Kolejny wypadek ze spłoszonym koniem. Tym razem przy ul. Żeromskiego w Zakopanem sanie ze spłoszonym zwierzęciem zraniły młodego mężczyznę.
::attachment{"type":"gallery", "template":"thumb3", "item_id":"3439"}
Do wypadku doszło około godz. 16.30 przy skrzyżowaniu ul. Żeromskiego z ul. Szymanowskiego.
- Nie wiadomo co się stało - mówi jeden ze świadków wypadku. - Na saniach jechała para. Dziewczynie nic się nie stało. Młody mężczyzna uderzył głową w drzewo. Woźnica próbował opanować konia, ale ten przeskakiwał dwumetrowe zaspy i uciekł.
Na miejsce przyjechało pogotowie ratunkowe i strażacy. Ranny mężczyzna trafił do szpitala. Ma lekko ranną głowę.
To trzeci w ostatnich tygodniach przypadek spłoszonego konia. Najpierw na Gubałówce rannych zostało kilka osób, później w Murzasichlu sanie uszkodziły dwa samochody.
p

22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
Kunie nie widziały telo sniega to i siem płoszom. A swojom drogom tozem czesto widzioł jak woźnice powożom saniami po chodnikak.
0 0
A kunia choc złapali cy w długom poseł?
0 0
W młodości też mi się spłoszył koń ot zwierze to trudno opanować .Od tej chwili kupiłem sobie traktor i wszystko robie ciągnikiem C -330.Chodzi mi o to że koń to bardzo niebezpieczne i nieprzewidywalne zwierze dlatego taką siłe pociągową powinno się eliminować z naszych ulic.
0 0
a ja mam zawsze wątpliwosci, czy koń jest dobrze traktowany przez wożnice; gdyby tak bylo to zwierze nie było by nerwowe a obecnosc wozaka by go uspokajała; wiem, zaraz mnie toi dopadną \"niektórzy\" oburzeni;
wiem, ze zamaist czas poswiecać na zaciesnianie wspólpracy ze zwierzeciem, dużo ludzi idzie na skróty i uklada biciem; to moze w efekcie skutkować \"nerwowoscią\"
0 0
Chciałabym zwrócić uwagę, że poszkodowany miał pękniętą czaszkę, jeśli to są lekkie obrażenia to gratuluję poczucia humoru i jakości podawanych informacji.
0 0
a zgodnie ze starym goralskim zwyczajem - woznica zwial?
0 0
Brawo Kasiu! Od tego trzeba zacząć jak wozaki traktują swoje zwierzęta. Wielu z nich batem uczy posłuszeństwa. Później koń jest znerwicowany byłe jakiś ruch i koń się płoszy. Nieraz widziałem jak są okładane batem żeby szybciej jechały. A ich jazdy chodnikami zwłaszcza ul. Piłsudskiego czy własnie w tamych rejonach to jest nagminne. Powinno się zakazać jazdy saniami czy dorożkami w centrum miasta.
0 0
Po prostu koń wyczuł kolejnego warszawiaka który znęca się nad zwierzętami
\" bije konia\" , dlatego koń sie spłoszył.
0 0
zdecydowanie zgadzam sie z Kasia. oczywiscie wypadek bardzo przykry... ale zrodel takiego zachowania zwierzecia nalezy szukac w tym jak wozicy traktuja konie! bija je oraz doprowadzaja do skrajnego wyczerpania by zarobic jak najwiecej kasy... powinni byc za to surowo karani!!
0 0
a zauważyliscie, że na fotkach w TP z kumoteskiej gónby tylko to dziewce z Poronina nie miało ze sobą bata? bo ona trenuje zwierzaka a reszta tylko leje bicyskiem?
Nie dziwmy sie póżniej : wystaczy że koń poczuje bat przy skórze i ...chce zwiać gdzie pieprz rosnie jak oszalały; na to nakłada sie jeszcze sytuacja nieprzewidzianych hałasów, zachowań etc
0 0
Przykra sprawa, tym bardziej że nie pierwsza tej zimy, Życzę poszkodowanemu szybkiego powrotu do zdrowia. Konie to po prostu płochliwe zwierzęta, wystarczy że nadepnie na jakiś plastikowy kubek albo rzuconą bezmyślnie butelkę, to zazgrzyta mu pod kopytami i nieszczęście gotowe.
Ja mam inny postulat: bezwzględnie wymagać od fiakrów oświetlenia sań i bryczek!! Ja nie mam zamiaru mieć jakiegoś konia na sumieniu jak mu wjadę autem w zadek !
0 0
Prawda jest taka,ze nikt nad \"furmanami\" nie panuje.
Saniami czy dorozkami powoza ludzie zupelnie nieodpowiedzialni,czasem nawet dzieci.
Zupelnie powaznie kilkakrotnie spotkalem powozacych kilkulatkow i nastolatkow .
Czesto widzi sie obrazek \"traktowanie \" konia batem,a czasem nawet \"z buta\".
To nie ma byc tani chleb dla byle glupka, lecz obrazek ,ktory swoiscie reklamuje Podhale.
Fiakier wiozacy gosci nie ma byc antyreklama.
Powinien to byc czysty ,schludnie ubrany ,madry woznica - to nie pseudoindianski rezerwat(nie obrazajac Indian).
Karta woznicy,egzamin z wiedzy o okolicy,przeglad weterynaryjny,tabliczka identyfikacyjna- do przemyslenia -co jeszcze.
Bo znow napisza,ze gorale to chamy,chytusy,smierdziele itp - bo tak pisza-poczytajcie na forach.
Najwyzszy czas dla wladz na opanowanie tego \"konskiego chaosu\" !!!
0 0
a wiesz bebsi że kodeks drogowy mówi, że do celów pociągowych można używać jedynie zwierząt niepłochliwych?
oznacza to, że skoro kon tak reaguje na kubek czy butelke, to soki ale nie nadaje sie...
A przy okazji dawno temu dosć czesto widywałam jak konie młode są przyuczane do pracy w zaprzęgu na zasadzie chodzenia\" obok \"; teraz tego prawie nie widuje; wiec sie zapytam fachowców w jaki sposb są obecnie młode konie uczone chodzenia w zaprzegu? Czy nie jest tak, że są puszczane na żywioł?
0 0
cd;
tak mi sie wydaje, że po wypadku koń powinien przejsc oboaiązkowo przegląd weterynaryjny, bo może była jakas fizyczna przyczyna takiego jego zachowania? rana, opuchlizna po biciu ( koń jest duży, żeby mu zadać ból to trzeba solidnie sie \"napracować\")
0 0
kasiu - ja wiem o tym doskonale, ale wydaje mi się, że nikt na to nie patrzy, czy koń jest płochliwy czy nie. Ważne, żeby dobrze w parze chodził!
Znam takiego człowieka, co ma konie i sanie, rozstawia je w różnych punktach miasta. Wiesz jak dobiera konie? Metodą prób i błędów! Jedzie na targ, kupuje konia i próbuje, jak się nie spisuje w parze, to o sprzedaje i bierze następnego, i tak do skutku. Mówił mi, że dobranie koni do pary, to wielka sztuka, Aż go kiedy zapytam, czy sprawdza przy kupnie czy konie są płochliwe? Dam znać :).
0 0
Pimab masz świętą rację. Nic dodać nic ując.
0 0
ale na takim \"rynku\" jest wiele zwierząt z przeszłoscią po ludziach niezrwnoważonych etc
poza tematem: a wiecie ze w moim Walku tak sie zauroczył pewien wozak, że chciał go odkupić, ale odmówiłam; No to wymyslił sobie transakcję, żeby psa zamienić na ... konia ( autentycznego, nie to-tamto); ile ja sie mu natłumaczyłam, że nie mogę, bo o ile psa do domu wezmę to już z koniem w jednym wyrze raczej trudno bu było:-)) O ile Walek jest stabilny, to niestety mój drugi piesio jest bardzo strachliwy i nie wiele trzeba by go wystraszyć; ale to jest zwierzak po przejsciach z urazami psychicznymi...
0 0
kasia :)))))). Moje psy są wielkie, i kiedyś dostałam propozycję zamiany psów na stare kobyłki, bo chyba moje psy mają więcej siły do ciągnięcia sań :)).
0 0
Zgadzam się z przedmówcami. Sam znam dwóch takich wozaków, którym nie powierzyłbym żadnej żywej istoty, a co dopiero delikatne, wrażliwe konie.
0 0
Tjest nic w porownaniu z tym co mi sie przydazylo dwadziescia lat temu.
Spie sobie z wtedy jeszcze nie moja Pania. Nagle do pokoju wchodzi wtedy jeszcze nie moja Tesciowa.Jak moj zrobek brykna............
I tak bryka do dzis-
0 0
Ciekawe co na ten temat mają do powiedzenia starzy doświadczeni fiakrowie , czy to efekty przygotowań do kumoterskiej gońby ...........coś trzeba zrobić z tym poważnym problemem bezpieczeństwa turystów i mieszkańców, bo każdy z nas może niechcący się znależć w niebiezpiecznej sytuacji jak pokazują ostatnio częste przypadki....... również te nie odnotowane pzez TP
0 0
do cepra: tylko czy bryka z tesciową? bo zrobiłeś takie niedomówienie? :-))
A co do siły pociągowej: duży pies uciągnie do ok. 1,2 tony , qń bez porównania więcej:-))
0 0
Cytuje jeszcze raz to co napisałem-bo naprawdę chodzi mi o efekt , a nie o wołanie na puszczy.
Jestem stąd i zależy mi na dobrym wizerunku !!
....\"Prawda jest taka,ze nikt nad \"furmanami\" nie panuje.
Saniami czy dorozkami powoza ludzie zupelnie nieodpowiedzialni,czasem nawet dzieci.
Zupelnie powaznie kilkakrotnie spotkalem powozacych kilkulatkow i nastolatkow .
Czesto widzi sie obrazek \"traktowanie \" konia batem,a czasem nawet \"z buta\".
To nie ma byc tani chleb dla byle glupka, lecz obrazek ,ktory swoiscie reklamuje Podhale.
Fiakier wiozacy gosci nie ma byc antyreklama.
Powinien to byc czysty ,schludnie ubrany ,madry woznica - to nie pseudoindianski rezerwat(nie obrazajac Indian).
Karta woznicy,egzamin z wiedzy o okolicy,przeglad weterynaryjny,tabliczka identyfikacyjna- do przemyslenia -co jeszcze.
Bo znow napisza,ze gorale to chamy,chytusy,smierdziele itp - bo tak pisza-poczytajcie na forach.
Najwyzszy czas dla wladz na opanowanie tego \"konskiego chaosu\" !!! .......\"
0 0
Uwazam, ze przyszedł czas na zmiany!!. O ile bezpieczniej bedzie jak
koń bedzie powoził a wożnica bedzie ciągnął sanie. Bicia batem tez nie bedzie, bo koń to zwierze rozumne i istoty która bedzie pracowac na jego
obrok przeciez nie będzie krzywdził!!!!
0 0
a psy na łańcuchach są trzymane
0 0
albo budy na uwiężi do psów przypinane, jak kto woli;-))
0 0
kasiu ty nie masz serca ,a gdzie te pieski mają byc wiazane ?do drzewa?
0 0
luzem ganiać po obejsciu?
ps. bardzo prosze nie krytykowac mnie za nie posiadanie serca;-((
0 0
Ja się nie dziwię tym koniom one są przepracowane i popędzane jak dzicz
górale to naród bez serca
niejednokrotnie widziałam jadące zaprzęgi do Morskiego Oka raz musiałam z dzieciakami uciekać bo koń się spłoszył a wożnica popędzał go batem koń oszalał i zaczął pędzić w dół całe szczęście wóz był pusty
pazerność to powoduje
nigdzie w żadnym kraju nie widziałam takiego czegoś niech uruchomią jakąś ekologiczną kolejkę tak aby każdy mógł z tego skorzystać a nie kasować 50 zł od osoby to rozbójnicy dla mojej rodziny to 300 zł
a konie i tak są przepracowane
nie wspomnę o saniach które wiozą pseudonarciarzy na Kalatówki
i nie mówcie mi że koń musi tak ciężko pracować
0 0
basia, a wyobraź sobie co sie musiało drzewiej dziać , gdy do Zakopanego kolej nie dojeżdżała a letnicy z całm dobytkiem wozami konnymi zjeżdżali?
0 0
Dawniej nie byłó takiej pazerności jak dzisiaj. A ite konie były lepiej traktowane. Wystarczy spojrzć na te biedne konie ciągnące do Morskiego Oka przeładowane wozy z turystami. Chamy dopychają ludzi ile wlezie. Idąc latem do MO liczyłem ile ludzi jest na wozie, wszystko było przeładowane. A potem nie ma co się dziwić że koń jest narowisty i płochliwy.
0 0
A może by zapytać o to jakichś znawcy koni ...............chyba że wy lepiej się znacie na tych tematach, to może szkoda angażować najstarszych górali, bo blado przy Was wypadną w tym temacie no i po coim następna kompromitacja...........
0 0
Kasia: ja tych czasów nie pamiętam ale gratuluję tobie takiego sędziwego wieku doczekać
te konie napewno nie doczekają takiego wieku
A jedyne co z tego wyniknie to to ze turyści będa bardziej panikować i na każde parchnięcie konia wzywać policję
Ale będą to mieć na własne życzenie
0 0
a czy zauwazyliscie, ze na saniach zawsze ceprowi sie cos stanie, a nie gurolowi?? Gurol jest gibki, twardy chlop, a cepry to takie liche stworzenia.... Moze pany nie powinny igrac z ogniem i lepiej se rower wypozyczyc...!!!
0 0
ja tego też nie pamietam , ale mi pewien sedziwy qń opowiadał, ajk jego pra-dziadek był zmuszany do pracy na tamtej trasie:-))
0 0
do heliosika: albo takie sanki z oparciem:-)
0 0
Ja mysle ze konie wyczuwajo tych co majom cos na sumieniu, i tych co na guroli narzekajom. Jak go woznica batem nie dosiegnie, to kon mu poradzi chocby kielo byl mondry.
0 0
do kasi, albo na worku po saletrze niech sie pospuscajom w ciaglowce
0 0
też mi frajda: taką wyboistą drogą:-))
0 0
Tak jak kazdy wsiada do samochodu na swojo odpowiedzialnosc, tak samo powinno byc z wsaidaniem do san guralskich. Ja jeszcze nie widzialem san z poduszko powietrzna, albo pasami. Karzdy wsiada na swoja odpowiedzialnosc
0 0
ale zawsze cos można podscielić?
szczególnie jak sie wiezie ksieżniczkę na ziarnku grochu:-))
0 0
po takiej wyboistej drodze od dziecka karzdy jest utwardzony, i potem nie ma problemow z rozbitymi glowami , albo ze kon cie drasnol. U nas w zebie koni bylo durzo, a nikt nie narzeka na jakies sploszenia. Karzdy wsiada do san na swojo odpowiedzialnosc. !!!!!!!!!
0 0
a to wożnice nie mają OC wykupionego? ciekawe... Trzeba by sie zapytac jakiego speca, hmmm
0 0
jescze biurokracji w guralskiej tradycji nie widzieli. OC? na co, na fure z sianem?
0 0
ale serio: to dorożkarze czy \"sankarze\" nie mają ubezpieczeń komunikacyjnych? a jakby byli sprawcami wypadków to co? z własnego majątku będą szkody naprawiać?
0 0
Jako pojazd drogowy karzdy powinien miec ubezpieczenie. sanie nie powinny poruszac sie po publicznych drogach poza tymi kture so dla nich wyznaczone. Jakas minimalna kontrol powinna byc (karta woznicy, itp) Jak kierowca samochodu jezdzi bez ubezpieczenia to powinien byc przygotowany na pokrycie kosztow ze swojej kieszeni. Tak samo i woznicy.
0 0
Gratuluje Kasiu jesteś jedną z osób wszystkowiedzących ale czasem warto sie przygotować merytorycznie żeby zabrać głos
0 0
heliosik, a tyś pobiyroł nauki z polskiego w szkole ? Cosik mi sie widzi, co barzo krótko...
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz