Las reklam po obu stronach jezdni nie tylko szpeci nasz region, ale odbiera nam i turystom to, co w nim najpiękniejsze - widok na Tatry. Z drugiej strony liczba billboardów, ich nagromadzenie i chaos, jaki tworzą, sprawił, że nie pełnią już roli informacyjnej, o co zapewne chodziło ich właścicielom. Władza nie radzi sobie z krajobrazem, weźmy się za to sami.
Zwracamy się do Was - przedsiębiorców, restauratorów, hotelarzy, usługodawców - z propozycją. Jeśli usuniecie z zakopianki swoją reklamę, to dostaniecie od nas powierzchnię na nią w czterech wydaniach Tygodnika Podhalańskiego. Będzie kształtem podobna do Waszego billboardu, ale będzie też obok niej - jeśli wyrazicie na to zgodę - informacja, że dla dobra krajobrazu Podhala, Orawy, Spisza, Tatr, Beskidów i Pienin właśnie usunęliście swój przydrożny billboard.
Jest tylko jeden warunek - trzeba nam udowodnić, że reklama stała jeszcze w maju 2019 roku i zniknęła, to wszystko.
Czekamy na Was w naszych redakcjach w Zakopanem, Nowym Targu, Szczawnicy. Możemy też kontaktować się telefonicznie i mailowo. A zatem już od dzisiaj zaczynamy odsłaniać nasze kochane góry.
Redakcja
Zenon
2019-08-27 09:59:28
Jestem ze wschodniej Polski i bywam w NT i okolicach kilka razy w roku. Jest u was coraz gorzej z zaśmiecaniem przestrzeni tymi ogromnymi płachtami, ostatnio przodują w tym dwie chyba konkurencyjne przychodnie z tymi reklamami powiększania cycków i leczenia hemoroidów. Bałagan przestrzenny w Nowym Targu i okolicach jeszcze jest potęgowany przez tą prymitywną reklamę. Z utęsknieniem czekam aż reklama zewnętrzna zostanie radykalnie ukrócona, tak jak jest to np w Szwajcarii lub Niemczech.
Jasiyk
2019-08-01 22:37:51
A czy to ma sens? Bo już coraz mniej ludzi czyta papierowy tygodnik a w reklamy to już pewnie nikt nie zagląda.
Pawel
2019-07-03 08:46:28
Akcja usuwania reklam....a wczoraj przy drodze miedzy Rogoznikiem a Ludzmierzem 2 nowe reklamy term.....
Edward
2019-06-07 07:56:35
Jak to jest że na terenie należącym do Państwa tj. Na nowym węźle w Poroninie na środku stanęła reklama Jezus na lodowisku??? My tu o zdejmowaniu reklam, a na gruncie na którym przede wszystkim nic nie powinno być ktoś sobie stawia reklamę i pewnie jeszcze dali mu na to zgodę?? Może Tygodnik sprawdzi jak ewentualnie takie pozwolenie można dostać i czy każdy tak może??? Masakra nigdy tych reklam się nie pozbędziemy!!! Ludzie mają siano zamiast mózgów.
kijwoko
2019-06-01 00:45:37
A ja proponuje dzwonić na te numery z reklam z prośba o niezaśmiecanie przestrzeni publicznej . Ps: czy plan zagospodarowania przestrzennego nie wyklucza takich reklam ?
witowian
2019-05-31 11:40:37
a i nas radni uchwalili kodeks
i za rok będzie rewolucja.
moze wreszcie zniknie większość tych paszkwili.
Dusulka
2019-05-31 09:59:33
Super pomysł. Mam nadzieje że się uda chociaż połowę usunąć ????
Jaś Fasola
2019-05-31 09:45:37
@Örn. Po co mi reklama za wodą?. Może w Europie się przyda ze względu na cenę towaru i usług, ale za wodą? może Chile.
Örn
2019-05-31 02:13:14
Witejcie
To prawda wlasciciele dzialek nie zrezygnuja z mieszecznej wyplaty za reklame.
Ale dziwi mnie ze firmy traca kase na tym bo im wiecej to nic nie widac...
Nie lepiej kupic reklame na tp24? I to bylaby dobra inwestycja bo ogladaja je osoby z USA...Canady...Islandiii...
PANY I PANEWKI teraz tylko INTERNET!!!
Pozdrawiam wszystkich!
Miś fazi
2019-05-30 22:26:59
Mnie się podobajo reklamy . Są jakoby dopełnieniem całości. Bez nich nie było by turystyki bo goście nie wiedzieliby gdzie skręcać autami np do pensjonatów.bez reklam będzie ponuro i nic ciekawego w widoku . Fajne są bo są takie reklamy kolorowe bo rozwijają wyobraźnię i horyzonty i możemy być dumni że nas stać na bilbordy jak np Niemców.
Widać że jesteśmy zamożni . Nie wstydźmy się chwalić przed światem niek widzom ile to trudu rąk ludzkich. A i przyjadom na następne lata , bo jest ciekawiej a nie tylko stare rudery drewniane .
Nie czaicie
2019-05-30 22:13:49
Nie czaicie że za dzierżawę działki pod baner właściciel dostaje kasę? Teraz każdy ściska poślady żeby utrzymać gościa na działce co wy robicie kolejna wojna i powstanie? Lenin wąsa goli.... Walczycie z wiatrakami a kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień....
Iwona
2019-05-30 16:56:10
Doskonały pomysł, wszyscy powinniśmy olać te wszystkie firmy i przedsiębiorców, którzy dla swojego wyłącznie zysku niszczą to co dla nas najcenniejsze! A Stasiuk opisał to dosadnie, ale bardzo celnie. Tak nas i Zakopane widzą inni. My niestety trochę przywykliśmy/zaakceptowaliśmy :-((( , ale dla odwiedzających to szok i odrażające.
muta
2019-05-30 16:01:56
Świetny pomysł. Ja również obiecałam sobie, że do żadnego z punktów reklamowanych wzdłuż Zakopianki w ten obrzydliwy pomysł nie pójdę, nie skorzystam z ich usług. Tyczy się to zarówno wszystkich tych AllMedica (tfu!) jak i rzekomego bastionu elegancji Nosalowego Dworu. Wstyd tak zaśmiecać przestrzeń publiczną!
antykancelista
2019-05-30 15:34:43
świetny pomysł Tygodnika!!!! obawiam się tylko, że w mateczniku suwerena taka akcja będzie miała zerowy wydźwięk......
Kozica
2019-05-30 14:20:06
Najwyższa pora - przecież te reklamy w takiej ilości nie spełniają swojej roli i mamy inne narzędzia nowoczesne i skuteczniejsze . Poza tym nic nie pobije przyciągania turysty jak widok naszych bajecznych Tatr , które są za tą "okropną zasłoną". Brawo Tygodnik może przedsiębiorcy chociaż raz popatrzą oczami tak mile widzianych w naszym mieście Turystów- do dzieła.
vika
2019-05-30 12:21:44
Najgorsze jest to że tych reklam NIKT NIE CZYTA , bo zamiast zachęcać - wkurzają.
Osobiście postanowiłam że nigdy nie kupię ani nie skorzystam z usług w ten sposób reklamowanych, ponieważ pozbawiają mnie tego co kocham najbardziej - widoku Tatr.
Brawa dlaTP za tą akcję.
Iwona
2019-05-30 11:29:48
Wielkie brawa i wielka nadzieja, że pomysł zadziała!!!! I jeszcze większy apel do reklamodawców, nie niszczcie już krajobrazu!!!!
Kinga
2019-05-30 09:56:24
Genialne! Dziękuję Tygodniku ")
Teraz mieć tylko nadzieję, że nasi kochani krajanie w to wejdą.