– Będę bronić odległości 100 m przy sprzedaży alkoholu jak tego, co święte i polskie – grzmi Józef Figiel, zakopiański radny klubu PiS-Zamoyscy. To odpowiedź na propozycję władz, aby znieść zakaz sprzedaży trunków w pobliżu szkół i kościołów.
To kolejne podejście do zmian w lokalnym prawie, dotyczącym sprzedaży i podawania alkoholu. Boje w tej sprawie trwają od kilku lat. Przeszło rok temu okazało się, że w odpowiedniej uchwale znajduje się zapis zakazujący sprzedaży trunków nie tylko w odległości 100 metrów od szkół i kościołów, ale także na przykład od dentysty. Radni na wniosek burmistrza debatowali o zmianach w uchwale, dentystę i inne placówki zdrowotne wykreślono. Przy okazji zgłoszono jednak poprawki, które w wielu przypadkach zaostrzyły sposób mierzenia odległości 100 metrów od kościołów czy szkół. Według tych propozycji koncesję na alkohol straciłoby wiele znanych restauracji, a także właściciele knajp na Gubałówce, bo górną stację kolejki uznano za dworzec kolejowy.
22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

14.05.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

21.05.2026
Sprzedam DOM i LAS - Spytkowice. 732 810 638.

14.05.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

14.05.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

14.05.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
no tak,. ale w tej chałpie burmistrza akurat nie ma jak wydłużyc dojscia zeby do 100 metrów dojsc:-)) akurat vis a vis koscioła na Krupówkach stoi, wiec to jest takie dwuznaczne co do intencji ...mnei to akurat wisi, uwazam ze zakaz jest bezsensu, ale w koncu ja ani nikt na nim nie tracimy: jak kto chce to pojdzie gdzies indziej i podegustuje to i owo...tyle ze dutki nie wyda na terenie Majchrowym :-))
0 0
Radny Figiel zająłby się lepiej ważniejszymi, bardziej palącymi sprawami niż to czy z monopolwego albo z karczmy jest 100 czy 89 metrów do kościoła czy do szkoly, na przykład. Jak się będzie ktoś chciał napić koło szkoły i przyniesie z drugiego końca miasta flaszkę to co?
Poza tym staro prowda głosi ze, złego kościól nie naprawi, a dobrego karcma nie zepsuje. Portki zaś jednako sie piórcom i w kościele i w karcmie.
0 0
mam nadzieje ze nareszcie zniosa ten skandalicznie glupi przepis!! to jest blamaz dla zakopanego.
calkowicie zgadzam sie z przedmowca! jezeli ktos chce wniesc flaszke do szkoly to nie ma dla niego roznicy czy sklep jest oddalony od szkoly o 60 czy o 160m! a figiel niech sobie idzie figlowac ze swoimi znajomymi z pisu i radia maryja. mam nadzieje ze jego elektorat nie ruszy tylka z kanapy przy nastepnych wyborach.
pzdr
0 0
Ale nie rozumiem... od kiedy te 100 m to jakaś polska, święta tradycja? Karczmy zawsze były stawiane w pobliżu kościołów za przyzwolenie zresztą tych pierwszych, gdyż gdyby do jednego lub drugiego przybytku nie było po drodze, to w jednym albo drugim (zwłaszcza w tym pierwszym) frekwencja mogłaby spaść na łeb i szyję :) Aż tu nagle się porobiło...
0 0
Pomyliłem pierwszy z drugim... ale... to w sumie nie ważne...
0 0
Idąc do pierwszego można nie dojść do drugiego.....:):):)
0 0
ana... fakt... głupoty piszę :):) kolejność jest bardzo istotna.
0 0
jest bardzo prosty argument za zniesieniem tego przepisu, po prostu menele już od dawna nie piją w karczmach bo ich na to nie stać, więc nie sieją zgorszenia swoim zachowaniem.
0 0
Etam Edi, żadne głupoty, bo wychodząc z tego drugiego jakoś tak obojętnie nie da się przejść kole tego pierwszego...bodaj na herbatkę z wkładką.......w mrożny dzień albo po gromkim kazaniu ksiondza, że społeczeństwo rozpite........:):):)
0 0
Wiecie, co jest absurdem? Te wszystkie durne płotki!! To nie przepis o 100 metrach jest śmieszny. Absurdalne jest to obchodzenie tych przepisów. Jak to - ustawić płotki czy bramki żeby zarobić te kilka metrów? Czy takie kręcenie i kombinowanie jest zgodne z prawem? Mierzę odległość od granicy działki kościoła do granicy działki knajpy, i koniec ceregieli. A nie jakieś płotki stawiać.
A tak na marginesie, parkował ktoś z Was ostatnio przy Krupówkach? Byłem ostatnio w kinie, i za dwie godziny chcieli ze mnie zedrzeć 9 złotych. To więcej niż pół biletu do kina. A zastanawiałem się, czemu mają tak pustawo na tym parkingu.
0 0
Z jednej strony odległość 100 metrów punktów z alkoholem od kościołów czy szkół wiele nie zmieni dla chcącego się napić,a z drugiej strony odległość ta powinna być zachowana.Dlaczego?Sprawa jest wyjątkowo prosta i może wyjaśnijmy ją na przykładzie,a właściwie pytaniu-Czy chciałbyś/chciałabyś aby tuż obok szkoły Twojego dziecka sprzedawano alkohol?Nawet gdyby w tych punktach restrykcyjnie przestrzegano zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim to czy koniecznie trzeba narażać dzieci na widoki słaniających się jegomościów?Umiejscowienie podobnych przybytków obok kościołów też nie jest na miejscu.Czy staruszki wracając z kościoła muszą przedzierać się pomiędzy podchmielonym towarzystwem?Zatem komu to przeszkadza,żeby została zachowana odległość 100 metrów?Chcący się napić będzie miał co najwyżej dłuższy spacer.Tak naprawdę odległość ta przeszkadza przede wszystkim tym którzy na handlu alkoholem mogą zarabiać i mają lub chcą otworzyć lokale w pobliżu szkół czy kościołów.
0 0
P.S.Nazwać by to można nie wolnością gospodarczą,a po prostu pazernością...
0 0
Jurajczyku, ruch w karczmach jest wieczorem a w kościołach i szkołach w dzień, więc w jaki sposób jedni i drudzy mają się spotkać, użyj logiki a nie religijnego zacietrzewienia.
0 0
Przepraszam Cię Jurajczyku, ale to czysta demagogia, to co piszesz, jakbym słyszał naszych polityków w TV. Co za różnica, czy owa staruszka przedziera się 50, 100, 300, czy 1 km od kościoła przez podchmielone towarzystwo? Zresztą spożywanie alkoholu poza lokalem jest zabronione i to powinno być przestrzegane, podobnie jak sprzedaż nieletnim, którzy i tak wracając do domu napatrzą się na pijaków w innym miejscu, a nierzadko i we własnym domu. Ktoś zrobił porządne badania socjologiczne na temat wpływu oddalenia knajpy od szkoły, czy kościoła na poziom spożycia alkoholu? A co mają powiedzieć u mnie na \"wsi\" ludzie, którzy zainwestowali nie małą kasę w lokal i z dnia na dzień się dowiedzieli, że teraz to oni nie mogą handlować po 1 km dalej odbywa się mecz piłki nożnej? Jakby to miało być panaceum na stadionowych chuliganów. To nie jest jedyna ustawa, która ma się ni jak do rzeczywistości, liczy się tylko tak zwana polityczna poprawność. Monitoring w sklepach z alkoholem - receptą na nie letnich, co za bzdura!... w ramach programu \"przyjazne państwo\", żeby było śmieszniej... następny pomysł innego posła z innego obozu - obowiązkowa rejestracja klientów solarium!!! Ja już nie wiem, czy mnie to śmieszy, czy doprowadza do rozpaczy... już więc wiecie dlaczego nie popieram żadnej partii - bo poziom owych polityków jest po prostu żenujący!
0 0
Kumie nie wiem gdzie tu widzisz zacietrzewienie,no ale to już Twoja sprawa.Według mnie to zdroworozsądkowe podejście do sprawy bo co Ci szkodzi przejść 100 metrów dalej?No chyba,że jesteś jedną z tych osób,które są zainteresowane w tej sprawie.Odpowiadając dalej na Twoje pytania to sklepy czy lokale z alkoholem są otwierane np od 10.00.To czy wg Ciebie szkoły nie działają wówczas?Czy nie ma w nich dzieci?Co do wieczorów to wg Ciebie nie ma wieczornych nabożeństw?A te o 17.00,19.00?Oj chyba żyjesz w jakiejś dziwnej niewiedzy ale czy specjalnie czy z nieświadomości faktycznej tego nie wiem.
0 0
P.S.Jak już koniecznie chcecie się napić co Wam szkodzi zrobić to zaledwie 100 metrów dalej?O co ten krzyk?Wiadomo...o pieniądze...
0 0
Jurajczyku, ja celowo odróżniłem sklepy od karczm i lokali z alkoholem, co do sklepów, masz absolutną rację, bo tam zbiera się pijane menelstwo i robi przedstawienie, ale lokale sprzedające,oprócz posiłków także alkohol to całkiem inna bajka
0 0
Ano, wiadomo, że o pieniądze, problem tylko polega na tym, że niektórym się wydaje, że niektórym nie chodzi o pieniądze... A o pieniądze chodzi WSZYSTKIM.
0 0
Kumie ale jedno musisz zrozumieć,że przybytki w których podawany jest czy sprzedawany alkohol są różne.To zarówno karczmy,knajpy jak i sklepy.Nie rozdzielisz ich,a gdyby zezwoliło się na handel to nie tylko dla karczm prawda?Poza tym podajcie mi proszę chociaż jeden konkretny,sensowny powód dla którego koniecznie alkohol musi być sprzedawany bliżej.Ja takiego powodu nie widzę oprócz oczywiście zysków z handlu alkoholem ale to jedynie dla sprzedających.
0 0
Edi co do \"przedzierających się pomiędzy podchmielonym towarzystwem babć\" to specjalnie przerysowałem nieco opis.Chociaż sam pomyśl czy nawet mężczyzna,młody,silny mijając takie podchmielone towarzystwo może czuć się w pełni bezpiecznie?Chyba nie zawsze prawda?Tym bardziej takie staruszki,którym naprawdę trudno byłoby się obronić ale i nieprzyjemnie im słuchać docinków typu \"moherowe berety\".Czy swoją własną babcię chciałbyś narażać na takie nieprzyjemności?Chyba nie prawda?
0 0
Podajcie mi jeden sensowny powód dlaczego alkohol w ogóle jest sprzedawany w Polsce, no tylko dla zysków sprzedającego... aha... i dla Państwa z koncesji i akcyzy, ale można także zapytać o jeden sensowny powód, dla którego nie można sprzedawać w odległości 50 m, czy 20 m... ale sensowny, bo ten o staruszkach mnie nie przekonuje.
Inaczej... słynne słowa już klasyka \"żeby niczego nie było\" coraz bardziej wydają mi się prorocze niż śmieszne...
0 0
Nie... nie podobałoby mi się... ale receptą na to nie są śmieszne przepisy, ale np. straż miejska, czy policja pilnująca porządku, a nie zajmująca się wyłącznie blokowanie kół i ściganiem tej samej babci z kościoła, która teraz zamieniła się w \"przestępcę\" handlując pietruszką na ulicy.
0 0
Edi ale teraz to trochę wybiegasz zbyt daleko czy nawet nazbyt szeroko ...A tak wracając do pytań i tematu...
0 0
W dodatku ten przepis uderza w porządne knajpy... a pijalki... no, te się zamyka z innego tytułu... właśnie za naruszanie owego porządku, w tym za naruszanie ciszy nocnej... jeśli właściciel nie może, lub nie chce sobie z tym poradzić, to się cofa koncesję i już...
0 0
Żyjesz chyba w wyidealizowanym świecie.Myślisz,że koncesje tak łatwo są cofane?...
0 0
Wlasnie Juraj dotknąłes sedna sprawy: mozna isc ciut dalej i sie napić;Ale to w budynku bedacym wlasnoscia rodziny burmistrza nie mozna sprzedawac alkoholu bo jest zbyt blisko kosciola swietej rodziny,. wiec burmistrz pod pozorem jakis regulacji, chce sobie załatwic sprawe popitku, zeby zyski zwiekszyc , proste...dlatego temat wraca juz 5 raz na Rade Miasta
0 0
Jurajczyku,dzieciaki, w grach komputerowych, obcinają ludziom głowy, krew w telewizji leje się wiadrami, a ty uważasz, że dziecko zgorszy się widokiem jakiegoś pijaka, litości
0 0
Kumie ale nie musi koniecznie widzieć pijaczków z okien szkoły i \"edukować\" się reklamami alkoholi.Pomyśl,dlaczego reklama alkoholi w telewizji jest obłożona restrykcjami?Im więcej i im częściej atakuje się człowieka takimi widokami,szczególnie młodego tym ten człowiek jest na to podatniejszy niestety.A chyba nie chcemy zwiększać ilości osób uzależnionych od różnych używek i po to różnego rodzaju zakazy się wprowadza.Czy one są idealne?Oczywiście,że nie ale są i warto się do nich stosować.
0 0
Jurajczyku, ale z kościoła reklam nie widać, bo są witraże
0 0
\"obowiązkowa rejestracja klientów solarium\" - to jest zabawne. A co z obowiązkową rejestracją klientów domów publicznych?
Kasia, w ostatnim poście doszłaś do meritum sprawy.
Nie wiem, co jest gorsze - czy posłowie z nudów wymyślający coraz głupsze postulaty, czy burmistrze i inni \"władcy\" przepychający na siłę swoje sprawy?
A może każde grabie grabią od siebie?
Może ten poseł, który lobbuje za rejestracją solariofilów też ma w tym jakiś własny interes? Może jego siostra szwagra wnuczka ciotki kuzyna otwiera własną sieć solariów i potrzebują danych adresowych, żeby wiedzieć, do kogo się zwrócić z reklamą?
0 0
Co do gier komputerowych masz rację.Trochę to poza tematem artykułu ale zauważ,że jeśli kupisz grę ma ona oznaczenia od ilu lat w nią powinno się grać,czy zawiera przemoc itp.Rodzice na to niestety często nie zwracają uwagi.Sporo osób dorosłych chciało kupić dla swoich dzieci w prezencie świetną,polską grę RPG \"Wiedźmin\".W czym zatem problem?Ano w tym,że gra ta jest przeznaczona dla graczy w wieku powyżej 18 lat,a chcieli ją kupić dla 12-letnich dzieciaków.Takich przypadków można mnożyć wiele i co o tym powiedzieć?Głupota i nic więcej.
\"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.\" (Albert Einstein)
0 0
Jurajczyk: widok pijanego, zabłoconego typa z okien szkoły ma zachęcić dziecko do picia???... no chyba raczej wręcz przeciwnie... ja bym tym dzieciorom pokazał co wóda robi z człowieka, jak jeszcze nie wiedzą, a nie chronił ich przed tym widokiem. I zapewniam Cię, że koncesję się cofa niezwykle łatwo, trzeba tylko chcieć, a że się nie chce, to tu właśnie leży pies pogrzebany, a nie w 100 m.
0 0
Kumie dlatego babcie mało piją...;) ;) ;)
0 0
Co do solarium to już objaśniam idę posła: chodzi o to, że jak chodzi obywatel to solarium, to potem może dostać raka czerniaka złośliwego i może dzięki owej rejestracji w sądzie żądać od solarium milion złotych odszkodowania. Nie będę tego uzasadnienia komentował, sami sobie oceńcie (milion złotych dodałem od siebie). Sorry, że odbiegłem od tematu, ale to a propos poziomu naszych ustaw.
0 0
Jurajczyku, babcie też piją, tylko nie rozrabiają ;)
0 0
Ktoś wpadł na pomysł żeby np. na koniec roku zrobić podsumowanie jak to parlamentarzyści są aktywni w swojej robocie. No i są tego skutki, żeby nie było że jeden z drugim nic nie robił to wymyslają. A wymyslają na takim poziomie na jakim są. Pewnie jeszcze nie jedna ustawa \"antysolaryjna\" jest w zanadrzu...
0 0
a ja chodze po solariach :) w aquaparku i na WItkiewicza, ale chyba lepiej bedzie złupić potem Aquapark??
0 0
Kasiu, gorzej jak potem jakiś poseł PISu ciebie, za przeproszeniem, \"złupi\"
0 0
No i Kasia będzie miała w aktach \"notowana\"
0 0
kum... i tutaj się mylisz z tymi babciami w drugiej części wypowiedzi...:):)
0 0
i Kasię oskarżą o czary i skażą na spalenie w solarium, przecie to XXI wiek
0 0
EdiEd, czyżby jakaś starsza rozrabiara dała ci się we znaki ?
0 0
Kasia: myślę, że Aquapark będzie lepiej... tylko proszę Cię nie łup termów w Bukowinie T., bo tamtejszym też po latach nędzy troszkę ceperskich dudków się należy, a jak termy złupisz (choć nie jestem pewien czy mają solarium) to znowu będzie bryndza.
0 0
Mnie nie.... ale widziałem jak się dawała innym i nie tylko we znaki....
0 0
Witojcie sycka!!! Moim skromnym zdaniem odleglosc od kosciola iest sprawa drugorzédná.Mysle po pierwsze powinno sie zrobic to; A] podniesc wiek sprzedazy alkocholu lacznie z piwem od 26 lat ,B] sprzedaz alkocholu w restauracjach nie [mylic z dyskotekami i lokalami nocnymi] w normalne robocze dni od poniedzialku do soboty w godzinach od 12 00 do 23 00 w dyskotekach do godziny 2 00 w nocy ,w niedziele we wszyskich restauracjach
od 13 tej do godz 23 00 w dyskotekach do godz 23 00.Sprzedaz alkocholu w sklepach powinna byc ograniczona w normalne dni od godz 10 00 do godz 22 00 a w niedziele od godziny 13 00 do 22 00 Sprzedaz papierosow od lat 18 osiemnastu . .Ciekaw jestem kto znaszych uzednikow bylby za takim rozwiazaniem ???
0 0
Baciar... sprzedaż alkoholu od 13 jakoś mi się dziwnie niezdrowo kojarzy
0 0
...trzynasta wybiła, wstaje nowy dzień...
0 0
całe wieki rodacy, po mszy szli do karczmy, kto tę tradycję chce zlikwidować, nie jest prawdziwym polakiem, amen.
0 0
Mówicie,że teraz czarownice na własne życzenie spalają się w solarium?No może,może...W sumie zima idzie,a wokół same mulatki i murzynki prawie...Ale skoro udowodnione jest naukowo,że solarium szkodzi bo może zwiększyć się prawdopodobieństwo wystąpienia raka skóry,a mimo to ludzie świadomie z niego korzystają to Einstein miał rację mówiąc o ludzkiej głupocie...
0 0
Do karcmy po sumiy mozno isc razem z plebonem tak jako drzewiej chodziyli nasi lojcowie
0 0
Zelek jakby co to my do solarium nie będziemy chodzić bo i po co ...;) ;) ;)
0 0
solaria też zwalczać trzeba, toć to ogniem piekielnym zionie !
0 0
Kumie aleś nie kumaty przecież tam światłością bije.Czyś Ty aby nie po spożyciu czego dzisiaj z wieczora?Wszak rozmowa ciężka była to i widzę,że po wzmocnienie nie trudno sięgnąć... ;) ;) ;)
0 0
Jurajczyku drogi,, jako wywołany do tablicy. już się \"stosunkuje\" do Twojego wezwania.. Nie będziemy chodzić. bom ja DUMNY POLAK BIAŁY.. a na poważnie : żona chciała czas jakiś temu, kupiłem i mam w domu. ale Bóg mi świadkiem, korzystałem chyba tylko dwa albo trzy razy,,
Aż mnie \"świerbi\".,żeby komu tu odpisać, ale widzę ,że niektórzy są zamroczeni , jako te bacie witrażami w kościele . i potem szaleją po Kościeliskiej , rozbijając sześć samochodów, .... ale sorry nie pytałem, może rodzice tych \"\'babć\" i rodzice rodziców są rodowitymi Polakami. Bo jeśli tak to \"babciom\" wolno .. nie ważne , czy z Łodzi, czy obok,, ważne,żeby nie pałały zaraz, na dzień dobry ( jako TY Jurajczyku), religijnym zacietrzewieniem,że \"miejscowi\" stróże prawa.,. raczyli \"je\" poprosić o dmuchanie w balonik,,
0 0
Znaczy \"zionę\" ;) ;) ;) No cóż pora zainwestować w tic taki ;) ;) ;)
0 0
No widzisz ,, Jurajczyku, teraz już wiem ,czemu inwestuje , choć coraz mniej, w \"tic taki\",, mnie się wydawało,że temu,że nie palę(od czerwca -z czego jestem dumny, że udało mi sie rzucić ,bez żadnych wspomagaczy i wcale mnie do tego nie ciągnie), a tu jednak wychodzi na to,że cały czas zionąłem,. jaka szkoda. że wtedy nie pojawił sie Kum.. który by mnie uświadomił z moimi \"potrzebami\" ,,
0 0
Co jest, gdzie jest mój niepochlebny komentarz??
0 0
Ożesz k*$wa, aleście się chłopy rozgadali o d_pie maryny. Gorzej jak przekupy. Nawet Katarzyna zginęła w tym szumie. I to same chłopy.
A mówią, że to baby tak plotą.
Temat jest o 100 metrach od knajpy, toście się stadnie opili?
A mod wywala tylko za przekleństwa?
0 0
Co się stało?.... bo mnie chwilę nie było... mod wywala?.... nie dobry... za co?... wiem, że nie w temacie, alem właśnie przeczytał nową ustawę, która obowiązkiem się stanie zachybnie: wywieszanie flagi ma się stać obligatoryjne w święta religijno-państwowe: stare wraca!
0 0
O rany!! do tej godziny balować??!! Proponuję na kaca \"wściekłego psa\":):):).
0 0
Jak się władza zaczyna zajmować alkoholem, krzyżami i ruletką to znaczy, że się już nic innego nie da zrobić.
0 0
Ana, sok malinowy się mi skończył :(.... ale to może i lepiej...
0 0
Widzisz Edi jak to dobrze na chwile towarzystwo opuścić? Zawsze to kilka kolejek mniej! Ty już na nogach a reszta...? Kasia to strasznie szybko zległa....cheba piła musztardówką....:):):)
0 0
O du... Maryni to tylko Janosik może mówić,my zas tylko o alkoholach przednich.A,że Edi wcześnie się odnalazł znaczy jedynie to,że u niego nie ma do przebycia tych 100 metrów do wspomnianego przybytku ...
0 0
Jurajczyk... no bo ja nie mieszkam w kościele, więc muszę mieć bliżej :)
0 0
Polski kościół w Wiedniu i karcma z browarem są w odległości ok.20 metrów.
takie co niedzielne miejsce spotkań dla polonusów-i wszystko gra!
skoro w innych sprawach ciągle odwołujemy się do przykładów z za granicy
to dlaczego i nie w takim???
0 0
Kasztan ale chyba nieco inna jest kultura picia w niżej wymienionym mieście nieprawdaż?
0 0
Jurajczyku może wypij sosiku z ogórków kiszonych....taki jakiś nerwowy po tej nocnej balandze jezdeś:):):) zawsze bełeś taka pełna słodycz:):):)
0 0
90% klienteli obydwóch instytucji to nasi górale i tacy co się za nich uwarzają i sądzisz ,że się im nagle kultura zmieniła?
po gorzołce nawet tzw \"kasztan\" świra dostaje - więc polacy nie są wcale gorsi bo idąc w niedzielę krupówkami jakoś nie widzę specjalnie nawalonych ludzi.
0 0
Drogi Kasztanie otoczenie wielką zmianę czyni.Poza tym reakcja wiedeńskiej policji byłaby dużo skuteczniejsza co również może mieć wpływ na pohamowanie zapędów.W dodatku pomimo,że mieszkałbyś nawet długi czas w Wiedniu to chyba nie do końca czuł byś się na swoim i nieco mniej odważnie.Podajesz przykład Krupówek.Na tych Krupówkach to różnie bywa ale jeśli już chcesz powiedzieć,że na nich wielka kultura panuje to miałbym objekcje...
0 0
no co do tej policji to masz rację-moje niedopatrzenie
ale ciągle myślę,że przy takiej masie ludzi procentowo czy statystycznie krupówki nie są takie złe szczególnie w niedzielę kiedy \"balangowicze\" zdychają w swoich lub cudzych łóżkach-nieprawdaż?-panie Juraj-nie bądź taki surowy!
0 0
obsesyjnymi przeciwnikami alkoholu są najczęściej byli alkoholicy, więc dajcie już spokój bo robi się podejrzanie
0 0
kochani, wlasnei sie troszke podsmażylam na solarium na Witkiewicza, tuz po remoncie i jakos takos mi sie sennie zrobiło..a wczoraj z wieczotra na pysk padłam i dopiero kjolo trzecie w nocy na specer z moimi potworami pojechalam...wiuec dzisiaj wszystko z opoznieniem: bachledzki po 10tej , zakupy i smażalnia...no ale jestem...widze ze do Odzi monsun tez dociera skoroi mielismy taka wesoła nocke ?? Edziu a z jakiej jestes dzielnicy?/ bo ja to Górna :-)
0 0
co ci biega po głowie Kumie?
0 0
nic
0 0
Kasiu na Pryncypalnej też była jednostka wojskowa..ha ha. A prawie wracając do tematu to w Katowicach 5 metrów od jednej ze szkół otwarto sklep z dopalaczami.No i też jest problem...Ciekawe jak tam go rozwiążą i czy ktoś za to beknie...
0 0
a, to stąd znajomosc miasta włókniarek i prząsniczek :-))
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz