze...;) ;) ;)
Poważniej pisząc to przy problemach na dole (czyt: Zakopane) to na górze (czyt: Gubałówka) mogło by się dziać całkiem nieźle.Tylko czy właściciele gruntów się wszyscy zgodzą czy jedynie będzie to zwykła relokacja,a problemy zostaną?
0 0
Ci co mają same grunty w Paśmie Gubałowskim,a jest ich wielu, podejrzewam, że byłoby im wszystko jedno.. . Bardziej decyzyjni są Ci którzy faktycznie mieszkają. .i borykają się z tymi problemami.
0 0
@Fibi,nie całkiem o to mi chodziło.Fakt,że bardziej decyzyjni są mieszkańcy ale co później?Bo przecież szansą rozwoju nawet po zmianie przynależności są m.in. wyciągi.A z tym wiąże się problem z gruntami...itp itd...czyli podobnie jak ma to miejsce teraz.
0 0
P.S.Póki co odbieram całą sytuację jako straszak na rządzących w Zakopanem ...wszak akt ogłoszono nie na Gubałówce,a w UMZ...;) ;) ;)
0 0
Jurajczyk.>Poczekajmy :) :*aż zmieni się władza.
Trzeba namaścić kandydata na Burmistrza z ramienia Górali.
0 0
Jurajczyk
Ludzie chcą inwestycji i zdrowego kompromisu .
Dziś próbowano ponownie wcisnąć im inwestycje bez ich wiedzy i zgody .
Ale PKL się wycofał .
0 0
Jurajczyk
miejsce było medialne , a cel jest konkretny .
0 0
W sumie lepiej żeby taki Kalata nie był mieszkańcem Zakopanego. Najgorsze że to już nie jest śmieszne i nawet nikt nie powinien się z niego śmiać gdyż to już się chyba powinno leczyć.
0 0
Tomash
dzięki za diagnozę .
Pozdrawiam
0 0
Separatystów mamy ?
0 0
@M separatysci i folklorysci ( by niż powiedziec mocniej:) Mało, ze są wnioski by separowac Gubałówkę to jeszcze władze chcą wybierac z ramienia, na razie Górali ale kto wie może jeszcze inne kryteria dojdą :)
0 0
Pomysł Pana Kalaty może wdaje się szalony, ale gdyby faktycznie nastąpił bunt mieszkańców mogłoby coś pęknąć.
Na razie to jest sprawdzenie Władzy na ile zależy im na tych terenach.,bo jak dotąd to nic nie zrobili ,aby zadbać o rozwój i zrobienie porządku na Gubałówce,
Sam widok Pana Kalaty wywołuje mdłości u niektórych w UM,ale to dobry znak bo muszą działać, nie tylko głupio się uśmiechać i witać ze wszystkimi, a rezultatów brak.
Aby ruszyć ludzi do działania musi być ktoś taki z energią. dzięki niemu wiemy co się dzieje w UM i Zakopanem. Czyż nie.?
0 0
a zagrozenie zycia? oczywiscie ze istnieje; przyklad chociazby pozar na Kotelnicy- straz nie mogla szybko dojechac; do Jacka w ogole by nie dojechali, podobnie jak karetka ...
0 0
Na onecie artykuł "Zakopane bez Gubałówki " poszło w świat .
0 0
Z tego co przeczytałem to pierwotnym problemem przez, który jest cała ta akcja, jest brak drogi dojazdowej łączej Furmanową z Zakopanem. Rozumiem, w takim razie, że temat budowy drogi staje się nieaktualny? Bo po co mieszkańcy Furmanowej mieliby jeździć do Zakopanego? Szpital, sąd, starostwo, Księgi Wieczyste będą mieć w Nowy Targu a Urząd Gminy w Czarnym Dunajcu!!! Trzeba zadbać o kumunikację w tamtym kierunku. Zastanawiam się jak dojechać do NT i CD nie korzystając z dróg Gminy Zakopane i Powiatu Tatrzańskiego. Chyba tylko Furmanką. Powodzenia!
0 0
do *rysa*;- Poronin zadłużony po uszy ,kolektyw rządzący (wójt)-nie kumaty, prostych spraw socjalnych,- mieszkańców olewający...Władowali kasę w remont GOK-u i dach przecieka koło komina,zresztą nie pierwsza fuszerka dachowa którą super fachmani z urz.gminy odebrali jako O.K (?) Oświecili w końcu po kilku latach jedną z ulic, by jaśniej się szło wyborcom na ich come back- na to liczą!
0 0
Zgred - dzieki . Nie bardzo jestem w temacie Poronina .Wydawalo mi sie ze im tam blizej . Aborygen pewnie nie chcial" podpasc " ,bo nie odpowiedzial .
0 0
@australijczyk Czasem prędzej dojedziesz do NT niż do w sezonie do Zakopanego. Co myślisz że mieszkańcy Gubałówki tak nie robią? jazda na zakupy na porządku dziennym,.20 min już jesteś w NT. Do lekarza dojadą do Krakowa :) to i do NT też,, :) itd.....
0 0
Jak czytam komenty na onecie to nikt nie podważa "pomysłu"... tylko oczywiście zwykłe ogólne plucie. Nawet GoralenV gdzieś się pojawiło>> :)
Czyli jest możliwe.
0 0
fibi - ale i tak częściej jeżdżą do Zakopanego...
0 0
Dla mnie Goralenvolk jest zabawny, zwłaszcza jak widzę jaką pianę wywołuje na Podhalu :D Innym przez lata wpajano mit o góralu przywiązanym do Polski silniej niż rosyjski urzędnik do łapówek, a tu nagle wypływa GV, ludziska nigdy o tym nie słyszały, więc jest szok! No i rzecz jasna robi się gnój, a coraz więcej osób dowiaduje się o waszej chlubie ;) Stąd te komentarze Fibi, musisz się przyzwyczaić :D
P.S. To tak jakby ktoś wam nagle powiedział, że Wojtyła donosił do NKWD na księży ;) O, mniej więcej taki szok :d
0 0
A Pana Kalatę gorąco popieram. Strasznie lubię ferment i zamęt, przynajmniej dzieje się coś ciekawego :D
0 0
Historia filozofii po góralsku wg księdza Józefa Tischnera..YouTube..@lach coś dla ciebie;)
0 0
Nawiązujesz do tego, że GV to trzecia prowda, po prowdzie i tyz prowdzie? :D
0 0
@lach,to jeden z z powszechnie uznawanych za oczywiste" faktów", które nie są prawdziwe...
0 0
jakoś historycy tego nie negują
0 0
Amerykę odkrył Krzysztof Kolumb
Kolumbowi udało się dotrzeć co najwyżej na Karaiby, a i tak nie był pierwszy - uprzedzili go Wikingowie w XI wieku. A co na to historycy? Pewne informacje, powtarzane na okrągło przez innych, szybko zostały przez nas przyjęte jako oczywista prawda....
0 0
Kłapouchy Ameryke odkryli orawcy,pierwsi pojechali tam za robotą.
0 0
Abeto - akurat tu plemnik ma racje . Wikingowie odkryli Ameryke , ale nie byli chrzescijanami wiec zostali pominieci jako odkrywcy .
0 0
syr..dobrze że nie potrzebujesz dowodów na taśmach video,widać ześ troche mniyj sprościyjsy od niego,ale ino kapecke;)
0 0
Amerykę odkryli Indianie. To oni jako pierwsi przypłynęli na ten ląd. Z odkryciem Ameryki chodzi tak naprawdę o to, że dzięki wyprawie Kolumba Europą weszła w erę kontaktów transatlantyckich.
Nie widzę żadnej analogii do GV. Nikt nie podważa współpracy Komitetu Góralskiego z Niemcami, ani 30 tysięcy kart i 200 ochotników do SS.
0 0
Nikt nie podważa,bo tu nie ma co podważać mitów się nie podważa niech sobie żyją własnym życiem,to tak jak mitu Janosika nikt nie podważa,a wszyscy wiedzą że to mit-legenda.;)
0 0
Jakie karty?A skąd pewność że Niemcy tych kart nie sfałszowali?Chyba że byłeś osobiście przy ich wydawaniu..;)
0 0
Widzę,że poruszyłam śpiącego rycerza.. :) Lach wiesz,że ja zawsze to lubię, temat G.V tak do końca nie zgłębiony i cały czas tajemniczy.. :) Tak jak punkt "G" u kobiety, nigdy nie wiesz kiedy na niego trafisz,, :):) i jaka będzie reakcja ... :):)
ps
Pijesz do Gubałówki bo ją Niemcy też po swojemu nazywali. :) ale domów wtedy nie było tylko sama restauracja. Wtedy na Gubałówce tylko krowy paśli i były same szałasy pasterskie. Dopiero w latach 60 -tych pod osłoną nocy przywożono przygotowane płazy i do rana chałupy jedna po drugiej powstawały.
0 0
rys
dlatego Powiat Nowotarski - wydaje się lepszą alternatywą
Przede wszystkim nie są umoczeni w PSEUDO prywatyzację PKL-u i nie będą tak stronniczy.
0 0
Fibi - Wydaje mi się że parę domów na Gubałówce przed wojna stalo.
0 0
lachu.... wiesz co czasem myslalem ze mowiles madrze ale widze ze to to prostak nad prostaki. Portretow hitlero nie bylo w N. Saczu ani w Tarnowie ani w Krakowie ani w Warszawie nigdzie tylko w Zakopanem I tysiace grajkow w knajpach 1 wrzesnia poszlo do partyzantki tylko goralskie kapele niemcom graly. Wiesz co?? ty naprawde jestes idiota jezeli tak myslisz. Kiedys juz wspomnialem o pewnym Ksiedzu co byl niby agentem sb. Agentem nie byl ale donosil to co oni dobrze wiedzieli I on wiedzial ze wiedza ale mial za to passport. Idiota tylko moze takiego czlowieka potepic. Wlasnie sie dowiedzialem ze Kurierzy Tatrzanscy to byli marsjanie .Uswiadomilem sobie ze w calej okupowanej Polsce nie bylo ani jednego kolaboranta tylko sami Gorale. Juz ci sie we lbie calkiem pomieszalo a niby taki elokwentny a glupszy niz baran jesienia.
0 0
@Aborygen,oby plany jakie macie wyszły z korzyścią dla mieszkańców chociaż to łatwe nie będzie i żeby się "developerką" nie skończyło.
A tak żartem to tylko do Słowacji się nie próbuj przyłączać czasem ...;) ;) ;)
0 0
Aborygen - teraz tez tak sadze ,tylko myslalem ze Ty mi to powiesz .
0 0
Mam probozycje odloczyc pohale od polski i bedzie spokój barany w warszawie nami zadza .tak naprawde polska zadza uklady i tak jest tez w zakopanym czego my oczekujemy ? Jestemy naiwni zyjemy fantazjami prosze niezapominac niedlugo wybory zastanow sie zanim postawisz krzyżyk .frekfencjia ci co szczekaja najwiej to nie chodza na wybory a pozniej becza na lewo i prawo idzcie lenie do wyborow zmiencie coś. Tylko zglowa .
0 0
Może to dobry pomysł aby przyłączyć Płaskowyż Gubałowski i Furmanową do gminy Czarny Dunajec. Skoro władza samorządu terytorialnego w Zakopanem jest nieudolna, arogancka, za bardzo partyjna, nie spełnia obietnic przedwyborczych, nie dba o drogi i o dobro swoich mieszkańców mieszkających na stokach tych gór, to można ją rozliczyć i zmienić na lepszą. Zakopane jest przeludnione, człowiek czuje się na Krupówkach jak w metrze w Tokio w godzinach szczytu, sklepy oferują towary najdroższe w Polsce, a może w Europie, powietrze skażone jest rakotwórczym smogiem od spalin i emisji z kominów, często, korek samochodowy ciągnie się od ulicy Kościuszki do samego Krakowa, ba, nawet do śląskiej autostrady. Gubałówka i Furmanowa mają ogromny potencjał przyrodniczy. W zimie gniazdują tam białe, śnieżne sowy, które przylatują ze Skandynawii, w jednym wąwozie żyją wilki, rośnie starodrzew jodły karpackiej, która była kiedyś świętym, mitycznym drzewem życia górali, rosną rzadkie odmiany goryczek i wspaniale ogrody górskich, dzikich kwiatów, jak w Dolinie Wielickiej pod Gerlachem. I jest stanowisko szmaragdowego krzemienia pasiastego, który powstał około 160 milionów lat temu. Można zrobić ścieżkę rowerową do torfowisk wysokich i mszarów w Podczerwiennym przez Dzianisz lub Ratułów, albo kilkudniowy szlak konny, ze spaniem na sianie w gospodarstwach agroturystycznych. Wkoło świetliste, rozległe przestrzenie, czyste powietrze, zapierające dech w piersiach widoki i nieskażona przyroda.
0 0
oby jak najszybciej!!!!!!nie chcę żeby taki półmózg wypowiadał się jakkolwiek o moim mieście!!!!!!!!!!!
0 0
majcho... zapomniałeś dodać... że te tereny zamieszkują jeszcze urodziwe Góralki.. :)
0 0
@Korszarz Pochwalam. Namów swoich rodaków, bo na razie ściemniają jacy to oni nie są polscy :D
0 0
Nick Witacki
dzięki za wsparcie - razem dokonamy cudów .
0 0
Nick Witacki
A kiedy to nabyłeś prawa do - Miasta Zakopane .
Mieszkamy na twoich włościach ? Czy Majchra ??
0 0
@Lach,ciągle czepiasz się górali.Może zatem pochwalisz się jakie to zasługi ma twoja rodzina dla "ludowej Ojczyzny"? ...;) ;) ;)
0 0
Jurajczyk, bardzo proszę:
1. Mój dziadek prowadził śledztwo w sprawie Inki oraz osobiście przesłuchiwał rtm. Pileckiego. Potem orzekał w Izbie Karnej Sądu Najwyższego w związku z kasacją od wyroku w sprawie gen. Nila. To on był za tym żeby w ogóle nie odbywać narady sędziowskiej tylko od razu kasację oddalić.
2. Tata, jako prokurator, doprowadził do wyroków skazujących dla członków KOR, Solidarności itp. imperialistycznej agentury.
3. Ja natomiast podtrzymuję rodzinne tradycje, ukończyłem studia prawnicze, a 7 października mam egzamin na aplikację ogólną. Tzn. mam jak mam, bo miejsce już zaklepane, ale przyjśc dla picu trzeba.
Nie próbuj mnie więc pouczać, bo pochodzę z rodziny, która może chodzić po ulicach z podniesioną głową. Zwłaszcza kiedy mija takich jak ty. URA!
0 0
@Lach,to oświadczenie?No to ładnie się nam tu przedstawiłeś...Tylko nie bardzo rozumiem czym się tu chwalisz?...
Jeśli to co piszesz to prawda to dziadek musiał się dorobić pewnie stopnia pułkownika z zagadnień zwalczania dywersji ideologicznej?
0 0
Facet próbował blondynce wytłumaczyć co to jest Konsternacja. :)
Mówi jej że to zaskoczenie/zdziwienie.. np. wchodzisz do domu i zastajesz mnie z inną kobietą..czyli jesteś zaskoczona.
A ha. to ja już wiem, to to samo jakbyś mnie zastał w łóżku z innym facetem..
Ależ nie.. kochanie to cysciutkie ku*restwo.
ps
Lach pomysł Jacka jest konsternacją a Twój to cysciutkie ku*restwo.... widzisz różnicę.
Przy takich zasługach... to aż się boję z tobą gadać.
0 0
Lachu, może przybliżysz sprawę Inki.
O co chodzi, bo z pewnością nie wszyscy wiedzą...
A co do podniesionej głowy, to się mi przypomniało pewne motto:
"głowa do góry! - jak mawiał kat do skazanego, zakładając pętlę"
wiem, wiem - w sumie słabe - ale mi się przypomniało, to napisałam, żeby nie zapomnieć.
0 0
@majachogori - walory przyrodnicze Gubałówki ? Chyba nie tej części od PKL po Salamandrę ? Chyba, że przyjmiemy, że to część "zakopiańska", a "poroniańska" będzie 500m dalej.
0 0
Czytając komentarz @lach, przypomniała mi się taka sytuacja.
Jakiś czas temu poprosiłam o poradę prawna w pewnej kancelarii w centrum Zakopanego. Nie bardzo podobało mi się to co mi powiedział. Zrobiłam wręcz przeciwnie do rady "prawnika" i udało się! Oczywiście powiadomiłam go o tym jak sprawa się potoczyła i zakończyła. Teraz, kiedy mijam go na ulicy spuszcza głowę.
0 0
Moje kochane podhalańskie muminki. Toć ja wam przyjemność chciałem zrobić. Nienawidzicie mnie jak homofob Biedronia, więc napisałem to, co już wszak i tak ułożyliście sobie w głowie:
- jestem potomkiem ubeków, najlepiej o żydowskich korzeniach
- studia ukończyłem dzięki wstawiennictwu taty
- do niczego się nie nadaję, a wy i wasze zdolne dzieci, klepiecie biedę, bo postkomunistyczny układ nie pozwoli wam na awans społeczny
- dzięki koneksjom będę wykonywał intratny zawód, działając przy tym na szkodę was wszystkich
- ogólnie jestem gnidą
BO... Bo tylko taki typ może rzucać cień na waszych szlachetnych przodków :D Ja tu do was z sercem na dłoni.... :*
P.S. Jak tam jurajczyk, zadowolony? Potwierdziła się teoria o "resortowych" którzy plują na syćko, co święte :D Antysystemowi publicyści się nie mylą, możesz dalej jeść im z ręki ;) Idź, i zaganiaj w kozi róg, w imię Jarosława i Ziemkiewicza i Macierewicza Śniętego Amen :D
0 0
P.S. Tylko oszołomy mogły wszystko łyknąć jak wychudzony pelikan. Tacy później idą głosować na partie głoszące potrzebę odnowy przez rewolucję moralną i burzenie zgniłego systemu... Boże, miej miłosierdzie nad nami ;)
0 0
@Lach,a po co się tak tłumaczysz?Sam o sobie piszesz,później to dementujesz.Przywołali cię do porządku bo za dużo gadasz czy jak?Co za pech...;) ;) ;)
Koniec rozmowy.
0 0
Co "Koniec rozmowy" ,jak temat niewygodny to próbujesz zamknąć dyskusje.Pamiętam ,że Lach był do spowiedzi więc nie jest tak do końca stracony.
0 0
@Abeto, nie masz zapewne zielonego pojęcia o czym piszesz i nie jesteś w temacie więc po co się wcinasz?
0 0
Czyli,nawet po tym powinieneś wiedzieć ,że nie z każdego możesz zrobić durnia-manipulatorze!
0 0
A wracając do tematu "Zakopane bez Gubałówki"...
@Aborygen coraz więcej mediów pisze o Was jak o separatystach...;) ;) ;)
Jeden z przykładów-artykuł "Zakopane ma swoich separatystów" na stronie gosc.pl
0 0
@Lach - system jest zgnity. Bo zawsze wygrywa ten co ma największy bank - "Dopóki jestem w stanie kontrolować emisję pieniądza w danym kraju, nie dbam o to, kto w nim stanowi prawo. Mayer Rothschild" Pytanie czy istnieje lepszy system.
0 0
Jurajczyk
cienki ten materiał . lepszy był na onecie
0 0
@Aborygen,cienki ale to nie o sam artykuł chodziło,a raczej o jego wymowę.
0 0
Z niczego się nie tłumacze, mam dobrą zabawę z jurajczyka, ksywa pelikan :D
0 0
Lach
wypuściłeś go , udało ci się .
Ale generalnie Jurajczyk jest OK - A ksywa PELIKAN , jak najbardziej zasłużona .
Pozdrawiam
0 0
@Aborygen,widzisz mało mnie to interesuje czy @Lach się przechwala-tylko właściwie czym?- czy nadmiernie przypisuje im takie "zasługi" czy tylko prowokuje.Zarozumiałość i sposób o czym pisze świadczy o jego sposobie myślenia i samo w sobie już wiele mówi.A co ja wiem czy czego nie wiem to już sobie zostawię i nie trzeba nic więcej mówić,dla mnie wystarczy.
0 0
P.S.No i @Aborygen uważaj bo Ci @Lach o Goralenwolk za chwilę wyjedzie tak,ze pomyśl zanim coś napiszesz...;) ;) ;)
0 0
v*
0 0
Aborygenowi dobrze z oczu patrzy. Nie zgadzam się z nim w 100%, ale jakoś żywię do niego ciepłe uczucia. Ot tak, szczera gęba potrafi zrobić swoje ;)
0 0
@Aborygen,strach się bać jak Cię @Lach prawie za swojego będzie uważał...;) ;) ;)
Czyli,że jak @Lach będzie z braku innych ciekawych zajęć czepiał się górali poprzez ciągłe pisanie o Goralenvolk to Cię poza nawias wystawi?...Czyżby chciał w tak dziwaczny sposób odseparować "separatystę" od górali?...
@Aborygen nie daj się wmanipulować w takie zagrywki nawet gdybyście obaj mieli lewicowe poglądy.
0 0
Aborygen doskonale rozumie co się wokół niego dzieje, widzi jak niszczycielska siłą potrafi być przybysz z daleka, który chce rządzić autochtonami. Za to go szanuję. Dwa człowieka wystarczy, aby doszło do różnicy poglądów. Ważne w tym wszystkim szukać kompromisu, ale nie pozwalać się deptać. To właśnie robi Aborygen i chwała mu za to.
0 0
*dwóch ludzi
0 0
Lach masz rację..,ale nie wszyscy to rozumieją, ale czasem jest za dużo tej awantury. i zamieszania.
0 0
Fibi, dziękuję za słowa poparcia. Jurajczyk kiedyś zorientuje się jak głupio postępował, ale wtedy będzie za późno... :D
0 0
@Lach,tylko zapomniałeś kto tu ciągle próbuje "deptać" górali wpisami o GV...
Rada dla niektórych-pić mniej, nie palić, wietrzyć pokój i nie wyjadać starych okruszków z klawiatury,a powoli w głowach się rozjaśni i horyzonty poszerzą...;););)
0 0
P.S.@Lach,tak na koniec tej dyskusji to strasznie niemrawo i nieudolnie ci idzie przeciwstawianie sobie ludzi i próbowanie stać z boku jak się pokłócą i dobrze byś wiedział,że niektórzy potrafią bardzo łatwo rozszyfrować twoje zamiary.Lepiej kup sobie Lego jeśli chcesz się bawić.Bardziej rozwijające...;) ;) ;)
To chyba na tyle w tym temacie.
0 0
Lach nie ma za co :) Chodzi o to,że ja też podziwiam Jacka i jego upór..i takich ludzi jest niewielu..Reszta umie szczekać za węgła..Nie powiem, że sama też mam odmienne zdanie na różne sprawy. Nie podoba się to wielu. i często bywa, że większość cię spacyfikuje i niestety musisz czasem trochę odpuścić..
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz