Tatry Polskie

Zamknij

Kornik sieje spustoszenie

Rafał Gratkowski 19:48, 15.03.2017
Treść artykułu pod wideo ↓
36 Kornik sieje spustoszenie

Coraz więcej uschłych drzew w Tatrzańskim Parku Narodowym.

::attachment{"type":"gallery", "template":"thumb3", "item_id":"38223"}

W wielu miejscach Tatrzańskiego Parku Narodowego widać jakie spustoszenia robią korniki. Chorych drzew przybywa, uschłe pnie i gołe gałęzie robią przygnębiające wrażenie. 


Spustoszenia widać już po wejściu na najbardziej obleganą przez turystów drogę wiodącą z Palenicy Białczańskiej do Morskiego Oka. Umarłe drzewa witają turystów po obu stronach asfaltowej drogi. Przez martwy las prowadzi też zielony szlak do schroniska PTTK w Dolinie Roztoki. 


rav

(Rafał Gratkowski)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (36)

wwww

0 0

kornik? a nie "parkowcy"? w mojej okolicy wycinają zdrowe drzewa a uschnięte stoją dalej!!! a przez to ze wycinają zdrowe drzewa każdy kolejny halny robi swoje i las znika!!! nie trzeba ustawy dot. wycinki drzew jeszcze parę halnych a las w okolicach Cyrhli zniknie!!!

10:56, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

CichowianinCichowianin

0 0

Problem Tatrzańskiego Parku jest taki, że muszą całą kasę z biletów wstępu, sprzedaży drewna odsyłać do Warszawy, a Warszawa później łaskawie odsyła jakieś ochłapy. Kilka lat temu "parkowy" protestowali bo nie było pieniędzy na wypłaty dla pracowników. Gdyby dany Park miał jakiś procent z wypracowanych pieniędzy a nie ściśle określoną kwotę nie zależną od przychodów, to już dawno byłoby uprzątnięte w Parku. A przez takie zarządzanie odgórne jest jak jest. Po co pracownicy będą się użerać z wiatrołomami, wycinką chorych drzew skoro i tak dostaną z Warszawy tylko jakieś ochłapy.

11:51, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

antykancelistaantykancelista

0 0

widać, że począwszy od autora po komentujących fala szyszkowników ma się dobrze.......a wystarczyło w szkole podstawowej uważać na lekcjach i wiedzieć!!!! jaką rolę spełnia kornik i co to jest ekologia lasu......lub mieć jakiekolwiek pojęcie jak ten teren wyglądał przed utworzeniem TPN......i jakim drzewem jest świerk.....ale cóż do tego trzeba mieć wolę wiedzy i zrozumienia......tymczasem sami specjaliści i nadszyszkownicy.....cóż naród i suweren tak chciał.......zatem czegóż spodziewać się po lepszym sorcie.....wszak jeno klęczeć potrafi.....

12:03, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

wojtowojto

0 0

Indoktrynacja robi swoje - ludzie nie potrafią realnie oceniać zagrożeń i to, co dla świata, przyrody i człowieka dobre, duża część ludzi nazywa zagrożeniem. A to, co nam naprawdę zagraża i to co powoduje, że chorujemy - śmieciowe żarcie, smog itp, że lasy chorują - paliwa kopalne i zmiany klimatyczne ludzie nazywają bredniami.

12:44, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

anytkornikanytkornik

0 0

TPN z kornikiem i wycinką drzew oraz totalnym chaosem w parku nie może sobie poradzić ale wydając durne zarządzenia typu zakaz chodzenia po zmroku, wbijanie ciemnoty o obowiązku przewodnickim, wpisy do książki, wydawanie zezwoleń dla swoich do Morskiego Oka to są pierwsi.

12:49, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

wojtowojto

0 0

Taki wpis "antykornika" jest, jest idealnym przykładem tego co napisałem niżej...

13:00, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

średni sortśredni sort

0 0

@antykancelista, pewnie masz rację w części swojego komentarza, ale zupełnie nie mogę dostrzec skąd wywnioskowałeś, że autor i komentujący to "lepszy sort"?

13:27, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

antykancelistaantykancelista

0 0

Wojciech Gajdzik
Panie Wojtku jak widać w komentarzach sami nadszyszkownicy tutaj....dla nich drzewo i las jest cokolwiek warte, jak nadaje się pod piłę i na troc...a park, ekologia lasu,zróżnicowanie wiekowe i gatunkowe, ochrona ścisła czy nawet czynna to lewackie wymysły....inna sprawa, że żaden z tych ignorantów nie ma skądinąd zielonego pojęcia, jak ten teren wyglądał przed wojną....ale, cóż...
cóż jeśli minister nadszyszkownik wycina puszczę bo w lesie liściastym żerują mu korniki, to czego spodziewać się po elektoracie takiego ministra i jego suwerena....w końcu lepszy sort wie lepiej....

13:31, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do antykancelistaDo antykancelista

0 0

Wygląda na to, żeś trochę oczadział, skoro wszędzie widzisz "nadszyszkowników". Nabierz powietrza i policz do 10, bo pękniesz z uniesienia...

14:03, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

dzięciołdzięcioł

0 0

Ta klęska wywołana jest błędami w hodowli tatrzańskich lasów popełnianymi od 30 lat. Dużo wcześniej należało do sztucznych jednowiekowych świerczyn wprowadzać odpowiednie intensywne cięcia i przebudowywać te patologiczne drzewostany. Tam gdzie to zrobiono mamy dzisiaj piękne gniazda buczyny. Ale następowało to mało intensywnie. I teraz gradacja kornika drukarza przebiega katastroficznie. Niebawem uschnie wszystko. Osłabione drzewostany są atakowane przez inne pasożyty i patogeny. Potem szczątki lasu powalane są przez wiatry. Nieuchronnie Tatry zamieniają się w ogołoconą od drzew haliznę. Takie powierzchnie trudno odnowić nawet jeśli prowadzi się intensywne nasadzenia. Zarastane są one przez trzcinniki maliny i jarzębinę. To wątpliwe schronienie dla tatrzańskiej fauny. Katastrofa. Niestety nie świadczy to najlepiej o kadrze TPN.

14:09, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

W.ZW.Z

0 0

Spokojna głowa, Pan Dyrektor TPN ma teraz na głowie inne wycinki. Szkoda, że TP nie wspomniał był o tej hipokryzji. Ale chętni z łatwością odnajdą informacje.

14:13, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

antykancelistaantykancelista

0 0

średni sort
jeśli posiadasz to uruchom trochę inteligencji i inwencji......przy czytaniu....

14:45, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

niedrwalniedrwal

0 0

Panie rav, ja tam na tych zdjęciach widzę żywy, dynamiczny las, z dużą ilością martwego drewna co prawda (jak to w naturalnym lesie) ale i z ogromną ilością młodych odnowień różnych gatunków (w tym liściastych). Coś czuję, że ten artykuł powstał na zamówienie lobby drwali. Wstydź się Pan.

15:30, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

niedrwalniedrwal

0 0

Ja tam wolę jak mnie w parku narodowym witają martwe drzewa, jak w Morskim Oku, a nie tartak, gołe zbocza, błoto, traktory i ciężarówki jak w Chochołowskiej.

15:35, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

molmol

0 0

Dajcie spokój dyrektor Ziobrowski tnie. Na razie wyciął profilaktycznie u siebie, w Krakowie hektar lasu by mu się kornik nie zalągł. Jak obrobi swoje działki to wejdzie we wprawę i wytnie i w TPN.

16:04, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

FutureFuture

0 0

Zgadzam sie z ww..mieszkam w samym lesie na Cyrhli i zawsze jak park wycina drzewa to nigdy nie sucharze : dziwne...z sucharza niebędzie takich desek jak z surowego zdrowego..

16:10, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

dzięciołdzięcioł

0 0

Mistrzostwo świata dokonał TPN w Małej Łące i okolicach. Drzewa zaczęli korować w ponad rok po wietrze halnym. Kornik pewno już zrobił swoje. Ponadto nie rozumiem bo drzewa okorowano nie wszystkie i niektóre tylko od góry na połowie obwodu pnia. A od spodu korniki miały się dobrze. A wystarczy jeden pień, aby wyleciało ich może nawet milion. Potem widzę, że wolą zasiedlać raczej osłabione drzewa stojące. lepszy świeży pokarm niż jakaś padlina. I tak ognisko kornika rozrasta się na całą dolinę. Pułapki feromonowej nie widziałem od wielu lat w Tatrach ani jednej. A na Słowacji w TANAPIE jest ich pełno. Szczególnie przy drogach i składach drewna. Niech Tygodnik wynajdzie jakiegoś niezależnego eksperta, który by to dokładnie opisał. Bo w TPN kruk krukowi oka nie wykole.

16:30, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

średni sortśredni sort

0 0

@antykancelista - no niestety, poza ew. ignorancją, nie potrafię dostrzec u komentujących i autora związków czy nawet sympatii dla obecnej władzy. Najwyraźniej nie posiadam przerostu inteligencji jak Ty. Spróbuj jej używać również do stosowania zasad pisowni i interpunkcji (mniej inwencji), bo tego też uczyli w szkole.

17:06, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrzysztofKrzysztof

0 0

dzięcioł - co zdanie, to jakieś pół prawdy, ażeby nie powiedzieć dobitniej duby smalone. Primo klęska jest dla Ciebie, bo nie dla przyrody. Secundo - 30 lat temu nic w Tarach nie schło, nikt nie myślał o wycince zdrowego lasu, aby go przebudowywać. Zresztą przebudowywanie, o którym piszesz, to dalej sztuczność w ekosystemie, który najlepiej sobie radzi bez piły, ciągników itp. myśli ludzkiej, która nigdy w projektowaniu lasu nie będzie mądrzejsza i bieglejsza. To, że przez pierwsze lata na wiatrołomach rosną maliny i jarzębiny jest jak najbardziej normalne i naturalne. Minie trochę lat zanim zagłuszą, je wielkie drzewa. Ale tam gdzie leży stare powalone drzewo, to na tym próchnie pięknie przyjmują się świerki, jodły i inne. Tam gdzie nastąpiła zwózka całego drzewa, odnowienie naturalne jest dużo wolniejsze, zwłaszcza, gdy gleba jest zniszczona przez ciężki sprzęt. Widać, że nie byłeś nigdy na zarośniętym przez niską roślinność wiatrołomie - to doskonałe schronienie dla zwierząt - zarówno przed myśliwymi, kłusownikami jak i innymi drapieżnikami. Człowiek, turysta tam nie wlezie, bo przez coś takiego nie da się iść.

19:05, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

tpn-otatpn-ota

0 0

do W.Z
Mówmy otwarcie.
Pan dyrektor wyciął swój zdrowy Las na Borku Fałęckim (ostatnie płuca miasta ) w Krakowie pod apartamentowce.
Niestety biznesy pana dyrektora przeszkadzają mu najwyraźniej w pracy w TPN bo chorego lasu w Tatrach na czas nie wyciął.

19:39, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

antykancelistaantykancelista

0 0

dzięcioł
człeku nie bądź dzięciołem i pomyśl trochę!!!!! jaka hodowla lasu na terenie TPN?!!!!! Park to nie miejsce do hodowli lasu!!!!!!!! Pomijam kontrowersyjne decyzje jak w przypadku Kościeliskiej....ale to odrębny temat.Teren o którym mowa był eksplorowany przez człowieka od wieków, popatrz zresztą na przed lub zaraz po wojnie robione zdjęcia-tam była pustynia w wyniku nadmiernego wypasu!!!!! Jeszcze inna sprawa, że w tamtym szeroko rozumianym rejonie są wręcz modelowe odnowienia drzewostanu!!!! Trzeba tylko trochę wiedzieć i trochę patrzeć.....i jeszcze jedna rzecz....bez urazy ale bzdury jakie piszesz to świadectwo totalnej abnegacji i indolencji umysłowej....jakie to niby pasożyty i patogeny masz na myśli?! Poczytaj trochę człowieku!!!!! A i jeszcze jakim cudem w rejonie o którym mowa, na kwaśnej glebie chcesz mieć ,,gniazda buczyny''????!!!! Następny nadszyszkownik.......

19:58, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

hmmmmmmmmhmmmmmmmm

0 0

Ingerencja w ekosystem miała miejsce juz przeszło 100 lat temu kiedy w pień wyrżnięo całe niemalże lasy w Tatrach i okolicach na potrzeby Kuźnic... Potem Hrabia mając bardzo dobre chęci zasadził lasy smrekowe i teraz to należy zastąpić buczyną chyba... Nie można narażać lasów na Podhalu na pożarcie kornikowi bo w górach jest park. Park tatrzański jest specyficzny nie można tu "nieingerować" w ekosystem bo to sie już dawno stało.

20:02, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

dzięciołdzięcioł

0 0

Krzysztof
Jakiś pseudoekolog zrobił Ci sieczkę z głowy. Te ogołocone zbocza dolin w Tatrach mają być kryjówką dla jeleni i niedźwiedzi. Zbocza Doliny Kościeliskiej - tam nawet zając się nie schowa. A niby w czym ma tam dzięcioł wykuć dziuplę.

20:33, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

antykancelistaantykancelista

0 0

średni sort
najwyraźniej widać, że nie masz jej w ogóle......cóż może średni sort tak ma.....

21:04, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

antykancelistaantykancelista

0 0

Krzysztof
Panie Krzysztofie sam Pan widzi jak tu z takim ,,dzięciołem'' polemizować....?!!!! Toć największy nadszyszkownik i jemu kornik w liście też będzie wchodził.....oni tak mają i ze świerkami...i z mierzeją...i z brzozą.....

21:07, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

NegocjatorNegocjator

0 0

Wielce szanowni Państwo produkujący się na tym blogu. Dyskusja jest wielce merytoryczna jak się wszystkim biorącym w niej zdaje. Prawda jest taka, że jest coraz gorzej , a może być tragicznie jeśli nic nie zrobimy. Konkretnie jedyne wyjście to zmiany: dyrekcji, kierowników, nadleśniczych i w uzasadnionych przypadkach niżej. Tylko to uratuje nasze Tatry od zagłady.

21:16, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

antykancelistaantykancelista

0 0

dzięcioł
no i jak wykazuje twój nick, jednak dzięciołem jesteś!!!!! nie widziałeś od lat pułapki feromonowej........mogę ci z ręki podać kilkadziesiąt miejsc gdzie takowe w tpn są........

21:47, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

dzięciołdzięcioł

0 0

Jak widać z poniższych wpisów niektórzy mają takie gusty, aby zachwycać się tą ruiną, do której niewątpliwie zostały doprowadzone tatrzańskie lasy. Niebawem wszystko będzie wyglądać jak po inwazji przemysłu, którego fala przeszła przez Tatry. W lewackich umysłach powstało wyobrażenie, że takie chaszcze i wykroty to las pierwotny. Na szczęście w TPN coś próbują sadzić. Takie nasadzenia to też zabiegi hodowlane więc brzydzenie się tym słowem jest nonsensem. A ktoś, kto to pisze kończył co najwyżej jakąś nisko notowaną uczelnię ochrony środowiska z Radomia. Owszem w kilku parkach narodowych na świecie pozwolono na gradacje korników. Ale w przytłaczającej większości parków narodowych przez stosowanie odpowiednich zabiegów do gradacji korników nie dochodzi. Na przykład martwe drewno iglaste pozostawiane jest tylko dokładnie okorowane.

23:17, 17.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

SchifsternSchifstern

0 0

Będąc kiedyś w tatrach szedłem z Kuźnic w kierunku Kopieńca spotkałem tam góralkę handlującą serami I pytam się jej dlaczego jest tyle uschnietych drzew. A ona na to że jak kiedyś były wypasane owce w okolicach Kopieńca I innych miejscach w tatrach to się nie działo. W odchodach owiec które pozostawiły było mnóstwo łatwego do zdobycia przez dzięcioły pokarmu czyli różnego rodzaju robaków. Dzięciołów było podobno mnóstwo I przy okazji jak miały pożywienie nie gardziły też kornikami. Podobno jak skończył się wypas owiec drastycznie spadła liczebnośc dzięcioła.
Myślę że coś w tym prawdy jest.

01:34, 18.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

zakopianka z wyboruzakopianka z wyboru

0 0

przy rondzie przed Kuźnicami jest bardzo fajna ekspozycja dla dzieci i dorosłych w ośrodku edukacyjnym TPN. Jest tam również opowieść o korniku, po co jest potrzebny i jak powinny wyglądać dalsze działania z drzewostanem. To raz, polecam każdemu. W skrócie - człowiek i jego potrzeby estetyczne oraz inne nie są priorytetem w parku narodowym, ani w ogóle w ekosystemie. Jak ktoś lubi cywilizację i ład - stolica czeka na gości :P
A druga rzecz, nie można zarzucić nikomu, jak to niektórzy komentują, że nie sprząta się drzew po halnym ...byłam dzień po najgorszym i było już dużo uprzątnięte, a teraz leśnicy zwijają się jak ukropie, żeby zrobić jaki taki porządek, dzić byłam w górach i widziałam.

02:06, 18.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

dzięciołdzięcioł

0 0

Do zakopianki
Jak się źle dzieje, to najlepiej udowodnić naukowo, że jest dobrze. Najmniej ważne w tym wszystkim są względy estetyczne. W sumie widok powalonych drzew jest ładniejszy od lasu podhalańskich apartamentowców. A dla turystów w miejscach wyłamanego lasu otwierają się ciekawe widoki. Powaga sytuacji wynika z nagle zmieniających się warunków ekologicznych na olbrzymich powierzchniach. Nawet w lasach gospodarczych wielkopowierzchniowe zręby to coś bardzo niekorzystnego. Tym bardziej takie coś w parku narodowym jest szkodliwe. Zabieranie się tu za dokładną analizę tego w dwóch zdaniach nie ma sensu. Potrzeba na to wielu badań i tysięcy stron elaboratów. Rozwodzenie się nad tym czy powinno się wywieść uschnięte drzewa, czy pozostawić wszystko, czy część, to tylko mały skrawek problemu. Problemu, którego można było uniknąć lub poważnie go ograniczyć. A gradacja kornika nie osiągnęła jeszcze dna. O przebudowie drzewostanów górskich pisał np. już 1959 roku Prof. Fabianowski.
Zastanawiam się czy po prostu walki z kornikiem nie zaniechano z powodów ekonomicznych. Metody ekologicznego utrzymania odpowiedniej higieny lasu szczególnie w warunkach górskich są bardzo kosztowne. Wymaga to utrzymania wykwalifikowanej kadry roboczej. Taniej jest wyciąć cały posusz i zerwać go za pomocą słowackich kolejek linowych. Tak jak miało to miejsce w Dolinie Kościeliskiej i Olczyskiej. Niesie to za sobą olbrzymią dewastację przyrody. W Chochołowskiej słusznie nie wolno deptać krokusów. Ale jak w Kościeliskiej całą polanę zrył ciężki sprzęt i wszystkie rośliny zniszczył, to nic się nie stało.

10:08, 18.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

antykancelistaantykancelista

0 0

dzięcioł
człowieku doucz się!!!!! w jakiej większości parków?!!! bredzisz jak na miesięcznicy nielota.....a radom to zdaje się twoja ziemia obiecana.....!!!!tępoto kornik w lasach był zanim pierwszy homo sapiens w ten las wszedł ale dla ciebie selekcja kornika to niczym stonka za prlu!!!!!! najgorsze, że tumany jak ty w stylu nadszyszkownika zajmują się czymś o czym nie mają bladego pojęcia!!!!! taka specyfika dobrej zmiany i lepszego sortu......a tak w ogóle idę o zakład, że w tym rejonie ostatnio byłeś 40 lat temu albo wcale......

12:17, 18.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MiejscowaMiejscowa

0 0

Uważam, że dzięcioł ma rację, wielu miejscowych tak uważa i rzeczywiście wykształceni ludzie w tej tematyce także. Nie rozumiem mieszania kornika z polityką, może ten pan jest nawet przeciwnikiem obecnej wladzy tak jak ja, po co takie wpisy agresywne?

15:45, 18.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

wojtowojto

0 0

To boli, że ludzie nie potrafią odróżnić propagandy od faktów. I na nic zdają się dziesiątki racjonalnych słów. A poczucie bezsilności (gdy ktoś nie chce, nie potrafi pojąć prawdy) rodzi agresję. Też tak mam, gdy w żaden racjonalny sposób nie potrafię zrozumieć skrajnej głupoty działań p.i.s.u. Jednak staram się tego nie uzewnętrzniać, bo to nic nie daje, a w zasadzie jest dla nich pożywką.

21:41, 18.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

tramptramp

0 0

Niestety tpn doprowadził lasy górali do ruiny tworząc rezerwaty scisle do tego w tym roku dyrektor Tpn zablokował na niektórych lesniczowkach pracę po przeprowadzonej trzebierzy zdrowego wieloletniego zdrowego drzewostanu gdyż chce rozszerzenia rezerwatu po drogę Oswalda Balzera nawet chyba jeszcze bez podpisanych papierów przez ministra. Jedyne co ktoś próbował zrobić w tej sprawie to mieszkańcy Murzasichla i okolic którzy doprowadzili do cofnięcia granic rezerwatu ścisłego na brzezinach i kosnych tyle mniej chodowli kornika w tatrach

15:47, 19.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

boberbober

0 0

Zdjęcia doskonale pokazują do jakiej ruiny doprowadzone są lasy przez tworzenie rezerwatów ścisłych. Skończenia ze samo wyrobem. Do tego wprowadzanie firm przy których w tamtym roku poginelo masę drzewa stwierdzono to z liczenia pni mimo to nic im nie zrobiono mało tego praktycznie wszyscy wrócili do pracy po ostatnim przetargu śmiechu warte :)

22:45, 21.03.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OGŁOSZENIA PROMOWANE

  • budowlane

    22.12.2025

    OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

  • ogloszenie

    29.05.2026

    Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

  • budowy

    02.06.2026

    BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

  • praca

    02.06.2026

    Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

  • ogloszenie

    27.05.2026

    Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

  • ogloszenie

    19.05.2026

    KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

  • biznes

    02.06.2026

    Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

  • domy

    02.06.2026

    Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

  • 01.06.2026

    ZLECĘ WYKONANIE PRAC WYKOŃCZENIOWYCH: SUCHE TYNKI,...

  • 01.06.2026

    ZATRUDNIĘ DO KARCZMY i PENSJONATU W KOŚCIELISKU. 6...

  • 01.06.2026

    DO WYNAJĘCIA MIESZKANIE 38m2 i 55m2 w CENTRUM NOWE...

  • ...

    01.06.2026

    DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

  • SZCZ

    01.06.2026

    SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

  • ...

    29.05.2026

    RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

  • 26.05.2026

    RESTAURACJA W ZAKOPANEM ZATRUDNI KELNERA/-KĘ, POMO...

  • 26.05.2026

    PRACA W RESTAURACJI W ZAKOPANEM: KELNER/-KA - DLA ...

  • 26.05.2026

    PRACA W RESTAURACJI W ZAKOPANEM DLA UCZNIÓW, STUDE...

  • 25.05.2026

    URZĄD GMINY KOŚCIELISKO zatrudni INSPEKTORA ds. po...

  • ...

    25.05.2026

    ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

  • ...

    22.05.2026

    RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

  • domy

    14.05.2026

    Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

  • LAS

    21.05.2026

    Sprzedam DOM i LAS - Spytkowice. 732 810 638.

  • praca

    14.05.2026

    Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

  • budowy

    14.05.2026

    BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

  • biznes

    14.05.2026

    Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

  • budynek

    12.05.2026

    Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

  • ...

    28.04.2026

    WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

  • pożyczki

    23.04.2026

    PROVIDENT. 571 240 909.

  • usługi

    17.04.2026

    OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

  • ...

    07.04.2026

    Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

  • ...

    07.04.2026

    NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...


POLECAMY

0%