Jak donosi tatromaniak.pl, kolejny raz w materiale reklamowym z Giewontu zniknął krzyż.
"Zdziwią się zagraniczni turyści odwiedzający Zakopane, oj zdziwią. Zwłaszcza gdy odwiedzą Dolinę Strążyską (zdjęcie na okładce), skąd doskonale widoczny jest Giewont i znajdujący się na jego wierzchołku 15-metrowy krzyż. W promującym region magazynie "Welcome to Cracow & Małopolska" wyraźnie widać przecież, że żadnego krzyża nie ma. Dlaczego? Trudno powiedzieć. Twórcy miesięcznika uznali jednak, że krzyż nie pasuje im do "strategii promocyjnej" i lepiej go usunąć" - czytamy na stronie tatromaniak.plPrzypomnijmy, że niedawno krzyża na Giewoncie zabrakło w filmie promującym Polskę zamówionym przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych.
p

22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

14.05.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

21.05.2026
Sprzedam DOM i LAS - Spytkowice. 732 810 638.

14.05.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

14.05.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

14.05.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
I bardzo dobrze :)
0 0
Przecież to ma być promocja Małopolski i najważniejszy w tym wypadku jest Giewont, a nie krzyż na nim.
0 0
thinker ty z lala to jestes drinker , a myslicie jak konie pod gore wspomagane napedem alkoholowym , a zamiast trawe jesc to ja wypalacie
0 0
Jak zdjęcie robione było Nikonem to zawszy wyjdzie bez krzyża.Mój kolega zrobił takie drugiego kwietnia i mocno się dziwił ,jak to tak !? ;-)
0 0
@Dzianisan
Coś w tym jest. Kiedyś robiłem zdjęcia Kievem i zawsze zamiast krzyża była gwiazda !
0 0
Nie od dziś wiadomo, że "granie na nosie" katolikom jest w modzie. I niech mi nikt nie gada, ze usunięcie Krzyża w spocie było niezamierzone. Pozbywanie się symboli religijnych, który akurat w tym przypadku dla większości tu mieszkających to świętość, samo w sobie daje rozgłos, co za tym idzie, darmową reklamę. Wyrazy współczucia dla pomysłodawców.
0 0
Zgadzam się z Ptakuro....
Giewont ma być taki jaki jest. Ma być pokazywany z Krzyżem!!
To nie jest dekoracja żeby ją zmieniać jak się komu podoba! SZACUNKU trochę do religii i dla ludzi którzy się przyczynili do Jego powstania. A jak komuś nie pasuje to "sweet focie" robić na Czerwonych Wierchach!! Giewont zostawić w spokoju...
0 0
@Thinker
no nie dokładnie, Giewont jest aż tak ważny waśnie przez ten krzyż. czy wg. przeciętnego turysty byłoby warto wychodzić na górę, gdyby krzyża nie było? chyba nie. ta zasada sprawdza się w wypadku innych gór z krzyżami w Polsce (Giewont nie jest przecież jedyny). faktem jest, że Giewont z krzyżem jest utrwalonym symbolem. i to jest ważne dla turysty, który drapie się tam na górę. sam goły szczyt mógłby być za mało atrakcyjny. i tu przestają mieć znaczenie konotacje religijne, to już po prostu tradycja.
tym dziwniejsze jest, że gazeta "promuje" Zakopane/Podhale/Małopolskę pozbawiając nas jednego z najważniejszych symboli (nie krzyża jako symbolu religii, ale Giewontu z krzyżem jako symbolu Zakopanego górującego nad miastem od ponad 100 lat!).
poza tym jak ktoś kto "promuje" dany region pisze, że jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli tego regionu "nie pasuje im do strategii promocyjnej i lepiej go usunąć" to coś tu jest nie tak... agencja reklamowa będzie decydować co jest u nas najważniejsze, najcenniejsze, najatrakcyjniejsze? to trochę jakby ktoś wymazał Wawel ze zdjęcia Krakowa bo mu do kampanii promującej Kraków nie pasuje... im dłużej się nad tym zastanawiam, tym bardziej myślę, że burmistrz i Biuro Promocji powinni zaprotestować. z tego co pamiętam, burmistrz wydał oświadczenie w sprawie spotu sprzed kilku miesięcy więc i teraz nie wolno odpuścić.
0 0
swoją drogą, skoro redakcji Welcome nie pasuje do kampanii krzyż z powodów religijnych, do dlaczego do jasnej cholery piszą równocześnie na tej samej okładce "Merry Christmas..."? czy to nie jest głupota?
poza tym, jeśli ten krzyż tak bardzo przeszkadza, to usunięcie go ze zdjęcia przecież nie wystarczy. bo turysta który przyjedzie i tak zobaczy go z Krupówek i wielu innych miejsc w Zakopanem, może nawet wyjdzie na górę i będzie mógł dotknąć... więc oszustwo i tak wyjdzie na jaw... a redakcja wyjdzie na idiotów... skoro symbol nie pasuje do strategii to może trzeba fizycznie usunąć go z Giewontu? Encyklopedii? Wikipedii? I wszystkich innych dostępnych źródeł...
0 0
dobrze, że redaktorzy nie są zapalonymi wielbicielami równin, bo by nam wymazali całe Tatry, żeby bardziej do strategii pasowało...
0 0
Polska krzyzami stoi a zatem winnismy zaczac sie reklamowac z uzyciem krzyzy :P
0 0
O ile w przypadku filmu reklamowego z Giewontem jako rycerzem, usunięcie krzyża było zabiegiem formalnym jakoś uzasadnionym, to w tym przypadku redaktor (?) wypuszczający "Welcome... zrobił z siebie idiotę, zwłaszcza po burzy, jaką wywołał spot z Giewontem bez krzyża. Choć i tak dobrze, że nie był na tyle "światowy", żeby napisać "Happy Holidays" zamiast "Merry Christmas" :)
0 0
@uorcyk, przecież jesteś świadoma, że tu nie chodzi o reklamowanie się krzyżami, bo na zdjęciu byłby prawie niezauważalny, a o przekłamywanie rzeczywistości. W tym wypadku tego nie ma jak obronić.
0 0
i coz z tego!
0 0
Gdzie jest krzyz?!
0 0
Giewont bez Historii a Polska bez lasów PO prywatyzacji
0 0
Zareklamujcie Giewont z lorcykiem na wierchu, to bedzie spas , sicka nowoczesni loswiecency bedom radzi a fijakry w calym Zokopanym nie lopendzom sie lod turystow .
0 0
Dajcie se siana. Nawet najładniejsze modelki (abstrahując już od p.premier) poprawia się w Photoshopie, to i Giewont dobrze jest poprawić i zlikwidować blizny zrobione 100 kilka lat temu. A że niektórym się wydaje że to krzyż a nie Tatry są symbolem Zakopanego no cóż, mają przewyrtane we łbie. Gdyby Tatr nie było, to nie było Zakopanego.
0 0
Tak już teraz jest wszystko co związane z Panem BOGIEM przeszkadza tym co w niego nie wierzą a to sprawa diabła który hula po świecie i kusi do złego.Czyż teraz nie jest już dość przemocy i brutalności?a będzie jeszcze gorzej.Ten co mu nie pasował Krzyż niech sobie zapamięta to się mu odbije popamięta sobie to co zrobił.Z Bogiem nie ma żartów,on jest nie rychliwy ale zawsze sprawiedliwy.
0 0
@Wojto
nie krzyż jest symbolem ale Giewont z krzyżem. jako najbardziej rozpoznawalna i charakterystyczna góra. poza tym chodzi o błędne założenia strategii marketingowej - promocja miejsca poprzez zafałszowanie jego symbolu jest oszustwem. bo ten krzyż na górze jest, bez względu na retuszowanie zdjęcia. plus jeśli motywacją wydawcy była rezygnacja z symboli religijnych to czemu tuż obok życzy Merry Christmas?
przeczytaj ZE ZROZUMIENIEM tekst i komentarze i nie róbmy z tego na siłę batalii wyznaniowej bo tak na prawdę chodzi tu o źle przeprowadzoną kampanię reklamową, która przeradza się w antypromocję.
a jeśli uważasz, że "Giewont dobrze jest poprawić i zlikwidować blizny zrobione 100 kilka lat temu" to (powtórzę się) krzyż trzeba fizycznie usunąć z góry a nie oszukiwać fałszując zdjęcia.
0 0
A to że choinki na niebieskim niebie też faktycznie nie ma nigdy nad Giewontem, tu nikt się nie obrusza... Tu nie chodzi o źle przeprowadzoną kampanie reklamową, tylko o że znowu jakiś proeuropejski innowierca ukradł krzyż!
BTW myślałem że symbolem Zakopanego jest smog / lub deszczowa pogoda ;) Krzyża nie widać przez większą cześć roku, dodatkowo przy dobrej pogodzie trzeba się mocno postarać aby go dojrzeć, bo jest zasłonięty przez wszędobylską zabudowę lub reklamy. Ja rozumiem, że dla część tubylców mieszkającym pod Giewontem krzyż jest ważny i jest dla nich wsparciem w ich wierze.
Ale dla większości normalnie myślących i naprawdę wierzących w Boga postawienie krzyża na Giewoncie jest przeciwstawieniem się przeciwko Bogu, stawianie się ponad nim. Cytując niedawno zmarłego WC "Mania 'ozdabiania' górskich szczytów rzekomo świętymi obiektami jest niepojęta tak z punktu widzenia myślącego wierzącego jak i ateisty. Dla myślących wierzących wspaniałość dzieła bożego przejawia się w cudach natury i jej poprawianie graniczy z bluźnierstwem. Niewierzący musi oceniać tego typu obiekty wyłącznie jako szpetny stos złomu"
0 0
@Wojto po raz kolejny apeluję - przeczytaj komentarze jeszcze raz ZE ZROZUMIENIEM
"A to że choinki na niebieskim niebie też faktycznie nie ma nigdy nad Giewontem, tu nikt się nie obrusza..." - nikt się nie obrusza, bo choinka jest wyraźnie dodatkiem graficznym - nawet małe dziecko to widzi i nie trzeba nikomu tłumaczyć. to nie oszustwo, ale ozdobnik. co jest zrozumiałe dla przeciętnego półinteligenta... nikt na tej podstawie jadąc do Zakopanego nie będzie się spodziewał choinek na niebie.
"Tu nie chodzi o źle przeprowadzoną kampanie reklamową, tylko o że znowu jakiś proeuropejski innowierca ukradł krzyż!" - a jednak będę się upierać, że to NIE wojna wyznaniowa - ZAUWAŻ, że jest "Merry Christmas" - wyraźne nawiązanie do chrześcijańskich obchodów Świąt Bożego Narodzenia.
jak dla mnie, skoro nie ma krzyża a jest Christmas to jednak JEST źle zrobiona kampania promocyjna. albo usuwamy wszystkie symbole, albo żadnego. przekaz, który nam i turystom "zaserwowano" nie jest spójny.
poza tym jest fałszywy, bo krzyż w rzeczywistości JEST na Giewoncie bez względu na to, czy wymazuje się go ze zdjęć, czy nie. przytaczasz cytat, który jest argumentem za usunięciem (fizycznym!) krzyża z Giewontu, a nie za fałszowaniem zdjęć!
kolejna rzecz - wydawnictwu, które reklamuje Zakopane nie wolno samodzielnie podejmować decyzji o usuwaniu czy modyfikowaniu pewnych utrwalonych symboli - szczególnie jeśli współpracuje z Biurem Promocji/Urzędem Miasta
a, jeszcze ciekawostka - otwórzmy nasze kontrowersyjne wydanie Welcome na 3 stronie - po prawej od spisu treści mamy zdjęcie kościoła św. Wojciecha z wyraźnie widocznym krzyżem - stąd nie usunęli...
0 0
A papież mówił żeby pilnować tego krzyża na Giewoncie...
0 0
@wojto...... Dla myślących wierzących wspaniałość dzieła bożego przejawia się w cudach natury i jej poprawianie graniczy z bluźnierstwem. Niewierzący musi oceniać tego typu obiekty wyłącznie jako szpetny stos złomu"....wojto... masz rację ,dziwię się że niektórzy poprawiają cud natury ubiorem..;) tzn..niektóre;)
0 0
"Twórcy miesięcznika w godzinie swej śmierci nie będą pasować do zbawienia."..bo krzyż jest symbolem zbawienia ,Krzyż był i będzie taki jest element Giewontu inaczej to fałszywy oszukany obraz miejsca przedstwianego.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz