Grupa turystów zorganizowała protest w Tatrach przeciwko chodzeniu w sandałach, klapkach czy japonkach. To pierwsza tego typu akcja w historii.
::attachment{"type":"gallery", "template":"thumb3", "item_id":"1663"}
- Mam grupę dobrych przyjaciół, z którymi często chodzimy po górach. Zwykle, w zimie - zauważa Agnieszka Kozak. - W tym roku jednak, by nie stracić kondycji, ruszyliśmy wiosną na tatrzańskie szlaki. Parę wypadów spowodowało, że w naszych głowach powstał nietypowy pomysł.
Kilka osób wyszło na tatrzańskie szlaki z plakatami i apelem, aby w góry nie wychodzić w nieodpowiednim obuwiu.
- Nie mogąc już znieść głupoty tzw. turystów maszerujących po górach (Zawrat, Świnica, Giewont, Pięć Stawów, Kasprowy itp.) w sandałach, tenisówkach i co najgorsze w klapkach lub \"japonkach\" postanowiliśmy przemaszerować od Kuźnic na Giewont i później do Strążyskiej obwieszeni tymi plakatami. Nie wiemy, czy nasza akcja odniesie efekt, aby ludzie zaczęli odpowiedzialnie ubierać się na wyprawy w góry.
Pani Agieszka ma nadzieję, że ludzie zanim wyruszą w góry zastanowią się nad swoim ubiorem.
- Na dyskotekę czy inną imprezę wszyscy ubierają się odpowiednio, to czemu nie w góry? Protestowaliśmy przeciw głupocie ludzkiej, która zmusza ratowników TOPR do ratowania właścicieli połamanych w wyniku upadku rąk, nóg i innych kości - dodaje pani Agnieszka.
Turyści zapowiadają kolejną akcję. Tym razem chcą wyruszyć na szlaki z apelem o niezaśmiecanie Tatr.
Paweł Pełka

22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

14.05.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

21.05.2026
Sprzedam DOM i LAS - Spytkowice. 732 810 638.

14.05.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

14.05.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

14.05.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
BRAWO!!!!!!!! FANTASTYCZNY POMYSŁ!!!! JESTEŚCIE WSPANIALI!!!! :D :D
0 0
sorry, ale są profi sandały w których można chodzić po górach; mam takie firmy tatanka , więc nie widzę powodów, aby z nich zrezygnować; Więc dlaczego protest jest przeciwko sandałom???
0 0
Sam chodzę czasem w góry w sandałach. To wszystko zależy gdzie się idzie i jakie są warunki. Ludziom się niektórym strasznie nudzi. Ale akcję przeciwko zaśmiecaniu tatr popieram.
0 0
Dlaczego \"niektórym sie nudzi\"? Widziales kiedys te tłumy durnych bab (przepraszam płec zenską), które pchaja się w góry w takich wsuwanych pantofelkach? Albo i w lakierkach. Kiedys widzialem nawet laske co miala buty na obcasach. Ludziska, popieram was. tepic glupotę przypadkowych turystów
0 0
DAJCIE ZNAC KIEDY ZNOWU IDZIECIE. DOLACZE Z EKIPA!!! SUPER POMYSL. TEPIC KLAPKOWCOW. A SANDALY NAWET >TATANKA< NIE NADAJA SIE NA GORY, BUTY GORSKIE MUSZA TRZYMAC!!!! KOSTKE. ZADNE SANDALY TEGO NIE ROBIA
0 0
ANTHEM SIĘ ZNOWU ODEZWAŁ I POWALIŁ NAS MĄDROŚCIĄ! Skoro CHODZISZ i ZNASZ góry to powinieneś dawać dobry przykład! Puknij się! Tym razem mocniej niż ci radziłem ostatnio!!! Takie durne twoje komentarze powodują m.in. że ciągle znaleźć można turystów, którzy widząc jak inni bagatelizują problem sami idą w ich ślady! I po raz kolejny cię proszę... Znajdź sobie inne zajęcie, a nie kretyńskie komentarze tutaj - ok?
0 0
rozumiem ubrać sandały, jak sie idzie w dolinke(chociaz różnie to może być), ale żeby iść gdzieś wyżej w sandałach czy japonkach trzeba mieć nierówno pod sufitem. Popieram akcje, kupcie sobie buty turyści:P
0 0
Ale to chyba prywatna sprawa każdego w czym lubi chodzić po górach? Ja widze, że niektórzy chcieliby na siłę ubierać ludzi? rJeszcze tego brakowało żeby mi jeden z drugim mówił w czym mam chodzić.
0 0
Prawdopodobieństwo wypadku (poślizgnięcie, skrecenie, złamanie nogi) w klapkach, sandałkach itp. w terenie górskim jest znacznie wyzsze niż w przypadku butów \"trzymajacych kostkę\". Póki TOPR i ich śmigłowiec \"robi\" za górską taksówkę bez pobierania opłat od poszkodowanych, to zachowania naganne nie są tylko sprawą \"klapkowiczów\". Przecież kosztowne loty to jest również na koszzt tych bardziej odpowiedzialnych. Należy tu również dodać, że członkowie TOPR często narażają życie, aby potem \"klapkowicza\" ratować... Chodzenie w klapkach i sandałkach powinno skutkować również wyższą składką ubezpieczeniową w przypadku wprowadzenia obowiązkowego ubezpieczenia.
0 0
Mówią , ze SLD !
0 0
Popieram jak najbardziej!! 17 lat mieszkalam w Zakopanem i o roznaych przypadkach slyszalam . Ludzie jezeli wybieracie sie w gory to chyba dla przyjemnosci a nie zeby zrobic sobie krzywde!!! Obuwie gorskie nie kosztuje majatek!!! A wiec wybierajac sie w wyzsze partie gor miejcie odpowiednie obowie! Jesli chodzi o jakies dolinki do niech beda klapki ale nie wysokie partie gor gdzie jest niebezpiecznie!! Popieram jak najbardziej ta akcje!!
0 0
Odczepcie się od mojego ubioru. Przecież mamy demokracje nawet w ubiorze. Jednak, aby sprawę uregulować prawnie proponuje pozbierać podpisy pod obywatelskim projektem ustawy i \"odlegalizowującej\"\" chodzenie po Tatrach w sandałach czy klapkach. Można tez powołać sejmowa komisje śledczą , która wyśledzi, kto swego czasu dał przyzwolenie na chodzenie po naszych Tatrach w takim obuwiu. nalezy sie tez zastanowic, czy dopuszczalne jest chodzenie po górach boso Protestującym życzę więcej klapek na mózgu, choć przyznaje, że i tacy maja prawo do \"protestu\" - hahahahahaha
0 0
a może byscie wzieli pod uwagę, że sandały trekkingowe , na wibramie i własciwie trzymające stopę . są odpowiednie na większosć zwykłych szlaków nawet dla ludzi którzy profesjonalnie żyją z turystyki, a którym bardzo często zdarza się w innych butach odparzyć stopy, czy mają też inne problemy... Mam takich w rodzinie i znam wielu przewodników chodzących w takich sandałach; zas te wszystkie wasze uwagi nt profesjonalizmu stroju są ok. ale czy to tylko ma wyglądać profesjonalnie czy być użyteczne? ja mam nawracający problem zapalenia scięgna Achillesa i po 1/2 godzinie w butach ochraniających kostkę niestety nie mogę chodzić...a póki co nogi na szlaku przez iles tam lat nie skręciłam... Więc może niech każdy ubiera się w mairę rozsądnie i odpowiednio do jego potrzeb...A może rzucić hasło: łaźta w kaskach na głowie, najlepiej firmy Pe...l albo wiążta się linkami, to nie wpadniecie do wody albo dziury...?
A może protestujący są sponsorowani przez lobbujące firmy produkujące obuwie do turystyki górskiej???
0 0
a skoro o patriotyźmie i regionaliźmie to może strój obowiązkowy: kłabocek zamiast kasku i KIERPCE na naszych tatrzańskich perciach??? A zamiast tych wszystkichmodnych troczków przy plecakach , kurtkach obowiązkowa ZAPINKA...
0 0
A kto broni, żeby TOPR pobierał opłaty za ratowanie ludzi? Niech się tego domagają. Jestem całkowicie za tym aby akcje były płatne. Tak samo jak uważam, że to prywatna sprawa jak ktoś się ubiera w góry!
0 0
Popieram protestujących. A demokracja nie daje zezwolenia na bezmyślność Podtrzymuję podnoszony tutaj często temat ubezpieczania się od wypadków. . Za swoją głupotę sami powinniśmy płacić.
Przecież wychowanie od dziecka w odpowiedzialności za to co się robi, dotyczy także tego w co się ubiera na upały, mrozy czy wyprawę w góry.
Zacznijmy wychowywać.
0 0
skoro mówimy o narażaniu życia przez TOPRowców, to o ile mnie pamięć nie myli ostatnie takie wydarzenia pozostawały w związku z nieodpowiedzialnym zachowaniem tzw. prawdziwych turystów ZIMOWĄ porą , więc zapewne nie w klapakach eksplorujących góry...
0 0
A MOŻE ZAMIAST SŁOWA PROTEST WYSTARCZYŁOBY TOTO NAZWAĆ AKCJĄ EDUKACYJNĄ????
0 0
precz z komuna !!!! :):)
0 0
20 lat temu po Tatrach chodziło się w wibramach. Wtedy to chodzili strażnicy przyrody i pilnowali aby nie niszczyć przyrody a także TOPR-owcy.Kiedyś na szlaku na Świnicę zawrócili pana w półbutach. Teraz brak strażników, Tatry toną w śmieciach, na szlaku można dostać w mordę, a wielu chodzi w japonkach. Jestem za opłatą za ubezpieczenie i opłatą za akcje ratunkowe.
0 0
Zima w górach też spotykałam debili: po sniegu w adidasach! Temp powietrza minus 15 a oni ubrani w jeansy i dresy. I w takim strochu usiłowali wchodzić na Starorobociański, gdy my opatuleni bylismy w puch, raki i kije. I tę głupotę \"to przeciez tylko 2000 m z groszami\" równiez trzeba tępić
0 0
o rany..czytajac te posty stwierdzam, ze jestescie niekumaci co poniektorzy...nie zrozumienie prostej zasady: ze nikt nie ZABRANIA chodzic w gory w klapkach itd, bo nie ma zadnej ustawy ani komisji to regulujacej, ALE opracowany kiedys rachunek prawdopodobienstwa pokazuje, ze wypadki najczesciej zdarzaja sie takim wlasnie turystom, ktorym \"nikt nie bedzie mowil jak maja sie ubrac\"...chodzi o bezpieczenstwo(!!!!) i nie TYLKO wasze, ale tez ludzi ktorzy ida z wami czy pod wami w gore.
Do teatru czy na egzamin kazdy wie ze trzeba zalozyc garniak czy eleganckie buty, a nie trampy...chodzcie sobie jak chcecie, tylko potem nie dzwoncie po latajaca karetke z tlenem tylko zlazcie sami, skoro sami sie wybraliscie...proste
0 0
dziś na onecie jest cały artykuł o tym, i fotki
0 0
tatry jak ul.Wiejska, wszelkie oszołomstwo zaczyna tu protestować. Po obrońcach Tybetu, przeciwnikach sandałów nadszedł czas na gejów
0 0
Oszołomie jeden, protestowali przeciw nieodpowiedzialności. Tatry sa do chodzenia a nie do ciąglego ratowania polamanych konczyc głabów, którzy nie umieja się ubrac odpowiednio, dostają odmrożeń w górach, albo jak goryle we mgle błądza i wzywają Topr na pomoc, bo bidoki, nie wiedza, gdzie są.
I bardzo dobrze, że ktoś protestuje. Myślisz, ze lepiej jak ty siedzieć z zamkniętą gęba i tylko prostestować i warczeć pod nosem w zaciszu domowym? A rusz się chłopie i zrób coś dla społeczeństwa!!! Jestes typowym Polakiem - zmaiast coś robić, najlepiej siedziec i narzekac. Jesteś jak cala durna reszta. Typowe komusze podejście.
0 0
spodziewałem się że kochający inaczej zaatakują mnie po tej wypowiedzi
0 0
hehe kotku, nie musisz isę juz wiecej ukrywac ze swoja odmiennoscia! Ludzie są tolerancyjni. Nie wstydź się tego, ze jestes gejem. Pomagamy takim, jak Ty :D
0 0
\'prostest\' to za mocne słowo, \'akcja\' tu lepiej pasuje, jak to ujęła \'Lodzia\'.
Nie mialem na mysli sandałów przystosowanych w góry, czy naewt porzadnie zapinanych, tylko zwykłe klapki i japonki !
co do poprzedniach komentarzy:
nikt Wam nic nie rozkazuje, po prostu jest akcja majaca na celu uświadomienie przyslowiowych \'warszawiakow\', ze tatry to nie stolica.
ps.
przepraszam za nieład i błędy - śpiesze sie
0 0
http://picasaweb.google.com/
Bartek.Pasierb/20080810PirackaEkspedycjaMoK2008Giewont/
photo#5233187861153695282 tu link ze zdjeciami
0 0
Dobre, rewelacja ... Szacuneczek sie nalezy
0 0
http://picasaweb.google.com/Bartek.Pasierb/20080810PirackaEkspedycjaMoK2008 ten dziala
0 0
chee ,,komusze podejscie\'\' i znowu sle pozdrowienia dla oszolomow :)
0 0
olaboga ile komentarzy na temat klapek. Nie pamiętam już jaki temat w TP poprzednio wzbudził tyle emocji.
A czy z ciupagą po górach można chodzić panowie i panie eksperci czy tylko z kijami trekingowymi wypada?
0 0
anthem - a czy ty aby nie miales isc karmic niedziedzi ?
0 0
Miałem, ale pójdem se jesieniom jak klapkowicze i inni powyjeżdżają. Niedźwiadki sa wtedy bardziej towarzyskie bo robią zapaski na zimę.
0 0
pamietaj: tylko w klapkach :)
0 0
Postaram się :)
0 0
MANDATY !!! i to godziwe dla kazdego sanadlowca,klaplkiowicza.itp.
Niech sie najpierw podszkola zanim wyrusza na podboj tych malenkich
a GROZNYCH TATR- to nie deptak Krupowki.!!!
0 0
a w kierpcach mogym iść na zawrat?
0 0
Pierwsze moje przejście Orlej Perci było w 1977roku 15lipca i w tenisówkach . Szedłem od Granatów do Zawratu. Klapki i sandały to głupota ale dobre tenisówki nie są złe
0 0
No chyba zartujesz, ze w tenisowkach na Orla? I moze zebami zahaczasz sie o łańcuchy??? Albo luzacko trzymasz na ma małym palcu u lewej ręki druga niedbale pozdrawiając zebranych na dole? Tenisówki... Człowieku, opamietaj się
0 0
a moi starzy byli tam w tzw. pepegach, bo naonczas nic innego , no może poza kierpcami nie było...
0 0
Obserwuję ,że obecnie młodzi ludzie nie mają pojęcia o chodzeniu po skale lub ludzie . I co z tego ,że macie wypasiony sprzęt ale nie potraficie z niego koprzystać . U was jest tylko szpan a brak prawdziwej treści
0 0
Używanie odpowiedniego obuwia, szczególnie wędrując w wyższych partiach gór, tylko w nieznacznym stopniu może zredukować liczbę wypadków. Jeśli ktoś chodzi niezdarnie z zasady, jak fajtłapa, to najlepszej klasy buty mu nie pomogą. Liczy sie głównie to co sie ma w głowie, a nie markowy napis na bucie. Ja osobiście kiedyś bardzo dużo chodziłem po Tatrach. Czasami chodziłem w odpowiednich butach opinających kostkę, z twardą podeszwą, ale często też w półtrampkach. Dla przykładu powiem, że swego czasy w czasie deszczu, właśnie idąc w trampkach, wracałem z Orlej Perci, ze Swinicy. Widziałem jak inni w \" rasowych \", górskich butach ślizgali się na mokrej skale. Natomiast miękka , gumowa podeszwa moich cichobiegów dawała mi dobrą przyczepność do podłoża. . Ważniejsze byłoby zakomunikowanie turystom o potrzebie niezaśmiecania szlaków i ich ścisłego trzymania się. Oczywiście jestem zdania, że lepiej chodzić po górach w mocnym obuwiu, ale nie jest to raczej temat do organizowania jakichś happeningów z transparentami.
0 0
Pamiętam wrzesień 1978 spotkałem alpinistów , którzy wchodzili na Zamarłą tur. w pepegach . Trzymają się super skały . Wysokie buty kiedyś \"Zawraty\" są idealne przy schodzeniu po stopniach skalnych na szlaku .Mój rekord zejście w dół z Kasprowego do Gąsienicowej 10min był to bieg ze stopnia na stopień
0 0
...która ustali, kto działa przeciw wydaniu rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie w jakim obuwiu dopuszczalne jest chodzenie po Tatrach. Na szefa komisji proponuje posła Palikota z PO.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz