Jeżeli tylko burmistrz Zakopanego przychyli się do wniosku radnych już niedługo kierowcy jeżdżący po ulicach Zakopanego znajdujących się na zachód od ul. Zamoyskiego będą musieli na stałe zaopatrzyć się w łańcuchy na koła.
::attachment{"type":"gallery", "template":"thumb3", "item_id":"36408"}
O nieposypywanie solą dróg w tej części miasta wystąpili zakopiańscy fiakrzy. Chcieliby jedynie, aby na ulicach pojawił się grys.
Jak twierdzą, sól szybko rozpuszcza śnieg. Przez, to nie mogą jeździć saniami chociażby w stronę Kuźnic, Wielkiej Krokwi i dalej Drogą pod Reglami. Jednocześnie wozacy po rozmowach z przedstawicielami Tatrzańskiego Parku Narodowego, zobowiązali się wyremontować trzy mostki, których szerokość pozwoli na przejazd saniami.
Sprawa trafiła dziś pod obrady komisji gospodarki komunalnej.
Jak wyjaśniał prezes Związku Podhalan w Zakopanem – Andrzej Skupień, na pewno ruch sań w tamtym rejonie miasta odciążyłby centrum, gdzie też organizowane są kuligi.
– Te mostki na Drodze pod Reglami jesteśmy w stanie przerobić do ferii – zapewniał w imieniu fiakrów Andrzej Skupień. – Ale musimy mieć możliwość dojechania w to miejsce. Dlatego, tak ważne jest, aby utrzymywać drogi dojazdowe w tamte rejony pod skocznią na biało. Po soli tworzą się koleiny.
Janina Puchała, naczelnik wydziału drogownictwa i transportu Urzędu Miasta w Zakopanem, zaznacza, że zakaz posypywania solą musi obowiązywać na większym terenie miasta, gdyż sól bardzo szybko przenosi się na kołach samochodu.
Radni wnioskowali ostatecznie do burmistrza o rozważenie propozycji fiakrów, czyli o utrzymywanie części ulic na biało.
Jeszcze w trakcie posiedzenia komisji jej przewodniczący Wojciech Tatar skontaktował się z policją. Okazało się, że ustawienie znaku informującego o utrzymywaniu na drodze białej szaty związane będzie się z pojawieniem się nakazu poruszania się przez samochody z łańcuchami na kołach.
- W innym wypadku kierowcom grożą mandaty, a jeżeli miasto nie zdecydowałoby się na ustawienie takiego nakazu w razie wypadku mogłoby być odpowiadać finansowo - stwierdził przewodniczący Tatar.
Łańcuchy w takim razie będą obowiązywać m.in. na: Piłsudskiego, Małem Żywczańskiem, Strążyskiej, Drodze do Białego, Bronisława Czecha, Przewodników Tatrzańskich, Na Wilcznik, Modrzejewskiej, Partyzantów.
js

22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
A nie lepiej od razu zezwolić w kraju nad Wisłą na opony z kolcami? Teraz jest lepsza technika niż z początkiem lat 70, kiedy do specjalnej opony wstrzeliwałem ok 60 kolców. Nie wiem, czy jeszcze ten zakład w Nowym Targu istnieje; - ech, już nie pamiętam ile się płaciło od jednego kolca. W prawdzie do wiosny niedużo z tej ilości zostało, bo się wyłamały na asfalcie, ale co z jazda po śniegu i lodzie na Zakopiance.
0 0
Gratulacje dla Fiakrów Zakopiańskich i Prezesa Andrzeja Skupnia o/Zakopane za wspaniały pomysł , przywrócenie walorów Zakopanemu jako zimowej stolicy Tatr .Mnie jako turystce przybywajacej do Zakopanego od dłuższego czasu w okresie zimowym bardzo brakowało przejażdżki konno saniami po ulicach Zakopanego z eleganckim góralskim woźnicom
0 0
A gdzie są teraz wszyscy ekoter***yści? Konie nie cierpią czasem zimą? Hm?
A tak na marginesie o ile dla mieszkańców to nie byłby problem, bo doskonale wiemy jak jeździć po śniegu (jak się czasem tesko nie upora z odśnieżaniem) to dla turystów, którzy przyjeżdżają do licznych kwater w tych okolicach to będzie zabójstwo. Nieraz świeżo po przejechaniu pługu mają problemy z jazdą a wtedy to już w ogóle. A nie oszukujmy się, gdzie indziej w kraju łańcuchy są zbędne więc nikt na wyjazd do Zakopanego ich nie będzie kupował.
Ok, robimy parking w Poroninie/na obrzeżach, wjazd dla mieszkańców (KTT i knt) i obcych aut z minimum Euro5 (docelowo eliminując ich ruch w mieście). Stawiamy na ekologiczny transport zbiorowy (dużo linii), autobus z P+R co 5 minut do centrum i wtedy niech fiakrzy jeżdżą po śniegu, tesko niech rezygnuje z soli i mamy piękny alpejski kurort.
Ale dopóki turyści pakują się na letnich albo całorocznych do centrum, ten pomysł jest absurdalny!
0 0
Góralski dyktat. Dlaczego kilka tysięcy kierowców ma kupować i zakładać łańcuchy, żeby 30 fiakrów mogło zarabiać jeszcze większe pieniądze? Wyznaczyć trasy dla kuligów poza ulicami. Paranoja, ciekawe co jeszcze pan prezes razem z burmistrzem dla swoich wymyslą, reszta się nie liczy???
0 0
Łańcuchy na koła bo inaczej mandat? Co za idiotyzm!!! I za chwilę ściągaj bo po asfalcie nie wolno i też mandat? Te pomysły to już przechodzą same siebie...
0 0
Jeśli tak to niech latem burmistrz wyznaczy kilka ulic tylko do jazdy dla rowerzystów, którzy nie moge normalnie jeżdzić w tłumie aut. Rowerzystów jest więcej niż góralskich fiakrów, jak tak dalej będzie to w wyborach na pewno nie zagłosuje na autorów takich pomysłów. I jeszcze fiakrzy powinni się zrzucić na zakup łańcuchów dla kierowców. Ciekawe co jeszcze pan radny Tatar dla swoich wymysli, ale wiadomo posadka w SEWIKu od burmistrza (trzeba to nazwać polityczną korupcją) zobowiązuje.
0 0
Bardzo dobry pomysł. Z wszystkich ulic na zachód od Olczy wycofać ruch samochodowy. Zabronić świecenia prądem, grzania kaloryferami, nauki w szkołach i handlowania w niedzielę.
0 0
A jak kto ma napęd 4x4 to też musi z tymi łańcuchami narabiać ?
0 0
coś cicho u naszych bukowiańskich furmanów. Po puczu i zmianach w zarządzie nie za dobrze się tam dzieje. Tylko patrzeć, jak to wszystko padnie. Nie spodziewaliście się, że hybryda wjedzie, co? Mówiłam wam, że nie odpuszczę :) he he he
0 0
Jestem za utrzymywaniem ulic na biało. Było tak w latach siedemdziesiątych /osiemdziesiątych - na Ustupie była stosowna tablica informacyjna, a na drodze był śnieg. Tylko nikt nie kazał obowiązkowo jeździć z łańcuchami... Nie wiem skąd taki pomysł, bo moim zdaniem nie wynika to z Prawa o Ruchu Drogowym. Na Słowacji od dawna drogi są na biało, posypywane białym grysem, który wiosną jest zbierany. Nie ma obowiązku jazdy w łańcuchach.
Obowiązek jazdy w łańcuchach powstaje, jeśli postawiony zostanie znak nakazu "C-18 Nakaz używania łańcuchów przeciwpoślizgowych". Sama tablica informująca, że drogi utrzymywane są na biało nie jest równoznaczna z obowiązkiem jazdy w łańcuchach. W sytuacji, gdy tylko kilka ulic byłoby pokrytych śniegiem, obowiązek jazdy w łańcuchach byłby absurdem - zakładanie przed wjazdem na śnieg, zdejmowanie przed asfaltem....
Moim zdaniem najlepiej byłoby utrzymywać w całym mieście ulice na biało i sypać żwirem czy lepiej grysem w newralgicznych miejscach.
A jak jest w innych kurortach górskich?
0 0
"Jeżeli tylko burmistrz Zakopanego przychyli się do wniosku radnych"- to mam nadzieję, że ta część miasta wyeliminuje ich ze stanowisk przy najbliższych wyborach.
0 0
ino jak długo?
0 0
A ja bym proponował żeby Pani mgr inż. Monika J.....c Prezes Zarządu zapłaciła z własnej kieszeni za remont dróg zniszczonych solą i jej pochodnymi środkami chemicznymi . Wystarczy przejechać za granice i nagle drogi białe , posypane żwirkiem ( który wtórnie się wykorzystuje ) ,i nie ma całego syfu który nam funduje jakiś geniusz z TESCO . Najbardziej dziwi że w dobie "eko " turystyczne miasto pozwala sobie na wywalanie ton dziadostwa na drogi których jakość leci w oczach po każdej zimie i degradacje środowiska. I co najciekawsze ze park jakoś się tym nie przejmuje . Po chodniku nie da się normalnie iść bo człowiek grzęźnie w mieszance soli i śniegu . A radny Tatar to lekko odleciał .
0 0
Tak niedawno zachwycsliscie się białymi drogami u Słowaków, a w Zakopanem się plujecie. Cóż za hipokryzja,
Tak poza tym marudom wiecznie źle.
0 0
Nie popieram. Beda korki jeszcze większe niz zawsze gdy na droge wyjada sanki szczegolnie gdy panowie fiakrzy pojada cala zgraja 8-10 sanek bez odstepow i do tego kretyni z pochodniami w sankach po stronie osi jezdni.... NIE POPIERAM
0 0
To chyba jakieś głupi żart mam nadzieję.
Jeśli tak się stanie to będzie wojna w Zakopanem.
Totalna paranoja tylko część nie odśnieżana.
I co jak ktoś będzie wyjeżdżałpoza tamtą część to łańcuchy będzie ściągać bo reszta miasta będzie odśnieżana.
0 0
jestem zaaaaaaaaaaaaaaaaa, to ma być zimowa stolica Tatr, tu nie chodzi o zarobek tylko o tradycję, widząc po komentarzach to ludzie nie widzą o czym mówią, pozdro turysta z Łodzi:)
0 0
Nie mam nic przeciwko białym drogom, ale ten nakaz łańcuchów to już kompletna porażka. Przecież nie raz jak nasypie śnieg jeździmy po białych drogach bez łańcuchów. Opony zimowe i ograniczenie prędkości do 30-40 będzie rozwiązaniem. Ja nie widzę potrzeby zakładania łańcuchów w mieście nawet na nie odśnieżonych drogach, przecież nie mają ostrego kąta nachylenia. Z Zębu po nieodśnieżonej drodze, to ja rozumiem łańcuchy, ale w mieście? Białe drogi na TAK, łańcuchy na NIE.
0 0
a w lecie będzie problem "z tym na biało",
a tak serio : chyba ich powaliło, tradycja, to zerwijmy asfalt w lecie bo to takie nieładne ?
niech lepiej tą tradycję się nauczą sprzątać to można w nią wdepnąć, a sprzątanie po swoich czworonogach to raczej zawsze mieli gdzieś - niech zaczną od tego.
0 0
Czy wy jesteście normalni?? Kulig ok..ale wyznacz trasy, godziny wieczorne itp... jadę z dzieckiem do przedszkola kasprusie łańcuch zakładam na małe zywczanskie ( juz teraz ciasno na ulicy bo remonty domów są ) . Przedszkole jadę na lancuchach. Potem łańcuch sciagam i drugie dziecko do szkoły na orkana ..
Takich rodziców jest duzo co wozi dzieci. To o której pobudka dzieci żeby jeszcze dwa razy łańcuch założyć i ściągnąć? A jak kon zostawia kupy =gówna to tego nie sprząta fiakier !! Jak pies zrobi a nie posprzątam to od razu afera.... zróbmy całe miasto dla fiakra bo przecież biedny nie ma kasy. . Ja nie żyje i nie pracuje w branży turystycznej czy gastronomi.. współczuję turystom . Trasy biegowej nie ma. Trasy dla rowerzystów nie ma a my drogi nie będziemy solic bo fiakier jedzie! !! Ile z tego da do urzędu miasta? ? Wozi ludzi to od głowy 20-50.00 do kasy urzędu miasta do budżetu na biedne , glodne dzieci, rodziny. A drogi zniszczone to kto naprawi?? Teraz jeżdżą po asfaltowej drodze to wszystko dobrze a jak potem dziury to nie ma winnego. . Co za miasto. Współczuję rodzinom co mieszka na tych ulicach ,, białe bez soli ". Prezes fiakry niech swoje pola, łąki dadzą, zrobią trasy i tam woza ludzi na saniach.
0 0
To w końcu ilu tych wozniców będzie beneficjentami tego pomysłu i jakie oni płacą podatki do UMZ? bo konsekwencją tego pomysłu będzie parę tysiecy kierowców z łańcuchami. Bez sensu. A ile na tym stracą sklepikarze z tamtego regionu czy nawet kwaterodawcy...hahaha
0 0
Do@zqasi. Jak już tradycja, to ja proponuję nakaz chodzenia w stroju góralskim po ulicach Zakopanego z wyjątkiem osób duchownych. W pracy można się przebrać.
0 0
łańcuch to niech sobie założy na głowę radny Tatar- drogi publiczne maja być utrzymywane w taki sposób aby zapewnić bezpieczna jazdę- płace podatki i mam prawo dojechać bezpiecznie do domu
0 0
Ależ jesteście durni z tym łańcuchami. Jakie ta macie wzniesienie na tych ulicach już nie przesadzajcie że trzeba je będzie zakładać. Tatar powiedział Redaktor napisał a jak będzie to się okaże.
W każdym bądź razie kuligi będą. Już teraz chodniki są białe i nikt nie narzeka. Bardzo pięknie jest teraz w górnej części miasta.
No to wio koniku ...
0 0
"Okazało się, że ustawienie znaku informującego o utrzymywaniu na drodze białej szaty związane będzie się z (związane będzie się - ha ha ha )pojawieniem się nakazu poruszania się przez samochody z łańcuchami na kołach. Co ma piernik do wiatraka - znak informacyjny nie jest nakazem , łańcuchy nie są jedynym rozwiązaniem - są kolce , są napędy na cztery koła , są inne rozwiązania . Po za tym jest prawo lokalne i samorząd ( samorząd ma się rządzić sam - prawo lokalne ma być prawem lokalnym ) Skoro tak nie jest to po co nam samorząd - dla picu ? W USA jest prawo stanowe .Śmiem twierdzić że prawo w Polsce stanowią kretyni czego dowodem są nie przestrzegane zapisy konstytucji RP bądź ich dowolna interpretacja przez ekipy rządzące i lansowane medialnie tabuny autorytetów typu Kopacz , Komorowski , pijany Kwaśniewski ( za komuny element łagodzący ha ha ha ) a nawet nowy prezydent Duda czy Rzepiński . Wygląda na to że czytać ze zrozumieniem nie potrafią ( hamownia to pokój chamów jak się ostatnio dowiedziałem ) o ekspertach , autorytetach policji wspominać nie warto , nie wiedzą nawet co to droga - tego ostatniego też nie zna departament prawny urzędu wojewódzkiego . Nie dawno pisemnie musiałem wytłumaczyć znawcom że prawo przegonu i przechodu to nie droga . Teraz pewno pojawią się nowi pomysłodawcy z meleksosankami , może zamiast płóz z poduszką grawitacyjną . Jest wesoło , zamiast uruchomionych tras narciarskich z Gubałówki będzie białe Zakopane , kierowcy zapłacą mandaty za manie albo nie manie łańcuchów po przejechaniu jednego skrzyżowania za którym będzie tablica informacyjna o utrzymaniu na drodze białej szaty ( myślałem że chodzi o śnieg , no bo kto po białych szatach jeździł by łańcuchami - za to konieczny jest mandat ) Jest wesoło na koniec roku - lokalny parlament już ogrodzony za Curusia tego nie było - pozdrawiam
Ps . Który to z radnych produkuje łańcuchy ?
0 0
A zalatwia mi łańcuchy na 35" koła?
0 0
Zenek, kup se może zimowe opony. A reszta oszołomów, która nie pamięta albo nie wie jak się jeździ po białej drodze, odśnieżonej i wysypanej żwirem lub piaskiem, niech najpierw spróbuje, a dopiero później się odzywa, bo jeździ się o niebo lepiej, nawet na wynalazkach typu stuletnie opony stomil olsztyn, niż na tej brei i plackach lodu, które zostają po soli i pajacach odśnieżających śnieg z podjazdu na jezdnię.
0 0
To po to aby ludzi poroznic. Tradycyjna dobra zmiana.
0 0
Tak dla fiakrów wszystko.. Zasrane ulice bo " un jest Pan i nie będzie sprzątał", śmierdzące konie itd itd..
Wszyscy aby piszą bo na zachodzie się da. Tak da bo jest kultura a nie chamstwo jak tu.
Białe ulice? jeden z najgłupszych pomysłów.
Tak tak zaraz będzie pełno krytycznych komentarzy, ale zawsze najwięcej docinać będą ci co najmniej wiedza i reprezentują największe chamstwo.
0 0
To ja proponuję lepsze rozwiązanie. Fijakrzy jak będą zjeżdżać na asfalt niech zakładają do sanek koła i będzie sprawiedliwie.
0 0
Świetny pomysł powinno całe być na biało. Sól skarżą wode.
0 0
Jestem za poniewaz blachy w aucie rdza oszczedzi i jest plus całego zamieszania.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz