Reklama

2018-03-03 10:29:38

Reklama

Blog

Kolejna zima wiosną

Taki urok Podhala. Troszkę, żal kiedy zarówno w grudniu, mimo że stoki naśnieżone jak i w marcu kiedy w zasadzie zima w pełni, miasto się wyludnia. Wcześniej bo to jeszcze nie ferie , później bo już nie. Takim sytuacjom zaradzić powinien aktywny marketing.

Aktywny marketing, a nie promocyjne ceny i kuszenie zniżkami. 
Nie od dzisiaj wiadomo, że w branży poza czynnikami obiektywnymi ( ceny, jakość, promocja) wielką role odgrywają: pogoda, emocje i przyzwyczajenia. Nasi rodacy np nie maja w zwyczaju krajowego narciarstwa przed i posezonowego, chętnie korzystając z promocji cenowych w tym okresie w uznanych kurortach europejskich. Paradoksalnie chętnie z takiej oferty u nas, skorzystaliby liczni goście z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji czy Holandii oraz Rosji. Muszą jednak o tym wiedzieć. Powinniśmy do nich dotrzeć właśnie poprzez aktywny marketing. Poza standardowym ( OTA, portale informacyjne itp) można i powinno się wykorzystać nadal popularne imprezy targowe w tych krajach, jakich najwięcej właśnie na wiosnę. Obawiam się, że mimo iż Małopolska jest tam reprezentowana ( https://www.facebook.com/events/1986872501580554/) to Zakopane już niekoniecznie. Zresztą w tym celu powinno się mieć aktywny portal i ofertę pozanoclegową. Inaczej zostajemy w rękach rezerwacyjnych portali globalnych. 
Tam jednak turyści nie dowiedzą się o atrakcjach, warunkach śniegowych, trasach i wyciągach itp. Zastanawiają więc coraz głośniejsze dyskusje nad kolejnymi inwestycjami narciarskimi, kiedy brak profesjonalnych działań marketingowych ogranicza nas do półtora miesiąca intensywnej eksploatacji, mimo 3 miesięcy warunków. Ogromna rzesza wymienionych wcześniej turystów szuka miejsca na rozpoczęcie swojej przygody z nartami, snowbordem czy łyżwami, a wydaje się że my tutaj mamy w tym zakresie idealną ofertę, z niewymagającymi stokami ( naśnieżonymi i działającymi dłużej niż gdzie indziej), tanimi wypożyczalniami, instruktorami posługującymi się językami obcymi , doskonałą gastronomią i tanimi noclegami.
Zauważyli to już Słowacy których drugie podejście ( po 2009) do konkurowania z nami może się okazać skuteczniejsze. Zauważyli to hotelarze z Karkonoszy skutecznie odcinający nas od gości niemieckojęzycznych czy coraz skuteczniej walczący o rosyjskojęzycznych gości Krynica , Wierchomla i inne miejscowości sądeckie. A dobrze poprowadzona kampania promocyjna zarówno internetowa jak i tradycyjna powinna pozwolić na wypełnienie luki w turystach krajowych , turystami z zagranicy. 
Widzimy to zresztą po topniejącej ilości pobytów feryjnych tygodniowych i dłuższych na rzecz 2-3 dniowych ekonomicznych wypadów osób niekoniecznie zainteresowanych inną poza noclegowo - gastronomiczną ofertą miasta. 
Nadal nie radzimy sobie z negatywną ( zaznaczam moim zdanie absolutnie bezpodstawną) opinią o naszej ofercie czy zachowaniach co przekłada się na ceny i zadowolenie. 
Brak wspólnych działań wymusza podejmowanie samodzielnych prób promocyjnych co często ogranicza się do kolejnych rabatów gdzie np nowootwarty czterogwiazdkowy hotel oferuje pobyt wraz ze spa w cenie pensjonatu. To zaś generuje ruch obronny pensjonatu w kierunku cen kwater, te zaś nie mając dokąd uciekać przechodzą do szarej strefy. Z takiego obrotu spraw najbardziej  cieszą się się pośrednicy do których z braku innych możliwości kierują się kwaterodawcy. A, że turystyka to główny przemysł regionu , wydawałoby się że w procesie przyciągania turystów powinni uczestniczyć również gastronomicy, transport, usługi, handel no i samo miasto.
Ciekawiej o redukcji roli kwaterodawcy wobec pośredników :
https://www.phocuswire.com/HEDNA-hotel-distribution-study
http://www.tur-info.pl/a/51272,,turysci-biuro-podrozy-kuoni-agent.html?utm_source=zz_szablon_dziennik3_2016&utm_medium=email&utm_campaign=m
http://www.enjoyyourstay.pl/2018-rokiem-kolejnych-nowosci-hotelarstwie/

Zwłaszcza ostatnie dwa linki pozwalają jednak na wykorzystanie , moim zdaniem powracającego, trendu na kontakt bezpośredni, na więcej informacji na emocje. Dorosła już generacja zamożnych młodych 30 letnich turystów , którzy mimo że już byli na całym świecie niewiele wie o Podhalu i mimo, że cenią sobie gadżety , smartfony, booking engine itp - zaczynają szukać informacji. Najchętniej z samego źródła, z relacją z gospodarzem, przewodnikiem, chill out - bo mają tylko kilka razy po kilka dni w roku na relaks. Nie namawiam do przaśności , namawiam do regionalności i wykorzystaniu w tym celu czasu jaki nam pozostaje do uruchomienia komunikacji drogowej i kolejowej tak by uczynić wypad do Zakopanego na nowo modnym nie tylko na skoki czy Sylwestra.

Kup e-wydanie Tygodnika Podhalańskiego.

Komentarze Facebook
Dodaj komentarz
Wysłanie komentarza oznacza akceptację regulaminu komentowania na łamach 24tp.pl
SK 2018-03-13 15:02:27
@zakopianka z wyboru przyznam , że wydawało mi się że dość jasno się wyrażam co do tego iż nie ilość a jakoś jest istotna. To jednak jest wynikiem odpowiedniego marketingu oraz oferty. Jednak nigdy mi do głowy by nie przyszło pisać o chciwości przedsiębiorców? W najtańszym pod względem cen noclegów mieście w Polsce ?
Od kilkunastu blogów sugeruję sposób bo same roszczenia i życzeniowość niczego nie zmienią
PS
Bywam w Zakopanem , tak jakoś pół życia 24 godziny na dobę :)
zakopianka z wyboru 2018-03-11 18:36:54
Nie, takich sytuacji trochę MUSI być. Oprócz cholernego "sezonu", kiedy miasto jest najechane przez dziką hordę turystów POTRZEBNE SĄ momenty wytchnienia. Bez czekania w czterdziestominutowych kolejkach w sklepach, bez duszenia się smrodem spalin w każdym zakątku miasta - bo nie po to horda ma samochody, żeby przyjeżdżać pociągiem. Bez wycia pod oknami po nocach, bo Zakopane to jest akurat miasto, gdzie trzeba się uwalić do nieprzytomności, u siebie w Płocku, czy Kłodzku wóda tak nie smakuje. Bez srania i rzygania na trawniki i samochody w Sylwestra.
Po prostu, czasem potrzebne jest normalne miasto, nie dla turystów. Chcemy mieć choćby ten jeden miesiąc jesienią i jeden wiosną, kiedy jest względny spokój. Chciwość tutejszych przedsiębiorców - od hotelarzy pełną gębą, po skrytych właścicieli kwater, wytwórni oscypków i bimbru - nie ma granic. Jakby mogli, to by po 5 osób w pokoiku 6-metrowym meldowali, żeby tylko więcej kasy wyciągnąć. A powinno być odwrotnie. Mniej turystów, a lepszych. Lepiej wychowanych, chcących korzystać z umiarem i kulturą z oferty miasta. A nie tych pijaków, co za główną atrakcję turystyczną mają Biedronkę i pokój na kwaterze, który można zdemolować, a potem rok wspominać, jaka była impreza.
Czy pan autor bywa w Zakopanem w ogóle? Kojarzy, ile jest np. powierzchni parkingowej? Jaki koszmarny jest smog? Marketing Zakopanego jest żałosny, to prawda. Opiera się głównie na schlebianiu gustom najmniej wybrednych turystów - głośna impreza masowa, podłe krupówkowe żarcie, wesołe miasteczko... Ilość, ilość, więcej chłamu, więcej tandety...Takie atrakcje to mogą równie dobrze mieć w każdym innym miejscu.
Nie ma się z czego cieszyć, że tyle ludzi tu przyjeżdża. Tatry są zadeptane, miasto ledwo zipie. Do grobu tej forsy nie da się wziąć niestety, kiedy wreszcie lokalni chciwi przedsiębiorcy i władze to zrozumieją?
SK 2018-03-08 06:27:06
@qaz to wszystko jest wyliczalne i prawdziwe. Mali nie mogą przejąć rozproszeni, mogą się jednak bronic przed przejęciem przez wielkich. Najprostszym sposobem jest połączenie sił w postaci sugerowanego przeze mnie portalu lokalnego i wraz z miastem kontrolowanie rynku podaży miejsc noclegowych. Wcześniej przedstawiałem rozwiązania ( z którymi się czasem nie zgadzam) jakie podjęły inne miasta czy kraje, w każdym razie coś robią. Klasa premium w wersji która nas nie znobilituje ma ta cechę, ze będzie działać dosiębiernie. Pozyskani własnymi kanałami turyści, będą się żywić we własnych restauracjach, korzystać z własnej oferty rozrywkowej i kulturalnej, transportowej. Zyska nieco handel . Wtedy potrzebne będą wyłącznie ładne Krupówki i galerie handlowe. W każdej kategorii miast turystycznych sam pokój to nie wszystko, jednak pojedynczy przedsiębiorcy rozproszeni nie są w stanie zadbać o część wspólną miasta.
Wtedy znów atrakcyjniejsza jest nowowybudowana baza noclegowa wobec tej która już jest. Przecież na całym świecie w atrakcyjnych turystycznie miastach turysta płaci głównie za atrakcyjność miasta a nie za warunki hotelowe. Kto był w Paryżu, Wenecji, Londynie czy Barcelonie wie ile kosztuje nocleg w warunkach za jakie nas w Zakopanem by rozjechano. My zaś inwestujemy potężne pieniądze w kwatery musząc kompensować to malejącą atrakcyjność miasta. Stąd kominki, jacuzzi, sauny, grille itp w cenie hostelu Kabul
PS
Taka mała reakcja bo może jest super a ja malkontencę :)
qaz 2018-03-07 20:35:47
Byłoby miło gdyby były takie relacje w sensownej ilości. To jest nie do kupienia i faktycznie mali są w stanie przejąć to i nikt inny. Mając takiego klienta biznes jest miodem. Rynek premium - miałem na myśli to, że sam pokój hotelowy to nie wszystko. To ulice, oferta miasta, jego wygląd itd. Czyli jak ma się wypasiony pokój hotelowy do całego otoczenia włącznie z kopcącymi busami i kominami.

1188 wejść. I nikt inny nie zabierze głosu ?
SK 2018-03-07 06:07:30
@qaz obecny potencjał samych tylko kwater (włączając w to szara strefę w tym aktywnym zakresie, pomijam wynajem okazjonalny) to obok oficjalnych 35 tys drugie tyle są to kwatery spoza oficjalnego obiegu. Jeśliby przyjąć średnią cenę ok 40 zł i średnie obłożenie 40% to mówimy o kwocie rzędu pół miliarda rocznie, dodawszy gastronomię i handel, tort obecny jest wart sporo powyżej miliarda. Jeśli jednak mam racje twierdząc, że ceny usług hotelarskich m.in. z powodu tak wielkiej szarej strefy są za niskie, to pokazuje się nisza w klasie premium.
Kilka ostatnich lat obserwacji rynku za pomocą narzędzi analitycznych jakie dają google i portale, pozwala na precyzyjne wyliczenie zapotrzebowania na tego typu obiekty , granice cenowe itp. To oni przejmą kontrolę nad rynkiem, bo po pierwsze sieciówki maja własne systemy rezerwacji ( bez prowizji dla OTA), przejmują rynek wycieczek poza sezonem, a działając na wysokich marżach mogą sobie pozwolić na głębokie korekty poza sezonem. Mamy już tego przykłady w wielkim resorcie czy obok Aquaparku. To jak już pisałem wpłynie na ceny apartamentów, te na ceny kwater itd... Przejecie takiego rynku warte jest inwestycji.
Pisząc o emocjach nie miałem na myśli ściemy tylko powracające zapotrzebowanie na relacje z gospodarzami czy w ogóle mieszkańcami. Myślę, ze to może być główny atut Zakopanego, a lokalna kultura wisienką na torcie.
Czyli te rzeczy których nie da żaden smartfon, laptop czy hotel obliczony na przemiał masy turystów .
qaz 2018-03-06 19:29:46
@SK - trochę dziwi mnie budowa Radissona. Galeriia Sonika. To miasto dąży do upadku czy będzie jednak coś z tego ? Ktoś widzi coś czego my nie widzimy ? Czy to wszystko tylko przemiał kasy ? "jeśli masz albo musisz mieć więcej niz 65% znaczy masz złe ceny" - dobre, dobre - polecam czytającym zakonotować sobie. O ile ktoś cokolwiek liczy. Branża oparta na emocjach - owszem. Ale zawsze trzeba mieć umiar w ściemie. Chyba, że jedziemy po bandzie jak reklama Tunezji (drobny druk): "sceny prezentowane w reklamie to wizja artystyczna nieprzedstawiająca rzeczywistych obiektów znajdujących się w wybranych miejscach". Z tym, że to reklama kraju, a nie konkretnego obiektu. Obiekt miałby grube nieprzyjemności po czymś takim. Z drugiej strony jak pisałem - kto dziś coś czyta ? Kto ma jakąś świadomość ? Kto wie GDZIE i PO CO jedzie ? Sortowanie/targetowanie - spójrzmy na groupona - więcej mówić nie trzeba ... Takie Porsche po kolizji z ciężarówką, spawane z trzech. Ale "nówka sztuka nie śmigana" - w końcu czasem tam widzę oferty HOTELI w śmiesznych pieniądzach. Więc wracając do pierwszego zdania mojej wypowiedzi - czemu jest tak źle skoro przecież jest tak dobrze ?
SK 2018-03-05 08:04:25
Trzymając się jednak logiki towaru to zawsze mamy do wyboru sytuacje podobna do rynku samochodowego. Wiemy , ze u nas najwięcej jest samochodów używanych i te tez w największym stopniu podlegają modom, przecenom, manipulacjom i mają tez z góry określonych odbiorców, kupujacych je z powodów ekonomicznych. Sa tez samochody marki premium i takie Porsche , nie bawi się w spoglądanie na ceny Kii, Skody, Opla itp. Ma swiadomość że zawsze na niego będą spoglądać z podziwem. Z jednej strony będzie obiektem pożądań z drugiej nikomu do głowy nie przyjdzie krytykować jego cen. Tu jednak jest jasne , że jest to kosztem ( zyskiem) węższego grona odbiorców. Naturalnie zarówno jest to zawsze wynik długofalowej dbałości ( budowy) o markę i poziom. To zawsze dwie drogi - oferować dużo i tanio - jednak mieć świadomość ze z czasem więcej się nie da a inni tez potrafią dać dużo i taniej lub pracować nad tym by dać dobrze ale za adekwatną cenę ( jak Porsche)
W naszej branży to jak różnica pomiędzy ADR a TRevPAR. Sprzedać 50 noclegów po 20 zł da tyle przychodu ile sprzedać 5 po 200. Przychód ten sam ale czy zysk ? A jak widać "spadek" obłożenia nawet większy niż 30% :)
Jak to mi kiedyś pewien mądry powiedział: jeśli masz albo musisz mieć więcej niz 65% znaczy masz złe ceny
SK 2018-03-05 07:23:39
@qaz Niestety masz rację. Kłopot w tym , że noclegi czy hotelarstwo oferuje tak naprawdę towar ( wiem wiem, często to bardzo osobiste itp) I jeśli mierzyć miarą porównywalną to nie słychać jojczenia na ceny w Sopocie tylko kiwanie ze zrozumieniem, że Sopot to musi być drogo. Mówię o tym, że u nas jest tanio a wszyscy się zgadzają , że jest drogo.
Towar, branża hotelarska w powiązaniu z marketingiem miejsc to nie jest biznes obliczony na sezon czy rok tyko na lata. Jeśli się przez conajmniej przez 10 ostatnich lat nie robiło nic w kierunku ( sortowanie mi się źle kojarzy) ukierunkowaniu oferty to nic dziwnego , że nieznoszący próżni rynek został wypełniony. To dlatego wciąż słuchamy pretensji o zmiany od tych którzy pamietają miasto z czasów świetności ( niezależnie od tego czy maja rację) oraz słuchamy pretensję o ceny czy brak oferty na poziomie Davos tych którzy tu przyjechali po raz pierwszy. A jak pisałem w blogu to branza oparta w duzej mierze na emocjach.
qaz 2018-03-04 18:45:55
Cały ten interes wymaga sortowania klienta. A konia z rzędem temu kto to robi. Z drugiej strony sortując trzeba mu coś dać na w miarę poziomie. Czyli początkowy spadek ilości o 30%. Nie wiem czy większość jest na to gotowa. Pokoje mają stać puste ?! :):):)

"...turysci-biuro-podrozy-kuoni-agent..." - to są świadomi ludzie, wiedzą czego szukają. Ja statystycznie rzadko ich widzę. Za to coraz częściej spotykam się z pytaniami świadczącymi o tym, że klient w ogóle nie przeczytał oferty. Cóż - jak tak dalej pójdzie będą szukać chleba na mięsnym :)
ala 2018-03-03 13:21:56
WITAMINA C TO PODSTAWA. w przesileniu wiosennym aby nie przeziębić się . Pamiętajmy o właściwym odżywianiu gdy jesteśmy zdrowi, zdrowe jedzenie nie musi być drogie i pamiętajmy, że Vit. C nie magazynuje się, trzeba zadbać o nią na każdy dzień, jej braki sprawiają, że łapiemy infekcje. Myśl / przeciwdziałaj, gdy jesteś zdrowy - to jest pierwszy i najważniejszy krok.
Ja pije syrop konopny z Rokitnikiem (dokładnie rok), to nie choruję - nie przeziębiam się, nie mam kaszlu, nie boli nie gardło. Wcześniej notorycznie się przeziębiałam, miałam ogromny katar, który ciągnął się przez dwa tygodnie. Przez ten rok byłam chora tylko raz, ale tego nawet nie można nazwać przeziębienie - kilka razy wydmuchałam nos, bardzo lekko bolało mnie gardło przez jeden dzień. Rokitnik jest bogaty w witaminę C jest jej więcej 20 razy niż w pomarańczach polecam syrop na wzmocnienie odporności i przy przeziębieniu znajdziecie tu konopiafarmacja.pl
  • PRACA | szukam
    KUCHARKA, POMOC KUCHENNA, SPRZĄTANIE. 796 358 958.
  • SPRZEDAŻ | zwierzęta
    SZCZENIAKI SHIH TZU. 730 519 594.
  • PRACA | dam
    Przyjmę Cieślę - budowa w Kluszkowcach Stawka do uzgodnienia Proszę dzwonić - 788 624 940. 788 624 940 aleksandra@tatrastyle.pl
    Tel.: 788
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    DO WYNAJĘCIA LOKAL NA PIZZERIĘ W ZAKOPANEM. 502 658 638
  • SPRZEDAŻ | różne
    SPRZEDAM SIANO W BALACH. 502 658 638
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    DO WYNAJĘCIA PLAC POD MAGAZYN. 502 658 638
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    DO WYNAJĘCIA HALE NA WARSZTAT SAMOCHODOWY, LAKIERNIĘ, PRALNIE, HURTOWNIĘ, MAGAZYN. 502 658 638
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI REMONTOWO-BUDOWLANE, ŁAZIENKI, ZABUDOWY, ADAPTACJA PODDASZY, REMONTY, DOCIEPLENIA BUDYNKÓW, FASADY. 693 206 403.
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI REMONTOWO-BUDOWLANE, DOMY OD PODSTAW, POKRYCIA DACHOWE, SZALUNKI STROPOWE. 693 206 403.
  • USŁUGI | budowlane
    REMONTY I WYKOŃCZENIA. 660 079 941.
  • SPRZEDAŻ | budowlane
    DESKI ŚWIERKOWE, dł. 5 m, gr. 53 mm. DRZEWO OPAŁOWE BUK. 660 079 941.
  • USŁUGI | budowlane
    ADAPTACJA PODDASZY, OCIEPLENIA WEŁNĄ MINERALNĄ, SUFITY PODWIESZANE, ZABUDOWY GK, WYKOŃCZENIA WNĘTRZ. 660 079 941.
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI MINIKOPARKĄ 2.5 TONY - 722 307 227.
  • SPRZEDAŻ | budowlane
    Sprzedam KANTÓWKĘ, KROKWIE, DESKI, GONTY i OPAŁ - 788 344 233.
  • USŁUGI | budowlane
    REMONTY I WYKOŃCZENIA WNĘTRZ KRÓTKIE TERMINY GWARANCJA NA WYKONANE ROBOTY. 602839607
    Tel.: 602839607
  • PRACA | dam
    PENSJONAT "Willa Park" W CENTRUM ZAKOPANEGO ZATRUDNI OSOBĘ DO SPRZĄTANIA I RZYGOTOWYWANIA ŚNIADAŃ. 509 578 689.
  • PRACA | dam
    Kucharz al'a carte- Restauracja Górska w Białce Tatrzańskiej Do uzupełnienia zespołu poszukujemy osoby na stanowisko: KUCHARZ. Oferta pracy dla kucharza z doświadczeniem zawodowym. Praca na stałe, bardzo dobre warunki pracy. Więcej informacji pod nr. 518 259 536 www.restauracjagorska.pl rest.gorska@gmail.com
    Tel.: 518 259 536
    E-mail: rest.gorska@gmail.com
    WWW: www.restauracjagorska.pl
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Zakopane - DOM na ulicy Grunwaldzkiej. 660 797 241
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Działka pow. 41ar do zabudowy położona w Lipnicy Wielkiej pod Babią Górą. 603071487, 609325040.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Las z drzewostanem pow. 41ar w Lipnicy Wielkiej 603071487, 609325040.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    APARTAMENT Za Strugiem, Zakopane - 607 506 428.
  • PRACA | dam
    Zatrudnię TYNKARZA I POMOCNIKA przy tynkach maszynowych. 730 39 73 01.
  • PRACA | dam
    Poszukujemy osób do pomalowania drewnianych balkonów w obiekcie turystycznym w Zakopanem. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt pod numerem telefonu: 693 692 100. 693692100
    Tel.: 693692100
  • KUPNO
    SKUP STARYCH SPAWAREK. 536269912.
  • RÓŻNE
    OBWOŹNY SKUP ZŁOMU - dojazd do klienta. 536269912.
  • USŁUGI | inne
    PROFESJONALNA WYCINKA DRZEW, GAŁĘZI Z PODNOŚNIKA I Z UŻYCIEM LINY. 889 105 476
  • USŁUGI | budowlane
    FLIZOWANIE, REMONTY, WYKOŃCZENIA. 882080371.
  • USŁUGI | budowlane
    KAMIENIARSTWO. 882080371.
  • USŁUGI | budowlane
    KAMIENIARSTWO, ELEWACJE, OGRODZENIA - WSZYSTKO Z KAMIENIA. 509 169 590.
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI BLACHARSKO-DEKARSKIE, KRYCIE I PRZEKRYCIA DACHÓW, KOMINY, BALKONY, RYNNY, GZYMSY, FASADY. 889 388 484.
  • USŁUGI | inne
    WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 691 317 098.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    POLE - 1.6 HA i 42 AR. 505 429 375.
  • NAUKA
    NATIVE SPEAKER - JĘZYK ANGIELSKI - nauka face to face lub online, PRZYGOTOWANIE DO MATURY - Zakopane, okolice - 605 069 173
  • USŁUGI | budowlane
    TYNKI MASZYNOWE. 604 857 880.
  • USŁUGI | budowlane
    MALOWANIE DACHÓW I ELEWACJI. 602 882 325.
  • USŁUGI | budowlane
    OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.
2024-04-20 14:22 Ostrzeżenia przed burzami i opadami śniegu 2024-04-20 13:38 Turyści z Holandii w Pięciu Stawach pytali, jak dojść do najbliższego miasta 3 2024-04-20 13:00 Tak blisko Zakopanego i tak pięknie (WIDEO) 1 2024-04-20 12:01 Setki biegaczy na trasach w Szczawnicy (WIDEO) 2024-04-20 11:00 Już dziś! Spotkanie z Angeliką Chrapkiewicz-Gądek w Cafe Tygodnik Podhalański 2024-04-20 10:17 Uroczysta msza święta na początek sezonu flisackiego (WIDEO) 1 2024-04-20 09:59 Zamknięty popularny szlak w rejonie Doliny Kościeliskiej 2024-04-20 09:00 16. Spotkanie Przyjaciół na Kasprowym Wierchu 1 2024-04-20 08:00 Małżeństwo Lassaków oszukane i okradzione - Cyberprzestępstwo (WIDEO) 4 2024-04-19 22:35 Od północy obowiązuje cisza wyborcza, rzecz dotyczy nie tylko Zakopanego 2 2024-04-19 22:00 Na tatrzańskich szlakach panuje prawdziwa zima, dojście do schronisk to wyzwanie 2024-04-19 21:00 Hulajnogi wróciły. Pamiętacie zasady jakie obowiązują użytkowników? 2 2024-04-19 20:00 Pokaz mody ekologiczne EKO JA, EKO TY 2024-04-19 19:00 Bajkowe klimaty na szlaku, było pięknie, pusto i całkiem sporo świeżego śniegu 2024-04-19 18:00 Nie jestem żadną deweloperką, nikomu żadnych widoków z Krupówek nie zasłaniam 44 2024-04-19 17:00 Dlaczego urząd miasta chroni skazaną naczelnik? 15 2024-04-19 16:23 Czym jest wirtualne biuro? 2024-04-19 16:17 Kto dokonuje napraw wind? 2024-04-19 16:00 Ocieplenia w prognozach nie widać 2 2024-04-19 15:00 Młodzież zapobiega pożarom - eliminacje powiatowe OTWP w Nowym Targu za nami 2024-04-19 14:00 Wiemy jaka kara spotkała kobietę, która wczoraj wjechała między kolejowe rogatki! 7 2024-04-19 13:00 Zaginęła 72-letnia Janina Czaicka 2024-04-19 10:00 Uczniowie z Kowańca z wizytą w Radevormwald 2024-04-19 07:59 Zakopane w białej szacie, na Kasprowym Wierchu minus dziesięć stopni 2024-04-18 21:45 Leśniczy z Morskiego Oka ostrzega (WIDEO) 2024-04-18 21:02 Przyszli studenci sprawdzali jak to jest na ANS 2024-04-18 20:00 Rabka ci wszystko wybaczy, nawet plagę egipską w kolorze blond 11 2024-04-18 19:27 Kładą asfalt na drodze w Kuźnicach (WIDEO) 4 2024-04-18 19:00 Pienińscy flisacy uroczyście otwierają sezon flisacki 3 2024-04-18 19:00 Kawałek skały uszkodził figurę Matki Boskiej Fatimskiej w Pieninach 2 2024-04-18 18:08 Agnieszka Nowak-Gąsienica kontra Łukasz Filipowicz czyli debata w Kinie Giewont (WIDEO) 33 2024-04-18 18:00 Debata z kandydatami na burmistrza Zakopanego (ZDJĘCIA, WIDEO) 86 2024-04-18 16:20 Płytki klinkierowe na elewacje - dlaczego warto je wybrać? 2024-04-18 15:15 Anna Tybor kolejny raz w Himalajach zjeżdża na nartach z ośmiotysięczników 2 2024-04-18 14:35 O włos od tragedii na przejeździe kolejowym w Nowym Targu 8 2024-04-18 14:30 Pieśń o Jaśku zbójniku 2024-04-18 14:00 Utrudnienia też na ul. Makuszyńskiego w Zakopanem 2024-04-18 13:00 Zapraszamy na debatę kandydatów na burmistrza Zakopanego. Przygotowania trwają (WIDEO) 2024-04-18 12:24 Akcja szczepienia lisów 2024-04-18 12:08 Kiedy warto zdecydować się na ogrodzenie panelowe? 2024-04-18 12:03 Poranny śnieg w Zakopanem (WIDEO) 2024-04-18 11:08 Najciekawsze gadżety dla firm - Nr 4 cię zaskoczy! 2024-04-18 11:04 Poznaj możliwości kosiarek akumulatorowych Kärcher 2024-04-18 11:00 Jestem z miasta, to widać - przekonuje kandydat na burmistrza (WIDEO) 8 2024-04-18 10:00 Kolejna akcja pomocy pogorzelcom z Chabówki 2024-04-18 09:30 Ten film tętni muzyką Amy Winehouse. Mamy dla Was bilety 2024-04-18 09:30 Chloe Gong wraca do Szanghaju. Finał dylogii o Lady Fortune. Mamy dla Was książki 2024-04-18 09:09 Czy ktoś widział Maksia? 2024-04-18 09:01 Wichrówka pełna tajemnic (WIDEO) 2024-04-18 09:00 Autystyczne dzieci bez swego przedszkola? Burmistrz jednak obiecuje pieniądze 2
NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY
NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE
OSTATNIE KOMENTARZE
2024-04-20 14:18 1. Chińczycy produkują już większość pamiątek regionalnych, teraz biorą się za architekturę a później za pisiorki :) :) :) 2024-04-20 14:17 2. Najwyższy poziom nauczania był za Polski Ludowej. Mnie na weselu we Francji (2003 rok) o godzinie 14 pytano, czy w Polsce jest teraz noc. 2024-04-20 14:14 3. Sensacja roku przestępnego 2024. Gość zaistniał 2024-04-20 14:09 4. Przyjechali zobaczyc kraj 100 konkretow. Wyszlo im wiec tak jak wyszlo z tymi konkretami. 2024-04-20 13:57 5. To będzie normalna restauracja. Ktoś z Opola ma jeszcze jakieś pytania do górali ? 2024-04-20 13:52 6. Kerry King - w punkt. A pieski niech wyją 2024-04-20 13:52 7. To niech firma - operator kara użytkowników za niestosowanie się do regulaminu a nie przerzuca odpowiedzialność na gminę i mieszkańców. Mam nadzieję że w tym roku kary dla firmy - operatora odpowiednio wzrosną i będą bezwzględnie egzekwowane. Jeśli ktoś jest niedorozwinięty by pilnować porządku wokół swojego biznesu to należy go edukować wszelkimi dostępnymi metodami. Przede wszystkim finansowymi. A jeśli się nie podoba to wypad. 2024-04-20 13:45 8. "to również msze święte odprawiane pod słynnym dzwonem" Dzwonu już dawno nie ma i nie będzie, dzięki miłośnikom i obrońcom gór: PKL i TPN "W tym roku intencją naszego spotkania będą przyszłe pokolenia" Chodzi chyba o to jak jeszcze można zdewastować góry i wpuścić zaufanych deweloperów w Tatry. Pan filantrop nie widzi problemu w przerabianiu schronisk na hotele. Kondratowa już prawie skończona. Jest już budka z piwem przy hotelu. Przyszłe pokolenia nawet w górach nie będą miały możliwości obcować z przyrodą. 2024-04-20 13:30 9. Widać bogata organizacja skoro stać ich na wielmożę. 2024-04-20 13:28 10. bajkowo! jadziem!
WARUNKI W GÓRACH
POGODA W WYBRANYCH MIASTACH REGIONU
Reklama
Polecamy


REKLAMA


Pożegnania

FILMY TP