23 restauracje i puby w Zakopanem przyłączyły się do akcji \"Lokal Bez Papierosa.pl\". Stolica Tatr jest drugim obok Krakowa miastem w Małopolsce, które bierze udział w tej inicjatywie.
Ogólnopolska akcja ruszyła dwa lata temu. Właściciele knajp deklarują, że obowiązuje u nich zakaz palenia lub też istnieją wydzielone sale dla niepalących. Dzięki temu restauracje trafiają do internetu na odpowiednią listę.
Jak mówią organizatorzy akcji, w Irlandii czy Włoszech, gdzie wprowadzono całkowity zakaz palenia w pubach i restauracjach pół miliona osób rzuciło palenie. Mimo propagandy koncernów tytoniowych, według której na takim zakazie stracą właściciele restauracji, obostrzenia spotkały się z życzliwym przyjęciem. Jedynymi, którzy na tym tracą są właściciele koncernów tytoniowych.
W Polsce również trwają prace nad ustawą zakazującą palenia w miejscach publicznych. Osoba, która zaciągnęłaby się dymkiem na przykład w restauracji, byłaby karana mandatem w wysokości 100 złotych, właściciel restauracji musiałby zapłacić nawet 20 tys. złotych.
13 czerwca w Zakopanem przeprowadzona zostanie akcja promująca walkę z biernym paleniem. Dzieci koło oczka wodnego będą mogły pograć w interaktywną grę, a na murze dawnego przedszkola przy Nowotarskiej powstanie tzw. \"mural\", czyli wielkie graffitti.
p

22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
od dawna nie pale i nie chce tego wdychać jakpo biuerny palacz:)
0 0
całkiem zdelegalizować to badziewie, będzie spokój. Jak już ktoś chce sobie krzywdę robić, to zawsze może skoczyć z Giewontu albo obejrzeć konwencję PiSu.
0 0
to jest lamanie praw palaczy . przecierz wystarczy zrobic oddzielna sale dla palacych a nie odrazu zabraniac palenia wszedzie, no ale glupota ludzka nie zna granic ale co sie dziwic jaki HYZY RUJ (czytaj premier ) takie pomysly
0 0
Jestem za! Sama nie pale od 15 lat! Najgorzej jak człowiek je obiad a tu obok
puści takiego \"kumulusa\", ze od razu człowiek czuje, że nie pstrąga a peta rozgryzł. Ale co był sam głupi to był!!!:):)
0 0
toż to sam Sabała z fajką siedział! nie ma to jak dymek po wódeczce!
0 0
I PROSZĘ SIĘ NIE PODSZYWAĆ PODE MNIE! to ja jestem prawdziwa Kasia!
0 0
a co to, jedna kasia w polsce?
0 0
A jo lubie dymek
0 0
ja też nie palę ale...
co zauważyłem - kulturalny palacz stara się palić w stosownym miejscu jak chce kogoś uszanować.............a prostak pali nawet w zakazanym miejscu......
0 0
jo se wim ze to nic ale bez ten to być se do
0 0
a moze od jutra wszyscy będa kasiami??? ja nie mam nic przeciwko temu:)
0 0
Nie chodzi o to cy kurzyc cy nie kurzyc, chodzi o slebode robiynio tego abo niy. Temu, coby nie bylo zwady, dzieli siy karcme na pol i ludziy siedzom abo w jednyj abo w drugiyj cynsci, a karcmorz nie traci stalyk gosci co se kawy abo piwa bez papiyrsuka w zyciu nie wypijom. Som tacy co kurzynio het zakozali i dzisiok becom co gosci ubylo (vide: zogranica ale nie ta wschodnio).
0 0
tylko ta czesc palaca powinna miec wlasny obieg powietrza a nie wenty;lowac sie na drugi pomieszczenie???
0 0
Myślicie,że dużo się zmieni po takich zakazach?Często zakazy działają wręcz odwrotnie.Już widzę te tysiące rozwodów gdzie jedno z małżonków skarży drugie o trucie dymem papierosowym w domu bo gdzie indziej palić nie wolno.Poważnie mówiąc,czy też pisząc szansą na ograniczenie palenia jest przede wszystkim profilaktyka i wysokość ceny wyrobów tytoniowych.Z czego jak z czego ale akurat z tych podwyżek wypada się cieszyć bo papierosy są do d...Widzieliście ten plakat prawda? ;) ;) ;)
0 0
Palenie to po prostu samobójstwo.
0 0
Windowaniy ceny nic nie dajy, tam ka papiyrusy som po 4 eurony, ludziy zacyni kurzyc tzw. import wlosny. Widziolek som za granicm po kawiarniak akcyzy na pudelkak mieli z calego swiata, nojwiyncyj pisanyk cyrylicom.
Jednym slowem,chytry fiskus tak to se ino do wlosnyj kiesonki moze nasrac, ale statystyka godo ze ludzie kurzom mniyj bo mniyj kupujom. lol
0 0
Etam, bo to taki głupi nawyk: kawka, lampeczka winka i papirosek! Wiem co to znaczy bo też to praktykowałam. Ale najlepiej rzucić to dzadostwo!!! A jak człowiek wtedy ładnie pachnie, jak kwiatuszek a nie jak no, to g.......:):):)
0 0
Kupiyl se chlop packe papiyrusow, i cyto co na nik pise: palenie powoduje impotencje. Godo do sklepikorza: tyk nie fcem, dejciyz mi lepiyj te z rakiem!
0 0
Radze zainteresowanym isc zwiedzic wydzial onkologiczny kazdego szpitala, zobaczycie jak ludzie cierpia a szczegolnie z wlasnej glupoty.
0 0
Jeszcze jedno. Jak pisze Kasia powinny byc osobne lokale. Ten sam lokal podzielony dla palacych i nie palacych to czysta aberacja Kilka lat temu widzialem rezultat pomiarow czasteczek nikotyny w powietrzu. W CZESCI DLA NIEPALACYCH BYLO JEJ WIECEJ NIZ W CZESCI DLA PALACYCH !
0 0
Cy jo wiym? Moj stryk nie kurzyl,nie piyl, ku dziywkom po nocak nie chodziyl, a umar kie miol 11 miesiyncy ;)
0 0
Mój \"monz\" zaczął palić \"trociniaki\" jak tylko przestał raczkować! Ma 54 lata od dwóch lat nie pali. Stwierdził, że to była największa głupota jego życia!!
0 0
Jeśli Palacze mówią że zakaz palenia ogranicza ich wolność i swobodę obywatelską to w kieszeni mi się zcyzoryk otwiera.
Demokracja konczy się tam gdzie deptane są prawa innego człowieka.
Panie i panowie Palacze - - - jesteście seryjnymi MORDERCAMI !!!!!
Wasza słabośc powoduję, że około 8 % ludzi nie z własnej winy może zapaść na cięzkie dolegliwości zdrowotne (Palenie bierne)
Pozdrawiam
0 0
Wydzielone miejsca dla Palaczy to klatki (szklane) Hermetycznie zamykane z wentylacją.
można tam wstawić telewizor,stolik i jakiś obrazek.
Ale zawsze będzie to klatka.
Pozdrawiam
0 0
Palenie jest ekologiczne i społecznie pożyteczne - daje pracę przy uprawie, produkcji i leczeniu. Tytoń to roślina i niech lepiej coś rośnie niż leży odłogiem. A walka człowieka ze słabościami to odwieczny dramat bytu.
0 0
moim zdanie to glupota wprowadzac taki zakaz palenia kto nie pali ten niewie co to znaczy
0 0
jestem za wprowadzeniem zakazu!!! czemu ci co nie palą maja wdychac ten smród...a co wiecej ,po wyjsciu z takiej knajpy czy dyskoteki capi sie jak nie wiem!! ZAKAZ ZAKAZ ZAKAZ PALENIA!!!
0 0
Do yale:
Tak sie składa że zawsze na końcu jest bilans.
Tak i w tej kwesti.
Mimo,że wkoło tego przemysłu tytoniowego wielu zarabia (uprawa,firmy tytoniowe, sprzedawcy w kioskach i najwięcej Państwo - akcyza) to i tak ze wzglęgu na ogromne ( dwukrotnie przewyższające zyski ) wydatki na leczenie skutków palenia Państwo ( czyli My ) ponosimy wielkie straty finansowe o osobowe.
0 0
wystarczy w lokalu wyznaczyć sale dla palących i niepalących i problem rozwiązany. jeśli ktoś chce palić to sobie swobodnie pali ponieważ siedzi wśród swoich a niepalące osoby mają spokój :)
0 0
popieram Walusia:) wydzielamie salek nie daje niczego
0 0
a ja se otworze bar dla palaczy z wielka tabliczka na drzwiach nie palącym wstęp wzbroniony i co mi zrobia
0 0
Gazda - jeszcze przed otworzeniem lokalu znajdz dobrego onkologa ! 95 % palaczy umiera na raka pluc. Glupich nie sieja sami sie rodza !
0 0
Jestem przeciwko terrorowi palaczy w stosunku do niepalących, ale i odwrotnie- przeciwko terrorowi niepalących w stosunku do palaczy. Hej !!!
0 0
gazda bedzie siedział w masce pgaz:-)) a moze to przez oszczednosc? kasy nie ma a zajraca by sie chciało...:-))
0 0
Czytając niektóre komentarze wychodzi,że palacze to niemal terroryści i pewnie trzeba ich spalić na stosie chociaż nie było by to może zbyt ekologiczne bo posiadawszy sami w sobie wielkie pokłady smoły mogliby tym bardziej stworzyć zagrożenie dla ogółu i przyrody.Darz Bór ;) ;) ;)
0 0
lubie dymek....mało pale....nigdy w domu ,na ulicy i przy niepalących.
0 0
a gdzie potem pozbywasz sie kipów? butem w chodnik wgniatasz ??
0 0
Jak w tym kawale...
-Jakie papierosy palisz?
-Aaa, różne. Płaskie, półpłaskie - zależy jak kto przydepnie... ;) ;) ;)
0 0
Jurajczyk - nie wiesz czy wiesz o tym ale chowanie ludzi w ziemi jest bardzo nieekologiczne. Ludzie byli do konca leczeni i pozniej lekarstwa zatruwaja ziemie i wode ! Kremacja jest bardziej ekologiczna.
0 0
No fakt Raczku.No to może by tak w kosmos wystrzeliwać?Sam się bowiem na taką podróż kwalifikuję.Zawsze to coś za free,a ile się człowiek naogląda ;) ;) ;)
0 0
Juraś ..aleś Ty ciekawy świata ....
0 0
masz racje raczku, a wszystko zaczyna sie od jednej zapałki.......tylko czy strazacy zdołają przybyc na czas?
0 0
Jurajczyk - wiesz jak to jest. Nigdy nie wiadomo kto jest pierwszy z brzegu. Mialem siostrzenice ktora umarla bardzo mlodo na wylew krwii.
0 0
normalnie to wlasciciel lokalu powinien decydowac czy wolno tam kurzyc czy nie, a klient decydowac czy tam wejdzie czy nie... no ale u nas nic normalnie byc nie moze...
a do tych gadajacych coby calkiem kurzenie zabronic bo takie to smiertelne, to proponuje tez zakazac lazenie po tatrach, jazde samochodem a wogole motorem to juz jako grzech oglosic, wlasciwie to zakazac wylazenia z chalpy bo nigdy nie wiadomo, a i w chalpie siedziec tez nie mozna bo sie przecie zawalic moze... wogole najbardziej smiertelne jest zycie w samym sobie koncy sie na 100% smiercia...
0 0
Tak przy papierosku i kawie zapraszam na powstający profil czytelników TP na Naszej Klasie.Numer profilu 26478465
0 0
he he juz jestem
0 0
to dobrze ze jestes:)
0 0
czym znowu Modziowii dokuczyliscie niecnoty ?
0 0
Kasiu - Ty chyba jestes zakochana w Modziu, ciagle do niego piszesz ! Kiedy bedzie wesele ?
0 0
Do Gazda:
Ty udajesz lub nie ruzumiesz o co chodzi w tym zakazie !!!!
Nie chodzi o twoje życie. Rób sobie z nim co zechcesz. Nawet mozesz wsadzic sobie we wszystkie otwory po 10 paperosów włacznie z laskami dynamitu i to jest tylko twoja smierdząca sprawa.
W zakazie chodzi o ochronę tych którzy nie palą a niesttety muszą wdychać dym egoistów którrzy nie rozumieją tego że to szkodzi i śmierdzi.
Takimi osobami są - pracownicy pubów,restauracji i podobnych lokali którzy nie palą a muszą nietety wdychać produkcję ludzkiej głupoty, dzieci którzy przychodzą z rodzicami do restauracji posilić itp.
Pozdrawiam
0 0
do raka: ej, ty mi tu nie odwracaj raka ogonem, znowu cosrzescie i temat zamkniety, tak??? ja tylko robie za rzecznika ( nie mylic z wodnikiem) loży szydercow i z petycjami chodze...
0 0
oczywiscie popieram Walusia:-)) a jeszcze jak mądrze potrafi argumentować....
0 0
do walus jeśli wiesz ze w jakimś lokalu sie pali to po co tam włazisz na wlasne ryzyko i się trujesz przecież nikt cie tam na sile nie trzyma a przecież jest tyle innych knajp w zakopcu gdzie się podziała tolerancja i równouprawnienie ja nie pale ale jak widzę ze gdzieś na kopcone to się nie pcham na sile i nie płacze a po dwa jak to się mówi wędzone się dłużej trzymo :)) pozdrawiam.
0 0
dokladnie tak jak napisol czytelnik, jak komus nie pasuje praca w dymie to niech se inna prace w lokalu dla niepalacych znajdzie...
0 0
Naprzykład na porodówce:):):):)
0 0
Gazda - czy masz odrobine logiki ? Do restauracji dla palacych pojda palacy rodzice z dziecmi ! A wiec dzieci maja obowiazek wdychac ta trucizne ???
Pozatym jak Cie cos zaboli to pojdziesz do lekarza ! Jezeli to bedzie rak pluc czy problemy z krazeniem krwii i niewydolnosci serca to lekarz skieruje Cie do szpitala. A WIEC MY BEDZIEMY MUSIELI Z NASZYCH PODATKOW PLACIC ZA TWOJE LECZENIE KTOREGO MOZNA UNIKNAC NIE PALAC TEJ TRUCIZNY !!! To jest obled.
0 0
Tyton to jest zemsta Indian za masakry jakich sie dopuscili na nich Europejczycy !
0 0
nie kurze przy niekurzoncych, i juz na pewno nie przy dzieciach, z pewnoscia nie pojde z dzieckiem do pubu gdzie jest pelno dymu, jednak jakbym szedl z kumplami na piwo, to chetnie bym se tez zakurzyl...
jeszcze raz bo chyba u ciebie brak logiki, to wlasciciel powinien decydowac jaki to lokal bedzie, a rodzice bedom szli z dziecmi do lokalu bez papierosa, gdy wiekszosc bedzie ino takie lokale odwiedzac to te drugie albo tez wprowadza z wlasnej woli zakaz albo splajtuja, moze byt tez odwdrotnie, ze do lokalu bez papierosa bedzie chocic ino garstka ludzi i te splajtuja...
a co do leczenia to kto ci kaze wplacac na jakis ogolny nfz, ja czy jakis urzendas? miej pretensje do niego, ja ci za moje leczenie placic nie kaze...
0 0
pewnei dlatego wszedzie ma byc niepoalenie, jedynie przed lokalem:)
0 0
Zapalić czy nie zapalić-oto jest pytanie.To z Shakespeare`a czy jakoś tak ;) ;) ;)
0 0
Gazda - do palacza lub pijaka zadne argumenty nie docieraja ! Dopiero jak smierc zaglada do oczu wtedy ludzie zaczynaja rozumowac.
Wytlumacz mi jak mozna sie uchylic od placenia na NFZ ?
Czy wiesz ile kosztuje lozko szpitalne na dzien np. na wydziale onkologicznym ? Okolo 30000 zl na dzien !! W lozko jest wliczone wszystko, lekarze, pielegniarki, tomografy, IRM, lekarstwa czesto bardzo drogie !
W KAZDYM KRAJU W KTORYM ZABRONIONO PALENIA W MIEJSCACH PUBLICZNYCH (Irlandia, Wlochy, Francja) PO KILKU MIESIACACH LICZBA ZACHOROWAN ZWIAZANYCH Z PALENIEM SPADLA O 17%. To przypadek czy jednak rezultat ??
Teraz zrob sobie przeswietlenie pluc i porownaj z przeswietleniem niepalacza. Ktos kto nie pali ma ladne, rozowe i regularne pluca. Obraz pluc palacza jest potworny ! To jest ruina !
0 0
No to co ustaliliście ..? Palimy czy nie?
0 0
widzsz, aj bym postawial je ta: a co PALIMY ? smieci na pewno nie, tytuń...? no i te pe ite de..niech sie ten wirujacy seks wypowie w temacie???
0 0
a i jeszcze mozna ...palic gumy...
0 0
można się jeszcze przypalać do czegoś Albo napalać na coś.......Jedno i drugie bardzo przyjemne....
0 0
Jest jeszcze PALIkot .....he he
0 0
do raka: czy to moja wina ze placisz nfz? czy to ja cie zmuszam? nie miej do mnie pretensji... i przestan sie o mnie tak troszczyc, moja sprawa co robie ze swoim zyciem, nie jestem czyjas wlasnoscia...
jestem palaczem, pale czasami ze 3 paczki dziennie, ale gdy jestem gdzies wsrod niepalacych to to szanuje i nie kurze...
wiem ze w plucach mam tyle smoly ze niejedna ulice by sie naprawilo, ale to moja sprawa, i jak se knajpe otworze to bedzie to moja wlasnosc i nie bedzie mi nikt gadal co tam wolno...
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz