Reklama

2018-03-03 10:29:38

Reklama

Blog

Kolejna zima wiosną

Reklama

Taki urok Podhala. Troszkę, żal kiedy zarówno w grudniu, mimo że stoki naśnieżone jak i w marcu kiedy w zasadzie zima w pełni, miasto się wyludnia. Wcześniej bo to jeszcze nie ferie , później bo już nie. Takim sytuacjom zaradzić powinien aktywny marketing.

Aktywny marketing, a nie promocyjne ceny i kuszenie zniżkami. 
Nie od dzisiaj wiadomo, że w branży poza czynnikami obiektywnymi ( ceny, jakość, promocja) wielką role odgrywają: pogoda, emocje i przyzwyczajenia. Nasi rodacy np nie maja w zwyczaju krajowego narciarstwa przed i posezonowego, chętnie korzystając z promocji cenowych w tym okresie w uznanych kurortach europejskich. Paradoksalnie chętnie z takiej oferty u nas, skorzystaliby liczni goście z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji czy Holandii oraz Rosji. Muszą jednak o tym wiedzieć. Powinniśmy do nich dotrzeć właśnie poprzez aktywny marketing. Poza standardowym ( OTA, portale informacyjne itp) można i powinno się wykorzystać nadal popularne imprezy targowe w tych krajach, jakich najwięcej właśnie na wiosnę. Obawiam się, że mimo iż Małopolska jest tam reprezentowana ( https://www.facebook.com/events/1986872501580554/) to Zakopane już niekoniecznie. Zresztą w tym celu powinno się mieć aktywny portal i ofertę pozanoclegową. Inaczej zostajemy w rękach rezerwacyjnych portali globalnych. 
Tam jednak turyści nie dowiedzą się o atrakcjach, warunkach śniegowych, trasach i wyciągach itp. Zastanawiają więc coraz głośniejsze dyskusje nad kolejnymi inwestycjami narciarskimi, kiedy brak profesjonalnych działań marketingowych ogranicza nas do półtora miesiąca intensywnej eksploatacji, mimo 3 miesięcy warunków. Ogromna rzesza wymienionych wcześniej turystów szuka miejsca na rozpoczęcie swojej przygody z nartami, snowbordem czy łyżwami, a wydaje się że my tutaj mamy w tym zakresie idealną ofertę, z niewymagającymi stokami ( naśnieżonymi i działającymi dłużej niż gdzie indziej), tanimi wypożyczalniami, instruktorami posługującymi się językami obcymi , doskonałą gastronomią i tanimi noclegami.
Zauważyli to już Słowacy których drugie podejście ( po 2009) do konkurowania z nami może się okazać skuteczniejsze. Zauważyli to hotelarze z Karkonoszy skutecznie odcinający nas od gości niemieckojęzycznych czy coraz skuteczniej walczący o rosyjskojęzycznych gości Krynica , Wierchomla i inne miejscowości sądeckie. A dobrze poprowadzona kampania promocyjna zarówno internetowa jak i tradycyjna powinna pozwolić na wypełnienie luki w turystach krajowych , turystami z zagranicy. 
Widzimy to zresztą po topniejącej ilości pobytów feryjnych tygodniowych i dłuższych na rzecz 2-3 dniowych ekonomicznych wypadów osób niekoniecznie zainteresowanych inną poza noclegowo - gastronomiczną ofertą miasta. 
Nadal nie radzimy sobie z negatywną ( zaznaczam moim zdanie absolutnie bezpodstawną) opinią o naszej ofercie czy zachowaniach co przekłada się na ceny i zadowolenie. 
Brak wspólnych działań wymusza podejmowanie samodzielnych prób promocyjnych co często ogranicza się do kolejnych rabatów gdzie np nowootwarty czterogwiazdkowy hotel oferuje pobyt wraz ze spa w cenie pensjonatu. To zaś generuje ruch obronny pensjonatu w kierunku cen kwater, te zaś nie mając dokąd uciekać przechodzą do szarej strefy. Z takiego obrotu spraw najbardziej  cieszą się się pośrednicy do których z braku innych możliwości kierują się kwaterodawcy. A, że turystyka to główny przemysł regionu , wydawałoby się że w procesie przyciągania turystów powinni uczestniczyć również gastronomicy, transport, usługi, handel no i samo miasto.
Ciekawiej o redukcji roli kwaterodawcy wobec pośredników :
https://www.phocuswire.com/HEDNA-hotel-distribution-study
http://www.tur-info.pl/a/51272,,turysci-biuro-podrozy-kuoni-agent.html?utm_source=zz_szablon_dziennik3_2016&utm_medium=email&utm_campaign=m
http://www.enjoyyourstay.pl/2018-rokiem-kolejnych-nowosci-hotelarstwie/

Zwłaszcza ostatnie dwa linki pozwalają jednak na wykorzystanie , moim zdaniem powracającego, trendu na kontakt bezpośredni, na więcej informacji na emocje. Dorosła już generacja zamożnych młodych 30 letnich turystów , którzy mimo że już byli na całym świecie niewiele wie o Podhalu i mimo, że cenią sobie gadżety , smartfony, booking engine itp - zaczynają szukać informacji. Najchętniej z samego źródła, z relacją z gospodarzem, przewodnikiem, chill out - bo mają tylko kilka razy po kilka dni w roku na relaks. Nie namawiam do przaśności , namawiam do regionalności i wykorzystaniu w tym celu czasu jaki nam pozostaje do uruchomienia komunikacji drogowej i kolejowej tak by uczynić wypad do Zakopanego na nowo modnym nie tylko na skoki czy Sylwestra.

Zostań Patronem Tygodnika Podhalańskiego.

Reklama
Komentarze Facebook
Dodaj komentarz
Wysłanie komentarza oznacza akceptację regulaminu komentowania na łamach 24tp.pl
SK 2018-03-13 15:02:27
@zakopianka z wyboru przyznam , że wydawało mi się że dość jasno się wyrażam co do tego iż nie ilość a jakoś jest istotna. To jednak jest wynikiem odpowiedniego marketingu oraz oferty. Jednak nigdy mi do głowy by nie przyszło pisać o chciwości przedsiębiorców? W najtańszym pod względem cen noclegów mieście w Polsce ?
Od kilkunastu blogów sugeruję sposób bo same roszczenia i życzeniowość niczego nie zmienią
PS
Bywam w Zakopanem , tak jakoś pół życia 24 godziny na dobę :)
zakopianka z wyboru 2018-03-11 18:36:54
Nie, takich sytuacji trochę MUSI być. Oprócz cholernego "sezonu", kiedy miasto jest najechane przez dziką hordę turystów POTRZEBNE SĄ momenty wytchnienia. Bez czekania w czterdziestominutowych kolejkach w sklepach, bez duszenia się smrodem spalin w każdym zakątku miasta - bo nie po to horda ma samochody, żeby przyjeżdżać pociągiem. Bez wycia pod oknami po nocach, bo Zakopane to jest akurat miasto, gdzie trzeba się uwalić do nieprzytomności, u siebie w Płocku, czy Kłodzku wóda tak nie smakuje. Bez srania i rzygania na trawniki i samochody w Sylwestra.
Po prostu, czasem potrzebne jest normalne miasto, nie dla turystów. Chcemy mieć choćby ten jeden miesiąc jesienią i jeden wiosną, kiedy jest względny spokój. Chciwość tutejszych przedsiębiorców - od hotelarzy pełną gębą, po skrytych właścicieli kwater, wytwórni oscypków i bimbru - nie ma granic. Jakby mogli, to by po 5 osób w pokoiku 6-metrowym meldowali, żeby tylko więcej kasy wyciągnąć. A powinno być odwrotnie. Mniej turystów, a lepszych. Lepiej wychowanych, chcących korzystać z umiarem i kulturą z oferty miasta. A nie tych pijaków, co za główną atrakcję turystyczną mają Biedronkę i pokój na kwaterze, który można zdemolować, a potem rok wspominać, jaka była impreza.
Czy pan autor bywa w Zakopanem w ogóle? Kojarzy, ile jest np. powierzchni parkingowej? Jaki koszmarny jest smog? Marketing Zakopanego jest żałosny, to prawda. Opiera się głównie na schlebianiu gustom najmniej wybrednych turystów - głośna impreza masowa, podłe krupówkowe żarcie, wesołe miasteczko... Ilość, ilość, więcej chłamu, więcej tandety...Takie atrakcje to mogą równie dobrze mieć w każdym innym miejscu.
Nie ma się z czego cieszyć, że tyle ludzi tu przyjeżdża. Tatry są zadeptane, miasto ledwo zipie. Do grobu tej forsy nie da się wziąć niestety, kiedy wreszcie lokalni chciwi przedsiębiorcy i władze to zrozumieją?
SK 2018-03-08 06:27:06
@qaz to wszystko jest wyliczalne i prawdziwe. Mali nie mogą przejąć rozproszeni, mogą się jednak bronic przed przejęciem przez wielkich. Najprostszym sposobem jest połączenie sił w postaci sugerowanego przeze mnie portalu lokalnego i wraz z miastem kontrolowanie rynku podaży miejsc noclegowych. Wcześniej przedstawiałem rozwiązania ( z którymi się czasem nie zgadzam) jakie podjęły inne miasta czy kraje, w każdym razie coś robią. Klasa premium w wersji która nas nie znobilituje ma ta cechę, ze będzie działać dosiębiernie. Pozyskani własnymi kanałami turyści, będą się żywić we własnych restauracjach, korzystać z własnej oferty rozrywkowej i kulturalnej, transportowej. Zyska nieco handel . Wtedy potrzebne będą wyłącznie ładne Krupówki i galerie handlowe. W każdej kategorii miast turystycznych sam pokój to nie wszystko, jednak pojedynczy przedsiębiorcy rozproszeni nie są w stanie zadbać o część wspólną miasta.
Wtedy znów atrakcyjniejsza jest nowowybudowana baza noclegowa wobec tej która już jest. Przecież na całym świecie w atrakcyjnych turystycznie miastach turysta płaci głównie za atrakcyjność miasta a nie za warunki hotelowe. Kto był w Paryżu, Wenecji, Londynie czy Barcelonie wie ile kosztuje nocleg w warunkach za jakie nas w Zakopanem by rozjechano. My zaś inwestujemy potężne pieniądze w kwatery musząc kompensować to malejącą atrakcyjność miasta. Stąd kominki, jacuzzi, sauny, grille itp w cenie hostelu Kabul
PS
Taka mała reakcja bo może jest super a ja malkontencę :)
qaz 2018-03-07 20:35:47
Byłoby miło gdyby były takie relacje w sensownej ilości. To jest nie do kupienia i faktycznie mali są w stanie przejąć to i nikt inny. Mając takiego klienta biznes jest miodem. Rynek premium - miałem na myśli to, że sam pokój hotelowy to nie wszystko. To ulice, oferta miasta, jego wygląd itd. Czyli jak ma się wypasiony pokój hotelowy do całego otoczenia włącznie z kopcącymi busami i kominami.

1188 wejść. I nikt inny nie zabierze głosu ?
SK 2018-03-07 06:07:30
@qaz obecny potencjał samych tylko kwater (włączając w to szara strefę w tym aktywnym zakresie, pomijam wynajem okazjonalny) to obok oficjalnych 35 tys drugie tyle są to kwatery spoza oficjalnego obiegu. Jeśliby przyjąć średnią cenę ok 40 zł i średnie obłożenie 40% to mówimy o kwocie rzędu pół miliarda rocznie, dodawszy gastronomię i handel, tort obecny jest wart sporo powyżej miliarda. Jeśli jednak mam racje twierdząc, że ceny usług hotelarskich m.in. z powodu tak wielkiej szarej strefy są za niskie, to pokazuje się nisza w klasie premium.
Kilka ostatnich lat obserwacji rynku za pomocą narzędzi analitycznych jakie dają google i portale, pozwala na precyzyjne wyliczenie zapotrzebowania na tego typu obiekty , granice cenowe itp. To oni przejmą kontrolę nad rynkiem, bo po pierwsze sieciówki maja własne systemy rezerwacji ( bez prowizji dla OTA), przejmują rynek wycieczek poza sezonem, a działając na wysokich marżach mogą sobie pozwolić na głębokie korekty poza sezonem. Mamy już tego przykłady w wielkim resorcie czy obok Aquaparku. To jak już pisałem wpłynie na ceny apartamentów, te na ceny kwater itd... Przejecie takiego rynku warte jest inwestycji.
Pisząc o emocjach nie miałem na myśli ściemy tylko powracające zapotrzebowanie na relacje z gospodarzami czy w ogóle mieszkańcami. Myślę, ze to może być główny atut Zakopanego, a lokalna kultura wisienką na torcie.
Czyli te rzeczy których nie da żaden smartfon, laptop czy hotel obliczony na przemiał masy turystów .
qaz 2018-03-06 19:29:46
@SK - trochę dziwi mnie budowa Radissona. Galeriia Sonika. To miasto dąży do upadku czy będzie jednak coś z tego ? Ktoś widzi coś czego my nie widzimy ? Czy to wszystko tylko przemiał kasy ? "jeśli masz albo musisz mieć więcej niz 65% znaczy masz złe ceny" - dobre, dobre - polecam czytającym zakonotować sobie. O ile ktoś cokolwiek liczy. Branża oparta na emocjach - owszem. Ale zawsze trzeba mieć umiar w ściemie. Chyba, że jedziemy po bandzie jak reklama Tunezji (drobny druk): "sceny prezentowane w reklamie to wizja artystyczna nieprzedstawiająca rzeczywistych obiektów znajdujących się w wybranych miejscach". Z tym, że to reklama kraju, a nie konkretnego obiektu. Obiekt miałby grube nieprzyjemności po czymś takim. Z drugiej strony jak pisałem - kto dziś coś czyta ? Kto ma jakąś świadomość ? Kto wie GDZIE i PO CO jedzie ? Sortowanie/targetowanie - spójrzmy na groupona - więcej mówić nie trzeba ... Takie Porsche po kolizji z ciężarówką, spawane z trzech. Ale "nówka sztuka nie śmigana" - w końcu czasem tam widzę oferty HOTELI w śmiesznych pieniądzach. Więc wracając do pierwszego zdania mojej wypowiedzi - czemu jest tak źle skoro przecież jest tak dobrze ?
SK 2018-03-05 08:04:25
Trzymając się jednak logiki towaru to zawsze mamy do wyboru sytuacje podobna do rynku samochodowego. Wiemy , ze u nas najwięcej jest samochodów używanych i te tez w największym stopniu podlegają modom, przecenom, manipulacjom i mają tez z góry określonych odbiorców, kupujacych je z powodów ekonomicznych. Sa tez samochody marki premium i takie Porsche , nie bawi się w spoglądanie na ceny Kii, Skody, Opla itp. Ma swiadomość że zawsze na niego będą spoglądać z podziwem. Z jednej strony będzie obiektem pożądań z drugiej nikomu do głowy nie przyjdzie krytykować jego cen. Tu jednak jest jasne , że jest to kosztem ( zyskiem) węższego grona odbiorców. Naturalnie zarówno jest to zawsze wynik długofalowej dbałości ( budowy) o markę i poziom. To zawsze dwie drogi - oferować dużo i tanio - jednak mieć świadomość ze z czasem więcej się nie da a inni tez potrafią dać dużo i taniej lub pracować nad tym by dać dobrze ale za adekwatną cenę ( jak Porsche)
W naszej branży to jak różnica pomiędzy ADR a TRevPAR. Sprzedać 50 noclegów po 20 zł da tyle przychodu ile sprzedać 5 po 200. Przychód ten sam ale czy zysk ? A jak widać "spadek" obłożenia nawet większy niż 30% :)
Jak to mi kiedyś pewien mądry powiedział: jeśli masz albo musisz mieć więcej niz 65% znaczy masz złe ceny
SK 2018-03-05 07:23:39
@qaz Niestety masz rację. Kłopot w tym , że noclegi czy hotelarstwo oferuje tak naprawdę towar ( wiem wiem, często to bardzo osobiste itp) I jeśli mierzyć miarą porównywalną to nie słychać jojczenia na ceny w Sopocie tylko kiwanie ze zrozumieniem, że Sopot to musi być drogo. Mówię o tym, że u nas jest tanio a wszyscy się zgadzają , że jest drogo.
Towar, branża hotelarska w powiązaniu z marketingiem miejsc to nie jest biznes obliczony na sezon czy rok tyko na lata. Jeśli się przez conajmniej przez 10 ostatnich lat nie robiło nic w kierunku ( sortowanie mi się źle kojarzy) ukierunkowaniu oferty to nic dziwnego , że nieznoszący próżni rynek został wypełniony. To dlatego wciąż słuchamy pretensji o zmiany od tych którzy pamietają miasto z czasów świetności ( niezależnie od tego czy maja rację) oraz słuchamy pretensję o ceny czy brak oferty na poziomie Davos tych którzy tu przyjechali po raz pierwszy. A jak pisałem w blogu to branza oparta w duzej mierze na emocjach.
qaz 2018-03-04 18:45:55
Cały ten interes wymaga sortowania klienta. A konia z rzędem temu kto to robi. Z drugiej strony sortując trzeba mu coś dać na w miarę poziomie. Czyli początkowy spadek ilości o 30%. Nie wiem czy większość jest na to gotowa. Pokoje mają stać puste ?! :):):)

"...turysci-biuro-podrozy-kuoni-agent..." - to są świadomi ludzie, wiedzą czego szukają. Ja statystycznie rzadko ich widzę. Za to coraz częściej spotykam się z pytaniami świadczącymi o tym, że klient w ogóle nie przeczytał oferty. Cóż - jak tak dalej pójdzie będą szukać chleba na mięsnym :)
ala 2018-03-03 13:21:56
WITAMINA C TO PODSTAWA. w przesileniu wiosennym aby nie przeziębić się . Pamiętajmy o właściwym odżywianiu gdy jesteśmy zdrowi, zdrowe jedzenie nie musi być drogie i pamiętajmy, że Vit. C nie magazynuje się, trzeba zadbać o nią na każdy dzień, jej braki sprawiają, że łapiemy infekcje. Myśl / przeciwdziałaj, gdy jesteś zdrowy - to jest pierwszy i najważniejszy krok.
Ja pije syrop konopny z Rokitnikiem (dokładnie rok), to nie choruję - nie przeziębiam się, nie mam kaszlu, nie boli nie gardło. Wcześniej notorycznie się przeziębiałam, miałam ogromny katar, który ciągnął się przez dwa tygodnie. Przez ten rok byłam chora tylko raz, ale tego nawet nie można nazwać przeziębienie - kilka razy wydmuchałam nos, bardzo lekko bolało mnie gardło przez jeden dzień. Rokitnik jest bogaty w witaminę C jest jej więcej 20 razy niż w pomarańczach polecam syrop na wzmocnienie odporności i przy przeziębieniu znajdziecie tu konopiafarmacja.pl

Reklama
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum Narciarstwa. 608 729 122.
  • NIERUCHOMOŚCI | kupno
    Kupię działkę budowlaną Nowy Targ i okolice. 608 729 122.
  • BIZNES
    Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy Targ-Czarny Dunajec lub przyjmę reklamę. 608 729 122.
  • PRACA | dam
    Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122.
  • PRACA | dam
    Przyjmę CIEŚLI DACHOWYCH, DEKARZY, POMOCNIKA DEKARZA. 608729122.
  • PRACA | dam
    Zakład Opieki Zdrowotnej w Kościelisku zatrudni LEKARZY: POZ, LEKARZA PEDIATRĘ I STOMATOLOGA. Oferujemy pełen etat lub według zadeklarowanej dostępności. Tel: +48 530 756 950 E-mail: spzozkoscielisko@gmail.com
  • PRACA | dam
    INSTRUKTORZY NARCIARSCY www.szkolajurgow.pl tel. 692001268
  • USŁUGI | inne
    WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 691 317 098.
  • PRACA | dam
    Poszukuję KIEROWCY raz w tygodniu. Wyjazd na rehabilitację matki z dzieckiem. Trasa Nowy Targ - Andrychów. 503 852 848.
  • PRACA | dam
    Zatrudnie tynkarza z doświadczeniem lub pomocnika do przyuczenia. praca na terenie Podhala. wiecej informacji na nr tel. 535 290 865
    Tel.: 535
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    Do wynajęcia MIESZKANIE, I piętro, Waksmund. 515 503 494.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    DOMEK LETNISKOWY W GORCACH. 515 503 494.
  • MOTORYZACJA | sprzedaż
    SKUTER SNIEŻNY POLARIS. 515 503 494.
  • SPRZEDAŻ | różne
    LIKWIDACJA SKLEPU "WOD-NA I ŁAZIENKI". WYPRZEDAŻ ASORTYMENTU W ATRAKCYJNYCH CENACH. W tym: baterie, umywalki, itp. Zapraszamy: ul. Chramcówki 33, Zakopane.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Sprzedam DOM, centrum Zakopanego - 602 633 931.
  • PRACA | dam
    Przyjmę DO OPIEKI NAD STARSZĄ OSOBĄ. 665 602 766.
  • PRACA | dam
    Hotel **** w Zakopanem zatrudni PRACOWNIKA TECHNICZNEGO /zmiany dzienne i nocne/. Tel. (w godz: 8:00-15:00) + 48 665 678 182.
  • USŁUGI | budowlane
    WYKOŃCZENIA WNĘTRZ, REMONTY, ZABUDOWY GK, ADAPTACJA PODDASZY. 660 079 941.
  • SPRZEDAŻ | różne
    OPAŁ BUK. 660 079 941.
  • PRACA | dam
    ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHARZA, POMOC KUCHENNĄ, OBSŁUGĘ BARU MLECZNEGO, KELNERKĘ. Zakopane, bez zakwaterowania - 600 035 355.
  • PRACA | dam
    Hotel **** w Zakopanem zatrudni KUCHARZA a la Carte tel. + 48 792 276 261
  • USŁUGI | budowlane
    FLIZOWANIE, REMONTY, WYKOŃCZENIA. 882080371.
  • USŁUGI | budowlane
    KAMIENIARSTWO. 882080371.
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    WYDZIERŻAWIĘ DZIAŁKĘ W LUDŻMIERZU PRZY DRODZE NA CZARNY DUNAJEC. 608 729 122
  • PRACA | dam
    PRZYJMĘ MURARZY, DEKARZY, CIESLI DACHOWYCH. PRACA POLSKA-NIEMCY. 608 729 122
  • PRACA | dam
    NIEMCY: murarz, cieśla, malarz, ocieplenia, elekryk, spawacz, operator koparki, dźwigowy. Umowy na warunkach Niemieckich 0048 601 218 955
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    PORONIN MAJERCZYKÓWKA - DZIAŁKA 4000 m - dojazd bezpośredni z drogi, uzbrojona - 607 506 428.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    DZIAŁKA NIEBUDOWLANA, Zakopane, ul. Broniewskiego, 1900 m, dojazd prosto z ulicy, widok na Tatry - 607 506 428.
  • SPRZEDAŻ | różne
    Sprzedam piękny STóŁ KONFERENCYJNO-BILARDOWY (10 osób) z krzesłami. Wymiary stołu: 280 x 150 x 82. Cena do negocjacji. Odbiór: Zakopane. Kontakt: podhale2025@onet.pl
  • PRACA | dam
    Regipsy Austria 2500 Euro netto bez zakwaterowania Wiedeń szukamy parami Monterów zatrudnienie na warunkach austryjackich + kasa urlopowa. +436606388124 office@mpabau.at
    Tel.: +436606388124
    E-mail: office@mpabau.at
  • PRACA | dam
    Przyjmę PIEKARZA. 607 44 55 66.
  • USŁUGI | budowlane
    MALOWANIE DACHÓW I ELEWACJI. 602 882 325.
  • SPRZEDAŻ | różne
    DREWNO KOMINKOWE. 501 577 105.
  • USŁUGI | budowlane
    OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.
2025-10-13 16:59 Policja namierzyła sprawcę wczorajszego wypadku w Cichem 2025-10-13 16:00 W drodze na Czerwone Wierchy 2025-10-13 15:30 Pojeździł trzy miesiące, stracił prawo jazdy i dwa tysiące złotych, musi znów zdać egzamin 2025-10-13 15:00 Spotkanie z Otylią Jędrzejczak, czy dotrze na nie pół tysiąca uczennic? 2025-10-13 13:45 Groźny wypadek motocyklisty w Chabówce 1 2025-10-13 13:19 Syryjczyk udawał Polaka, a w bagażu miał też hiszpański paszport 1 2025-10-13 13:05 Dwie osoby poszkodowane w groźnie wyglądającym zderzeniu z udziałem motocyklisty 2025-10-13 13:00 Festiwal w roku 150-lecia istnienia przewodnictwa tatrzańskiego 2025-10-13 12:34 Stracił prawo jazdy na Wojdyłach, jechał razem z promilami 2025-10-13 12:06 Etui na telefon, które łączy styl i bezpieczeństwo - jak wybrać idealne? 2025-10-13 12:00 Samochód prowadzony przez 17-latka dachował. Kierowca stracił prawo jazdy 1 2025-10-13 11:24 Od dziś do piątku utrudnienia w ruchu w Kościelisku 2025-10-13 11:00 Muzyczna pamięć, smak kremówek (ZDJĘCIA, WIDEO) 1 2025-10-13 10:49 Piłka do squasha - mała kulka, wielka różnica w grze 2025-10-13 10:13 Kto pierwszy ten lepszy, tylko dziś zapisy na darmowe zajęcia piłkarskie 2025-10-13 10:00 Na Kasprowy tylko na piechotę. Przegląd techniczny kolejki 2025-10-13 09:25 Od dziś ulicą Sienkiewicza nie przejedziemy, utrudnienia do soboty 2025-10-13 09:00 Poniedziałek z przejaśnianiami, jutro będzie chłodniej 2025-10-13 08:00 Zlot Morsów w Jurgowie. Zgłoś się już dziś! 1 2025-10-12 22:34 Kolejne dachowanie. Tym razem w Dzianiszu 2025-10-12 22:29 Auto kompletnie zniszczone. Nie ma poszkodowanych 2 2025-10-12 22:05 Bukowina Tatrzańska po raz drugi w historii stała się góralską stolicą Polski (ZDJĘCIA) 2025-10-12 21:45 Nowe zasady dla busów w Tatrach: tylko z GPS i niską emisją 11 2025-10-12 21:00 Dwie jednoczesne akcje ratunkowe po polskich turystów w Tatrach Słowackich 3 2025-10-12 20:00 Na Kasprowym Wierchu można się dziś było opalać (WIDEO) 1 2025-10-12 19:26 Polska turystka nie przeżyła upadku z Małej Wysokiej w Tatrach Słowackich 2025-10-12 18:59 Aleksander Głód i Urszula Batko zwycięzcami Biegu Hasiora (WIDEO) 2025-10-12 18:30 Redyk bacy Klimowskiego już w Nowym Targu i kobieta w czerwieni (WIDEO) 2 2025-10-12 17:59 Premiera nowego singla Megitzy - Pokusa (WIDEO) 2025-10-12 17:00 Handicap z 28 medalami Międzynarodowego Mityngu Lekkoatletycznego w Warszawie 2025-10-12 16:00 Jubileusz Muzeum - Orawskiego Parku Etnograficznego 2025-10-12 15:00 Dołącz do biegu Dycha pod Krokwią w Zakopanem i biegnij razem z mistrzami. W puli nagród ponad 20 tysięcy! 2025-10-12 14:30 Za PRL-u diabeł ubierał się u Graboletty. Mamy dla Was książkę 2025-10-12 14:00 Porwany dla okupu. Szczegóły brawurowej akcji policji, w której pomagał strażnik miejski 1 2025-10-12 13:00 Pomóżmy w odbudowie domu po pożarze rodzinie z Łętowni 1 2025-10-12 12:30 Sowy, las i my - gra terenowa na Babiej Górze 2025-10-12 11:59 Straż miejska nie próżnuje także w niedzielę 5 2025-10-12 11:32 Niżej mgły i chmury, a na Kasprowym przejaśniło się 1 2025-10-12 11:00 Podhale traci mieszkańców 24 2025-10-12 10:00 Nie mogę iść na Orlą, bo stoję w kolejce po szarlotkę 1 2025-10-12 09:30 Koła Gospodyń Wiejskich w Jabłonce 2025-10-12 09:00 Gotowe Podhale - Tatra Survival School 2025-10-12 08:24 W Chabówce samochód wypadł z drogi. Policja apeluje o ostrożność 6 2025-10-12 08:18 Na Chłabówce znowu pojawiły się niedźwiedzie (WIDEO) 5 2025-10-11 21:00 Bocian nie zdążył odlecieć 3 2025-10-11 21:00 Groził rodzinie spaleniem ich mienia 2025-10-11 20:00 Jesienny Redyk w Szczawnicy (ZDJĘCIA), (WIDEO) 5 2025-10-11 19:00 W Zakopanem uroczyście przywitamy Pendolino 10 2025-10-11 18:00 Zakopane odwoła się od decyzji dotyczącej Krupówek 19 2025-10-11 17:00 Ewakuacja z kolejki gondolowej na Szyndzielnię
NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY
NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE
OSTATNIE KOMENTARZE
WARUNKI W GÓRACH
POGODA W WYBRANYCH MIASTACH REGIONU
Reklama