Problem podrzucania nieczystości przez mieszkańców apartamentów. Płacą za to mieszkańcy Zakopanego.
Od pewnego czasu zakopiańscy radni zastanawiają się nad zmianą systemu opłat za śmieci. Kiedyś już zastanawiali się, czy nie uzależnić jej od ilości zużytej wody, tak jak to jest w niektórych miastach. Pod Tatrami kwitnie szara strefa wynajmu noclegów. Ci właściciele pensjonatów czy kwater prywatnych nie ujawniają liczby przyjmowanych gości, co wiąże się ze zwiększona ilością śmieci. To samo dotyczy lokali deweloperskich , a nawet mieszkań w blokach. Ci często podrzucają śmieci do miejskich koszy na ulicach.
Radni z komisji ekonomiki zakopiańskiej rady miasta są podzieleni. Część z nich uważa, że należy uszczelnić obecny system. - Pokrzywdzone mogą być rodziny, które mają dzieci i zużywają więcej wody. To samo jest ze starszymi ludźmi - mówi Józef Figiel.
Całkowity roczny koszt wywozu śmieci w mieście to 16 mln zł. - Przy normalnym funkcjonowaniu miasta, bez ograniczeń pandemicznych, to nawet 20 mln zł - mówi Monika Jaźwiec, prezeska zakopiańskiej spółki Tesko. Około 1 mln zł kosztuje miasto wywóz z koszy miejskich.
jof

22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
Od pewnego czasu mieszkańcy zastanawiają sie jak wyrzucić groteskowych radnych i Burmistrza zwanego hologramem.
Miasto jest turystyczne. Zapraszacie campery i miliony fanów Zenka oni śmiecą..
Proponuję podatek od głupoty waszej. Miasto się wzbogaci.
Proponuje zaprosić np. Pana Gryniewicza.Biznesmen rozwiąże problemy szybko i sprawnie. W tym czasie radni mogą posprzątać miasto.
RAFAŁ BRZOZOWSKI NA SYLWESTRZE TO BĘDZIE COS
0 0
Koszt wywozu 16 mln zł
Fajnie ze do tej pory wywóz był za darmo.Jaka mądra pani prezes.
0 0
Soltys w ogóle wie co się dzieje w tesko lub sewiku?
0 0
Kto nie chce powiązać opłat za smieci z żuzyciem wody popiera szarą strefę wynajmu.
Jakoś inne miasta wprowadziły i ceny spadły.
Argumenty
1. Apartamentowce a nawet całe mieszkania w blokach sa wynajmowane, a często zameldowana 1-2 osoby.
2. Stracą rodziny wielodzietne.
Przecież taka rodzina też wytwarza śmieci nawet w wiekszych ilościach. Mają 500+ więc nie straci.
3, Straca emeryci. Nie stracą. jeżeli za kubik bedzie racjonalna cena.
4. Oczywiście nalezy rozwiązać technicznie budynki krzystające z własnych ujęć.
0 0
Będzie jak w Szczawnicy, w ramach oszczędności niektórzy mieszkańcy będą szczać z balkonu trzeciego piętra lub za stodołą. Ewentualnie będą mieć "własne ujęcia". Po roku okaże się, że to i tak za mało, więc stawki w górę bo urzędnicy muszą mieć pełno.
0 0
co za poroniony pomysł POWIĄZAĆ OPŁATĘ ZA ŚMIECI Z ILOŚCIĄ ZUŻYTEJ WODY - TO TAK JAKBY POWIĄZAĆ np: WYSOKOŚĆ WYNAGRODZENIA Z ILOŚCIĄ WYPITEGO ALKOHOLU - więcej wódy piję w miesiącu to wyższe otrzymuję wynagrodzenie. WIADOMĄ SPRAWĄ JEST, ŻE BRUDASY myją się raz na miesiąc, a śmieci "produkują" dwa razy więcej niż przeciętny KOWALSKI. Czyli jak zwykle - KOWALSKI będzie płacił z kombinatorów, brudasów ...
0 0
Wreszcie radni oficjalnie przyznali że nic nie robią by walczyć z lewym wynajmem. Gdyby nie pandemia dalej byłaby wersja że może coś tam działa na czarno ale to margines i ciężko oszacować. I zamiast brać się do roboty i zacząć walczyć z nielegalem i egzekwować przepisy... zajmują się śmieciami. Jak tu skroić tych uczciwych żeby płacili jeszcze więcej, tak żeby pokryli koszty za szarą strefę. Samo podniesienie stawek musiałoby być bardzo drastyczne i do wyborów mieszkańcy by nie zapomnieli. Ale gdyby zamataczyć rabunkową podwyżkę pod postacią zmiany sposobu naliczania ma już szanse powodzenia bo jak się mieszkańcy pokapują to będziemy się tłumaczyć że to nowy system, musi się dotrzeć, wdrożyć, że na początku zawsze są niedociągnięcia... do wyborów jakoś dojedziemy a potem niech płaczą i płacą.
Nie ważne co sobie ubzdurają, od wody, od powierzchni, od paragonów z biedronki... system dalej pozostanie nieszczelny i uczciwi mieszkańcy będą płacić za gości z nielegalnych kwater. Dopóki urzędnicy nie ruszą tyłków zza biurka nic się nie zmieni. Ile przeprowadzono kontroli, ile nałożono kar, ile deklaracji zweryfikowano w ostatnim roku...?
Urząd nie potrafi przypilnować i wyegzekwować opłaty miejscowej a co tu mówić o śmieciach... Ciepłe posadki, wypłaty rosną mimo pandemii, zamknięcia urzędu, pracy zdalnej, tyłki przyrosły do stołków a pracować nie ma komu.
0 0
Tym sposobem będzie tylko drożej i co chwilę jeszcze drożej. najpierw przestaną ludzie segregować bo i po co jak to będzie powiązane ze zużyciem wody, a jak przestaną segregować to znowu trzeba cenę podnieść bo ktoś musi segregować aby spełnić unijne normy, w międzyczasie przy wprowadzaniu jednej z kolejnych podwyżek będzie różna opłata za wodę dla segregujących śmieci lub niesegregujących,
0 0
Ten kraj cofa się w rozwoju, wrócą do łask nocniki. Jak się uzbiera to chlust przez okno. :-D:-D:-D
O ty z niebieskim uszkiem
o ty co stoisz pod łóżkiem.
O ty co w nocnej godzinie
przynosisz ulgę całej rodzinie.
Tylko, że w Szczawnicy zrobili wybieg i mieszkańcy nic nie wiedzieli, że opłaty naliczą według zużycia wody rok wcześnie. Podejrzewam, że teraz oddają nadpłaconą kasę. Być może z tego powodu podmieniono skarbnika.
0 0
I gdzie ten komentarz mój? Najpierw oszacować wywóz śmieci i zużycie wody, a potem naliczać rachunki i wszystkim po równo! Wszystko na opak ! Chcemy wiedzieć za co płacimy.
0 0
Wy dziady, turyści marzeń demoluja miasto. Bez pomocy garnizonu policji w Krakowie spaliliby ten grajdoł. Podrzucane śmieci, spuszczane fekalia z kamperow pod skocznia. Dziady i tyle. A szeryf na praktyki do białki tatrzanskiej
0 0
A ja proponuję cenę wywozu uzależnić od ilości zużytej energii elektrycznej - a tą z kolei uzależnić od ilości zużytej wody, a do wszystkich powyższych przyjąć jeszcze jakiś przelicznik (mnożnik) względem ilości przejechanych kilometrów w samochodach osób zamieszkałych dane nieruchomości - przecież to jest takie proste.
0 0
Naliczać opłatę za śmieci według zużycia wody. Nic dodać nic ująć. W wielu miejscach w kraju i na świecie to działa i zdaje egzamin. Dobrym pomysłom należy przyklaskiwać niezależnie skąd pochodzą. Brawo. Mam gości - płacę, nie mam - nie płacę. Proste, logiczne. Nie ma się nad czym zastanawiać.
0 0
I zgadzam się w 100% ze @stasek: kto nie chce powiązać opłat za śmieci z zużyciem wody popiera szarą strefę wynajmu.
COVID pokazał ile w Zakopanem wynajmuje się na czarno i delikatnie mówiąc nie wygląda to dobrze. Dziesiątki lat zaniedbań urzędników zrobiły swoje. Im bardziej uczciwy tym bardziej dostawał po głowie w Zakopanem. Dość!
0 0
@@^*(#^&*($^(%#~ i @stasek
A jak ogarniecie tych z własnymi ujęciami wody? Już teraz cwaniaki porobili sobie odwierty nigdzie nie zgłoszone i cieszą się bo woda za darmo i kanalizacja rozliczana według licznika na przyłączu sewikowym, czyli tyle co kot napłakał, żeby tylko coś tam było. Nie mówiąc o lewych przyłączach fekaliów do kanalizacji burzowej. A najlepsze że w wielu przypadkach sewiki o tym dobrze wiedzą i nie reagują. Nikt nie robi kontroli, nikt nie sprawdza stanu faktycznego, wszystkim to lata. A pieniążki na wypłaty coraz większe bo się należą za walkę z kowidem. I wszyscy cwaniacy się śmieją z uczciwych że głupcy bo kombinować nie potrafią.
0 0
A co z tymi co kradną wodę a mają pensjonacie na czarno?
Znam takich.
0 0
Pije poranna kawe i czytam komentarze
Do nick rurociąg
Lewe przyłącze do burzówek były , są , bedą. Każdy wie ale nikt z tym nic nie robi,
Najprostszy z prostych sposobów. Wpuszczamy gaz zabarwiony do burzówek, kanalizacji i z lewych przyłączy pieknie się dymi nad domkami.
Wszystko da się zrobic tylko trzeba chcieć.
Ale dociśnie sie uczciwych i mozna spokojnie pić kawke w urzędach..
Co do odwierów .
Drony z kamerami termowizyjnymi i oprogramowaniem nad posesjami i wykryje każdy najmniejszy otwór i poda głębokość, każdy nitke wodną na posesji.
Tylko że jak nikt sie za to nie bierze no to zaczyna się partyzantka.
Mam 2 domy poza Podhalem (w tych miejscowościach rzadzą PiSowcy i to bardziej PiSowscy od naszych PiSowców).
Były opłaty od osoby. W pewnym momencie system pękł bo co chwile podwyzki.
Wprowadzili opłaty od zuzycia wody i jak rozmawiam z sasiadami są bardzo zadowoleni z tego. Ja też.
Tak że podsumowując
Jak sie chce to nic trudnego.
Co mi sie jeszcze podoba w połączeniu opłat za wodę z opłatami za śmieci
System ten wymusza w pewien sposób też oszczędzanie wody.
0 0
@rurociąg
W tych miejscowościach jak ktoś ma własne ujęcie to mu zakładają licznik na wodę tak czy inaczej i o ile nie rozliczają mu wody (bo dlaczego by mieli) to rozliczają mu śmieci. Jest sprawiedliwie. Na pewno sprawiedliwiej niż teraz w Zakopanem bo ja na przykład mam dość płacenia za nie swoje śmieci.
0 0
80 % pensjonatów ma wodę z przed licznika. No i co . ?
0 0
Zgadzam się z @@^*(#^&*($^(%#~ i @stasek.
Kto nie popiera naliczania opłat za śmieci na podstawie zużycia wody, ten popiera szarą strefę najmu i kombinatorów.
Jest to chyba najbardziej sprawiedliwy z możliwych systemów naliczania opłat i najbardziej korzystny dla zwykłych mieszkańców. Jeśli ktoś nie kombinuje i nie ma nic na sumieniu (niezameldowane a zamieszkujące osoby, niezgłoszony najem itp.) nie będzie się obawiał tego systemu.
Radni, którzy sprzeciwią się temu rozwiązaniu powinni zostać rozliczeni przez wyborców przy następnych wyborach.
0 0
Zbyt wielu radnych jest uwikłanych finansowo w deweloperkę, żeby zapanował w Zakopanem sprawiedliwy system opłat za śmieci. Dalej szarzy, nikomu niepotrzebni zakopiańczycy będą finansować śmieszne opłaty za śmieci deweloperkom.
0 0
A co z tymi co pracują w sklepach i biurach przy Krupówkach czy Kosciuszki i po pracy noszą śmieci do miejskich koszy?
0 0
Dalej nie widzicie że chodzi tylko o odwrócenie uwagi i przepchnięcie kolanem rabunkowej podwyżki dla uczciwie płacących mieszkańców? Gdyby rozliczanie z wody miało wejść w życie to najpierw trzeba zrobić porządek ze wszystkimi oszukującymi teraz na wodzie a takich są krocie. I oni wszyscy są największymi orędownikami takich zmian bo przyniosą im największe korzyści. Nie mydlcie oczu ludziom. Żaden system nie będzie dobry dopóki nie będzie szczelny, na bieżąco pilnowany i za oszustwa nie będą naliczane wysokie kary. Za co urzędnicy i inżynierowie ze spółek miejskich biorą pieniądze? Do roboty nie ma żadnego. Może to od wymiany kadry na stanowiskach wystarczy zacząć by uzdrowić całą sytuację?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz