Ministerstwo próbuje ściągać od dyrektorów listy strajkujących.- To niezgodne z prawem, niech się dyrektorzy nie dają podpuścić, bo odpowiedzialność spadnie na nich - alarmuje Romualda Prośniak, prezes nowotarskiego koła ZNP.
Jak przekonuje związkowiec, ministerstwo edukacji rozsyła pisma wzywające dyrektorów szkół o przesłanie list osób uczestniczących w strajku. I przekonuje, że związek ma opinię prawną, według której to działanie niezgodne z ustawą o ochronie danych osobowych.
- To złamanie prawa. Rozesłaliśmy tę opinię do dyrektorów. Nie chcielibyśmy, by odpowiedzialność spadła na nich. Oni i tak znaleźli się w trudnej sytuacji - podkreśla szefowa nowotarskiego oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego.
Formalnie akcja protestacyjna jest bowiem skierowana przeciw dyrektorom. To oni, jako pracodawcy są stroną sporu, który tak naprawdę dotyczy rządu.
- My nie walczymy z dziećmi i robimy wszystko, by nie ucierpiały przy okazji naszej akcji - podkreśla Romualda Prośniak.
fig

22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
Odwaga staniała. Gdzie byliście, co którzy mienicie się nauczycielami, kiedy zamykano szkoły, i na wasze słuszne postulaty Joanna Kluzik Rostowska odpowiadała: pieniędzy na podwyżki nie ma.
A Gazeta Wyborcza krzyczała, że Karta Nauczyciela to przeżytek. Hipokryzja wam dymi z głów.
0 0
Resztki autorytetu topnieją jak śnieg na wiosnę.Trzeba zaprosić kodziarzy by głośno protestowali jak to gdzieś robili, puszczali ryk krów i kwik świń.Nomen omen pasuje jak ulał do tej sytuacji.
0 0
Księża niech zrezygnują z płacy na rzecz nauczycieli. Po co duchownym pieniądze? Wstyd!
0 0
Apostoł, Petru coś lepszego zaproponował, zabrać dzieciom połowę 500+ i dać to nauczycielom.
0 0
Mało tego, dodam że należy wypowiedzieć konkordat i wszystkie z budżetu na dotacje dla KK. Ale do tego trzeba mieć yaya. @Tempy Toporek, a może toporzysko, Petru to przeżytek.
0 0
Rodzice mają już tego dość. Z kazdym dniem złość na strajkujących nauczycieli wzrasta tylko nie powiedzą wprost tego bo się boją ze potem dzieci będą miały przekichane w szkole. A jak sie widzi słyszy co nauczyciele potrafia jak się zachowują to te obawy są uzasadnione.
0 0
Kiedy nauczyciele przygotowywali swój protest, urzędnicy ministerstwa edukacji przyznawali sobie nagrody na polepszenie motywacji do pracy. Takimi uznaniowymi nagrodami oraz kilkoma innymi dodatkami w MEN podnosi pensje urzędników o ponad 2 tys. zł. Ciemny i biedny to naród, który zawłaszczony religią nie szanuje nauczycieli i nauczania. Odznaczeni i obdarowani urzędnicy ministerstwa oświaty to dowód liczenia się z narodem....
0 0
Przeliczajac wolne nauczyciela to ma on gdzieś 50 zł za godzinę ze swojej pensji jak się mało wydaje to na budowe zapie,,,,
0 0
@Jo
Nieprawda, że rodzice mają dość strajku nauczycieli. Są z nauczycielami i trzymają za nich kciuki. Dzieci mają zajęcia opiekuńcze w szkole i nie trzeba brać wolnego z pracy, a to że się nie uczą to prawie norma. Jak nie było strajku to też uczył się ten kto chciał albo jak rodzice gonili do książek i nie dało się nic wykombinować. Przestańcie udawać, że dzieciaki są cudowne a nauczyciele okropni. Zawsze tak było, że nauczyciel skupiał się na uczniach, którym zależy. Programu do zrealizowania jest masa i ciężko równać poziom do najbardziej opornego na wiedzę. Jak czegoś nie łapie się na lekcjach, to trzeba przysiedzieć w domu na dupie nad książkami a nie łazić po okolicy do późnej nocy, a potem płakać że pani się uwzięła.
0 0
Pora zakończyć tę błazenadę. Było śmiesznie ale teraz czekam na wyciągnięcie konsekwencji. Jakiś facet, eks nauczyciel opłacany z pieniędzy wszystkich, czyli z podatków bo tak funkcjonuje PO (PiS tez) wykonuje ich polecenia jak kukiełka. 8 lat rzadu po-psl brak podwyżek, dodatkowe godziny pracy, zamykanie hurtowe szkół i zwalnianie nauczycieli w jeszcze większej ilości. Wtedy było ok, bo w sumie mogło być gorzej. Hipokryzja pełną gębą a głupim radość.
Nauczycieli dali się omamić wizją podwyżek i będą tego żałować. Mam nadzieje na wysokie kary finansowe za ten cyrk lub zwolnienia dla przykładu najgłośniej krzyczących.
0 0
Stanisław Karczewski marszałek Senatu powiedział wczoraj aby nauczyciele pracowali dla idei. Ja dodam od siebie, że najlepiej żeby dla idei pracowali duchowni bo do takiej pracy zostali powołani przez Boga. Boje się, że przy tej okazji wyjdzie, że Boga nie ma. A to tylko wymysł tych, którym zależy tylko na kasie. Może warto poczekać i przez okres strajku czegoś nowego się dowiemy.
0 0
@corny
Bardzo inteligenta wypowiedz, naprawdę na poziomie. Duchowni w wielu miejscach pracują za znacznie mniejszej pieniądze niż myślisz, to że na Podhalu są rozpieszczani i ludzie sypią na tace ile mają nie powinno przysłonić Ci realnej sytuacji. W Krakowie w dużej parafii pracuje ok 10 osób a na tacy, poza składkami na konkretny cel pustki.
Podobnie powinnismy decydować o wynagrodzeniu nauczycieli. Wśród tych którzy domagają się więcej znajda się tacy którzy pracują dla idei, czyli z zapałem i coś dzieci wynoszą z tych zajęć ale znaczna ich cześć nie zasługuje nawet na to co ma. Jedyne rozwiązanie to bony, o których coraz główniej. Płace szkole jeśli są efekty, nie płace jeśli nauczyciele to imbecyle. Zbyt proste. Wtedy szybko dojdziemy do sytuacji w której marni nauczyciele rozwiążą problem braku kasjerów w supermarketach.
0 0
@Hanibal, oglądałem program "na żywo" w drugi dzień strajku i zadzwonił nauczyciel, oczywiście który strajkował i przyznał się nieopatrznie, że stawka ta sięga 100zł/godz. Dodatkowo korepetycje dla tych, co "nie mieli czasu" się nauczyć, bo za mało godzin. Ten strajk, to czysta gra polityczna duetu Broniarz -Schetyna.
0 0
@basior. Ja mam 200/h, a jak ślub to powyżej 1000/h. @Kkr nie powiedziałbym, bo nie wystawiają rachunków, czego nie mogą zrozumieć turyści z zagranicy.
0 0
@amator
A w jakim kraju dają paragon? Zupełnie z ciekawości pytam bo kilkanaście krajów zwiedziłem i nigdzie mi nie dali? Chciałbym zobaczyć jak to wyglada. Oczywiście mowa o kościołach w danym kraju bo polonijne to domyślam się ze nie dają dlatego bo w Polsce nie dają.
0 0
@Kkr . Puknij że się w głowę. Duchowieństwo powinno utrzymywać się ze składek wiernych i pracować dla nich jak Bóg przykazał. Polska powinna zerwać konkordat i przestać finansować kler. Jeszcze dodaj, że najbiedniejszy jest ten z Torunia, tupnie nogą i pieniądze muszą być i to nie małe pieniądze. Tak że dziwię się, że bierzesz głos w tej dyskusji, pewnie jesteś jednym z nich. Idź strzyż owieczki z kasiory obiecując im nic. Wywalić konkordat na zbity '''''''''''' .
0 0
na stronach bip urzędów miast i gmin
są dostępne dane o zarobkach dyrektorów szkół
i ich małżonek przeważnie nauczycielek
czyli jawne wynagrodzenia szeregowych nauczycieli polecam
oświadczenia majątkowe kierujących jednostkami samorządowymi
0 0
@iga
To nie jest wina ucznia, że czegoś nie rozumie tylko nauczycieli którzy nie potrafią mu przekazać wiedzy w odpowiedni sposób. Skończyliście studia, owszem macie wiedzę na temat przedmiotu który uczycie, ale nie macie umiejętności przekazania jej dalej. Nie potraficie sobie poradzić z uczniami, którzy nie chcą się uczyć i to już od najmłodszych klas, dlatego nauczyciele w szkole średniej mają większe kłopoty z uczniami (nie dlatego że uczeń to łobuz i ma gdzieś szkołę, tylko dlatego że nikt mu nie potrafił tego przekazać, wytłumaczyć w odpowiedni sposób) ? sami sobie nawzajem kładziecie kłody pod nogi.
Wiadomo - nie wszyscy uczniowie są równi, niektórzy chcą i uczą się szybciej - niektórzy wolniej, a nauczyciele idą na łatwiznę przerabiając zadany materiał, nie licząc się ani trochę z tym że uczeń czegoś nie rozumie, "jak nie rozumie to niech się sam douczy w domu" (Wiadomo, lepiej nauczycielowi skończyć pracę o 13 i później udzielać korepetycji prywatnie - nie opodatkowanych, na czarno, płacząc jeszcze że im mało), wymuszając na uczniach aby to oni SAMI się uczyli.. w domu (gdzie uczeń powinien mieć czas na odpoczynek, spędzenie czasu z rodziną, gdzie powinien mieć czas na rozwijanie swoich zaintertesowań, hobby, na spotkania ze znajomymi) - a od czego jest nauczyciel ?! Przerabiacie dwie strony z książki na lekcji, resztę zadając jako pracę domową kolejne trzy strony, tak aby każdy uczył się indywidualnie w domu - i to według was jest dobre ? Wasza bardzo ciężka niedoceniona praca ? Nauczyciel, jak sama nazwa wskazuje powinien UCZYĆ ! A nie "odklepać regułki z książki".
Nauczyciele i zajęcia w szkole powinny być od rana do późnych popołudniowych godzin w szkole ( tak abyście mieli czas na zrobienie sprawdzianów, klasówek - wcale nie musicie brać tego do domu ! Powinniście to robić w szkole, tak aby po powrocie do domu mieliście czas dla rodziny ! ),
powinniście być dostępni dla rodziców w szkole, odbierać telefony od rodziców w trakcie waszej pracy ( 8 godzinnej jak większość innych zawodów ) a nie wychodzić ze szkoły w południe i płakać jak to wam źle.
Pamiętam jak nie raz mieliśmy przez zastępstwa 16 godzin matematyki w tygodniu ( Za co bardzo dziękuję naszej wychowawczyni, która nas uczyła tego przedmiotu), która potrafiła nas nauczyć, nie pozwoliła nikomu wyjść ze szkoły, póki nie umiał dobrze tego przedmiotu ? każdy potrafił dobrze liczyć ? wystarczy chcieć, najpierw dać od siebie coś więcej a później wymagać. Jaka praca, taka płaca. Już pomijając fakt, że każde święto, weekendy wolne, wakacje, pomyślcie tylko o innych np. Kucharzach, gdzie muszą pracować nocami, albo 7 dni w tygodniu, lub po 24h, lekarze, ratownicy, policjanci ? Stwierdzacie, że mają takie zawody, bo nie poszli na studia się uczyć ? Nie, poszli bo takie mieli powołanie, tak sami chcieli. To był ich wybór, tak jak wasz wybór kiedy zostaliście nauczycielami po to by UCZYĆ a nie odklepywać regułek z książki. Polecam wziąć się do roboty, bo ewidentnie macie za dużo czasu i ten strajk to chyba z nudy. Pozdrawiam
0 0
@corny
Tu już tylko psycholog pomoże. Współczuje. Brak argumentów to je sobie wymyślisz i dostosujesz do swojego poziomu.
0 0
@Kkr. Trzęsiesz się, że ci koryto zabiorą?
0 0
@obserwator
Pewnie, różni są uczniowie i różni nauczyciele. Zgadzam się z tym. Osobiście znam wspaniałą matematyczkę, której szkoła podziękowała za współpracę bo rodzice nie chcieli aby ich dzieci uczyła. Fakt, była wymagająca ale świetnie uczyła i zależało jej na uczniach. Pytam: jak nauczyciel może nauczyć systematyczności i przekazać wiedzę gdy "mądrala" rodzic sobie tego nie życzy?! Teraz rodzice zasadzają się na kolejną panią ( tym razem od nauczania początkowego ), bo wymaga zbyt dużo. Nie należy generalizować, że jak uczeń czegoś nie rozumie to wina nauczyciela. W klasie jest 20-30 uczniów i z tego pięcioro nie radzi sobie, więc winny jest nauczyciel (?!). Raczej, nie. Rodzice mają obowiązek pomagać dziecku w nauce ( zwłaszcza na początku ), uczyć odpowiedzialności i systematyczności. Wychodzi na to, że oni tylko produkują dzieci, a wychowaniem ma się zająć okolica.
Psy wieszaliście jak strajkowali lekarze i policjanci. Wiecznie komuś łatkę przyklejaliście gdy upomina się o swoje. Pamiętam te opinie, że w d... się przewraca bo tyle mają a to przecież zły lekarz, a policjant cwaniak łapówkarz. Każdy wykonuje swoją pracę i chce godziwie zarabiać. Coś Ci powiem: jak kucharze będą strajkować, to też odezwą się mądrzy i stwierdzą, że w d... się im poprzewracało bo przecież mogą najeść się w robocie do woli i jeszcze do domu wynieść siatki żarcia. Taka ludzka natura, że zazdrość ściska jak ktoś ma szansę na poprawę swojego bytu.
0 0
@iga
Odnosząc się do twoich słów: " W klasie jest 20-30 uczniów i z tego pięcioro nie radzi sobie, więc winny jest nauczyciel (?!). " - jak pisałem w swojej wcześniejszej wypowiedzi, jest to wina poprzednich nauczycieli, którzy już w podstawowym nauczaniu nie poświęcili właśnie tym kilu osobom wystarczającej uwagi tylko przepchnęli dalej, byle mieć spokój - pewnie i za sprawą rodziców, którzy też nie są bez winy, aczkolwiek nauczyciel, szkoła powinni postawić na swoim i tego ucznia dokształcić, bo od tego właśnie jest szkoła. Od uczenia a nie przepychania ucznia z klasy do klasy, bo rodzic ładnie prosi ($$$). Przynajmniej kiedyś tak było, teraz system nauczania jest zupełnie inny. Masz absolutną rację, rodzice nie powinni się wtrącać w grono pedagogiczne szkoły, od tego jest Dyrekcja szkoły, która powinna decydować o tym kto jest nauczycielem danego przedmiotu, a nauczyciel powinien pełnić swoje funkcje, być wymagającym i w pełni przekazywać wiedzę dalej.
Zgodzę się również z Tobą w sprawie ludzkiej zazdrości, nikomu nie dogodzisz. Kiedyś ten kraj sam się wewnętrznie wyniszczy, zamiast się łączyć to się ciągle dzieli. Dlatego też tyle tych sprzeciwów i wielkie oburzenie przeciwko strajkującym. Oczywiście, jak dla mnie podwyżki możecie dostać, zapłacimy za to my podatnicy - ale warunkiem jest całkowita zmiana systemu nauczania, i nauczyciel ma być po 8h w szkole, więcej zajęć, będziecie mieć więcej czasu na tak "obszerny" materiał, tak aby każdy mógł się go nauczyć oraz mieć więcej czasu dla osób które jednak nie nadążają nad tym materiałem, w wolnych godzinach (okienkach) będziecie mogli mieć przerwy, sprawdzać klasówki, sprawdziany, odbierać telefony od rodziców (tak, można odgórnie wprowadzić system, do którego rodzice będą musieli się dostosować, że nauczyciel odbiera tylko telefony w wyznaczonych godzinach - jakoś do urzędów się nie dobijają po godzinie 15... ) No i przede wszystkim odprowadzać podatki od korepetycji, które nauczyciel będzie mógł prowadzić w wolnym czasie, choć myślę że jeśli w ciągu 8h pracy nauczyciel poświęci więcej czasu uczniowi, przy czym oczywiście zarobi więcej - korepetycję będą mniej potrzebne (może dla bardzo wymagających uczniów, którzy chcą się uczyć ponad poziom) - a Wy drodzy nauczyciele będziecie mieć więcej czasu dla rodziny, po pracy.
Pozdrawiam
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz