Flisacy chcą ograniczenia i uregulowania prawnego ruchu pontonowego na Dunajcu. Firmy rafftingowe nie kryją oburzenia.
Jan Sienkiewicz, prezes Polskiego Stowarzyszenia Flisaków Pienińskich, uważa, że to, co obecnie dzieje się na Dunajcu, jest nie do przyjęcia. - Często obserwujemy w ścisłym rezerwacie plaże z grillem, które niszczą zarówno florę jak i faunę - wyjaśnia. - Źle się czujemy jako flisacy, gdy widzimy skoki ze skał do wody, chrzty bojowe, organizowane od Sromowiec, aż po Szczawnicę, i kąpiele w niedozwolonych miejscach. W związku z niewłaściwym zachowaniem wodniaków - osób korzystających z pontonów i kajaków w połowie letniego sezonu odbyła się kontrola pływających po Dunajcu. - Ruch na Dunajcu był duży, ale w tym dniu najwyraźniej ktoś ostrzegł firmy rafftingowe i pływały tylko osoby indywidualne - tłumaczy Sienkiewicz.
22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

14.05.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

21.05.2026
Sprzedam DOM i LAS - Spytkowice. 732 810 638.

14.05.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

14.05.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

14.05.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
Nie do przyjęcia, to jest fakt, że tyle kasy pływa na pontonach, zamiast słuchać marnych dowcipów z brodą i zgadywać czy najbliższą górkę miniemy po lewej, czy po prawej. Zamiast opowiadać o tych wszystkich okropnych występkach, weź pan ze sobą jakiś aparacik i rób pan zdjęcia na dowód swoich słów, bo wygląda mi to na niezbyt uczciwą walkę z konkurencją.
0 0
Myślisz @Edi,że miniaturowe płytkozanurzeniowe łodzie podwodne na Dunajec też powinni wpuścić?Jak wszyscy to wszyscy,w końcu wolny rynek tudzież Dunajec,czyż nie?A poważnie mówiąc to czasem tuż przy granicy,na Dunajcu taki tłok,że normalnie spokojnie przepłynąć se tratwą nie można.Siedzą w wodzie,sikają i nie wiadomo co jeszcze niektórzy ze strachu robią.Jak takiemu jednemu \"pontonierowi\" flisak zadał pytanie czy do Warszawy to daleko jeszcze to się bidula omal z pontonem nie wykopyrtnął ze zdziwienia i coś tam o Krakowie zaczął przebąkiwać ale to cosik nie po drodze ...
0 0
Dunajec dla flisaków, marzą nieboraki
a pontony a kanyoning zagonic do paki??
nie te czasu ludkowie, taka regulacja
nie przystoi gdy w Polszcze rzadzi demokracja :)
0 0
OK, tłok tłokiem, gdzieś są granice wolnej amerykanki. Ale musisz przyznać, że każd grupa zawodowa, we własnym interesie, ale oczywiście powołując się na interes ogółu, będzie bronić swojego monopolu. Sprawa jest o tyle śliska, że klienci obu stron, to tak na prawdę nie ten sam target. O co chodzi w tym wszystkim? oczywiscie o kasę. Na koniec niesmiertelny żart flisaków : jak się po góralsku nazywają stringi. Kto płynął ten zna odpowiedź.
0 0
Uoscypek, ty pisz raczej prozą
0 0
A ja mam kilka pytań:
1. ile osób utopiło się podczas spływu pontonem, a ile osób utopili flisacy?
2. ilu flisaków umie pływać?
3. ilu klientów na tratwie ma kamizelki ratunkowe?
4. ile kosztuje taka pianka z pienińskimi zdobieniami?
0 0
Nooo... widać jak w soczewce jak perspektywa sporej kasy robi ludziom klapki na oczy, wodę z mózgu i sprytne podbiegi i uniki aby tylko dołożyć konkurencji!
Fantastyczne pytania \"raftera\" - tylko niech odpowie sobie na pierwsze pytanie od jak dawna pływają pontony, a od jak dawna tratwy - zwane przez miejscowych łódkami? Nietrudno w takiej sytuacji o kretyńskie uwagi, przywary bo liczy się kasa! A cała otoczka pienińskiego folkloru - psu w budę! Panowie flisacy też strzelili sobie kilka \"samobójów\" po ostatnich aferach z katastrofalnymi umiejętnościami ratowników wodnych...
Flisackie \"klany rodzinne\" też nie są niczym pozytywnym, ale gdyby flisacy przyłożyli się do dbałości o podstawowe umiejętności zawodowe i folklor (gwara, lepsze przygotowanie kulturowe i krajoznawcze jak na kursach przewodnickich) to będą śmiało konkurować z kondo...pontoniarzami.
W końcu takimi gumowymi cackami trudno naśladować coś co ma tradycję prawie stuletnią!!!
Czekam na rozwój wydarzeń.
0 0
w rzeczy samej, inny target: ci co chca raftingu nie popłyna ze staruszkami na lodziach flisackich :P
0 0
@rafter
pierwsza wzmianka o spywie pochodzi 1831 roku czyli wiecej niz 100 lat chociaz samo stowarzyszenie trwa od 1934
w tym czasie (polscy) flisacy nie utopili nikogo
pomijajac jedno zdarzenie ktore opisane jest w przewodnikach ale nie tych nowoczesnych gdzie reklamuje sie knajpy tylko konkretny przewodnik o Pieninach np Nyki
a utopionych na ponktonach i kajakach nikt nie liczy
z plywaniem flisakow to jest roznie bo dawniej nie bylo to wymagane wiec kilku starszych moze nie umiec plywac ale od kazdego nowego wymagaja tego
pozatym kazdy flisak jako dziecko wychowywal sie nad dunajcem i na pewno wiekszosc nauczylo sie plywac a nie to co dzisiejsza mlodziez przed komputerami siedzi
kapoki dostaje kazdy kto sobie tego zyczy
a tej pianki z pieninskim zdobieniem to nie rozumiem
0 0
Oczywiście, wszyscy flisacy potrafią pływać. Wszyscy mają komplet kamizelek ratunkowych, wszyscy są biegli w zasadach bezpieczeństwa na wodzie, wszyscy reprezentują nieprzeciętną kulturę osobistą i, co najważniejsze, wszyscy robią to charytatywnie. A to, że czasem ktoś się utopi wypadając z drewnianej łupinki - wliczone w koszty. Najważniejsze, że topi się według XIX-wiecznej tradycji.
0 0
Moim zdaniem Dunajec nie jest monopolem jednej \"firmy\" stowarzyszenia tylko dlatego że byli pierwsi.
Moim zdaniem właśnie dzięki różnorodności możemy ściągnąć turystów.
Odnosząc się do stanowiska Stowarzyszenia Flisaków Pienińskich którzy zapoczątkowali wojnę powiem:
- Obrażacie całe pokolenia ludzi którzy pracowali na demokrację.
- Łamaniem prawa są \"JAZDY ZALEGŁE\" tym mam nadzieje zajmie się prokurator.
- Łamaniem prawa są \"JAZDY ZUSowskie\" tym także mam nadzieję zajmie się prokurator ( wyjaśniając)
Jeżeli flisak cały boży rok jest bezrobotny (tak naprawdę pracuje na czarno) to na początku spływu ma pierwszeństwo. A ci co pracują cały rok muszą czekać. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TO SKANDAL !!!!. Promowanie bezrobocia, promowanie pracy na czarno itd.
- czy każdy flisak ma ratownika?
- czy każdy flisak potrafi pływać?
- jak niektórzy flisacy zdobyli karty pływackie
PROKURATOR powinien to sprawdzić.
- dlaczego flisacy PIJĄ (na przystani w drugim barze leje się piwo za piwem)
Na przystani na piaskach także, pomimo że pływają na drugi raz.
Wszyscy wiemy że połowa flisaków ma w krwi alkohol a badanie na przystani to raz na tysiąc i w dodatku większość wie kiedy to badanie jest itd.
- Dlaczego flisacy przyjmują alkohol na łodziach od turystów.
- Dlaczego nikt nie zrobi częstszych badań alkomatem przed i po spływie.
0 0
Czy ktoś z was wie jaką karę ma flisak jak wykryją u niego alkohol.
nawet 2 promile.
Oto zagadka :)
Ja wiem ale nie powiem :)
To także PRZESTĘPSTWO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0 0
A ja byłbym za flisakami ale jakby mnie przyjęli ale przyjmują tylko wybrańców (czytaj (***)) a szkoda
Komentarz zmodyfikowany przez moderatora.
0 0
Moim zdaniem Dunajec nie jest monopolem jednej \"firmy\" stowarzyszenia tylko dlatego że byli pierwsi.
Zgadzam sie i popieram tylko nie wszyscy na to zasluguja
.
Odnosząc się do stanowiska Stowarzyszenia Flisaków Pienińskich którzy zapoczątkowali wojnę powiem:
- Obrażacie całe pokolenia ludzi którzy pracowali na demokrację.
a co ma do splywu polityka
- Łamaniem prawa są \"JAZDY ZALEGŁE\" tym mam nadzieje zajmie się prokurator.
wiesz kolego co to jest zaległa i za co sie ja daje ? jak nie wiesz to glupot nie pisz
- Łamaniem prawa są \"JAZDY ZUSowskie\" tym także mam nadzieję zajmie się prokurator ( wyjaśniając)
Jeżeli flisak cały boży rok jest bezrobotny (tak naprawdę pracuje na czarno) to na początku spływu ma pierwszeństwo. A ci co pracują cały rok muszą czekać. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TO SKANDAL !!!!. Promowanie bezrobocia, promowanie pracy na czarno itd.
a tym kawalkiem tekstu to przeszedles samego siebie.Prokurator to powinien sie toba zajac za szkalowanie innych i jak najszybciej zlecic Ci badania psychiatryczne
- czy każdy flisak ma ratownika?
ma
- czy każdy flisak potrafi pływać?
95%
- jak niektórzy flisacy zdobyli karty pływackie
PROKURATOR powinien to sprawdzić.
normalnie na basenie bo tam sie je zdobywa
- dlaczego flisacy PIJĄ (na przystani w drugim barze leje się piwo za piwem)
chyba lekka przesada z tym piwem
Na przystani na piaskach także, pomimo że pływają na drugi raz.
a tu to sie zgodze w 100%
Wszyscy wiemy że połowa flisaków ma w krwi alkohol a badanie na przystani to raz na tysiąc i w dodatku większość wie kiedy to badanie jest itd.
i tu tez masz racje tragiczne ale prawdziwe
- Dlaczego flisacy przyjmują alkohol na łodziach od turystów.
przyjmuja tylko Ci co skonczyli 6 klas szkoly podstawowej i nie mysla reszta nie ma z tym problemu
- Dlaczego nikt nie zrobi częstszych badań alkomatem przed i po spływie.
niby robia ale ustniki sie skonczyly na ten sezon w lipcu i nastepne badanie w 2012 roku
0 0
jak sie zaczela dyskusja o piwie to czemu tylko na flisakow?
jednego razu plynalem sobie kajakiem i przy skoku janosika dobila grupa pontonow
niektorzy nie potrafili sami z nich wyjsc
doplynalem po przeciwnej stronie pod brzeg i sobie postalem chwile i poobserwowalem
jak juz wysiedli to gdzies ktorys z nich wyciagnal litrowa? (z daleka nie rozpoznalem ale duza byla butelka) butelke wodki no i wypili w momencie robiac przy tym straszny halas
daje glowe ze przy nastepnym postoju wyciagneli i wypili nastepna butelke
tacy to dopiero stwarzaja zagrozenie..
0 0
Wiceprezesem flisaków jest przecież Staszek Chmiel, przewodniczący Rady Gminy Czorsztyn i w świetle prawa jest i funkcjonariuszem publicznym. Na każdym funkcjonariuszu, tak jak na policjancie ciążą określone prawem obowiązki i odpowiedzialność.
Nawet w przypadku gdy się nie wie, czy dane przestępstwo jest z całą pewnością przestępstwem, każda przekazana informacja może okazać się niezwykle istotna. Czas ma szczególnie istotne znaczenie w sytuacji, kiedy w wyniku działania przestępczego może być zagrożone czyjeś życie lub zdrowie.
Powinieneś także pamiętać, że w wielu przypadkach karalne jest nie tylko samo popełnienie przestępstwa, ale także usiłowanie jego popełnienia, nakłanianie do niego, w różny sposób pomaganie sprawcy przed, w trakcie i po popełnieniu czynu, odbywanie za niego kary lub w inny sposób udzielanie mu pomocy w uniknięciu odpowiedzialności karnej, (w szczególności poprzez zacieranie śladów przestępstwa), jak też działanie wspólnie i porozumieniu ze sprawcą, kierowanie przestępstwem albo polecenie wykonania takiego czynu
Podobnie rzecz przedstawia się w przypadku wręczenia korzyści majątkowej lub działanie lub zaniechanie osoby pełniącej funkcje publiczną, w związku z pełnieniem tej funkcji oraz w przypadku szeregu innych przestępstw, w szczególności skierowanych przeciwko obrotowi gospodarczemu.
MASZ OBOWIĄZEK ZAWIADOMIĆ pod groźbą odpowiedzialności karnej.
Jeśli jesteś prezesem, wiceprezesem i jednocześnie przewodniczącym Rady Gminy - funkcjonariuszem publicznym i dowiedziałeś się o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu w związku z działalnością firmy lub instytucji, w której jesteś zatrudniony, musisz niezwłocznie zawiadomić o tym właściwy organ ścigania.
W razie potrzeby, do czasu przybycia zawiadomionego organu powołanego do ścigania przestępstw, lub do czasu wydania przez ten organ stosownego zarządzenia, musisz także przedsięwziąć niezbędne czynności, których celem będzie niedopuszczenie do zatarcia śladów i dowodów przestępstwa.
0 0
Do cwaniaczków od pontonów i kajaków , gdybście mieli chociaż w części taki pożądek jak u flisaków to by nie było tematu.Natomiast część firm pontonowych robi takie \" bydło \" na Dunajcu że \"mózg staje \".
0 0
kajakarz@ nie wiem po co ten monolog na temat definicji przestepstwa jego przebiegu itp jak cos wiesz to napisz
0 0
najlepiej niech kazdy nasra w dunajec i pomacha raczkami w rytm piosenki \"uhahaha ale fajnie dzisiaj jest\". Golica niech sie nazywa \"Miejsce Obslugi Podroznych \'7 Mnichow\' \" Pieninski Potok natomiast Wodociagi Gminne pod Sokolica otworza mcdonalda a calosc trasy obstawia reklamami sexshopow i ponczoch. Najlepiej jakby byly tutaj drugie krupowki, wtedy to bedzie prawdziwy park narodowej glupoty!!!
Gratulacje wszystkim pontoniarzom kajakarzom i innym obroncom demokracji. I zyczenia zeby kiedys jakas lodz poprzetracala im karki polamala rece i nogi to moze (choc to nadwyraz optymistyczne slowo) coniektorzy zmadrzeja choc znajac podejscie pijackie do imprezowania grilowania i biesiadowania polakow \"deb...li\" nigdy nie bedzie brakowalo...
0 0
dunajec jest dla wszystkich a nie dla flisaków kampania wyborcza sie zbliza
0 0
prosze bardzo to niech pontoniarze kajakarze i inny pseudoturysci zbuduja sobie wlasna przystan a nie korzystaja z flisackiej... a zarzuty o kampanie to wysuwaja najpewniej ci co maja totalnie w tyle cala ta sprawe i pisza glupoty tylko po to zeby cos napisac... normalnie nikt by ich nie wysluchal... Popieram dzialanie Sienkiewicza w tej kwestii, choc jeko kandydatury absolutnie nie...
0 0
Nikt nie korzysta z przystani flisackiej w Sromowcach oprócz flisaków i jednej firmy którą wpuścił sam Pan Sienkiewicz.
0 0
z przystani w sromowcach moz i nikt wiecej nie korzysta ale w szczawnicy napiaskach kazdy tam dobija
0 0
\"firmy raftingowe nie kryją oburzena\". Pytam, co je tak oburzyło przecież prezes flisaków jasno powiedział że Dunajec jest dla wszystkich.Natomiast w kwesti upożądkowania zasad korzystania z Przełomu Dunajca ma 100% racji.Czyż nie jest rzeczą dziwną że jak tylko na Dunajcu pojawia się policja to pontony jakoś dziwnie \"wyparowują\". Myślę że to ich działanie nie do końca jest zgodne z prawem.
0 0
do Jaworina, jak nie umiesz pisać po polsku, to daj sobie spokój z wpisami, które rażąco naruszają \"prawo ortograficzne\".
zamiast pożądek u flisaków, winno być porządek
zamiast upożadkowanie, winno być uporządkowanie
0 0
ps masz rację ale jeżeli czepiamy się drobnostek ( w tym wypadku słusznie) to chcę Cię delikatnie upomnieć że ty też piszesz \"nie po polskiemu\",(upożadkować )
0 0
Do \"ps\" faktycznie \"rąbnołem babola\" w pośpiechu ale czy możesz mi wyjaśnić co to jest to \" prawo ortograficzne\". Czekam z utęsknieniem !!!!! Myślę jednak że drobne potknięcia językowe biednego plebejusza nie zmieniają sensu moich wpisów.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz