Miasto Zakopane

Zamknij

Zakopane się zmienia, kolejka do kolejki nie

Paweł Pełka 12:07, 22.07.2010
Treść artykułu pod wideo ↓

Na wyjazd kolejką linową na Kasprowy Wierch, jak co roku trzeba czekać kilka godzin.

Wczoraj o godz 14, a więc wcale nie w czasie turystycznego szczytu w Tatrach, w kolejce do kolejki na Kasprowy trzeba było spędzić kilka godzin.

W takiej sytuacji, w czasie długiego oczekiwania na wyjazd, między turystami dochodzi często do kłótni. Trudno powiedzieć, czy wyjazd zmodernizowanymi wagonikami wynagradza długie godziny spędzone w kolejce.

Czas oczekiwania byłby dwa razy krótszy, gdyby nie ekologiczne ograniczenia. Po przebudowie sprzed dwóch lat kolejka może bowiem przewozić dwa razy więcej osób (360 na godz.). Tak jest jednak tylko zimą. Latem wagoniki - zgodnie z przepisami - mogą przewozić tylko 180 osób na godz., czyli dokładnie tyle, co przed modernizacją.

p

 

(Paweł Pełka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (55)

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

To może krakowskim targiem 270 osób.

12:26, 22.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Moim zdanie, to głupota wszechczasów \"ekologów\". Bo jeśli założyć, że kolejka w lipcu i sierpniu wywozi efektywnie ludzi w górę przez 10 godzin, to mamy do wyboru 1800 osób lub 3600 osób na dzień. Dodajmy, że absolutna większość jedzie tam tylko po to, żeby za półtorej godziny zjechać z powrotem. Liczby te mają się nijak w porównaniu z liczbą osób odwiedzających Morskie Oko, D. Kościeliską, czy D. Chochołowską. Inaczej mówiąc te dodatkowe 1800 sztuk więcej na górze w ciągu dnia nie zwiększa w najmniejszym stopniu antropopresji na środowisko. Nie ukrywam, że ta sytuacja mnie wkurza, gdyż jako osoba już nie o kondycji nie do zdarcia, możliwość rozpoczęcia długich tatrzańskich wycieczek w rejon Orlej Perci, czy Czerwonych W. od wyjazdu na Kasprowy jest sporym bonusem i pozwala mi na przejście znacznie dłuższych tras. Wejście przez P. Między Kopami do DG znam już na pamięć i szkoda mi trochę czasu i sił na te podejścia. Argumentacja, że, podobnie jak ja, znacznie więcej osób ruszyłaby na szlaki z KW jest chybiona, gdyż moim zdaniem na takie szlaki wybrałoby się góra 10% z liczby wyjeżdżających, czyli o jakieś 200 osób na dzień więcej, czyli na godzinę na danym szlaku byłoby jakieś 20 osób więcej! - co za różnica?

13:06, 22.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Myślałem (naiwnie) że jak ktoś korzysta z internetu to wie co to są Narodowe Parki Przyrody i Krajobrazu, wie jaki jest ich cel i jaką posiadają wartość. Ale widocznie zdziczały naród nie zasługuje na Parki Narodowe i ważniejsze są dla niego autostrady, supermarkety i cyrki. W demokracji ludowej zawsze można Park zlikwidować, drzewa powycinaći urządzić pajacoland.

13:59, 22.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Yale,, jak zawsze Twoje poglądy są tożsame z moimi, jednak teraz tak nie do końca się zgadzam z Twoim zdaniem,,, Nawet o dziwo bardziej skłaniam się za teorią EdiEda,
Parki narodowe, Krajobrazowe i co tam jeszcze wymyślone,, To wszystko wymyślone przez człowieka, dla,,, człowieka,, żeby mu służyło,, a nie żeby zakazywać ciągle tego czy tamtego, Żeby służyło jak najdłużej ale żeby jednak służyło, ,, Nie popadajmy w skrajności,, Pewnie,że nie powinno być nadmiernej eksploatacji, ( po to są właśnie parki, aby regulować te kwestie ) Wszak to wszystko istnieje po to, żeby z tego korzystać,, Jeśli ktoś wydał decyzje na taką czy taką przepustowość, to na jakiejś podstawie to zrobił,, a nie na widzi mi się ...
Sam dobrze wiesz,że faktycznie 90 % wyjeżdżających kolejką na góre, to przysłowiowe paniusie w szpilkach, które nie dojdą nawet do Beskidu,, bo to taki typ \"turysty\". \" Wygodnego turysty \",,
Ps.. Kiedy ktoś zrobi w końcu porządek z nachalnymi i bezczelnymi konikami handlującymi miejscami w kolejce do kolejki,Po wyjściu z busa w Kuźnicach, nie można od tych nierobów i cwaniaczków się odgonić, Czyżby było łatwiej ( i przede wszystkim BEZPIECZNIEJ )\"ścigać\" tylko babę w ciąży handlującą oscypkami ???

15:29, 22.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Edi ,a zdajesz sobie sprawę jak rozdeptana jest już kopuła Kasprowego i okolica?Choćby w stronę Świnicy? Poczytaj,polecam artykuły m.in. z kwartalnika \"Tatry\" TPN zamiast pleść trzy po trzy.Nasza część Tatr jest mała.Poza tym to nie Alpy.Koniecznie trzeba zniszczyć wszystko,żeby kilku kolejnych kolesiów wjechało na szczyt i słuchało mp3 czy dzwoniło z komórek z mało inteligentnymi tekstami typu\"Stary no jestem na szczycie.To ten największy w Polsce.No wiesz chyba...Giewont?\"...

15:30, 22.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Tak się zastanawiam czy tym razem jakieś lobby pokazując jakie to straszne kolejki próbuje kuchennymi drzwiami przekonać i wywalczyć jej większą przepustowość latem?Przy jej budowie było wiadomo,że latem ma mieć zbliżony ilościowo przewóz turystów jak poprzednia więc o co to halo?

15:38, 22.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Analogicznie za wypowiedzą autora artykułu: Gdyby nie było Kolejki, kolejka też zapewne znacząco by się skróciła.

A skoro ludziom się chce tyle czasu stać by wyjechać na nieciekawą górę, ze słabymi widokami, monotonną przyrodą, po to by od razu ustawić się w kolejce do zjazdu, to znaczy że wyjazd na Kasprowy spełnia wymagania klientów, podobnie jak Zakopane tym co codziennie gotowi są stać w korku na Zakopiance.

I chyba jeszcze mamy w post komunistycznym genotypie zakodowane że im dłuższa kolejka, tym większa atrakcja.

15:41, 22.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

A jaki jest ich cel? I kto pisze o supermarketach w Tatrach oraz autostradach? tzn.. a propos czego ten koment poniżej? Bo ja np. tylko napisałem, że z punktu widzenia naturalnego środowiska okolic Kasprowego 1800, czy 3600 osób dziennie na górze, to żadna różnica... więc zamiast jadu może konkretne argumenty dlaczego nie mam racji? Generalnie, to obszary chronione tworzone są dla ludzi - żeby zachować walory przyrodnicze tych obszarów dla tego i przyszłych pokoleń. Zadaniem Parków jest ich udostępnienie dla zwiedzających w ten sposób, żeby zasoby przyrodnicze zostały nienaruszone w możliwie jak największym stopniu. Wiele badań prowadzonych na obszarze TPN wskazuje, że obecność turystów nie wpływa tak negatywnie jak sądzono, a wręcz przeciwnie - są zjawiska pozytywne, gdyż większość zwierząt nie ma zakodowanego genetycznie strachu przed ludźmi o ile nie robi się im krzywdy. Dlatego znacznie większe szkody wyrządziło kłusownictwo, a nie obecność turystów, których duża ilość ma pozytywny wpływ na zmniejszenie się właśnie kłusownictwa, jak i wpływa odstraszająco na naturalne drapieżniki - dlatego np. świstaki coraz chętniej zakładają kolonie blisko szlaków - tutaj są po prostu bezpieczniejsze. Inaczej mówiąc należy zwiększyć wysiłek na rzecz edukacji - jak zachować się w parku, a nie prowadzić jakieś bezsensowne zabiegi próbujące na siłę zmniejszyć ilość turystów.

15:41, 22.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Jurajczyk - piszesz bzdury, być może dlatego, bo w życiu tam nie byłeś... Co znaczy rozdeptane?... Ja tam nie widzę nic rozdeptanego, a byłem tam dziesiątki razy - chyba, że mamy na myśli krótki odcinek z KW na Beskid - reszta jak wyglądała ćwierć wieku temu, tak wygląda i teraz.

15:47, 22.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Edi,generalnie obszary chronione są tworzone aby uchronić je przed degradującym wpływem działalności człowieka.To,że w takich obszarach robi się ścieżki dydaktyczne szlaki itp to nie po to by je zadeptać lecz poznać człowieka z tym czego jeszcze na szczęście nie zdołał zniszczyć.
Edi,jedno z konkretnych źródeł dokładnej informacji Ci już podałem,trochę wysiłku i znajdziesz ich oczywiście więcej.Polecam oczywiście zacząć doedukowanie od co najmniej czasów Hrabiego Władysława Zamoyskiego i jego starań w ochronie Tatr.

15:49, 22.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Teraz trochępoważnie. W kierunku Beskidu wydeptany jest szlak szerokości chyba 10 metrów (przed laty byl o wiele węższy) a pomimo tego ludziska i tak schodzą w trawę i sit. Ciągle nie potrafimy dotrzeć na szerszą skalę z edukacją
ekologiczną. Nie załamujmy jednak rąk i róbmy swoje.
Ps Przypomniało mi się rosyjskie powiedzenie \"wsiej wodki nie wypijesz, wsiech diewoczek nie \"polubisz\" ale próbowac trzeba\".

15:56, 22.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Tak się że okolice są rozdeptane (przykładem rekultywacja stoku południowo -wschodniego, czy poszerzanie szlaku na Beskid), hałas, śmieci. Zwierzyna pojawia się tam w okresie zamknięcia kolei. Argument o przystosowaniu się zwierząt jest półprawdą. Po prostu nie mają wyjścia, albo się dostosują albo znikną z ekosystemu bo wyprowadzić się nie mają gdzie.

15:57, 22.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Jurajczyk, ja też wiem, że kwartalnik Tatry istnieje, prenumeruje go od lat, co wcale nie oznacza, że wszystko co w nim napisano jest prawdą niepodważalną, gdyż pracownicy TPN są też osobami mylnymi, o czym najlepiej mogły przekonać się osoby biorące udział w konkursie Tatry bez granic - porażka dla organizatorów, a nawet trochę wstyd. Chodzę po tych górach już naprawdę kawałek czasu i nie ma takiego szlaku, na którym bym nie był - nie widzę żadnych istotnych zmian negatywnych. Często są to zmiany pozytywne - o wiele łatwiej spotkać na szlaku świstaki, kozice, czy niedźwiedzie oraz wiele gatunków ptaków. Nie znam miejscu, na którym rosły rzadkie rośliny, a teraz już ich tam nie ma. Moim zdaniem to całe halo o rozdeptywanie Tatr to pusty slogan - jeśli zwiększyć wysiłki na rzecz edukacji, to Tatrom nic się nie stanie.

16:05, 22.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Edid: PKL zmodernizowało tę kolejkę niezgodnie z prawem polskim i UE bo takie są właśnie sposoby działania PKL- za wszelką cenę biznes, wyszukiwanie konotacji aby dojśc do celu, czasem nawet zastraszanie. Park narodowy został stworzony po to aby ztrzymać ekspansję człowieka bo przyroda sobie sama nie szkodzi, szkodzi jej człowiek!

16:13, 22.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Edi znów wrzucasz wszystko do jednego worka żeby podeprzeć swoje zdanie.Poczytaj wyniki badań na ten temat.Jeśli kolejnym razem będziesz pod Tatrami koniecznie polecam rozmowę z pracownikami Parku.Zapewne pomogą Ci w zapoznaniu się lub odnalezieniu kompetentnych materiałów,które mam nadzieję uświadomią Ci skalę problemu nie tylko tu zresztą ale w całych naszych Tatrach.To ciągła walka o zachowanie Tatr w jak najmniej zmienionej postaci,walka z quadowcami,nielegalnymi biwakami,wspinką w miejscach do tego nie przeznaczonych,turystami chodzącymi gdzie popadnie zaśmiecającymi i niszczącymi co się da...i wieloma innymi zagrożeniami,że o chęciach lobby developerskiego nie wspomnę.Na szczęście są ludzie,którzy tych Tatr bronią i chwała im za to bo to właśnie te Tatry są powodem dla którego turyści tu zaglądają.Co do edukacji to zgoda,zawsze miałem to samo zdanie,że trzeba edukować.Jedyny problem polega na tym,że jak widać nawet w komentarzach to edukowanie niewiele daje...

16:17, 22.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Edid: jak dla mnie powoływanie się na to, że chodzisz po górach i nie widzisz rozdeptanych miejsc jest mało przekonywujące. Pracownicy TPN to fachowcy, którzy robią badania naukowa nt. wpływu czlowieka na przestrzeń Tatr i myślę, że ich wyniki badań są bardziej wiarygodne niż twoje gadanie \"byłem tam i widziałem...\". Ja też znam Tatry na wylot, też po nich chodzę ale z drugiej strony rozumiem co to są badania naukowe.

16:17, 22.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

no, szczytek rozdeptania jest droga do MOka, ktora nawet wyasfaltowanao na nowo , jak juz...a ja popieram poglad, ze to jest sztuczne ograniczenie; gdyby ci ludzie wiedzieli, ze szybciej wyjda na szczyt jak wyjada, ruszyli by pielgrzymowac , tyle ze wiekszosc pań w japonkach:-)

18:46, 22.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

kwiatek... a kto Ci powiedział, że przyroda sama sobie nie szkodzi?... szkodzi i to bardzo często, także doprowadzając do wymierania gatunków, tylko, że są to procesy z reguły powolne, ale i bywa, że także bardzo gwałtowne... Co do tych naukowców z TPN - pokażcie mi te współczesne opracowania, gdzie biją na alarm?... Nie tak jak to robi mądrala Jurajczyk - weź tam przeczytaj, tam porozmawiaj, ale żadnych konkretów... gdzie napisano, że pogłowie dużych ssaków na skutek rozwoju turystyki się zmniejsza?... znikają stanowiska roślin? itp, itd.? W popularnym opracowaniu \"Na co gwiżdżą świstaki\" nakładem TPN wspomina się właśnie o tym, o czym napisałem niżej a propos liczebności tych gryzoni. Ale odbiegami od tematu, jakim jest przepustowość kolejki - jej pełne zwiększenie, biorąc pod uwagę, że jakieś, niech będzie, 20% rusza na szlaki, są cztery szlaki z KW - to daje 9 osób więcej na szlaku w ciągu godziny - jeśli ktoś uważa, że to ma wpływ na przyrodę - to gratuluję!

18:52, 22.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

A jeszcze raz powtórzę... nie chce nikogo obrażać, bo zapewne nie dotyczy to wszystkich i wszystkiego, ale moje zdanie o kompetencjach pracowników naukowych TPN, po ich sławnym konkursie uległo radykalnemu zmniejszeniu się. I nie jest to moje odosobnione odczucie. To taki efekt uboczny konkursu, poza oczywistymi plusami jakim było poszerzenie swojej wiedzy o regionie.

19:02, 22.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

brakuje alternatywy, wiec ten pomysl z gondolami w kierunku Bukowiny to pewnei by nawet wypalił:-)

19:27, 22.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Liczebność człowieka i wpływ na przyrodę to jedno, ale wraz ze wzrostem przepustowości musi iść zaplecze. I teraz pojawia się problem nieczystości jakie pozostają po człowieku. Trudno zaprzeczyć że im więcej ludzi w danym terenie, tym więcej fekaliów (a nie każdy jest skory płacić za toaletę więc załatwia się gdzie popadnie) czy odsetek ludzi którzy nie zabierają śmieci ze sobą, czy nawet nie raczą wyrzucić do kosza, tylko wciskają pod skały.

Zwiększona przepustowość, ułatwienia w postaci transportów na szlakach, wciskają w serce Tatr masę nieświadomych nawet po co tam idą, turystów, ignorantów i konsumpcjonistów, którzy dla rzekomej przyjemności są w stanie zniszczyć to co zastali.
Weźmy też pod uwagę że gdy pojawia się załamanie pogody, ten skromny budynek nie jest w stanie pomieścić takiej ilości ludzi.

20:07, 22.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

bolo... dlatego nie róbmy politycznej awantury o przepustowość kolejki, bo to nie ma żadnego wpływu - sam przyznasz, że moje wyliczenia są poprawne, a przeznaczmy większe środki na poważną edukację - nie mówię o tym infantylnym nagraniu puszczanym w kolejce, ale o czymś całkiem poważnym. Moim zdaniem edukacja przyrodnicza leży na łopatkach, od szkół począwszy, a na licencjonowanych przewodnikach skończywszy, którzy w ogóle nie reagują na zachowanie grupy, za którą są odpowiedzialni. Może znowu zachowam się trochę nienaukowo i odniosę wyłącznie do swoich obserwacji, ale nawet ilość śmieci nie wydaje mi się szczególnie większa w porównaniu z tą z przed 25 lat. Owszem jeśli wziąć pod uwagę tereny spoza Parku, to jest gorzej... ale w Parku?... czy ja wiem?... Z tymi fekaliami, to już nie przesadzajmy, to są raczej odpady biodegradujący się... jest kilka miejsc, które są namiętnie wykorzystywane przez turystów, ale raczej nie chodzimy po kupach na szlaku. Podsumowując - ćwierć wieku temu mówiło się, że ludzie te Tatry rozniosą, że śmiecą i że będzie coraz gorzej i że już niedługo nie będzie po co tutaj przyjeżdżać - a moim zdaniem jakoś nic szczególnie się nie zmienia na gorsze, nawet te kasandryczne wróżby się nie zmieniły.

20:43, 22.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Ponieważ nie o liczbę idzie tylko o podejście tych co te liczby zwiększają i tych co mają z tego profit.
Masz rację że edukacja to najlepsza droga, na ile możliwa do zrealizowania w naszych warunkach...?

21:20, 22.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Czyżbyście opacznie chcieli powiedzieć,że wykształciuchy?No nie wierzę,normalnie jesteśmy w domu...;) ;) ;)

23:11, 22.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

W tym przypadku idzie o proces nauczania, celem podniesienia świadomości, związany z frakcją polityczną Rozsądek.

07:49, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Takie swoiste...\"Towarzystwa Ochrony Szczytów\"?...

08:45, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Co do edukacji: do niektórych NIC nie trafia, i możesz mówić jak przysłowiowy dziad do obrazu. I nie chodzi o wykształciuchów itp. Przykładem jest duża liczba utonięć w Polsce. Wczoraj czytałem, iż mężczyzna się utopił w jeziorze, gdyż po kilku piwach zaczął wypoczywać na materacu wodnym i nagle się z niego zsunął i nie wypłynął. Jego znajomi nic nie mogli poradzić, gdyż nie umieli pływać. Kampanie dotyczące bezpieczeństwa nad wodą moim zdaniem mają większe natężenie niż te dotyczące zachowania się w Parku Narodowym. W co drugich wiadomościach w radiu i TV apelują: nie skaczcie do wody, bo może być płytko, nie wchodźcie po alkoholu do wody i bądźcie ostrożni nad wodą. NIE POMAGA. Co weekend mamy tzw. czarny weekend, tragiczny weekend, około 25 osób się topi, większość po alkoholu. Odszedłem od tematu kolejki, by nawiązać do edukacji dotyczących odpowiedniego zachowania się. Podsumowując, jest w społeczeństwie pokaźna grupa ludzi głupich, idiotów, którzy wbrew zakazom i apelom postępują wbrew regułą. Nie pomoże więc wzmożona edukacja nt. zachowania się w PN. Co do kolejki, nie dajmy zwyciężyć tzw. Zielonym, którzy mają duże wpływy w UE i wiadomo jaki jest ich cel oraz poglądy. Skoro kolejka jest w stanie wywieźć 360 osób na godzinę i czyni tak w zimie, kiedy wzmożona ilość ludzi stanowi większe zagrożenie, to czemu w lecie ma wywozić 180. Wtedy PKL traci połowę pieniędzy, które mógłby w tym czasie zarobić. Pytanie jest, kto ma w tym interes, żeby ludzie stali na dole. Wierzycie w opracowania \"ekspertów\"?? W ZSRR też byli tzw. eksperci, którzy dostarczali naukowych uzasadnień co do różnych działań rządu.

10:27, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Wszystko to prawda. Niestety czytam podobne apele od lat. Do części rzeczwiście docierają. Mnie najbardziej irytują pozostawiane plastikowe butelki po napojach i aluminiowe puszki. Ciężkie kilogramy nieśli go góry a parę deko znieść nie potrafią. Żeby przynajmnie butlę zgnietli i zakręcili (inaczej znowu \"spuchnie\") a puszkę zgnietli. A tak kilka butli i kopsz pełny.

10:45, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Analogicznie więc skoro Zakopane jest w stanie przyjąć nawet milion ludzi, to może od razu kosztem działek mieszkańców poszerzmy na trzy pasy w każdym kierunku. Wywłaszczmy mieszkańców z ich ogródków pod parkingi i zmieńmy Zakopane w normalną aglomerację miejską.
Analogicznie idąc na fasiong w Moku fiakier potrafi wpakować spokojnie 30osób i ci paskudni ochroniarze przyrody nie pozwalają zapakować tylu osób i ograniczają.
Moja fura potrafi jechać 240km/h a na każdym kroku jedzie jakiś lamer, włóczą się dzieci po drogach i jeszcze policjanci z suszarkami wycisnąć z fury mocy nie dadzą.

11:32, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

No cóż zatem zostało?Wykonać i opatentować samo zgniatające się plastikowe butelki i puszki bo wymyślenie samo uczącego się turysty jakoś nie wychodzi...;) ;) ;)

11:53, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Oczywiście mowa poniżej o turyście masowym bo i na tym polu są chwalebne wyjątki ale niestety potwierdzające jedynie regułę,że gdzie człowiek tam i wokół mnóstwo śmieci...

11:55, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

No i trzeba niektórym zacząć tłumaczyć,że mimo wszystko trzeba odmówić dziecku zerwania lub zdeptania roślinki czy kwiatuszka w Parku Narodowym bo później będziemy jak w \"Epoce lodowcowej\" szukać \"ostatniego mleczyka\" niczym przyrodniczego Graal\'a...

11:58, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

\"Bolo\": upraszczasz w sposób głupi i dziecinny. Twój samochód może osiągnąć prędkość 240 km/h ale tyle nie jeździsz, bo są ograniczenia, obszary zabudowane, wolniejsze auta, mało autostrad. A rozmawiamy o kolejce, która w jakimś celu została przebudowana kosztem ogromnych pieniędzy! I na drodze kolejki linowej, popraw mnie jeśli się mylę, nie ma \"lamerów wlokących się\", dzieci, policjantów z suszarkami. Tak? Więc nie ma przeszkód, żeby 360 osób wyjeżdżało w ciągu godziny na szczyt, skoro góra ta jest w stanie tyle ludzi przyjąć w zimie, gdzie przy większej ilości osób łatwiej o wypadek, poślizg i lot w dół. A zwłaszcza w czasie szczytu turystycznego. Niech zabiera 180 osób w miesiące bez wakacji. Ale gdy przyjeżdża tyle osób, powinna zabierać więcej, po to chyba była przebudowana. Jeśli ma wozić dalej 180 os/h i mają być kolejki takie jak 25 lat temu to po co było przebudowywać? Modernizacja niesie za sobą zazwyczaj postęp, a potępu nie ma, tak jak ludzie w 1992 roku stali tak dziś stoją.

11:59, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Fred to jak kolejki się jeszcze wydłużą,a i powiększona kolejka na pełnym obciążeniu by nie wystarczyła to co drugą budować czy może od razu jakiś szynobus?...To typowe brnięcie w zaułek bez wyjścia,więcej, szybciej...BP...;) ;) ;)

12:28, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

W zimie kolejka zabiera 360 osób na godzinę. W lecie, w czasie szczytu turystycznego zabiera 180. Gdyby zabierała 2 razy więcej, kolejki były by 2 razy krótsze. Co to za gdybanie gdyby więcej osób? Do Zakopanego przyjeżdża mniej więcej stała liczba osób, więc kolejki by się tylko zmniejszyły. Po co kolejka była przebudowywana, jeśli zabiera tyle samo co stara?

12:43, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Nie rozumiem uporu piszących tutaj, że ta sytuacja jest dobra i nie nie należy zmieniać. Z czego to wynika? Poszanowania dla prawa ekologicznego? Rozumiem sokratesowską upartość i dura lex, sed lex, ale to miasto trzeba przystosowywać do cywilizowanych warunków. Aż dziw, że jeszcze tu ludzie przyjeżdżają. W końcu przestaną. Bo widać tutaj taką góralską mentalność: nic nie robić, zero zmian, jest OK, bo dutki napływają. Jest nowoczesna kolejka, która może zabrać 100% więcej osób i zmniejszyć kolejki, to nic, trzeba ją zostawić na 180 osób jak było od dziesięcioleci. Ktoś za to powinien odpowiedzieć, bo w tym mieście naprawdę źle się dzieje, remonty w wakacje, korki, spaliny które mieszkańcy muszą wdychać, drożyzna, zero przywilejów i ulg dla zwykłych mieszkańców, brak komunikacji miejskiej, starsi ludzie muszą na nogach z dworca do szpitala chodzić! Bezprawie, ludzie parkują samochody tak, jak chcą, i nic nie jest przeciw temu czynione, bo straż miejska woli gonić babki z oscypkami, bo tak łatwiej. Jako przykład nieudolności władzy podam most na Kamieńcu :)

12:59, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Ależ Fred część turystów rezygnuje widząc tak dużą kolejkę,a samym ograniczeniem jest ilość przewozowa.Jeśli kolejka była by krótsza lub wcale jej nie było ;) to więcej osób skłoniło by się by z niej skorzystać i kółko się zamyka.Nie chcesz patrzeć proekologicznie to popatrz od strony turystów.Dwa razy więcej więcej turystów na Kasprowym to o połowę mniejszy komfort dla nich oglądania widoków...;) ;) ;) Tak czy siak źle...;) ;) ;)

16:23, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Miejsce na Kasprowym jest. No bo w końcu w zimie wjeżdża 360 osób na godzinę. Chodzi mi po prostu o kuriozum, że wtedy, gdy przyjeżdża najwięcej turystów, kolejka \"pracuje\" na 50%. Nie musi wjeżdżać pełna, ale chociaż 270 osób, żeby ta kolejka osób nie była w XXI wieku po kosztownej modernizacji kolejki taka sama jak niegdyś w odległej przeszłości.

16:43, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Fred. Jeszcze przed modernizacją wiadomo było że nie zgodzi się TPN (gospodarz) czy organizacje broniące przyrody na zwiększenie przepustowości. A mimo to inwestor zdecydował się na zwiększenie możliwości przepustowych podczas modernizacji.
Czyli jak w przypadku opisanego przeze mnie samochodu, postawiono przed faktem dokonanym, bo przecież możliwości są tylko \"źli ludzie, niepostępowi\" nie chcą. Zresztą u nas ta sytuacja jest nagminna, inwestorzy wciskają budynki na maksa w działki, nie ma miejsc parkingowych dla mieszkańców, dla gości, dla klientów lokali (za wynajem których biorą kasę), miasto się korkuje bo ludzie parkują gdzie popadnie, zamyka się pasy ulic by stworzyć parkingi.

A skoro jednak moja fura może tyle jechać, to po co pchają się pod koła dzieciaki czy budują domy przy drogach?

Skoro wiadomo już z góry że nie ma możliwości, to po co te koncepcje wiercenia tuneli, budowy zbiorników pod infrastrukturę naśnieżania na terenie Tatr? Oczywiście po to żeby potem \"biadolić\", czyli wywierać na opinii publicznej i ludziach swój biznesowy punt widzenia.

I szkoda że mało kto porusza kwestię komfortu wypoczynku. Stanie w korkach, kłótnie w kolejkach, przepychanie się do widoku, hałas. To ma być wypoczynek?

17:21, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Wakacje pod Tatrami to, moim zdaniem, dla turysty z Polski błąd. Stanie wielogodzinnych korkach, drogie ceny, brak komunikacji miejskiej, wszędzie tłok, brak ciszy i spokoju, nawet w górach(na popularnych szlakach). Dla mnie w Zakopanem zawsze mogę odpocząć, gdyż znam miejsca, w których mam 100 % pewności, że nikogo nie zastanę, a jest ładny widok, świeże powietrze itp. Problemem są miejscowe układy i zależności międzyludzkie, potężne lobby właścicieli karcm, barów, pensjonatów, hoteli, które zarabiają ogromne pieniądze, ale nie chcą poczynić absolutnie niczego, żeby w mieście było lepiej. Przykładem jest część mieszkańców Poronina blokujących rozbudowę Zakopianki. Tą drogą przyjeżdża do nich klientela, ale na remont się nie zgodzą. Powinno się ich odgrodzić wysokimi murami od tej drogi albo ją zamknąć pewnych wakacji, aby przemyśleli swoją postawę.

17:49, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

I tu się z tobą zgodzę, poza jednym. Do większości alpejskich kurortów prowadzą drogi w stylu naszej Zakopianki. Autostrada (trzy pasy w każdą stronę) na Insbruck w sobotę (czas zmiany turnusów) jest permanentnie zablokowana. Nic nie da robienie szerszej drogi bo Zakopane jest totalnie nie przystosowane na przyjęcie gości.
Powiedz mi tylko dlaczego w imię większych, lepszych czy łatwiejszych zysków mają tracić mieszkańcy Poronina? Jakie działki dostana w zamian za te pod drogę? Może się mylę, ale słyszałem że miały być gdzieś na Orawie? Wspaniała perspektywa zostać pozbawionym pracy, by Zakopane mogło nadal prosperować.

17:58, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Zakopane oferuje zbyt niskie ceny na wszystko,począwszy od kwater po 20 zł a skończywszy na piwie za 2,80.Jeżeli tak dalej pójdzie to tłumy będą coraz większe.Moim zdaniem należy podnieść ceny i po sprawie.Skończy się nielegalny handel na Krupówkach badziewiem i kolejka na Kasprowy..Może wtedy przyjadą prawdziwi turyści i ludzie z kasą....

18:19, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Ja za to słyszałem o tym, że mieli dostać działki nieopodal i na bardzo korzystnych warunkach. Nie dlatego, żeby Zakopane mogło prosperować. By oni sami mogli prosperować, w Poroninie aż roi się od pensjonatów, domów wczasowych itp, a ludzie do nich dojeżdżają zakopianką. Nie mówię o rozbudowie tej drogi na 3 pasy, ale o rozbudowie, bo auta w Zakopanem i okolicach się pomieszczą, gdy w poprzednich latach nie było w sezonie remontu dróg, w samym mieście nie było aż tyle korków. Ale zrobienie tej drogi jest realne i będzie służyć wszystkim. Dużo osób z Poronina pracuje w Zakopanem. Ostatnio słyszałem opowieść kobiety, która rano jechała do Zakopanego z Poronina w godzinach rannych 3 godziny. To nie jest normalne, nawet w sezonie. I te korki na Nowotarskiej przez cały dzień i spaliny wdychane przez mieszkańców.
Z drugiej strony widzę, że remont tej drogi jest na kilka lat zablokowany, być może nigdy się nie odbędzie, OK. Ale władze powinny coś z tym zrobić. Zadać sobie pytanie, dlaczego ludzie przyjeżdżają samochodami, skoro dojazd Szwagropolem do Krakowa na dworzec i połączenia z całą Polską stamtąd są dogodne. Mianowicie, ludzie przyjeżdżają tu samochodami, bo muszą dojechać do miasta z okolicznych miejscowości z pensjonatów. Chcą pojechać w zimie na Harendę na narty, najlepiej autem, bo bus jeździ raz na godzinę i nie jest pewny. Powinna w końcu powstać komunikacja miejska w całym mieście i poza nim, bo to aż dziw, że jej nie ma. Możnaby też wprowadzić opłaty za wjazd do Zakopanego dla nie-mieszkańców. Po prostu promować alternatywną komunikację do samochodowej.

18:22, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

maja22. W każdym turystycznym mieście znajdziesz gdzieś tanie piwo czy tanie noclegi za 20 zł czy euro. Tyle że co za przyjemność pić piwo nie widząc gór, wdychając spaliny i siedząc przy drodze z dala od centrum. Żulnia. A o mieszkaniach za 20 zł nie raz już były artykuły. Porządne kwatery kosztują swoje. Znajdź mi na Krupówkach, w Kuźnicach, na Gubałówce piwo za 2,80, pójdę i się z Tobą napiję.

18:25, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Oczywiście ,że znajdziesz piwo na Krupówkach.Na przeciw Owczarni...piwo 2,80 kompot 2,80 zupa 2,80

18:32, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Ile jest tego piwa? Ja mówię o cenach za pół litra, o knajpie, w której można usiąść, wypić, zjeść, podawane jest piwo! a nie mieszanka piwopodobna. Zwykłe piwo pół litra w sklepie często kosztuje więcej niż 2,80 zł więc wnioskuję, że albo jest tego piwa mniej tam gdzie mówisz, albo mają umowę z restauracją obok, że tamci spłukują wodą beczki z piwem i otrzymaną ciecz przenoszą do knajpy obok i sprzedają za 2,80 ; )

18:44, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

No więc jak coś takiego się już tworzy to o czym rozmowa do takiej tanizny ciągną tłumy pseudo turystów....którzy tylko narzekać potrafią ,że im kanapki swojej w kanajpie nie pozwolą skonsumować

18:51, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

To istotny temat.
Bo załóżmy, że mamy dwie grupy ludzi w Zakopanem: 1) żyjąca z turystyki (usługi.pensjonaty, piekarnie itp.) i 2) osoby, które nie czerpią dochodów z tego, że turyści tu przyjeżdżają.
Dla drugiej grupy lepiej by było, tak jak mówi maja22, żeby podnieść ceny i przyjeżdżaliby tylko ludzie zamożni. Byłoby o wiele mniej turystów, kolejek itp.
Ale dla pierwszej grupy to nie jest korzystne. Splajtowałyby tanie pokoje i małe pensjonaty oraz prywatne kwatery, chętnie oblegane przez młodzież. Zyski czerpały by jedynie hotele i restauracje exclusive. Więc nie można na to pozwolić, bo wiele osób straciłoby zarobek, gdyby nie przyjeżdżał tu \"motłoch\".

18:58, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Krótki artykuł o długiej kolejce,a w komentarzach takie tyrady...;) ;) ;) Alpy to nie Tatry,szczególnie nasze nieduże Tatry...Fred coś mi się zdaje,że przed wojną byś był za zbudowaniem kolejki zębatej na Świnice...

19:27, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Jurajczyk z tego co widzę, to jesteś jajcarzem ; ) Na zębatej bym dobry biznes zrobił, a w XX leciu międzywojennym w całej Polsce wszystko rozkiwtało i było odbudowywane, więc kto wie, czy bym nie postawił takiej kolejki, ażeby 80 lat później jakiś bolo, jurajczyk czy fred dyskutowali nad przepustowością kolejki.
Wyczerpaliśmy temat kolejki, to dyskutujemy nad sprawami ważnymi dla Miasta ; )

21:05, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

No to może o smogu jesienno-zimowo-wiosennym mającym zarówno zły wpływ na mieszkańców,turystów jak i okoliczną przyrodę?...Czy znowu o polityce chcesz?...;) ;) ;)

22:29, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

P.S.A propos jajec to się nie wypowiadam bo ostatnio to strasznie śliski temat jest...;) ;) ;)

22:42, 23.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Póki się nie pojawi jakiś ciekawy artykuł w dziale \"Zakopane\" do dyskusji możemy o smogu. Przykre, że nad nami jest smog przekraczający kilkukrotnie dopuszczalne normy. Częściowo winę ponoszą samochody, o rozwiązaniach już pisałem w tej kwestii. Inna sprawa to duża ilość zanieczyszczeń z kominów, które są w całym mieście. Rozumiem prywatne domy, bo jest to tani sposób na ogrzanie mieszkania. Ale 2 piekarnie blisko centrum, produkujące i dymiące 24/h ? To nie powinno mieć miejsca. No ale tak jest :(
Co do ogrzewania, to prędko ludzie w piecach palić nie przestaną. Alternatywą jest geotermia, która po zainstalowaniu i położeniu rur jest ponoć tania. Jedyny problem to doprowadzenie, za które człowiek musi zapłacić 8 000 zł, jeśli wcześniej uda mu się dojść do porozumienia z sąsiadami (tak bardzo życzliwymi na podhalu) w sprawie gruntu, rozkopania drogi, położenia i przebiegu rur.

06:49, 24.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

No to może teraz o nadmiernym rozdrobnieniu gruntów i niemożnościach inwestycyjnych?

12:24, 24.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

0 0

Tu nie ma o czym pisać, wszystko jest oczywiste.

17:33, 24.07.2010
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OGŁOSZENIA PROMOWANE

  • budowlane

    22.12.2025

    OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

  • ogloszenie

    29.05.2026

    Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

  • budowy

    02.06.2026

    BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

  • praca

    02.06.2026

    Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

  • ogloszenie

    27.05.2026

    Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

  • ogloszenie

    19.05.2026

    KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

  • biznes

    02.06.2026

    Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

  • domy

    02.06.2026

    Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

  • 01.06.2026

    ZLECĘ WYKONANIE PRAC WYKOŃCZENIOWYCH: SUCHE TYNKI,...

  • 01.06.2026

    ZATRUDNIĘ DO KARCZMY i PENSJONATU W KOŚCIELISKU. 6...

  • 01.06.2026

    DO WYNAJĘCIA MIESZKANIE 38m2 i 55m2 w CENTRUM NOWE...

  • ...

    01.06.2026

    DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

  • SZCZ

    01.06.2026

    SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

  • ...

    29.05.2026

    RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

  • 26.05.2026

    RESTAURACJA W ZAKOPANEM ZATRUDNI KELNERA/-KĘ, POMO...

  • 26.05.2026

    PRACA W RESTAURACJI W ZAKOPANEM: KELNER/-KA - DLA ...

  • 26.05.2026

    PRACA W RESTAURACJI W ZAKOPANEM DLA UCZNIÓW, STUDE...

  • 25.05.2026

    URZĄD GMINY KOŚCIELISKO zatrudni INSPEKTORA ds. po...

  • ...

    25.05.2026

    ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

  • ...

    22.05.2026

    RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

  • budynek

    12.05.2026

    Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

  • ...

    28.04.2026

    WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

  • pożyczki

    23.04.2026

    PROVIDENT. 571 240 909.

  • usługi

    17.04.2026

    OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

  • ...

    07.04.2026

    Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

  • ...

    07.04.2026

    NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...


POLECAMY

0%