Propozycja radnego Wojciecha Tatara - wjazd do Zakopanego za 5 złotych.
To rozwiąże problem zakorkowanego miasta i polepszy stan powietrza w Zakopanem. - W szczycie sezonu zakopianką jeździ 15-20 tys. aut - mówi Wojciech Tatar - gdy do miasta wjedzie tylko 10 tys. samochodów, to mamy 50 tys. na dobę, półtora miliona złotych miesięcznie.Pięć złotych za wjazd do miasta pozwoli zainwestować pieniądze w dalszy rozwój komunikacji miejskiej, budowę ekologicznej sieci fotowoltaicznej itp. - Poprawimy czystość powietrza i ograniczymy ruch w mieście - dodaje Wojeciech Tatar. Właściciele aut z tablicami KTT byliby zwolnieni z opłat. Podobnie turyści, którzy od kwaterodawcy otrzymywać będą naklejki na samochód zwalniające z opłaty.
rav

22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
A kiedy będzie zrobiony most w Białym Dunajcu??? Czy nie wstyd włodarzom miasta za taki wjazd do Zakopanego??? Cała Polska się z was śmieje :))))
0 0
A co, że tak zapytam, Zakopane -czyt. jego włodarze- mają wspólnego z mostem w Białym Dunajcu??? Ani Zakopane nie leży w bezpośrednim sąsiedztwie z Białym Dunajcem, ani tym bardziej Biały Dunajec nie jest wjazdem do Zakopanego.
0 0
Ale radny bezradny zabłysnął! Ciemnioku jeden, bredzisz bo halny dookoła. Przecież tutaj pracują ludzie z innych powiatów, i co? Mieliby płacić za twój durny pomysł żeby dojechać do pracy? Zapewnisz każdemu inny transport? Poza tym, każdy nawet największy budżet, w połowie przerobicie na zakopiańskie łajno!
0 0
A ja mam inne tablice a mieszkam tu od 6lat i pracuję i co też będę jakiś abonament płacić??!!
0 0
To moze na poczatek zrobimy platny wjazd do Nowego Targu dla wlascicieli aut z tablicami KTT??
0 0
Popieram post kolegi może od tego zacznijcie ;) a jakby wyglądała taka oplata ? szlaban na każdym wjeździe ? XD
0 0
A ja się pytam co z ludzmi którzy pracują w Zakopanem a mają zarejestrowany samochód na KNT !!! Czego jeszcze nie wymyślą!!!
0 0
Nie dość, że mamy opinię "pazernych na dudki górali" to jeszcze chcecie dowalić kolejną opłatę??? Jest już "opłata miejscowa", haracz który płaci każdy turysta za zaszczyt przebywania w Zakopanem. A w zamian co dostaje???? Korki, drogie parkingi, powietrze którym nie da się oddychać, płatne wstępy do TPNu itd itd itd. 2zł za dobę od osoby! Za co??? A do tego jeszcze teraz chcecie kazać ludziom płacić 5zeta za sam wjazd??? Wstyd i hańba! Wstyd mi, że jestem z tego miasta i wstyd mi, że padła taka propozycja. A niby jak to ma ograniczyć ruch w mieście??? Czy Pan Tatar sądzi, że jak ludzie usłyszą, że trzeba zapłacić 5zł to nagle przesiądą się na pociągi i autobusy? Czy będą porzucać samochody w rowach przed Zakopanem??? Bzdura! Będą płacić i narzekać a korki jak są tak będą. Jedyne co może się stać, to, to że ludzie w końcu przestaną tutaj przyjeżdżać bo niedługo będziecie chcieli pobierać opłaty od każdego oddechu i każdego kroku jaki poczynią tutaj turyści!
0 0
Nie 5 złotych ale 50 zł będziecie mięć święty spokój z turystami i świeże powietrze.
0 0
Brakuje na wyplaty?
0 0
Pomysł ciekawy ale do dopracowania kto może jeździć...
Trzeba by było może wzorować się na alpejskich kurortach.
0 0
Panie Tatar, aby rozwiązać problem zakorkowanego miasta i polepszyć tym samym stan powietrza w Zakopanem wystarczy na rogatkach ustawić stacje do badania czystości spalin wydobywających się z samochodów. I żeby nie było powinno to dotyczyć również busów które tak chyżo pomykaja po naszym mieście.
0 0
Myto zniknęło parę ładnych lat temu. Czym niby różni się to Zakopane od innych miast, by było społeczne przyzwolenie na pobieranie rogatkowego. Zamiast szukać dobrych rozwiązań radny zdaje się szukać łatwych pieniędzy populistycznie chcąc sprostytuować stolicę Tatr
0 0
akurat zakopane ma tyle wspólnego z mostem w biały dunajcu co nic....
0 0
Nie żadne opłaty tylko zakaz wjazdu do Zakopanego. Wielki parking w Poroninie i dowóz turystów komunikacją miejską i taxi. I jest po problemie..a pieniędzy szukajcie gdzie indziej a nie znowu kasować tych ceprow bo niedługo to już tu nikt nie przyjedzie!! Jeszcze gdyby te pieniądze miały służyć na budowę porządnego wjazdu di Zakopanego bez korków to niech pobierają opłaty ale oni tylko sobie do kieszonki chcą napchac...
0 0
Pomysl w sumie dobry ale jest pare zastrzeżeń. Np. Wjazd za free całe woj. Malopolskie czyli wszystkie tablice zaczynajace sie na K. Reszta naklejki. Natomiast problem bialego dunajca nie ma z tym nic wspolnego bo gdyby most byl to i tak wszystko spowalniaja ronda. Budzet miasta by zyskal a i powietrze byloby lepsze. Lub wersja nr 2 zrobic parking gdzies na obrzezach miasta i wjazd tylko rowerem lub komunikacja. Na tej zasadzie od lat funkcjonuje kurort BARDEJOWSKIE KUPELE
0 0
Zaczęło się miasto szuka pieniędzy bo linia miejska nie przynosi dochodów a lizing trzeba spłacać strzał w dziesiątkę brawo oby tak dalej
0 0
Byloby lepiej posadzic stara brzycka babe przy wjezdzie do Z-go i kazdy wjezdzajacy musiol by ja ucalowac
0 0
Ten pan ma chyba jakis problem nie dosc ze turysci placa juz oplate miejscowa , wstep do parku tatrzanskiego to jeszcze to ....glupota to doprowadzi do zmniejszenia liczby turystow .....co za pomysl !!!
0 0
Jednom rogatke ustawić na nowotarskiej z brzyćkom babom,ubrać jom na corno .Logo Solidarności pasuje tam jak ulał bo feministki to demokrację mają w sobie.
0 0
Za czym zaczniecie zbierać pieniądze a wjazd do Zakopanego, to najpierw składamy się na wykup kolejek linowych, a puzniej one zarobią na dalsze projekty w Zakopanem, niech tylko Warszawa odda zarobki z kolejek i parków to zbudujemy kolejkę do Zakopanego od nowego Targu, co za pomysł nowy na odrzucenie ludzi i wykozystac ie ich. Jest nas tyl powiecie ze każdy może zainwestować w kolejki i odkupić ich , Turyści polscy przynoszą tyle byznesu w Zakopane ze kolej i drogi powinny być dawno zrobione, ale wszystkie dochody są oddawane gdzie inndziej, czy to nie prawda?
0 0
Dobrze Panie Wojtku nich płacą bo pieniędzy mają ludzie w Zakopane przyjeżdżający dość!!! A cały czas narzekają... Dobrze by było, by KNT też nie musieli płacić, chociaż jestem z okolic Zakopanego, tylko jak opłaty pobierane beda, aby dodatkowo korkow nie bylo...? Ale jestem ZA:) Mówią, że górale to ździercy to jak tak najwidoczniej chcą to niech mają,..
0 0
Do hahaha bankructwo.
Czyżby był Pan właścicielem busa który stracił wiele przez wprowadzenie komunikacji miejskiej? :) wyczuwam zazdrość !!! A tak nawiasem, nie sądzę aby brakowało im na raty, bo z tego co zaobserwowałam to komunikacja miejska staje się coraz bardziej popularna wsród mieszkańców !!
0 0
@teruk - skoro Zakopane takie pazerne to co te tłumy tu robią ?
0 0
Bardzo dobry pomysł. W końcu jak się jedzie na wakacje to wydatek rzędu 5 zł nie powinien stanowić problemu...tym bardziej że Zakopane dla turystów jest najtańszym miastem....kwatery za darmo, pamiątki też...A im jeszcze źle....i drogo...hehe Ciekawe gdzie?
0 0
Żal gdyby nie to że akurat alergolog mojego dziecka przyjmuje w Zakopanem to nie dos żeby dojechać na wizytę z Nowego Targu w sezonie musze tyle w korku z nim stać to jeszcze miała bym płacić za wjazd do Zakopanego wobala bym w ogóle tam nie jechac no ale zdrowie dziecka wazniejsze żal mi tego radnego to niech on tez płaci za wjazd do każdego innego miasta zobaczymy czy będzie taki mądry. .
0 0
To ze Tatar lysieje ,nie znaczy ze jest madry.
0 0
A co z ludźmi którzy dojeżdżają do pracy z Nowego Targu i pobliskich wsi a jest ich bardzo dużo, nie przemyślany biznes...
0 0
a po ile te naklejki ? ;-)
0 0
Panie radny,a może bezradny.Nie jest to moim zdaniem najlepszy pomysł.Czyżby nie było pana stać na coś mądrzejszego.Uważam ,że górale chyba dość zarabiają na turystach,a pan im chce to wszystko zabrać,karząc turystom jeszcze dodatkowo płacić.Przecież płacą klimatyczne ,parkingi itd. itp.Pytam czy mieszkańcy podhala też mieli by płacić?Przecież mają różne sprawy do załatwienia w Zakopanem.Zastanów się pan dobrze.
0 0
Do mieszkanka komunikacja super sprawa przynajmniej można jeździć za darmo ale ten pomysł z tymi pięcioma zł moim zdaniem nie wypal miasto mogło by się wziąć za wyciągi bo podobno butorowy mają rozbierać
0 0
Jeżeli pomysł podchwycą i zastosują inne miejscowości to jest duża szansa że do Zakopanego nikt nie przyjedzie bo na trasie Nowy Targ - Zakopane to będzie jakieś 30 zł. Poza tym będzie to działać w obie strony. Jeżeli mieszkaniec Poronina będzie zmuszony płacić za wjazd do Zakopanego, tego samego będzie domagał się od mieszkańca Zakopanego wjeżdżającego do Poronina . Jakaś paranoja. A tak na poważnie, panie radny, najpierw trzeba przed wjazdem do Zakopanego wybudować odpowiedniej wielkości parkingi i wtedy ewentualnie zastanawiać się jak ograniczyć ruch w mieście. Teraz wygląda to na próbę ordynarnego wydarcia kasy.
0 0
Jestem na tak. Z czego dla mieszkancow podhala wjazd bezplatny.
0 0
5 zł nie powstrzyma kogoś kto jeszcze spłaca swój wychuchany i wzięty na kredyt samochód . Wjedzie, a spaliny zostaną. Kolejny rodzaj daniny a pieniądze pójdą w " powietrze". Z tego quasipodatku sfinansować prywatne inwestycje w fotovoltanike ? Radny siedzi i myśli. Nie daj Boże coś wymyśli . Radny słyszał coś o niskiej emisji, albo o emisji wtórnej ?
0 0
Za wjazd 5, parkingi za free to rozumiem. Bo chyba z tą partyzantką na każdym skrawku ziemi za 2 złote/godzinę czy więcej to czas skończyć? Poza tym ekologię trzeba rozpocząć od kontroli czym się pali (grzeje) w wielu, nie wiem czy nie większości domów w mieście.
0 0
Ja chyba śnię jak to czytam..większego imbecyla jak ten radny to nawet za Baka nie było...
0 0
ej Zokopiany wam to przychodzą świetne pomysły do głowy coby odstraszyć turystów. Ja jestem za bo więcej gości do Bukowiny przyjedzie. Brawo Wojtuś, głowa nie od parady, brawo!!!!
0 0
A za wjazd do Bielska-Białej proponuję 10 zł . Wszak tu wokół też są góry i też powietrze zanieczyszczone. Szkoda że w tym wszystkim dutki się liczą a nie ekologia...
0 0
Chyba powstanie nowe powiedzenie "głupi jak radny (tatar)"
0 0
Nie trza sie bylogodzic na apartamentowce i tez byloby czystsze powietrze ....zamiast gadac glupoty to je zlikwidujcie hahaha
0 0
Boże widzisz i nie grzmisz a głupota się rozmnaża.
Zacznijcie dbać o turystę a nie o tym jak się go pozbyć , coś żeby turysta mógł spokojnie pojeździć
Naszymi pięknymi nowymi autobusikami.
Zróbcie parkingi podziemne pod Równiami Krupowymi oczywiście płatne , będzie większa kasa
a i turyści nie będą narzekać a i mieszkańcy będą zadowoleni.
Będzie zielono i ładnie a parkingu nawet nie będzie widać.
Boże jakie Oni mają pomysły.
To Zakopane przy takim myśleniu szybko padnie, a szkoda bo kocham to miasto.
P.S.
Nie pijcie więcej w pracy.
0 0
no widac ze zas pan zablysnol a moze lepiej wprowadzic strefy w miescie i na terenie parku i jakies ograniczenia wjazdu do centrum zeby reszta turystow nie cierpiala przez tych co lubia stac w korkach i zrobic wjazd co miasta ino z mzliwoscia postoju pod kwaterami ale dla was to za wiele a piatke to kazdy da a wam podniosa kase za pomysly
0 0
SEBA normalnie ci oznaczenie miasto da za nowe powiedzenie byle wiecej takich pomyslowych radnych moze tak najpierw wyciagi jakies zrobic kto go dopuszcza do takich pomyslow oj pujdziecie na dno troszke pomyslec i sa inne wyjscia
a jak narazie to miasto nawet dotacji na wymiane kotlow nie zalatwilo i o jakiej ekologi tu mowimy
0 0
a pieniądze z taxy klimatycznej ? lepiej weźcie się za rzetelne sprawdzanie ksiąg meldunkowych oraz wynajmu bez pozwoleń w powiacie tatrzańskim w pensjonatach i innego typu kwaterach w celu odprowadzenia właściwej jej wartości , bo tu uciekają grube pieniążki , a weryfikowanie jest banalnie proste
0 0
Wjazd do Zakopanego 5 pln, wejście do Parku 5 pln, puknijcie się w te puste łby!
0 0
20zł za parking nie wystarcza?
0 0
Bardzo nierozsądny pomysł chyba, że celem jest pozbycie się turystów z grubym portfelem. Bo turyści z chudym portfelem przyjeżdżają pociągiem bądź autobusem.
0 0
A może by tak kasować za wejście do urzędu miasta ? Znam takich "Zakopiańczyków" co to regularnie odwiedzają ten urząd codziennie , a nawet kilka razy dziennie ! Raz że miasto zarobi , a dwa takich natarczywych gości się pozbędzie !
0 0
@jacek, 20zl za parking nie idzie chyba do odpowiedniej kieszeni.
0 0
A dlaczego tylko 5zł ? a nie od razy 100 ?. Takie rozwiązanie z cała pewnością "rozwiąże problem zakorkowanego miasta"... po prostu nikt już tu nie przyjedzie :-))). Idąc tym tokiem myślenia mam dla radnego parę doskonałych propozycji przed zbliżającym się sezonem zimowym: 1. Wyłączyć dostawy prądu do Kuźnic (zlikwiduje to problem kolejek do kolejek na Kasprowy). 2. Nie odśnieżać dróg (korzyści dwojakie, więcej kasy w budżecie, mniejsze korki, wolne parkingi). 3. Zabronić palenia czymkolwiek w piecach (świeże powietrze,... więcej dzieci :) ). 4. "Naklejki" - cóż za finezja!, jak najbardziej tak!, dodatkowo niech kwaterodawcy jeszcze płacą za nie po piątaka od sztuki... Wiesz Pan co Panie "radny"... Parafrazując... Zamilcz Waść, wstydu oszczędź.
0 0
Oh super tylko KTT bedzie mial Ulge to 10zl za wyjazd na KNT Kentucky na zakupy KTT'ow.
0 0
Dla dobra miasta powinien Być całkowity zakaz wjazdu a miasto zamiast wymyślać opłaty powinno zrobic parkingi na przedmieściach i stworzyć szybka komunikacje miejska ... nie byłoby korków i tyle smogu ... A nie pobieranie opłaty która nie oczyszcza powietrza ...
0 0
Genialne. 5 zł za wjazd a jak jakiś buc na KTT chce wyjechać poza powiat Tatrzański niech płaci 20 zł za każdy powiat.
0 0
Zgoda ale wszyscy na tablicach KTT płacą 20 zł za wyjazd z Zakopanego i wjazd do Polski.
0 0
Wpuście za darmo takze knt bo gdy my jadąc na ktt do nowego targu będziemy traktowani jako wyrzutki
0 0
Powinien być zakaz wjazdu tak jak w innych kurortach na świecie. Leżymy w kotlinie więc nie ma cudów, w inny sposób nie pozbędziemy się spalin, to jedyny sposób na czyste powietrze. Niech jeżdżą tylko Ci co płacą tu podatki, więc jak ktoś tu pracuje to skoro zarabia w Zakopanem to podatki też nich płaci w Zakopanem - bardzo proste zasady.
0 0
NIgdy moja noga wiecej tam nie postanie ,juz nigdy ,jeszcze wam mało pieniedzy cholerni górale. Jeszcze Wam mało? Prxyjedz do łodzi i zapłac za swoje auto 50 zł za wjazd. Nigdy wiecej zakopanego. Nigdyyyyyyyyyyyyy!
0 0
Jest tak w europie np w Austrii do doliny stubai. Najważniejsze aby wygonoc te złomy busy. Wczoraj ciężko dojść do kuznic taki smród z rur wydechowych.
0 0
Tak czytam sobie o tym pomyśle Pana radnego/wstyd dla mieszkańców Zakopanego,że takich ludzi wybiera się do pełnienia tak odpowiedzialnych społecznych funkcji/-a już nie wspomnę o Panu radnym,bo Ten Pan pojęcia wstydu po prostu nie rozumie,a także brakuje Mu wyobrażni.Mieszkam w woj.zachodniopomorskim i jak co roku planuję jesienią wybrać się do tego pięknego miasta/czytaj gór/bo miasto nie zasługuje na takie miano ale po przeczytaniu takich dzikich pomysłów zaczynam się zastanawiać czy jednak nie zrezygnować z tego pomysłu i skończyć z corocznym,dość długim i kosztownym pobytem w Zakopanem-przecież jest tyle innych ciekawych miejsc u nas w kraju i poza naszymi granicami-najpewniej tak uczynię.Znam takie miejscowości u nas nad morzem,gdzie włodarze zaczęli stosować podobne pomysły i cóż spadła ilość turystów/ja osobiście i moja rodzina także przestaliśmy odwiedzać te miejscowości/i teraz zastanawiają się jak ponownie przyciągnąć turystów-mój szwagier jest w jednej z takich miejscowości wójtem-stąd dobrze znam temat. Reasumując-tak trzymać Panie radny a powietrze w Zakopanem na pewno będzie czyste i jak mniemam zadowolenie mieszkańców Zakopanego również.
0 0
Genialny pomysł radnego z kompleksami. Nie widzisz człowieku, że swoim durnym pomysłem powodujesz zamieszanie i dalszą niechęć do Zakopanego wszystkich przyjezdnych?! Odszczekaj wszystko i to natychmiast , pazerny góralu.
0 0
Aha XD teraz wszystkim szkoda 5 zł XDDD dobzi jesteście cepry. Tak btw. tez nie popieram tego pomysłu i raczej nie zostanie on wprowadzony a wy już nie przyjedziecie bo trzeba 5 zł zapłacić XDDD
0 0
Drogi Stanie
proszę Cię o przeczytanie powyższego tekstu ze zrozumieniem ponieważ każdy PSIOCZY na poziom zanieczyszczeń powietrza w Zakopanem . Nawet my mieszkańcy .
Przyjeżdżając do Zakopanego do legalnie działającego obiektu - nie zapłacisz nic ponieważ opłata ta zawarta jest w opłacie miejscowej .
Opłata będzie dotyczyła wyłącznie osób wpadających do Zakopanego na dzień w celu PO-LANSOWANIA się na Krupówkach i tworzących korki . To ma ich zachęcić do korzystania z komunikacji publicznej .
Szczegóły opłat dla pracujących tu - są do szczegółowej analizy jak to rozwiązać aby takich osób to też nie dotknęło .
Pozdrawiam
0 0
Mam lepszy pomysł... Ta opłata powinna wynosić 100 złotych od każdego pasażera.
P. Wojciechu pozbędzie się Pan smrodzących samochodów i upierdliwych turystów jednocześnie. Później tylko wytłumaczyć się swoim wyborcom dlaczego nie mają co do gara włożyć i sprawa załatwiona.
0 0
Zacznijmy może od tego że te wszystkie dymiące rzęchy krążące po Zakopanem powinny mieć w try miga zabrane dowody rejestracyjne i odstawione na złom. Od razu się puściej zrobi.
0 0
A placic im jak beda wyjezdzac !
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz