Reklama

2016-09-09 20:11:26

Blog

Wędrówka na Karb

Drogi Czytelniku! Zapraszam Cię na wędrówkę razem ze mną po tatrzańskich szlakach w miejsca, które być może widzisz codziennie przez okno ale może nie masz sił bądź czasu, żeby tam dojść. Zrób sobie zatem pyszną kawę, usiądź w wygodnym fotelu, "zamknij oczy" na wszystko co się dzieje dookoła, i wtop się w tę wędrówkę, bądź na niej koło mnie i podziwiaj ze mną piękno przyrody oczami Twojej wyobraźni. No to w drogę...

Nareszcie nadszedł czas wyjazdu w  nasze ukochane Tatry! Po kilku szlakach aklimatyzacyjnych, przyszedł czas na dłuższą wędrówkę. Wybieramy więc trasę.Czasem to, co się zaplanuje, schodzi na dalszy plan a na miejscu człowiek ocenia czas przejścia i porę dnia i jeśli jest szansa, że się zdąży dojść za widna, to wybiera dodatkową opcję oprócz ustalonego punktu docelowego. Taką wisienkę na torcie..

I tak było i tym razem. Posłuchajcie…

Jedziemy raniutko do Kuźnic samochodem, a skoro samochodem, to trzeba gdzieś go zaparkować. Stajemy więc na przydomowym parkingu w Murowanicy, przystanek przed Kuźnicami. Stąd, po opróżnieniu kieszeni z 20 złotych, udajemy się w kierunku Kuźnic. Tam, już do końca barierek czeka tłum do kolejki na Kasprowy - zaś do wejścia na szlaki kolejki prawie nie ma. Tylko jakieś 5 osób stoi przed nami. Szybciutko kupujemy bilety, przybijamy pieczątki do książeczki GOT PTTK i ruszamy.

Wchodzimy na żółty szlak prowadzący do Doliny Jaworzynki.Szlak wiedzie chwilę przez las obok potoku Jaworzynka, który wije się po naszej lewej stronie i szumi górskie opowieści. Po kilkunastu minutach dochodzimy do uroczej Polany Jaworzynki, gdzie promienie słońca przedzierają się ospale przez las padając nam na głowę a kropelki rosy błyszczą we wschodzącym słońcu. I tylko czasem przeleci ptak, jeleń zaryczy w lesie i co jakiś czas zatupią górskie buty kolejnego turysty.. .a tak cisza, wielka poranna górska cisza a w tej ciszy my- pnący się powoli ku górom, ku szczytom…

Polana ciągnie się niczym biała tasiemka po zielonej łące,wznosząc się po Siodłowej Perci na Przełęcz między Kopami i osiągając wysokość  1499 m n.p.m. Dochodzimy tutaj w około półtorej godziny. Chwila przerwy, zerkamy dookoła, pochłaniamy kilka łyków wody, robimy zdjęcie i ruszamy dalej, bo za chwilę wyłoni się widok-cud! Zawsze chciałam tu dojść, ponieważ u mnie w domu na ścianie wisi wielkie zdjęcie oprawione w ramy a na nim dwa Kościelce i szałasy. I jak dotarłam tu po raz pierwszy to zawsze już  wracam. Jeszcze tylko chwila prostym szlakiem w dół do Hali i oto jest. Oto On. Mój przeuroczy zakątek, wycięty jakby z bajki, z obrazka ze ściany. Nieziemski widok: fioletowe łany kwiatów na zielonym tle traw i sino brunatnych skał Kościelców, Koziego Wierchu, Żółtej Turni, Świnicy… Razem wszystko tworzy przepiękna panoramę.

Słońce świeci coraz mocniej, niewielki wiaterek dla ochłody powiewa w mą góralską chustę na głowie a ja rozglądam się dookoła za ewentualnymi mieszkańcami wielkich gór- niedźwiedziami, które niedawno tutaj widziałam. Na chwilę przysiadamy na ławeczce, przy rozstaju szlaków i przegryzamy co nieco, bo naszym głównym celem do osiągnięcia dzisiejszego dnia jest KARB- Przełęcz między dwoma Kościelcami. Kierujemy się więc kawałeczek dalej żółtym szlakiem na Kasprowy Wierch, by potem za chwilę skręcić na szlak czarny. Jesteśmy na wysokości 1608 m n.p.m, przy dolnej stacji kolejki krzesełkowej dla narciarzy i mijamy po kolei stawy i stawiki. Największym z nich jest Zielony Staw Gąsienicowy o głębokości 15 metrów, leżący na wysokości 1674 m n.p.m. Jest cicho, zielono i przyjemnie, szlak  przecinają potoki płynące od stawu do stawu i to dodaje piękna temu obrazkowi. W około półgodzinki dochodzimy do kolejnego rozstaju szlaków, nie idziemy prosto na Świnicką Przełęcz ale skręcamy w lewo na niebieski szlak, prowadzący już bezpośrednio na Karb, po drodze mijając kolejne stawy- Kurtkowiec  i Długi Staw.

Przy szlaku, który prowadzi pod górkę po dużych kamieniach,widzimy jamę w skale. Trudno powiedzieć czy to jaskinia czy tylko schronienie dla zwierząt. Wolę tam nie wchodzić  by coś przypadkiem nie ugryzło mnie w tyłek ale kolega nie daje za wygraną i zagląda do środka. Robi jednak tylko zdjęcie nie wchodząc tam cały. Szlak nie jest eksponowany, wchodzą nim i starsi ludzie i osoby z dziećmi, ale zasapać się można. Wokoło stawów rośnie wrzos, jagody, tu i ówdzie  jakiś grzybek-ale jego jadalności nie chcę sprawdzać…

Pięknie jest. Kiedy minęło kolejne pół godzinki dochodzimy wreszcie na Przełęcz Karb położonej na wysokości 1853 m n.p.m. Stąd pięknie widać Czarny Staw Gąsienicowy leżący po drugiej stronie Przełęczy,  wejście na Kościelec i większość stawów gąsienicowych wraz ze Świnicą i Kasprowym. Mieliśmy w planach wejść na Kościelca ale jak zobaczyliśmy jakie tłumy pchają się do góry to rezygnujemy i wybieramy inny szlak, o którym za chwilę.

Teraz zaś wybieramy dogodne miejsce i siadamy na skałach by odpocząć, zjeść coś,powdychać świeże powietrze i podelektować się urokiem Tatr. Ja siadłam na głazie , oparłam się o skalną ścianę i czuję się jak na górskim fotelu. A obok mnie po lewej stronie w dole dumnie lśni granatowe oczko Czarnego Stawu Gąsienicowego, nad nim Żółta Turnia, na wprost szczyt dużego Kościelca.  Nagle kolega mówi: „siedź  tak i nie ruszaj się!” Mnie sparaliżowało bo myślałam,  że łazi po mnie jakiś pająk, brrr. Ale nie – miał na myśli piękny widok za mną,którego ja nie widzę siedząc tyłem i zrobi mi zdjęcie. Uff. Faktycznie dopiero na zdjęciu widać nad jaką piękna przepaścią  siedzę i wpierniczam kanapkę. To nasze delektowanie trwało ponad godzinę, trzeba więc ruszać dalej. No właśnie, co myśmy znowu wymyślili? Co jest tą wisienką na torcie?

Otóż wymyśliliśmy, że wejdziemy na Kasprowy Wierch od Doliny Gąsienicowej a stamtąd wierchami przez Goryczkową Czubę  w stronę Giewontu i zejdziemy do Doliny Kondratowej.

Patrzymy na zegarek, patrzymy na mapę ile nam to czasu zajmie i okazuje się, że około 2 godziny więc chórkiem stwierdzamy, że DAMY RADĘ! Zapada więc decyzja. Opuszczamy Karb i w 40 minut schodzimy do dolnej stacji kolejki a stamtąd wchodzimy żółtym szlakiem na Kasprowy Wierch. Szlak prowadzi równiutko pod górkę  bez żadnych zakosów, co sprawia, że momentami oczy wychodzą nam na wierzch. Ale odpoczywamy i powoli wdrapujemy się na szczyt. Turysta idący obok ma o wiele gorzej bo dźwiga na barana swoja małą córeczkę i dyszy przy tym jak lokomotywa, klnąc  co kilka kroków pod nosem.  Śmiać  mi się chciało ale nie zazdroszczę mu.Wreszcie dochodzimy pod Beskid (2012m n.p.m) i stąd już ostatnia prosta do Suchej Przełęczy a tym samym do Kasprowego Wierchu na który wejście zajęło nam godzinę.Gdy stajemy na szczycie, nie sposób nie zauważyć znów kolejki do kolejki…  Jest godzina 14.30. Mijamy tłumy i kierujemy się czerwonym szlakiem w stronę Czerwonych Wierchów. To właśnie jest ta nasza wisienka a raczej cała wielka, olbrzymia, soczysta i pyszna wiśnia na torcie,bo widoki jakie stamtąd rozpościerają się, zapierają dech w piersiach niejednego turysty i na długo pozostają w pamięci. Hen daleko na wprost i dookoła jak sięgnąć okiem góry, góry, góry! Idziemy najpierw szlakiem lekko i przyjemnie w dół a gdzieś w jego  połowie lekko wgramalamy się pod górkę  a zaraz schodzimy na tyłku po skałach. Świetnie stąd widać Kasprowy Wierch z drugiej strony, szlak w stronę Świnicy i samą Świnicę, zielone równiutkie zakosy na stronę słowacką do Doliny Cichej  a ponad nią słowackie  Liptowskie Kopy z Wielką Kopą na czele o wysokości 2052 m npm. Koło nas zaś fiolet wrzosu i zieleń hal poprzeplatana już czerwoną sit skuciną.

Nie dało się iść nie oglądając się dookoła z zachwytu i nie robiąc zdjęć. Przez to, czas naszego przejścia nieco się wydłuża ale warto pochłaniać takie przyjemne widoki.

Słońce pali niemiłosiernie prosto w nos, więc prócz chustki na głowie pojawiła się tym razem również czapka z daszkiem. Od razu lepiej widzę gdzie idę..

Ale to nic, że gorąco i momentami ciężko, o to właśnie w górach chodzi, żeby zmęczyć się ale dojść w takie miejsca , żeby można było usiąść na szczycie skały i popatrzeć  dookoła z satysfakcją, że pomimo czasem wielkiego wysiłku udało się tam wejść i rozkoszować się  panoramą.

Nagle po prawej stronie z prześwitu między skałami wyłania się nasz piękny rycerz – Giewont. Puszczamy do niego figlarne oczko i idziemy dalej. Patrzymy na zegarek i stwierdzamy, że pod Giewont to już chyba czasu nam zabraknie, więc pod Kopą Kondracką z jej Przełęczy schodzimy w dół okrągłymi wijącymi się zakosami  do Doliny Kondratowej. Trasa z Kasprowego zajmuje około 2 godziny ale nam się przedłużyła nieco przez podziwianie panoramy. Do schroniska docieramy więc około 19.30 gdy słońce powoli chowa się za góry. Odpoczywamy chwilę, przegryzamy paszteciki,  które zostały w plecaku i w te pędy schodzimy przez las do Kalatówek i stamtąd do Kuźnic. Miałam trochę duszę na ramieniu podczas tego zejścia bo kończyliśmy schodzenie w ciemności z towarzyszeniem niewielkiego światełka… A towarzystwo niedźwiedzi w tym momencie było mało oczekiwanym spotkaniem.  Mija godzina21.00 gdy widzimy światła w Kuźnicach. Oddychamy z ulgą gdy wchodzimy na oświetlony plac, skąd odjeżdżają busiki do Zakopanego. Od razu rzucają się na nas kierowcy proponujący podwózkę do Murowanicy za 5 zł, kiedy przejazd całej trasy z 3 Maja do Kuźnic kosztuje 3 zł.. Ciekawe.. , uśmiałam się bardzo.

Kiedy siedliśmy w samochodzie na parkingu, to dopiero odczuliśmy zmęczenie, ale warto było! 12 godzin na szczytach to mnóstwo czasu na podziwianie piękna stworzenia i to w 1 dzień. Nie zapomnimy jej nigdy! Nasza znajoma Krakowianka mówi, że ta trasa zajęłaby jej całe życie a już na pewno kilka dni a my wariaci  przeszliśmy ją w jeden dzień..

Ale warto było, wszak to nasze miejsce na ziemi…!

Kup e-wydanie Tygodnika Podhalańskiego.

Dodaj komentarz
Komentowanie tego artukułu zostało zablokowane. Przepraszamy
Nie ma jeszcze komentarzy do tego artykułu.
  • PRACA | dam
    Autoryzowany Serwis Ford w Nowym Targu poszukuje osoby zainteresowane pracą na stanowisku: MECHANIK SAMOCHODOWY. Zadania: Samodzielna naprawa pojazdów (naprawy mechaniczne, elektryczne i elektromechaniczne). Obsługa urządzeń diagnostycznych i pomiarowych stosowanych w technice motoryzacyjnej, doposażanie samochodów w akcesoria i układy zabezpieczeń przed kradzieżą. Wymagania: Wykształcenie kierunkowe elektryczne, mechanik samochodowy lub pokrewne. Umiejętność obsługi testerów diagnostycznych, Wiedza techniczna na temat budowy pojazdów, Oferujemy: Stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę, pełny etat, Atrakcyjne wynagrodzenie w systemie premiowym, Pracę jednozmianową. Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV na adres e-mail: wikarpodhale@wikar.pl Możliwy bezpośredni kontakt telefoniczny pod nr 691 680 219. Informujemy, że skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami. Wysyłając zgłoszenie rekrutacyjne prosimy o umieszczenie na CV aktualnej zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Sprzedam DWA HEKTARY w jednym kawałku w Maruszynie. 0013122866238, 0017082483838, 736650571.
  • PRACA | dam
    KUCHARZ Hotel Toporów w Białce Tatrzańskiej zatrudni kucharza restauracyjnego i śniadaniowego na cały etat w trybie zmianowym, praca stała. Jesteś zainteresowany pracą w naszym zespole, skontaktuj się z nami telefonicznie 794742843. 794742843 topor@toporow.pl
    Tel.: 794742843
    Kucharkę /kucharza do obsługi żywienia zbiorowego poszukuje C.W.i R. "Rysy" Bukowina Tatrzańska. Gwarantujemy atrakcyjne warunki pracy, umowę o pracę. System zmianowy 12h. Kuchnia domowa, zbiorowa. Tel. 888 030 002.
  • ANTYKI
    KOLEKCJONERSKIE TARGI STAROCI. PLAC NIEPODLEGŁOŚCI. 1-2 i 4-5 MAJ. 668 58 95 37
  • USŁUGI | budowlane
    FLIZOWANIE, REMONTY, WYKOŃCZENIA. 882080371.
    KAMIENIARSTWO. 882080371.
  • BIZNES
    Profesjonalne poprowadzę obiekt noclegowy. Kilkunastoletnie doświadczenie, referencje. 0048 788 633 633
    Tel.: 48
  • NIERUCHOMOŚCI | kupno
    Kupie dom- działkę -pensjonat w Zakopanym. 660797241 b12.pl
    Tel.: 660797241
  • KUPNO
    SKUP STARYCH SPAWAREK. 536269912.
  • RÓŻNE
    OBWOŹNY SKUP ZŁOMU - dojazd do klienta. 536269912.
  • USŁUGI | budowlane
    BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW ORAZ WIĘŹBY DACHOWE WRAZ Z POKRYCIEM. 572624414.
    REMONTY I WYKOŃCZENIA od A do Z. 572624414.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    POLE - 2 HA i 42 ARY. 505 429 375.
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    DO WYNAJĘCIA na rok lub dłużej DWA DOMKI DREWNIANE po 70mkw, Zakopane - Chłabówka. Kontakt na e-mail: podkowa@op.pl
  • USŁUGI | inne
    WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 691 317 098.
  • PRACA | dam
    Aparthotel Renesans w Zakopanem poszukuje kandydatów na stanowiska: KIEROWNIK RESTAURACJI, KELNER/BARMAN, POKOJOWA. Stabilna praca w nowo otwieranym Obiekcie. Zgłoszenia prosimy kierować na adres: praca@renesans.pl lub tel. 602444734
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    DO WYNAJĘCIA LOKALE HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWE o powierzchniach ok. 58 i 55 m2, oraz PIWNICA 23 m2. Możliwość połączenia lokali. Zakopane centrum, ul. Kościuszki - 691 124 272.
  • USŁUGI | budowlane
    TYNKI I WYLEWKI MASZYNOWE tanio i solidnie, zacieranie mechaniczne, technika silosowa. Realizujemy małe i duże obiekty 18 26 550 39, 503 532 680.
  • PRACA | szukam
    KUCHARKA, POMOC KUCHENNA, SPRZĄTANIE. 796 358 958.
  • PRACA | dam
    Przyjmę Cieślę - budowa w Kluszkowcach Stawka do uzgodnienia Proszę dzwonić - 788 624 940. 788 624 940 aleksandra@tatrastyle.pl
    Tel.: 788
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI MINIKOPARKĄ 2.5 TONY - 722 307 227.
  • SPRZEDAŻ | budowlane
    Sprzedam KANTÓWKĘ, KROKWIE, DESKI, GONTY i OPAŁ - 788 344 233.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Las z drzewostanem pow. 41ar w Lipnicy Wielkiej 603071487, 609325040.
    APARTAMENT Za Strugiem, Zakopane - 607 506 428.
  • USŁUGI | budowlane
    KAMIENIARSTWO, ELEWACJE, OGRODZENIA - WSZYSTKO Z KAMIENIA. 509 169 590.
    OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.
2024-05-04 12:00 Gigantyczny korek w Chochołowie w stronę Czarnego Dunajca (WIDEO) 2024-05-04 11:00 Jarmark Podhalański zbliża się wielkimi krokami 2024-05-04 11:00 Więzienie za śmiertelne potrącenie 1 2024-05-04 10:00 Piękne jezioro, tylko 50 km od Zakopanego (WIDEO) 1 2024-05-04 09:00 Oscypki i bundz w maju są najlepsze. Z Podhala nie można wyjechać bez skosztowania kwaśnicy i moskola 1 2024-05-04 08:00 Wieczór w Czerwonym Dworze z Anną Nędzą-Kubiniec 2024-05-03 21:30 Belgowie na Podhalu w gościnnych progach nowotarskiego Goszcza (WIDEO) 2024-05-03 20:30 Najgorszy jest ludzki hejt 2 2024-05-03 19:30 Mężczyźni pod wpływem alkoholu sprzedają szczeniaki na Krupówkach 8 2024-05-03 18:30 Już za tydzień! Budujesz, a może remontujesz? Zaplanuj koniecznie! 1 2024-05-03 17:59 By powalczyć o przyszłość swoją i wszystkich Psi głos Zu musi zabrzmieć donośnie. Konkurs dla czytelników 2024-05-03 17:30 Leśniczy z Morskiego Oka ostrzega. Możesz dostać mandat (WIDEO) 3 2024-05-03 16:30 Cykliści też świętują 3 Maja (WIDEO) 14 2024-05-03 16:10 Na przystani "Wyskocz na" oblężenie 5 2024-05-03 15:56 Podziergajmy wspólnie na polanie 2024-05-03 15:30 Barwny przemarsz Krupówkami w 233 rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja (WIDEO, ZDJĘCIA) 7 2024-05-03 14:30 Wolność to różnorodność, ale warto szukać też tego, co łączy (ZDJĘCIA, WIDEO) 9 2024-05-03 14:00 Najpiękniejszy gminny "moj" z królowej Beskidów 2024-05-03 13:00 233 lat temu byliśmy wzorem dla innych w Europie (WIDEO) 5 2024-05-03 12:00 Arena Podhale - pomysł, który dał zwycięstwo w wyborach? Zobaczcie wizualizację (WIDEO) 3 2024-05-03 11:00 Zabytkowe auta i piękne dziewczyny na Krupówki (ZDJĘCIA, WIDEO) 2024-05-03 10:13 Korki też po słowackiej stronie Tatr, niedaleko Jurgowa 4 2024-05-03 10:00 Zakopiańska Wiosna Jazzowa zagościła w Kombinacie (ZDJĘCIA) 2024-05-03 08:59 Nie ma miejsc na parkingach. Nad Morskie Oko tylko busem 1 2024-05-03 08:00 Co robić w weekend w Zakopanem? 2024-05-02 23:18 Dziwny obiekt na podhalańskim niebie. Co to było? Rakieta? 16 2024-05-02 21:32 Majowa seksterapia. Teatr Rozrywki RZT Szymaszkowa zaprasza 2024-05-02 20:30 Zapraszamy na majowy spacer na Krupówki (WIDEO) 1 2024-05-02 20:05 Znów płonęły połoniny w Bieszczadach 2024-05-02 19:33 Lepiej na ten most nie wchodzić, tym bardziej, że nikt się do niego nie przyznaje 6 2024-05-02 18:34 Pokonałem z rodziną 1700 km, chciałem w Zakopanem odwiedzić grób mojej mamy 25 2024-05-02 17:34 Ktoś w walce z quadami poszedł zdecydowanie za daleko! 21 2024-05-02 17:01 Wiosenny redyk na Maciejowej 2024-05-02 16:40 Zakopiańscy strażnicy graniczni uratowali życie rowerzysty 1 2024-05-02 15:35 Tak wysoko orawskiego "moja" jeszcze nikt nie postawił 2 2024-05-02 15:32 Klasyczne umywalki nablatowe z nowoczesnym akcentem - harmonia w minimalistycznej łazience 2024-05-02 15:09 Obchody rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja w Zakopanem 2 2024-05-02 14:54 Akcja Ratunkowa na Jeziorze Czorsztyńskim 2024-05-02 14:38 Taka dziś kolejka do przeprawy gondolowej na Jeziorze Czorszyńskim (WIDEO) 1 2024-05-02 14:30 Pocieszne grillowanie czyli majówka w Rabce 2024-05-02 14:00 Banaszak na Wiośnie Jazzowej (ZDĘCIA i WIDEO) 2024-05-02 13:08 Zrozumienie okresów wypowiedzenia - klucz do efektywnego zarządzania personelem 2024-05-02 13:00 Czy wiecie, co to są za dziury w śniegu w Tatrach? 2024-05-02 12:31 Gigantyczny korek w Poroninie-Stasikówce (WIDEO) 2024-05-02 12:15 Kiedy można sprzedać samochód? Podstawowe informacje 2024-05-02 12:05 Najpopularniejsze rodzaje miodów w kuchni polskiej 2024-05-02 12:00 Turyści od rana szturmują sklepy 12 2024-05-02 11:37 Korek z Jaszczurówki do centrum Zakopanego 2024-05-02 11:02 Dziś Dzień Flagi Rzeczpospolitej Polskiej (WIDEO) 1 2024-05-02 10:15 Poranne zderzenie w Sieniawie
NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY
NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE
OSTATNIE KOMENTARZE
2024-05-04 11:37 1. Dostanie opaskę i będzie mówił rodzicom ofiary dzień dobry na mszy. 2024-05-04 11:01 2. Tam zmieści się nawet "Sylwester Marzeń". 2024-05-04 10:25 3. Sabałowych bajań ciąg dalszy, niektórzy z ceprów jeszcze się na nie nabierają. Żętyca najlepsza jest ta zielonkawa, kiedy w maju przyjdzie psota a owce śkają dalej jak widzą.Czekam aż któreś laboratorium zbada ile mleka owczego jest w oscypku. Żeby się nie okazało jak z tymi garniturami co to miały mieć w swoim składzie 70% wełny a było 00. 2024-05-04 10:07 4. jakby kiedy nas sołtys z Romanem siły połaczyli i faktycznie pociagneli scieżke z Zakopca przez Kościelisko Witów do istniejącej w Chochołowie to by było coś! 2024-05-04 09:53 5. dobże krulu złoty. Bende pamientała. O reszcie twojej logiki szkoda gadać 2024-05-04 09:52 6. @zacofany, czytamy ze zrozumieniem. Wyraźnie napisane ZA PRL, czyli ZA KOMUNY mógł sprzedać 2024-05-04 09:42 7. Zasobna Viva moze tez przyjac tych gentlemen na odwyk do jednego ze swoich osrodkow. Czyzby ? 2024-05-04 09:41 8. ALEŻ WYSOKI POZIOM TEJ DYSKUSJI .......... Nie do wiary jak schamiało nasze społeczeństwo . Tragedia. 2024-05-04 09:34 9. Wczorajsze wystąpienie długopisa na placu Zamkowym rzeczywiście było wystąpieniem człowieka opętanego. Zachwalał bycie Polski w UE, a tydzień temu mówił o histerycznych urzędnikach europejskich a jeszcze wcześniej o wyimaginowanej wspólnocie. 2024-05-04 09:11 10. Piszecie "Arena Podhale", a na fotkach jak byk stoi "Arena Podhala". A poza tym - która to już wizualizacja? Czwarta, piąta, a może siódma? A hali jak nie było tak nie ma. I przy okazji - tafla treningowa wyraźnie mniejsza niż główna? To dopiero bezsens.
2024-04-22 15:13 1. Tutaj można się wiele dowiedzieć o naszym świecie i przyszłości. Super! 2024-04-21 22:36 2. Dlaczego nie piszecie o hejcie jaki sąsiedzi wyrzygują na organizatorów tej inwestycji? Grupa sąsiadów brnie w zaparte, skargi, blokady, pisma, w żaden sposób nieuzasadnione. Może nagłośnienie ich zachowania przywróci im poczucie przyzwoitości i serdeczności wobec osób którym los nie oszczedził kalectwa? 2024-04-05 23:21 3. O myszka znowu się lansuje, a miała zawiesić kampanię wyborczą. Najlepsze są jej plakaty wyborcze - poza z założonymi rękami obrazuje jej ostanie dwie kadencje na stanowisku zastępcy burmistrza: "siedziałam dwie kadencje z założonymi rękami i nic nie robiłam i staram się teraz o wasz głos drodzy mieszkańcy aby sobie dalej tak posiedzieć tylko za lepszą kasę" 2024-04-05 23:11 4. O myszka znowu się lansuje, a miała zawiesić kampanię wyborczą. Najlepsze są jej plakaty wyborcze - poza z założonymi rękami obrazuje jej ostanie dwie kadencje na stanowisku zastępcy burmistrza: "siedziałam dwie kadencje z założonymi rękami i nic nie robiłam i staram się teraz o wasz głos drodzy mieszkańcy aby sobie dalej tak posiedzieć tylko za lepszą kasę" 2024-04-05 07:05 5. BRAWO WY !!! 2024-03-29 17:19 6. Ja się pytam jaką partię ten pan reprezentuje?Nazwa komitetu nic nie mówi. 2024-03-14 18:58 7. I to jest miś a nie jakosi cepersko podróba! 2024-03-09 17:01 8. Deportowac drugiego na anktartyde. 2024-02-23 16:54 9. patrząc na tą kobitkę z kieleckiego to cuć ze wiosna idzie ... cuć to nawet niedźwiedzie z gawry wychodzą a niedzwiedzice śpią ... po co wszytko im wiedzieć ... po co ... 2024-02-22 20:48 10. Pnioki, sroki w krzoki takie potoki.