Będzie druga tura wyborów w gminie Łapsze Niżne.
Według nieoficjalnych informacji około 47% głosów otrzymał Paweł Dziuban, a 38 % Jakub Jamróz.
Po raz drugi wyborcy będą głosować 30 listopada.
ad

22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
czy nie może być niwy wójt? przecież obecny już się dobrze zabezpieczył
0 0
zawsze być może, tylko trzeba iść na wybory
0 0
Drodzy parafianie przynajmniej Dziuban cos zrobil w naszej gminie , a ten nowy Jamróz bedie chcial sam sie nachapac i jego rodzina
.....jak bedzie wielki mróz bedzie dobry Jamróz a na to sie nie zanosi.Dziekuje
0 0
dobre. przecież się zabezpieczył bo traktuje stanowisko jako koryto, a to jest służba. taka jest róznica między kandydatami w naszej gminie.
0 0
Ludzie o co Wam chodzi/ Dziuban zły teraz a za chwile okaze sie ze Jamroz jest zły.
Wybierzy to Co jest Sprawdzone mam namysli Wybierzmy DZIUBANA
0 0
te bzdury wypowiadane przez dziubana mnie przerażają ........
a jeszcze to koledowanie to już naprawde - dj se pan spokój panie dziuban - nażar się pan dość - trzeba też pomyślec o innych skoro jest pan taki dobry
0 0
panie pawle szdoda że nie w pierszej turze im pan utarł nosa ale jestesmy z toba i wygrana bedzie a jamróz już jest ze...y tylko dwóch radnych porażka niedzica to nie warszawa powodzenia
0 0
a ja uważam, że Jamróz nie będzie się "napychał", bo najpierw musi dług za tego turonia spłacać!
0 0
do fghjk, widze ze bardzo duzo wiesz o samorzadzie i o konkretnych inwestycjach
0 0
Pan Paweł nie ma się co przejmować! To człowiek obrotny. Jakby co to go baca może przyjąć żeby oscypki pod zamkiem w Niedzicy pucył, postawny jest, przystojny, dowcipny, biegle czyta w wielu językach świata! A jak go baca nie będzie chciał to zawsze może też prąd spisywać, bo lubi chłop po domach chodzić, psy się do niego łaszą jak do jakiegoś Świętego. Kto żyw niech woła "Hip hip hura! Niech żyje nam wódz naszej wioski! Jedyny i najlepszy wójt!"
Orkowie z Mordoru ruszyli, po polach i lasach niesie się ich zawołanie, ratuj się kto może. Ocalić nas może żętyca i nasz ukochany Paweł! Jakubie, nie idź tą drogą! Nie pozbawiaj Spiskiego ludu wodza i ojca! To że też jesteś przystojny i mądry, ojciec rodziny to nie znaczy jeszcze że możesz takie rzeczy robić, opamiętaj się póki czas a unikniesz sprawiedliwego, ojcowskiego gniewu! Jakubie, chłopaku, idzie potop, kto żyw niech wsiada do arki, potop!
0 0
Oby tak dalej takze 30 listopada.Brawo panie Pawle.Nie zgadzam sie z wieloma obrazliwymi komentarzami pod adresem obecnego pana wojta.Nie ma ludzi idealnych ale kazdy mieszkaniec gminy musi przyznac ze widoczne sa zmiany jakie zaszly w naszej gminie.I dajcie szanse na dalszy rozwoj prac.A mozliwe jest to popierajac dalsza kandydature pana Pawla.Do Pana Jamroza nie mam nic.Ale znowu od nowa pan Kuba skupi sie na zmianach w gminie I tak przeleca 4 lata kadencji a ludziom otworza sie oczy ale moze byc juz za pozno.A tyle pan Jamroz mowi o zadluzeniu gminy .Ale gmia bez dlugu to gmina ktora nic nie robi.A watpie zeby pan fundusze wyciagnal z wlasnej kieszeni.Powodzenia Panie Pawle w Drugiej turze
0 0
Pan Dziuban ośmieszył się chodząć "po kolędzie" prosił aby znaleźć chwilkę na rozmowę a sam w Urzędzie był niedostępny dla szarego mieszkańca gminy. Moim zdaniem przez 8 lat pokazał na co go stać i teraz czas na zmianę , trzeba dać szanse młodym.Jeśli nie podoła to za 4 lata nie zostanie wybrany. W dobie internetu i innych mediów łatwiej będzie rozliczyc wszystkich kandydatów z obietnic. A co do tzw. nachapania to każdy sądzi wg. siebie co by zrobił mając takie stanowisko.
0 0
Do szaman
Bajki se pisz albo tomik wierszy wydaj i nie oglądaj za dużo filmów bo żyjesz w innym świecie.
Paweł obrotny bo dużo robi dla siebie i swoich, a przy okazji coś dola gminy się udaje. O tych oscypkach i prądzie to dowcip Ci się udoł kabarety też możesz pisać ale te komplementy to schowaj do kieszeni bo gust masz spaczony.
Nie ma się z czego cieszyć, raczej płacz i rozpacz ale II tura jeszcze przed nami, bitwa przegrana ale wojna jeszcze nie.
Kuba niech zewrze szeregi p. Ostrwskiej obieca posadę V-ce wójta /Paweł pewno by tak zrobił/, a ludzie niech się opamiętają nie wszystko jeszcze stracone może być nowa jakość w naszej gminie.
0 0
Zmiany zaszły może i dobre ale niektóre sprawy w złym kierunku. Asfalt wszędzie , który po zimie się rozsypie, sądząc po jakości wykonania i pośpiechu , aby skończyć przed 16.11 kotłownie w której 1 tona spalonego peletu kosztuje 1050 zł a tona dobrej jakości ekogroszku 850zł/t - wartość opałowa dwukrotnie większa. O sprawie Zadymy nie wspomnę. I co dalej mamy dalej się zadłużać bo w gminie się robi. Nieważne czy dobrze ale ważne że się robi?
0 0
Trzeba powiedzieć, że nasz przyszły wójt będzie miał mocna opozycję składającą się z ludzi obecnego wójta. Ciekaw jestem, jak będa głosować nad ustawami jeśłi będą nagrywane sesje :-) świetny pomysł Panie Jakubie i jedyny sposób na dziubanowych Nie bo nie. Życzę Panu wielu sukcesów!!! W końcu ktoś mówi jak jest bez kłamstwa i obłudy.
0 0
Panie Pawle wygra pan ponieważ ma pan spore doświadczenie w zarządzaniu gminą a nie jak pana konkurent który tak naprawdę nic nie wie o zarządzaniu tak pięknym terenem .
0 0
Dziubkają i Dziubkają a tak naprawdę od pół roku trzy te same osoby dziubkają :-) pod wszystkimi artykułami dziubkają :-) niech dziubkają a ludzie swoje wiedzą :-)
0 0
przestancie juz tyle biadolic I krytykowac,nikt was nie zadowoli bo dla was kazdy z nich ma jakies wady a przeciez kazdy z was moze pokazac na co go stac ,tacy jestecie obyci I madrzy to dlaczego nie startujecie,bo najlatwiej to jest krytykowac,i narzekac ludzie przestancie biadolic I cieszcie sie z tego co juz w gminie macie,bo gmina wyglada pieknie,nowe drogi ,wyremotowane budynki ,sale komputerowe,czego jeszcie chciec,tylko dziekowac ze sa ludzie ktorzy to robia,ktorzy sie staraja I promuja nasza gmine dziekuje I zycze powodzenia dla obydwu panom
0 0
Najlepiej to kazdemu napluc na glowe ale zza winkle. A tak w twarz?? Dzien Dopry Szanowny Panie Wojcie. A w duchu mysli ile to zarabia. Zarabia tyle ile jemu pozwalaja sam sobie nie daje wiecej. Dlal nie jednego bylo by dobrze zeby wybory byly co 3 miesiace zeby kazdemu dokopac ale tak cichaczem,obgadac napluc. Mielibyscie czesciej do tego mozliwosc. Ktory z was stanie z nim twarza w twarz I jemu powie ze nie lubie cie bo tego nie zrobiles a tamto zle zrobiles? ktory??? Jedna pani juz obiecala sprawdzenie zasadnosci inwestycji I co?? Porazka. Po raz drugi.Czego bylem w 100% pewien.Jakies idiotyczne glossy czas dac szanse mlodym jak slysze to mnie krew zalewa. Ile ma Dziuban lat?? juz przed emerytura?? Ktory wojt zrobil wiecej od Niego?? Poprzednik?? Jezeli tak nic innego wam nie zostalo jak tylko po porade do szpitala nie do osrodka.Przenosic wszystko do Niedzicy w jakim celu ?? Jaki byl final z Bankiem? Sami wiecie. Widzieliscie kiedy Gmine Lapsze w telewizji wczesniej?? Tak zamek Dunajec na filmach.A teraz?? ja widzialem. Wie jak podoic unie I robi to z rozmachem. Dlugi ?? Czlowieku nie mow lepiej juz nic bo o biznesie nie masz zielonego pojecia. Jezeli znasz jakichs wielkich biznesmenow zapytaj sie czy maja dlugi w bankach (nazywa sie topozyczka ciemniaku) Jezeli mi dasz na pismie ze Jamroz nie zciagnie zadnej to gwarantuje ci ze zrobie jemu taka kampanie ze wygra 99% poparcia ale jak zaciagnie pozyczke ty mi ja zwracasz. Zeby inwestowac musisz dac bankowi tez zarobic a jak z calej inwestycji porzyczka jes 30% a reszta spade z nieba czyli z uni to nie opaca sie zaciagnac porzyczki?? Zero ekonomiczne jestes. Jamroz niech jeszcze sie podszkoli przy Dziubanowi a jak Dziuban pojdzie na emeryture gmina bedzie sie jeszcze bardziej rozwijala bo zawsze student dzieki dobrym profesorom bez swiatowej slawy osiaga wielkie sukcesy. Glosujcie z glowa przy ziemi a nie bujajcie w oblokach. Dziuban na nastepne 4 lata I niech konczyl co zaczal. Powodzenia Wojcie
0 0
Posłuchajcie dzieci bajki o Pawełku który nie został strażakiem, bardzo go ciągło do mundury to uszył sobie pikny gangol tudzież ancug i postanowił zostać wójtem, spadły deszcze, szarpnęły płową Pawełkową grzywą wiatry od Tater, podwiały poły przepięknościowego gangola i ukazała się pustać, jak między Jabłonką a Chyźnim, zaśpiewały dzieci w przedszkolu że król bez butów chodzi czy jakoś tak i uleciał Pawełek jak żółto czerwony listek za góry za rzeki i za siedem kręgów stodół w Krempachach, a morał drogie dzieci z tego taki: "sadź malinę i porzeczkę a pieniądze złóż na książeczkę"! Podziękował!
0 0
Nie wiem czy lepiej młodszy czy starszy. Wiem jedno: 8 lat temu prawie sztandarowym hasłem obecnego wójta była oświata. Głosowałam na niego bo wydawało się, że warto aby w gminie rządził ktoś, kto wie jak ważne jest inwestowanie w młodzież. Cóż: prawie wszystkie przedszkola są sprywatyzowane, dwie - podobno - najbardziej generujące koszty szkoły też. Czyżby prywaciarz działał charytatywnie? Bo on nie tylko nie dokłada do tych placówek (choć subwencja jest tak, jak i przedtem), ale przypuszczam nieźle zarabia.
W programie z ulotki wyborczej obecnego wójta nie znalazłam żadnej informacji na temat szkolnictwa. Ale ciemnym narodem łatwiej się rządzi - to prawda znana nie od dzisiaj.
Dobre drogi są ważne - ale jaka będzie ich trwałość gdy robione były w ostatniej chwili, byle przed wyborami? Przez ponad trzy lata zainwestowałam sporo w zawieszenie jeżdżąc po gminnych drogach - bo powiatowe to inna sprawa. Kto mi to zwróci? Za chwilę dziury będą takie, jak były.
Są drogi na terenie gminy wielokrotnie zgłaszane do naprawy i do otrzymania środków z funduszy powodziowych (na które pewnie gmina fundusze otrzymała), będące wizytówką gminy, np. droga z Niedzicy na Zamek (przez las), gdzie nawet w dzień trzeba uważać by nie złamać nogi. A dzieci z Zamku i osiedla wieczorem na spotkania do bierzmowania chodzą. Nie wszystkie są dowożone przez rodziców. W lecie chodzi tamtędy mnóstwo turystów prywatnych, ludzi starszych, wycieczek - może ktoś z gminy by posłuchał co mówią o polityce gminy wobec turystów?
W zamian asfaltuje się drogi, przy których bogaci budują domy, dacze.
Ktoś tu pisze o stałości, kontynuacji. Chyba jeszcze w poprzednich wyborach wójt startował z PO, teraz jest bezpartyjny. Wniosek wyciągnijcie sami.
A chodzenie po domach jest żenujące i nie najlepiej świadczy o kulturze. Jak można nachodzić ludzi w domach? Od agitacji są spotkania, wiece, Internet, plakaty.
Swoja drogą ile kosztował baner przy zjeździe w Dębnie na Niedzicę?
To tak dla przemyślenia. Każdy zagłosuje jak chce.
0 0
możecie sobie pluć na dziubana ale i tak jamróz już utonł i to z wielkim chukiem jak jego gwardia ludzi doświadczonych .Panie wójcie jesteśmy z toba ,bo teraz idzie mróz i nie jest nam potrzebny jamróz !!!!!!!!!!
0 0
do zniesmaczona.. sama jesteś żenująca jak twój komentarz ciekawy ile ci zrobił ten jamróż że nawet byś mu do d...y wlazła pewnie tak czyż nie mam racji ? a jak ci tak żle w naszej gminie do do stolicy moze tam ci bedzie lepiej, bo takim to nikt nie dogodzi....
0 0
Bardzo nieładnie Pan się odzywa do damy! wiem, że nerwy puszczają bo zostało już tylko dwa tygodnie, ale proszę zachować resztki godności. Faktem jest, że wiele Paweł obiecał i znów obiecuje. nawet wizerunek zmienił na kilka miesięcy,, szczerze jestem w szoku i gdybym 4 lata temu nie widział podobnego zjawiska to może dałbym się po raz kolejny nabrać. Obiecuje boiska??? miał na to 8 lat, poszukaj analogii w innych jego obietnicach....
0 0
@laik
Poziom Pana wypowiedzi najlepiej świadczy o tym, że polityka pogrążania oświaty w pełni się powiodła.
Brak odniesienia do argumentów za to wulgaryzmy i obrażanie innych.
Na takim poziomie nie warto dyskutować.
0 0
do podhalański zgadzam się z panem w 100 procentach
każdy teraz chce do łapsz na wójta bo wszystko już zrobione
popieram pana Pawła bo jest solidnym włodarzem tej gminy
wyborcy też powinni postawić na doświadczenie i kompetencje Wójta
życzę powodzenia panie Pawle
0 0
Pan Paweł naprawdę wiele zrobił dla naszej gminy. Gmina naprawdę w porównaniu do innych wygląda pięknie, Praktycznie odremontował wszystkie starocie w naszej gminie. Przepraszam ale z doświadczeniem Jamroza to nasza gmina wiele nie zdziała. Można mieć inne zdanie no cóż ale taka prawda.
0 0
Ci, którzy piszą przeciw wójtowi są ślepi, nie widzą co zrobił dla wszystkich mieszkańców naszej gminy. Zazdroszczą mu operatywności i doświadczenia. Pan Dziuban wyciągnął gminę z zacofania, godnego komuny, jest najlepszym managerem. Właściwy człowiek na właściwym miejscu. Powodzenia w drugiej turze!
PS. Oczerniające wypowiedzi Pana Jamroza świadczą o jego braku kultury i dobrego wychowania.
0 0
do wybierzmymądrze
strasznie mnie dziwi twoja wypowiedź, bo jak czytam jakiekolwiek wypowiedzi Jamroza to nie mogę się dopatrzeć ataków na osobę obecnego wójta. Wychowanie i kultura to z pewnością najsilniejsza strona Pana Jakuba czego nie można powiedzieć o obecnym wójcie niestety. Widzę natomiast próbę dyskredytacji Jamroza przez pana Dziubana. Najbardziej mnie rozśmiesza ta jego kłamliwa propaganda sukcesu. Wiele zrobił złego i za samo to pomogę go usunąć i oddam głos na młodszego, nieumoczonego w układach i uczciwego.
0 0
do wybierzmymądrze.
otóż "oczernianie" to podawanie nieprawdziwych informacji czyli właśnie zabiegi stosowane przez obóz Pawła. Nie znalazłem nieprawdziwej informacji w wypowiedziach Pana Jamroza, a już z pewnością facet zrobił świetną merytoryczną kampanię i widać, że wie o czym mówi. A dziubek?? Bez firmy IDE nie istnieje. Nie ma żadnej wiedzy. A IDE nie robi nic za darmo...
0 0
do laika
Sadząc po Twojej ortografii nie załapałbyś się nawet ostatnie miejsce w szkołach należących do 128 gminie w województwie.
Byłoby dla Ciebie dobrze jakbyś przeprosił użytkowniczkę "zniesmaczona".
W przeciwnym razie proszę Cię o publikację swojego adresu i podjadę do Ciebie na 15 minut wytłumaczyć jak żołnierzyk Dziubana powinien komunikować się z kobietami.
0 0
śmieszne to jest - ostatnim kołem ratunkowym dziubana było kolędowanie czyli pokazanie jakim jest podłym człowiekiem. Strach pomyśleć do czego się jeszcze posunie ten człowiek ......
Obiecuje ludziom wszystko - chodząc "z turoniem" czy "z kozą" zleży jak gdzie to zwą pokazał tylko jak ZA NIC traktuje ludzi. Są mu potrzebni tylko do tego aby zaglosować i zaś 4 lata da im spokój.
A te śmieszne linki na fb że co to niby nie zrobił to już jest chore i jeszcze obiecywanie ze takie będą wszędzie ..... ciekawe gdzie taki park zrobi w Niedzicy skoro wszystko im wysprzedał - Niedzicany nie dajmy się znowu nabrać
0 0
ktoś caly czas pisze że wójt jest doświadczony - ale nikt nie pisze że w czym?
Skoro przez 8 lat tak strasznie się "doświadczył" to mało jeszcze ten człowiek widział w życiu. Doświadczony to jest ale w czym innym ....... w tym to tak. ale nie piszę wiecej bo szkoda mi czasu na takich podłych ludzi
0 0
Mamy demokracie wybory demokratyczne jak zdecydują wyborcy tak będzie ci co teraz na pana dziubana narzekają to przed ośmiu laty pana kapołke w łyżce wody utopić chcieli Pan Dziuban napewno ma doświadczenie co nie znaczy że pan jamróz sobie nie poradzi a radni to powinni tylko być jedną kadencije co niektórzy to tylko chcą zarobić a jak mają coś innego to rezygnują .
0 0
Ja Wam powiem, że już macie po Dziubanie.
Jeżeli gość położył w gminie tyle asfaltu (na kredyt) i jeszcze samochód strażacki który w Kacwinie w ciszy wyborczej nęcił wyborców a przy tym wszystkim nie przeszedł w pierwszej turze to ....
Już na miejscu Dziubana rozglądałbym się za kartonem na prywatne rzeczy z biura, bo 1 grudnia będzie mu potrzebny.
Widać ludzie zrozumieli, że drogi, które widzą będą spłacane jeszcze przez 4 lata, że odwiedziny mieszkańców (a w tle 8 lat ich lekceważenia) to prosty zabieg marketingowy na najprostszą część mieszkańców gminy. Wszystko to zawiodło.
Taki wynik w wyborach to nic innego jak dedykacja mieszkańców gminy znanego wszystkim utwór Mieczysława Fogga "To ostatnia niedziela .."
Ja głosowałem na Helenę ale teraz z radością oddam głos na Jamroza. Za dwa tygodnie mamy niemal pewną zmianę Wójta! Hura !!! Nareszcie !!! Stop cwaniactwu i prostackim chwytom !!!
Gmina wolna od Dziubana - po 8 latach - warto było czekać na te piękne czasy!!!
0 0
Z Komunikatu Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 19 listopada 2014 r.
o zbiorczych wynikach wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast kraju,
przeprowadzonych w dniu 16 listopada 2014 r. wynika,że procentowy rozkład głosów na dwóch kandydatów ,którzy wezmą udział w drugiej turze wyborów na wójta w gminie Łapsze Niżne jest następujący:
Dziuban Paweł, Komitet Wyborczy Wyborców "SAMORZĄDNA GMINA" - 47,31% głosów
Jamróz Jakub Marek, Komitet Wyborczy Wyborców JAKUBA JAMROZA BLIŻEJ LUDZI - 38,08% głosów
0 0
Młodzi mieszkancy Gminy Łapsze Niżne! 30.11 pokażcie kto rządzi w gminie i nie dajcie się nabrać na Zaufaj doświadczeniu...bo Kuba też je bardzo szybko zdobędzie tylko musi tę szansę od Was uzyskać. Przybywajcie z uczelni, szkół,zagranicy na Andrzejki 2014. Po hucznych zabawach oddajcie głos na Kubę i bądzmy dobrej myśli! A jakby babka, dziadek, ojciec, matka chcieli głosowac na Dziubana to schowajcie im dowód osobisty albo buty bo mo być zimno i wtedy nie póda! Hej!
0 0
Tani chwyt Panie Pawle!!!. Niech Pan nie wsadza w usta komuś takich słów!. Jamróz mówi rozmawiajcie z dziadkami, wytłumaczcie im że są manipulowani, że informacje im podawane są tendencyjne, nieprawdziwe, że rzeczywistość jest inna. Nie chowajcie dowodów swoim bliskim - to tani chwyt Platformy sprzed kilku lat, żeby PiS dostał mniej głosów. Postarajcie się przekonać swoich bliskich do uczciwej przyszłości. Pokażcie im program Jamroza, jego pomysły i zamierzenia. Dziuban tylko straszy: jak będzie Jamróz to zobaczycie.... no właśnie wtedy zobaczycie, że można inaczej, bardziej przejrzyście z udziałem mieszkańców bez narzucania swoich racji.
0 0
Nie bójcie się oddać swojego głosu na Jakuba Jamroza, zasługujemy na lepszego wójta!
Ma sprawdzone (realne) pomysły na obniżenie kosztów życia w gminie.
Natomiast stara władza broni się rękami i nogami, wykorzystując strach przez zmianami (na lepsze!) Straszą nawet swoich własnych urzędników rzekomymi zwolnieniami w gminie. Przez 8 lat ich rządów wydarzyły się rzeczy haniebne, jak choćby sprzedaż widokowych działek za 2.441,51 zł za ar przy zaporze w Niedzicy. Jeśli na tym ma polegać „zaufaj doświadczeniu” to ja nie chcę takiego skostniałego szkieletu władzy.
0 0
Zniesmaczona a jak chodzi Jamroz jak świadek jechowy to gdzie twój komentarz ty żenujaca żmijo co zimą idzie a ty zasypiasz Jamroz też zapomniał w trybszu jak był przeciw ksrg dla straży tak to już jest kumus drzazgę w oku się widzi a we własnym oku kołka nie .
0 0
z tego co wiem to Jamróz nie żebra o głosy, chodzi i zaprasza na zebranie wiejskie bo ludzie nie mieli możliwości go poznać. A to jest spora różnica. Ale widzę że pali cię to chodzenie więc musisz jakoś odreagować.
0 0
Jak wójt naświetla sprawę tak radni głosują, a przynajmniej większość radnych. Jak Pan Wójt powiedział, że trzeba szkoły przekazać to trzeba przekazać i już. Jakoś ta demokracja nie najlepiej wygląda. zwłaszcza jeśli nie ma konkretnej opozycji. Taki przywilej wójta wycierać buzię radą gminy.
0 0
Od kiedy to sie chodzi i osobiscie zaprasza na zebrania wiejskie, chyba wystarvzy to ze ksiadz to oglosi i ludzie w wiekoszsci to uslysza i wiedza kiedy jest. To jest wybor ludzi czy ida czy nie ida na takie zebranie. A ze chodzi po domach pod krzykrywka zebrania to pewnie tez chce sobie stworzyc sympatie i poparcie tych ludzi, Panie Jamor nic Pan nie jest lepszy a jeszcze te Pana wywody na Fb pod roznymi stronkami i promowanie sie jak Tylko mozna, Dziuban jaki jest to kazdy wie, ale do takiego poziomu to sie jeszcze nie znizyl jak Pan i oby sie nie znizyl
0 0
Wg Ciebie to jest ludzi wybór i nawet jeśli przyjdzie 30 osób z 400 to uważasz sprawę za skonsultowaną i omówioną. Później ludzie wielu rzeczy nie wiedzą bo nie dba się o to aby na zebranie przyszli, aby ich rzetelnie poinformować. Ale tak jest łatwiej pewne rzeczy przepchać jak sądzę. A Pan Jakub nikogo nie zmusza aby przyszedł na zebranie. Bardzo mi było miło, że przyszedł bo do tej pory znałam go tylko z plakatów i Internetu. Od początku śledzę jego materiały i nie znalazłam ani kłamstw jak się zarzuca Panu Jakubowi ani ataków na kontrkandydatów. Wiele natomiast kłamstw obecnego pana wójta obnażył. Nie dziwię się, że w tych komentarzach jest tyle agresji wobec niego. Prawda w oczy kole.
0 0
@ Mlina: Śnieg mnie nie zasypał, nie odpowiadam bo dyskutować mogę tylko merytorycznie i z kulturą.
Na wyzwiska i obrażanie nie mam zamiaru się licytować, bo tak nisko nie upadłam. Komuś bardzo puszczają nerwy, albo ma wiele do stracenia. Nie wiem. Niech ludzie ocenią.
Pana Wójta chodzącego po domach widziałam, Pana Jamroza nie, Plotek nie powtarzam.
Dalej nie usłyszałam konkretnego programu i pomysłu na oświatę od obecnego Wójta. Ale jak widać oświata to w gminie naszej żaden priorytet nie jest - będzie więcej dyskutujących na obelgi i łatwych do sterowania. 8 lat temu sama namawiałam do głosowania na pana Dziubana - bo chciał zrobić wiele dobrego w oświacie - ale jak widać tylko obiecanki to były. Już po roku znajomym nie mogłam w oczy spojrzeć.
Ale każdy rozum i wybór ma swój. Więc niech według siebie wybiera.
0 0
Obecny Pan Wójt w swojej ulotce pisze, że zajmie się budową gminnego systemu odbioru ścieków. Dlaczego dopiero teraz? Dlaczego w ciągu 8 lat urzędowania nie podjął działań w celu rozwiązania problemu wywozu ścieków z szamb? Na terenie Gminy są i będą mieszkańcy, którzy nie zostaną przyłączeni do kanalizacji nie tylko w Łapszance i Falsztynie ale na terenie każdej wsi.
Dla zobrazowania porównam koszty za ścieki zrzucane do kanalizacji z kosztami wywozu z szamba
Jedna osoba w ciągu miesiąca wytwarza 3m3 ścieków (ryczałt).
Ceny pochodzą ze strony internetowej PPK w Nowym Targu do ewentualnego sprawdzenia przez zainteresowanych.
Przykład 1 osoby.
W przypadku zrzutu do kanalizacji:
Cena 1m3 wynosi w 2014 r.12,12zł za m3, opłaty stałe 9,35zł na miesiąc, co daje 12,12x3+9,35=45,71zł na miesiąc.
Rada Gminy w 2014 r. przyznała dopłatę do ścieków w wysokości 1,08zł do 1 m3.
Ostateczny koszt to 45,71-3x1,08=42,74zł na miesiąc (512,8zł na rok).
W przypadku wywozu ścieków z szamba:
Cena 1m3 wynosi 27,00zł za m3 tańsza wersja (droższa to 35,86zł za m3) co daje 27,00x3=81,00zł na miesiąc (972zł na rok) i żadnej dopłaty ze strony Gminy.
Przykład czteroosobowej rodziny.
W przypadku zrzutu do kanalizacji:
Cena 1m3 wynosi w 2014 r.12,12zł za m3, opłaty stałe 9,35zł na miesiąc, co daje 12,12x12+9,35=154,76zł na miesiąc
Rada Gminy w 2014 r. przyznała dopłatę do ścieków w wysokości 1,08zł do 1 m3.
Ostateczny koszt to 154,76-12x1,08=141,80zł na miesiąc (1 701,60zł na rok)
W przypadku wywozu ścieków z szamba:
Cena 1m3 wynosi 27,00zł/m3 tańsza wersja (droższa to 35,86zł/m3) co daje 27,00x12=324,00zł na miesiąc (3 888,00zł na rok) i żadnej dopłaty ze strony Gminy.
Sprawy „nie ma” bowiem ponad 90% mieszkańców posiadających szamba ma je nieszczelne i puszcza ścieki do potoków lub przydrożnych rowów jakże atrakcyjnej turystycznie Gminy Łapsze Niżne.
Jeśli zaś chodzi o dopłaty do ścieków zrzucanych do kanalizacji.
Dopłata w 2015 r. wyniesie 2,00zł do m3 wg danych ze strony PPK w Nowym Targu Na stronie Urzędu Gminy nie udało mi się znaleziono stosownej uchwały.
Dopłata w 2014 r. – 1,08zł do m3 (netto 1,00zł)- uchwała nr XXXVI-314/13
Dopłata w 2013 r. – 1,08zł do m3 (netto 1,00zł)- - uchwała nr XXV-225/12
Dopłata w 2012 r. – 2,16zł do m3 (netto 2,00zł)- - uchwała nr XIV-107/11
Dopłata w 2011 r. - 2,16zł do m3 (netto 2,00zł)- - uchwała nr LVII-474/10
I tak dalej…
Przy założeniu, że Gminę zamieszkuje ok.8.000 osób z czego niech tylko 4.000 osób (50%) zrzuca ścieki do kanalizacji w ilości 36m3 na osobę na rok mamy:
Wydatek Gminy na dopłaty do ścieków zrzucanych do kanalizacji:
w 2014 r. – około150 tysięcy złotych
w 2013 r. – około150 tysięcy złotych
w 2012 r. – około 300 tysięcy złotych (podobny koszt będzie zapewne w 2015r. )
I tak dalej..
Oczywiście powyższe obliczenia to tylko szacunek ale obrazuje wydatki podnoszone przez Gminę dla mieszkańców zrzucających ścieki do kanalizacji, którzy i tak mniej za nie płacą (na dzisiaj ponad 2 razy mniej)
A ile Gmina wydała w tym czasie na polepszenie sytuacji, zmniejszenie kosztów wywozu ścieków z szamb?
Może Pan, Panie Wójcie, zechce udzielić odpowiedzi np. na swoim profilu na facebooku?
0 0
@wyborca bo oni wszystko co chcesz obiecuja przed wyborami. W zakopnem niejaki Majcher tez sobie po 8 latach przypomniał ze można połaczyć stoki na gubałówce
0 0
czy ktos ze sztabu jamroza albo ostrowskiej moze mi wyjasnic o co chodzi z tym listem . mi sie wydaje ze po trupach do cele ale czyim kosztem dziubana bo o to tylko chodzi zeby go ludzie znienawidzili głupoty wypisywac. mysle ze to raczej ze to sa osoby ze sztabu jamroza gdzie pisza bzdury na temat układu dziubana z rodzinami z kacwina. jak sami wiemy ze te rodziny popieraja jamroza czasem to normalnie wstyd ze sa tacy ludzie w naszej gminie ze dla nich niema granic przyzwoitosci !!!!!!!!!!
0 0
o co chodzi z tymi listami?
0 0
ne ktos napisoł prowde nei halo sie robi ..........
POPIERAM - Panie Jasiu nie przewidział Pan że ma Pan swoich przeciwników???
0 0
i jaka tam byla prawda? tez chciala bym taki list zobaczyc i moze zmienic zdanie na kogo glosowac a nie mam takiej mozliwosci, moze ktos przyblizyc tresc tych listow?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz