Materiał sponsorowany, 2024-01-09 12:24:25
Artykuł sponsorowany
Buty do biegania a przyszłość e-commerce
A gdyby tak roboty wyręczały nas w codziennych czynnościach w domu i w pracy, telefon był po prostu "od wszystkiego", a elektroniczne urządzenia do noszenia takie jak opaski czy smartwatche, wspierałyby nas w kontaktach z innymi ludźmi (1)? Tak przedstawiciele pokolenia Alfa (pierwsze roczniki wkroczą w dorosłość w ciągu najbliższych dziesięciu lat) wyobrażają sobie rzeczywistość, w której technologia ma im zapewnić "świat pełnej wygody". Jak to wpłynie na ich - i nasze - zakupy?
Jak w takim razie to oczekiwanie coraz większej wygody wpłynie na przyszłość e-commerce?
Zakupy kiedy i gdzie chcesz
Kiedy mówimy o zakupach, możemy mieć na myśli różne rzeczy: cotygodniowe uzupełnianie zapasów w sklepie spożywczym, polowanie na okazje na przykład podczas noworocznych wyprzedaży, czy też buszowanie w galerii handlowej w poszukiwaniu zimowej kurtki albo nowej lampy. Można przy tym powiedzieć, że dotychczas zakupy w sieci niewiele różniły się od kupowania w tradycyjnych sklepach – po prostu wchodziliśmy na strony internetowe. Planowanie zakupów zaczyna jednak odchodzić w przeszłość wraz z rosnącą popularnością aplikacji i usług na żądanie, dzięki którym konsumenci mogą kupować natychmiast.Weźmy na przykład mikropłatności w grach mobilnych: płacenie prawdziwymi pieniędzmi za nowy miecz dla naszego wojownika jest częścią samej gry, a nie czymś, co wymaga oderwania się od niej. Podobnie okazją do zakupów może być przeglądanie mediów społecznościowych albo oglądanie filmu. Wyobraźmy sobie, że śledzimy profil jakiegoś sportowca. Kiedy przeglądamy jego posty, naszą uwagę przyciągają buty do biegania, które nosi na jednym ze zdjęć. Możemy polubić jego post i zostaniemy przekierowani do sprzedawcy internetowego, który akurat ma dostępny ten model. Okazją do zakupu może stać się właściwie każda cyfrowa interakcja. Wraz z upowszechnianiem się inteligentnych urządzeń, każde z nich będzie mogło stać się punktem zakupu. Przykładowo, kiedy będziemy wracać z pracy samochodem i okaże się, że buty do biegania, które ostatnio spodobały nam się w internecie, właśnie stały się dostępne w pobliskim sklepie, nasz podłączony do sieci samochód powiadomi nas o możliwości ich zakupu w tej lokalizacji, a następnie wytyczy trasę do miejsca, gdzie będziemy mogli je odebrać, a wszystko to jeszcze w drodze do domu.
Personalizacja płatności
Za co lubimy lokalne księgarnie? Raczej nie znajdziemy tam każdej książki, która nam się zamarzy (choć zawsze mogą ją dla nas sprowadzić na zamówienie!). Szukamy w nich czegoś innego – indywidualnego podejścia – liczymy, że ktoś poleci nam dobrą książkę, znajdziemy na półkach coś, co trafi w nasz gust, a może zwyczajnie będziemy mogli uciąć sobie pogawędkę z właścicielem.Wobec rosnących oczekiwań konsumentów, sprzedawcy internetowi coraz częściej starają się zapewnić swoim klientom obsługę, która oddawałaby tego typu indywidualne podejście jakie znamy ze sklepów stacjonarnych. Warunkiem sukcesu sprzedawców będzie przygotowanie oferty, która zaangażuje ich klientów i będzie dostosowana do ich indywidualnych potrzeb. Umiejętne wykorzystanie bogactwa dostępnych danych (zachowanie klientów, historia wyszukiwania i zakupów), jak również współpraca z partnerami, umożliwi sprzedawcom hiperpersonalizację oferty – włączając w to wybór metody płatności.
Konsumenci oczekują jak najbardziej spersonalizowanego, intuicyjnego i płynnego doświadczenia płatniczego – takiego, które pozwoli im zarządzać swoimi pieniędzmi w sposób najlepiej dostosowany do ich obecnych potrzeb, niezależnie od tego, czy chodzi o zakup kawy, czegoś większego czy ubieganie się o pożyczkę. Klienci chcą także mieć wybór, w jaki sposób zapłacą. Jak wynika z niedawnego badania Visa4, co piąty polski konsument, który często kupuje w internecie porzuci koszyk zakupowy, jeśli nie będzie jego ulubionej metody płatności.
Jeszcze bardziej płynne i bezpieczne płatności
W ostatnich latach szczególny nacisk kładzie się na zwiększenie bezpieczeństwa transakcji. Wprowadzenie silnego uwierzytelnienia (Strong Customer Authentication, SCA) o 30% zmniejszyło w sieci Visa liczbę transakcji oszukańczych w handlu internetowym5. Niestety jednocześnie doprowadziło to do zmniejszenia płynności procesu płatności i tym samym pogorszenia doświadczenia użytkownika.
Głównym wyzwaniem jest zatem zapewnienie skutecznej ochrony przed oszustwami przy jednoczesnym ograniczeniu utrudnień podczas finalizowania transakcji. Owszem, konsumenci płacąc w internecie chcą czuć się bezpieczni, uważają to jednak za coś oczywistego i coraz częściej domagają się czegoś więcej. Będą wybierać rozwiązania, które łączą zaufanie i prostotę, do których przywiązują wagę na każdym etapie doświadczenia zakupowego w sieci. Zaniedbanie któregokolwiek z tych elementów to przepis na porażkę.
Z pomocą przychodzi token
W Visa nazywamy tokeny cichymi bohaterami handlu internetowego. To prosta, lecz potężna koncepcja, a Visa jest jednym z jej pionierów. Tokenizacja polega na ukryciu i pozbawieniu wartości wrażliwych danych dotyczących karty. Pozwala to być o krok przed oszustami, tym samym zwiększając bezpieczeństwo płatności cyfrowych. W ramach rozwiązania Visa Token Service, 16-cyfrowy numer rachunku Visa zastępowany jest przez cyfrowy token, który odszyfrować może tylko Visa – w ten sposób dane dotyczące rachunku są chronione i nie mogą wpaść w niepowołane ręce. Wykorzystanie tokenów do realizacji płatności bez fizycznej obecności karty doprowadziło w pierwszym kwartale 2023 roku do 3% wzrostu liczby zatwierdzonych transakcji oraz spadku liczby oszustw o 30%6.Tokenizacja jest istona do zapewnienia konsumentom wygodnego, płynnego i bezpiecznego doświadczenia płatniczego. Tokeny mogą być ,,wbudowane” w urządzenia, aplikacje, portfele elektroniczne lub powstać przy zapisywaniu danych karty w internetowym sklepie sprzedawcy (card on file), ograniczając zakłócenia płynności w przypadku większości transakcji. Dzisiaj tokeny umożliwiają płacenie telefonem czy urządzeniami z funkcją płatniczą i prostsze, bezpieczniejsze zakupy w sieci. W przyszłości dzięki nim płatność zainicjować będzie mogło prawie dowolne urządzenie – na przykład inteligentny samochód czy lodówka.
Tokenizacja to także technologia stojąca za Visa Mobile, Nową metodą płacenia w internecie. Klienci, którzy chcą zapłacić za pomocą Visa Mobile muszą podać swój numer telefonu, a następnie zatwierdzić transakcję w swojej aplikacji bankowej – jeśli dany bank udostępnił to rozwiązanie – albo w aplikacji Visa Mobile7.
Możliwości tokenów są teraz wzbogacane o wbudowaną w doświadczenie zakupowe weryfikację biometryczną. To oznacza, że dostawcy usług płatniczych mogą skorzystać z możliwości dzisiejszych urządzeń, oferując lepsze doświadczenie użytkownika przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa. Pamiętacie buty do biegania, które spodobały nam się u sportowego influencera? Wzbogacenie doświadczenia płatniczego o biometrię pozwoliłoby płynniej przechodzić od przeglądania mediów społecznościowych do sfinalizowania zakupu poprzez uwierzytelnienie płatności za pomocą skanu twarzy, odcisku palca albo tęczówki. Moglibyśmy po prostu polubić post i czekać na przesyłkę – bez przechodzenia między aplikacjami, usługami, profilami i metodami uwierzytelnienia.
Płatność w tle
Tokenizacja sprawia, że wszystko może stać się urządzeniem płatniczym. Wróćmy do naszego inteligentnego samochodu. Przy zakupie butów jego rola ograniczyła się do logistyki – powiadomił nas, że poszukiwany przez nas produkt jest dostępny w danym sklepie, a następnie wytyczył trasę dojazdu do miejsca, w którym moglibyśmy przymierzyć upatrzone buty. Ale samochód – podobnie jak każde inne połączone z siecią urządzenie – mógłby umożliwić nam sfinalizowanie transakcji w ramach jednego, bardziej płynnego, wygodnego i bezpiecznego procesu płatności. Kierowca mógłby na przykład poprosić asystenta głosowego wbudowanego w interfejs samochodu o znalezienie najbliższej kawiarni, zamówienie w niej cappuccino, a potem zainicjowanie płatności i uwierzytelnienie jej za pomocą czytnika biometrycznego wbudowanego w kierownicę. Na koniec otrzymałby podsumowanie zamówienia i dowiedział się o szacowanym czasie dotarcia do kawiarni.Podobnie jak kupowanie staje się integralną częścią różnych aktywności, takich jak przeglądanie treści, płatność coraz częściej jest zaszyta w samym doświadczeniu zakupowym.
Ten wyraźny trend dążenia ludzi do wygody skłoni firmy, władze publiczne i całe gospodarki do zmiany sposobu działania i myślenia. Zmiana ta przyjdzie szybciej niż może nam się wydawać. Zrozumienie, że ludzie chcą żyć prościej i wygodniej to dla firm być albo nie być, jest to także warunek zbudowania prężnie rozwijającej się gospodarki. Cieszymy się, że żyjemy w tak ekscytujących czasach i że możemy w Visa robić to, czym się zajmujemy. Pomagamy naszym klientom i partnerom odnaleźć się w tym zmieniającym się świecie, wspierając ich w przygotowaniu się na nadejście nowej ery w handlu. Oczekiwaniom nowego pokolenia sprostają tylko ci, którzy najszybciej przystosują się do nadchodzących zmian.
Opisy przypadków, porównania, statystyki, analizy oraz rekomendacje odnoszą się do stanu obecnego. Ich publikacja ma cel informacyjny i nie należy się na nich opierać w zakresie doradztwa operacyjnego, marketingowego, prawnego, technicznego, podatkowego, finansowego lub jakiekolwiek innego. Visa Inc. nie gwarantuje kompletności ani dokładności informacji zawartych w tym dokumencie. Nie przyjmuje także żadnej odpowiedzialności, która może wynikać z polegania na takich informacjach. Informacje zawarte w niniejszym dokumencie nie stanowią porady inwestycyjnej ani prawnej, a czytelników zachęca się do zasięgnięcia porady kompetentnego specjalisty, jeżeli jest wymagana.
1 Badanie na zlecenie Visa przeprowadzone przez Opinium na próbie 500 dzieci w wieku 8-14 lat, zrealizowane w Polsce w dniach 15-20 sierpnia 2023 r. Dane zebrano na podstawie badania internetowego.
2 Ibidem.
3 Ibidem.
4 Badanie E-Commerce Payment Experience Study przeprowadzone w Polsce przez SW Research na zlecenie Visa w dniach 6-13 maja 2022 r. na próbie 620 respondentów.
5 Dane VisaNet: EU Fraud Rates on Authenticated and Non-Secure E-Com, styczeń 2022 r.
6 Dane VisaNet, marzec 2023 r..
7 Lista banków, które udostępniły usługę znajdują się na stronie: https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html
-------------------
Artykuł powstał przy współpracy z Visa
-
PRACA | dam
PAPI SERVICE SP. Z O.O. ZATRUDNI KIEROWCÓW. WYMAGANE KAT. C+E ORAZ UPRAWNIENIA ADR . TEL. 602 290 555 -
NIERUCHOMOŚCI | kupno
Kościelisko---kupie działkę pilnie tel 660797241. -
PRACA | dam
Zatrudnię do sprzątania apartamentów w okolicy ul. Strążyskiej w Zakopanem (wskazane auto w celu dojechania do apartamentów). Praca na stałe, 3-4 dni w tygodniu (gdy są wyjazdy w weekendy również) w godzinach od 9-15. Informacja tel. 609097999
Tel.: 609097999 -
PRACA | dam
Karczma "Czarci Jar" poszukuje osoby na stanowisko POMOC KUCHENNA. Tel. 602 366 750. -
PRACA | dam
Spółka POLSKIE TATRY S.A. zatrudni do pensjonatu w Zakopanem pracowników na stanowisko KELNERKA/KELNER ORAZ POKOJOWA. Praca stała na podstawie umowę o pracę. Telefon kontaktowy: 502 037 215 www.praca.polskietatry.pl -
USŁUGI | inne
MYCIE DOMÓW GÓRALSKICH W ŚRODKU - WOLNE TERMINY - 880 363 281. -
PRACA | dam
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHARZA, DOŚWIADCZONĄ POMOC KUCHENNĄ, OBSŁUGĘ BARU MLECZNEGO. Zakopane, bez zakwaterowania - 600 035 355. -
USŁUGI | inne
PROFESJONALNA WYCINKA DRZEW, GAŁĘZI Z PODNOŚNIKA I Z UŻYCIEM LINY. 889 105 476 -
NIERUCHOMOŚCI | wynajem
Do wynajęcia MIESZKANIE, I piętro, Waksmund. 515 503 494. -
NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
DOMEK LETNISKOWY W GORCACH. 515 503 494. -
MOTORYZACJA | sprzedaż
SKUTER SNIEŻNY POLARIS. 515 503 494. -
USŁUGI | budowlane
REMONTY, WYKOŃCZENIA, PŁYTKI, PANELE, MALOWANIE itp. OBRÓBKI BLACHARSKIE (balkony, tarasy, podbitki). 796 544 016. -
PRACA | dam
Rada Nadzorcza Spółki NTvK ogłasza KONKURS NA STANOWISKO PREZESA ZARZĄDU SPÓŁKI. Szczegółowe wymagania kwalifikacyjne oraz sposób ich udokumentowania zostały określone w ogłoszeniu o konkursie zamieszczonym na stronie internetowej Spółki: https://ntvk.com.pl/dokumenty/. TERMIN ZŁOŻENIA OFERT UPŁYWA 19.12.2025 r. o godz. 12.00. Wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie, z dopiskiem "Konkurs na Prezesa Zarządu Nowotarskiej Telewizji Kablowej Sp. z o.o." lub listownie. Decyduje data i godzina wpływu dokumentów do siedziby Spółki. Zasady i tryb przeprowadzenia Konkursu określa "Regulamin Konkursu" przyjęty przez Radę Nadzorczą, dostępny na stronie internetowej Spółki: https://ntvk.com.pl/dokumenty/. -
PRACA | dam
Zakopane - Samodzielny księgowy - księgi handlowe - biuro księgowe AUDITPLUS. https://www.auditplus.pl/praca praca@auditplus.pl -
ZDROWIE I URODA
LICENCJONOWANY REFLEKSOLOG: STOPY, DŁONIE, TWARZ. 502 350 983 -
NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
Nowy Targ- sprzedam bardzo ładną widokową działkę budowlaną 833m2 ulica Partyzantów - 660797241. -
NIERUCHOMOŚCI | wynajem
Do wynajęcia BUDYNEK W WITOWIE nr 190 (do 2025 r. znajdował się w nim Ośrodek Zdrowia). Tel. 698 508 796. -
PRACA | dam
PRACA W AUSTRII - austriacka umowa! 13,56-19,30 Euro/h + diety + darmowe zakwaterowanie. Poszukujemy: murarzy, cieśli, dekarzy, hydraulików, elektryków, malarzy, spawaczy, ślusarzy, monterów, kierowców LKW, operatorów wózków i dźwigów, rzeźników, pomocników, pracowników produkcji i innych fachowców. Wymagane: język niemiecki i samochód. +43 676 5451672, k.otrembiak@hogo.cc -
PRACA | dam
PROMOTOR roznoszenie ulotek Zakopane. Atrakcyjne wynagrodzenie. -
PRACA | dam
Poszukujemy POKOJOWYCH do sprzątania w aparthotelu w Białce Tatrzańskiej. Oferujemy pracę stałą, sezonową lub dorywczą. Praca w godzinach 8:00 - 16:00 z elastycznym grafikiem i wyżywieniem. 696112266
Tel.: 696112266 -
USŁUGI | inne
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 691 317 098. -
PRACA | dam
Stacja Narciarska Polana Szymoszkowa zatrudni na sezon zimowy do pracy w gastronomii: PIZZERÓW, BARMANKI, BUFETOWE, POMOCE KUCHENNE, OSOBY NA ZMYWAK, OSOBY DO SPRZĄTANIA SALI. Kontakt osobisty pod nr tel.: 693 319 707 -
USŁUGI | budowlane
FLIZOWANIE, REMONTY, WYKOŃCZENIA. 882080371. -
USŁUGI | budowlane
KAMIENIARSTWO. 882080371. -
PRACA | dam
Przyjmę MURARZY, DEKARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122. -
PRACA | dam
NIEMCY: MURARZ, CIEŚLA, MALARZ, OCIEPLENIA, ELEKTRYK, SPAWACZ, KRANISTA. Umowy na warunkach niemieckich. Kontakt: 0048 601-218-955 -
SPRZEDAŻ | różne
SPRZEDAM OPAŁ SUCHY - 788 344 233. -
PRACA | dam
Nowe miejsce na mapie Białki Tatrzańskiej rekrutuje ! Na stanowiska: -kucharz produkcyjny, kucharz wydawkowy, pizzer, pomoc kuchenna, pracownik obsługi sali restauracyjnej Jeżeli jesteś zainteresowany/ zainteresowana pracą zadzwoń, lub wyślij CV. 798625975 restauracjadwatopory@gmail.com
Tel.: 798625975 -
USŁUGI | budowlane
PŁYTKI, REMONTY, ELEWACJE, PODDASZA. 793 677 268. -
USŁUGI | budowlane
PŁYTKI, REGIPSY, MALOWANIE, WYKOŃCZENIE WNĘTRZ. 787 479 002. -
USŁUGI | budowlane
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. 787 479 002. -
PRACA | dam
Poszukiwana osoba do pracy w sklepie na Krupówkach na stanowisko sprzedawcy. 723 745 984
Tel.: 723 -
PRACA | dam
KASJER/KASJERKA PRACA W SKLEPIE SPOŻYWCZYM BUKOWINIE TATRZAŃSKIEJ WIĘCEJ INFORMACJI POD NR TEL. 609820250 as.stasik@op.pl
Tel.: 609820250 -
PRACA | dam
Przyjmę do pracy na budowie - docieplenia, budowy od podstaw, wykończenia. Zakopane i najbliższe okolice.. 500160574
Tel.: 500160574 -
NIERUCHOMOŚCI | kupno
Skupujemy nieruchomości za GOTÓWKĘ, PODHALE. 600404554
Tel.: 600404554 -
NIERUCHOMOŚCI | pośrednictwo
Zarządzanie domkami i apartamentami na wynajem krótkoterminowy. 788 63 36 33 www.zarzadzanieapartamentami.info
Tel.: 788 63 36 33
WWW: www.zarzadzanieapartamentami.info -
USŁUGI | budowlane
MALOWANIE DACHÓW I ELEWACJI. 602 882 325. -
PRACA | dam
Przyjmę PIEKARZA. 607 44 55 66. -
SPRZEDAŻ | różne
DREWNO KOMINKOWE. 501 577 105. -
USŁUGI | budowlane
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.












