Działamy mocno m.in. na FB :-) i innych portalach społecznościowych.
Projekty kolejowe planowane do realizacji w latach 2014 - 2020.
Schemat. Połączenie Kraków - Zakopane; Kraków - Nowy Sącz - Muszyna
Najgorszą dostępność komunikacyjną do Krakowa mają obszary zaznaczone kolorem zielonym.
Docelowy układ transportowy w Małopolsce w 2030 roku.
Usprawnienia transportu kolejowego, na kierunku północ - południe Europy (rozwoju linii kolejowej Gdańsk - Muszyna - Konstanca w Rumunii).
Strona na FB stworzona specjalnie aby uczestniczyć w konsultacjach społecznych projektu w sprawie ustanowienia Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku.
Strona Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju dot. konsultacji społecznych projektu w sprawie ustanowienia Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku.
Strona na FB stworzona specjalnie aby uczestniczyć w konsultacjach społecznych projektu w sprawie ustanowienia Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku.
Strona internetowa Kampani Pociąg - Autobus - Góry.
Mapa z zaznaczoną odległością od Krakowa do ... oraz z ilością kilometrów po wybudowaniu planowanego połączenia.
Aktualna sytuacja kolejowa (prędkość jazdy pociągów) w Europie.
Schemat. Postulowane połączenia kolejowe.
W SKRóCIE
Walczymy o szybkie połączenie kolejowe z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza.
Jeśli jesteś ZA prosimy, abyś poświęcił 2 minuty i wysłał przygotowany formularz.
W ogłoszonym projekcie Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku ta inwestycja kolejowa znalazła się na liście rezerwowej.
Do 10go sierpnia w ramach konsultacji społecznych można wysyłać do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju uwagi do Programu.
Formularz z uwagami jest gotowy. Wystarczy tylko wpisać swoje dane i wysłać go mailem pod adres kpk@mir.gov.pl
Formularze do pobrania (pliki w formacie DOC, ze strony Kampanii Pociąg - Autobus - Góry):
Im więcej prześlemy uwag za budową linii, tym większe będą szanse na realizację tego projektu.
Wystarczy, że poświęcisz 2 minuty (pobierzesz formularz, wypełnisz go i wyślesz) a pomożesz sobie i nam.
Z góry dziękujemy
WIĘCEJ INFORMACJI
Obecnie większość turystów wybierających się w rejon Podhala i Sądecczyzny, wybiera transport drogowy, gdyż ze względu na długi czas przejazdu istniejące połączenie kolejowe jest niekonkurencyjne. Powoduje to nadmierne obciążenie między innymi dróg krajowych nr 7 i nr 47 na odcinku Kraków – Zakopane, powszechnie nazywanych „Zakopianką” oraz drogi krajowej nr 75 (będzie tak nawet po rozbudowie tych dróg). /więcej argumentów przedstawiam poniżej/
W kampanię o szybkie połączenie kolejowe z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza jest zaangażowanych dużo różnych środowisk i wiele indywidualnych osób.
Trzonem tej akcji społecznej jest grupa osób zaangażowana w Kampanię „Pociąg-autobus-góry” (
strona www "Pociąg-autobus-góry" - kliknij tutaj), która ma na celu przekonanie opinii publicznej oraz osób decyzyjnych (polityków i urzędników) o korzyściach ze stworzenia szybkiego połączenia kolejowego w góry (w Tatry, Beskid Wyspowy oraz w Beskid Sądecki) oraz reaktywacji systemu transportu publicznego. Koordynatorem tej akcji jest Piotr Manowiecki.
O co chodzi? Dlaczego ta inwestycja kolejowa jest tak ważna?
Dofinansowanie budowy linii Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacji linii Chabówka – Nowy Sącz i Chabówka - Zakopane z uwagi m.in. na trudny teren budowy jest kosztowne. Projekt wart jest co najmniej 6 mld zł.
Projekt jest częścią siatki transeuropejskich korytarzy transportowych (TEN-T), więc może zostać potraktowany priorytetowo (nawet bardziej niż projekt kolej wysokich prędkości).
Nadrzędnym celem projektu jest usprawnienie komunikacji, a co za tym idzie skrócenie czasów przejazdu na trasach:
• Kraków – Mszana Dolna – Chabówka – Zakopane (postulowany czas przejazdu 90 min.),
• Kraków – Nowy Sącz (postulowany czas przejazdu 60 min.),
Budowa nowych linii oraz modernizacja linii istniejącej przyczynią się do:
• usprawnienia transportu kolejowego, na kierunku północ - południe Europy (rozwoju linii kolejowej Gdańsk - Muszyna - Konstanca w Rumunii),
• wzmocnienia roli Krakowa jako nowoczesnego węzła międzynarodowej sieci transportowej,
• poprawy dostępności kolejowej Krakowa w wymiarze regionalnym i międzynarodowym,
• poprawy skomunikowania polsko-słowackiej strefy przygranicznej,
• stworzenia warunków dla rozwoju centrów logistycznych oraz transportu kombinowanego / intermodalnego,
• stworzenia sieci sprawnych połączeń kolejowych wokół głównych miast regionu, jako subregionalnych węzłów transportowych,
• poprawy dostępności kolejowej w wymiarze regionalnym wielu miejscowości (Nowy Sącz, Limanowa, Nowy Targ, Zakopane, itd.),
• sprawniejszego, bezpiecznego, szybkiego i wygodnego przemieszczania się (głównie dojazdu do Krakowa - głównego ośrodka miejskiego Regionu),
• efektywnego skomunikowania obszarów o najniższej dostępności w regionie,
• usprawnienia i poprawy dostępu do komunikacji zbiorowej w południowej Małopolsce,
• zwiększenia mobilności osób mieszkających poza obszarami miejskimi oraz mieszkańców obszarów peryferyjnych województwa Małopolskiego,
• powstania nowych miejsc pracy i polepszenia się komfortu życia poprzez usprawnienie dojazdu do szkoły/pracy,
• pozytywnych zmian na lokalnym rynku pracy poprzez umożliwienie szybkiego dojazdu do pracy np. do Krakowa.
• udogodnienia dla dużej liczby studentów (przede wszystkim skrócenie czasu przejazdu, brak konieczności wynajmu stancji),
• stymulacji lokalnego rynku pracy, wzrostu zatrudnienia na etapie budowy,
• wzrostu atrakcyjności inwestycyjnej wielu gmin,
• rozwoju budownictwa mieszkaniowego,
• poprawy komfortu podróży,
• zwiększenia ruchu turystycznego,
• wzrostu atrakcyjności turystycznej wielu miejscowości,
• skrócenia czasu dojazdu w atrakcyjne turystycznie miejsca wypoczynku,
• zmniejszenia się korków, emisji spalin i hałasu m.in. na Zakopiance oraz w jej otoczeniu,
• poprawy jakości powietrza, dzięki zmniejszeniu ruchu drogowego,
• rozwoju transportu ekologicznego,
Projekt wpisuje się w założenia strategicznej polityki gospodarczej rządu Polskiego. Jednym z celów tej polityki jest podniesienie standardów na najważniejszych szlakach kolejowych w Polsce. Jedną z inwestycji, która wpisuje się w to założenie jest przedmiotowy projekt.
Ponadto inwestycja, została wpisana do Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.)
Cały ciąg komunikacyjny Podłęże - Tymbark - Nowy Sącz - Muszyna - granica państwa ujęty jest w europejskiej "Umowie o ważniejszych międzynarodowych liniach transportu kombinowanego i obiektach towarzyszących". Umowa ta została podpisana w Genewie w 1991 r. Dziesięć lat później w Mangalii (Rumunia) szefowie kolei Rumunii, Polski, Słowacji i Ukrainy podpisali "Memorandum w sprawie współpracy w celu modernizacji i rozwoju linii kolejowej Gdańsk - Muszyna - Konstanca" potwierdzając potrzebę usprawnienia transportu kolejowego, na kierunku północ - południe Europy. W sytuacji przyłączenia Bułgarii i Rumunii do Unii Europejskiej w 2007 r. sprawa ta nabrała nowego znaczenia.
Ponadto przedmiotowe przesięwzięcie jest zgodne z innymi dokumentami:
• Planem zagospodarowania przestrzennego województwa małopolskiego,
• Planem zagospodarowania przestrzennego krakowskiego obszaru metropolitalnego,
• Strategią rozwoju województwa małopolskiego - jako realizacja korytarza VI oraz jako najważniejszy obszar działania z zakresu infrastruktury kolejowej,
• Master Planie dla transportu kolejowego do roku 2030.
Jeśli dojdzie do budowy linii, będzie to wydarzenie epokowe, cywilizacyjne.
Jeśli jesteś ZA prosimy, abyś poświęcił 2 minuty i wysłał przygotowany formularz.
Z poważaniem
/-/ Andrzej Pajor
moje wcześniejsze artykuły:
Jak przyjemnie dojechać do Palenicy Białczańskiej? Jak być zadowolonym wczasowiczem w drodze do Morskiego Oka? Co zrobić aby w okresie wzmożonego ruchu nie było tam korków? Czy jest rozwiązanie? Mam propozycję. Zapraszam do merytorycznej dyskusji. Proszę o opinie i sugestie wszystkich gości i mieszkańców, bo jest to w naszym wspólnym interesie ...…
Znane wszystkim skrzyżowanie jest niczym węzeł gordyjski. W sezonie turystycznym tworzą się tam gigantyczne korki. Proszę o komentarze do przedstawionych grafik – koncepcji modernizacji skrzyżowania zakopianki w Poroninie łącznie ze skrzyżowaniem zakopianki z drogą do Zębu. Bardzo mi zależy na Państwa wypowiedziach, uwagach i sugestiach.
Jeśli wierzyć wyliczeniom przedstawionym w raporcie „Badanie ruchu turystycznego w Województwie Małopolskiem w 2013 roku” to w Zakopanem i okolicy Polacy mogli zostawić około 2 miliardy złotych a obcokrajowcy około 760 milionów złotych. Wykorzystując te informacje i łącząc je z innymi, Burmistrz Zakopanego (Biuro Promocji) i Starosta Tatrzański (Tatrzańska Agencja) powinni zmodyfikować sposób prowadzenia działań promocyjnych i zapisy naszych strategii rozwoju....
to normalnee
2015-08-09 14:00:49
to nie zwieracze ino homologacja siado jak zwykle u nerwusow
do coberki
2015-08-08 23:55:23
oj coberka. Zwieracze ci popuszczają. Za chwilkę ci żyłka pęknie.
Pukac
2015-08-08 17:45:44
Oprócz świń węże też zmieniają sympatie i poglądy.
cobra
2015-08-08 14:02:30
A odpie.....ol ze sie chłopie ode mnie.!
do Cobra
2015-08-08 12:38:37
No i widzisz, jaki jesteś fałszywy? Jeszcze nie tak dawno nadawałeś na uorcyk i na lacha... że o Anie nie wspomnę! -poszperaj se w archiwalnych artykulach jak masz skleroze.
uorcyk
2015-08-08 12:19:50
racja
Corba
2015-08-08 10:30:21
Proszę nie wdawać sie w dyskusję z osobnikiem który używa nicka @do ...... i tu wpisuje nazwę swojego przeciwnika.To typowy troll który swoją przebiegłością chce nas wyprowadzić z równowagi.
uorcyk
2015-08-08 08:55:07
@dolacha- ja mysle a nie jak ty klepie tylko wyuczone "mantry"
do lach
2015-08-08 08:05:06
poszperaj se w archiwalnych artykulach jak masz skleroze a dyskutowanie toba to kopanie sie z koniem podobnie jak z Uorcyk bo nigdy nie odpowiadacie na temat na zadane pytania czy stawiane zarzuty macie nawet kilka interpretacji wlasnych wypowiedzi ktorymi manipulujecia na potrzebe chwili jak ku..wa gaciami..pozdrawiam i nie odpisuj bo ode mnie juz sie odpowiedzi nie doczekasz poprostu uwazam ze nie jest to akurat temat w ktorym mialbys cos konkretnego do powiedzenia i tyle
uorcyk
2015-08-07 22:54:55
zostaniesz adwokatem diabła tzn Fibi?
Fibi
2015-08-07 22:52:54
AG Mostowy też się wozi na tej kolei do Sonca :)
ps
Lach kto by Cię wyrzucał z Netu ;) swoje umiejętności prawnicze wykorzystasz do bardziej szczytnych celów... :)
Lach
2015-08-07 22:22:28
@do lacha pokaż mi gdzie Cie wsadxilem do GV. Pisałem tylko, że był możliwy i łatwy do przeprowadzenia, ponieważ część ludności góralskiej, jako niesłowiańska, w dodatku silnie odróżniająca się od polskiego etnosu strojem, mentalnościa i przywiązaniem do swojej kultury, tworzonej przez wieki w autonomii do innych kultur, była mniej podatna na obronę polskiej panstwoeosci. Sojusznik może kiepski, ale motywacja sluszna. Ukraińcy tez upatrywali w tym drogę do wybicia się na niepodległość. Rozmawiamy o faktach, którym nadajemy pewne oceny i szukamy ich (faktów) etiologii. Nikogo nie obrażam, tak było i nikt temu nie przeczy. Chętnie będę bronił swoich praw w sądzie. Brakuje mi pieniędzy, jak najbardziej przytule zwrot kosztów za proces. Juz proponowałem podanie swoich danych do wytoczenia powództwa. Chętnych dalej brak.
P. S. Nigdzie się nie przyblakalem. Chcesz mnie wyrzucić z internetu? :)
Jupiler
2015-08-07 21:50:06
Piewca nie pisz nic,jedź rowerem na ryby będzie większy pożytek z ciebie.
piewca sieci sklepów Delhaize czyt Delize
2015-08-07 21:20:30
można tutaj coś napisać?
do lach
2015-08-07 21:02:09
skleroze masz czy to ze wsadziles wszystkich nas nawet teraz zyjacych do goralenvolku to wedlug ciebie komplement,,dziadu przyplatales sie tu jak i orcykula i na sile chcecie nas uswiadamiac i uszczesliwiac w swoich zacofanychpomyslach..lepiej zamilcz
co fakt to fakt
2015-08-07 20:56:02
uorcyk
no wlasnie wyszlo szydlo z woreczka jak strypikowska wyrazila sie stanowczo ze w waszej interpretacji badan jest wiele spekulacjii rapt.em jeden konzostal odrzucony z uwagi wad ortopedycnyczh ..tez i sukces na 300 dopuszczonych...masz powody do zadowolenia z siebie naprawde
uorcyk
2015-08-07 20:44:38
owszem, sam wywołałes wilka z lasu :P
Lach
2015-08-07 20:30:09
@do lacha Czym ja ci zgnoiłem góralska nacje, biedny człowieku? Słowami, że to odrębna od polskiej nacja, pochodzenia wołosko-germańskiego? Rzeczywiście, ale ból...
Lach
2015-08-07 20:26:50
K**wa, już żałuję, że zacząłem temat... Boję się nawet podnieść klapę w sraczu, bo zaraz wyskoczy Czerska, padnięty Jordek i animalsi z kalkulatorami przeciążeń mojego własnego konia...:/ Bardziej wszędobylskie są chyba tylko góralskie muzyki na uroczystościach kościelnych...
uorcyk
2015-08-07 19:44:29
BTW, konie z Morskiego "podgrzewa" extra praca polegajaca na wyciagnieciu 2 tonowych wozow na wysokosc 325 metrow z czego czesc trasy pokonuja kłusem co wymaga znacznie wiekszej energii niz przy jezdzie stepa ...nie wspominajac o klusie na dól , 7 km okolo czyz nie?
uorcyk
2015-08-07 19:42:36
znowu manipulacja. Pani doktor za to bardzo sumiennie zbadala te konie i wszylo szydelko z woreczka ...
do uorcyk
2015-08-07 18:44:39
waszych fot nie ma co ogladac bo sa manipulacja jak to okreslila pani dr strypikowska ale jest wiele innych robionych przezosoby postronne bardziej wiarygodne od was..i wstWIAJACE JE JAKOCALY ORYGINAL NA YOU TUBE A NIE TAK JAK WY WYBIORCZO I TO Z KOMENTARZEM wlasnej interpretacji co dana fota przedstawia...nie z nami te numery juz ci to nieraz tu pisano...a po za tym to nakrakowskim rynku konie sie nie grzeja? tylko w MOrskim?
uorcyk
2015-08-07 18:24:35
Znowu pudło. Konie podczas ciężkiej pracy nie są chronione przed przegrzaniem i jest stress. A poza tym tygodnik pisał już o ich świetnych warunkach odpoczynku... O. Widzę ze pooglądasz nasze foty...
Góral z Trójmiasta
2015-08-07 18:09:29
A co do tematu - szybka kolej do Muszyny może i miałaby sens bo linia ta łączy nas z południem Europy. Ale do Zakopanego po co? Cena takiej budowy byłaby kosmiczna, sam wykup ziemi od "przywiązanych do ojcowizny",(czyli prawie wszystkich), zająłby długie lata. I po co to wszystko, dla kawałka torów wiodących do mieściny pod Tatrami i z powrotem? Byłyby to najdroższe tory w naszym pięknym kraju.Dla mnie to nonsens.
Powtarzam od dawna - dokończmy najpierw rozbudowę Zakopianki. A przecież i z tym jest problem - choćby most w Białym Dunajcu.
Lach
2015-08-07 18:07:25
Dobra, to nie pisz. Ale przydaj się na coś innego - upał jest, to i kuniom ciężko, postój na Palenicy i daj im cień. Przynajmniej tyle pożytku...
do uorcyk
2015-08-07 17:11:30
a przestrzeganie ustawy o ochronie zwierzat jest uzaleznione od likwidacji transportu konnego w MOKU?
do lacha
2015-08-07 16:48:10
w ostanich 3 dziesiecioleciach Podhale i Sadeczyzna tak sie rozwinely bez twoich porad i pomocy ze uplynie nastepne 30 zanim pozostale tereny twojej POlandii im dorownaja martw sie wiec o ta swoja podolske a gorali i podhale zostaw im oni sobie poradza ...teraz szukasz poaprcia po tym jak zgnoiles cala nacje///trzeba miec tupet i to akramencki
uorcyk
2015-08-07 16:44:43
sorki, lach ale dzisiaj rozwoj terenu nie jest zalezny od rozwoju kolei ....
fakt
2015-08-07 16:35:23
Pan Pajor to nastepUFO nie wiadomo skad pojawilo sie w Zakopanem..uo z bujna wyobraznia..
nic mi do tego ile pan Pajor pojedzie z Zakopca do Krakowa moze jechac i tydzien a im bedzie wiecej mozliwosci szybszego dojazdu tym szybcie Zakpane zostanie zakorkowane i zadeptane.AMEN w pacierzuwystarczy obecna linia kolejowa tylko doprowadzic ja do stanu uzywalnosci i wygladu jak przystalo na XXI wiek...statki kosmiczne to dobre dla naukowcow a nie dla turystow..jak sie jedzie na wczasy powinno sie po drodze podziwiac widoki a nie rakieta przemieszczac sie z miejsca namiejsce
Lach
2015-08-07 16:04:31
Najpierw wyslijcie poparcie, potem sobie nawytykacie. Ja juz wysłałem. To bardzo ważny projekt. Bez niego zarówno Podhale, jak i Sądecczyzna stracą szanse na rozwój.
do uorcyksa
2015-08-07 15:37:34
Mam takie samo zdanie o tej koleji co uorcyk,przez 25 lat nic nie zrobili bo poprawić warunki podróżowania.A byłbym zapomniał,tapicerkę na fotelach zmieni i wygląda gorzej jak stara.Wszystkie aluminiowe elementy pomalowali i wyglądają gorzej jak stare.O neonie nie pisze bo to nie ich "sukces"Pompowanie pieniędzy w te spółki to jedno wielkie nieporozumienie.
Pukac
2015-08-07 15:00:42
Cytat z postu poniżej:
"mnie do podrozy koleja w Polsce nikt nie zmusi"
Zarozumiała paniusiu, ty wyżej s...sz jak tyłek masz.
Corba
2015-08-07 14:01:25
Ja panu nie wierzę
uorcyk
2015-08-07 13:59:57
a na marginesie- mnie do podrozy koleja w Polsce nikt nie zmusi ..chyba ze nastapi rewolucja i zapanuje nowa jakosc w tym i w toaletach. pendolino jest wyjatkiem ale tutaj sie raczej go nie spodziewam...
esek
2015-08-07 13:54:36
Jak najbardziej za szybką koleją, jest bardziej potrzebna niz szybka droga bez rozprowadzenia ruchu przed Zakopanem
uorcyk
2015-08-07 13:50:46
pan Pajor tradycyjnie uaktywnie sie w okolicach wyborów.. Deadline do 10 sierpnia ? a wczesniej sie nie dało tego zalatwic w normalnym trybie ?