Jeśli Tatrzański Park Narodowy nie cofnie podwyżek za organizację zawodów narciarskich w Tatrach, może zostać odwołanych wiele sportowych imprez.
Przypomnijmy: zgodnie z obowiązującymi od stycznia przepisami, za każdego uczestnika imprezy rekreacyjno-sportowej, która odbywa się na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego trzeba będzie zapłacić 20, 50 lub 100 zł. Opłata za zawody w narciarstwie zjazdowym to dla organizatora koszt 100, 200 zł lub 500 zł.
Władze TPN tłumaczą, że w ostatnich latach presja na organizowanie imprez sportowych w Tatrach jest coraz większa. Z punktu widzenia parku narodowego jest to postrzegane jako zagrożenie. Te stawki mają ograniczyć liczbę takich zawodów.
- Jeśli te stawki zostaną utrzymane pod znakiem zapytania stanie organizacja Pucharu im. Oppenheima w narciarstwie wysokogórskim w Dol. Chochołowskiej. Przy dodatkowej stawce 50 złotych za zawodnika nie będzie chętnych na start. Czy chodzi o to, aby zamknąć Tatry dla narciarzy - dziwi się Maciej Wasylkowski, prezes klubu SNPTT 1907 Zakopane, organizatora tej imprezy.
Władze klubu piszą do dyrekcji TPN pismo w tej sprawie.
Temat podwyżek wywołał też dyskusję m. in. na naszym profilu na Facebooku. Pojawiają się opinie, że aby chronić przyrodę parkowcy powinni raczej podnieść ceny biletów wstępu do Morskiego Oka, które latem jest szturmowane przez tysiące turystów.
p

22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
SŁOWAKI SIĘ Z WAS ŚMIEJĄ !!!!
0 0
Nowa jakość w promocji sportu.
A później się dziwią że niema medali....
0 0
Nikt im nie broni robić zawodów na Słowacji. Słowacy sie z nas smieją???? Chyba temu ze my nie zamykamy Tatr na zimę tak jak oni. Przyroda tez musi odpocząc od natłoku turystów i hołoty wszelkiej maści.
0 0
Wielokrotnie startowałem w zawodach na Kasprowym (narciarstwo alpejskie). Dalej jeżdżę na nartach ale jednocześnie dużo chodzę po górach i widzę jak ważne jest stanowcze ograniczenie ruchu turystów po Polskiej stronie.
Popieram każde ograniczanie ruchu po naszej stronie Tatr wprowadzane przez TPN chociaż w tym przypadku skupili się na złej rzeczy. Zawody w narciarstwie alpejskim odbywają się tak rzadko na Kasprowym, że kompletnie nie zrozumiałe są te nowe stawki. Zawody ski turowe też myślę nie są tym na czym TPN się powinien skupić.
Dla dobra naszej strony Tatr, podwyżki cen na zawody będą miały znikomy wpływ na ochronę przyrody.
Tu trzeba drastycznie podwyższyć ceny biletów wstępu dla ludzi, którzy nie są z Powiatu Tatrzańskiego. Jeśli nie na cały rok to przynajmniej na sezon letni, kiedy stado baranów w tatrach liczy najwięcej sztuk. Ta przyjezdna masa niszczy przyrodę w tak zastraszającym tempie, że ski turowcy lub narciarze alpejscy przez 10 lat nie zniszczą tyle co ta masa w lecie.
Niektóre szlaki w Tatrach powinny być w ogóle zamknięte dla ruchu w lecie a wstęp do Moka powinien kosztować z 50 zł od barana.
Od tego TPN powinien zacząć a nie od ski turowców czy narciarzy alpejskich na Kasprowym, którzy i tak dzięki iście "alpejskim" cenom są gatunkiem prawie wymarłym na Kasprowym.
0 0
Haha! Brawo dla nas!
0 0
Czegoś tu nie rozumiem. Czyli jak organizator zapłaci więcej to już nie będzie zagrożenia dla parku? Trochę pokrętne tłumaczenie. Góry są dla wszystkich a nie tylko dla panów dyrektorów TPN
0 0
No tak typowy Polak zabetonowałby Tatry tak jak zabetonowano Zakopane, Park ma rację w swoim postępowaniu ! Tak trzymać !
0 0
Opłata za zawody w narciarstwie zjazdowym to dla organizatora koszt 100, 200 zł lub 500 zł od imprezy a nie od zawodnika !!!
0 0
Bo wszystko powinno być za darmo. Narciarzy stać na nocleg w Zakopanym, stać na jedzenie w Zakopanym, stać na sprzęt narciarski modny i nowoczesny, ale ojoj, jak to zapłacić za korzystanie z przyrody?
0 0
Wojto
Park żadnych ułatwień nie zlikwidował i nie zlikwiduje. Bo się to nie opłaca.
Najlepszy biznes to klapkowicze. Dlatego warto lecieć śmigłowcem, gdy się któryś zmęczy i zastanie go noc w górach. Warto zbierać po nich tony śmieci. Mogą wydzierać mordę na szlaku. Najważniejsze, że idą lub jadą do MOKA na piwo.
Organizacje turystyczne wychowują turystów i organizują szkolenia.
Ale potrzeba takim organizacjom reklamy w formie zawodów. Np: Tow. Gimnastyczne Sokół organizuje biegi. Czy bieganie byłoby tak popularne, gdyby nie zawody. Lepszy jest ten wyścig do MOKA na piwo. Może tam trzeba zgarnąć po 50 zł od łba za samo wejście. A członkowie organizacji turystycznych powinni mieć zniżki.
Ale w TPN siedzi ciemna masa, która najwyraźniej takiego Sokoła chce unicestwić Ty Wojto ten stan tolerujesz!
0 0
Pewnie, najlepiej doszczętnie zabić sport a w morskim to jeszcze zwiększyć przepustowość turystów. Żelazna logika
0 0
Wielokrotnie startowałem w zawodach na Kasprowym (narciarstwo alpejskie). Dalej jeżdżę na nartach ale jednocześnie dużo chodzę po górach i widzę jak ważne jest stanowcze ograniczenie ruchu turystów po Polskiej stronie.
Popieram każde ograniczanie ruchu po naszej stronie Tatr wprowadzane przez TPN chociaż w tym przypadku skupili się na złej rzeczy. Zawody w narciarstwie alpejskim odbywają się tak rzadko na Kasprowym, że kompletnie nie zrozumiałe są te nowe stawki. Zawody ski turowe też myślę nie są tym na czym TPN się powinien skupić.
Dla dobra naszej strony Tatr, podwyżki cen na zawody będą miały znikomy wpływ na ochronę przyrody.
Tu trzeba drastycznie podwyższyć ceny biletów wstępu dla ludzi, którzy nie są z Powiatu Tatrzańskiego. Jeśli nie na cały rok to przynajmniej na sezon letni, kiedy stado b....ów w Tatrach liczy najwięcej sztuk. Ta przyjezdna masa niszczy przyrodę w tak zastraszającym tempie, że ski turowcy lub narciarze alpejscy przez 10 lat nie zniszczą tyle co ta masa w lecie.
Niektóre szlaki w Tatrach powinny być w ogóle zamknięte dla ruchu w lecie a wstęp do Moka powinien kosztować z 50 zł od łba.
Od tego TPN powinien zacząć a nie od ski turowców czy narciarzy alpejskich na Kasprowym, którzy i tak dzięki iście "alpejskim" cenom są gatunkiem prawie wymarłym na Kasprowym.
0 0
Czyli widać już nową politykę TPN-u. Wzrost opłat dla narciarzy, wzrost opłat za licencje przewodnickie (drastyczny, ponad 100%). Ani się nie obejrzymy, jak pojawią się opłaty dla turystów za fotografowanie i nagrywanie filmików telefonami - jak w porządnym skansenie.
A w kwestii pisma do TPN-u nie byłbym optymistą. Na zapytanie o powody podwyżek cen licencji TPN milczy jak grób.
0 0
a wyscigi fasiagami w Moku sa zwolnione z tego cennika?
0 0
O co chodzi z tymi wyscigami fasiagow do moka uorcyku? Bylas tam wogole kiedys na nogach?
0 0
@ Harnaś1987
W/g powiedzenia: każdy kij ma dwa końce - w lecie obejrzyj sobie na żywo dokładnie okolice T. Łomnicy i Sz. Plesa - jaka jest tam postępująca dewastacja przyrody, a Tatry są mimo pozorów malutkie na mapie Europy... I tu my możemy się pośmiać z sąsiadów.
0 0
@rajwar- konie biegna kłusem?
0 0
Koledzy i Koleżanki pamiętajmy, że biegacz to turysta świadomy poruszający się po szlaku bez piwa i innych tego typu rzeczy, po których zostaje ślad w Parku. Park podaje jako powód ryzyko nadmiernej liczby imprez i pojawiania się nowych??? Przecież to Park wydaje pozwolenia i limity, wystarczy zostać przy tym co jest i już zagrożenie opanowane. Smutne, że TPN działa tylko z miłości do siebie robiąc złą robotę miastu i mieszkańcom...
0 0
Ochrona przyrody przez TPN to tylko zmyła. Park podniósł ceny licencji między innymi dla przewodników, zmusza ich do uczestniczenia w szkoleniach (choć oni nie utracili swoich uprawnień) i na to idą podniesione ceny licencji nie tylko przewodnickich, a przyczyna tego jest taka, że unia europejska przestała finansować niektóre poczynania TPN. Więc TPN od kogoś musi zedrzeć kasę dla swoich pracowników i pewnie to nie koniec, nie zdziwię się jeśli np. TPN zacznie ścigać tych, którzy robią sobie zdjęcia z widokiem Tatr lub na terenie TPN lub wniesie dodatkową opłatę za posiadanie aparatu fotograficznego lub telefonu z funkcją robienia zdjęć. I żadna ochrona przyrody tylko kasa, kasa i tylko kasa.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz