olcha
2011-10-18 17:53:40
Jednak co się powiedziało itd.. Cenię panią Jaworowicz za odwagę i pomoc ludziom w wydawałoby sie beznadziejnym położeniu.
hawrański
2011-10-18 14:32:34
Zgadza się .Był na ten temat program TV. pani Jaworowicz. A wyglądało to tak : do studia telewizyjnego wpuszczano ludzi z ułożonej listy , Program kręcono kilka godzin a po ocenzurowaniu było tego kilka minut....................... Tak więc redaktorzy decydują o treści emisji .
olcha
2011-10-18 11:25:01
Pani Bigosowa traktuje tą sprawę jako pretekst do starania się o zwrot wywłaszczonych ziem. Czyli - kolejna awantura. Większość wywłaszczonych zapewne jednak otrzymała rekompensatę. Kiedyś w programie TV p. Zofia pokazana była w otoczeniu grupy braci górali, ciskających przekleństwa. Zrobiło mi się przykro i głupio - nic wspólnego nie miało to z góralskim obyciem.
hawrański
2011-10-18 09:35:55
Ouscypek jesteś nzprawdę wyjątkowa....A czy przypadkiem nie dostała Twoja rodzina rekompensaty za utracony majątek na wschodzie??? Bo takie coś dawali...A działo się to już za III RP więc i pieniądze były w miarę konkretne...
uoscypek
2011-10-17 20:33:31
uuuaa , to teraz wiem juz na czym zasadza sie pazernosc przypisywana góralom: na tym ze dobry gazda wedle kotecka zagarnia ku sobie ...czy wypada czy nie ;P
Broocklyn
2011-10-17 20:13:10
Drodzy panstwo nie ma sie co sprzeczac i tak zrobia co chca a zakopane juz lata swietnosci ma za soba przed wojna byl to wspanialy kurort i uzdrowisko i przyjezdzala tutaj elita tego kraju artysci wojskowi lekarze itd. Natopiast czasy powojenne a przedewszystkim ustroju jak panowal zniszczyl dobre imie zakopanego a teraz dozynaja miasto do konca deweloperzy itp lotry
kotecek
2011-10-17 19:02:04
Ten uoscypek biedok to lon rozumu nimo .A Bigoska z innymi lodebrac ceprom co nie ik , coby wasym nie kupcyli .Dobry gazda zagarnio ku sobie , pijocyska sicko wyniesom z chalpy i przetracom , takie to casy nastaly .
uoscypek
2011-10-17 18:59:14
moja rodzina potraciła taie majatki ( zarowno na wschodzie i w Polsce centralnej) ze wiem co to oznacza...ano nic szczegolnego z czym sie nie moznaby było pogodzic; duzo gorzej jest sie zeszmacić ...zatem boso ale w ostrogach polecam ;)
hawrański
2011-10-17 08:43:44
Ouscypek , nie wiem jakim majątkiem dysponujesz ,ale powiedz , powiedz tak szczerze , czy jesteś przygotowana na to żeby Ci zabrać to co posiadasz ?????? A następnie przekazać to za grosze komuś innemu?????? Na koniec stwierdzając że nic się nie stało bo tak się już w historii działo........
uoscypek
2011-10-17 03:29:57
to ty jestes gupi jak but narciarski z lewej nogi! teraz mamy prywatę a po przejeciu przez prywatnego udzialowca firma bedzie nastawiona na maksymalizacje zyskow , zatem mozna bedzie oczekiwac elasteyczniejszej oferty ...Dlaczego u nas nie kupi sie ski-passu na tydzien na Kasprowy? albo inne promocje poza ttymi dla \"patnikow\"??
mariano
2011-10-16 22:37:36
@uoscypek - powinnaś używać bardziej adekwatnego nicka \"JEŁOP-SCYPEK\"
Bredzisz od rzeczy - widać twoja znajomość ekonomii i i strategii działania firm pokroju Geronimo Martens dość gruntowna - to znaczy wynika stąd, że zaryłaś nosem o grunt pod Biedronką! Mylisz prywatyzację z prywatą i skokiem na kasę!
To że kolejkom przydała by się zmiana właścicielska - wynika z ich statusu.
Panowie dyrektorowie PKL - rodem z PRL\'u dbają jedynie o koniec własnego nosa, a raczej jedynie o własny portfel. W d... mając otoczenie, klientelę i ochronę przyrody. To jednak nie powinno dotyczyć rozdawnictwa majątku narodowego zabranego z pominięciem prawa jego prawowitym właścicielom na cele społeczne.
Jeśli ktokolwiek ma prawo bogacić się na gruntach należących do niedawna do rodzin góralskich to właśnie te rodziny i społeczność lokalna a nie jakieś indywidua słowackie - o niesprecyzowanych zamiarach.
uoscypek
2011-10-16 21:48:46
dunajcon,. ja sie wzeniłam w Galiców :P
uoscypek
2011-10-16 21:47:18
hawranek, ja ci tylko daje przyklady POGODZENIA sie z wydarzeniami historycznymi kiedy tez cos ktos tracił i jakos dalej zyje. Wolałbys te gesi pasać boskiem na hali czy raczej dutki liczyc w pensjonacie i bryką sie wozić ? przeciez jestesmy tu i teraz i nie ma co sie wstecz ogladać jak to dawniej miales hole za to do garka na przednowku niewiele do wlozenia ...
Broocklyn
2011-10-16 16:50:34
Jak na podholu ciezki zywot gorole wiedli to madryk nie bylo ino jak sie troche wies Zokopane lozwinyna to wtej pany przyjechaly i to na dobre wyslo ale ze cepry i kasinioki sie w nase sprawy miysac zacynajom to zle haj Pisem chaf gwarom moze nie zbyt piyknom ale jak sie komu nie widzi to cytac nie musi haj:)
dunajcon
2011-10-16 14:55:43
Nie widziałem pułoscypku ześ ty sczepszony draniu Ty to napewno niemasz co sprzedać ani ci nic nie zaborą lepij żebyś się w nasze Góralskie sprawy nie wpie,,,,,,,ł bo się z tego możesz roschorować,
hawrański
2011-10-16 14:37:11
Ouscypek to dzisiejsze czasy porównujesz do rewolucjii francuskiej??? Wiesz ile tam poleciało głów na czele z królewską ??? No to się zapowiada....a mówili , że rządy PIS-irów są grożne!!! Według Twojej teorii sprawiedliwości dziejowej nikt nie może czuć się bezpieczny ze swoim majątkiem...
uoscypek
2011-10-16 14:29:37
bardzo wilelu ziemian tez nie rosci sobie prawa do odbierania rekompensat za utracone mienie...tylko góralowi zawsze mało; ale przeciez zmienily si eokolicznosci: macie pensjonaty, zarabiacie inaczej ( juz nie trzeba pasac krów czy gesi albo najmowac sie do pracy jako parobek czy komornik, mozna zdobyc wyksztalcenie etc) MAŁO WAM??
uoscypek
2011-10-16 14:27:39
a przykladow, kiedy tryby dziejowych zawieruch odbieraja komus cos mozna mnozyć, ot chocby goraczka złota w Kalifornii spowodowala, ze pewnien jenerał o szwajcarskich korzeniach, którego rzad USA wynagrodził wlasnie ziemia kaliforni został przez wielu poszukiwaczy złota ograbiony, na jego ziemi wytyczano nowe działki i do dzisiaj rzad USA nie zrekompenowal tej rodzinie grabiezy ziemi...
uoscypek
2011-10-16 14:24:59
człowieku , otrzasnij sie...Spadkobiercy Krola Francji tez odebrano teren po Bastylii, która lud rozebrał...ale tam nikt nie jest tak pazerny, zeby sie o te ziemie upomniec !!
hawrański
2011-10-16 11:53:14
Do oscypka .Jeśli chodzi o handel - masz rację. Ale nikomu pod teren ,,Szymonka\" nie zabierano terenu dla ,,wyższych \" celów . Nie zabierano czyjejś własności argumentując to unikatową wartością dla przyrody , którą należy przekazać Narodowi Polskiemu. Jest to zupełnie inna dziedzina ....
uoscypek
2011-10-16 04:59:06
ja jestem za prywatyzacja PKL bo inaczej bedzie tak jak ...hm...szukam adekwatnego porownaia i mi sie kojarzy np. porownaie jakosci oferty supermarketu dajmy na to Biedronki i Szymonka. W Biedronce widac, ze wlasciciel ( geronimo Martins) osiaga dobre zyski a w Szymonku wladanym przez PSS Spolem ? spokój, cisza i niewiele sie dzieje jak na supermarket...na marginesie, ma to zalete, ze mozna zrobic spokojne zakupy tyle ze w Szymonku nie ma wielu produktow a i ceny wyzsze :) zatem stagnacja albo rozwój, wybór nalezy do nas a nie do BIGOSKI!!
gogi
2011-10-15 19:59:57
Pani Bigosowa-
co Wyscie zrobila?
wojna goralsko-polska
chyba sie zaczyna!
Ale macie racje-
wlasnosc to rzecz swieta!
I niech sie kazdy zamknie
co to nie pamieta-
Sabalowych nut
i jego opowiesci,
Bronka Marusorza
i jego odwagi.
I innych naszch wielu-
brak miejsca by wspomniec.
....
Hej byli chlopcy,byli....
A my walczmy dzis o to-
w co Oni wierzyli.
gogi
2011-10-15 19:26:07
Ksiazke polecana przez hawranskiego tez polecam,ale dodaje-nawet pierwsze wydanie z 1935 r.nie ma -wszystkiego-
Ludka
2011-10-15 18:09:54
Z harnasiem to tylko sie zgadzam co do nadania duzych odszarow dla mieszkancow Bialki za uratawanie Krola Jana Kazimierza , Ale nie wszyscy za swoje wzieli pieniadze . Tylko niektorzy . Sa na to papiery w moim rodzinnym domu gdyz moi dziadkowie jak tez duza czesc prawych gorali nigdy nie zgodzila sie na sprzedaz i odebrano im ich hole i pastwiska . Nigdy nikt nie dbal o Podhale . Nie bylo zadnego przemyslu oprocz kombinatu co kolwiek gorale maja zawdzieczaja tylko sami sobie a od tego WARA . Popieram pania Zofie .
hawrański
2011-10-15 17:41:02
Wszystkim zainteresowanym historią Tatr i Podhala polecam książkę profesora Józefa Rafacza pt ,,Dzieje i ustrój Podhala\". Tam jest po prostu wszystko......
gogi1
2011-10-15 17:39:23
cheba niehonorny gorol ze mnie,bo ni mogem doczymac slowa.Ale jesce musem napisac-co Broocklyn i hawranski majom racje.A i Wojtanowi podziynkowac,co odpisol,choc mnie nie przekonol ,szacunecek.A i dunajcon fajnie pise
gogi
2011-10-15 17:06:35
Obiecuje-ostatni do tego tematu komentarz z mojej strony.
Ale czy wiecie,ze Tatry juz byly zasiedlone w czasie,kiedy w Egipcie panowal Ramzes 2?A turystyka tatrzanska juz dawala radosc ludziom juz w 1565,kiedy to oficjalnie uwieczniono Beate z Koscielskich Laskowa?I nie wmawiajcie mi domorosli historycy,ze to krolewszczyzna.Dopiero w 1578 Batory przypomnial sobie,ze ma gorali w granicach swych krolewskich wlosci.Bo wtedy wlasnie powstala osada-dzisiejsze Zakopane.Jaki wniosek?Gorale tu byli przed krolem.A ze zostali wciagnieci w tryby historii to juz inna opowiesc.
hawrański
2011-10-15 16:36:24
Harnaś zlituj się i nie pisz takich głupot !!! Nie wiem kim był Twój dziadek , który aż tak skorzystał z wywłaszczeń. A prawda jest taka , że jak się wypowiada imię hr.Władysław Zamoyski to należy zdjąć czapkę z głowy..... Bo nie znam przypadku w obecnej Polsce , aby ktoś kupił duży majątek i ofiarował go Narodowi Polskiemu
dunajcon
2011-10-15 16:31:46
Noto Harnaś tak się Ochscić to muśiałeś mieć powód to jest duma i chonor dla Górala a Ja osobiscie nie chciałbym się kiedyś obudzić z tą wiadomośćią że Krzyż na Giewoncie nie nasz,
B.B
2011-10-15 15:48:55
Brawo Pani Zofio,ktos musi bronic polskiej i góralskiej \"własności\".
Życze powodzenia.Szkoda tylko że sam burmistrz nic nie robi!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tatry dla właścicieli
2011-10-15 15:43:00
Okradli Was, nie dajcie sie znowu. Odbierzcie co Wasze.
harnaś
2011-10-15 15:38:03
BROCKLIN -gwoli ścisłości przeczytaj sobie prawdziwą historie,Całe Morskie Oko,razem z doliną roztoki,pięciu stawów,wołoszynem i Palenicą należało do górali z Białki Tatrzańskiej o ile wiem to oni ponieśli najwiekszą strate przy walce o morskie oko,a pan hrabia tylko zajmował sie sprawa papierkową,a nie jak ty piszesz jaki on bohater,dobrze sie podniecać jak się nie zna histori mój dziadek posiadał tam własnie pole,ale póżniej państwo godziwie to zapłaciło,nic na siłe nie brali,dostał tyle kasy ,ze postawił za to dompiętrowy z płazów i nie słyszałem,żeby kiedy narzekał,i nie wiem co ta bigoska na wojuje,ona lepiej niech nie rozglądnie gdzieś za domem starców bo już sie jej w głowie pomieszało
gogi
2011-10-15 15:33:09
Nie tylko gorale,ale kazda nacja szanujaca swe pochodzenie,kulture i tozsamosc posiada silne poczucie przynaleznosci i wlasnosci ziem,na ktorych od stuleci zyli ich dziadowie.Ja jako czystej krwi potomek gorali wbrew stereotypom znam dobrze nasza historie,poczawszy od zarania goralszczyzny w tym pieknym zakatku swiata,jakim jest Zakopane i Tatry.Historia Podhala jest nierozerwalnie zwiazana z historia Polski,a co za tym idzie-trudna i skomplikowana.Ale znawcy tematu-prosze siegnijcie glebiej-moze wtedy zrozumiecie-ze naszym swietym obowiazkiem jest bronic tego co dla nas najcenniejsze.Honoru i wolnosci.Chcemy jak od stuleci byc u siebie,a nie klaniac sie w pas Slowakom i innym,ktorych najdzie ochota na wykupywanie naszych dobr.A co zrobicie,jaak jakis Slowak,Wegir ,Rumun czy Arab zapragnie Krakowa czy Warszawy?Tez powiecie-to byla krolewszczyzna,machniecie reka i pod mlotek?
hawrański
2011-10-15 15:07:26
Gogo,tak , ale polany i hale były jednak własnością górali. Były własnością z nadania . Tak na marginesie , to prawie całe Podhale kiedyś było królewskie. A król dawał swoją własność , aby ktoś tu się osiedlił , wykarczował lasy i po 20 latach zaczął mu płacić podatki.
Wojtan
2011-10-15 14:58:14
Gogi jeśli powrócą do włascicieli tzn w prywatne ręce to nie będzie można liczyć na żadne dotacje do napraw szlaków.Ponieważ dotacje dostają parki a nie prywatni własciciele .
dunajcon
2011-10-15 14:40:28
Gogo widać że jesteś oczytany ale pomyśl jak stracą na wartości te nasze ukochane Góry ile razy się tam wybiorę to mi będzie lazło na oczy ze stąpam nie po swoim jeszcze jakiś chawranek będzie pierniczył nie dałbym im żadnej satysfakcji ,,
Gogo
2011-10-15 13:34:36
Górale mają zbyt rozbudowane poczucie własności. Trzeba im przypomnieć, że historycznie Tatry nigdy nie były własnością górali, tylko królewszczyzną czyli majątkiem króla Polski. Góralom przysługiwały jedynie serwituty, czyli służebności pozwalające na wypas owiec i bydła na halach.
Własność w Tatrach mieli tylko górale ze Wspólnoty 8 Wsi, od czasu gdy kupili część Tatr o rządu Austriackiego.
gogi
2011-10-15 13:31:08
No Wojtan!Az mnie zatkalo po przeczytaniu Twego komentarza.Wiec prosze-oswiec mnie w temacie i przedstaw ta szanse dla miasta jaka jest pozbycie sie dobrze prosperujacego interesu ,z tradycjami i zawsze kojarznego i utozsamianego z naszymi gorami.A moze moj umysl zbyt tepy,skoro nie dostrzega w tym dla nas szansy,o ktorej piszesz?
Broocklyn
2011-10-15 13:25:52
Morskie Oko zawdzieczamy nikomu innemu tylko Hrabiemu Wladyslawowi Zamoyskiemu ten pan wlasnie walczyl o to zeby w granicach polski byla najpiekniejsza dolina w Tatrach. A teraz robi sie wszystko w tym kraju zeby sprzedac . Dziadowie i pradziadowie sie w grobach przekrecaja tlukli sie o ten kraj z bolszewikami i niemcami a teraz takie jajca sie dzieja nie mam slow Pani Zosiu jak 3a bedzie toi ciupagi sie nondom:)
olo
2011-10-15 13:20:05
Bigosowa - popieram
dunajcon
2011-10-15 13:08:47
Za jakiś czas te Słowoki powiedzą nam tak Dobrze zrobił Jano ześ spredał Krawu nie budieś zreł mleka ani kośił trawu , niech ich naj jaśniejszy szlak,
hanka22
2011-10-15 11:20:09
góry były zawsze górali i niech tak zostanie. Czyżby trzeba było o nie walczyć!
gdzie my żyjemy?
Wojtan
2011-10-15 10:31:02
Bigosowa to moze niech sie swoją oborą zajmie .A nie poraz kolejny chce zrąbac sznase daną naszemu miastu
hawrański
2011-10-15 09:31:08
Do Boruty -Nic dodać , nic ująć. Ta lista już nie wymaga komentarza.................. Bo za jakie pieniądze to sprzedano , też powszechnie wiadomo. Mam pytanie :czy ktoś wie ile za te koleje oferują Słowacy???? Podobno jest 5 obiektów do sprzedania i wszystkie kupują ??? No i jeszcze jedno - ile te kolejki zarabiają? Warto by było porównać zyski tych firm z oferowaną ceną...
boruta
2011-10-15 08:35:06
Jeszcze raz.
Rząd Mazowieckiego Unia Wolności od 12.09.1989 r. rządził 16 m-cy, Przygotował ustawę tzw. o restrukturyzacji i prywatyzacji.
Rząd Bieleckiego KLD od 12.01.1991 rządził 11 m-cy i 11 dni. Sprzedał obcym 1208 zakładów.
Rząd Olszewskiego ROP od 23.XII.1991 rządził 6 miesięcy i 18 dni. Sprzedał 1 zakład. Zatrzymał prywatyzację. Został odwołany.
Rząd Suchockiej UD od 11.07.1993 rządził 15 m-cy i 14 dni. Sprzedał obcym 21 strategicznych zakładów.
Rząd Pawlaka PSL od 26X.1993 r. rządził 16 m-cy i 12 dni. Sprzedał obcym 2269 strategicznych zakładów.
Rząd Oleksego SLD od 7.03.1995 r. rządził 14 miesięcy. Sprzedał 598 strategicznych zakładów.
Rząd Cimoszewicza SLD 7II.96 r. rządził 20 m-cy,18 dni. Sprzedał 992 strategicznych zakładów.
Rząd Buzka AWS od 31.X.1997 r. rządził 47 m-cy 19 dni. Sprzedał 1311 strategicznych zakładów.
Rząd Milera SLD od 19X.2001 r. rządził 30 m-cy 15 dni. Sprzedał 548 strategicznych zakładów.
Rząd Belki SLD od 2 V 2004 r. rządził 17 m-cy 29 dni. Sprzedał obcym 477 strategicznych zakładów.
Rzad Marcinkiewicza PIS 31X05 r. rządził 8 m-cy 15 dni. Sprzedał 271 strategicznych zakładów.
Rząd Kaczyńskiego PIS od 14.07.2006 r. rządził 15 m-cy 24 dni. Sprzedał 18 strategicznych zakładów.
Rząd Tuska PO rządzi od 7.XI.2007 r. Sprzedał 724 zakłady. Pozostało jeszcze 16 strategicznych zakładów. Polska utraciła prawie bezpowrotnie cały majątek narodowy.
robi
2011-10-14 23:19:03
janickowi i geni to się chyba epoki pomyliły,bo o ile pamiętam to prawie wszystko sprywatyzowali komuniści z SLD z niejakim rudym i brodatym Kaczmarkiem na czele,o którym słuch zupełnie zaginął.
dziadek
2011-10-14 21:59:06
Mamy jesień,a coraz bardziej się \"zieleni\".
janicek
2011-10-14 21:47:08
Pani bigosowa ma racje walczy o swoje aty uoscypku piszesz jak bys był z PO wszystko byscie sprzedali , pozdrawiam panią bigos niech pani walczy bo jest oco
uoscypek
2011-10-14 21:04:32
a Bigoska to se niechaj te ciupażką w łeb stuknie ....
uoscypek
2011-10-14 20:50:18
gienia, chcialabys tez teraz pasc krowy? tylko chyba nie w MOku, bo to swego czasu wykupili madrzy ludzie nie od twojej mamy :)
robi
2011-10-14 19:10:38
Pani Bigosowo,nie lepiej cieszyć się życiem,zwłaszcza,że jest pani w bardzo podeszłym wieku.Po co ta mściwość i od razu ciupagi ?
gogi
2011-10-14 18:47:17
Po co chinczykom Tatry kupowac jak se je sami moga zbudowac?
A Bigosowa niech tutaj bedzie!
A tak apropo-po co Chinczyk mialby ja kupic?Znow wojna o Tybet i ciupagi w ruch?
dunajcon
2011-10-14 18:44:07
Bardzo mało takich Ludzi jak Pani Zofija Bigos jest Kobieta naprawde waleczna powinna żyć dwieśćie lat by się mogła wstawiać za nami jesteśmy przy niej bardzo mali ,,,
gienia
2011-10-14 18:32:53
W100% popieram Pania Zoske . Moja mama od 8 roku zycia pasla krowy w Morskim Oku gdzie nasza rodzina miala polany ktore nam odebrano pod park. Dzisiaj Tusk ze skarbem panstwa lapia sie wszystkiego co tylko moze isc pod mlotek . Dziwne ze innym sie wszystko oplaca a nam tylko ciazy . Tak jak te kopalnie siarki w okolicy Tarnobrzega sprzedane za przyslowiowa zlotowke rosjanowi a tpozniej zalane woda . Teraz siarke sprowadzmy z Rosji . Mam szwagra ktory pochodzi z tych okolic
edkrol
2011-10-14 18:07:47
Na co komu Tatry, sprzedać je Chińczykom razem z Bigosową.
gogi
2011-10-14 17:55:54
Broocklyn ma racje!!!A niektorzy czepiaja sie smieci!Tez dbam o srodowisko,ale czy smieci sa najwazniejsze,jesli chca nas ograbic z dobra goralskiego i narodowego?I tylko Pani Zofia glosno mowi -NIE.Amy?Co z nami...
Broocklyn
2011-10-14 17:18:12
Wszystko chca sprzedac lotry jedne i jak zawsze ktos na tym zarobi troche monet Czegos nie kumam PKL przynosi zysk raczej to po co to sprzedawac? Slowakom sie oplaci a nam nie.Moze Krupowki trza sprzdac a najlepiej cale Zakopane z inwentarzem buhahahaah
uoscypek
2011-10-14 16:28:49
Bigoska chciałaby darmowych akcji sprywatyzowanego PKL ( sprzedanego) tak jak i Byrcyny chca czesci kolejki na Gubałowke...a co z tym nielegalnym wysypiskiem smieci za jej karczmą??
dopravca
2011-10-14 16:25:13
Wywalczyła,żeby ciężarówki zniknęły z Łysej,i co?A no to,że w sezonie,osobówki stoją w kilometrowych korkach i smrodzą pod nosem,ale co tam swojski smród,da się żyć!
bolex2012
2011-10-14 16:01:59
Pani Zofio nadzieja w kolejki w pani własnych spracowanych rękach
Zumurud
2011-10-14 15:57:30
Popieram Pania Zofie, z tego co czytam to jest po prostu grabierz ziemi, z ktorych teraz panstwo chce zarobic pieniadze, ponadto, ziemie trafia do prywatnego wlasciciela co nie ma nic wspolnego z regionem.
Powodzenia!
sandomierzanin
2011-10-14 15:03:33
pani zofio naprzód do walki o swoje .popieramy w 100%,tak dalej nie może byc.sandomierz trzyma kciuki.
górolicek
2011-10-14 15:00:50
Brawo,brawo Pani Zofio POPIERAM,knedliki se ostrzą pazurki bo wiedzą że kolejka jak i same Kasprowe to smaczny kąsek,,trza zrobić z nimi porządek i pokazać gdzie raki zimują!!!
stasiatko
2011-10-14 14:53:16
Brawo dla Zofi Bigos - zycze szczescia - i nie popuszczjcie dziadom
kulawy marian
2011-10-14 14:44:06
Proponuje szanownym internautom zapoznać się pod linkiem wikipedia.org/wiki/pkl .PKL S.A -dominującym udziałowcem spólki PKL /w 99.998 %/ pozostaje PKP S.A. Czyli Skarb Państwa jest włascicielem PKL dlatego poszczególnym gminom gdzie znajdują sie kolejki PKL nic do tego.Mają jedynie prawo do obciązania PKL podatkami lokalnymi /od terenu i budynków/ z perspektywy 250 km góral nizinny
ja
2011-10-14 14:03:34
Sprzedaż kolejki to pierwszy krok do wyprzedaży Tatr. Jeśli to jest interes dla słowackiej kolei to dlaczego nie jest dla PKL??? Mamy ten sam rynek odbiorców, takie same możliwości korzystania z dotacji. Nie rozumiem ... A jeśli już chcą się pozbyć problemu kolejek to nie lepiej oddać w leasing bez możliwości sprzedaży? Czy w podobną formę, a nie wyzbywać się na zawsze.
Bojcorz
2011-10-14 13:54:08
Uważni obserwatorzy na pewno zauważyli kto się \' obwąchuje \" ze Słowakami od dawna.
gogi
2011-10-14 13:40:54
i ma racje kobieta.popieram