Organizacje prozwierzęce domagają się od Tatrzańskiego Parku Narodowego likwidacji transportu konnego do Morskiego Oka. Jutro odbędzie się spotkanie grupy roboczej w sprawie koni w TPN.
Organizacje, działające statutowo na rzecz zwierząt, po raz kolejny apelują do dyrekcji Tatrzańskiego Parku Narodowego i starosty tatrzańskiego o zaprzestanie znęcaniu się nad zwierzętami na drodze do Morskiego Oka. Pod listem otwartym i petycją o likwidację transportu konnego na tej trasie podpisało się ponad 100 polskich organizacji ochrony zwierząt i ponad 90 000 Polaków.
Na jutrzejszym spotkaniu Grupy Roboczej, którą powołał do życia Tatrzański Park Narodowy, organizacje społeczne będą się domagały całkowitej i natychmiastowej likwidacji przestępstwa znęcania się nad zwierzętami na drodze do Morskiego Oka.
Organizacje mają opracowaną koncepcję zapewnienia koniom dożywotniej emerytury, która zapobiegnie sprzedaży koni do rzeźni. Koncepcję tę organizacje przedstawią podczas spotkania dyrekcji TPN.
rav

22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

14.05.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

21.05.2026
Sprzedam DOM i LAS - Spytkowice. 732 810 638.

14.05.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

14.05.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

14.05.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
...fanaberie!
0 0
Dwa dni temu oglądałam program, nie pamiętam jaki, ale dotyczący traktowania i życia koni w Polsce. Oczywiści sprawę koni w Morski Oku także poruszono. Konie z Morskiego Oka są, jak to Pani redaktor słusznie nazwała dobrym kąskiem dla obrońców praw zwierząt i wykorzystują ten temat, nie ważne czy słusznie czy nie, ale to ma dużą "oglądalność". Nie wspomnę jakie drastyczne zdjęcia były pokazywane jak traktuje się konie w Polsce. Te z Morskiego Oka to mają się dobrze przy innych. Dlaczego o tym nie jest tak głośno, nie wiecie o tym?? Wy obrońcy koni! Wypowiadał się Pani zajmująca się opieką koni "na emeryturze". Będą walczyć o to, aby wprowadzono ustawę, która zaliczy konia do kategorii - wierzę do towarzystwa, jak pies czy kot.
0 0
To się obrońcy praw zwierząt ucieszą, że wzrośnie zawartość koniny w mięsie spożywczym, Ta cała ich koncepcja weźmie w łeb, jak okaże się że tą dożywotnią emeryturę trzeba jeszcze sfinansować.
Środowiska proekologiczne mają nieźle wyprane mózgi i nie rozumieją że sensem życia konia pociągowego jest praca. Bez niej jest to zwierze nikomu niepotrzebne, bo wierzchowca się z niego nie zrobi. Czyli są dwa wyjścia z sytuacji: albo przerabiamy konie na wołowinę, albo do ich bezsensownego bytu dopłacamy przez lata (kto dopłaca, ten dopłaca. Ja nie zgadzam się żeby to były środki z moich podatków!), Ale ekologom nie wytłumaczysz, że te konie urodziły się po to żeby ciągnąć wozy,
0 0
U nas jak zwykle - brak rozsądku i wylewanie przysłowiowego dziecka z kąpielą we wszystkich sprawach... w tej też.
Albo niech konie harują ponad siły psując urok wędrowania pieszym turystom, albo całkowita ich likwidacja.
Dlaczego nikt nie sięga po najprostsze rozwiązanie : ZMNIEJSZYĆ O POŁOWĘ ILOŚĆ PRZEWOŻONYCH OSÓB I ZWIĘKSZYĆ O POŁOWĘ LUB WIĘCEJ CENY ZA TĄ USŁUGĘ.
Fiakrzy i tak na swoje wyjdą, a konie nie będą straszyć swoją męką tych co wiedzą po co się w Tatry przyjeżdża.
Próżniackie i wygodnickie towarzystwo zapłaci każdą cenę żeby sobie zrobić fotkę i wypić piwko nad Morskim Okiem bez zmęczenia.
Ewentualnie na drugi rok pojedzie nad morze....no i z Panem Bogiem....
W Tatrach i tak ludzi od groma.
0 0
Zgadzam się z Grzegorzem w pełni . Konie były i będą wykorzystywane do pracy , utrzymanie takiego zwierzęcia kosztuje . Co do emerytury dla koni , sorry ale do mojej emerytury nikt się nie dołoży ,a emerytura już za 38 lat.
0 0
U nas jak zwykle – nieumiejętność wyważenia i przysłowiowe wylewanie dziecka z kąpielą w każdej sprawie... w tej też.
Albo konie pracują ponad siły, psując urok wędrowania pieszym turystom, albo całkowita ich likwidacja.
Dlaczego nie sięga się po najprostsze rozwiązanie problemu : ZMNIEJSZYĆ O POŁOWĘ ILOŚĆ PRZEWOŻONYCH OSÓB I ZWIĘKSZYĆ O POŁOWĘ LUB WIĘCEJ CENY ZA TĄ USŁUGĘ.
Fiakrzy i tak na swoje wyjdą, a konie nie będą straszyć swoją męką tych, którzy wiedzą po co się w Tatry przyjeżdża.
Próżniackie i wygodnickie towarzystwo zapłaci każdą cenę żeby sobie zrobić fotkę i wypić piwo nad Morskim Okiem BEZ ZMĘCZENIA.
Najwyżej w przyszłym roku pojedzie nad morze...... no i z Panem Bogiem.
W Tatrach i tak ludzi od groma .
0 0
Mam wrażenie dziewczyno, że nie masz pojęcia o czym piszesz! Dla wozaków liczy się tylko kasa, rozumiesz?! Koń padnie albo w drodze do MO albo zostanie sprzedany do rzeźni (gdy już przestanie być użyteczny)! Tak się traktuje swoich "członków rodziny"?!
0 0
Kolejna osoba, która nie wie o czym pisze! Konie pracujące w MO to nie konie pociągowe, nie konie zimnokrwiste! Poza tym praca nie jest sensem życia koni! To człowiek udomowił je i zaczął wykorzystywać do pracy! Jak widać kompletnie nie masz o tym pojęcia! "Przerabiamy konie na WOŁOWINĘ" ha ha ha noooo zabłysnąłeś... A twoje życie ma sens?! Co robisz dobrego w swoim życiu poza hejtowaniem?! Zapewne nic i to cię boli!
0 0
Pani Klaro, a może to Pani nie słyszała o innych aktywnościach obrońców praw zwierząt właśnie z tego względu, że nie są one tak medialne?
0 0
do grzegorz sam trolisz ihajtujesz to twoje zycie w spoleczenstwie niema sensu.
0 0
Z pewnoscia osoby co tutaj najwiecej krzycza sa pierwsze w kolejce na konny woz... bylem w MO wiele razy, idac w gory nie zamierzam zwiedzac siedzac, i nigdy nie urzywalem tych dorozek... patrzac na to jak popularne sa te wozy, mozna wnioskowac ze wiekszosc ludzi co idzie w MO jest za utrzymaniem koni... o to jak te konie ekspoatuja to jest inna sprawa
0 0
ha ha ha ...emerytury dla koni ???? Nie zapomnijcie o godnych emeryturach dla fiakrow, zeby mogli utrzymac siebie i rodziny !!!!!!!!
0 0
Ja tam wole mniejsze zło i jestem jak najbardziej za tym, aby konie w Morskim Oku nadal pracowały i co za tym idzie utrzymywały wiele rodzin. Przedkładam w tym przypadku ŻYCIE CZŁOWIEKA, nad LUKSUSOWE życie konia!
Fragment artykułu:
"Dlaczego emerytury dla koni to zły i nieekologiczny pomysł? Pisząc zły mam na myśli z punktu widzenia utylitarnego, permakulturowego.
Z racji tego, że konie nie żywią się praną a jakaś kombinacją trawy, siana, zbóż, roślin strączkowych i słomy do utrzymania 1 konia potrzeba około 1 ha ziemi. Wg. danych szacownych organizacji wegetariańskich 1 ha ziemi jest w stanie wyprodukować np. 20 ton ziemniaków lub 2,5 tony soi (z tego da się zrobić całą górę tofu!). 20 ton ziemniaków jest w stanie wyżywić gdzieś 26 glodujących ludzi przez rok…"
0 0
Cztery os. max ,Dorozka jest rozwiazaniem .Morskie bedzie puste bez koni .
0 0
Goralenvolk ma emerytury z Niemiec...w końcu ciupagę i kapelusz do dr Franka powieźli.....a co do koni....góral własną matkę sprzeda...że o koniach do rzeźni nie wspomnę.....
0 0
Pseudonim @do Klary,
to Ty nie masz pojęcia o czym piszesz!
Udowodnij głupcze, że dla wozaków liczy się tylko kasa.
Dla was obrońców liczy się dobro koni? śmiechu warte. Ich obrona to niejednokrotnie wasz zarobek.
0 0
Mam pytanie.Jeśli koń stanie się zwierzęciem towarzyszącym tak jak chcą ekooszołomy co stanie się z końskimi emerytami,osobnikami chorymi,kulawymi,no takimi które nie są już w stanie zapracować sobie na porcję owsa.Jestem pewna że wówczas żadna organizacja nie będzie tak wytrwale walczyć o wykup tych zwierząt.Więc gospodarze będą wyrzucać konie tak jak wyrzuca się zwierzęta towarzyszące... psy i koty.A kiedy już takie tabuny koni puszczonych samopas zaczną pustoszyć pola i niszczyć uprawy wprowadzi się odstrzał...Ciekawa jestem czy wówczas obrońcy będą tak głośno krzyczeć jak krzyczą teraz w sprawie koni z MO.
0 0
likwidowac te konie z tego morskiego! a ci co zastaja za tym zeby zostaly to na poczatek zapiac was za droszki i biegusiem ciagnac je zaladowane w gore!
0 0
przecież te konie, które zostaną wycofane już zarobiły na godziwą emeryturę .
0 0
to w końcu czego będą się domagać:
"likwidacji transportu konnego"
czy też
"całkowitej i natychmiastowej likwidacji przestępstwa znęcania się nad zwierzętami na drodze do Morskiego Oka"
bo to, szanowna Redakcjo, NIE TO SAMO.
0 0
Moze byscie sie zajeli glodnymi dziecmi i obtarganymi, ktorych jest bardzo duzo pod nosem w kolo, a nie uganiali sie za kilkoma KONIAMI kture sa zadbane i nakarmione jak przystoi na konia, Zastanow sie czy twoja Babcia albo Dziadek maja dosc kasy na lekarstwa zeby dozyc szczesliwej starosci. A Konie zostaw dla ludzi kturzy sie na tym dobrze znaja i wiedza jak sie nimi zajac i opiekowac
0 0
Precz z prozwierzatkami z MO.Niech wybuduja palac dla konikow tak jak Aleksander Wielki Bucefalowi , lub mianuja ich senatorami jak Kaligula Incitetusa. I wio jak najdalej z Podhala do Skaryszewa lub Bodzentyna.
0 0
Większość osób, które są za likwidacją koni w Morskim Oku to chyba wyborcy Krzysztofa Kononowicza. Jeśli ktoś tego Pana nie kojarzy to przypomnę, że to ten który obiecywał, że nie będzie niczego.
On sam do władzy nie doszedł, ale widzę, że inni chcą realizować jego program. Mam wrażenie, że są to ludzie, chcący decydować o bycie innych, z korzyścią dla siebie, pod pretekstem ochrony zwierząt, stosując typowo lewicową propagandę według, której komfort zwierząt jest czymś ważniejszym niż komfort ludzi.
Przypomnę jeszcze, że dzięki tym koniom górale mają pracę, o którą w dzisiejszych czasach jest ciężko, a oprócz tego co sami zarobią to zarabia także TPN, a co za tym idzie, każdy kto chodzi po naszych górach częściowo z tych pieniędzy korzysta.
Jednak mimo tego znalazła się grupka ludzi wielkiego współczucia i serca, która chce uratować biedne konie i dać im jeszcze godną emeryturę. Każdy normalny człowiek, który to czyta powinien się zastanowić nad własną emeryturą, bo jak widać nawet sami pracownicy organizacji pro-zwierzęcych o własne się troszczą, tylko szkoda, że kosztem innych obywateli.
Osobom pro-zwierzęcym proponuję zastanowić się nad kosztami eksploatacji akumulatorów w melexach, nad kosztami serwisowania oraz nad wykorzystaniem ich w zimie przy niskich temperaturach i dużych opadach śniegu. Proponuję także pomyśleć na ile takie rozwiązanie jest ekologiczne i przypomnieć sobie jak działają elektrownie cieplne, które w Polsce obecnie wytwarzają 90% energii.
Jeśli istnieje w tym sporze jakiś sensowny kompromis to na pewno tak jak pisali poprzednicy, wchodzi w grę zmniejszenie ilości przewożonych osób jednorazowo, ale na pewno nie całkowita likwidacja koni.
Jestem przekonany, że ludzi myślących jest o wiele więcej niż 90 tys.
Pozdrawiam
0 0
Najlepiej niech sobie niedzielni turyści na nogach chodzą do Morskiego Oka, te 10 kilometrów i z powrotem. Przez całą jesień. Konie i gazdowie odpoczną, a niedźwiedzie spokojnie ułożą się do zimowego snu. Coś mi się wydaje, że organizacje ekologiczne dostały duże darowizny od przyszłego importera silników elektrycznych Trojan albo od producentów melexów. Melexy mają baterie elektryczne produkowane przez firmę Trojan z USA. Zapewne nie produkują ich w swoim kraju, tylko w Chinach. W Chinach siła robocza jest bardzo tania, łamane są prawa pracownicze, panuje niewolniczy wyzysk, można bezkarnie zanieczyszczać środowisko naturalne. Proponuję zbierać podpisy aby wesprzeć ekologiczny transport koński i aby górale mieli pracę.
0 0
Ludzie umierają / na raka / . Kocham zwierzęta . KOŃ TO ZWIERZĘ pociągowe ? Nie wierzę , że Ci , którzy na co dzień pracują z tymi zwierzetami traktują je żle . Sam , nigdy nie jechałem kuńmi do MO . Zasuwałem pieszo , wśród tłumów - które są jak szara masa oglądaczy TV . Ekolodzy , którzy nie wiedza , co zrobić ze swoim życiem i wciskajją nam wiatraki nad cmentarzami naszych rodziców -proszę - zastanowcie się . Czy koń , to obrazek , czy zwierzę ?
0 0
No tego się nie spodziewałam że dożyję takich głupich ludzi ,no konie mają większe prawo od ludzi ,wstyd i hańba .Dlaczeo ci ludzie co nie mają zielonego pojęci o koniach sie wypowiadają???????????? ja wyrosłam i przeżyłam całe moje życie przy koniach i wiem że konie są stworzone do pracy.a ta praco co ją wykonują to nie jest ciężka .Koniem jeżdziło się do lasu po drzewo i orało i wszystkie roboty w rolnictwie robiło,a teraz jest ciężko koniom wozić ludzi śmiechu warte hahaha
0 0
A jak tępi turyści zasyfjają park , jak pchają się autami w góry ( oczywiście to nie szkodzi zwierzakom ) to nic się patafiany zielone nie odezwą a teraz wielkie halo ! Koń im ciężej tym mocniej ciągnie , jest to zwierzę POCIĄGOWE i stworzone do pracy.
0 0
Bardzo jestem ciekawa ile koń dostanie tej emerytury i kto ją będzie wypłacał? Może ci eko :) A co z tymi końmi co na gospodarstwach pracują może też emeryturka się należy. SZANOWNI EKOLODZY weżcie się do normalnej pracy i będziecie szczęśliwsi zamiast wp....się w coś normalnego i z tradycją
0 0
Jestem za likwidacją asfaltu na drodze do Morskiego Oka, w Dolinie Kościeliskiej i Dolinie Chochołowskiej. Asfalt jest niezdrowy dla nóg, a zamiast cieszyć się widokami idzie się jak ulicą po której w dodatku coś jeździ. Zdjąć asfalt i zaorać, będzie po problemie i wróci tam górski urok.
0 0
lorcykula nie chowaj sie za winklem tylko normalnie ,oficjalnie sie wypowiadaj. Kazdego o to posadzasz I to tylko ty tak robisz.To ty wlasnie jestes hejterem.
Jak juz wielu przedemna wspomnialo ,kon jest zwierzeciem I ma sluzyc czlowiekowi. Pod siodlem I w homoncie. Dlaczego nikt nigdy nie zaprotestowal ze kon na wyscigach dostal batem w zad? ze zlamal noge? ze na treningu byl caly w pianie? No zieloni dlaczego?? Bo tam sie nie da wprowadzic elektrycznych koni I tam moga byc wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem . Takie oszolomy jak orcykula ktora tu sie nie wypowiedziala jeszcze oficjalnie tylko pod przykrywka powinny placic podatki od korzyci ze swojej niby spolecznej dzialalnosci. zieloni konie jak was slysza to sie smieja .One dobrze wiedza ze to nie o ich los chodzi tylko o kasiore z meleksow
0 0
Może jeszcze ktoś z tych inteligentnych green napisze czy emerytura koni też e takim wieku jak u ludzi.... a może zamiast wymyślać to w ramach harytatywnegoharytatywnego czynu w jednym kursie dziennie zastąpią konie?
0 0
Zapaskudza meleksami MO jak Krakow i jeden przez drugiego na zabicie beda wozic turystow . Stopniowo pojawi sie ich dziesiatki .Tak sie tworzy nowe miejsca pracy kosztem innych , a pozniej wygrywa wybory.To jeden wielki skandal , pogonic zielonych oszolomow i meleksowych lobbystow i biznesmenow z Podhala, wystarczy im Krakow.
0 0
Nudne to juz, tak i tak beda niewidzicie tego???
0 0
Precz Konie z Morskiego Oka- Krowy chcą zastąpić wasze miejsce, podkujemy je i będziemy ujeżdżać. Zapniemy im bryczki, a w zimie sanie. Nikt się nie zorientuje że to nie konie.
0 0
Tych wszystkich prozwierzęcych pajaców należy przykuć kajdanami do wozów i pościć na trasę do M. Oka. Oczywiście, wcześniej pozbawić ich schabowego z kapustą i piwska, a nakarmić owsem i wodą z wiadra. Zastanawiające jest to, KTO opłaca takie bezmózgowe towarzystwo pyskaczy!?
0 0
"Konie precz z Morskiego Oka?" Precz?...No to faktycznie organizacje "prozwierzęce"...
0 0
Tym koniom nie dzieje się krzywda , są zadbane wiem co mówię bo też mam konie i wiem ile wysiłku i pracy potrzeba żeby tak ładnie wyglądały jak to z MO.
Konie i bryczki to folklor góralski . a zastanowiliście się co się stanie z nimi jeżeli wprowadzą zakaz jazdy do MO ? A z czego górale będą żyć? Na zmywak .
Jeżeli wam tak szkoda tych koni to nie korzystajcie z ich usług , popyt czyni podaż .
0 0
@ mys
A tymi krowami bedzie prowadzil "mys", nikt nie bedzie wiedzial, ze to osiol.
0 0
I zielone oszolomy znowu nic nie zdzialaly za malo kasiory im oferowali I nie mieli sily walczyc .Zabraklo urojonych argumentow. Zieloni na tory wyscigowe tam tez macie pole do popisu ,Zobaczymy co sie tam z wami stanie
0 0
do AntyKononowicz -wspanialy artykul popieram w zupelnosci .
A propo organizacji wsperajacych konie mam pytanie z czego Wy zyjecie ?
Ja cale moje zycie ciezko pracuje i nikt nigdy nie zapytal mnie -dlaczego?czy ludzie w dzisiejszych czasach zastepuja konie ?
0 0
Dobre pytanie, taka Moralna Pani Prezes Czerska, kupuje w Szymonku ciepłe wędliny, nawet każe je sobie pokroić, chodzi do fryzjera, gdzie korzysta z kosmetyków, które testowano na małpach, w aptece kupuje lekarstwa, też testowane, tym razem na królikach doświadczalnych. Skąd ma na to wszystko, nie pracując? Widać lobby melexowe musi wietrzyć niezły biznes w Morskim Oku, skoro jest skłonne utrzymywać "obrońców koni", hojnie im płacąc za fałsz i obłudę
0 0
Krowy w pieluchach. Kolejny kretyński pomysł unijnych urzędników....niezależna .pl
0 0
Jezeli maja zniknac fasiongi konne to niech zniknie wszelaki transport i zacznijmi chodzic na piechote samo zdrowie
0 0
@sp
sp, łoscypków nadszedł czas
0 0
Organizacje pro zwierzęce - smakuje wam kabanos , kiełbaska , szyneczka . W Polsce dzieci głodują a jakieś stado wariatów próbuje zrobić biznes na akumulatorach ołowiowych , meleksach itp. Kto wam zabrania chodzić na piechotę , kto wam karze jeść kiełbasę . Nie dawno w Zakopanem jeszcze inne stado domagało się budowy przytułku dla psów z pieniędzy tych co piesków nie mają zapominając o tym że te bezpańskie pieski pochodzą od właśnie tych hodowców piesków . A jakaż to siła polityczna próbuje zbierać elektorat przed wyborczy na takich hasłach , jak nie feministki to pedały , jak nie pieski to konie , jak nie konie to , każde litościwe hasło pro ekologiczne , pro społeczne , pro rodzinne . Wymyślilibyście coś sensownego lewusy jedne takimi bzdurami karmili nas przez cały okres ( przemian porozumienia okrągłego stołu ) Słuchajcie matoły sztuczne futra ekologiczne już były , co teraz ekologiczne meleksy ? bo wam się na piechotę nie chce chodzić . Dojenie krówek tez jest nie ekologiczne i nie legalne jak nie masz kwoty mlecznej . ludzie kompletnie wam pomieszało w głowach -to zaczyna być tragiczna komedia .Nie dawno czytałem na onecie że jak kobieta karmi piersią to skandal ale jak pedały mają wychowywać dzieci to sukces edukacyjny - to są te nowe standardy mające obowiązywać ? Kompletne dno , a jaka homofobia , nie długo będziecie propagować zoofilię oczywiście w ramach dbałości o koniki z morskiego oka .
0 0
Ciekaw jestem czy TPN, gdyby stał się właścicielem drogi do MO, stanął by po stronie prawdziwych turystów, którym te pojazdy zwyczajnie przeszkadzają w spokojnym spacerze.
0 0
W znacznej części argumentów przedstawionych w poście użytkownika "janosik1" zgodzę się . Tam gdzie w grę wchodzą duże pieniądze, a niewątpliwie w tym przypadku o takie chodzi, zawsze należy się doszukiwać drugiego dna. Organizacje ochrony praw zwierząt działają także w oparciu o środki finansowe otrzymywane także od sponsorów którzy często mogą i chcą być anonimowi, zatem ostrożności nigdy za wiele przy ocenie ich intencji. Moim zdaniem skoro intencje obrońców praw zwierząt są "czyste" i nie zależne od lobbystów firm produkujących alternatywne środki transportu które mają być wykorzystywane do wożenia turystów do Morskiego Oka to należy w pierwszej kolejności zaoferować je dotychczasowym wozakom. Jeśli okażą się dobrym rozwiązaniem to sprawa jest zamknięta, a koniom dać zasłużoną emeryturę. Bo jeśli tylko chodzi o eliminację dotychczasowych przewoźników to sprawa jest podła i trąca o zawiadomienie UOKiK. Ja osobiście nie korzystałem nigdy z transportu do Morskiego Oka bo całą przyjemność czerpię z samodzielnego pokonania tej drogi po czym wejść na Rysy i zejść do Mięguszowieckiej Doliny, a następnie wrócić przez Stary Smokowiec i Łysą Polanę do Zakopanego. Ci co chcą jeździć niech korzystają z dostępnych środków transportu i nie wczuwają się w rolę konia. Pozdrawiam wszystkich tatromaniaków.
0 0
@jacek: toć ja szukam sponsora a tu nic :P
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz