Zapłaciłbyś dodatkowy podatek na odśnieżanie zakopiańskich chodników?
Temat ten na niedawnej sesji rady miasta poruszyło dwóch radnych - Maciej Wojak i Zbigniew Szczerba. Teraz odśnieżanie chodników to obowiązek właścicieli i dzierżawców przylegających do nich posesji. W praktyce na chodnikach zalega lód i śnieg. Jak mówi radny Maciej Wojak, wiele starszych osób nie ma możliwości ich odśnieżania.W Zakopanem mógłby więc obowiązywać nowy podatek, z którego pieniądze zostałyby przeznaczone na odśnieżanie chodników przez miasto. Radny Zbigniew Szczerba mówi, że referendum w sprawie podatku może się odbyć z wyborami prezydenckimi.
Jaka jest Twoja opinia w tej sprawie - czekamy na komentarze.
p

22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
Na pewno sprawę trzeba rozwiązać,Nie wiem czy na pewno dodatkowym podatkiem.
Wszyscy obywatele chodzą po chodnikach,niby dlaczego mają ci odśnieżać gdzie chodnik przylega do ich posesji ?.
0 0
A z jakiej to racji mamy płacić? Niech firma która ma płacone za odśnieżanie odśnieża. Poprzednie władze chwaliły się ile to zaoszczędzili na odśnieżaniu (kosztem naszego zdrowia- połamanych rąk, nóg itd na ludzie) Niech teraz to co zaoszczędzili wydadzą na odśnieżanie, bo lepiej, żeby wydali na odśnieżanie, niż na odszkodowania, za oblodzone chodniki. Bo obowiązek odśnieżania chodnika można obejść.
0 0
Jest tylu bezrobotnych ,czy nie można ich zatrudnić do odśnieżania tylko należy im płacić za nic to bezrobocie.Czy radni zastanowili się skąd ci starzy emeryci wezmą na nowy podatek?Najlepiej jest dodać podatek a ciężej jest ruszyć głową.Dlaczego do tej pory jakoś chodniki były odśnieżane a za p.Doruli trzeba płacić za to dodatkowo?
0 0
Czy pytanie jest kierowane do meszkańców Zakopanego,czy całej Polski? Proporcje pieszych Zakopiańczyk-Turysta 1:100.Co z obcokrajowcami?
0 0
Zgadzam się z Korcia 24 - przecież prawo przewiduje tzw. prace interwencyjne, nie wiem czy nawet bezrobotni otrzymujący zasiłek nie podpisują takiego oświadczenia. Przestańmy wreszcie dofinansowywać nierobów. Sama słyszałem młodego człowieka oczekującego na darmowy obiadek u Sióstr, że ktoś mu proponował porządkowanie podwórka za 5 zł. Oczywiście nie przyjął. I zgadzam się również z Jendrek77 - dlaczego chodniki główne mają odśnieżać mieszkańcy. A na podatek dodatkowy się nie zgadzam, wystarczy, że płacę horrendalne sumy za śmieci, których nie produkuję w adekwatnej do sumy ilości.
0 0
Nie zapłacę. Zdejmijcie światełka po świętach z pieniądze się najdą. Lampki bożonarodzeniowe pod koniec lutego to strata pieniędzy i głupota.
0 0
Juz pisalem na ten temat. Nie dosc ze wlascicielom zabrano dzialke pod chodnik ,to jeszcze maja obowiazek jego odsniezania. Firma odsniezajaca droge powinna odsniezac i chodnik ( nalezy do drogi). Najczesciej bywa tak ze snieg zalegajacy na jezdni jest spychany na chodnik, ktory musi sprzatnac wlasciciel dzialki przylegajacy do niego. ( Jestes winien bo cos masz.)
ps. Moze radni niech placa za odsniezanie chodnikow dopuki cos madrego nie wymysla.
0 0
Wyprowdzilem sie z tego miasta i obecnej gminie Czarny Dynajec gdzie mieszkam na wsi odgarnia Gmina też to widze ,że w Koscieliskach też to robi Gmina ,tylko nasze Pany nam karzą to robić i płacić !!!!
0 0
Dlaczego znowu trzeba doplacac banda
0 0
Niech sobie te nieroby z TESCO oddadza 13 pensje wszystkie dodatki noi niech sobie po ucinaja pensje ZROBMY POSIEDZENIE poucinamy im pensje
0 0
Panie redaktorze ale zdjęcie ulicy Grunwaldzkiej pokazuje chodnik należący do miasta. Prywatny właściciel nie graniczy bezposrednio z chodnikiem i tu odpowiada gminna za ten chodnik. Wynika to z przepisów. Ludzie nie dajcie sie nabijać w butelke z opodatkowaniem gdyż w myśl przepisów Ustawy o Utrzymaniu Czystości i Porządku w Gminnach
Rozdział 3 ,,Obowiązki właściciela nieruchomości"
Art. 5
pkt.1. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez:
ust.4) uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników poło-
żonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną
część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpo-
średnio przy granicy nieruchomości; właściciel nieruchomości nie jest obowiązany
do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój
lub parkowanie pojazdów samochodowych;
Jak widać na zdjęciu między chodnikiem a płotem jest pas zieleni na którym rośnie żywopłot i na 100% ten pas zieleni należy do gminny i dlatego nieruchomość nie przylega bezpośednio do chodnika. I za ten chodnik odpowiada gminna. Panowie radni Wojak i Szczerba zajrzycie w przepisy a otworzą wam sie oczy że miasto od lat nie dba o swoje chodniki. Tylko panowie z wydziału drogownictwa nie widzą problemu i nieustannie wpierają mieszkańcom że to oni powinni odpowiadać za takie chodniki. Tak jak już pisałem nie dajcie się ludzie nabić w butelkę.
0 0
ja swój chodnik utrzymuje na okrągło... tylko co z tego jak powyżej szanowna wielka restauracja odśnieża go raz na tydzień, a z naprzeciwka śnieg przywozi do mnie po nocach złośliwa sąsiadka
0 0
ja mowie NIE tej propozycji mimo ze sporo trudu kosztuje mnie odsniezanie "mojego" chodnika tzn przyległego do mojego płotu; twierdze ze najgorzej odsniezone sa chodniki miejskie ktore Tesko odsnieza tylko raz, najczesciej rano ; w przypadku mojego chdnika byłby stale zasypywany przez pługi uliczne a nadmiar sniegu zasypywal by moj płot? co z wyjazdem? musialabym sie i tak przekopywac ... To tylko proba wymuszenia haracz na rzecz miasta .. tesko ma za malo ludzi zeby sobie poradzic z odsniezaniem wszystkich chodnikow w miescie!
0 0
E mocie miescany problemy..wszystko żeby za wos ktoś zrobił..lesery!
0 0
uorcyk - to nie jest Twoj chodnik. Odsniezaniem kazdego powinno sie ujac w umowie odsniezania ulicy(drogi). Polecam temat radnym .
0 0
jak ty tak mówisz jak piszesz sieroto..to współczuję twoim bliskim...
0 0
referendum - Tak-ale w sprawie pozbawienia mandatu radnego tych dwóch idiotów
Chyba ostatni halny zrobił tym geniuszom przeciąg w głowach, może już czas aby zakończyli swoją misję w samorządzie zakopiańskim i zadbali o swoje zdrowie
0 0
A może by tak finansować z opłaty lokalnej? Nikt nie wie co się z tymi (niemałymi) pieniędzmi dzieje.
0 0
Proste pytanie,prosta odpowiedź NIE!!!!!!!!
0 0
Ja zaplace 200 co miesiąc na te chodniki co nimi nie chodze
0 0
Tez mnie wkurza kolejna opłata z drugiej strony wkurza mnei jeszcze bardziej kiedy turyści się na nas wyzłosliwiaja kiedy muszą chodzic po górach brudnego sniegu na chodnikach a jeszcze jak się któremus cos stanie. Przyglądac się umowie z TESKO, wydawanym pieniądzom a na braki ( ale z udziałem UM w kwocie odpowiadajacej ich terenom) chyba lepiej się zrzucic. Mamy i tak juz wiele mniej lub bardziej słusznych pretensji od turystów , ze zamiast gardłować trzeba cos zaradzic
0 0
wierzysz ze tesko da rade jeszcze chodniki utzrymac w sposob nalezyty? watpie :D
0 0
zaplacimy ekstra za odsniezanie chodnikow i beda tak odsniezone jak dotad byly chodniki utrzymywane przez miasto a moze naawet gorzej, bo bedzie miec Tesko wiecej pracy.....?? tego chcecie ? nie dosyc ze bedziemy slono bulic to i tak skonczy sie na łopatowaniu we wlasnym zakresie :P
0 0
Dlaczego jeden ma być za muła który ma sprzątać chodnik a inny ma działkę z domem w kolejnej zabudowie nie przylegającej do chodnika A od czego podatek gruntowy można z tego podatku wasygnować kwotę na utrzymanie chodników
No i nie zapominajmy że chodnik jest częścią drogi publicznej a jak wszyscy wiemy podatek drogowy jest doliczany do paliwa więc upomnieć się i o to warto
Chodniki powinno sprzątać miasto
A jeśli chodzi o ul Grunwaldzką to w zimie po stronie Adrii chodnik jest ogrzewany geotermią 😄 warto zaobserwować
0 0
@uorcyk to nie jest kwestia wiary czy tez nie w TESKO . Teraz mamy tak jak mamy i żadnego wpływu na sąsiadów czy jak widac UM , stąd cała afera i kolejna krytyka nas i miasta. Jak taka zrzutka będzie jestem przekonany , ze znajdzie sie więcej skutecznych metod na wyegzekwowanie przez nas poziomu usług
0 0
musieliby miec armie ludzi do pracy tuz po opadach. tak nie bedzie , bo kwestai umow pracy etc ; wiec bedzie krolowac bylejakosc taka, jak obecnie na chodnikach meiojskich; Btw, kolejny podatek, chodnikowe ? Moze niech to bedzie opcjonalne na poczatek- ci co chca beda sie oplacac ( teraz tez tak zreszta moga- wynajac ludzi)
0 0
Nie spodziewam się, ze to będzie następnego dnia po takiej opłacie. Wszyscy wiemy jak u nas bywa z opadami. Ja jednak raczej inwestowałbym nie w armie ludzi a sprzęt. Systematyczne oczyszczanie śniegu nie dopusci do takich sytuacji jak teraz
0 0
sprzet musi ktos obsługiwac .. czy "chodnikowe" beda tez płacic "blokersi"?
0 0
Blokosie w równym stopniu powinni płacić za to udogodnienie,szczególnie ci z TBS-ów.
0 0
a Koscieliscany na wjezdzie do Z w formie myta?
0 0
Oczywiście ,że TAK bo im się wydaje że nie są wsiokami to niech płacą.
0 0
w sumie racja , wycofuje się z kretyńskiego pomysłu. Na rogatkach koscielicanom i innym ceprom napiszemy , ze zimą każdy sobie rzepke skrobie , najbliższa cywilizacja w Białce.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz