Reklama

2014-02-20 13:30:37

Reklama

Ratownicy Medyczni z Fundacji Maltańskiej Służby Medycznej na Ukrainie!!!

Fundacja Maltańska Służba Medyczna w Lutym br. włączyła się w działania medyczne polegające na transportowaniu rannych z Ukrainy, w ekipie medycznej znaleźli się również ratownicy medyczni z Podhala(Oddział Nowotarski).

Transport chorych dzięki pomocy i zaangażowaniu zarządu Zakonu Maltańskiego przebiegł sprawnie.
W przeciągu niespełna tygodnia pokonaliśmy prawie 6000kilometrów,ranne osoby zostały przetransportowane
do Szpitali w Warszawie.


  http://www.zakonmaltanski.pl/news/view/406-ambulans_maltanskiej_sluzby_medycznej_przewiozl_do_warszawy_kolejnego_rannego_z_ukrainy

Kup e-wydanie Tygodnika Podhalańskiego.

Komentarze Facebook
Dodaj komentarz
Wysłanie komentarza oznacza akceptację regulaminu komentowania na łamach 24tp.pl
Jurajczyk 2014-02-25 13:30:37
...historia też ...
Jurajczyk 2014-02-25 13:29:57
P.S.
Niemcy upomnieli się propagandowo o groby Polaków dla rozbicie koalicji antyhitlerowskiej.W przeciwnym razie nie interesowałoby to ich,a wręcz byłoby im na rękę bo przecież z sowietami w walce z państwem polskim wspólnie walczyli.

Niektórzy-podkreślam niektórzy-upominający się teraz o ofiary UPA -a nie upominali się wcześniej choć mieli ku temu i czas i sposobność- upominają się-świadomie czy nie- tylko w interesie rosyjskim.

Jak to mówią fortuna i propaganda kołem się toczą...
Jurajczyk 2014-02-25 13:19:08
@Unreleased,ty się nie upomniałeś?...
Koniec tematu bo się przydługi zrobił ale widać,że znów sprawdziło się "uderz w stół ,a nożyce się odezwą".
Unreleased 2014-02-24 22:58:38
do Jurajczyk. O groby Polaków pomordowanych przez Rosjan upomnieli sie nawet naziści. W tym samym czasie Banderowcy z nazistami .... dopisz sobie sam.
Richard 2014-02-24 21:59:34
@jurajczyk odnośnie artykułu w " Gościu Niedzielnym" TO poczytaj sobie komentarze do tego artykułu są o mądrzejsze od "wypocin" tego komentatora !Szczególnie przeczytaj co napisał o ile pamiętam komentator podpisujacy sie bonanza i wpis pod nim !!!!!!
Fibi 2014-02-24 21:13:24
A ja nie mam Goscia... tylko... Idziemy...:)
Abeto 2014-02-24 21:04:14
Jurajczyk ,może napisz co to jeszcze jest w tym Gościu o fanatykach z Danii?
Jurajczyk 2014-02-24 20:58:56
ewastankiewicz.wordpress.com/ 2014/ 02/23/ niewolnik-nr-0343-misjonarz-z-ue/
Jurajczyk 2014-02-24 20:03:33
P.S.@Unreleased,nie zapomnij upomnieć się o groby Polaków pomordowanych przez Rosjan.Ni tylko tych po 1939 roku ale i z lat 30 XX wieku i wcześniejszych.O tym oczywiście cisza,a te straty naszego Narodu są znacznie większe...
Jurajczyk 2014-02-24 20:00:23
Niektórzy widzę maja nawyk spraszania innych do siebie.@Richard od dawna tak masz?
@Unreleased,adresy mylisz.Może tak zapytaj o to PDT?No i przy okazji pochwal się co zrobiłeś uprzednio dla upamiętnienia ofiar na Wołyniu,że teraz tak się o to upominasz.Trochę późno chyba?Zresztą jeszcze raz wysyłam do artykułu z "Gościa Niedzielnego" bo jak widać jest bardzo trafny...
Richard 2014-02-24 19:47:14
@Jurajczyk zaproś tych z Majdanu przed siedzibę Tuska i niech po swojemu w myśl zasady wszystko należy do ludu a nie rządu o czym tak krzyczą na Majdanie niech zrobią porządki w Polsce !!!!!!!!!
Unreleased 2014-02-24 13:00:27
może najwyższy czas żeby przeprosić banderowców za Wołyń . Rząd polski nie pozwala spalić budki na chodniku przed ambasadą Rosji a wspiera wzniecanie pożarów i palenie wszystkiego jak leci na Majdanie. Jurajczyk ogarnij się.
Jurajczyk 2014-02-24 12:13:55
Ciekawy artykuł Franciszka Kucharczaka na stronie gosc.pl

" Kto dziś straszy na forach „Ukrainą banderowców”? Niekoniecznie agenci rosyjscy. Skoro ktoś ich wyręcza, to po co się mają męczyć.

W ostatnich dniach dziwnie się nam namnożyło polskich patriotów – w każdym razie na forach internetowych. I to jakich patriotów! Nie przepuszczą żadnej okazji, żeby upomnieć się o „rachunki krzywd”..."

(źródło: "Majdan nas łączy" gosc.pl )
gosc.pl/ doc/ 1893441. Majdan-nas-laczy
Jurajczyk 2014-02-23 21:51:52
@Przepiękny,szczególnie by ten szkuner poza działkę mógł wystawać ;) ;) ;)
Przepiękny 2014-02-23 21:17:32
:-) złote klamki są passe, normalnie obciach. Do żeglarstwa nigdy mnie nie ciągnęło więc po cholere miałby mi jakiś szkuner działkę zagracać.

Nick to co innego...jest ok. :-)

Ta sytuacja zupełnie mi odpowiada :-)
uorcyk 2014-02-23 20:11:28
dzisiaj powiedzieli w tiwi ze Janukowycz popsuł Putinowi radosc z ZIO Soczi;
Naglowki swiatowych gazet zajeła Ukraina a nie ZIO ...
Jurajczyk 2014-02-23 20:04:58
@Przepiękny,czasem odnoszę wrażenie,że ty chciałbyś aspirować do tych,którzy maja złote klamki czy pełnowymiarowy statek w ogrodzie ale jedyne co ci pozostaje to twój nick ...;) ;) ;)
@Zbyszek z wieżowca,chodziło tylko o pokazanie różnic na samej Ukrainie.
uorcyk 2014-02-23 14:40:20
no to jeszcze dodoam, ze w bidronce to czesciej górnej. Przyzwyczajenie, tam czesto na spacer z psami sie jezdzilo jak Walek mial problemy ze zdrowiem to i zostało :D
dziadek 2014-02-23 14:22:54
uorcyk - daję Ci rozgrzeszenie, idż i nie grzesz więcej.
Widziałem cię raz w szymonku.
uorcyk 2014-02-23 13:56:50
nie, w realu z instruktorką. Wczesniej aquapark teraz Marilo, stad Tesko :D
Fibi 2014-02-23 13:46:54
@Uorcyk ten fitnes to z Chodakowską na lapku ...?:):):)
Fibi 2014-02-23 13:44:49
Wystarczy popatrzeć ile jest sklepów wielkopowierzchniowych w miastach przygranicznych..? na zachodzie jak i na wschodzie kraju, O czym to świadczy,,, że robią zakupy, Przy niemieckiej granicy nazwy po niemiecku, a przy wschodniej wszystko po rosyjsku, Nawet ekspedientki mówią w tych językach.. Po drodze to zatrzymują się też w Krakowie i cały dzień na zakupach .
uorcyk 2014-02-23 13:37:06
@dziadek: w bidronce kupuje ryż, makaron Niuńki i sraj-tasmę stale. Wiekszosc zakupow robie w Szymonku , zdarza sie i Tesko po fitnesie oraz Alma24 przez net , np herbaty zielone, bo z tymi krucho w Z...? a sporadycznie tez turysta ( jak musze na poczte jechac czy jestem u fryzjera). To wsztystko :D
PS. dosrywek wyjechal na czarny ląd to nie ma komu herbaty z Krk przywiezc ...
uorcyk 2014-02-23 13:33:16
moga jeszcze pojechac do Szymonka . W przyszlym roku im p0lece :D
dziadek 2014-02-23 13:32:10
Co by miało znaczyć - że jak coś piszą w necie to mogą być trzy prawdy, chyba wiesz jakie.
uorcyk - ty też robisz zakupy w biedronce.
W tamtym tygodniu wyjeżdżała do domu ode mnie rodzina z Ukrainy.Nie zauważyłem żeby obciążali samochód jakimiś polskimi smakołykami.
Chyba że gdzieś po drodze.
Fibi 2014-02-23 13:26:25
Biedra to według nich syfiasty sklep... Oszołom, tesco,lidl..itd
Kupowali w,,, no bo u nas nie ma wyboru.
Fibi 2014-02-23 13:23:33
Przecież Ukraincy czy Rosjanie nie kupują u nas w Zakopcu, tylko w przygranicznych Supermarketach. Zaczynają od Krakowa ...? To jest normalka, sami mi mówili jak byli.
uorcyk 2014-02-23 13:19:51
o przepraszam- idac do mnie po narty kazdorazowo zahaczali o bidronke!
Przepiękny 2014-02-23 12:41:57
Dziadku, ja też z Anglii nigdy nie przywiozłem sobie nawet skarpetek, chociaż markową odzież można tam kupić znacznie taniej niż u nas. I niby co miałoby to znaczyć?
dziadek 2014-02-23 11:49:03
Przepiękny - przeczytałeś i chodzisz i powtarzasz.
Ja jakoś nie słyszałem żeby goście z Ukrainy jadąc do domu wywozili żywność. A przy prawie 100% przebiciu ?
Przepiękny 2014-02-23 11:26:42
O... znalazłem w necie informację o tym co napisałem. Moja pamięć okazała się trochę nieprecyzyjna więc wklejam "
Suma 32 produktów w przeliczeniu na hrywny (ukraińską walutę), pokazuje, że w Krakowie trzeba zapłacić za nie 330 hrywien. Ten sam „koszyk zakupów” kosztuje we Lwowie już 600 hrywien. Przy kursie walut 1 hrywna to ok. 41 groszy, przeliczając, wychodzi że „koszyk zakupów” w Krakowie kosztuje ok. 135 złotych, a we Lwowie już 246 złotych."
Przepiękny 2014-02-23 11:20:33
No tak, ale Ukraińcy są narodem bardzo "przedsiębiorczym" i jakoś dają radę.

Przeprowadzono pewien zabieg, otóż we Lwowie i w Krakowie dokonano takich samych zakupów produktów spożywczych i okazało się, że ten kosztk kupiony w Krakowie kosztował około 130 zł, a we Lwowie ponad 220 zł.
Mówiono o tym wczoraj w jakimś programie publicystycznym w TV.

Skoro Lwowianie jednak instnieją to znaczy, że zapewne "szara strefa" jest tam bardzo rozrośnięta.
Obrót gospodarczy i usługi odbywają się poza obiegiem formalnym i opodatkowanym, co także -poza działaniami polityków i oligarchów- ma zły wpływ na stan finansów tego kraju.
Zbyszek z wieżowca 2014-02-23 11:13:08
Jurajczyk i co z tego ,że jest tam taka średnia płaca? U nas dawno temu też było podobnie ale nikt nie narzekał,było łatwiej niż teraz.
Jurajczyk 2014-02-23 11:01:13
@Pzrepiekny,skromnie tam?No ty pewnie masz na działce cały lotniskowiec i to w skali 1:1... Średnia pensja na Ukrainie ok 3000 Hrywien czyli 300 Euro,średnia,a nie najniższa...
Jurajczyk 2014-02-23 10:56:42
Materiał o tym co działo się na Ukrainie.Ze względu na drastyczne sceny po zalogowaniu.To nie film fabularny czy gra to niestety zdarzyło się naprawdę (bez spacji):

youtube.com/ watch?v=oc8-q4WPoK4#t=2430
Richard 2014-02-23 09:57:01
Niech pokażą rezydencje polskich prezydentów i zobaczymy kto więcej ukradł !!! Jaki ten naród ukraiński naiwny myśląc że wybiorą na prezydenta św. Franciszka który będzie mieszkał w lepiance !!!!!!!!!!
Przepiękny 2014-02-22 22:45:03
No faktycznie szokujące, że prezydent nie wynajął sobie speca od estetyki i musiał
wypoczywać w czymś tak pozbawionym smaku.

Generalnie, skromnie tam, ale dość czysto. :-)
Fibi 2014-02-22 22:43:41
Jakie tam szokujące ...? u nas takich rezydencji nie ma ..?
Bardziej szokujące Majdan żegna..tych co zginęli..
ps Jurajczyk a Julia.. ? oglądałeś jej wystąpienie..?
Jurajczyk 2014-02-22 22:32:59
"Demonstranci weszli na teren rezydencji Janukowycza - SZOKUJĄCE ZDJĘCIA"
( niezalezna.pl )
Przepiękny 2014-02-22 21:16:15
U podstaw niemal każdej rewolucji leży współczucie, ale niemal zawsze Tacy Robespierrowie stają się dyktatorami, aż w końcu dziećmi przez rewolucję pożeranymi.

To jakieś takie specyficzne lewackie miłosierdzie.
zyntyca 2014-02-22 17:07:42
Kandydatòw na Robespierrów ci u nas dostatek.... lewactwo wiecznie żywe
Jurajczyk 2014-02-22 15:02:43
@Richard,naprawdę czasem brak sił by komentować niektóre wpisy i chyba na tym poprzestanę w tym temacie...
Richard 2014-02-22 14:45:07
@Jurajczyk z tego "działania"o którym tak piejesz wyszło że po Sejmie chodzą baby z jajami ,emeryci dostali 10 złotych słownie dziesięć złotych rewaloryzacji emerytury/paczka papierosów to około 12 złotych/ dzieci zabierane od rodziców z powodu biedy bo rodzic nie ma za co kupić chleba,na operacje w szpitalu trzeba czekać kilka lat czyli prędzej śmierci się doczeka pacjent niż operacji,a bonzowie którzy "działali" obracają milionami na zagranicznych kontach a okradania Polski i tysiące podobnych "osiągnięć "" teraz zaproś tych Majdanu na Krakowskie Przedmieście żeby też w Polsce zrobili taki sam porządek jak krzyczeli na Majdanie "wszystko jest dla ludu ' !!!!!!!!!!!!!!!!!
Jurajczyk 2014-02-21 20:11:06
@zyntyca to komu będziesz chciał dać ?...
zyntyca 2014-02-21 16:03:52
Niestety, historia pokazuje, że siedząc sobie pomiędzy potężnymi sąsiadami trzeba któremuś dać du....Nie ma bezbolesnego rozwiązania tego problemu. Już Polska międzywojenna szukała możliwości stworzenia bloku państw europy środkowej. Jak się to skończyło - wiemy. Jest rzeczą głęboko nierozsądną wydzierać pióra z tyłka czarnemu orłu i jeddnocześnie kopać w nos niedźwiedzia. Obawiam się,że niedługo po wygranych przez PIS wyborach czeka nas taki scenariusz - wszak tak działąła sfotygowana dyplomacja, i może wobec tego nowe Rapallo. Tym bardziej trzeba TERAZ posprzątać przedpole. Może nowa Ukraina upomni się o Przemyśl ale będzie przynajmniej buforem między Europą zachodnią a Rosją.
Jurajczyk 2014-02-21 15:08:03
@Przepiękny każdy może nazwać się jak chce,każdy może powiedzieć o sobie wszystko.W czym zatem zawsze problem?W mowie też ale nadto w działaniu.

Każdy ma prawo i nikt ci niczego nie zabrania przecież więc skąd ten lament?

Nie dyskredytujesz?No to jak śpiewał Kazik "Popatrz,popatrz dookoła i nie staraj się zaprzeczyć":
"Bujasz w obłokach romantyzmy, straciłeś mentalny kontakt z rzeczywistością."
czy
"obracasz się w sferze utopijnego idealizmu, co dobrze świadczy o Twoich intencjach, ale nienajlepiej o realiźmie politycznym"
lub
"bo wprawdzie nie używasz wulgaryzmów, ale jednak stawiasz się w szeregu takich komentatorów, którzy obrzucają innych fekaliami."

Krasnoludki to napisały?

@Pzrepiękny,nie trzeba siać defetyzmu.Tym bardziej gdy jest on na rękę tym co nam mało przychylni.

P.S.Na koniec tego tematu to lubię Finów...Tylko nie napisz,że to pewnie dlatego,ze Rosjan wyeliminowali w turnieju hokejowym IO w Soczi ;) ;) ;)
Przepiękny 2014-02-21 14:46:18
@Jurajczyk, protestuję, nie masz powodów i prawa -Ty człowiek sprawiedliwości i czynu- imputować mi tego, czego nie wyrażam lub nie posiadam.

Nigdy nie dyskredytuję rozmówców!!! Być może mierzysz swoją miarką, że jak ktoś z kimś się nie zgadza, to koniecznie musi go zniesławiać, psuć reputację, czy stawiać w złym świetle.
Ja mam do Ciebie szacunek, wiem, że masz jak najlepsze intencje wobec naszej Ojczyzny, że chcesz, by Polska była krajem wielkim i dostatnim. Nawet nie otarłem się o to by myśleć inaczej.

Natomiast mam prawo mieć, i mam diametralnie inną opinię na temat przyszłości Ukrainy. Kto ma rację zobaczymy za jakiś dłuższy czas.

@Jurajczyku, nie znasz mnie więc nie mów, bo być może to jest niesprawiedliwe i krzywdzące, że nie miałem wiary w zmiany w Europie i naszej w niej pozycji. Z żadnych moich wypowiedzi nie mogłeś tego wywnioskować, a jeżeli tak się stało, to wykroczyłeś poza ramy logiki.

Nie masz także pojęcia czym się zajmuję na codzień i jaka jest moja aktywność życiowa więc bezpodstawne jest podejrzenie Twoje, że stoję i czekam.

Walcz z moimi poglądami, a nie ze mną, bo wprawdzie nie używasz wulgaryzmów, ale jednak stawiasz się w szeregu takich komentatorów, którzy obrzucają innych fekaliami.

Życząc Ci pokory i refleksji dobrego popołudnia życzę.

Ps.
Skoro przypisałem Ci bujanie w obłokach romantyzmu to zacytuję "Bądź zdrów! – a tak się żegnają nie wrogi Lecz dwa na słońcach swych przeciwnych – bogi" :-)
Jurajczyk 2014-02-21 14:18:42
@Przepiękny życzysz sobie i swoim dzieciom tego,a słowami torpedujesz te pozytywne działania?Śmiać się czy płakać?Nie stój,nie czekaj i nie patrz na to co robią Rosjanie.Trzeba wykorzystywać daną -nie na zawsze przecież-szansę.

Rozumiem,że chcesz poprzez takie słowa "Bujasz w obłokach romantyzmy, straciłeś mentalny kontakt z rzeczywistością." zdyskredytować rozmówcę ale to tylko twoje słowa i nic więcej.

Tacy "entuzjaści" jak ty też nie wierzyli w rozpad ZSRR.
Tacy "entuzjaści" jak ty nie wierzyli,ze będziemy w NATO czy Unii.
Tacy "entuzjaści" jak ty nie ... a inni w tym czasie działali.

Przecież chcesz mieć dobrze nastawionych sąsiadów do siebie niż mieliby patrzeć na ciebie wilkiem?...

No to może odwiedź sąsiadkę z kwiatami,pomóż drugiemu sąsiadowi gdy zachoruje i wspólnie porozmawiajcie co można by w otoczeniu wspólnym poprawić.I to nawet gdy jeden z sąsiadów próbuje za plecami robić swoje...
Richard 2014-02-21 11:10:25
@kołatek ja opisałem przewrotność hochsztaplera Tuska który wysyła ludzi z rządu aby zagrzewać do walki przeciw praworządnemu prezydentowi a potem pałuje swoich górników palących opony przed jego urzędem ! To jest kurews.. przewrotność Kalego !!!!!!!!!!!
kołatek 2014-02-21 10:18:20
@ Richard,twoje rozumowanie jest takie:
pozwolisz, że ci zacytuje :"Unia Europejska,Obama robią rewoltę na Ukrainie przeciwko legalnie i praworządnie wybranemu prezydentowi(...)

(...)polska policja na rozkazy Tuska jak zaczną płonąć domy a ludzie z widłami i koktajlami Mołotowa będą atakowali urzędy państwowe !!!!!!!!!!!"
Nie bardzo rozumiem;będziesz atakował demokratycznie wybrany rząd Tuska ?i skoro pochwalasz metody ukraińskiej policji to metody naszej tez nie powinny cie zadziwiać. Zdania w dalszym ciągu o tobie nie zmienię,mało tego myślę, że i tak jest ono łagodne co do przekazu twoich poglądów poniżej.Ale masz prawo.
Przepiękny 2014-02-21 10:12:34
@Jurajczyku podtrzymuję co powiedziałem. Bujasz w obłokach romantyzmy, straciłeś mentalny kontakt z rzeczywistością.
W ostatnim czasie rosyjska dyplomacja wygrała niejedną ważną -jak Ty to nazywasz- z punktu widzenia geopolityki potyczkę. Wygra i tę, ale nie wbrew narodowi ukraińskiemu, a za jego przyzwoleniem.

Bo to nie wartości aksjologiczne układają porządek świata, a zimny pragmatyzm. Na Węgrzech nawet w tym roku są tego przykłady np. nawiązanie długoletnich i uzależniających kontaktów finansowych z Rosją.

Racz nas więc nie wprowadzać w dziwną propagandę po raz kolejny zdeptanych nadziei.

Chciałbym dla siebie i dzieci mieć taką sytuację, że od wschodu i zachodu mamy przyjaciół i kwitnącą współpracę na wszystkich polach, ale to -biorąc pod uwagę fakty- niestety pozostanie tylko w sferze marzeń.
Jurajczyk 2014-02-21 09:34:09
Nikt nie przeczy,że historia polsko-ukraińska NIE należy do miłych i przyjemnych...
Jurajczyk 2014-02-21 09:32:53
@Szymszel,ty też kolejny nick jednego kolesia z odłamu "narodowców",którzy niestety nazbyt często chyba z rozrzewnieniem patrzą na Rosję ? Od czasów Dmowskiego minęło wiele lat i wiele się zmieniło.Pora oprzytomnieć kolego. Dla przypomnienia Maciej Giertych w latach 80-tych był w Radzie Konsultacyjnej przy Jaruzelskim i może to niektórym powinno nieco w głowach rozjaśnić o co idzie.Ale chyba niekoniecznie bo ostatnio swoje "palnął"-świadomie czy nie- kolejny "narodowiec" Holocher.
Nawyki pozostają?

Nikt nie przeczy,że historia polsko-ukraińska należy do miłych i przyjemnych ale to nie powód by wałkować ją po tysiąckroć na nowo i to zawsze dziwnym trafem wtedy gdy najbardziej jest to na rękę komuś innemu-w tym przypadku wybitnie Rosji.
Oglądałeś rosyjskie media? Polaków straszą banderowcami,a Ukraińców Polakami,którzy przyjadą majątki odbierać niczym niemieccy wypędzeni w Polsce. Rosja robi swoje i politycznie i propagandowo i chyba nie powód byś się @Szymszel tak podkładał.
boruta 2014-02-21 09:24:37
Odnoszę wrażenie, że Antoni ma sobowtóra na Podhalu.
Jurajczyk 2014-02-21 09:16:26
@uorcyk,co do Niemców to ani ich lubię ani nie lubię.Po prostu realnie patrzę,że dla nas to żywioł całkowicie obcy,który łatwiej jest odrzucić.Poza tym jesteśmy wspólnie z Niemcami w Unii i NATO.Większym zagrożeniem obecnie dla Polski jest Rosja.Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę co może się stać gdy w Rosji w końcu-a kiedyś to się stanie- braknie gazu.To państwo w dużej mierze oparte jest o dochody z paliw.No a tuż obok jest Polska i jej gaz łupkowy...

Prawdopodobne zagrożenia trzeb umieć identyfikować zawczasu.
Szymszel 2014-02-21 09:14:27
@Jurajczyk jest mi niezwykłej wstyd że tak się za banderowcami wstawiasz. A niech się wytluka
Jurajczyk 2014-02-21 09:10:58
@Przepiękny,Rosja właśnie tak jak napisałeś chciałaby by postrzegano Ukrainę.A to:

"mało kto tam rozumie zasady demokratycznego państwa prawnego"

niemal żywcem ściągnięte z propagandówek rosyjskiej telewizji,która próbuje ciągle poniżać i ośmieszać Ukrainę.Te rosyjskie programy telewizyjne są odbierane również na Ukrainie.

Co do oligarchów to znów się mylisz.Dlaczego część z nich w ostatnich dniach wyleciała samolotami nie do Rosji ,a do państw unijnych?Tam mają uczące się dzieci,tam mają pieniądze i tam będą robili większe interesy niż z Rosją.W Rosji byliby skazani na chciejstwo bądź nie aktualnej władzy.Co z oligarchami w sam Rosji się działo nie trzeba przypominać?

Co do sympatii czy antypatii to oczywistym jest,że nie będziemy-ze względów zapewne historycznych-aż na takim poziomie przyjaźni jak w stosunku do Węgier ale nic nie stoi na przeszkodzie by nasze stosunki układały się więcej niż poprawnie.A to już dużo zważając zarówno na potencjał militarny, ludnościowy i terytorialny Ukrainy.Poza tym otwierają się spore szanse gospodarcze i handlowe.Nie można zapominać o możliwości dostarczania paliw poprzez teren Ukrainy z krajów Kaukazu.Sami Ukraińcy wcześniej czy później będą chcieli zmienić niekorzystny stosunek ilości zużywanego gazu czy innych paliw zakupowanych w Rosji.To nie plany za rok,dwa lecz długofalowe.
@Przepiękny,jeśli będziemy tylko stali i przypatrywali się temu co w okół się dzieje bez większego zaangażowania lub słuchali takich wypowiedzi jak twoja jedyne co możemy to na tym stracić.Stracić szansę,która zdarza się czasem raz wiele lat czy dziesięcioleci.
uorcyk 2014-02-21 07:56:33
@Jurajczyk: to Niemców polubiłes ostatnio?
Przepiękny 2014-02-21 07:56:08
@Jurajczyku, moim zdaniem -opartym o to co piszesz- obracasz się w sferze utopijnego idealizmu, co dobrze świadczy o Twoich intencjach, ale nienajlepiej o realiźmie politycznym.

Nie widzę jakichkolwiek przesłanek, by "lud ukraiński" kierował się w stronę zmian demokratyzujących ich państwo.
Dlaczego tego nie robią? Między innymi dlatego, że mało kto tam rozumie zasady demokratycznego państwa prawnego i nie mają żadnych wzorców własnych jak mógłby inaczej funkcjonować aparat państwowy.

Jedynie w obszarze pobożnych życzeń umieszczam Twoje nadzieje, że Ukraina przechyli się w stronę UE i stanie się krajem przyjaznym Polsce. Dotychczas taka nie była na co są jaskrawe dowody.

Ich racja stanu mieści się w portfelach oligarchów, a te powiązane są ze złożami naturalnymi Rosji oraz tamtejszymi firmami.
Uzależnienie ekonomiczne decyduje o tym z kim się trzyma.
U nas mówi się, że czymś co najbardziej wpływa na trwałość małżeństwa jest kredyt hipoteczny, a nie żadne wartości, i pomiędzy Ukrainą i Rosją jest tak samo.
uorcyk 2014-02-21 07:55:40
a mnie juz w grudniu zaprzyjazniona wlascicielka biura podrozy z UA mowila, ze moze byc wojna domowa. Determinacja ludzi - ogromna !
Jurajczyk 2014-02-21 00:01:00
P.S.Ukraińcom wypada życzyć pełnego samostanowienia i przyjaznego nastawienia do Polski.
Czekamy jeszcze na Białoruś...
Jurajczyk 2014-02-20 23:58:50
P.S.Każdy kto choć odrobinę interesuje się geopolityką dobrze rozumie,że dla Polski państwem mogącym stanowić największe zagrożenie jest nieodmiennie od dziesięcioleci Rosja ,a uprzednio ZSRR.
Ukraina podobnie jak wianuszek innych państw od Finlandii po Gruzję stanowi naturalną strefę buforową.Państw,które mogą się wzajemnie wspierać.
W aktualnych realiach najbardziej problematyczny jest Obwód Kaliningradzki i współpraca Łukaszenki z Rosją.No i może jeszcze spore zasoby "ludzi sowieckich" w Polsce.
Baciar 1 2014-02-20 23:57:14
Strzelanie ostrą amunicją do bezbronnych cywili jest BANDYTYZMEM i nie ważne o co walczą Ci cywile!!! Nie ma znaczenia czy to ma miejsce dzisiaj na UKRAINIE ,czy wczoraj podobne zachowania miały miejsce w Polsce ...
Tym my ludzie różnimy się od zwierząt, że możemy rozmawiać i każdy konflikt , może być bez wojen rozwiązany .....
Jurajczyk 2014-02-20 23:52:25
Z przyjaznymi nam Węgrami nie mamy wspólnej granicy.Tym bardziej ważne żebyśmy mieli jako sąsiada przyjazną Ukrainę,a może za jakiś czas i przyjazną Białoruś?
Kiedyś na TP rozmawialiśmy o tzw."idei prometeizmu". Ktoś pisał,że to dawne czasy.Jak widać mylił się.Polityka ta jest nadal aktualna i co więcej bardzo realna szczególnie wtedy gdy będzie w niej uczestniczyła Ukraina jak np. za czasów porozumień Piłsudski-Petlura.
Baciar 1 2014-02-20 23:29:42
Każdy Polak, znający chociaż odrobinę historii Polski pamięta jak w roku 20-tym ubiegłego stulecia, myśmy Polacy oczekiwali pomocy- prowadziliśmy śmiertelny bój z idącymi na Warszawę bolszewikami, głównie Rosjanami, kto nam w tedy pomógł ? ja pamiętam!!! tak samo dzisiaj Ukraińcom należy się wsparcie i pomoc cywilizowanego świata ,pomimo tego nawet gdy rządzący nimi ludzie nie są wiarygodni..!!!!!
belfer 2014-02-20 23:27:06
Richard - Wałęsa jest dla Ciebie autorytetem ? Janukowycz ma taki samo mandat , jaki miał : Jaruzelski , Wałęsa , czy Kwaśniewski. Ww. też reprezentowali interesy , kogoś , czyli nie Polaków....Zrobić zamęt w głowie wyborcom , jest przepustką do władzy !
Jurajczyk 2014-02-20 23:18:04
P.S.Poczytaj-taki ogólny zbiór najważniejszych informacji (bez spacji):
niezalezna.pl/ 52073-oddzialy-rosyjskie -w-kijowie-sa-dowody -na-zbrojna-interwencje-kremla -relacja-na-zywo
Jurajczyk 2014-02-20 23:15:20
@Richard zawsze mogłeś pokazać,że jesteś lepszy czy bardziej kulturalny od kołatka niż oddawać "na odlew".

Odnoszę dziwne wrażenie-oby mylne-że tobie nie przeszkadzałoby rozwiązanie siłowe na Ukrainie?Chyba coś ci trzeba uświadomić z geopolityki bo gdyby tak się stało to wówczas Janukowycz jedyną pomoc znajdzie u Rosjan,a to znaczy,że Ukraina byłaby coraz bardziej od Rosji zależna.Chyba na tym ci nie zależy?
Mówisz o anarchii.To bunt,ci ludzie się organizują od pomocy rannym,poprzez dostarczanie żywności itp.Jeńców traktują znacznie lepiej niż ich traktowały służby bezpieczeństwa.
Wiesz,że służby bezpieczeństwa strzelały do dobrze oznakowanych pielęgniarek niosących pomoc?To jest bandytyzm i to bandytyzm w mundurze.
Richard 2014-02-20 22:59:11
@jurajczyk przeczytaj sobie co pisze o mnie kołotka i nie graj takiego grzecznusia bo robisz się żałośnie śmieszny zwracając uwagę na formy grzecznośćiowe !!!!!
Jurajczyk 2014-02-20 22:54:59
P.S.@Richard,nie podoba mi się jak używasz np. do @kołatka słów "tępaku". Można mieć z kimś odmienne zdania ale to nie powód by go obrażać.Trochę opanowania życzę.Pisałeś,że byłeś stoczniowcem.
Nie pamiętasz jak to było gdy w Polsce do stoczniowców, górników i innych robotników strzelali?

Abstrahując już od tego sporu.Czasem wydaje mi się ,że niektórzy powołując się na rzekome poglądy raczej piszą to tylko po to by właśnie podobne poglądy ośmieszać.
Richard 2014-02-20 22:53:22
@Jurajczyk człowieku nie masz pojęcia co to jest demokracja to co się dzieje na Ukrainie to jest Anarchia za żydowskie srebrniki Obamy i Merkelowej. Zwróć uwagę człowieku że w dzień po wizycie Kliczki u Merkelowej nastąpiło zaostrzenie bandyckich zachowań ludzi z koktajlami mołotowa bo dostano instrukcję że trzeba zaostrzyć bandytyzm !!!!Sam Wałęsa dziś przypominał że Prezydent Ukrainy ma mandat społeczny i demokratyczne państwo stosuje demokratyczne metody parlamentarne a nie to co robi swołocz na majdanie podobnie jak dzikie plemiona murzyńskie w Somali !!!!!!!!
Jurajczyk 2014-02-20 22:43:59
@Richard no to jedź Janukowyczowi pomóc ale nie siej propagandy wygodnej Rosjanom bo takie gadanie jest im niestety na rękę i wręcz legitymizuje takie zachowania.
oczywiście,że najlepiej gdyby panował spokój.Jednak rządzący na Ukrainie-przynajmniej jakaś ich część-nie dorośli do tego.Ten bunt zaczął się od zwykłych ludzi i od manifestacji.Dopiero próba pacyfikacji demonstracji doprowadziła do takiej sytuacji.W demokratycznym państwie nie strzela się do ludzi ostrą amunicją.To nie są kilkudziesięcioosobowe czy nawet kilkusetosobowe grupy rozrabiaków.To nie tylko wydarzenia w Kijowie ale w wielu miastach Ukrainy. Mówisz o zachodzie.Zachodowi -szczególnie Unii-nie było na rękę zadzierać z Rosją,która uważała Ukrainę za strefę swoich wpływów.Reakcję zachodu wymusiły dopiero aktualne zajścia na Ukrainie.

Wyobrażasz sobie co by było gdyby np. w Niemczech czy USA użyto ostrej amunicji celowo przeciw demonstrantom?Ty chyba nie do końca rozumiesz pojęcia demokracji, buntu społecznego.

Zmniejszanie strefy wpływów Rosji mnie akurat cieszy...
Richard 2014-02-20 22:30:54
@kołatek do demokratycznie wybranego prezydenta nie rzuca się koktajlem Mołotowa i nie używa się wideł aby go zabić ! A co ma zrobić urzędnik państwowy a takim jest milicjant ukraiński jak taki bandyta rzuca w niego palącą się benzyną i milicjant ukrainski człowiek mający też żonę i dzieci zaczyna się palić żywcem ??? Tępaku zastanów się kogo bronisz tych bandytów z benzyną i widłami którzy takimi samymi widłami przebijali polskie niemowlę na Wołyniu !!!!! Spytaj tych co tam mieszkali jak nadziewano niemowlęta na płoty tylko dlatego że byli Polakami i takie same metody widzę na Majdanie !!!!!!!!!
toty 2014-02-20 22:06:19
@Przepiękny - jest tak jak piszesz - mówiła mi znajoma z Urainy - i to uciekają do krajów UE ci, którzy byli przeciwni umowie stowarzyszeniowej z UE.
@Ada - nie wiem, który rok powtarzasz 8-mą klasę, ale spróbuj wydorośleć i nie kpić z poważnej tragedii - zginęło wielu ludzi.
Przepiękny 2014-02-20 21:35:05
Kurcze jak obserwuję ruch lotniczy na flightradarze to faktycznie jety spierdzielają z Kijowa, głównie na zachód, ale na południe też śmigają cessny, embraery i canadairy.
Ada z 8 klasy 2014-02-20 20:58:22
@Fibi. Jesteś jak chorągiewka. Widzę w TV dwóch zakrwawionych kozaków przez jakiegoś rąbajło z Trylogii Sienkiewicza, chodzą przed kamerami i żyją. Charakteryzacja mocno przesadzona w porównaniu z charakteryzacją w filmach, brakuje jeszcze tryskającej krwi z aorty na wysokość 2 metrów. Nie wspomnę o tych, co palą opony.
kołatek 2014-02-20 20:35:15
@ Richard, zacytuję :"pamiętaj że wybranego demokratycznie prezydenta"(..)tylko,że demokratycznie wybrany prezydent NIE STRZELA DO SWOJEGO NARODU !!! przeprany mózgu z sieci idiotyzmów i złodziejskiej ekipy rydzyka!!.Obiecane ci jest niebo za datek wpłacony na jego konto???nie rozśmieszaj ludzi bo akurat to nie to miejsce!
Przepiękny 2014-02-20 20:29:41
Drodzy komentatorzy nie możemy być naiwnymi obserwatorami rzeczywistości. Moim zdaniem na Ukrainie nikt nie walczy o demokrację, to pojęcie jest tylko czasem dla nich listkiem figowym. Tam walcza o realne wpływy, oni wbrew temu co może się wydawać sa pragmatyczni.

W nosie mają UE z jej wartościami. Unia mówi do nich niezrozumiałym językiem, im podoba sie realpolitik, którą uprawia Rosja.

Nieszczęściem także dla nas jest to co się tam dzieje, dotychczasowy stan był korzystniejszy niz ten, który nastanie. Imperium zbliży się do naszych granic.

Rysiek nie nakręcaj się wartościami, one sa dla słabych i biednych, a świat polityki lub finansjery to świat cyniczny i ten zyskuje szacunek, kto jest silny.

Złości mnie to ciągłe komentowanie w mediach, jak to ruszył sie uciśniony naród. Uważam odwrotnie, że oni zostali zmanipulowani i realizuja cele, których nawet się nie domyślają.

Poza wszystkim, czy dziennikarze i politycy będa pochwalać "zadymy" w trakcie obchodów u nas 11 listopadowego święta. Czy broniliby tych, którzy używali by broni wobec przeciwników politycznych, rzucali by koktaile w rząd i prezydenta?
ciupazka2 2014-02-20 19:38:09
"Miliony ludzi pisało w sprawie 6 latków w szkołach a twoja demokracja to wrzucenie tych petycji do kosza przez Kopacz."

Coś Wam tu dodam. wiecie ile lekarz psycholog dla dzieci żąda za wizytę od rodziców,, którzy chcą aby dziecko nie szło do szkoły w wieku 6 lat, bo się po prostu nie nadaje? 550 pln za wizytę i zaświadczenie. I co Wy na to. Ot nasza demokracja i pazerny kapitalizm.
Fibi 2014-02-20 19:00:21
No, to Putin w natarciu,..pupile hokeiści przegrali,,, to musi jakoś odreagować....!!!
Richard 2014-02-20 18:46:47
@kołatek prawda boli tak ci odpowiem i czytając prawdę jaka opisałem przechodzisz piekielne katusze !!!!!!!!
kołatek 2014-02-20 18:30:43
@ Richard, gdyby głupota bolała to ty byś strasznie cierpiał:))))))
Richard 2014-02-20 18:18:00
Dlaczego nie podano że do szpitali MSW !!!!!!Czyli państwo polskie uczestniczy w tej bandyckiej rozgrywce na Majdanie !!!!!!
Richard 2014-02-20 18:14:49
@cyklista widocznie ubeckie poglądy miałeś przekazane z pokolenia na pokolenie !!!!!!!Jabłko nie pada daleko od jabłoni !!!!!!!
Richard 2014-02-20 18:08:16
@Jurajczyk u mnie wszystko jest spójne ! człowieku zrozum że zgniłemu zachodowi zachciało się Ukrainy podobnie chcieliby zawładnąć Rosją i za żydowskie pieniądze UE i Obamy podburzają naiwny naród do obalenia pamiętaj że wybranego demokratycznie prezydenta /byli obserwatorzy z całego świata/ podobnie próbowano w Rosji posługując sie Chodorowskim aby obalić Putina/ jako jeden z nielicznych zastopował pedałów i zboczeńców czego nie może mu darować lobby pedałów/ i wysyłają biedny naród niby obiecując dobrobyt i biedny naród chwyta takie kłamstwa przelewając krew a potem ten naród będzie cierpuiał tak jak w Polsce gdzie 40 %procent dzieci codzieennie chodzi głodna do szkoły/ raport ONZ/ z poprzedniego miesiąca ! Człowieku zobacz kto w Polsce okrada naród ci wszyscy którzy najwięcej pieprzą o demokracji ! Jesteś cieniutki człowieku w temacie polityki ! Słuchaj częśćiej Radia Maryja i Telewizji Trwam to nie będzieśz oredownikiem obecnej złodziejskiej ekipy Tuska i zrozumiesz że w polsce jest jeszcze więcej oligarchów niż na Ukrainie a polacy siedzą cicho jak mysz pod miotłą /do czasu / !!!!!!!!!
Fibi 2014-02-20 17:54:39
No nie wiem, po co ta kamizelka i hełm...?.a może właśnie po to ...!!!
http:// www.prawy.pl/ prawy-tv/ 5071-ukraina -snajperzy -strzelaja -do- ludzi- jak-do-kaczek-drastyczne- video
Ada z 8 klasy 2014-02-20 17:11:49
W TVP, jak w kabarecie. Korespondent Teleekspresu z Kijowa ma na głowie hełm, kamizelkę kuloodporną i plecak(może spadochron). Pewnie zostanie bohaterem i kombatantem. Czy w Polsce też są oligarchowie?
Jurajczyk 2014-02-20 16:05:23
P.S.Poza tym co już napisano to Ukraina jest naszym sąsiadem.To za naszą granicą dzieje się to co się dzieje i kto jak nie my powinniśmy zajmować dość stanowcze stanowisko w tej sprawie?
Jurajczyk 2014-02-20 16:03:17
@Richard,chyba kompletnie nie zrozumiałeś mojego pytania.Przeczytaj uważnie i ze spokojem raz jeszcze.
Twój pierwszy wpis pod artykułem w pewnym sensie przeczy temu co napisałeś później,a przynajmniej nie jest to spójne.

Na Ukrainie też idzie o to o czym piszesz bo ludziom nie podoba się to,że władza i pieniądze są w nielicznych rękach.Nie podoba im się też to co było po Pomarańczowej Rewolucji.


Obecność polskich ratowników medycznych też jest jednym ze sposobów pomocy dla Ukraińców.
uorcyk 2014-02-20 14:26:18
tutaj trzeba oddzielic dwie sprawy: krwawa jatkę na Majdanie ( potepiam) i wozenie rannych do Polski ( karetka?) do kraju gdzie w kolejce do onkologa umieraja chorzy na raka a na operacje endoprpotezy czeka sie latami z NFZ...
Kto to leczenie finansuje? UE czy NFZ? I dlaczego nie woza ich helikopterami do Niemiec, gdzie szpitale maja moce przerobowe??
?
cyklista 2014-02-20 14:09:32
Rysiu, zdecydowanie za późno się urodziłem, aby przypisać mi tamte czasy.
Richard 2014-02-20 14:03:32
@cyklista stary ubeku wiem że dobre czasy nastał do ciebie podobnie jak do Kiszczaka !!!!!!!!
cyklista 2014-02-20 13:46:52
@Richard, biedaku, źle się czujesz ?
Richard 2014-02-20 13:35:45
@Jurajczyk jeśli cię to interesuje to jestem osobą która szła w pierwszym szeregu protestujących stoczniowców a teraz jestem jak większość stoczniowców bezrobotnym tak można to opisać ! A "przywódca" strajku ma pałace,miliony i tak to wyglądała walka o "demokrację" Miliony ludzi pisało petycję o Telewizję Trwam a władza miała w dupi. petycje ludzi taką to masz demokrację w Polsce . Miliony ludzi pisało w sprawie 6 latków w szkołach a twoja demokracja to wrzucenie tych petycji do kosza przez Kopacz ! Naiwni Ukraińcy myślą że w Polsce jest demokracja !! Zapraszam ludzi z Majdanu na Krakowskie Przedmieście w Warszawie i zobaczymy co będzie robiła polska policja na rozkazy Tuska jak zaczną płonąć domy a ludzie z widłami i koktajlami Mołotowa będą atakowali urzędy państwowe !!!!!!!!!!!Zastanów się człowieku o jakiej "demokracji" piszesz to jest terror Tuska i jego ekipy sto razy gorszy niż Janukowicza na Ukrainie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
toty 2014-02-20 13:17:01
@koniczyna - chyba niestety masz rację. Co do wyrwania się części Ukrainy spod wpływów Rosji - raczej nierealne, przynajmniej za rządów Putina. Ja spodziewam się, że Władimir Władimirowicz jednak zainterweniuje bezpośrednio, choćby pod pretekstem ochrony Rosjan np. na Krymie. Zresztą - jestem przekonany, że Krym nie pozostałby w granicach Ukrainy przy rozpadzie ZSRR, gdyby Rosja miała zamiar pozwolić Ukraińcom na realną niezależność.
koniczyna 2014-02-20 12:50:07
niestety, zarówno Ukraińcy, jak i my, jak i większość opinii światowej jest manipulowana w zależności od tego, kto redaguje wiadomości.
Nad głowami Ukraińców jest rozgrywana światowa polityka i nikomu kompletnie nie zależy, ile krwi popłynie.
W naszym interesie jest, by przynajmniej część Ukrainy wyrwała się z sowieckiej strefy wpływów. Bo to, że cała Ukraina się nie wyrwie, to pewne, świadczą o tym chociażby wypowiedzi rosyjskich polityków.
Być może kiedyś, kiedy zarówno Ukraina, jak i my będziemy mieli niezależne od sąsiadów rządy, pozwoli to na faktyczne nawiązanie właściwych relacji z Ukrainą i tym samym stworzenie wschodniego bufora dla Polski.
Obecne wydarzenia dowodzą, że nie żyjemy w epoce post-historycznej.
Jurajczyk 2014-02-20 12:35:47
P.S.@cobra,mnie też nie wszystko co robi Maślankiewicz się podoba ale bez jego programów czy informacji Dawida Wildsteina z Ukrainy wiedzielibyśmy jednak mniej dokładnie o wielu sprawach.

Również pozdrawiam.
Jurajczyk 2014-02-20 12:32:54
@cobra,oczywiście,że nie my jesteśmy głównymi rozgrywającymi bo być nimi nie możemy.Brak na to sił politycznych i środków ekonomicznych.My niestety spadliśmy do niższej ligi jeśli idzie o geopolitykę.Ale przez samą obecność na miejscu możemy sporo zyskać.Jeśli nie my,więcej ugrają choćby Niemcy,którym do tej pory-wiedząc,że Merkel ma decydujące wpływy w Unii-sami Ukraińcy zarzucają bezczynność.

@cobra,na ten temat możemy naprawdę długo rozmawiać.Niestety dzisiaj i przez kilka następnych dni będę dość mocno zajęty więc wybacz ale niestety nie będę mógł rozmowy kontynuować.
cobra 2014-02-20 12:31:39
A i jeszcze jedno,żeby nie pozostało wrażenie że nie lubię tv Republika,otóż lubię i bardzo często oglądam,ale tylko w internecie bo na multipleksie jej chyba nie ma tak samo była na satelicie polsatu ale znikła?
cobra 2014-02-20 12:24:34
@Jurajczyk,to w czyjej strefie wpływów,powinna pozostać Ukraina,nikt rozsądny nie ma chyba wątpliwości,ale nie my Polacy jesteśmy tu głównym rozgrywającym,jedynie co możemy ,to to wszystko obserwować i tyle..My u siebie jesteśmy bezradni a co dopiero próbować pouczać Ukraińców,a co do reportaży wojennych to zgoda,niech będą,ale nie pogoń za sensacją za wszelką cenę i epatowanie nas okrucieństwami..Przecież dobrze wiesz że pogoń za
sensacją to pogoń za kasą ,sławą no i żeby wypromować daną stację tv..sorry Jurajczyk ale takie jest moje zdanie,pozdrawiam.
Jurajczyk 2014-02-20 12:12:08
@cobra,sensacji zapewne też szuka ale również przeprowadził sporo ciekawych rozmów z ludźmi na samym Majdanie jak i z jego zaplecza,z którymi mało kto rozmawiał.
Masz rację-sam to również napisałem-że dziennikarstwo w miejscach konfliktów jest bardzo niebezpiecznym zawodem.Byłoby bezpieczniejsze gdyby strony konfliktów nie brały na cel ludzi w koszulkach "TV" czy "PRESS".
Można się martwić o tych dziennikarzy,podobnie zresztą jak to było gdy martwiliśmy się o pana Jureckiego gdy został zatrzymany w Kairze w Egipcie podczas niedawnych wydarzeń.Zresztą jego reportaż z ukraińskiego Majdanu też jest na stronie TP.
Jurajczyk 2014-02-20 12:03:38
@cobra,masz sporo racji ale weź też pod uwagę,że obecnie istniejące partie czy ich liderzy niekoniecznie cieszą się poparciem ludzi na Majdanie.Oni właśnie przez nieudane doświadczenia "Pomarańczowej rewolucji" przyglądają się uważniej działaniom ich liderów.To dopiero się być może wyklaruje za jakiś czas.

Niech każdy zada sobie pytanie myślą o naszym interesie narodowym- Czy woli by Ukraina była w rosyjskiej strefie wpływów czy bliżej jej było do naszej części Europy?
cobra 2014-02-20 12:01:32
@Jurajczyk,mnie się wydaje że tu chodzi tylko o dziennikarską sensację,pamiętam jak w Jugosławii zarzucano dziennikarzowi zachodniej stacji jak filmował ranne czołgające się dziecko zamiast mu pomóc!Milewicz też szukał sensacji i wiadomo jak skończył...
cyklista 2014-02-20 11:59:21
@Jurajczyk komedanci ORMO za czasów PRL-u byli bardzo oddani i lojalni wobec ówczesnej władzy, więc nasz Rysio siedział wówczas cicho jak mysz pod miotłą. Teraz, u schyłku życia towarzystwo kacyków partyjnych bardzo się uaktywiniło, wszak odwaga potaniała.
cobra 2014-02-20 11:56:37
Powiem tak,Ukraińcy już mieli swoją szansę i ją zaprzepaścili,była to Pomarańczowa Rewolucja,a co z niej wynikło to wiemy,tak że ja bym się tak nie angażował za bardzo emocjonalnie w to wszystko,bo nie wiadomo tak do końca kto tym STERUJE?
Jurajczyk 2014-02-20 11:55:13
@Lach,dziennikarz Maślankiewicz jest młodym,może jeszcze niedoświadczonym dziennikarzem ale niewielu z tych "doświadczonych" dziennikarzy dotarło na Ukrainie w miejsca do których on dotarł.Polecam obejrzenie wielu jego relacji. Wdzięczność samych Ukraińców dla niego za pokazywanie prawdy od środka była dobitnie widoczna nie tylko w miejscach gdzie przebywał ale również we wpisach na profilach internetowych.Robi niebezpieczną co prawda ale dobrą,dziennikarską robotę.Przypomina wielu dobrych dziennikarzy,którzy informowali społeczność międzynarodową o wielu konfliktach na świecie jak nie tak dawno w Gruzji, na Bałkanach czy Bliskim Wschodzie.
Ty być może wolisz relacje ze studia Jarosława Kuźniara z TVN?...
cyklista 2014-02-20 11:50:54
@Richard jedź do Kijowa i stań na Majdanie po stronie obrońców dzisiejszej władzy. Najlepiej zasil szeregi tych "tituszek", to przy okazji jeszcze coś grosza do domu przywieziesz.
Jurajczyk 2014-02-20 11:46:57
@Richard,czy ty za czasów PRL mówiłeś lub pisałeś w taki sam sposób o walce Solidarności, KPN, NZS, PPN i innych organizacji opozycyjnych z reżimem komunistycznym?
Lach 2014-02-20 11:45:42
@Jurajczyk Czy Maślankiewicz znowu krzyczał: Jezus! Jezus Maria! Strzelają! Znowu kompromitował się mieszanką polskiego, z żałosnym rosyjskim i żenującym ukraińskim? Uwielbiam tego gościa, jest lepszy niż niedźwiadki jeżdżące po arenie na rowerkach.

Co do pozycji - tak, wódz zawsze pyka najlepsze panienki :(
Jurajczyk 2014-02-20 11:42:07
Nie wiem czy widzieliście ale na TV Republika,dziennikarz Bartłomiej Maślankiewicz wraz z operatorem pokazali dość wstrząsające ale niestety prawdziwe obrazy ludzi,którzy zginęli od postrzałów w głowę czy szyję.Prawdopodobnie to strzały oddawane przez snajperów.

P.S.@Lach w odpowiedzi na to co napisałeś-Czy to na miano mędrca czy wręcz odwrotnie trzeba sobie czymś zasłużyć.Czyżbyś chciał mnie skomplementować?Mam nadzieję,że nie jesteś o to zazdrosny.
Lach 2014-02-20 11:40:39
@Richard Bardzo mądre słowa! Slava Rossii, slava svyatoj Imperii! Doloj shpionov, doloj SSHA, da zdravstvuet Velikaya, Svyata Rus'!
Richard 2014-02-20 11:33:12
Unia Europejska,Obama robią rewoltę na Ukrainie przeciwko legalnie i praworządnie wybranemu prezydentowi i rządowi a teraz Maltańska Służba Medyczna wspiera swoją pomocą rebeliantów ! Widać że na dużą skalę jest robiona rebelia i najbardziej haniebne że uczestniczy w tym Polska !!!!!
Lach 2014-02-20 11:23:48
@Fibi Twoje wypowiedzi są czasem bardziej enigmatyczne, niż średniowieczna literatura religijna :D

Co do Ukrainy - tu trzeba myśleć co z tego uszczknąć dla siebie. Dziwię się, że Rosjanie tak spokojnie (przynajmniej formalnie) siedzą. Muszą mieć teraz niezły zgryz co z tym zrobić - rewelacyjna okazja na interwencję, która jest w zasadzie niemożliwa.
Fibi 2014-02-20 11:17:45
@Lach no, nie mów ,że spuściłam z tonu...:) tylko głupio mi się zrobiło.. Ale Jurajczyk tak to... taktownie zrobił ,że uległam ..:):)
Prawdę powiedzieć, to sytuacja na Ukrainie ,nie wygląda za ciekawie..?

Ps Bardzo się cieszę ,że Was powoli zaczynam widzieć...przyznam, skoro jesteśmy przy przeprosinach to było ciężko.. ale winnych jest "wielu" ale powiem ,ze tęsknię za tamtym klimatem?:* do miłego...
Lach 2014-02-20 11:06:54
@Jurajczyk Osiągnąłeś taką pozycję, że co chwila ktoś Cię przeprasza i zmienia swoje postępowanie. Powinieneś zostać na Podhalu wodzem (broń Boże, nie mam na myśli Goralenfuersta). Będziesz siedział w wigwamie, palił fajkę i decydował kto za kogo wyjdzie, a kto do jakiej szkoły pojedzie :D

P.S. Jutro zdaje egzamin z prawniczego języka ukraińskiego, choć zaczynam się zastanawiać czy to ma sens...
Fibi 2014-02-20 10:58:52
Jurajczyk-masz rację, Bo jak parzę na tv... to samą mnie przeraża,...ale napisałam tak aby ruszyć dyskusję. :( nie po to aby żartować sorry.
Jurajczyk 2014-02-20 10:52:38
@Fibi,nie mam zamiaru się rozpisywać,powiem krótko-twoje pisanie "Nie złe,.. jayka.." gdy tam ludzie giną jest co najmniej nie na miejscu.
Fibi 2014-02-20 10:48:34
@Jurajczyk
Dlaczego piszesz ,że żal.... przecież ja nie neguję tej pomocy..? napisałam ,ze cierpią ludzie,...? Jeżeli,źle to proszę wytłumacz mi..? ja nie prowokuję .
Jurajczyk 2014-02-20 10:38:30
@Szymszel ,@boruta, @Fibi żal czytać co piszecie...
Fibi 2014-02-20 10:30:47
Nie złe,.. jayka na tej Ukrainie ?
Tam cierpią zwykli ludzie, którzy też potrzebują pomocy..?
A kto kogo wspiera czy USA,...? a Putin strzela..? to wielka niewiadoma.
boruta 2014-02-20 10:22:58
U nas czeka się w kolejce do szpitali, a dla Ukraińców bez kolejki. Ciekawe co na to NFZ.
Szymszel 2014-02-20 05:23:01
Brawo!Czylizee jatke na majdanie wspiera też aktywnie masoneria. Można się było tego domyśleć
  • PRACA | szukam
    KUCHARKA, POMOC KUCHENNA, SPRZĄTANIE. 796 358 958.
  • SPRZEDAŻ | zwierzęta
    SZCZENIAKI SHIH TZU. 730 519 594.
  • PRACA | dam
    Przyjmę Cieślę - budowa w Kluszkowcach Stawka do uzgodnienia Proszę dzwonić - 788 624 940. 788 624 940 aleksandra@tatrastyle.pl
    Tel.: 788
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    DO WYNAJĘCIA LOKAL NA PIZZERIĘ W ZAKOPANEM. 502 658 638
  • SPRZEDAŻ | różne
    SPRZEDAM SIANO W BALACH. 502 658 638
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    DO WYNAJĘCIA PLAC POD MAGAZYN. 502 658 638
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    DO WYNAJĘCIA HALE NA WARSZTAT SAMOCHODOWY, LAKIERNIĘ, PRALNIE, HURTOWNIĘ, MAGAZYN. 502 658 638
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI REMONTOWO-BUDOWLANE, ŁAZIENKI, ZABUDOWY, ADAPTACJA PODDASZY, REMONTY, DOCIEPLENIA BUDYNKÓW, FASADY. 693 206 403.
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI REMONTOWO-BUDOWLANE, DOMY OD PODSTAW, POKRYCIA DACHOWE, SZALUNKI STROPOWE. 693 206 403.
  • USŁUGI | budowlane
    REMONTY I WYKOŃCZENIA. 660 079 941.
  • SPRZEDAŻ | budowlane
    DESKI ŚWIERKOWE, dł. 5 m, gr. 53 mm. DRZEWO OPAŁOWE BUK. 660 079 941.
  • USŁUGI | budowlane
    ADAPTACJA PODDASZY, OCIEPLENIA WEŁNĄ MINERALNĄ, SUFITY PODWIESZANE, ZABUDOWY GK, WYKOŃCZENIA WNĘTRZ. 660 079 941.
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI MINIKOPARKĄ 2.5 TONY - 722 307 227.
  • SPRZEDAŻ | budowlane
    Sprzedam KANTÓWKĘ, KROKWIE, DESKI, GONTY i OPAŁ - 788 344 233.
  • USŁUGI | budowlane
    REMONTY I WYKOŃCZENIA WNĘTRZ KRÓTKIE TERMINY GWARANCJA NA WYKONANE ROBOTY. 602839607
    Tel.: 602839607
  • PRACA | dam
    PENSJONAT "Willa Park" W CENTRUM ZAKOPANEGO ZATRUDNI OSOBĘ DO SPRZĄTANIA I RZYGOTOWYWANIA ŚNIADAŃ. 509 578 689.
  • PRACA | dam
    Kucharz al'a carte- Restauracja Górska w Białce Tatrzańskiej Do uzupełnienia zespołu poszukujemy osoby na stanowisko: KUCHARZ. Oferta pracy dla kucharza z doświadczeniem zawodowym. Praca na stałe, bardzo dobre warunki pracy. Więcej informacji pod nr. 518 259 536 www.restauracjagorska.pl rest.gorska@gmail.com
    Tel.: 518 259 536
    E-mail: rest.gorska@gmail.com
    WWW: www.restauracjagorska.pl
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Zakopane - DOM na ulicy Grunwaldzkiej. 660 797 241
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Działka pow. 41ar do zabudowy położona w Lipnicy Wielkiej pod Babią Górą. 603071487, 609325040.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Las z drzewostanem pow. 41ar w Lipnicy Wielkiej 603071487, 609325040.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    APARTAMENT Za Strugiem, Zakopane - 607 506 428.
  • PRACA | dam
    Zatrudnię TYNKARZA I POMOCNIKA przy tynkach maszynowych. 730 39 73 01.
  • PRACA | dam
    Poszukujemy osób do pomalowania drewnianych balkonów w obiekcie turystycznym w Zakopanem. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt pod numerem telefonu: 693 692 100. 693692100
    Tel.: 693692100
  • KUPNO
    SKUP STARYCH SPAWAREK. 536269912.
  • RÓŻNE
    OBWOŹNY SKUP ZŁOMU - dojazd do klienta. 536269912.
  • USŁUGI | inne
    PROFESJONALNA WYCINKA DRZEW, GAŁĘZI Z PODNOŚNIKA I Z UŻYCIEM LINY. 889 105 476
  • USŁUGI | budowlane
    FLIZOWANIE, REMONTY, WYKOŃCZENIA. 882080371.
  • USŁUGI | budowlane
    KAMIENIARSTWO. 882080371.
  • USŁUGI | budowlane
    KAMIENIARSTWO, ELEWACJE, OGRODZENIA - WSZYSTKO Z KAMIENIA. 509 169 590.
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI BLACHARSKO-DEKARSKIE, KRYCIE I PRZEKRYCIA DACHÓW, KOMINY, BALKONY, RYNNY, GZYMSY, FASADY. 889 388 484.
  • USŁUGI | inne
    WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 691 317 098.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    POLE - 1.6 HA i 42 AR. 505 429 375.
  • NAUKA
    NATIVE SPEAKER - JĘZYK ANGIELSKI - nauka face to face lub online, PRZYGOTOWANIE DO MATURY - Zakopane, okolice - 605 069 173
  • USŁUGI | budowlane
    TYNKI MASZYNOWE. 604 857 880.
  • USŁUGI | budowlane
    MALOWANIE DACHÓW I ELEWACJI. 602 882 325.
  • USŁUGI | budowlane
    OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.
2024-04-19 18:00 Nie jestem żadną deweloperką, nikomu żadnych widoków z Krupówek nie zasłaniam 2024-04-19 17:00 Dlaczego urząd miasta chroni skazaną naczelnik? 2024-04-19 16:23 Czym jest wirtualne biuro? 2024-04-19 16:17 Kto dokonuje napraw wind? 2024-04-19 16:00 Ocieplenia w prognozach nie widać 2024-04-19 15:00 Młodzież zapobiega pożarom - eliminacje powiatowe OTWP w Nowym Targu za nami 2024-04-19 14:00 Wiemy jaka kara spotkała kobietę, która wczoraj wjechała między kolejowe rogatki! 5 2024-04-19 13:00 Zaginęła 72-letnia Janina Czaicka 2024-04-19 11:00 Agnieszka Nowak-Gąsienica kontra Łukasz Filipowicz czyli debata w Kinie Giewont (WIDEO) 16 2024-04-19 10:30 OZE i termomodernizacja - to połaczenie się opłaca! 2024-04-19 10:00 Uczniowie z Kowańca z wizytą w Radevormwald 2024-04-19 09:00 Autystyczne dzieci bez swego przedszkola? Burmistrz jednak obiecuje pieniądze 1 2024-04-19 09:00 Innowacyjne podejście do fotowoltaiki 2024-04-19 07:59 Zakopane w białej szacie, na Kasprowym Wierchu minus dziesięć stopni 2024-04-18 21:45 Leśniczy z Morskiego Oka ostrzega (WIDEO) 2024-04-18 21:02 Przyszli studenci sprawdzali jak to jest na ANS 2024-04-18 20:00 Rabka ci wszystko wybaczy, nawet plagę egipską w kolorze blond 9 2024-04-18 18:00 Debata z kandydatami na burmistrza Zakopanego (ZDJĘCIA, WIDEO) 82 2024-04-18 17:00 Pienińscy flisacy uroczyście otwierają sezon flisacki 2 2024-04-18 16:27 Kładą asfalt na drodze w Kuźnicach (WIDEO) 3 2024-04-18 16:20 Płytki klinkierowe na elewacje - dlaczego warto je wybrać? 2024-04-18 16:00 Kawałek skały uszkodził figurę Matki Boskiej Fatimskiej w Pieninach 2 2024-04-18 15:15 Anna Tybor kolejny raz w Himalajach zjeżdża na nartach z ośmiotysięczników 2 2024-04-18 14:35 O włos od tragedii na przejeździe kolejowym w Nowym Targu 8 2024-04-18 14:30 Pieśń o Jaśku zbójniku 2024-04-18 14:00 Utrudnienia też na ul. Makuszyńskiego w Zakopanem 2024-04-18 13:00 Zapraszamy na debatę kandydatów na burmistrza Zakopanego. Przygotowania trwają (WIDEO) 2024-04-18 12:24 Akcja szczepienia lisów 2024-04-18 12:08 Kiedy warto zdecydować się na ogrodzenie panelowe? 2024-04-18 12:03 Poranny śnieg w Zakopanem (WIDEO) 2024-04-18 11:08 Najciekawsze gadżety dla firm - Nr 4 cię zaskoczy! 2024-04-18 11:04 Poznaj możliwości kosiarek akumulatorowych Kärcher 2024-04-18 11:00 Jestem z miasta, to widać - przekonuje kandydat na burmistrza (WIDEO) 8 2024-04-18 10:00 Kolejna akcja pomocy pogorzelcom z Chabówki 2024-04-18 09:30 Ten film tętni muzyką Amy Winehouse. Mamy dla Was bilety 2024-04-18 09:30 Chloe Gong wraca do Szanghaju. Finał dylogii o Lady Fortune. Mamy dla Was książki 2024-04-18 09:09 Czy ktoś widział Maksia? 2024-04-18 09:01 Wichrówka pełna tajemnic (WIDEO) 2024-04-18 08:30 Wiosenne wianki w Zawoi 2024-04-18 08:00 Dlaczego Urząd Miasta chroni skazaną naczelnik 9 2024-04-17 22:27 Kocha Tatry, teraz potrzebuje Waszej pomocy 2024-04-17 21:41 Piękne widoki i niesamowity podjazd rowerowy. Z tego słynie Gliczarów (WIDEO) 2024-04-17 21:12 Debata przed drugą turą wyborów w Zakopanem 19 2024-04-17 21:00 Dziadek wiedział, że będę lotnikiem 2024-04-17 20:26 Góralscy studenci mogą starać się o stypendium 2024-04-17 20:00 Nowe strony internetowe parków narodowych 1 2024-04-17 19:30 Przy cmentarzu na Olczy wycięto drzewa 9 2024-04-17 18:44 Dramatyczna walka o życie mężczyzny w Jurgowie 2024-04-17 18:00 Sushi na dowóz w Krakowie - Najlepsze propozycje dla różnych gustów 2024-04-17 18:00 Miasto Dzieci Świata zaprasza całą Polskę do sprzątania świata 1
NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY
NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE
OSTATNIE KOMENTARZE
2024-04-19 16:23 1. Żeby wszyscy wołający o zmianę nie stwierdzili po kilku miesiącach cytując Brzechwę: zamienił stryjek siekierkę na kijek! Jeśli wygra ANG to i tak będzie zmiana bo wreszcie kobieta, ma doświadczenie no i nie będzie zastępcą co może tylko tyle na ile pozwoli jej szef D. Poza tym jak będzie sprawna rada miasta to nie będą bezmyślnie przyklaskiwać wszystkim pomysłom. 2024-04-19 16:22 2. Czy tygodnik poruszy temat sluchawki ktora prawdopodobnie miala w uchu Pani Agnieszka na debacie? Widac bylo jak cala debate Pan Mateusz czytał z ekranu i gadał sam do siebie. Bardzo zastanawiajace.... 2024-04-19 16:11 3. Trudny wybór bo właściwie go nie ma.Niestety najlepszy kandydat odpadł w pierwszej turze.Nie ma szczęścia to nasze Zakopane. 2024-04-19 16:10 4. Nie szukacie sensacji,jacy zawistni jesteście są co ja osadza my nie musimy, Wstyd mi za Was. 2024-04-19 16:09 5. Chciałem zagłosować za Filipowiczem ale to ukryty załatwiac i deweloper Co to na Krupówkach buduje jego radny ? 100 metrów w górę 2024-04-19 16:07 6. No, i wszystko jasne. Debata pokazała p. Łukasza zupełnie niezorientowanego w sprawach samorządowych, a przy tym pokazał się jako osoba agresywna, atakująca. Wszystkie odpowiedzi lakoniczne. Pani Agnieszko, ma Pani moje poparcie. Dla Zakopanego to najlepszy wybór, chociaż do tej pory nie byłam przekonana. Nie głosuję na partię, głosuję na Panią Agnieszkę. 2024-04-19 16:03 7. Pani Nowak zwraca się do kobiet żeby na nią głosowały???????????? A co ta pani zrobiła przez te lata aby radni przyjęli uchwałę o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie??? Nie kojarzę aby walczyła jak lwica o podjęcie tej uchwały dla dobra kobiet i dzieci. Takiej kobiecie ja mówię NIE! Poza tym rządy tej pani to będzie kontunuacja marnych rządów jej poprzednika. Zakopane potrzebuje zmiany, jakiejkolwiek, ale zmiany. Zresztą wątpię aby mogło być jeszcze gorzej. 2024-04-19 15:25 8. Jestem z Zakopanego i wstyd mi jak czytam te komentarze. Chciałabym zagłosować na kobietę, ale nie mogę bo to osoba, która już władzę miała i nadużyła jej ile mogła. Miałam z nią odczynienia nie jest tak miła i ciepła jak próbuje udawać w spotach. Jest chamska i pretensjonalna. Wszyscy mają skakać pod jej dyktando. Nie słuch nikogo bo wszystko wie najlepiej. jej rządy to najgorsza opcja dla tego miasta. Zastraszanie i wyzwiska, pomówienia czy szantaże to norma w UMZ. To jest ekipa na 6. 2024-04-19 15:20 9. do Olaboga: Rabkę zdyskredytował ten co zaniedbał obowiązki. Przy projekcie czy kontroli. A Radni są tak mierni, że utopią miasto do szczętu 2024-04-19 15:18 10. nakradli to i jeżdżom nawet gadajom po obcemu :) :) :) https://www.tiktok.com/@waszeforumdialogu/video/7192607156728810758
WARUNKI W GÓRACH
POGODA W WYBRANYCH MIASTACH REGIONU
Reklama
Polecamy

FILMY TP


REKLAMA


Pożegnania