Trafili do aresztu za kradzież żwiru z potoku.
Trójka zatrzymanych złodziei to mieszkańcy Koniówki i Podczerwonego w wieku od 35-39 lat. Rabusie zostali zatrzymani wczoraj (środa) rano. Funkcjonariusze czarnodunajeckiego komisariatu nakryli ich na nielegalnym wydobyciu kruszywa z potoku Czarny Dunajec w Podczerwonym.
22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
W Podczerwonym czy Podczerwonem?
0 0
A co to jest ten KUBIK?
czy to jest jakaś jednostka miary? w układzie SI nic takiego nie ma.
Może to Podhalański układ miar i jednostek którego wzorce przechowywane są w bunkrach pod miastem NT.
0 0
Panie Romanie na serio nie wiecie co to kubik? Ej idźze w diobły z takim Romkiem
0 0
za to przestępstwo to ja bym im dał karę dożywocia z możliwością ubiegania sie o przedterminowe zwolnienie po 25 latach, zakaz praw publicznych na 15 lat, żeby zrozumieli swoje czyny.
A tak przy okazji to chłopaki zrobili kawał dobrej roboty, dawniej jak można było pobierać z rzeki materiał to całe Podhale wybudowano na kamieniach granitowych, kruszec solidny i domy do dziś stoją, rzeki były regulowane, pogłębiane , a teraz trochę poleje to od razu podtopienia, a Zarząd wodny w mojej skromnej osobie to "Państwo w Państwie" i na nic nie ma pieniędzy, a spróbuj człowieku coś zrobić bez ich wiedzy to od razu jest to niezgodne z przepisami, nawet nie wiem czy tzw. burzówkę od domu można odprowadzić do rzeki. Quo Vadis Polsko - Prawo ma być dla obywatela a nie dla elit :) pozdrawiam
0 0
Prócz skutków finansowych takich kradzieży nie powinno się pomijać również skutków przyrodniczych.
0 0
Kubik – popularna nazwa metra sześciennego, miary objętości[1]. Stosowana zazwyczaj do określania objętości drewna[1] "netto", to znaczy bez pustej przestrzeni, która może znajdować się pomiędzy złożonymi w stos kłodami. Tym kubik odróżnia się od metra przestrzennego, w którym – w odniesieniu do drewna – uwzględnione są wolne przestrzenie wewnątrz stosu (1 metr przestrzenny drewna na stosie to zazwyczaj ok. 0,65 kubika).
0 0
Zarząd RZGW powinien nam oddać to co woda zabrała z drogi .
Sama się zabrać za utrzymanie koryt .
A nie nękać ludzi - za to że ich wyręczają .
0 0
W latach 60-tych za Polski Ludowej ludzie wywozili z Dunajca żwir i piasek na budowę domu i nikt nie płakał.
Teraz pod okiem straży rybackiej, łowią ryby w Krośniczance pod mostem przy ujściu do Dunajca, a następnie przenoszą je we wiadrach i wpuszczają na komercyjny odcinek Dunajca 100 metrów dalej. Absurdy kapitalizmu, Bareja miałby temat. Tak teraz wygląda zarybianie komercyjnych odcinków rzeki. Zastanawiam się, jakie są gwarancje, że ryba się nie wróci.
0 0
dawno to sobie mozna bylo normalnie zwir wozic a teraz to odrazu dzwonia po policje. co to komu szkodzi ze ktos sobie troche zwiru zabierze. po powodzi i tak wszystko sie wyrowna i nie ma sladu. a tym co ladowali nad rzeka to odrazu niech dadza dozywocie...
0 0
powinni im podziękować za to że rzekę regulują , dawniej rzeki tak nie zalewały ludzi , a dlaczego ? prosta odpowiedź bo ludzie regulowali te rzeki wydobywając kamień , piasek , żwir . a teraz nie wolno no i mamy co mamy !
0 0
jest jak jest przez takich oszołomów jak Jurajczyk
0 0
Niech powie któryś Mędrzec skąd za komuny brało się żwir lub kamienie na budowe domu lub murków ,wszystko z wody i jakoś Ludziom nie zabierało pola ani domostwa.Teraz mamy za dużo URZĘDASÓW !!!!!DARMO Z JADY głosujcie na nich to się na polu nie wysrocie i do Sądu was podadzą za naruszenie godności Człowieka bo się mu zachciało i wypną DUPE........
0 0
Ach ta cenzura, auto cenzura kapitalistyczna.
0 0
@Aborygen RZGW można wiele zarzucić ale nie chcesz chyba sankcjonować kradzieży?Jakby ktoś Ci ukradł Twój żwir to dochodziłbyś sprawiedliwości czy nie?Myślisz,że jak leży w rzece czy na brzegu to już jest niczyje?
Przecież żwir można najzwyczajniej w świecie kupić.
0 0
jurajczyk
moja matka ma potoki na działce. podatki płaci a skolli se nie nazbiyro.
no to powiedz -gdzie logika. bo to nie po nasemu
0 0
Zalało moje działki we wsi Harklowa z powodu bezczynności gminy i RZWG - uważam że bardzo dobrze goście robili wyżej wymienione instytucje nic nie robią żeby regulować rzeki i powinni ludzie sami wziąć to w ręce i jak najwięcej żwiru wywozić!!!
0 0
Jakby, jakby, jakby. :-D. Za PRL-u, "kradzież z konieczności to nie grzech"; - mówił proboszcz z ........... . Jak się to ma Panie Jurajczyk do teraźniejszych czasów?; konieczność i kradzież.
0 0
Jurajczyk , przecieram oczy ze zdumienia , bo dotychczas zgadzałem się ze wszystkimi Twoimi poglądami. Ja z kolei uważam , że koryto rzek powinno się na bieżąco pogłębiać. Zapobiegnie to obrywaniu się istniejących brzegów , czy wylewów rzek podczas powodzi . Oczywiście w ramach racjonalnych działań.Natomiast nie zostawię suchej nitki na RZGW ! Proszę zobaczyć ich całkowitą ignorancję w walce z barszczami Sosnowskiego ! Teren RZGW jest wylęgarnią tego groźnego chwastu.I kompletnie nic z tym nie robią. Umieją tylko straszyć i grozić. A sami poprzez zaniechanie działania trują Podhale.Nie wspomnę , że całkowite zaniechanie prac na rzekach i potokach , rujnuje pobliskie tereny. I też niech nikt nie pisze głupot , że nie należało uprawiać pól w obrębie koryta rzek.Cywilizacja polega na tym , by umieć racjonalnie zagospodarować tereny nadające się pod uprawę czy zabudowę.Już nie chcę przytaczać krajów , które zagospodarowywują dużym wysiłkiem takie tereny (Holandia , Dania , Emiraty Arabskie). Nie ulegajmy ekoterorystom!
0 0
Kradzież żwiru to grzech. Nie mówił o tym ksiądz za ambony ?
0 0
@g,próbujesz trywializować czy jak kto woli spłycać temat.A co to matka ma pozwolenie na wydobycie?Prawo wodne jasno mówi czego nie obejmuje powszechne korzystanie z wód.
Prawo wodne art.34, pkt3:
...3. Powszechne korzystanie z wód nie obejmuje:
1) wydobywania kamienia, żwiru, piasku oraz innych materiałów z morskich wód wewnętrznych wraz z wodami wewnętrznymi Zatoki Gdańskiej oraz z wód morza terytorialnego;
2) wycinania roślin z wód lub brzegu;
3) wydobywania kamienia i żwiru z potoków górskich;
4) korzystania z wód w zbiornikach wodnych, przeznaczonych do chowu lub hodowli ryb oraz innych organizmów wodnych, usytuowanych na wodach płynących;
5) wprowadzania ścieków.
4. Wydobywanie kamienia, żwiru, piasku oraz innych materiałów w granicach powszechnego korzystania z wód może odbywać się, po uzyskaniu zgody właściciela wody, w miejscach wyznaczonych przez radę gminy w drodze uchwały.
Dla przykłady wędkarze,którzy starają się o utrzymanie i rozwój populacji poszczególnych gatunków ryb i zakładają inkubatory zdają sobie sprawę jakie spustoszenie sieje nad rzekami czy potokami ciężki sprzęt którym żwir jest wydobywany np. w miejscach gdzie są tarliska czy inkubatory.Dochodzi do zaburzenia koryt potoków.
Poza tym nie chcesz chyba powiedzieć,że oni wydobywali na swojej działce?
Czy tak trudno jest postarać się o pozwolenie czy zakupić legalnie żwir?
0 0
Niech pomyślę. Kto może mnie ukarać mandatem: Policja, Straż Miejska, Straż Gminna, Straż Pożarna, Straż Graniczna, Inspekcja Transportu Drogowego, Straż Ochrony Kolei, "łapiduch" w tramwaju lub autobusie, Państwowa Inspekcja Handlowa, Państwowa Inspekcja Sanitarna, Żandarmeria Wojskowa, Straż Leśna, Państwowa Straż Rybacka, Straż Ochrony Przyrody, Nadzór Budowlany, Państwowa Inspekcja Pracy, Urząd Miar, Weterynarz - tak, tak też, Wojewódzki Inspektor Środowiska, Okręgowy Urząd Górniczy, Wojewódzki Inspektorat Skupu i Przetwórstwa Artykułów Rolnych, Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin, Urząd Probierczy, Służba Celna , Urząd Skarbowy â niesamowite!! Oni wszyscy na mnie polują â 25 służb! Czy to jest normalne? Bóg dał Ci wolną wolę, ale my wskażemy ci jak masz postępować.
0 0
Jurajczyk nie pamiętasz w krakowie lub gdzie kolwiek na wiśle stały duże barki i wydobywały piach,A niby skont miał być ten słynny wiślany piach na budowy oraz wały,była udrażniana woda w korycie rzecznym AMEN.
0 0
P.S.
Ludzie jak chcecie wymagać od państwa czy innych by zachowywali w czymkolwiek standardy i przestrzegali prawa to zachowujcie je też sami.To takie proste ale jak widać trudne do wykonania dla niektórych.Jak widać tu chodzi o to by nie płacić,a mieć,tyle,ze to przewidziana w prawie ... kradzież.
0 0
Dziecko z 8 klasy, o take wolność dziady walczyli, nie mylić z dziadkami.
0 0
@Jurajku: alez to typowe rozumowanie: prawo jest tylko do korzysci a jak trzeba je ot tak przestrzegac to " sie nie przyjeło"
0 0
jurajczyk
a ja myślałam że czasy, kiedy dzieci donosiły na rodziców- minęły bezpowrotnie.Niektórzy widzę tęsknią -mieli się jak ryba w wodzie. Szczególnie ci z namaszczenia.
0 0
Szanowni Państwo, którzy bronicie szabrowników żwiru, bardzo proszę by udostępnili Państwo dla innych możliwość darmowego poboru ziemi i kamieni z waszych nieruchomości i darmowej wycinki drzew z waszych lasów. Dziękuje.
To była oczywiście złośliwa ironia.
Rzeki nie są niczyje. Rzeki są dobrem narodowym i jako dobre narodowe są w zarządzie instytucji, które reprezentują państwo. Jeśli ktoś z nich chce korzystać musi zapytać przedstawicieli państwa w jaki sposób może to zrobić i na jaką skalę. W tym przypadku chętni na żwir powinni wystąpić do UM, RZGW i RDOŚ o ustalenie czy mogą zabrać żwir, a jeśli mogą to skąd i ile. Jeśli tego nie zrobili to złamali liczne prawa i słusznie zajęła się nimi policja.
Ludzie, którzy nie rozumieją, że musi być kontrola nad każdą eksploatacją surowca naturalnego nie mają wyobraźni. Gdyby nie ta kontrola to wygrałby najsilniejszy, czyli kto miałby więcej koparek i ciężarówek ten zabierałby najwięcej. Doszłoby do chaosu i niewyobrażalnych zniszczeń.
Już i tak mamy w Polsce problem, bo takich przypadków jak ten opisany w artykule jest mnóstwo i na wielu rzekach wyrządzono znaczne zniszczenia. Dlatego proszę nie wypisywać bzdur i nie bronić tych, którzy dla własnego interesu połakomili się na coś do czego nie mieli żadnego prawa, ani pisanego ani moralnego.
0 0
panie moderatorze
uprzejmie proszę o niekasowanie mojej odpowiedzi a dot. wpisu jurajczyka.
oto on. powtórzę:
czyżby wracały czasy, że dzieci powinny donosić na rodziców?
0 0
Pseudonim: obywatel, nie anarchista-populista
masz rację.
dobrem narodowym uczyniono lasy.dobrem narodowym były majątki naszych ziemian.itd, itp.
.Dobrem była kolejka na Kasprowy. Aż się boję co się stanie z Ołtarzem Mariackim
0 0
witam. niech koryta poglebiaja przynjamniej woda nie bedzie wylewac!
0 0
@g,kompletnie mylisz pojęcia.
Jeśli chcesz pokazać,że rzekomo to czasy totalitarne czy komuny pisząc o donoszeniu przez dzieci to chyba zapomniałeś,że właśnie za komuny "wszystko było wspólne czyli niczyje" i to wówczas brali niekoniecznie co swoje czyli najzwyczajniej kradli.
VII...Nie kradnij...
@g,swojego majątku zapewne bacznie pilnujesz i innym podkradać nie pozwalasz?
0 0
@obywatel, nie anarchista-populista, masz rację.
Jak widać chętnych na "darmowe uwłaszczenie" byłoby wielu ale pod warunkiem,że nie "uwłaszczają" ich majątku...;) ;) ;)
0 0
@g "a ja myślałam że czasy, kiedy dzieci donosiły na rodziców- minęły bezpowrotnie". Masz na myśli kiedysiejszy zsrrr, czy dzisięjszą finnokię.
0 0
Jeśli koryto rzeczne wraz z wodą jest własnością RZGW i owa woda dokonuje kradzieży mojego mienia- czyli kawałka łąki, drogi to chyba prawo powinno działać w obie strony i powinno mi zapłacić za nielegalne zabranie mojego terenu? A może pozew zbiorowy?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz