Górskie tereny - wśród nich część Podhala, Limanowszczyzny i Sądecczyzny - są poważnie zagrożone brakiem sygnału telewizji cyfrowej - ostrzegała dziś na konferencji prasowej w Nowym Targu posłanka PiS Anna Paluch.
Wraz z partyjną koleżanką Barbarą Bubulą wysłała w tej sprawie interpelację do Ministra Administracji i Cyfryzacji Michała Boniego oraz szefowej Urzędu Komunikacji Elektronicznej Magdaleny Gaj.
22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
Pani poseł robi z igły widły,medialny temat to i ona chce w nim zaistnieć.Jakoś do tej pory rzadko można ja było słyszeć.
Niech pani lepiej doradzi tym co narzekają na słaby sygnał tv cyfrowej wymianę anten siatkowych.Niestety one nie za bardzo nadają się do tej nowoczesnej techniki,łapią wszystko co mają w swoim zasięgu.Pół biedy jeśli sygnał jest mocny ,problem zaczyna się przy słabym.Te niepotrzebne śmieci skutecznie przysłaniają sygnał dvbt i wtedy zaczyna się narzekanie na nadawcę.Dobra antena kierunkowa,czasami nawet bez wzmacniacza spokojnie sobie poradzi z dobrym odbiorem.
0 0
Popieram, kobieta ma racje. Nadajnik na Gubałówce, Luboniu i na Przehybie dla Nowego Sącza nie załatwi sprawy w odbiorze telewizji w systemie DVB-T na tym terenie. Pieniądze z abonamentu, to by się brało.
0 0
A moze ktos wie czy jak niebedzie mozna odebrac sygnalu cyfrowego to bede zwolniony z placenia abonamentu ??
Oplacam C+ i Polsat no i oczywiscie abonament ale z TV naziemnej wogole nie korzystam - zreszta tylko tvp1 odbiera u mnie.
Jezeli moj TV nie ma tunera dvbt i nie mam t5echnicznych mozliwosci odbioru - teoretycznie powinienem byc zwolniony z tej opklaty
A moze autor atykulu dowie sie w odpowiednim urzedzie.
0 0
Alberto -zupełnie nie masz racji. Jeśli chodzi o możliwość odbioru programów TV o których mowa w artykule-to sprawdź jak sytuacja wygląda .... Są miejsca, że nawet \"cuda\" nie pomogą!!! I to nie jest związane z jakąś tam polityką -tylko z ukształtowaniem terenu...Dla wielu odbiorców , w tym i dla mnie , jedyny ratunek -to\" satelita\"....W tym konkretnym przypadku Pani poseł ma rację (nie zważając na upodobania polityczne).
0 0
Alberto jak się nie znasz nie zabieraj głosu. najzwyklejsza licha antenka wystarcza do odbioru DVB-T.
0 0
Przy czastocie 800 MHz(fale decymetrowe) zasięg optyczny Przehyba - Parking na Snozce antena drut o długości 10 cm; siła sygnału 90, jakość 75.
0 0
W Krościenku sygnał działa Pani poseł. Proszę sie nie martwić.
0 0
Popieram w 100%.. XXI w a tu ludzi od TV odcinać.. tragedia.. ale co oni się będą zwykłymi ludźmi przejmować..
0 0
cyt: Wyłączenie sygnału telewizji analogowej zaplanowano natomiast na 29 lipca 2013.
skoro wylacza go dopiero za rok, to jest dosyc czasu na przygotowanei si edo tego; bez przesady !
0 0
Najważniejsze że sygmał jest w Krościenku.
Pani poeseł najukochańsza moja morduniu, dla mnie najważniejsze żeby sygnał radia M docierał, resztę mogą pochłonąć gumisie
0 0
@dvbt. Niestety, chore polskie prawo nakłada na nas obowiązek opłacania abonamentu RTV już w momencie zakupu odbiornika radiowego bądź TV. A obliguje Cię do tego samo posiadanie któregokolwiek z nich, nawet, jak są one zapakowane jeszcze w oryginalne pudła i stoją sobie gdzieś w garażu. Swego czasu ryży płemieł nawoływał do niepłacenia tego abonamentu, szumnie zaPowiadając jego likwidację PO ewentualnym dojściu do żłoba. Co z tej obietnicy -zresztą jak i POzostałych- zostało, wiedzą ci, którzy wtedy go POsłuchali i obecnie dostają rachuneczki na trzy lata wstecz wraz z odsetkami karnymi
0 0
a ja po tym co dzisiaj zobaczylam w Tiwi ( TVP3) dochodze do wniosku ze lepiej jest jednak płacic abonament niz pozwolic by gminy wspolfinansowaly lokalna telewizję ( bo o takim rzowiazaniu mowiono). Przeciez wiadomo, ze gminy z ochota przystapiły by do tego pomysłu bo w zamian mialyby wpływ na tersci programow a i bumisie mogli by sie znacznie bardziej promowac niz na stronach TP :P
0 0
Ale o co chodzi, przecież na MUX-3 nie ma TV Trwam... No i czym niby ma się różnić MUX-3 od pozostałych, że będzie docierał w trudno dostępne miejsca? Mocą nadajników? Jak na razie na innych obszar niczym się nie różni. Nie wiem skąd info, że MUX-3 ma być włączone na wiadomym terenie w październiku, bo Emitel nic o tym nie wspomina w kwestii etapu III, a o IV tym bardziej nic nie wspomina oprócz tego, że ma się zakończyć w kwietniu 2014. Jednak nie wiem o co kruszyć kopie, skoro na razie najważniejsze kanały z MUX-3 są na MUX-1 i raczej to się nie zmieni, póki MUX-3 nie osiągnie docelowego zasięgu. A po drugie, żeby odbierać sygnał cyfrowy potrzebna jest mniejsza siła sygnału niż w analogu (o ile oczywiście ekran z kaszką na pierwszym planie ktoś nie uważa, że odbiera jakiś program). Wiadomo, że w terenie górskim potrzebne są różne systemy dosyłające sygnał w trudno dostępne miejsce, ale to ma być wdrażane jeszcze w dalszych etapach.
0 0
@uorcyk. ja nie neguje samego obowiązku opłacania \"haraczu\" -jak swego czasu aobonament nazwał rudy płemnieł. Tutaj się rozchodzi o to, żeby coś za to mieć. Jeśli pacjent jest zmuszony do tego, żeby płacić i jednocześnie z powodu braku tradycyjnego, naziemnego sygnału, musi zainstalować jedną z platform cyfrowych, na której w końcu ma to, co powinien mieć, ale w płatnym pakiecie, to coś nie tak. Niech TVP(ubliczna) dogada się z operatorami, swoją dole od nich ściąga i po problemie. Co do wplywu na teści, nie bądź naiwna. Komercyjne media pomijam, te publiczne i tak są zawsze opanowane przez aktualnie rzadzących. Zobacz, kto teraz kieruje poszczególnymi nadawcami TVP. Taka TVP 3 obecnie jest kierowana przez ludzi z PSL, i cała linia programowa podporządkowana jest tej partii. Nie dostrzegasz tego????
@EdiEd, co Wy wszyscy macie z tą TV Trwam. jakąś obsesję??? To błąd, że nie znalazło się dla niej miejsce na multiplexie, i to w dobie, kiedy obecnie rządzący, na czele z (p)rezydentem kładą taki nacisk na wolność słowa i wolne media. Choćby przy okazji rocznicy powstania RWE, czy podczas wczorajszego wystąpienia tego ostatniego na uroczystości nadania nazwy Skweru Wolnego Słowa przed dawną siedzibą Głównego Urzędu Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk przy ul. Mysiej.Przecież to jest szczyt bezczelniej hipokryzji, a komuś jedna rozgłośnia radiowa czy telewizyjna jakoś dziwnie przeszkadza. Dokładnie jak niegdyś wiadomo komu przeszkadzała RWE. Wtedy się zagłuszało, teraz ogranicza możliwość nadawania.
0 0
@Edi, jeśli chcesz być uważany za \"eksperta\" to zrozum jedno-to,że nie ma całościowego Harmonogramu Wdrażania MUX-3 wywieszonego w necie -chociaż IV etap jest ogólnie określony i do kwietnia 2014 w jego zasięgu ma się znaleźć ok. 98% populacji kraju-to prace nad nim trwają co może znaczy,że niektórzy mogą wiedzieć już znacznie więcej niż ty opierając się jedynie o komunikaty,które z zasady wywiesza się dopiero po ...
A swoją drogą ostatnio padło pytanie co do serwisów internetowych-Czy to polskie serwisy internetowe skoro Wirtualna Polska to France Telecom, Interia to Bauer Media Group,a Onet to już właściwie stajnia Ringier Axel Springer Media ... ?
0 0
P.S.@Edi,spokojnie na MUX-3 w Łodzi zwiększą ci moc nadawania bo póki co to na PMR-ach była większa ... ;) ;) ;)
0 0
@Edi,z tymi PMR-ami to oczywiście żart żeby pokazać,że póki co traktują was po macoszemu trochę ... A co do inicjatywy posłanek -nie bacząc na barwy klubowe- powinieneś się cieszyć i wręcz je wspierać bo jak już przyjedziesz na Podhale czy w Sądeckie to przecież nie będziesz biegał z antenką po halach w poszukiwaniu sygnału ... ;) ;) ;)
0 0
Niech mi ktoś mądry wytłumaczy co wspólnego ukształtowani terenu ma wspólnego z odbiorem sygnału tv z satelity za pomocą anteny satelitarnej...przeca na kazdej chałupie widać talerze anten satelitarnych...a na podwórzach po 3,4 BMW VW AUDI czy OPEL ...ciemny podhalanski lud to sie ma teraz lepiej niż ci od obamy w hameryce...
0 0
@marian znowu okulałeś?Czyżbyś chciał powiedzieć,że Podhale nie powinno mieć dostępu do naziemnego sygnału telewizji cyfrowej tylko koniecznie powinni wszyscy zakupić anteny satelitarne i płacić za np n-kę?Ciekawa teoria choć mało poważna i jakoś dziwnie kojarzy mi się z wykluczeniem społecznym ...
0 0
A tym co mają te satelitki @marian to nie ma co zazdrościć,naprawdę ...To na tyle i oddaję głos do studia ... cyfrowo oczywiście i na jakiś miesiąc... ;) ;) ;)
0 0
witaj Jurajku i do usłyszenia ZAś :P
0 0
A ja sobie tak myślę, że w tej walce o nie wyłączanie sygnału analogowego jest jeszcze jedno ukryte dno. Chodzi o kwatery reklamowane jako kwatery z TV, a wyposażone w odbiorniki pamiętające lata osiemdziesiąte. Trzeba będzie wywalić trochę dudków na dekodery, albo obniżyć standard :)
Harmonogram realizacji poszczególnych etapów i włączania nadajników w ramach tych etapów został określony dawno temu i jak na razie Emitel trzyma się tego niezwykle skrupulatnie. Z jednej strony dotrzymuje terminów, z drugiej nie wprowadza żadnych nowych pozycji do tego harmonogramu. Jedynym nadajnikiem przewidzianym do odpalenia MUX-3 do października w \"okolicy\" jest nadajnik w Chorągwicach z mocą 2 kW, co oznacza, że to nie dla Podhala. Dlatego sądzę, że komuś coś się pomyliło, ale obym się mylił.
0 0
Gory mają to do siebie ,że nie przejmują sie wykluczeniem społecznym i tłumia sygnały radiowe i telewizyjne z nadajników naziemnych ile wlezie.....cóz może posłanki swoimi listami spowodują zmiane praw fizyki...
0 0
no ale wczoraj z Biedronki ludzie wynosili taaakie pudła telewizorow Philipsa , wiec chyba sie kwaterodawcy przygotpowują :)
0 0
@alias, ja mam obsesję na punkcie TV Trwam? To ja toczę ciężkie boje o jego obecność w NTC? Mnie tam jest obojętne, czy będzie, czy nie będzie, ale rozumiem stanowisko KRRiT w kwestii nie udzielenia koncesji z powodu niejasności finansowych. Jeśli to ściema, to dlaczego właściciel TV Trwam odmówił odtajnienia swoich dokumentów koncesyjnych? Zresztą jako jedyny ze starających się podmiotów nadał im klauzulę tajności. To charakterystyczna postawa dla całego Kościoła - finanse - ściśle tajne, przed przeczytaniem zjeść, a potem są jakieś żale. Najwyraźniej mają coś do ukrycia.
0 0
WItaj @uorcyk i wszelkie przyległości ... ;) ;) ;)
P.S.@Edi, nadajnik (z uwzględnieniem MUX3) jest w Chorągwicy k. Wieliczki (miejscowość Chorągwica),a nie w Chorągwicach-jak napisałeś.Chorągwice są na Dolnym Śląsku.Póki co moc MUX3 w Chorągwicy jest mizerna jak nie przymierzając w Łodzi,a nawet po jej zwiększeniu niewiele miało by to do problemów z propagacją fali na Podhalu.Dlatego może chodzić o nadajniki: Przechyba-Szczawnica (MUX1, MUX2), Luboń Wielki-Rabka (MUX1, MUX2), Gubałówka-Zakopane (MUX1i MUX2). Póki co bez uwzględnienia MUX3.
0 0
P.S.Powinno być \"Przehyba\",wybaczcie.
0 0
Tak już na koniec -bo czas nagli-to naszła mnie taka refleksja.Czytając i oglądając czasem różne opinie w mediach na temat sytuacji wspomnianej tu TV Trwam i miejsca na multipleksie mam nieodparte wrażenie,że chyba ta stacja powinna zastanowić się nad wytaczaniem procesów niektórym \"gadającym głowom\",które rozgłaszają lub powielają na jej temat często niesprawdzone i zwyczajnie krzywdzące informacje.Może po prostu czasem powinni sami zobaczyć i sprawdzić czy doczytać jaki jest stan faktyczny?
Pozdrawiam,wszystkich oczywiście :)
0 0
@Jurajczyku.Jak już będą mieli mieszkańcy Pohala nadajniki w każdej wsi z odpowiednią mocą to ich posłowie bedą pisac listy ,ze od tych fal elektromagnetycznych to mozna dostać raka......i proszą o ich likwidację
0 0
@marian, jesteś po prostu niesprawiedliwy i piszesz \"od ściany do ściany\" byle ponarzekać na górali.Skąd ta niechęć?Może im widoków zazdrościsz? ... ;) ;) ;)
A co do nadajników to gdybyś nie wiedziała to nadajniki Przehyba, Luboń Wielki i Gubałówka już są ... ;) ;) ;) No to do zaś.Pozdrawiam :)
0 0
Jurajku, niejako przy tamacie: nadawaj czesciej !
0 0
@Jurajczyku.Tak se myśle co by znależć sposób ,zebyTwoje komentarze przekształcić na cyfrowy sygnał tv i nadawać go wraz z podstawowym pasmem czętotliwosci telewizyjnej jako wstęge boczną,która mogłyby dekodować telewizory analogowe i cyfrowe.Wróżę Ci kariere poselską a nawet senatorską....toż to czysty pieniądz nie podlegający opodatkowaniu..
0 0
kulawy marianie. Nie myśl żebyś nie narobił sobie odcisków na mózgu lecz przekształć swoje komentarze w materiał poglądowy dla psychoanalityka. Ja też ci niejedno dzięki nim wróżę.
0 0
O UORCYK specjalista od TV
0 0
@EdiEd, przyznaj tak z ręką na sercu, ile razy oglądałeś TV Trwam, czy słuchałeś RM?
0 0
ja sieprzyznam ANI RAZU poza wybranymi fragmentami z mediów ... ale zdarzało mi si eapac te stacyjke w samochodzie , bo ma duża moc :P
0 0
@alias. Nie rozumiem, co to ma do rzeczy? Napisałem chyba wyraźnie, że jest mi to obojętne, czy kanał ten ma koncesję, czy nie ma. Napisałem tak, bo nie oglądam i za oglądaniem nie tęsknię. Nie jest mi to do szczęścia potrzebne. Podobnie jak wiele innych kanałów w NTC, typu ATM coś tam, czy Polo coś tam. Przeczytałem nie dawno tłumaczenie Szefa KRRiT dlaczego TV Trwam nie otrzymało koncesji i tyle... (w końcu to źródło informacji niejako z pierwszej ręki, nie mam powodów nie wierzyć w te wyjaśnienia). Jednak generalnie mogłaby się tam znaleźć, bo skoro disco polo jest, to dlaczego Trwam ma nie być... będą rozdawane następne koncesje, niech się ubiegają, A tak na marginesie, pewnie nie raz bym spojrzał na to TV, gdyby nie genialny pomysł umieszczenia go na satelicie, z którego w Polsce prawie nikt nie korzysta.
0 0
Tak też myślałem, @Edi. Stąd Twój \"obiektywizm\" w kwestii słuszności nie przyznania koncesji. Ja starałem się poznać stanowiska obu stron, tym bardziej, że ci, którym tak bezgranicznie wierzysz, podawali już trzy powody swojej decyzji. Dwa pierwsze zostały szybciutko obalone, dlatego na prędce wymyślono trzeci, o rzekomym wręcz ubóstwie ojca dyrektora maybacha, jak się go nazywa w środowiskach mu nie przychylnych. Tylko skąd wziął się ten maybach, skoro Rydzyk taki przymierający głodem???? Ale spoko, jak i ten argument się podważy, wymyśli się czwarty, piaty, itd... itp... Byle tylko nie wydać koncesji najzwyczajniej w świecie NIEWYGODNEJ, nie POprawnej POlitycznie i OSZOŁOMSKIEJ rozgłośni.
\"Pseudonim: EdiEd 2012-06-06 00:08:11
@alias. Nie rozumiem, co to ma do rzeczy? \"
No właśnie ma to, że zadowalasz się wersją tylko jednej strony. Nie oczekuj, że szef KRRiT swoją własną decyzję miałby teraz krytykować i stawiać w złym świetle.
Ps, Jak to @Edi mawiali komunistyczni prokuratorzy? Dajcie mi człowieka, a ja już na niego znajdę paragraf. Jak się chce, to na każdego znajdzie się kij.
0 0
widzisz, to nie kwestia ubostwa ale zrodła przychodów na takie wydatki jak maybach ... Skoro zrodlo finansoania nie jest jawne/jasne to i koncesji brak...
0 0
@alias, @uorcyk już to wyjaśnił. Nie sądzisz chyba, że oglądając ten kanał nabiorę obiektywnego spojrzenia na przedmiot sporu. Na podstawie czego? Przedstawiają tam te dokumenty koncesyjne? No bo przyznasz mi rację, że tylko zapoznając się z tymi dokumentami możemy obiektywnie ocenić kto ma rację. Ja muszę wierzyć urzędnikowi, który w publicznym wywiadzie mówi co i jak. Jeśli kłamie, mówiąc, że nie mogą upublicznić tych dokumentów, bo nie mają na to zgody, to podaj mi proszę adres, gdzie dokumenty te są upublicznione, chętnie się z nimi zapoznam.
0 0
Eee tam, po co komu telewizja. Lepiej zainwestować w edukację elektroniczną (w sensie dla wszystkich grup wiekowych) i dobre zaopatrzenie lokalnych czytelni i bibliotek. Telewizja to zło!
0 0
ja nawet sie zglosilm do programu Latarnicy ale niestety brak czasu uniemozliwia mi pojechanie na szkolenia ..moz ekolezenstwo chce mnie tam zastapic ?
0 0
cyt. : \"Pseudonim: EdiEd 2012-06-06 10:28:25
Nie sądzisz chyba, że oglądając ten kanał nabiorę obiektywnego spojrzenia na przedmiot sporu. (...)\"
Już samo to dyskwalifikuje Cię -na własne życzenia- z obiektywnej oceny problemu. Nikt nie wymaga od Ciebie, abyś zaraz miał radykalnie zmieniać swoje stanowisko. Jednak do przyzwoitości należy aby wiedzę czerpać z różnorodnych źródeł informacji, również i tej drugiej strony. Sam dobrze wiesz, że prawda zawsze leży po środku, a więc nie koniecznie tylko po stronie KRRiT. A prawda jest taka, że oprócz Lux Veritatis, z KRRiT toczy spór także inny podmiot, Mediasat, dokładnie z tego samego powodu, jednak o tym \"opiniotworcze i miarodajne\" media milczą. I w tym przypadku \"prawdomównemu\" urzędnikowi państwowemu zarzuca się uznaniowość i faworyzowanie wybranych wnioskodawców. Ten \"prawdomówny\" urzędnik, któremu ja na szczęście nie muszę wierzyć, już dwa razy mnie, LV i Mediasat próbował wprowadzić w błąd. Pierwszy raz, gdy nieprzyznanie koncesji argumentował faktem nadawania już sygnału tych operatorów poprzez satelitę. Kiedy ten absurd wyśmiano tym, że inni, w tym TVN i Polsat, którzy dostali koncesję tez nadają na satelicie, wymyślił nowy. Że oglądalność TV Trwam jest niska. Kiedy i temu przedstawiono kontrę, że przecież na Multiplex weszły stacje, które w ogóle jeszcze nie rozpoczęły nadawania, więc skąd wiadomo jaka będzie ich oglądalność, wymyślono rzecz trzecią. Rzekome naruszenie przepisów proceduralnych, polegające na nieterminowym przedłożeniu odpowiedniej dokumentacji. Tyle tylko, że... takie niekompletne wnioski złożyły też trzy spośród czterech spółek, które otrzymały koncesję, a mianowicie: ESKA TV SA, Lemon Records sp. z o.o. oraz STAVKA sp. z o.o. I cały szkopuł jest w tym, że wszystkie te spółki również nie przedstawiły, według pierwotnego wniosku, potwierdzenia zdolności finansowej i dostarczyły go z ponadmiesięcznym opóźnieniem. W przypadku spółki STAVKA większość dokumentów finansowych została dostarczona po czasie. Ale o tym \"prawdomówny\" urzędnik państwowy, Jan Dworak, w \"obiektywnych, miarodajnych i rzetelnych\", zaprzyjaźnionych mediach już nie mówi. I gdyby nie prasa będąca niejako w opozycji do tej z ul. Czerskiej, w życiu nie wiedziałbym o tym wybiórczym traktowaniu nadawców przez KRRiT. A tak poszperałem, poszukałem w necie i potwierdziło się . Między innymi i to, że w przypadku skargi Mediasat, konsekwencje przegranych procesów mogą być dla Skarbu Państwa niezmiernie dotkliwe. Ponieważ jeżeli sąd po miesiącach czy latach procesu uchyli zaskarżoną decyzję Dworaka i nakaże Krajowej Radzie ponowne przeprowadzenie postępowania koncesyjnego, idąca w miliony odpowiedzialność odszkodowawcza wobec tych nadawców, którzy utracą prawo nadawania, spocznie na Skarbie Państwa, czyli na nas podatnikach.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz