Zdaniem burmistrza Zakopanego Janusza Majchra idealnym rozwiązaniem dla zamykania kolejnych tras narciarskich pod Giewontem byłoby uchwalenie tzw. Prawa Śniegu.
Na dzisiejszej konferencji prasowej burmistrz Majcher odniósł się do wystąpienia radnego Macieja Wojaka, który twierdzi, że Zakopane ginie, bo zamykane są kolejne trasy narciarskie: Butorowy Wierch, Gubałówka, czy Kotelnica.
- Wyjściem z sytuacji byłoby wprowadzenie tzw. Prawa Śniegu, które gwarantuje przejazd narciarzom przez prywatne tereny, w momencie gdy spadnie śnieg - mówił burmistrz Janusz Majcher. - Oczywiście tereny te powinny być udostępniane dla narciarzy odpłatnie. Cenę mogą ustalać samorządy lokalne lub sądy. Chcę tu zaznaczyć, że nie chodzi o prawo do nowych inwestycji, a tylko o prawo do korzystania ze śniegu.
Burmistrz Majcher stwierdził też, że sytuacja z trasami narciarskimi w Zakopanem nie jest aż tak zła.
- Mamy stację na Harendzie, gdzie mogą powstać dodatkowe wyciągi. Mamy Nosal. Pojawił się nowy przedsiębiorca, który chce przekonać właścicieli gruntów na Kotelnicy do otwarcia tej trasy. Kolejne tereny, na których mogą powstać nowe stacje to Furmanowa i Cyrhla. Gdyby udało się zrealizować wszystkie te plany, sytuacja uległaby znacznej poprawie - twierdzi burmistrz Majcher.
Przypomnijmy, że kilka lat temu projekt Prawa Śniegu przygotowała Liga Polskich Rodzin. Jego założenia na konferencji prasowej w Zakopanem przedstawił Roman Giertych. Projekt spotkał się z ostrymi protestami części górali.
p

22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
Przecie górole Giertycha lubiom?!
Pan Burmistrz to by wszystko chciał żeby za durnych ludzi decydowało prawo.
Handel na krupówkach też swego czasu chciał objąć ustawa. Istnieje kilka innych możliwośći z których sie nie korzysta - przede wszystkim skuteczne mediacje. Zakopane przeciez może włacielom działek zaproponować coś w zamian - jakieś umorzenie podatków etc Jak się chce to na pewno można cos wymyślić, a nie zwalać wszystkiego na sejm.
0 0
Fajnie jest dysponować cudzą własnością i jeszcze narzucać cenę za to (pewnie rynkową 10 PLN/1 ha). Poza tym na stoku zawsze można obornik lub sól rozrzucić, albo coś innego.
Bez zgody nie powinno być możliwości korzystania z cudzej nieruchomości, a to że Buraki nie widzą korzyści z istnienia wyciągów niech krowy pasą i gniotą oscypki, których nikt nie kupi, bo turyści znajdą sobie miejsce gdzie będą mogli szusować bez problemów.
Sądzę, że gdyby właściciele gruntów mogli zostać udziałowcami tych stacji narciarskich nie byłoby problemu, tak jak to jest w pozostałej części Podhala.
Pewnie denerwujące jest to, że ktoś dzięki twojej nieruchomość zbija kokosy, a Tobie daje ochłapy (może to zazdrość, a może pragmatyzm). Tak jak napisałem wcześniej, gdyby właściciele gruntów mogliby zostać współwłaścicielami i w pełni korzystać ze swojej własności na równi z właścicielami infrastruktury, pewnie nie byłoby problemów z udostępnianiem tras.
0 0
a bo moim zdaniem on jest niekompetentny w wielu sprawach , a jedynie szybko zareagowal jak mu taras we wlasnej chalupie podmywalo :-)
0 0
No okej Kasiu, niekompetentny. A który wg ciebie był kompetentny , bo do tego pata śniegowego nie doprowadził na pewno obecny burmistrz. Już za poprzedniego Gubałówka została zamknięta przez rodzinkę B.
Uważam, że teraz na niego nie mozna wszystkiego zwalać!
0 0
a zwalanie na niedostatki prawa daje mu doskonalą zasłone dymna do nierobienia niczego :)
0 0
moim zdnaiem Zakopane uratuje wymiana wladzy na inną :-))
0 0
Chciałbym zauważyć, że to może jednak nie jest problem świstaków, ale górali... Eminencjo?... kto tu jest większym szkodnikiem?
0 0
Tak, oczywiście Kasiu, wymiana władzy na inną tylko na jaką?
A niech to wszystko świstak oszcza!
0 0
Ja mysle ze wlasciciel gruntu powinien miec szanse uzgodnienia ceny z wlascicielem wyciogu, a jak sie nie dogadajo, to powinno to byc rostrzygniete na drodze sodowej. Przeciez te grunty i tak nie so uzywane przez wlasciciela w zimie!!! W Zakopanym jest wilgotny klimat takze nawet jakby troche trawy ratraki zniszczyly, to ona i tak odrosnie!! A pozatym kto dzisiaj robi w polu??? To nie te czasy co sie kazda kopa siana liczyla...
0 0
W 100% zgadzam sie z Majchrem... ale.... czy takie \"prawo śniegu\" nie jest ustalane na szczeblu rządowym? to chyba ustawą musi przejść.... niestety nie znam sie na tym :/ ale wydaje mi sie ze na szczeblu samorządowym nie można \"przepchnąć\" takiego prawa.
Kasiu odpowiedzią na kązdy artykuł w TP piszesz, że potrzebna jest wymiana władzy. A ja czekam, aż wkońcu na poważnie przedstawisz mi na kogo byś tą władze wymieniła... bo ja alternatywy nie widze!
0 0
Moim zdaniem prawo śniegowe stoi w sprzeczności z Konstytucją. Heliosik ma rację, że te spory są rozstrzygane na drodze SODOWEJ - bije im woda sodowa do głów...
0 0
tak sobie z boku jakoćwierćzakopianski ceper przyglądam się od wielu juz lat tym waszym kłótniom o te stoki zimą i tak sobie mysle że dobrze że ten park tatrzanski istnieje. Jaki on jest taki jest ale bez niego to byłby cyrk dopiero. Gdyby w Tatrach hale i doliny były prywatne to już to widze :Na każdej sciezce osobna opłata,Tam psy spuszczone bo nie puszcze bo w środku kawałek doliny mój i swagrowi nazłośc zrobie ,Co większy strumyk to kładka za opłatą , Na wierzchołek chcesz wleżc .nie wejdziesz ! Bo moj czubek a stok sąsiada Jak żeś tutaj juz doszedł do płać chłopie .,bo ta strona góry moja itp itd...
0 0
Dokładnie tak by było jak napisałes, dlatego ja jeszcze raz powtarzam:
A NIECH ICH WSZYSTKICH ŚWISTAK OSZCZA!
0 0
Aż się dziwię, że Wam jeszcze nikt nie wyjaśnił, że to nie górale, tylko element napływowy... :)
0 0
apple, nie wiedzisz ze oni ni e maja nam nic do zaproponowania? trzeba nam naprawde madrych wlodarzy , którzy pokieruja naszym rozwojem nei na dzisiaj, nie z perspektywy ilosci zjedzonej pizzy we wlasnej karczmie ( bo to akurat jest dobre gdy w Zakopanem tłumy i dla nich te parkingi) ale takiego, co bedzie umial powstryzmac te tłumy za rogatkami ; a wiesz czemu? zeby klient, ktory przyjezdza do Zakopnaego i tu nocuje nie czul sie ZADEPTANYM przez dzemojadów ; to jest dopiero wyzwanie, zeby pobyt w Z uczynic atrakcyjnym WYPOCZYNKIEM a nie horrorem z konsumpcja pizzy w tle...
0 0
Kasia... nie lubisz pizzy, co?... wiesz, ja też :)
0 0
rzecz nie polega na pizzy ale na perspektywie postrzegania sytuacji w miescie :-) znad pizzy wyglada to inaczej a z punktu widzenia mieszkancow czy turystow bawiacych na wywczasach to inna bajka ...
wiadomo, ze nie sama pizza czlowiek żyje :-)
0 0
No to kto wg ciebie powinien być u władzy? Widzisz kogo takiego na horyzoncie. ktoby mógł tak pieknie zakopane prowadzić.
A poza tym burmistrz to jedno, ale drugie to rada miasta, to ona uchwala uchwały które potem burmistrz musi realizować. Zważ na to że mamy demokracje i to ciemny lud podhalański tak naprawdę rządzi, a jakich mamy radnych to każdy widzi.
0 0
troche się z Tobą Kasiu nie zgadzam, ale przecież to nic złego. Ja uważam, że aktualna władza nie jest idealna, ale ma znacznie więcej do zaproponowania niż poprzednie (Bąk, czy ABC). Problemem dla tych którzy nie popierają aktualnej władzy jest to, że nie ma alternatywy w Zakopanem. Poza tym, zarówno w sferze lokalnej jak i państwowej (rządowej) opowiadam się za ciągłąścią władzy, wbrew pozorom w 4-5 lat nie wiele można zdziałać, dlatego licze zarówno na kontynuacje rządów Tuska, jak i na kontynuację rządów Majchra.
PS: Z tego co się orientuje w krupówkowych ploteczkach to nasz burmistrz już zaprzestał sprzedaży pizzy... :)
0 0
Ja nie wiem co ta nasza Kasia sie na tę pizze tak zawzięła - widać może się nie kiedy struła że na nią taka cięta.
0 0
Może to nie pizza, może jaki Italianiec o śniadej cerze, Kasi zalazł za skórę, albo za serduszko, albo już nie wiem za co... i teraz się pizzy obrywa :):)
0 0
oj, wiec powiem raz jeszcze z perspektywy osoby, ktora prowadzi ( lub jej rodzina) knajpe na Krupowkach im wieksze tłumy w miescie, tym wieksze obroty ( no bo kiedys zglodnieja) a tymczasem te tłumy , które codziennie przyjazdzaja z okolicznych noclegowni , zamieniaja urlop turysty nocujacego/mieszkajacego w Zakopanem w horror...wiec tłumacze wam, ze ten burmistrz nie bedzie nigdy zainteresowany sprawami pro publico bono a tylko wlasnym koncem nosa; a jak kto nie wierzy to niech sobie przypomni taras podmyty pod żoniną pizzeria ( jak szybko zostal wyremontowany ) i ile serca w to wkŁadał ...poza tym , niewiele go interesuje , tylko obiecanki, obiecanki i byle si ena Krupowkach nadal krecilo; czyz nei dlatego sciaga tam te pokazy zoologiczne, bo chce wylacznei atrakcji dla ciżby, a po co ma trasami sie interesowac, zeby taki jeden z drugim narciarz pod wyciagiem k... jadali??
0 0
to i Italiancu dementuje, pizze zdarza mi sie zamawiac w LaStradzie ale tylko margarite :-)
0 0
Kasia!... to Ty prowadzisz knajpę na Krupówkach?... która to?... lecę... bo jeszcze w żadnej na Krupówkach nie byłem, jak długo w Taterki jeżdżę... a i liczę na jakiś specjał wybitny po znajomościach :):)
0 0
oj ja LaStrady strasznie nie lubie.... raz zamówiłem i chyba trafilem na jakies nie świeżości pizzowe... bo przygody żołądkowe zapewnione były rodzince na dwa dni :)
zgadziam się Kasiula. największy problem to dżemojady które zjeżdzają z okolic... siadajacy w knajpach, zamawiajacy jedno danie na 4 osoby i dzielące się jedną cola. Jednak klient to klient... wkońcu prawie wszyscy z nich żyjemy :) i cieszymy się że są... lepsi tacy niż żadni ;p
0 0
Ni, una nie umie pizzy robic, ale za to paszten \"koń\" bardzo dobry i ciastka truflowe, ale niestety sie kruszą, a słyszałem że nie lubisz kruszących się
0 0
Hahaha, lastrada to mi sie kojarzy z tymi paniami z lasku bulońskiego i agancji towarzyskich a nie z pizza:)
0 0
a wlasnie znalazlem te restauracje jest na słonecznej - lastrada pl ale jakoś w niej strasznie pusto :( I strasznie nieswieże mają aktualnosci.
A poza tym co to jest KOALCJA WIGILIJNA?
0 0
Na \"Prawo śniegu\" górale odpowiedzą \"Prawem Pięści\" Czy wy myślicie że w takiej demokracji jak ta obecna jest możliwe panoszenie się na cudzej własności.
0 0
Zwróćcie Państwo uwagę że w waszych komentarzach pojawia się słowo PRAWO, jednak żaden z komentatorów nie mówi o tym co znaczy prawo własności. Ci \"ŹLI\' górale od lat 50-siątych są nagminnie wykorzystywani i krytykowani tylko za to że szanuja swoją własność. Pragnę przypomnieć że nie dość iż byli wywłaszczani (tereny TPN, blokowiska, miejskie tereny zielone), to jeszcze dokwaterowywano im ludzi którzy niszczyli cudze mienie żeby dostać mieszkanie w bloku. Zgadzam się z prawem śniegu ale nie zapominajmy o prawie własności.
0 0
Brawo Eugenia! Ja jakbym miał działke na stoku, tobym nie zniósł żeby mi się jakiś fajtłapa pałętał. Co to w ogóle za komunistyczne wymysły? Jakieś prawo śniegu?
Ale można się dogadać jakoś z właścicielami bo każdy chce zarobić i chętnie działkę odstąpi w zimie, ale musi byc mądry i sprawiedliwy mediator. Jakoś gdzie indziej ludzie się bez problemu dogadują - Białka Jurgów etc
0 0
no, znamy te mediatory: Jagiełło , chrobry i inksze :-)) a na serio, ostatnio nawet niezła pizza u panienek :-))
Emis zdziwisz sie, akurat pizze tez moge zrobic na poczekaniu , byle by drożdże byli , mąka i ciutka oleum :-)) no i cuś do przybrania , a i na sosik pomidorki pelati , zabek czosnku , oliwka :-)
0 0
ale panienki maja nieświeże wszystko, Jabłko się zatruło podobno a ja znalazłem bład w kolacji no chyba że to miała być KOALICJA WIGILIJNA - no i nieświeże mają newsy - sylwek to już wspomnienie wigilijna koalicja jeszcze bardziej. Teraz to powinni raczej walentynki promować, jakąs pizze amoro-pomidoro wymyslic.
0 0
apple, nadal nie czujesz o co kaman...a mianowicie zwisa mi, co zamawiaja klienci po knajpach, ja tylko próbuje wam wyłuszczyć, ze urlop w Zakopanem niejest wypoczynkiem, bo wieczne korki, problemy z parkowaniem, na ulicach tłoczno, ludzi wszedzie pełno , nawet na szlakach ; A jako wieloletniu mieszczuch, to wiem,ze najlepiej na łonie natury sie wypoczywa , czyż nie ?
0 0
emisz, pasztet \"koń\" jest doskonały na koalicje wigilijna :-)
0 0
Edziu, osobiscie to tylko catering uskuteczniam :-)
0 0
DO EMINENCJI:
W Jurgowie , Bukowinie Tatrzańskiej i na Białce mieszkają sami \"źli i pazerni\" górale którzy umieją się dogadać natomiast w Zakopanem oprócz tych pierwszych są jeszcze przybysze, filantropi i Mediatorzy filantropi. Natomiast komunę w Zakopanem widać codziennie na polach najczęściej wylega z psami...
0 0
o, znaczy ze jestem ...komunardem ? bo z powodu choroby ostatnio nie jezdze na Bachledzki a wlasneio na gorna Rowień :) no, zawsze mnei mogli zakwalifikowac do kloszardów ...
0 0
No właśnie...Ty wiesz o co chodzi Kasiu....
0 0
do konca chyba nie wiem, o co ci idzie Eugenio :-))
0 0
Całkowicie zgadzam sie z Eugenią.W tej chwili najwiecej maja do powiedzenia w Zakopanem (oskarzaja o wszystko górali,chcą jak najwięcej mieć,używać cudzym kosztem) cepry. Zaraz powiecie że w goralenvolku powinienem być :) ale jestem zdania że was tu nie powinno być.Dla mnie ceper to powinien na Podhale przyjechać,zostawić pieniądze i wracac tam z kąd przyszedł.
Ludzie spacerujący z pieskami komunistami:)?Tak, bo cepry żyjacy w blokach (dostali je za darmo! za komuny (dlaczego to wyróżnienie??))dzisiaj nic nie robia tylko nażekaja i chodzą z pieskami.Proste, góralom tak sie kojarzycie.
0 0
Najpierw robi się np.prawo śniegu,następnie mając na uwadze dobro społeczne przejmuje to gmina,a po jakimś czasie teren znajdzie się rękach prywatnych.
Coś podobnego przetestowałem na własnej skórze.
0 0
judeo, a ja nie mieszkam w bloku a z psem spaceruje :-((
0 0
a na dodatek , moja mama urodzila sie pod Czarnohorą wiec niewątpliwie w górach :-))
0 0
Bloki kwaterunki etc.Ale ceperką jesteś ?
0 0
Niestety dziadku. W mojej rodzinie też to przerabialiśmy.
0 0
oj i to z tradycjami, wziąwszy pod uwage, ze czesc mojej rodziny tradycyjnie zjezdzala do hotelu Trzaski na pó roku , bo te drugie pól to w Sopot spedzała :-) no , z tych nierobów jezdem ...co ja biedna poczne ...
0 0
no, ale dziadku , po wojnie ciutke nam ubyło wiec nioe ma co gadac o stratach włosci ani sie licytowac ...
0 0
Pan burmistrz wraz z radnymi bardzo dbają,żeby Zakopane było konkurencyjne wobec innych ośrodków narciarskich.Jednym z przejawów ich DBANIA jest podnoszenie stawek podatku od metra kw.pod działalnością gospodarczą.
Za to DBANIE urzędasy dostały podwyżkę.
0 0
a na Harendzie odbywa si ebardzo fajna, kolorowa impreza narciarska, dodatkowo prestizowa a jakos w magistracie o niej cicho sza...dobranoc :)
0 0
Kasiu odnosząc się do twojej wypowiedzi: \"apple, nadal nie czujesz o co kaman...a mianowicie zwisa mi, co zamawiaja klienci po knajpach, ja tylko próbuje wam wyłuszczyć, ze urlop w Zakopanem niejest wypoczynkiem, bo wieczne korki, problemy z parkowaniem, na ulicach tłoczno, ludzi wszedzie pełno , nawet na szlakach ; A jako wieloletniu mieszczuch, to wiem,ze najlepiej na łonie natury sie wypoczywa , czyż nie ?\"
Ja podchodze do tego tak.... skoro ludzi chcą tu przyjeżdząc i nie oszukujmy się - co roku przyjezdza tych ludzi strasznie duzo - tto znaczy ze taka forma wypoczynku im odpowiada. skoro lubia lazic po krupowkach, zamiast lazic po gorach to ich sprawa! przeciez nikt z nas, ani zadna wladza nie moze zakazac im tego robic! nie postawimy przeciez rogatek przed zakopanem z napisem: wstep tylko dla amatorow spacerow po gorach :)
Nie wierze w wypowiadane przez niktorych opinie o rychlym upadku zakopanego jako kurortu, wrecz przeciwnie - zakopane staje sie coraz popularniejsze w polsce i na swiecie. Fakt faktem nie jest to juz miasto z klimatem ktory przyciagal kasprowicz czy tetmajera, ale czasy sie zmieniaja i miasto tez - poprostu dostosowuje sie do potrzeb turystow.
0 0
i tu sie z tobą zgadzam, zaczynamy sie powoli stawac kurortem kategorii podrzędnej z gatunku \"poza klasa \"...u nas jakos przeradza sie w ilosc a za chwile ta ilosc pojdzie sladem tych , ci stanowia jakosc tyle ze gdzies indziej ...
0 0
jakosc przeradza w ilosc , sorki ; a wszedzie daza aby ilosc zamienic w jakosc , bo to o tym juz filozofowie od dawien dawna ugwarzali ...
0 0
Zmienić władze...nie, zachować ciągłość....precz z korkami...a niech sobie korki będą....nakazać chodzenia w góry....zakazać chodzenia po górach....
no i co ?
No i olać może to wszystko, niech rzeka płynie dalej. Kasa i tak wpadnie i się utrzymacie.
Nie chcieli -górale, przybysze?- Zakopianki szerszej-to nie będzie. Rzeka będzie płynąć.
To są Wasze sprawy i w Waszych rękach jest klucz do bramy. Ja dokonałem wyboru -chociaż z żalem dużym- ferie spędziłem na podhalu, ale nie w Z. Acha....i nie byłem w tłumie tej stonki -co niektórych obrzydza- i nie stołowałem się w Z, a nawet tam nie zajrzałem.
0 0
Już jest za późno . To nie prawo śniegu mogło uratować Zakopane, tylko dojazd. Prawdziwa droga kończy się w Lubniu, do Nowego Targu korek ale przynajmniej równa nawierzchnia a od Nowego Targu do Zakopanego nie ma drogi tylko jest wieski trakt, którym sobie mogą jeździć co najwyżej traktory i wzoy konne bo dla samochodów to się nie nadaje a prędkość odpowiednia tylko dla pieszego. Do Zakopanego nie jeździ się na narty tylko zalać mordę. Na narty zapraszają Białka, Bukowina oraz Słowacja. Słowacy dziękują góralom z Poronina i Zakopanego za to że uratowali ich turystykę. Hahaha
0 0
świeta prawda, w wyszynki i żarciodajnie obfitujemy , no mnogo ich na Krupowkach ; i to tam sie urzadza dla ciżby rozrywki: a to reniferki, pies żbrzacy a to wąż na szyi obnoszony ; jaki pan taki kram...i tyle; staczamy sie porownei pochyłej
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz